Zpět na článek

73 komentářů

Zdravim, tema jsem zalozil z duvodu, ze se rozhoduji o nakupu noveho vozu a tak by mne zajimaly zkusenosti majitelu techto vozu. U obou se predpoklada dieslovy motor, v Passatu 1,9TDI 96kW v Highline, u Laguny v provedeni Privilege.
yenik:Já myslím,že sis nevybral moc dobře,jsou to oboje předražený šunky.Zkus si vybrat jinak nebo budeš litovat.Měj se lépe!
Zdravim, a co by jsi mi radil za auto Ty?
matuS
passat sa aj mne zda predrazeny, ale ta laguna je podla mna v pohode
matuS: Je pravdou, ze rozdil se skoro srovnatelnou vybavou dela cca. 100kKc, ale vnitrni provedeni, alespon mne, pripada podstatne lepsi, u Passata nez u Laguny. To je vsak pouze muj subjektivni nazor. Naopak vnejsi provedeni se mi vice libi u Laguny. Samozrejme, ze Laguna ma o par technickych vychytavek vice jak Passat, ale interier mne hodne zklamal. O vikendu jsem se byl podivat u prodejce Renaultu, sedel jsem ve versi Privilege, ale jak jsem napsal vyse, byl jsem zklaman. Dalsi veci je, ze VW ti da na to auto dozivotni zaruku mobility, coz u R neni, pro mne dalsi velice podstatnou veci je velikost a sirka kufru, Laguna ho ma mensi, ale zase ne az o tolik, aby vypadla z vyberu. No uvidime. 😄 Vzhledem k tomu, ze si auto nehodlam kupovat pouze na 3 roky, tak jak tomu zatim bylo, tak mi mnozstvi veci v elektrice pripada u Laguny naprosto zbytecne s ohledem na mozne poruchy a problemy. Uvazuji i o versi 4x4, coz mi Renault bohuzel nabidnout nemuze. Kdyby Skoda delala srovnatelne auto, tak se nerozmyslim a asi zustanu verny znacce, ale u Superb zatim nepocitaji s versi combi, coz je skoda.
Jestli chceš velké kombi, tak si kup Mazdu 626 Wagon. I já jsem obhlížel Passata a novou Lagunu, ale nakonec zvítězil poměr užitné hodnoty a ceny, a tak už 4 měsíce jezdím v Mazdě. Kufr 480 - 530 litrů (posuvná zadní sedadla),za šoféra (190 cm) se v pohodě vejde pasažér vysoký 200 cm. Má to ABS, TCS, okna a zrcátka v elektrice, digitální automatickou klimu, ......záruka 3 roky/100000km. Vzal jsem zavděk slevněným loňským modelem (dvoulitr benzín - emise Euro II.), a s mlhovkama, metalýzou, rádiem a medvědem byl bratru za 630 tisíc. A spotřeba - do Slovinska a Chorvatska a zpět ve čtyřech lidech a plným kufrem až po střechu (hory/moře)s puštěnou klimou a při nedodržování povolených rychlostí cca 7.5 litru.

PS: ne, opravdu nejsem placený agent firmy Mazda 😄
Diky za nazor. I ja jsem koukal mimo jine na Mazdu, ale nema navigaci, alespon jsem o ni nenasel zadnou zminku na internetovych strankach. Dalsi veci, ktera asi tuto diskusi z me strany uzavira je to, ze jsme se s manzelkou dohodli, ze to musi byt full time 4x4, coz bohuzel/bohudik (jak se to vezme) splnuje z vyse zmineych vozidel pouze VW.
yenik:Už jsem to v MC psal asi 2x, ale opět se pokusím něco napsat o svých 5-ti letých zkušenostech za volantem Subaru Legacy Kombi. Auto má "jen" 2.0 l motor,4x4,ABS a dva airbagy.
Je pravda, že na suchém asfaltu moc velký rozdíl v jízdě oproti zbytku nepoznáš. Taky to brzdí stejně jako většina aut s ABS. A můj dlouhodobý průměr spotřeby je 10l/100 km, což není málo. Na druhé straně se vůbec neomezuji (naopak plně využívám toho co auto dovolí a ostatním dělá problémy). A řekl bych, že město je v ujetých km zastoupeno cca 50%. Ještě jeden reálný příklad ohledně spotřeby: do Chorvatska mám spotřebu 8.8l/100 km (5 lidí, plný kufr jídla na 3 neděle,box na střeše a dodržování předpisů).
Pokud zrovna nejde o suchou silnici, tak čím je na ní větší binec (voda, bláto, sníh), tak tím větší je vidět rozdíl. Prostě tam, kde si ostatní klepou na čelo, jak hrozně že to riskuješ, tak tam máš ještě rezervu. Tato zkušenost je dost těžko přenosná. Markantní je to např. na zasněžené dálnici, kde všichni jedou v pravém pruhu a levý je volný a zasněžený. A člověk v tom levém jede podstatně rychleji než ti v pravém pruhu a míň (skoro vůbec) to s ním hází. Ale záleží co od auta chceš. Pokud jej máš "jen" na nákupy jednou za týden, tak si kup nějaký ten předohrab. Pokud jezdíš hodně a rád, máš nějakou tu korunu a chceš mít vždy trochu větší bezpečnostní rezervu, pak uvažuj o Subaru.
Přečti si např. názor Pavla Vítka na Outbacka na "[odkaz]", nebo něco o technice 4x4 made in Subaru na "[odkaz]".
Ještě dvě drobnosti. Prakticky vůbec se Subaru nekradou. A brzdové destičky jsem měnil po 75 tis. km.
Pokud máš ještě nějaké dotázky, rád řeknu. Budu-li vědět.
Ještě drobnost: znám případ, kdy si majitel nového Passata 4x4, po prvním půl roce chození do servisu (problémy s pohonem 4x4) koupil Subaru a Passata prodal. Třeba měl chudák smůlu. Ale ještě jsem neslyšel, že by někdo se Subaru měl problém s 4x4.
PeKaDiky za informace. Abych se priznal, tak jsem o Subaru take uvazoval, ale jednou z veci byla tebou zminovana spotreba. Jde o to, ze nemam zadne zavodnicke ambice, takze takove sportovni auto nepotrebuji, jde mi spise o ekonomicnost provozu, proto bych rad auto s TD motorem a ten pohon 4x4 je spise pro pocit jistoty, nez abych rekl, ze ho potrebuji kvuli tomu, ze jezdim kazdy vikend nekam do hor. Proste takove rodinne auto s co mozna nejvetsim kufrem a co nejsirsi servisni siti, to pro pripad, kdyby se neco stalo.
yenik OK. Něco se proslýchá o naftě pro S, ale nevím, nevím.
PeKa No uvidime, jake auto to nakonec bude, halvne s ohledem na predstavene novinky na Frankfurtskem autosalonu. Docela mne mrzi, ze tam nemuzu jit, a to to mam asi 1/2 hodiny autem z domova, neb jedeme na dovolenou. 😒

I kdyz zase na druhou stranu, pokud by clovek chtel jit do nejake novinky, tak by se oplatilo alespon 1/2 roku pockat, aby mezi tim vychytali detske nemoci u novych aut.
No chalani, tych 180cm v plnej miere splna aj moj megan, ale tiez som bol sklamany novou lagunou ze je mensia nie len ako stara laguna, ale aj ako megan - bol by so ju urcite kupil, takto vypadla z uzsieho vyberu, v ktorom uz zostala len C5 (kedy sem o nej niekto nieco napise?) ale aj citroenaci ma seru s vybavou ... k tomu 4x4 neviem ci prave toto je prispevok k bezpecnosti, skor by som povedal naopak - ja to vidim ako vytrieskat z auta vsetky jazdne parametre az za hranicou prilnavosti - tak clovek co sa boji o svoje zdravie nejazdi, pomoct moze ESP aj to len niekedy, 4x4 skorej "s pasiou" umozni dostat sa do takej jazdy, ale brzdy mas furt tie iste (ak teda hovorime o tej rovnej ceste) ... v kazdom pripade tie hlavove a aj zadne bocne airbagy u laguny ako aj jej velku a variabilnu vybavu povazujem za znacnu vyhodu ...
yyyy: Neda mi to, abych nezareagoval. Domnivam se, ze 4 kolka je urcite ku prospechu v otazce bezpecnosti. Preci jenom, je veliky rozdil, jestli jsou hnana pouze dve kola, ci vsechna 4, kdy se vykon prenasi rovnomerne. Hlavne za zhorsenych jizdnich podminek je to urcite velikym prinosem, nebot je podstatne mensi pravdepodobnost ztraty kontaktu s vozovkou, nez kdyz mas hnana jen dve kola. Ovsem, nesmis na to hresit a jezdit diky tomu jako prase az na hranice fyzikalnich zakonu.
yyyyJo, jo samá pravda. Ale někdy je to těžké to slovně vysvětlit. To chce si jeden podzim a zimu pojezdit a je jasno.
PeKa Chtel jsem se jen zeptat, v cem davas za pravdu yyyy, nejak tomu nerozumim.

"yyyy Jo, jo samá pravda. Ale nkdy je to tžké to slovně vysvtlit. To chce si jeden podzim a zimu pojezdit a je jasno."
yenikOhledně rozdělení přenášeného výkonu na kola. U dvou aut o stejném výkonu motoru má auto se 4x4 a tudíž s rovnoměrně rozdělenou hnací silou na všechna kola lepší boční vedení než auto s pohonem 2x0 nebo 0x2. Tudíž při stejné rychlosti je zde větší rezerva a nebo jedu-li rychleji pak je to přibližně o stejném nebezpečí vybruslení ze zatáčky. Samozřejmě to chce drobet umět. Já bych řekl, že jsem se s tím sžíval tak 2 zimy abych věděl "skoro" přesně co si můžu dovolit.
Když v zimě sněží, tak se jezdím před odchodem do práce projet. Jen tak pro relax. A obvykle na najetých 80 až 100 km tahám z příkopu tak 1 až 2 auta. To jen tak mimo. Je to taková moje úchylka. Každý, kdo je v tom počasí na silnici tak už to chce mít za sebou a já si naopak přeji aby to trvalo co nejdéle. Předchozí věta by mohla být další z definic odlišností S od druhých.
PeKa Diky za vysvetleni, mne jen zmatlo to, ze jsi na zacatek dal "yyyy", nebot on se zminil, ze se nedomniva, ze 4 kolka je prospesna pro bezpecnost. Asi jsi tedy reagoval na muj prispevek. 😄
yenik Máš pravdu. Překoukl jsem se.
PeKa - ked je sneh na cestach a mala premavka, chodim sa vytesovat aj ja. A to mam iba predohrab. Rad by som si vyskusal 4x4 Subaru, ale na to auto este chvilu nebudem mat peniaze.
Auta triedy Passat, Laguna, Mondeo a podobne maju tak dobre podvozky, ze ten, kto sa dostava na hranicu ich moznosti je blazon. Jazda na hranici moznosti nie je normalna. Nikdy si nemozes byt 100% isty, ze na vyjazde zo zakruty bude taky isty povrch ako na vjazde a pod. Nepopiram vyhody 4x4, ale realne ich vyuzit moze WRC alebo auto do terenu, bezny vodic to asi nevyuzije.
Yenik> mozno je to len subjektivna zalezitost, ale nech jazdim co jazdim, jazdim s tym tak ako TO jazdit vie, ci to bola MB 1000 alebo pasove Otcko (spravil som s tym nejakych 60KM - proti tomu je 4kolka velke prd, hlavne ked ides po macacich hlavach bocnym sklzom a vies presne odhadnut kade). Kto moze povedat ze este NIKDY nepretocil kolesa? Proste ked mam 4x4 tak s tym jazdim ako s 4x4 - ak ma niekto kozenu povahu a neda sa 4x4 dotlacit do pasie ist s tym na doraz, tak po case aj tak dospeje k tomu (s vedomim istoty) ze pritvrdi a "rezerva bespecnosti" je tak ci onak v haji - to je to o com som pisal. Aj tak je otazne ci je auto ktore lahsie rozbehnes ako ubrzdis bezpecnejsie 😄 ... Ale dobre, povedzme ze suhlasim, ak chcem jazdit na doraz, predbiehat na tom zasnezenom pase dialnice atd, tak ano, 4x4 je bezpecnejsie (tiez ma vsetci co su predomnou seru), ale bavili sme sa o rovnej ceste - v tom pripade ale furt neviem na co ti je TCS ??? potrebujes skorej nieco co sa vola zavierka diferencialu(ov) 😃)))
Na co uzaverku diferencialu, kdyz to jde resit tim, ze se pribrzi jedno kolo a diferencial automaticky prida druhemu! Jinak 4 kolka je fajn vec, ale v nasich podminakch skoro zbytecna. S ASR nebo s EDS projedes taky skoro vsechno a kdyz uleti 4 kolka, tak uz clovek nemuze nic delat a jen cekat nez se zase chyti, coz je velka nevyhoda! Pravda je, ze zase 4-kolka dostane smyk daleko pozdeji nez 2 kolky!
mracek> tie fselijake trojpismenkove XXX elektronicke vymozenosti su urcene aby zafungovali ked to vodic sam nezvlada alebo je proste lenivy, robia to co prave necakas, ak chces mat "predvidatelnost" ako prejdes zakrutu bokom, tak ti pomoze jedine zavierka - aj ked to zere kus vykonu - do zakruty musis "uvalit" plynu, ale stoji to za to 😄 .
Jo, ja videl test a vyhody a nevyhody jednotlivych nahonu!TCS nebo ASR nehlida chyby ridice! To je v podstate to samy jako diferencial, ktery se ti zavre(myslim EDS, protoze ASR, TCS ti snizi jeste vykon, aby se to dalo prenest na vozovku) a ten taky nehlida chyby ridice! Ano ESP hlida chyby ridice, ale pokud si na to zvyknes, tak je to legrace, ale nesmis to prehnat! Protoze pri zasahu ESP je to jakoby kontrolovany smyk!
Hovorime o dvoch roznych veciach. Ty mas na mysli situaciu "ked to ujde" - ESP ustabilizuje ujdene kolesa, TCS ustabilizuje preklznute kolesa ... Ja mam na mysli totalny neprilnavy "off road" alebo blbnutie na snehu-lade. Pokial ti kolesa nerobia presne to co chces (mam na mysli furt) tak nemas pocit ze mas auto uplne v ruke, je to proste zapas, pretoze tie volovonky zasiahnu "az ked XXX". Ak mas uplnu kontrolu nad vsetkymi kolesami zistis ze je to o niecom uplne inom - mozes ovladat nie len ako a kedy sa dostanes do smyku (to ide aj bez nich samozrejme), ale pocas neho mas uplnu kontrolu nad uhlovou rychlostou tocenia - tazko to popisat, ale ked vyskusas uvidis. Jazdil som na pasovom OT. S takou vecou je to presne to iste, tam mozes ovladat pas pribrzdovanim alebo mozes pouzit planetovu prevodovku ktorou natvrdo riadis ako pasy idu voci sebe. Pouzitim brzdy tu vec mozno za jazdy otocis, ale jedine prevodovkou si mozes dovolit hodit to do smyku a v nom sa trafit do brany od autoparku ... proste keby som chcel blbnut, tie veci su mi na prd... a ja by som 4x4 kupoval IBA na blbnutie 😄 ... proste v zime nelyzujem - tot povazuje jedine dva rozumne dovody na kupovanie 4x4
Je jasny, ze v aute, kde kazdy tvuj krok hlida elektronika se moc nevyblbnes!
Vyblbnes, skus zacat ucit zenu riadit na snehu 😄
Bojim, bojim, bojim!!! Zenska za volantem, to je katastrofa!!! A jeste na snehu!!! 😒
Nebud az taky kriticky, niekedy to v celku zvladaju, raz vyletela s Favoritom na krizovatke (proste to nebrzdilo na tom cerstvom snehu co bol na tom udupanom lade - ale kto to mohol vediet ... ano je blondinka) no proste videla ze je zle a ze asi skonci tomu manikovi co tam stal na cervenu v kufre, tak si vybrala tu kopu cerstvo zhrnuteho snehu na boku cesty co tam vyhodila radlica. Tak to nakoniec zostalo bez skrabanca - aj tak mi nie je jasne ako to s tym favoritom dokazala. ... Ked uz sme pri tych jazdnych vlastnostiach tak nech neodchadzame od temy: S tou lagunou a jej kufrom (kombi) to jasne ***i. Pozeral som to odspodu, proste tam pouzili take velke vinute pruziny co vovnutri zozrali skoro 100 litrov kufra. Manik v predajni mi povedal ze to je kvoli lepsim jazdnym vlastnostiam, je mi to niekto schopny vysvetlit? Ja mam megana kombi a nijake vinute pruziny vzadu nema, a rovnako nema ani ziadne "uchylne" vlastnosti ktore by sa mudali vycitat ... ??? je to fakt taky rozdiel ze stalo zato stratit znacnu cast zaujemcov? (ja by som to rozhodne kupoval nebyt toho kufra)
to yyyy-mne taky prislo, ze ma Laguna maly kufr a jeste se mi zdalo, ze ma strasne malo mista vzadu, pak jsem tam uvidel Scenica. Rekl jsem si, ze si jen sednu a uvidim, jak se v nem sedi a podivam se, kolik je v nem mista! No a ten to vyhral, mam tu samou vybavu jako Laguna a navic prostornejsi auto, kam se toho hodne vejde!
mracek> pre mna je faro typu laguna presne co potrebujem, jazdim dlhe cesty a na dlho, tak potrebujem rychle auto s co mozno nizkou spotrebou, tiez som kukal na scenica, ale je pomaly a zere vdake tej velkej kasni co so sebou vlaci, aj kufor bol menej ako som chcel - chcel som staru lagunu, ale bolo to drahe (asi o 100kK viac ako rovnako vybavena nova laguna) nakoniec som zobral megana 1.4 16V ktory splnal takmer vsetko co som chcel a rozdiel v cene bol neporovnatelny. Ked so videl v casakoch novu lagunu tk som si povedal ze ak to nebude drahe, tak to vymenim, ked realne prisla, tak cena bolo prijemne prekvapenie, ale ten kufor co je mensi ako u megana bola studena sprcha, aj tvar kufra je u megana skatulovity (aj starej laguny), ale to co stvorili u novej laguny je "out of mind" manik v predajni k tomu len poznamenal "ved nikto netvrdi ze je to kombi - to je predsa >Grand Tour
to yyyy-Scenic je pomalej? Jel jsi v nem? Ja se v klidu drzim 2,0 Octavky, jezdit se da v pohode mezi 6 a 7 litry a kufr se da odost zvetsit posunutim zadnich sedacek! Ta hmotnost bude asi stejna, protoze to co v Lagune netahas na vysku tahas do delky! Jinak ta vybava byla hodne dobra, proto jsem ho volil- ABS, EBD, brzdovy assistent, ASR, ESP, 6x airbag, automat. klima atd...Vsechno, co bych si v novem aute predstavoval! Jo, ten motor byl 1,6 16V (110PS), kdyz by to bylo malo, da se volit 2,0 16V (140PS) a ten musi uhanet jako drak, protoze zrychluje na 100km/h pod 10 s! A s tou 1,6 jsem jel uz 210km/h a sla by jeste vic! Ta nova Laguna spis pojede hur, protoze bude jeste tezsi!
>Scenic je pomalej? < - ano, co je 1.6 u scenica to je 1.4 u megana combi (o spotrebe ani nepisem 😄 ) ... megana mam svojho a scenicom 1.6 16V tu (v nemecku) jazdime po zakaznikoch, ale mas pravdu ze to je porovnatelne u sceniclaguna, ale lagunu mozes mat s inymi motormi, ale aby sme nekecali o nicom: motor 1.4 16V v megan combi urobi 182, scenic 173; motor 1.6 16V v megan combi 193, scenic 185, a laguna combi 188; takze vidis ze ten megan je v pluse na tie dva druhe renolty podobne je to uspotreby, ale povedal by som ze vo vysokych rychlostiach to na scenicu bude citit viac na spotrebe ako u tej laguny.
Na V-max asi jo, ale ve zrychleni to nebude tak horky, tam je Scenic lepsi nez Laguna a V-max-to jsou hodnoty, kterych se dosahuje za urcitych podminek, kdyz bude dobre pocasi a pojedes s mirneho kopce, tak se vsechny 1,6 16V dostanou na stejnou hodnotu, protoze maji stejne prevodovky a dostatek vykonu dostat se k omezovaci otacek!
Na jakou rychlost se rozjedes na rovince s 1,4 16V? Ja se Scenicem na 200km/h, coz mi prijde dostacujici, ten 2,0 by musel jit asi dost pres 200km/h!
>Na jakou rychlost se rozjedes na rovince s 1,4 16V? < Ako vravis, do obmedzovaca je vykonu dost, 200 tam uz par krat bolo, tych 200 spravis na malinko cez 6000, tam je maximum vykonu 1.4, ale vypina pri asi 6200 alebo 6300 - vsetko podla tachaca, ten ale ukazuje vzdy viac, tak to typujem na tych 190 ze to dalo tusim je nejaka norma ze to ma ukazovat -5%; Scenik 1.6 siel tiez tych asi 200 mozno kusok lahsie, ale ovela viac zalezalo na smere vetra ci po alebo proti
to yyyy-6-ku ma jen dCi!
Jinak s tim vetrem nevim, 180km/h udrzim v pohode i do velkych dalnicnich kopcu a to jsem plne nalozenej! Ta 1,4 16V je dobra, ale na Scenica jak jsi psal slaba!
>to yyyy-6-ku ma jen dCi!< to je to co by som chcel, ten slabsi je uz ozaj slaby, navyse u dizlov clovek nikdy nevie, tie maju obmedzovace a proste viac nepusti, neviem ci aj u laguny a ci tak nizko, ale stara laguna s 80kW motorom urobila 180 a dost ale 16V benzinak sa tam dostava do najlepsieho a vypina az pri max. otackach, ja som bol dost prekvapeny tou 1.4 ze to slo 160 na pol plynu a ked ho stlacim tak jasne zaberie ako po dopingu (ta 1.6 v tom musi hviezdit), predtym som mal 16V motor v nexii a ten tahal len okolo 4000, pod aj nad bol jasne slabsi - proste nad 140 bolo citit ze mu odchadzaju sily, taha, ale nie ako by mohol
>dostatek vykonu dostat se k omezovaci otacek!< to ma tiez serie, preco musi motor ist 4000 pri 130? Najlepsie auto na svoju dobu co som mal bol aj tak stary ford escort 1.6, to bolo ked saq 5 stupnove prevodovky este moc nenosily, a oni ju tam proste prihodili este nad 4. V papieroch to malo maximalku 177 NA STVORKU, a petka bola "rychlobeh" s nizkym zatazenim porovine - vysledok bolo tiche a hospodarne auto na dialnice - kto ma problemy s podradovanim ten moze kludne zostat na tej stvorke - to bol tiez jeden z dovodov preco som povodne chcel lagunu - ta ma tiez sestku - rychlobezku na dialnicu
PeKo, určitě máš pravdu. Já nemám absolutně žádnou zkušenost se čtyřkolkou, což mne mrzí. Jen ten příklad o jízdě na zasněžené dálnici asi není typickou vlastností čtyřkolky. Před nějakými 15 lety (byl jsem mladej a odvážnej) jsem běžně (byl nesrovnatelně menší provoz) jezdil po LEDĚ na dálnici rychlostí přes 100 a v pravém pruhu nikdo nejel přes 40. S Wartburgem!!!! Myslím, že při přímé jízdě po kvalitním povrchu lze jet rychle s čímkoliv, tedy aspoň s předním náhonem určitě. Doménou čtyřkolky asi budou zatáčky, ne? A pak samozřejmě přenos kroutícího momentu na (kluzkou) vozovku. Ještě ke spotřebě. 10 litrů vůbec nepovažuji za drama. S Oktávkou (mám na ni přes 150 000km) dovedu jet s průměrem přes 100 za míň než 7 litrů, ale dlouhodobý průměr mám 9,7. Má 92kW. A s Fábií (74kW - 60 000km) jedu hluboko pod 6 litrů, ale dlouhodobý průměr mám 8,3. Takže Tvůj dlouhodobý průměr 10 l u dvoulitrové čtyřkolky považuji za naprosto adekvátní. Kdo to nechápe a se diví, pak se buď plíží s průměrem pod 80 a nebo prostě lže.
DusanV Já jsem ten příklad se zasněženým levým pruhem dálnice uváděl proto, protože když já vyjedu z kolejí v pravém pruhu do levého, tak to dvakrát drcne a jsem tam. Prostě kam namířím kola tam to jede. Pochopitelně mám zimní obutí. Když to samé chce udělat někdo jiný tak ho to obvykle tak rozhodí, že málem dostane smyk a nebo manévr ani nedokončí a hned zase zajede zpátky. Mám to za těch 5 zim odkoukané docela dobře. Obvykle se o to někdo pokouší když mě vidí přijíždět v levém pruhu. Řekne si když může někdo jiný, tak můžu i já. No a to je ten drobný omyl. Ono to nefunguje. Nakonec má plné ruce práce se zase dostat zpátky do vyjetých kolejí v pravém pruhu.
A zatáčky a specielně na horách to je úplně jiná třída. A na horách jsem dost často. Občas se mi snaží ukázat záda nějaký ten off-road. Zatím zbytečně. O zbytku nemá cenu vůbec hovořit.
2Peka: musim ti dat za pravdu. Predny alebo zadny nahon je niekedy problem na dialnici udrzat v danom smere. A to lavy pruh ani nemusi byt zasnezeny, staci, ked je medzi pruhmi vrstva rozjazdenej brecky, co sa tam dostala vyjazdenim z pruhov. To rozhodi prednokolku dost. Pointa je v tom, ze ked chce clovek predbiehat, tak by mal zrychlit, a to moze byt pri tom cendzovani pruhov osudne. Ja s prednym nahonom najprv spomalim, prejdem do druheho pruhu a potom znova zrychlim. Uz som par smykov (resp. velmi slusnych rozhodeni, ze som lietal od zvodidla na krajnicu) takto dostal aj s prednym aj zadnym nahonom, niekedy nepomohlo ani ESP - obcas tu zmenu trakcnych vlastnosti clovek proste neodhadne. S Imprezou som to este neprepiskol nikdy.
wawrik Dodal bych ještě, že to je jeden z příkladů větší bezpečnosti s kvalitním 4x4. To jen tak pro ty, kteří tvrdí že 4x4 se nechá použít akorát když chci vyjet nějaký kopec k chalupě. Ona totiž taková břečka může být i u výjezdu z vedlejší silnice. Už jsem párkrát jel za někým, kdo jel v pohodě stále rovně ve vyjetých kolejích a vlítl do takové nahrnuté břečky (to jest vyježděné koleje byly najednou přerušené) a měl plné ruce práce aby se udržel na silnici. A to jel třeba jen 50. A to nemluvím o tom když se mu to přihodí třeba v kopci a v zatáčce. Takováhle překážka na silnici člověka se 4x4 zajímá jen do té míry že víc stiskne volant aby si nevyrazil zuby. Párkrát to drcne a je na druhé straně. To se ale někomu, kdo takové auto se 4x4 sám neřídil, těžko vysvětluje.
Jo, a este si prisadim - pre jesen typicke hlboke mlaky vo vyjazdenych kolajach, nielen na dialnici, ale hlavne v mestach (vyjazdene po autobusoch, nakladakoch atd). Hlavne na malych autach to robi dost problemov.

Vsetky tieto veci sa samozrejme daju zvladnut aj bez 4×4, ale so stvorkolkou to proste ide tak mimochodom, clovek si to nemusi vsimat. To iste plati, ked clovek prepali zatacku, dokonca aj na suchu - ked to urobim s prednokolkou, reflex je pustit/ubrat plyn (inak cestujem smykom von}, okamzite sa zmeni na prudko nedotacavu, s Impezou len zatocim volantom bez pustenia plynu a zatocim. Ta rezerva v bocnej sile je prave v tychto situaciach viditelna. Je jasne, ze zrovna tu pomaha ESP, ale naco do toho tahat elektroniku, ked je este v silach auta taketo situacie riesit?

A este mam jednu prakticku situaciu, ktora dokazuje, ze 4×4 nie je len o snehu. Vyjazd z bocnej na hlavnu, pricom clovek stoji do kopca. Ked je hlavna frekventovana, treba ozaj "vyrazit", aby sa clovek stihol zaradit. S prednokolkami clovek casto hrabe aj v lete na suchu, nieto za dazda alebo v zime. Typickym prikladom je krizovatka vo Svatom Juri, tam je hlavna stvorprudovka, zla viditelnost (navyse zaclanaju podchody), a hlavne - auta tam malokedy chodia pod 80 kmh. Tam to treba odpichnut, ci sa to cloveku paci alebo nie, a piskajuce gumy tam clovek pocuje neustale. Buracky takisto.
Jeste jsem zapomnel, ze jsem v ceniku Mazdy nenasel hlavove airbagy, coz mne docela prekvapilo a tim padem i vuz vyradilo. Bezpecnost musi byt. Je vsak mozne, ze jsem se pouze nepozorne koukal. 😄
1) Mazda 626 má ve standardu 2 boční a 2 čelní airbagy, přičemž boční jsou vertikálně protáhlé, takže chytají tělo i hlavu.

2) pohon 4 x 4 ?? Opravdu nevím, k čemu je u auta typu Passat v praxi dobrý. Pokud jezdím po asfaltu, tak je zbytečný - vyšší jízdní odpory a tím samozřejmě i spotřeba. A pokud potřebuju jet do terénu, tak si koupím pořádný 4 x 4, který projede všude. Ovšem - nikdy jsem s 4 x 4 nejel, takže je to z mé strany pouze teorie - můžeme diskutovat.
Diky za rychlou reakci. Co se tyka airbagu, tak je mozne, ze jsou protahle az nahoru, ale domnivam se, ze plnohodnotne hlavove airbagy to nemuze nahradit nebot se muze halva v dobe narazu nachazet i blize k prednimu sloupku, takze by bocni byl k nicemu. Dalsi veci je, ze bohuzel ten predni neochrani pasazery na zadni sedacce.

Add. 4x4 je sice pravdou, ze na normalni asfaltu to asi nema smysl, a ze je spotreba vetsi, ale pri desti, snehu, a jinych nestandartnich podminkach je urcite lepsi mit pohanena vsechna kola, nez jen jednu napravu. Tez jsem u Mazdy nenasel ESP, pokdu ovsem TCS neni necim podobnym. U me je bezpecnost na prvnim miste. Sice Laguna dostala 5 hvezdicek, ale bohuzel nema ten 4x4 pohon. Ja do zadneho velikeho terenu jezdit nepotrebuji, abych se poohlizel po plnokrevnem terenim aute.
vidím, že jsi co se auta týče maximalista ... 4 x 4, ABS, TCS, ESP, "brzdový asistent" atd ... Ono to pak v praxi vypadá docela jinak, pokud nejezdíš jako prase, tak většinu těch elektronických vymožeností ani nevyužiješ, ještě tak možná při jízdě na sněhu. A pokud jako prase jezdíš, a na mokré cestě ve městě v devadesátce ti z boční cesty vyjede auto 20m před čumákem, tak ti už nepomůže ani ABS, ani ESP, ale díky airbagům to asi přežiješ. Řečeno jinak - ony ty věci asi fungují, ale nelze spoléhat na to, že vyřeší každou kolizní situaci.
Diky za odpoved, co se tyka 4x4 u Passata, tak je opravdu full time jako audiny od A4 vyse. Je jako jediny z produkce VW, ktery ma opravdovy 4x4. Haldex bych asi nechtel, preci jenom jeden nikdy nevi, kdy se sepne a co to s autem udela.

Naprostou souhlasim, ze pokud clovek jezdi jako prase, tak mu to muze naopak ublizit, nebot na to muze spolehat a jet jeste hure a jeste vice se priblizit na hranici fyzikalnich zakonu. Ja jsem spise klidny ridic, ale vzhledem k tomu, ze hodne jezdim a to nejen za slunicka a ve dne, opravdu mi zalezi na zivote, tak se snazim co nejvice dostupne techniky v aute mit, ktera by mi mohla zachranit "kejhak". I kdyz jak jsem zminil ja i ty, tak nelze na to spolehat. Obcas ani ta technika nema sanci situaci zachranit.
Zajímavý názor na Mazdu 626 - stojí za to vzít v potaz. Jinak jen tuto informaci: znám několik lidí, co měli Nevadu a jsou Lagunou zklamaní - teda z hlediska prostornosti pro lidi a zavazadla. Totéž ovšem tvrdí majitelé starých a nových Volv (v neprospěch nových). Bohužel, zdá se, že je to trend, že nová auta jsou uvnitř menší než stará. Vzpomente na Wartburga-kombi. Kolik aut dnes by přepravilo tolik zavazadel, resp. v kterých lze za jízdy (2 lidi) mít za sebou 180 cm absolutní rovinu (dokonce bez zvýšeného prahu). Ale zase po stránce komfortu,vybavení atd. jsme dnes jinde. Všechno současně asi nelze mít.
A nebude to prostě tím, že výrobci přesouvají auta s prostorným interiérem do vyšších a dražších tříd ? Vzpomeňte si jak vypadal první Passat v 70 letech. Zhruba jak Lada Samara 😄 ... Zkrátka, chceš velké auto, tak dej meloun a máš ho mít ... A těch 180 cm rovné plochy Mazda 626 Wagon možná má, zkusím to změřit. V každém případě už jsem v ní vezl skříň 160 x 90 x 50 cm, aniž bych musel nějak hýbat se svým sedadlem.
Tak mě napadá, Passat má "full time" 4 x 4 ? nemá náhodou Haldex spojku jako Oktávka ?

pokud má Haldex, tak ještě stojí za povšimnutí Subaru Legacy, to je určitě "full time". A velké je dost. Má ho kámoš (197 cm) se dvěma syny přes 2 metry.
Mrkni se do rubriky "Míra pohodlí ......" a zkus přeměřit svoje Subaru, docela by mě zajímalo srovnání. Díky
Dobrý nápad. Až přijdu domů tak zkusím nějaká ta měření. Aby byla představa.
matuS
yyyy> co chces pocut o c5? chod na citroen a tam prispevky 672,716. S autom niesu ziadne problemy (tusim 12.000km), s alfou sa to neda porovnat
>co chces pocut o c5< napriklad preco nie je laktova opierka v 2.0 HDI break 😄 ... proste mi vadi ze niekto za mna rozhoduje co si mozem a co nemozem vybrat - ale aj tak zatial proste nevidim alternativu, myslel som na Xsaru kombi ale ta je velka len na papieri
Wawrik-43 (a PeKa 41)..... Opakuji, že bohužel nemám absolutně žádnou zkušenost se čtyřkolkou. Myslím však, že se mýlíš, dáváš-li přední a zadní náhon (při přejíždění z koleje do koleje) do jednoho pytle se zadním. To, že před tím spomalíš, svědčí o tom, že jsi opatrný. To je dobře. Podstatné - podle mne - však je, že s přednokolkou musíš koleje překonávat pod plynem. Pokud to děláš na dálnici, tak si myslím, že na rychlosti (téměř) nezáleží. Teda do té doby, než dostaneš "sněhoplaning" nebo "břečkoplaning". Ale čím máš lepší (hrubší) gumy a víc hrabeš, tím lépe!!!! Aspoň já tomu věřím a "zatím mně to vychází. Se zadním náhonem zřejmě Tvůj postup je jediný možný???????