Auto.cz

Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
10. 9. 2001 11:27
neregistrovaný "Morfikus"
10. 9. 2001 12:04
neregistrovaný "ladao"
10. 9. 2001 12:33
neregistrovaný "Morfikus"
10. 9. 2001 11:50
neregistrovaný "MB_560SEC"
11. 9. 2001 11:41
neregistrovaný "Viados"
13. 9. 2001 12:22
neregistrovaný "h_ST"
14. 9. 2001 06:52
neregistrovaný "eric_singer"
14. 9. 2001 07:02
neregistrovaný "Xyzz"
14. 9. 2001 07:38
neregistrovaný "eric_singer"
14. 9. 2001 07:57
neregistrovaný "Xyzz"
14. 9. 2001 10:59
neregistrovaný "humus"
14. 9. 2001 11:03
neregistrovaný "h_ST"
14. 9. 2001 11:22
neregistrovaný "eric_singer"
14. 9. 2001 10:59
neregistrovaný "h_ST"
11. 9. 2001 10:41
neregistrovaný "h_ST"
11. 9. 2001 10:47
neregistrovaný "KaZaN1"
11. 9. 2001 11:15
neregistrovaný "Xyzz"
11. 9. 2001 13:04
neregistrovaný "ydev"
11. 9. 2001 11:46
neregistrovaný "Viados"
11. 9. 2001 13:11
neregistrovaný "milca"
13. 9. 2001 16:13
neregistrovaný "Viados"
11. 9. 2001 14:57
neregistrovaný "humus"
11. 9. 2001 15:57
neregistrovaný "ruprecht"
14. 9. 2001 16:20
neregistrovaný "td"
14. 9. 2001 16:36
neregistrovaný "humus"
14. 9. 2001 17:22
neregistrovaný "td"
14. 9. 2001 18:02
neregistrovaný "humus"
14. 9. 2001 18:39
neregistrovaný "td"
14. 9. 2001 11:26
neregistrovaný "MarekRS2000"
14. 9. 2001 12:58
neregistrovaný "h_ST"
14. 9. 2001 13:00
neregistrovaný "Con"
14. 9. 2001 13:39
neregistrovaný "humus"
14. 9. 2001 13:54
neregistrovaný "MarekRS2000"
14. 9. 2001 16:17
neregistrovaný "humus"
27. 9. 2001 13:28
neregistrovaný "roberto11"
27. 9. 2001 13:53
neregistrovaný "KaZaN1"
14. 9. 2001 12:02
neregistrovaný "Con"
27. 9. 2001 13:46
neregistrovaný "Jalik"
27. 9. 2001 13:51
neregistrovaný "ace211"
9. 10. 2001 13:23
neregistrovaný "monsoon"
24. 10. 2001 16:04
neregistrovaný "humus"
8. 10. 2001 13:23
neregistrovaný "h_ST"
24. 10. 2001 17:07
neregistrovaný "ace211"
24. 10. 2001 17:28
neregistrovaný "PROF"
24. 10. 2001 20:44
neregistrovaný "ace211"
24. 10. 2001 21:33
neregistrovaný "PROF"
24. 10. 2001 22:05
neregistrovaný "ace211"
25. 10. 2001 08:00
neregistrovaný "mracek"
25. 10. 2001 08:55
neregistrovaný "ace211"
25. 10. 2001 17:41
neregistrovaný "mracek"
25. 10. 2001 18:01
neregistrovaný "ace211"
26. 10. 2001 15:50
neregistrovaný "tomcat"
26. 10. 2001 16:13
neregistrovaný "ace211"
26. 10. 2001 17:25
neregistrovaný "lenin"
26. 10. 2001 17:59
neregistrovaný "ace211"
26. 10. 2001 20:34
neregistrovaný "tomcat"
26. 10. 2001 19:35
neregistrovaný "PROF"
26. 10. 2001 20:37
neregistrovaný "tomcat"
26. 10. 2001 22:13
neregistrovaný "ace211"
28. 10. 2001 18:03
neregistrovaný "PROF"
29. 10. 2001 00:00
neregistrovaný "ace211"
30. 10. 2001 06:40
neregistrovaný "PROF"
30. 10. 2001 09:16
neregistrovaný "ace211"
30. 10. 2001 20:21
neregistrovaný "PROF"
31. 10. 2001 09:24
neregistrovaný "tomcat"
6. 11. 2001 18:35
neregistrovaný "ace211"
7. 11. 2001 09:57
neregistrovaný "tomcat"
25. 10. 2001 13:05
neregistrovaný "Viados"
25. 10. 2001 13:32
neregistrovaný "ace211"
25. 10. 2001 15:27
neregistrovaný "Viados"
25. 10. 2001 15:52
neregistrovaný "ace211"
25. 10. 2001 16:27
neregistrovaný "Pavelpu"
25. 10. 2001 17:21
neregistrovaný "ace211"
25. 10. 2001 20:06
neregistrovaný "Viados"
25. 10. 2001 21:04
neregistrovaný "ace211"
26. 10. 2001 11:55
neregistrovaný "Viados"
26. 10. 2001 12:53
neregistrovaný "ace211"
26. 10. 2001 13:04
neregistrovaný "ace211"
10. 2. 2003 14:42
neregistrovaný "Pepepe"
10. 2. 2003 14:42
neregistrovaný "Pepepe"
11. 2. 2003 11:10
neregistrovaný "td"
11. 2. 2003 11:50
neregistrovaný "kutil1"
11. 2. 2003 15:35
neregistrovaný "td"
11. 2. 2003 23:41
neregistrovaný "Lapat"
12. 2. 2003 08:15
neregistrovaný "td"
12. 2. 2003 08:40
neregistrovaný "Ajvn"
12. 2. 2003 09:15
neregistrovaný "kutil1"
12. 2. 2003 09:28
neregistrovaný "PROF"
12. 2. 2003 09:59
neregistrovaný "kutil1"
12. 2. 2003 00:00
neregistrovaný "kutil1"
12. 2. 2003 08:32
neregistrovaný "oddie"
12. 2. 2003 08:50
neregistrovaný "kutil1"
12. 2. 2003 08:58
neregistrovaný "td"
12. 2. 2003 09:35
neregistrovaný "kutil1"
12. 2. 2003 09:43
neregistrovaný "oddie"
12. 2. 2003 10:02
neregistrovaný "kutil1"
12. 2. 2003 10:08
neregistrovaný "kutil1"
12. 2. 2003 10:15
neregistrovaný "oddie"
12. 2. 2003 10:26
neregistrovaný "kutil1"
13. 2. 2003 09:43
neregistrovaný "PROF"
13. 2. 2003 10:59
neregistrovaný "td"
14. 2. 2003 05:58
neregistrovaný "PROF"
14. 2. 2003 07:48
neregistrovaný "td"
14. 2. 2003 08:03
neregistrovaný "tomcat"
14. 2. 2003 10:48
neregistrovaný "kutil1"
14. 2. 2003 19:01
neregistrovaný "PROF"
14. 2. 2003 20:55
neregistrovaný "kutil1"
15. 2. 2003 06:53
neregistrovaný "PROF"
17. 2. 2003 07:15
neregistrovaný "bob_1"
17. 2. 2003 07:21
neregistrovaný "bob_1"
14. 2. 2003 18:38
neregistrovaný "PROF"
17. 2. 2003 08:12
neregistrovaný "td"
13. 2. 2003 11:28
neregistrovaný "Hufnágl1"
12. 2. 2003 09:58
neregistrovaný "PROF"
12. 2. 2003 10:04
neregistrovaný "td"
12. 2. 2003 09:22
neregistrovaný "oddie"
12. 2. 2003 09:41
neregistrovaný "kutil1"
12. 2. 2003 09:47
neregistrovaný "oddie"
12. 2. 2003 08:44
neregistrovaný "kutil1"
14. 2. 2003 07:49
neregistrovaný "td"
16. 2. 2003 19:47
neregistrovaný "kutil1"
18. 2. 2003 08:17
neregistrovaný "Country"
18. 2. 2003 11:35
neregistrovaný "kutil1"
18. 2. 2003 16:48
neregistrovaný "rbaron"
19. 2. 2003 11:31
neregistrovaný "ZhmotněnýDuchCleanera"
19. 2. 2003 16:15
neregistrovaný "kutil1"
19. 2. 2003 10:57
neregistrovaný "orin1"
19. 2. 2003 11:44
neregistrovaný "td"
20. 2. 2003 21:22
neregistrovaný "PROF"
21. 2. 2003 11:27
neregistrovaný "Country"
21. 2. 2003 13:00
neregistrovaný "td"
27. 2. 2003 20:54
neregistrovaný "PROF"
28. 2. 2003 08:08
neregistrovaný "td"
28. 2. 2003 13:40
neregistrovaný "PROF"
28. 2. 2003 13:55
neregistrovaný "lenin"
28. 2. 2003 22:01
neregistrovaný "PROF"
27. 2. 2003 11:23
neregistrovaný "Country"
27. 2. 2003 11:40
neregistrovaný "Viados"
23. 10. 2003 07:08
neregistrovaný "Skiac"
24. 10. 2003 12:12
neregistrovaný "Viados"
4. 11. 2003 13:08
neregistrovaný "Country"
4. 11. 2003 14:00
neregistrovaný "ace211"
19. 11. 2003 07:00
neregistrovaný "Country"
21. 11. 2003 00:00
neregistrovaný "Mitsi"
21. 11. 2003 08:44
neregistrovaný "Country"
21. 11. 2003 09:26
neregistrovaný "Mitsi"
21. 11. 2003 11:06
neregistrovaný "Country"
21. 11. 2003 14:59
neregistrovaný "ace211"
neregistrovaný "Morfikus"
10. 9. 2001 11:27
My tu nějaký máme?????
My tu nějaký máme?????!!!!!! Good joke
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "ladao"
10. 9. 2001 12:04
Re: My tu nějaký máme?????
No a ne ? U nás máme silnic a "dál nic" a nejlepší jsou u nás na vysočině. To se dájí porovnávat tak akorát z lepšíma sestama přes hory na západě.
neregistrovaný "Morfikus"
10. 9. 2001 12:33
Re: My tu nějaký máme?????
A pravda. Já hloupý. Nevšiml jsem si. Dál nic je tu jak "nasrá.." Co se týká ježdění v levym pruhu, to je otřes. Přijde mi, že to ty "lidi" nedělaj proto, že by mě neviděli, ale spíš proto, aby mi ukázali, že je tu 130 a ono jedou 129, tudíž já za nima musim taky 129. Co se týká "některejh" kamionů,tak to je epizoda sama pro sebe.
neregistrovaný "MB_560SEC"
10. 9. 2001 11:50
rozdíl mezi levým a pravým pruhem ...
Ahoj !!!! Vadí mi, když jedu na dálnici třeba přes 200 km/h, tak se bojím že mi tam někdo vjede z pravého pruhu. To co se stává u nás běžně, to na západě není vidět. Nejlepší jsou kamiony, když se začnou předjíždět a ty pak ještě předjíždí nějaká Š120 :-(( hrůza... Mějte se, Ondra
Rozbalit vlákno
10
neregistrovaný "Viados"
11. 9. 2001 11:41
Re: rozdíl mezi levým a pravým pruhem ...
Ale je to vidět. V Německu zcela běžně...
neregistrovaný "h_ST"
13. 9. 2001 12:22
Re: pro MB_560SEC - příspěvek číslo 2
Teda jestli jezdíš na českých dálnicích přes 200, tak jsi pěkné hovado. Jestli se chceš zabít, tak si prostřel hlavu, a nezkoušej to na dálnici, tam bys s sebou patrně přibral několik nevinných lidí z pravého pruhu ....
neregistrovaný "eric_singer"
14. 9. 2001 06:52
Re: pro MB_560SEC - příspěvek číslo 2
h_ST> Ty jsi ten pravý člověk na to, abys navštívil rubriku "škodovci, postrach silnic", příp. "AUTOKOMPLEX" nebo "hufnaglova a wolfova diskuze" ... záhy zjistíš, že 200 a více tady jezdí více lidí ..... navíc, mých 180 taky není žádná rychlost, i když magická hranice 200 je o něčem jiném ...


MB> Když se řítíš po dálnici 200, musíš počítat s tím, že se v pravym pruhu najde někdo, kdo Tě neuvidí nebo Tě schválně zbrzdí. Jestli máš dobrý auto, máš i dobrý brzdy .. samozřejmě, že když Ti někdo vjede před čumák, vůbec nic neuděláš :-), ale ta rychlost není až zase tak závratná ... kámoš jel Beroun - Praha v Porsche 911 Turbo průměrem 270 a v jednom stoupání dokonce 301 :-)))
neregistrovaný "Xyzz"
14. 9. 2001 07:02
Re: pro MB_560SEC - příspěvek číslo 2
Ty vole,chtel bych videt tu brzdnou drahu z 301 na 100,kdyz mu tam vlitne naka Skudka,jooo

:-))))
neregistrovaný "eric_singer"
14. 9. 2001 07:38
Re: pro MB_560SEC - příspěvek číslo 2
xyzz> 301 dosáhl asi na vteřinu, protože kilometr před ním jelo audi a4 asi 120 :-) ... co mi ale říkal, to auto je hrozně únavný, když na to nejsi zvyklej, tou šílenou akceleraci a šílenou brzdnou silou ... tak nevím ...

Myslím, že to vystihuje jeho věta: "Když jsem pak zpomalil na 200, zdálo se, že můžu vystupovat, a při 130 už jsem se jenom smál." ... hodně záleží na autě :-)
neregistrovaný "Xyzz"
14. 9. 2001 07:57
Re: pro MB_560SEC - příspěvek číslo 2
:-)).Verim tomu,je to vo drzku ne!.Jezdit rychle v Cechach,kde na to lidi nejsou zvykly,nevim....Staci mi vobcas tech 180 na vyblbnuti :-))....Me by spis unavovalo to soustredeni,pri takovy rychlosti...Apropo na zavodeni v je dobrech lodenickej kopec,ne:-)
neregistrovaný "humus"
14. 9. 2001 10:59
Re: pro MB_560SEC - příspěvek číslo 2
Kamaráde, pokud takhle jezdíš tak tě docela lituju. Myslím si, že dálnice nejsou proto aby se na nich každý snažil dosáhnout nejvyšší rychlosti a aby si na ní zamindrákovaní blbečci léčili svoje mindráky. Jedná se hlavně o vyšší průměrnou rychlost a plynulost provozu. Ostatně, pravidla by se měla alespoň rámcově dodržovat a tak lidem kteří se chovají podobně jako ty by nemělo být umožněno vůbec řídit auto. Jedná se totiž o určitou formu nesvéprávnosti. Pokud se chces vytahovat před ženskýma zkus to nějakou méně nebezpečnou formou, pokud máš nějaký komplex neohrožuj kvůli tomu ostatní. Závěrem si myslím, že by se tato diskuse neměla vůbec ubírat tím směrem, že si zde podobní pitomci jako jsi ty vyprávěli jak kde jeli rychle, ale ve smyslu hodnocení kvality a dalšího rozvoje naší dálniční sítě (například diskuse o potřebnosti dálnice D3).
neregistrovaný "h_ST"
14. 9. 2001 11:03
Re: pro MB_560SEC - příspěvek číslo 2
For Humus - ty jsi mi teda "nahrál na smeč" ! Právě jsem slyšel od jednoho kolegy, že dle vyjádření psychologa je pro některé muže auto virtuálním prodloužením jejich penisu. Takže je jasné, proč se pak na dálnici předvádějí :-)))
neregistrovaný "eric_singer"
14. 9. 2001 11:22
Re: pro MB_560SEC - příspěvek číslo 2
h_st> to je starý, copak za auto má člověk MB560? :-) ...

humus> máš recht, primární je dálnice do Ostravy! :-) (nevím číslo)
neregistrovaný "h_ST"
14. 9. 2001 10:59
Re: pro MB_560SEC - příspěvek číslo 2
Nejsem škodovec - postrach silnic, jsem Mazďák :-)
neregistrovaný "h_ST"
11. 9. 2001 10:41
Promyšlenost ?
Fascinuje mě "promyšlenost" s jakou se staví dálniční síť v ČR. Ještě se neví kudy a jak protáhnout nově uvažovanou dálnici Praha Budějovice přes chráněné území jižně od Prahy, ale už se má začít stavět 15km úsek kolem Tábora. Přitom mi jako moravákovi se jeví jako optimální netáhnout dálnici z Budějovic do Prahy, ale do Humpolce. Byla by o 40 km kratší a využili by ji i moraváci jedoucí směrem na Budějovice. Ale pražáci by to měli o 50 km dál do Budějovic, a to je by byl průser :-)). A kdyby se ušetřených 40 km dálnice postavilo na "severním tahu" od Hradce Králové směrem na Moravu (stejně se s tím uvažuje), tak by se dálnici Brno - Praha odlehčilo, protože severomoraváci by začali jezdit do Prahy přes Hradec, a ne oklikou přes Brno.
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "KaZaN1"
11. 9. 2001 10:47
Re: Promyšlenost ?
Hm, to je zajímavý. Osobně již od dětství, kdy jsem ještě jezdil na zadní sedačce rodičovic Škůdy, tajně doufám, že jednoho dne se stane zázrak a bude dálnice z Varů do Prahy (o: ...pokud si má dětská paměť pamatuje vše dobře, tak ta dálnice byla kdysi v plánu...ale asi už to tak není )o:
neregistrovaný "Xyzz"
11. 9. 2001 11:15
Re: Promyšlenost ?
Ja zase doufam,ze prodlouzi rychlostni komunikaci od Pribrami ke Strakonicim.Kdo znate tuhle cestu vite,kolik je tam bouracek,pak ty nekonecny kolony az na Haldu.Me se to stava casto v nedeli,kdyz se vracim do Prahy.
neregistrovaný "ydev"
11. 9. 2001 13:04
Re: Promyšlenost ?
To neni promyslenost, ale primo vypocitavost. Nejdrive se postavi to co jde a potom se rekne " prece neznehodnotime investice do nasi dalnice kvuli kousku prirody, to si prece nemuzeme dovolit", prd a bude dalnice i pres CHKO ;)
neregistrovaný "Viados"
11. 9. 2001 11:46
Rozestavěnost
Máme rozestavěnejch 8 dálnic a R-ek (R4, D5, R6, R7, D8, R10, D11, D47) a má se rozestavět devátá??? *! Schling je totální idiot! Nebylo by lepší nějakou dostavět (třeba D47-ku, D11 ku, obchvat Plzně, R6 ku, obchvat Prahy nebo něco podobně potřebnýho), než mít zase kousek od vesnice k vesnici (Chotoviny - Mezno, nebo kde se to má začít s D3-kou)... Myslím si, že pro Budějovice je to extra luxus mít svoji dálici, když ji dodnes nemá ani 2x lidnatější Hradubicko nebo 8x lidnatější Ostravsko !!!
Rozbalit vlákno
9
neregistrovaný "milca"
11. 9. 2001 13:11
Re: Rozestavěnost
Ten extra luxus jak říkáš, není jenom pro Budějovice. D3-ka by měla být protažena až do Dvořiště a dál přes Rakousko. Je vidět, že asi nejezdíš po E55 z Budějc do Prahy. Ta dálnice už tu měla stát.
neregistrovaný "Viados"
13. 9. 2001 16:13
Re: Rozestavěnost
Možná by měla, ale nebude. Rakušani na své straně nic neplánují. Takže to bude poloslepá dálnice.
neregistrovaný "humus"
11. 9. 2001 14:57
Re: Rozestavěnost
To se přece netýká pouze Budějovic. Jedná se o velmi vytíženou tranzitní trasu na jih. Ta dálnice tady vskutku potřeba je - ví to každý kdo po této trase někdy jezdí.
neregistrovaný "ruprecht"
11. 9. 2001 15:57
Re: Rozestavěnost
No ono by tu tech dalnic byla potreba vsude. Nekde jsem videl mapu, jak by meli dalnice u nas vypadat az bude vse dostaveno, jenze toho se ani jeden z nas nedozije. Co se antiekologu tyce, na ty mam svuj nazor.
neregistrovaný "td"
14. 9. 2001 16:20
Re: Rozestavěnost
K D3. Nechci polemizovat o tom, jestli je nebo neni potreba. To je vse otazka priorit, je dulezitejsi byt v miste X rychleji za cenu, ze kvuli tomu se stanou negativni veci Y? To opravdu nechci rozebirat. Co mi pripada zjevne je nesmyslnost soucasneho navrhu trasy D3, nemluve o te silenosti, kterou planuji v Posazavi. D3 ma vest uplne zbytecne mezi D1 a dalnici na Pribram. Jak varianta, z Prahy po D1 a pak rozsirit stavajici E55, nebo pokracovat na jih v dalnici na Pribram je lepsi. Schvalne se podivejte na mapu.
neregistrovaný "humus"
14. 9. 2001 16:36
Re: Rozestavěnost
Pracuji v oboru, ktery k tomu ma velmi blizko a tak ti muzu rict, ze nemas pravdu. Dalnice D3 je nejoptimalnejsi vest v puvodni projektovane trase pres Posazavi do Tabora a Budejic. Silnice R4 na Pribram je v katastrofalnim stavu a silnice č. 3 přes Benesov a Tabor kapacitne nestaci - viz. obchvat Tabora. Prumerna rychlost v pripade rozumne jizdy zde dosahuje cca 60 km/h coz je trochu malo. Vystavba dalnice tez pomuze k rozvoji jihoceskeho regionu.
neregistrovaný "td"
14. 9. 2001 17:22
Re: Rozestavěnost
Ve svem predchozim prispevku jsem psal o rozsireni, resp. prodlouzeni silnic (E55), resp. dalnic (Praha - Pribram). Tj. vysledkem by byla dalnice at uz pres Benesov, nebo Pribram smerem na jih do Rakouska, takze argument o soucasne prumerne rychlosti nedava smysl. Jde mi o topologii tras spolu s ucelnym vynalozenim investic. PS: slovo nejoptimalnejsi je nesmysl, maximalne muze byt neco optimalni :-)
neregistrovaný "humus"
14. 9. 2001 18:02
Re: Rozestavěnost
O jazykove strance me nepoucuj, proc by se to takto nedalo pouzit. Jinak, kdyz jsi tak chytrej tak asi vis, ze do Pribrami zadna dalnice nevede. Co myslis pod prodlouzenim silnice E55 nechapu, to by asi nebylo to prave orechove. Zkus nekdy projet po "mezinarodni silnici E55" z Tabora do Sobeslavi a pochopis o cem mluvim.
neregistrovaný "td"
14. 9. 2001 18:39
Re: Rozestavěnost
Tak jeste jednou polopate: a)rozsireni E55 na parametry dalnice nebo silnice pro motorova vozidla, b)prodlouzeni silnice pro motorova vozidla Praha - Pribram dale na jih. Ted je to snad jiz jasne. A mimochodem za c)procpak jses tak podrazdeny?
neregistrovaný "MarekRS2000"
14. 9. 2001 11:26
Co mate proti rychlosti?
Nevím,co máte proti rychlosti?200km/hod.-co je to za rychlost?:))Když prostě vidím,že nic nebrání a a chci,tak jedu,nevím,proč bych se měl plížit 130kou,když je to v poho!!!P.S.-130 nejezdím ani po vokreskách!
Rozbalit vlákno
7
neregistrovaný "h_ST"
14. 9. 2001 12:58
Re: Co mám proti rychlosti ?
Vcelku nic, akorát musí být přiměřená. A to 200 na naší dálnici Praha - Brno určitě není. Pokračování v pondělí, mizím.
neregistrovaný "Con"
14. 9. 2001 13:00
Re: Co mám proti rychlosti ?
souhlas :-) nejdes ted projet dalnici?:-))
neregistrovaný "humus"
14. 9. 2001 13:39
Re: Co mám proti rychlosti ?
Asi to, že na silnici nejsi sám a ohrožuješ tak ostatní lidi. Rovněž pravidla by se měla alespoň rámcově dodržovat - podívej se kamkoli na západ.
neregistrovaný "MarekRS2000"
14. 9. 2001 13:54
Re: Co mám proti rychlosti ?
TO HUMUS: Jo?Tak si jeď třeba do Itálie nebo Španělska - budu zjedavej,jaký řeči povedeš potom:)))A když říkám "nic nebrání" - tím myslím - nic předemnou nebo rozhazujíc kolama ze strany na stranu vedle a taky že nepojedu 200 a budu kličkovat mezi autama, který jedou 130.Jen by mě zajímalo.Co máš za auto?
neregistrovaný "humus"
14. 9. 2001 16:17
Re: Co mám proti rychlosti ?
Nevim proc te to zajima - ja mam dvoulitrovou Lagunu - mohl bych tech 200 po dalnici jet taky ale nevidim k tomu duvod. Vubec nejezdim pomalu (zejmena po dalnici) a velmi pomaly jezci me stvou. Rovnez vsak nejezdim 200, a zejmena neklickuju mezi autama a nepredjizdim zprava. To je silena prasecina a to muze delat jenom hulvat. K tve druhe poznamce - na zapade se predpisy dodrzujou daleko vice nez u nas, mozna s vyjimkou jizni Italie a Spanelska - nebyl jsem tam. Ve mestech se k sobe ridici chovaji nesmirne slusne, u nas se to vsak zatim ponekud nevzilo.
neregistrovaný "roberto11"
27. 9. 2001 13:28
Re: rychlosti?
Precet jsem kazanuv elborat a musim souhlasit. Dovolim si vsak odmitnout rychlost 200kmh. Za denniho provozu je to prasarna. A kdyz si roznes mlhovky, tak jsi king! Myslim ze kdyz nedodrzuji lidicky zakladni vec, kterou nedavno nekde pripomenul K.Loprais, a sice "jizdu na oci", tj . jedu tak rychle, kam vidim, bude ohodne neho min. V zahybu dalni /zatacce/, kam se ritis 200 se objevi predjizdejici vuz, pokud to neni kamion, asi to pro nej /a okoli/ dopadne spatne. skonci vyzduchly nasrot v prikopu.

Rychlosti zdar, panbu s nama.
neregistrovaný "KaZaN1"
27. 9. 2001 13:53
Re: rychlosti?
Těch dvěstě, to je fakt extrém, uznávám. 200 taky nikde nejedu do zatáčky, ani kličkovando grando, 200 si tak ještě užiju na rovině, kde nikdo nikde... ale jinak s rezrvou ...už proto, že (jak píše i Jalík) u nás můžeš čekat cokoliv.
neregistrovaný "Con"
14. 9. 2001 12:02
rychlost na dalnicich?
no panove ja jel nejvic po dalnici co jsem ridil 260km/h Escortem cosworth (6st special) z plzne do prahy ale reknu vam ta cesta mne unavila vic nez praha -olomouc, je to dost narocne nejen na psychiku ale i na to telo, je to dot velkej stres clovek by to musel jezdit denne aby si na to zvykl, ale nejsem asi ten tip myslim ze bych pak jezdil vsude rychle. myslim ze ani ty dalnice nejsou u nas tak kvalitni jako trebas v rakousku.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Jalik"
27. 9. 2001 13:46
Rychlosti v CR
Skoda, ze u nas nejsou ridici aspon tak z poloviny vychovani jako jinde v Evrope. Pak by se totiz dalo i u nas jezdit daleko rychleji. Sam se velice rad proletim po dalnici, ale u nas je to o drzku. Uz i v te Italii, kde se na predpisi docela sere je to snad bezpecnejsi. Namachrovani dealeri z Prahy ve filcce si to zenou 160 z kopce a nedokazou se udrzet na dvouproudove dalnici ve svym pruhu. Fakt hnus. Klidne at se jezdi rychle, ale ne jak dobytci!!!
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "ace211"
27. 9. 2001 13:51
Re: Rychlosti v CR
No v Italii vedi ze se v rychlem pruhu muze priritit Lambo nebo Ferrari, takze oni vedi jak se chovat na dalnici a kdy jezdit a uhnout z rychleho pruhu :)
neregistrovaný "monsoon"
9. 10. 2001 13:23
Re: Rychlosti v CR
Budte radi, ze se tu nejezdi jako v Italii.
neregistrovaný "humus"
24. 10. 2001 16:04
Re: dalnice d8
Lidi, co si myslite o vystavbe dalnice d8 pres Ceske stredohori. Melo uz to davno byt, ze?
neregistrovaný "h_ST"
8. 10. 2001 13:23
D47 - kdy bude ?
Nevíte někdo,jak pokračuje příprava ?
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "ace211"
24. 10. 2001 17:07
překvapení
Nevím co je to za číslo dálnice, ale vede kolem ruzyně směr Kladno a pořád dál. Jel jsem z opačného směru tedy jako od Mostu do Prahy. Když jsem konečně uviděl dalnici tak jsem přidal plyn a nejednou vidim. Doporucena rychlost 70-80 km, si rikam to Octavka zvladne a jedu tak kolem kila na prazdny dalnici. Kdyz v tom uvidim takovej hup, tak si rikam bude houpačky v pohodě. Jenže on to nebyl hup, nýbrž skokánek :-) na dálnici :-) auto se jen nadlechčilo ale neskočilo, ale vzhledem k tomu, ze jsem pri přejezdu videl pár zjevných škrábanců na dálnici od olejových van pár nešťaslivců, tak si myslím, že to může být velice zajímavé místo na pozorování. Kdybych tam jel kolem 120 tak bych letel uz vzduchem :-) tak to jsou naše dálnice. (sorry silnice pro motorova vozidla). Doporucuji vyzkouset, fakt nekecam pravej nefalsovanej skokanek. A to jeste blbe prohnutej. Zaciná prohlubní a potom jde nahoru, takze auto je odstředivou silou natlaceno k zemi (skrabance od olejove vany) a pak se prudce zveda a hoooop :)
Rozbalit vlákno
27
neregistrovaný "PROF"
24. 10. 2001 17:28
Re: překvapení
ace: Tak to je přesně místo pro současný "tunery" s ospojlerovanýma mrdkama. Naštěstí v poctivý US popelnici si maximálně pobryndáš triko :-))
neregistrovaný "ace211"
24. 10. 2001 20:44
Re: překvapení
jo taky jsem si říkal co by na to Caddy. Nicmene asi taky nic moc, vono jsem mel takovou radost ze mam dalnici tak jsem to prislapnul az na zam coz o Octavky 1.6 znamena mírne zrychleni, takže jsem tam mel je to kilo. Ale kdybych to udelal s Caddym tak už budu někde u omezovači a asi bych si zaskákal :-(

Nicméně taková humorná vsuvka. Jel jsem Praha-Litvínov-Praha a cejtil jsem pravou ruku :-) mel jsem ji prostě namoženou od toho jak jsem musel řadit :))))))) to je hrozný jak je člověk línej :)
neregistrovaný "PROF"
24. 10. 2001 21:33
Re: překvapení
Copak v autě, ale když to otevřeš na takový dálnici na motorce, je to docela záživný. Jako příklad bych chtěl uvést dálnici Mohelnice - Olomouc, kde to opravdu moc nedoporučuju vyhánět pavouky, a to i těm Octáviím, kterým ty spojlery i plasty pod autem ještě neulítaly.
neregistrovaný "ace211"
24. 10. 2001 22:05
Re: překvapení
Já už jsem u Octavky "sundal" spojler minulou zimu :)

To byla dost dobrá story. Jedu po zledovatelí mistí horský "komunikaci" jedu fakt krokem, protože Octavka bez ABS a s letnima pneu. Začíná silnici mirne zataček doleva, tak zatacim, ale bylo to takova zatacka vracecka co je com dal tim prudsi, tak zacinam zjistovat ze i při 20km/hod nemam sanci na tom snehu zatocit, tak jsem trochu pribrzdil abych snizil rychlost. Kola se zablokovala a jel jsem rovne tedy ven ze zatacky, tak jsem okamzite pustil brzdu naces se kola mirne chytla a auto zacalo mirne zatacet. Tak jsem vzal jednu barieru nahrnuteho snehu na kraji silnice. Tu jsem vzal celou, protoze jsem jel po okraji silnici (vedle me sraz zkopce) a jel jsem rovne, ale silnice zatacela, tak jsem se zaprel o volant a cekal jsem jak hodim auto ze srazu z kopce dolu. Nastesti se auto zarazilo o dalsi snehovou barieru cca 15 cm pred srazem :-) (jako akcni film) Jeste asi půl minuty jsem stal na brzde a na spojce. Okno plné sněhu a z motoru šla pára, jak se dostal sníh na chladic na na motor. Když jsem zjistil že teda stojím, tak jsem zatáhnul ruční brzdu, pustil brzdu, dal neutrál, znova se podíval na ručni brzdu, protože kdyby auto cuklo tak se pomalu sveze po svahu někam dolů. No bylo velmi zajimavé a tím jsem přišel u služební Octavky o spojler :)
neregistrovaný "mracek"
25. 10. 2001 08:00
Re: překvapení
Pak uz ti ji nepujcili? :-)))
neregistrovaný "ace211"
25. 10. 2001 08:55
Re: překvapení
Ale jo, já to narafičil tak aby to upadlo někomu jinemu. On tam ten spodní spojler (taková ta černá část) tak trochu ještě držel, byť z jedné strany byl utrhnutý. Tak jsem ho tam zaháknul, takže to nebylo téměř poznat :-) Holt se to utrhlo až když jel kolega, nešika jeden :)
neregistrovaný "mracek"
25. 10. 2001 17:41
Re: překvapení
ace2- chudak nesikovny kolega... :-)))
neregistrovaný "ace211"
25. 10. 2001 18:01
Re: překvapení
:) přece nebudu mít ve firmě image špatného řidiče :o)
neregistrovaný "tomcat"
26. 10. 2001 15:50
Re: překvapení
to prof: Ona ta amerika na hupu není nic moc. Trochu jsem závodil s jedním co měl Chrysler 300. Docela se držel, pak ale přišel hup a rázem mu odlít celej přední plast a bylo to....
neregistrovaný "ace211"
26. 10. 2001 16:13
Re: překvapení
Jsi zavodil s 300 ? Vzdyt to ma 240 koni :-) Co máš za auto ? Chudák ničit někomu americké auto... to se prostě nedělá. A jak kde se to povedelo ?
neregistrovaný "lenin"
26. 10. 2001 17:25
Re: překvapení
No jo, to už ameriky dělají, že z nich na hupu odlítne, co tam nepatří. Mně mlhovka vydržela taky vždycky do prvního přejezdu. A výfuk se taky patří vyvést na bok. Hold převisy. Jinak plast přece na ameriku nepatří, od toho jsou chromy.
neregistrovaný "ace211"
26. 10. 2001 17:59
Re: překvapení
jo to je dobře řečeno.
neregistrovaný "tomcat"
26. 10. 2001 20:34
Re: překvapení
to ace2: mám Mondeo ST200. Povedlo se to na Rozvadovský spojce (myslim, že se to tak jmenuje) v místě za odbočkou na Barrandov co končí dálnice a vede to pak do Radotína. Nějak neunes, že mně nemůže předjet, když jsem ubral (pud sebezáchovy. přecijenom jsme tam nebyli sami), přehulil to okolo mně a pak jsem ho dohonil až u hupu, jak sbíral bakelit. Rozhodně jsem mu nechtěl udělat nějakou škodu, ameriky mám rád....
neregistrovaný "PROF"
26. 10. 2001 19:35
Re: překvapení
tomcat: Chrysler 300 není amerika. Teď se ace rozlítí, ale co má přední pohon, už není ta opravdu ryze klasická amerika a nepomůže tomu ani sebelepší rodokmen :-)). Sorry, ace, to sem nechtěl. Hele stodola je volná, ale nesmělo by ti vadit, že to bude na jaře zaprášený, ale když si na to hodíš nějaký prostěradlo, tak si to přijeď klidně ustájit. A že jsem tě teď asi dost ranil, tak teda grátis :-)) U mně totiž jedno auto navíc už nehraje roli :-)
neregistrovaný "tomcat"
26. 10. 2001 20:37
Re: překvapení
to prof: Pro laika, jako jsem já, to Amerika je. Corvetta to sice neni, ale lepší, než VW....
neregistrovaný "ace211"
26. 10. 2001 22:13
Re: překvapení
Prof !!!! Fňuk, jak není, jak není !? Fňuk, fňuk. Cadillac dělal FWD už 70. letech o to konktrétně u Eldorada !!! A co jevím Amerika než Cadillac Eldorado ?! Já ti dám není Amerika já ti dám sorry i když má rokokmen :-) No o tom si ještě někde popovídáme :)

Celej VW je LEGO nic víc, nic mín. O tom se asi bavit nebudeme. Corvetta byla dobrá do ZR-1 pak už se velmi silně začala podobat Hondě Acura NSK. Teda IMHO.

Jo tak to věřím, s tím mohla mít 300 docela problém, je v automatu a ještě je težší. Ale takhle závodit to je tak nezodpovědné..... Už jsem vám říkal, jak si jeden Focus myslel, že ho na křižovatce nepředjedu ? :)
neregistrovaný "PROF"
28. 10. 2001 18:03
Re: překvapení
No tak, ace, snad tě to nějak těžce nepoznamenalo. Já vím, Eldorádo je krásnej kočár, ale když se koukneš, co že se mu to za kola prosmekává, když náhodou zavadí o plyn, tak to je zase pro milovníka klasiky těžká rána :-). Ještě že se tam montoval 8,2 V8. Tenhle údaj to všechno trochu zastíní, takže si toho ostatního už nikdo nevšimne. Pro tvoji útěchu, s takovýmhle kupátkem nekončil nikdy Jirka Síbr na srazech ve sprintu dál, než na 2. nebo 3. místě. Nikdo nedokázal pochopit, že proti takovýmu korábu si Camara, Firebirdy a podobný "žihadla" ani neškrtly :-) Před něj se dostala vždy už jenom Corvette...
neregistrovaný "ace211"
29. 10. 2001 00:00
Re: překvapení
Mimochodem to Eldorado hrálo v hudebním klipu "The Cardigans - My favourite game" i když tam bylo v dezolátním stavu... Jinak jsem v něm jel bílá barva convertible 8L V8 1977. Jenom mě mrzí že ty klasická svislá světla jsou jen odrazky a prakticky svítí jen vodorovna dole na kufru. Jinak heslo "objem ničím nenahradíš" je samozřejme pravda a snížený podvozek a akční nálepky na autě malému motoru nepomůžou :o)

Jinak jsem byl dnes otestovat další přírustek v AAA Auto Praha a to Cadillac DeVille sedan 1987 4.1 V8, najeto 210 tis/km. 99 000 Kč. Kdyby ho někdo chtěl koupit tak vřele doporučuji. Motor šlape jak hodinky, převodovka super, interiér jako kdyby vyjel z továrny (kůže). Moc pěkné a zachovale. Jedinné mínus je že je upraven pro předpisy ČR takže žluté blinkry, když se dá blinkr tak nesvítí světlo do strany, atd. A asi je něco s podltakem, protože když se přidává plyn tak to někde syčí, též brzdová kapalina je na velmi nízké urovni, což by mohlo signalizovat potencionální problém. Ale to jsou maličkosti. Stav oleje v převodovce a motoru OK. Vizuální stav motoru super. Takže kdo by chtěl Cadillaca v perfektním stavu tak je k dispozici v AAA. Jinak je poznat rozdíl mezi 4.1 EFI a mojí 4.5 PFI. Tady se Cadillac rychle rozjíždí, ale já bych už pálil gumy. A chvilku mu trvalo než se dostal na 140, tam jsem já okamžitě. Nicméně o tom Cadillac není. Pro fanoušky má tento Cadillac digitální přístrojovku, což se mi velmi páčí. I když to má své nevýhody. Chvilku jedete 110,111,109,110,112,108,110,109 atd :-) ručička je méně nervozní :)


Ale doporučuji.
neregistrovaný "PROF"
30. 10. 2001 06:40
Re: překvapení
ace: Na rozdíl od tebe nedoporučuju nic od Cadyho, co má tento motor 4,1 l. Tyto motory jsou učiněný neštěstí. Ono amíkům se opravdu občas stává, že se něco vůbec nepovede. Kdo se nechcete dostat do problémů, tak se o to auto vůbec nezajímejte, pokud nechcete tento vůz pouze jako statickou dekoraci.
neregistrovaný "ace211"
30. 10. 2001 09:16
Re: překvapení
Počkej já jsem zase na tem motor slyšel jenom cháválu. Sic to není žádný sprinter, ale je to motor co dědí po generace. IMHO záleží jak se o něj kdo staral.

Jo hele, nechces k nam do clubu ? Od kud jsi ?
neregistrovaný "PROF"
30. 10. 2001 20:21
Re: překvapení
ace: Po generace se u GM dědí motor 5.0 a jeho silnější bratr 5,7. Tento 4,1 je relativně nedávný výmysl a věř, že nebyla náhoda, že jsem kupoval oba dva Cadillaky s těmito motory, ovšem oba jej měly vzadu. Abys rozuměl, tak byly naložený v kufru a v různém stupni rozložení. Mým klubem je ČKMAA. Spíš z nostalgie.
neregistrovaný "tomcat"
31. 10. 2001 09:24
Re: překvapení
to ace2: Já se taky nechci bavit o VW. Jenom jsem chtěl říct, že v tý záplavě aut z koncernu VW, co jsou u nás na silnicích, vypadá CH300 jako amerika nejamerikovatější. Jinak nevim, co máš proti Legu - moje děti ho milujou.... V Corvettách se moc nevyznám, ale ta, co byla ve Frankfurtu na autosalonu, byla nádherná. Což se nedalo říct o těch zrůdách, co vystavoval Cadillac hned naproti....
neregistrovaný "ace211"
6. 11. 2001 18:35
Re: překvapení
Jo to je pravda nové Caddys stojej za prd. DeVille = Lexus, SeVille = něco mezi BMW/AUDI jenom to Eldorado je pořád Cadillac jenže to přestanou prý vyrábět, tak zas prd. No uvideme jestli se z toho vyhrabou zacnou zase delat neco s poradnym designem. Tohle jsou ulety na n-tou :(
neregistrovaný "tomcat"
7. 11. 2001 09:57
Re: překvapení
to ace2: DeVille a SeVille by při troše snahy ještě šly, ale CTS a Vizon, to je síla....
neregistrovaný "Viados"
25. 10. 2001 13:05
Re: překvapení
To misto na R7 u Slanyho znam. :-) Jel jsem tam cca 130, nastesti mam klasickou nesnizenou Astru, takze jsem nemel problemy, ale predjizdel me tam jeden prazskej manas s Felckou (ja nemam prazskou znacku, takze si na me mnohy prazaci ve slabsich autech lecej mindraky) asi tak 150kou. Moc pekne mu litala, nahoru dolu, zleva doprava, sedet bych v nic nechtel. Bylo hezky videt, jak mu na aute pracuje provani, tlumice a poloosy :o)))))
neregistrovaný "ace211"
25. 10. 2001 13:32
Re: překvapení
Jo to mohl být dobrý pohled. Vono je to tam bez legrace vyložině o držku. I když pojedu předepsanou rychlostí tak budu skákat a na nějakou doporučenou rychlost těžko někdo reaguje, zvlast teda na dalnici. Jak letela vysoko ? :)
neregistrovaný "Viados"
25. 10. 2001 15:27
Re: překvapení
Nekolikrat se mu zadni kola vznesla tak 5-10 centaku nad asfalt (predni jsem nevidel). :o))
neregistrovaný "ace211"
25. 10. 2001 15:52
Bez nadpisu
baječní muži na létajících stojích :-) Jo není nad české dálnice :-) Myslím, že takovej majitel BMW by asi při 200 trochu nechápal :-) To samý motocyklista na Hayabushe :)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Pavelpu"
25. 10. 2001 16:27
"Pracovníci"
Me zas desne tocej ty uzavirky, kde jedes 5km v jednom pruhu, uprostred kuzely, znacka prace na silnici a nikde nikdo. Pak to najednou skonci a muzes zase jet. Mam pocit, ze zvlast si to vychutnavaj na D5 Paha - Plzen, kde je takovych mist nekolik. Jezdim tam dost pravidelne a treba na moste u Rokycan je omezeni na 60 uz asi mesic a jeste jsem tam nevidel jedinyho workera.

Jo a ten hupan za Slanym znam taky dobre. Jednou jsem tam pustil pujcenyho Golfa pri 140 a brada mi litala jeste u Ruzyne.
Rozbalit vlákno
5
neregistrovaný "ace211"
25. 10. 2001 17:21
Re: Re:
skočils ? :)

To je IMHO normální situace, zapříčiněná termínem dokončení. Kdyby tam byl dohled tak by se makalo i v noci :-)


Jinak zapomenuté značky jsou klasikou na nasich silnicich . Občas potěší kužel v jízdím pruhu. Netušíte jestli jsou konstruovaný tak aby se nepoškodilo auto ?
neregistrovaný "Viados"
25. 10. 2001 20:06
Re: Re:
To buď v klidu, na D11 jich je taky habaděj. D5 je z našich dálnic ještě ta nejlepší.
neregistrovaný "ace211"
25. 10. 2001 21:04
Re: Re:
No jel jsem z z Prahy do Tachova a z Plzně je teda fakt luxusní dálnice až jsem čuměl. 1. vůbec žádnej provoz. 2. super dobrej povrch. Když jsem tam jel, tak jsem to hnal konstatně 180 a zívačka maximální. Kdybych měl Ferrari tak bych věděl kde ho otestovat. Plzeň-Rozvadov :-) Nikde jinde to nejde :-( teda v ČR
neregistrovaný "Viados"
26. 10. 2001 11:55
Re: Re:
Z cely cesty Praha-Frankfurt je D5 na useku Plzen-Rozvadov stoprocentne nejlepsi. Kdyz pomlouvame D1, chce to taky nekdy videt A3 nebo A4. Fakt zadna slava! Na ty novy D5 me jen se*e to pripojovani pruhu od prostredka, protoze je to neprirozeny. (Nevic nekde se 3. pruh oddeluje od prostredka a pak se pripojuje z kraje - takze je to vlastne vyoseni.) Vzdycky na rozpojovani a spojovani musi clovek docela prudce zmenit smer, protoze se hnou osy vsech pruhu, coz se pri oddelovani pruhu od kraje nedeje. Na dvoupruhovym useku je vedle krajniho pruhu totiz cca 2 metry krajnice, na tripruhovym krajnice neni. Doufam, ze to nekdy (brzy) premalujou na standard.
neregistrovaný "ace211"
26. 10. 2001 12:53
Re: Re:
No já jsem na to taky nejřív koukal docela zmateně, ale pak mi došlo že je to docela vychytralé :-) Protože tím že vlastně najednou přibude rychlej pruch a ne pomalej tak je vlastně větší šance že bude rychlej pruch volný, než normálně, protože za normalních okolností jedou všichni pořád v rychlém a najednou je to pěkně odstraní do pomalejšího, což je výhodné a docela se mi to zamlouvá. Problém nastavá na druh straně kdy zase rychlej pruch najednou zmizí z čehož jsem byl 2x tak zmatenej a vzhledem k tomu, že jsem na to nebyl připravenej, tak jsem se lekl, abych někoho nesejmul pruhu pomalejším kam mě to odvádělo. Ale jde o zvyk. Celkově to beru jako přínos plynulosti provozu.


BTW naše nové dálnice jsou fakt lepší než německé, když jsem jel také do Frakfurtu tak mě strašně štvalo že nemají na dálnici odrazky. U nás je krásně vidět kam dálnici zatáčí, protože díky nasvícení od světel auta se rožehne a vypadá jako runway pro letadla, též zobrazení pžemostení modrou odrazkou je chytré. Tohle jsem v německu nenašel. U nás se dá v noci ject opravdu velkou rychlostí odrazky ukazují poloměr zatáčení dálnice a velmi viditelné rozdělení pruhů.

Když už jsem u rozdělení pruhů... Uvital bych aby se místo bílé čáry používala čára žlutá, protože když naprší tak díky odkleskům nejsou čáry vůbec videt. Na dálnici je to jeste OK, tam to clovek odhadne. Ale v Praze a to zejmena Holešovicích (V Holešovičkách - Argentinská) je velice problematické v dešti nalézt ten svůj jízdní pruh. (vlastní několikanásobná zkušenost)
neregistrovaný "ace211"
26. 10. 2001 13:04
RE
kruci zase chyba. Pruh bez pruhu a ne pruch bez pruchu :(
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Pepepe"
10. 2. 2003 14:42
Diskuse o dalnicích
Kde to žije, tam je diskuse o dálnici R35. A žije to na adrese [odkaz] topic=20&action=1
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Pepepe"
10. 2. 2003 14:42
Re: Diskuse o dalnicích
jo musíte v adrese smazat tu mezeru za otazníkem
neregistrovaný "td"
11. 2. 2003 11:10
dalnice vs. ostatni silnice
Domnivam se, ze primarne je potreba dat do slusneho stavu stavajici komunikace a pak teprve uvazovat o stavbe novych dalnic. Penez ve statni kase je malo (presneji receno je tam pekna sekera...). Investovat do dalsich dalnic mi pripada jako koupit si do auta, ktere ma derave brzdove potrubi a cely podvozek v haji, novy kit pro zvyseni vykonu motoru o 20 koni...
Rozbalit vlákno
8
neregistrovaný "kutil1"
11. 2. 2003 11:50
Re: dalnice vs. ostatni silnice
To je sporné. Osobně bych snížil počet vedlejších silnic, případně převedl místní komunikace do správy obcí. Naopak bych investoval do stavby dálnic a rychlostních komunikací. Celkově je ale nutné oddělit dva typy dopravy: místní a dálková. První využije člověk, který denně jezdí do vedlejší dědiny za prací. Druhou využije tranzit, obchodníci jedoucí za klienty, servisní organizace apod. Asi nejlepší je systém dálnic a rychlostních komunikací a od nich co nejkratší spojnice do obcí a měst. Takový model je v Německu nebo třeba USA. Tam dokonce místní komunikace nemají asfalt, ale mají pískový nebo kamenný povrch. Problém v Čechách je ale v tom, že každý hledí na peníze, kterých je nedostatek a tak se většinou provizorní stavby nahrazují jinými. Kolem měst se staví obchvaty, které v okamžiku dokončení stavby již nevyhovují, nebo se postaví rychlostní komunikace, která končí na okresce. A když už tak přirovnáváš, dálnice bych přirovnal k výměně starého vozu za nový. Jeden můj kamarád měl Žigulíka. Pořád ho opravoval a dával do kupy a sozva jednu závadu opravil, objevila se další. Utopil v tom děsný peníze. Nakonec se rozhoupal, popůjčoval si peníze a koupil se 5let staré auto. Od té doby má klid.
neregistrovaný "td"
11. 2. 2003 15:35
Re: dalnice vs. ostatni silnice
No jo, jenze nas stat nema ani na 5let stare auto a uz ted je zadluzeny az to neni hezke! Jsem pevne presvedcen o tom, ze jsou mraky jinych oblasti, kde jsou penize potreba vic, nez na stavbu novych dalnic. Proto je muj nazor jaky je. Tj. v soucasnosti poradne udrzovat stavajici silnice a dalnice a dbat na to, aby nebyly pretezovane. Instalace vah mericich zatizeni naprav nakladaku se velmi brzo vrati v prodlouzeni intervalu nutnych oprav.
neregistrovaný "Lapat"
11. 2. 2003 23:41
Re: dalnice vs. ostatni silnice
Důležitější je výstavba nových dálnic, rychlostních komunikací a nových komunikací například obchvaty měst. Pouhá rekonstrukce stávajících komunikací není řešením. Stávající kapacita komunikací není schopna pokrýt stále se zvyšující požadavky na ně kladené......Problémem není jen ničení vozovky přetíženými kamióny, ale hlavně fakt, že po silnicích konstruovaných pro určitou zátěž, míněno intenzitu dopravy, jezdí i několikanásobná vyšší počet vozidel, než bylo původně při projektování komunikace uvažováno.....Největším problémem pak je BEZPEČNOST a plynulost dopravy. Nejbezpečnější, nejrychlejší a zárověň i nejekologičtější typ silnice je dálnice.
neregistrovaný "td"
12. 2. 2003 08:15
Re: dalnice vs. ostatni silnice
Lapat: A ty dalnice a nove silnice zaplatis z ceho??? Statni kasa je prazdna, zadluzena... Bavime se tu o realnych moznostech.

kutil: Ano, kdo chce jezdit at plati, je rozumna (byt pro mnoho znas bolestna) cesta. Platit by se obecne melo co nejprimejsi cestou za to co uzivam, kupuju, atd., ne prostrednictvim nejruznejsich prerozdelovani penez, kde dochazi diky slozitym cestam penez ke ztratam, casovym zpozdenim a je to i vhodne podhoubi pro ruzne podvodne machinace. Stejne tak, jak pises, je potreba radikalne zmenit politiku stran transitni dopravy. Spis se ji vyhybat, a kdyz uz nejaka je, dusledne vazit a zpoplatnovat.
neregistrovaný "Ajvn"
12. 2. 2003 08:40
Re: dalnice vs. ostatni silnice
Nerikam, ze neni rozumne dat mistni komunikace do spravy obcim, jen chci videt, z jakych penez je budou udrzovat. :(


Nekde je spis systemovy problem. Jak mi vysvetlite, ze v Nemecku se neplati (pro bezne ridice, nevim jak tranzit) dalnicni poplatky, mytna a presto tam maji i tu nejnuznejsi silnicku mezi dvema vesnicema o poctu pet osob v lepsim stavu, nez nase dalnice .. a to vc. udrzby?? Zna nekdo jejich model, z penez kterych celku (obec, zeme, stat) a kterych "fondu" se to plati?
neregistrovaný "kutil1"
12. 2. 2003 09:15
Re: dalnice vs. ostatni silnice
to ajvn: Vše je to o rozdělování peněz. Vždy je třeba rozdělit zisk z daní na místní a globální. Většinou se používá ponechání části místního zisku pro místní potřebu a odvedení zbytku do společné kasy. A zase ze společné kasy se část odvede pro místní potřebu. Jen je otázka podle čeho rozdělit. Podle počtu obyvatel, podle počtu zaměstnaných nebo podle rozlohy? V Německu totiž razí myšlenku, že pokud se zpoplatní dálnice, lidé začnou jezdit po normálních silnicích a zvýší se výdaje na jejich údržbu. Proto se rozhodli vybudovat síť dálkových komunikací s odbočkami do nejbližších obcí a měst.
neregistrovaný "PROF"
12. 2. 2003 09:28
Re: dalnice vs. ostatni silnice
kutil: Ty tvoje nápady o zavedení daně "třeba" z objemu motoru mě děsí. Takže z čeho třeba dalšího by sis ráčil zavést nějakou další přiblblou daň? Já vím, vycucáš si ji třeba z prstu, tak jako naši zákonodárci. Tak zašni přemejšlet a rychle se srovnej, nebo se těma svejma žvástama o ekologii zařadíš mezi pomatence, který svými těly brání vybagrování zanesenýho rybníku, protože si žabičky popletli s ráčkama. Tvoje příklady z Ameriky jsou sice fajn, ale jestli sis nevšiml, tak je tady kapánek míň místa. Třetí pruh jsem navrhoval už kdysi, je to obrovská úleva a přínos k plynulosti a bezpečnosti. Jestli máš ovšem problém, jak po 3 proudovce jezdit, tak se na ježdění vyser a jdi pást krávy. Hlavně přestaň žvanit o objemu motoru. Podle mě sice vůbec nevíš, co to objem motoru je a co ovlivňuje, tak už tu, prosím tě nikdy nic podobnýho neplácej.
neregistrovaný "kutil1"
12. 2. 2003 09:59
Re: dalnice vs. ostatni silnice
to prof: Sakra ty se ale rozčílil. Právě proto, že jsme malá zem, tak se musíme postarat, aby ještě nějakou dobu vydržela. Jo, s těma žabičkama, to byl dobrej příklad. Lepší jsou ale ty ploty podél silnice a budování tunelů pro žáby pod silnicí! Je to ale vše o tom, co od života očekáváš a co je tvým smyslem života. Tžeba by ti vyhovovala měsíční krajina plná továren a silnic. A co se týče třech pruhů, kdy se prostřední používá pro předjíždění, tak jsem i ve Francii viděl, jak proti sobě vyrazily dva vozy. A když vidím český řidiče, jak předjíždějí i na dvojtý plný, tak by se na třech pruzích pobili! S tím objemem ses moc netrefil, je jasné, že emise nejsou přímo úměrné objemu, ale je pravidlem, čím vštší motor, tím těžší a rychlejší vůz, tím vyšší spotřeba, tím více emisí při výrobě atd. Jedinou vyjímkou jsou diesely, kde jsou majitelé v nevýhodě. Nikdo ti ale nebrání definovat lépe vzorec záporného působení vozidla na své okolí a životní prostředí.
neregistrovaný "kutil1"
12. 2. 2003 00:00
Silniční daň
Osobně bych zavedl vysokou silniční daň. Třeba tolik korun měsíčně, jaký je obsah motoru v ccm. Tyto peníze by se použily na ochranu přírody a zabudování komunikací do terénu. Kdo chce jezdit, ať platí. Pro nákladní dopravu bych zavedl zlevněnou Rola na všech hlavních tratích. Ať si tyráky jezdí přes okolní státy. Rakousko už chce Rola podél Dunaje. Přetížené silnice opravy nezachrání. Dálnice jen přitáhnou další tranzit. Jediné co pomůže je snížení počtu vozidel - zvýšení cen benzínu nebo silniční daň.
Rozbalit vlákno
28
neregistrovaný "oddie"
12. 2. 2003 08:32
Re: Silniční daň
Kutil: to je kravina, daň podle obsahu motoru! Tohle svinstvo už platí v povinném ručení... Silniční daň ano, ale podle něčeho jiného, např. podle celkové hmotnosti auta. A dál by bylo zatraceně potřeba zohlednit splňované emisní limity, aby se za starší krámy platilo víc... něco jako ekologickou daň. Např. v Německu to takhle nějak funguje, pokud se nepletu...
neregistrovaný "kutil1"
12. 2. 2003 08:50
Re: Silniční daň
to oddie: Silniční daň by měla odrážet ekologické škody způsobené provozem vozidla. Proto daň podle objemu. Výpočet daně podle hmotnosti je spíše odraz škod na vozovce způsobených provozem vozidla. Z hmotnosti vychází třeba dálniční známka.
neregistrovaný "td"
12. 2. 2003 08:58
Re: Silniční daň
Mela by odrazet ekologicke i ekonomicke skody. Objem motoru je jen jednim z mnoha faktoru a z hlediska ekologie je jiste dulezitejsi mnozstvi nejruznejsich sajrajtu, ktere auto produkuje. To muze, ale take vubec nemusi zaviset na objemu motoru. Viz napr. srovnani trabant, vs. v podstate jakekoliv moderni auto o objemu treba 1,4 - 2,0l. Samozrejme zalezi i na spotrebe, pouzitych materialech pro konstrukci vozu, atd. Je toho vic, ale myslim, ze je to v ramci rozumne presnosti standardne spocitatelna vec. Opravdu by nebylo moudre zavest dalsi system postaveny na tak prihlouplem systemu jako je soucasne povinne ruceni.
neregistrovaný "kutil1"
12. 2. 2003 09:35
Re: Silniční daň
to td: Samozřejmě, že by daň měla odrážet škody způsobené vozem: exhalace, likvidace odpadů (oleje, pneumatiky, vraky aut, apod), škody způsobené výrobou pohonných hmot, hluk, počet ujetých km (poškození vozovky a exhalace) a další. Výše daně ale musí být jednoznačně definovatelná. Musí se tedy vycházet z volně dostupných údajů: hmotnost, objem motoru, výkon (ten je sporný), spotřeba (nezjistitelná), počet najetých km (?), emise a další. Dalším řešením je umístění měřící jednotky do každého vozu a vyhodnocování každý měsíc nebo rok. To je ale technicky neřešitelné. Proto je možné vycházet z hmotnosti, objemu a emisí. Ani spotřeba a hlavně ani ujeté km nelze do daně zapracovat. A právě ujeté km je dost směrodatný parametr.
neregistrovaný "oddie"
12. 2. 2003 09:43
Re: Silniční daň
Kutil: člověče, žiješ ty vůbec na zemi, nebo někde v oblacích? "umístění měřící jednotky do každého vozu", nezbláznil ses??? Ad likvidace odpadů - pneu, olej - to lze přeci započítat předem, do prodejní ceny. Další věc, u každého auta je jasně dané, jaké emisní limity splňuje. A od toho jsou SKT a emisní kontroly, aby zajistily skutečné dodržování toho, co je v TP. Takže nevymýšlej kraviny...
neregistrovaný "kutil1"
12. 2. 2003 10:02
Re: Silniční daň
to oddie: Nevím jaké máš zkušenosti s STK: Ale za 1500,- tam projdeš s jakýmkoliv vrakem. Jinak problém se započítáním škod do prodejní ceny je odvod do HND.
neregistrovaný "kutil1"
12. 2. 2003 10:08
Re: Silniční daň
A co se týče měřící jednotky, až taková utopie to není. Nákladní automobily a taxi také používají tachograf, letadla blackbox apod. Osobně jsem se na vývoji takové měřící jednotky podílel a bylo to velmi snadno použitelné. Data se sbírala přes konektor v motorovém prostoru. V dnešní době se používá síť GSM a mnoho vozidel již tyto "blackbox" má. Věř mi, není to neřešitelný problém. Cena takové jednotky vychází na cca 2500,- + montáž.
neregistrovaný "oddie"
12. 2. 2003 10:15
Re: Silniční daň
V motorovém prostoru mám konektor leda na žárovku světel... I kdybys mi tam něco takového nabastlil, dokážu to během chvilky odpojit nebo zblbnout. Do modernějších aut by to jistě nacpat šlo - a byl by z toho jen další zdroj příjmu hackerů - viz např. odbloky GSM a autorádií, chiptuning, přestavování digit. tacho... k smíchu.
neregistrovaný "kutil1"
12. 2. 2003 10:26
Re: Silniční daň
OK. Kolik % lidí, by to ale zkoušelo zblbnout? To co jsme zkoušeli měřilo rychlost, dobu zapnutí motoru, teplotu motoru a výkon motoru (z otáček motoru a polohy plynu). Bylo to namontované do cca 100vozů a běhalo to velmi dobře. Rychlost byla snímána z pohonu rychloměru a vše bylo plombované. Nebylo to až tak snadné zblbnout.
neregistrovaný "PROF"
13. 2. 2003 09:43
Re: Silniční daň
kutil,td: Chlapci, máte to pěkně nalajnovaný. Bohužel je třeba si uvědomit, kde vlastně dochází k nenahraditelným škodám na přírodě. Jste docela vedle, pokud za nejhorší zlo považujete výstavbu komunikací. Je to jednoduchý začít napadat to, co je vidět a kam může volně vstoupit kdejakej moula. Mnohem nenahraditelnější škody však vznikají jinde, obvykle za plotem, kam čumilové jako vy nemají přístup. Brečíte na špatným hrobě a připomínáte mi naivní děti. Já nemám nic proti aktivitám ekologů, jenom by bylo dobrý, aby se na celou věc občas dívali obecněji a v širších souvislostech. Nebojím se ani razantních kroků. OK, nechcete tady silnice? Dobrá, zrušíme je. Jsem pro, já si vždycky poradím a dohromady tyhle věci k životu nepotřebuju. Přizpůsobil jsem se v těžších situacích. Ovšem budete to vy, kteří přijdou jako první s tím, že to byl omyl a že takto razantně jste to nemysleli. Občas mi připadá, že protesty všech možnejch aktivistů se organizují hlavně tam, kde je předem jasný, že s tím nehnou. Jako by organizátoři měli předem strach ze zodpovědnosti za situaci, která by náhodným prosazením čehosi vznikla. Zamyslete se, přátelé a hlavně vás varuju před myšlenkama na zákon o povinném dovybavování aut těmi vašimi měřiči. Už blábolíte o 2500 Kč ale o tom, kdo to zatáhne, ještě nepadlo ani slovo.
neregistrovaný "td"
13. 2. 2003 10:59
Re: Silniční daň
Profe, bud tak laskav a zklidni se. Chovas se jak kdyby te vosa pichla do prd.... Nejdriv si precti prispevky tech, ktere napadas a zkus pouzit mozkove zavity driv nez ze sebe zas neco vypustis. A nepodsouvej mi veci, ktere jsem nikdy netvrdil. Asi ti fakt neni dobre...
neregistrovaný "PROF"
14. 2. 2003 05:58
Re: Silniční daň
td: Chce se mi napsat "nápodobně". Ale myslím, že se nakonec shodnem :)
neregistrovaný "td"
14. 2. 2003 07:48
Re: Silniční daň
To budu jen rad :-) Ovsem bolsevicky manyry, kdy nekomu podsunes do ust neco, co vubec nerekl a pak na tom ukazes, jaky je to vlastne blbec sem uz netahej. Beru to jako takovy tvuj ulet zpusobeny nemoci, protoz v mnoha jinych ohledech si doposud vypadal zdrave :-) Takze si, prosim te, dej tu praci a kdyz uz si do toho lejna slapnul, precti si moje prispevky v tomto foru a uvidis jaky nesmysly pises, kdyz tvrdis, ze za nejvetsi zlo povazuju vystavbu silnic, kdyz mluvis o montovani "naseho" merice, o blaboleni o 2 500,-, o tom ze "my" ekologicti aktivisti budeme tohle a tamto, atd. Nikdy jsem nic takovyho netvrdil. Uz ti docvaklo jaky kraviny si o me napsal? Ono je to snadny bejt frajer, kterej kazdyho sejme, hlava nehlava, pravda nebo lez, je to ovsem mnohem naivnejsi postoj nez postoj treba toho ditete, o kterem pises. Az zase budes "zdravej", rad si s tebou zase popovidam. O cemkoliv.
neregistrovaný "tomcat"
14. 2. 2003 08:03
Re: Měřiče
Když někdo má diesel ve Švédsku, tak mu namontujou měřič (jestli to měří motohodiny, kilometry, spálenou naftu, nebo co, nevim) a podle toho, co se z něj odečte, mu pak spočítaj daň.
neregistrovaný "kutil1"
14. 2. 2003 10:48
Re: Měřiče
to prof: Zkus si někdy přečíst nějakou knížku o marketingu a ovládání mas. Potom se ti udělá děsně špatně a pochopíš, že jsi loutka, kterou ostatní pohybují. Pokud se ale vytvoří rovnováha mezi ziskem, prospěšností, zachováním přírody (osobně věřím jen na ni) a stabilitou, pak se možná dožijeme klidného stáří. Pokud ale postavíme vše na zisku a prosperitě, budeme žít v krajině plné silnic, dálnic, továren, v krajině podobné povrchovým dolům na severu Čech, kdy budeme děti vodit do skleníků aby viděli, co je to zeleň. A to teda děkuji, tak dopadnout nechci. To budu radši bránit přírodu i za cenu snížení životní úrovně. Jsem pro dalnice a komunikační síť, ale šetrně umístěnou do krajiny. Jen se bojím, že výstavba dálnic do sousedních zemí zvýší počet vozů na silnicích, protože přes Čechy povede tranzitní doprava. Proto ty daně!!! Když budou daně, vydělá se na dálnice a jejich údržbu. A čím budou vyšší, tím míň aut bude jezdit a nebo bude víc peněz na údržbu. Dálniční známka není řešením, ta jenom vyžene auta z dálnic na silnice. Je nutné více využívat hromadnou dopravu, postavit železnici na první místo v dopravě a ne jak ti blbci na Slovensku, rušit existující tratě. Copak se nepoučii v 70tých letech, kdy zrušili 120km tratí? Pokud bude silniční doprava levnější jak železniční, tak to půjde s železnicí z kopce.
neregistrovaný "PROF"
14. 2. 2003 19:01
Re: Měřiče
kutil: Víš, mě se spíš dělá špatně, když si uvědomím, kolika lidem to ještě nedošlo, že jsou vlastně jen loutky, jak jsi je nazval ty, já jim říkám ovce, protože je to výstižnější. Snažím se proto posuzovat tyto věci nestranně, především z pohledu toho, co je a co není reálný v současnosti a budoucnosti, kterou můžeme ovlivnit. To je vše. Tranzitním státem jsme již od nepaměti, s železnicí nehneš, jedině tak, že ji celou zrušíš a pak ji zase obnovíš. Takhle skostnatělý instituce už nějdou reorganizovat, ty se musí jedině položit a začít od nuly. Jistě uznáš, že moc reálně se to nejeví. Potom, když si vezmu mapu dálniční sítě Evropy, tak zjistím, že v sousedním Německu a nejen tam, je dálniční síť mnohem hustší a když jsem tam svýho času trávil docela dost času, nějak jsem si ti nevšiml, že by tam někdo vodil děti do skleníků dívat se, jak vypadá les. Naopak to množství těch jejich Naturparků a Romantischestrasse mě docela šokovalo. A pak jsem si všiml, že ty odpočívadla nejen v těchto oblastech jsou čistá, neposraná a prostá odpadků, které jsou jenom v nádobách na to určených. A v tom celým je ten klíč. Dokud budou lidi hovada, pak je veškerá aktivita marná. Každej z nás by měl začít ve svý famílii a pokud by k tomu přistoupil odpovědně, tak se výsledek dostaví zcela přirozeně a sám. Jenomže tohle je nejenomže nereálný, ale zcela utopistický. Ovce budou produkovat vždycky jen další ovce. Stačí poznámka na venčila, co že ten jeho ratl sere na chodník před mým domem... Ne, moje iluze jsou fuč. Podívej se, co dělají naši představitelé a zákonodárci! Kolik z nich teďka zajímá nějaká příroda a zákony, který by ji měly chránit a tisíce dalších nezbytně nutných zákonů? Už hodně dlouho dělají velký kulový za prachy, za který by už byly na každým hraničním přechodu ne jedny, ale nejmíň čtvery váhy a deset kouřoměrů! Už chápeš?
neregistrovaný "kutil1"
14. 2. 2003 20:55
Re: Měřiče
Chápu. Už to bude jen horší a horší. Dokud ty blbce někdo nevyžene od koryta a nedosadí tam... Ale koho tam dosadit?
neregistrovaný "PROF"
15. 2. 2003 06:53
Re: Měřiče
kutil: No, to je právě ono. Vyber ze stáda nejlepší kus. Kamarádův táta, co byl za války nasazenej v říši u Mercedesu vždycky říkal, že ten jejich Hans, co je měl na starosti říkal: "Vy Češi, vy jste tak šikovný a pracovitý. Ale musí vám velet Němec, jinak se rozhádáte a okradete jeden druhýho." Co k tomu dodat? První republiku jsem nezažil a vím o ní prd, ale tak nějak tuším, že Češi odjakživa svou vlastní vinou zas tak dobrou pověst neměli. Stačí si přečíst pár obyčejnejch venkovskejch románů z 30. let, kterých je v každý starý chalupě plná půda. Současný vlastnosti lidí, křivost, vychcanost a chamtivost jejich povah jsou tu popsány naprosto přesně a svádět je na 40 let bolševika nebo vliv televizních reklam asi není to pravý. Naopak příslušníci národů, na které dnes Češi hledí jaksi s patra, se jevili v pohostinnosti, cti a vzájemné snášenlivosti mnohem líp. Ale, co tu zase žvaním, tohle je diskuze o plechovejch pekáčích.
neregistrovaný "bob_1"
17. 2. 2003 07:15
Re: Měřiče
profe a cim myslis ze to je? Genetika? Nebo to

jenom jeden blb zacal, tohle blbe chovani se rozsirilo

na ostatni a ted se "tak nejak udrzuje" a v pripade

presidleni "Cecha" do jine (normalni) spolecnosti dojde

k narovnani hodnot a moralnich zasad?
neregistrovaný "bob_1"
17. 2. 2003 07:21
Re: Měřiče
kutil: Sakra chlape, bud optimista. Ne ze

"Už to bude jen horší a horší." Seber se,

ceka nas lepsi budoucnost. Ted uz se to muze jenom zlepsovat :-)
neregistrovaný "PROF"
14. 2. 2003 18:38
Re: Měřiče
td: Ten příspěvek byl nejen pro tebe, jestli sis nevšiml. Každej jste si měli vybrat to svý, takže se zbytečně neunavuj psaním dlouhých vysvětlivek.
neregistrovaný "td"
17. 2. 2003 08:12
Re: Měřiče
Chlapce, takhle snadno se z toho nevycukas. Cituju hned tvou prvni vetu: "Chlapci, máte to pěkně nalajnovaný." A pokracuju, "brecite na spatnym hrobe, pripadate mi jak naivni deti, blabolite o 2 500,-" . Mam dojem, ze je to mnozne cislo, a neni tam nic o tom, co si ma kdo vybrat. Tak uz se sakra chlape seber a pojd se bavit normalne a reaguj a komentuj SKUTECNE TO, CO TEN DRUHY NAPSAL. Kdybys byl nejaky non plus ultra trotl, tak se neunavuju timhletim psanim. Myslim, ze ti to jen ujelo v nahlem navalu cehosi. Nakonec pises, ze kazdy ma zacit u sebe (a pod se muzu klidne taky podepsat) :-) Jinak mas ve svem poslednim prispevku v ledascem pravdu. Jen to ale nevidim tak cerne, deje se i dost pozitivnich veci a neni dobre, rict si,...no je to tu vsechno v pytli, takze nema cenu s tim nic zasadniho delat. Ma to cenu, tak to aspon vidim ja.
neregistrovaný "Hufnágl1"
13. 2. 2003 11:28
Re: to prof
Vidím to podobně. Jen jim neříkám ekologičtí aktivisté, ale zelení fašisté ;o).
neregistrovaný "PROF"
12. 2. 2003 09:58
Re: to prof
kutil č.96: prosil jsem tě, abys nežvanil o hovadinch a ty tohle! Jsi stvořenej pastýř pro stádo tupých ovcí. Neboj podporu od nich dostaneš, ale lidi, co žijou a uvažujou v reálu si budou ťukat na čelo.
neregistrovaný "td"
12. 2. 2003 10:04
Re: to prof
"Skodlivost" kazdeho typu vozu se v ramci rozumne presnosti da spocitat pomerne snadno podle parametru, ktere jsem psal nize. Neni potreba kvuli tomu montovat nejaka merici zarizeni do vozu apod., takova presnost zase neni potreba a vysla by hooooodne draho :-) A pro profa. Asi ses nechal hodne unest tim objemem motoru a odnesla to i ekologie narazkou na zabky a raky :-) Ted tu resime spis ekonomickou stranku veci, avsak ona ta ekologie je uprimne receno dulezitejsi nez kratkodoba ekonomicka vyhodnost. Je krasny, ze budes hodne produkovat, hodne vydelavat, hodne spotrebovavat, ale min krasny uz je, ze kvuli tomu vyhubis mnoho rostlinnych i zivocisnych druhu, zmenis biosfericke i klimaticke pomery a to takovym zpusobem, ze casem bude treba dalsim vyhynulym tvorem ten s nazvem homo sapiens. Mozna bude lepsi na ekologii vcas myslet a nejakou korunu na ni obetovat...
neregistrovaný "oddie"
12. 2. 2003 09:22
Re: to prof
Kutil: TD mě předběhl, daň podle objemu je nesmysl na n-tou. Nebo fakt myslíš, že moderní 2-litr nadělá víc škod než prastará Š105??? Tak s tím nesouhlasím ani náhodou...
Současný systém spíš motivuje lidi provozovat staré plečky s minimální pořizovací cenou a údržbou, protože s tím nejsou spojeny žádné další platby. Příklad? Mám auto 1,9D z r.91, v perfektním stavu, pořídil jsem jej cca za 60tis (včetně servisu). Srovnatelné nové 1,9D, např. Fabie, stojí min. 300tis, má dražší servis, díly... všechno. Co mě asi tak vyjde výhodněji, když pov. ručení je stejné, a nic dalšího už neplatím? Tohle je jen příklad, klidně si místo toho dosaďte třeba Favorita za 30tis vs. Fabia 1,4... ten rozdíl bude ještě větší. A že je Fabia modernější? Jo, jenže za takovýhle rozdíl to spoustě lidí fakt nestojí... Proto by měly být platby rozdílné podle plnění emisních limitů, aby lidi něco motivovalo odstavovat staré křápy, a nic jiného než finanční stránka věci je motivovat nebude, na to vemte jed!
neregistrovaný "kutil1"
12. 2. 2003 09:41
Re: to prof
oddie viděl jsi někdy, jak se dávají techniké a emise. Vždyť je to komedie!!! Jediné z čeho lze vycházet je např. emise S2,S3 apod. To by se použít dalo.
neregistrovaný "oddie"
12. 2. 2003 09:47
Re: to prof
Kutil: byl jsi o něco rychlejší, dobrá, odpovím ti i na tohle: určitě víckrát než ty. A čím je to dané, to už se tu řešilo dostkrát, už mě unavuje to pořád opakovat... Tenhle posranej stát prostě schválně vytváří korupční prostředí, svými nesmyslnými vyhláškami, výjímkami a výjímkami z výjímek. A tohle je důsledek (a nejen tohle)...
neregistrovaný "kutil1"
12. 2. 2003 08:44
Americký model
Američané mají mnoho dálnic úplnou pustinou a přesto je mají v perfektním stavu. Dálniční daň se neplatí. Stát se ale stará pouze o dálnice a silnice I. třídy. Ostatní je ve správě obcí a regiónů. Myslím, že podobný model by se v ČR, taky uživil. Je tam jasnější rozdělování peněz na správu. Co se týče dálnic, je jasné, že je to nejrychlejší, nejbezpešnější, nejlevnější a nejekologičtější doprava (při dodržování max. rychlosti). Bohužel ale je to nejdražší řešení co se týče údržby a správy. Očekávám, že i v Čechách dojde na placení mýta. Myslím, že zajímavější je řešení, které používají francouzi, kteří přidělali na běžné silnice třetí pruh a ten po cca 1,5km přepínají mezi směry. Je to velmi rychlé řešení. Používají ještě řešení s třetím pruhem, který používají oba směry pro předjíždění, ale tam jsem nepochopil, kdo má přednost a bojím se, že čeští řidiči by takové řešení nezvládli. Velice mě také zaujalo řešení v USA, kdy nechali původní silnici a o kus dál postavili novou. Stará pak slouží pouze pro jeden směr a nová pro druhý. Přitom to nemá parametry dálnice. Je to velmi bezpečné a rychlé.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "td"
14. 2. 2003 07:49
to prof
predchozi prispevek je samozrejme pro profa
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "kutil1"
16. 2. 2003 19:47
Poplatky za vjezd do velkých měst.
A je to tady! V Londýně už zavedli poplatek za vjezd do města 5liber. V Praze se připravuje poplatek formou roční známky. Tím se zamezí vjezdu mimopražských do centra Prahy. Bohužel je to závislé na výstavbě pražského okruhu, který měl být hotový již v roce 1945.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Country"
18. 2. 2003 08:17
Daň z motorových vozidel ?!
Pánové, pár poznámek k vaší debatě.

Pamětníci vědí, že daň z motorových vozidel už tady přece byla v době, kdy benzín stál 2 Kčs na litr. Pak začátkem 70tých let přišlo zdražení benzínu na 5 Kčs a daň byla zrušena. V současné době, jak všichni jistě víte, je výrobní cena benzínu cca 7 Kč, cca 16 Kč je daň a zbytek je marže prodejce. Takže lze říct, že starý dvojtakt Wartburg se spotřebou 9 litrů/100 km je relativně zdaněn víc, než moderní dvoulitr jezdící za 8 litrů na sto. Samozřejmě - kdo jezdí víc, odvede víc i státu na dani a proti tomu nelze asi nic namítat. A určitě je kravina, aby platil měsíčně nějakou "daň z auta" odvozenou od objemu motoru někdo, komu to auto stojí třeba celou zimu v garáži. Udělejme odhad, kolik ročně získá stát na dani z benzínu: je něco přes 3 milióny osobních aut a ty najedou ročně průměrně 10 tisíc km při spotřebě 8 l/100km. Výsledkem je: 40 miliard. A k tomu je další "balík" daní z nafty spotřebované náklaďáky a kamiony, ale ten si netroufám odhadnout. Dále je tady silniční daň - zatím jenom pro podnikatele a ta je odvozena mimo jiné i od emisních limitů. Možná by nebylo od věci zavést ji pro všechny motoristy, jejichž auta neplní ani emisní normy Euro I., tj. nemají ani neřízený katalyzátor. A dál jsou tady peníze z dálničních známek. A co s vybranými penězi dělá náš stát ? Troufám si tvrdit, že kdyby byla zpětně investována podstatná část z nich do silniční sítě, tak by naše dálnice měly pozlacená svodidla :-). Bohužel ale, stát z těch vybraných peněz sponzoruje asi úplně jiné věci. Třeba státní úředníci si kupují luxusní Superby, jiná ministerstva platí svým úředníkům luxusní bydlení, a v neposlední řadě nakupují SPZky po 100 Kč, zatímco konkurence je nabízí za 60,- Kč. A to je, pánové, kontrakt za 2 miliardy, takže by se dalo ušetřit jenom na SPZkách 800 miliónů. A ty tři případy jsou zřejmě jenom špička ledovce, kdoví kde všude končí peníze vybrané z našich daní. Pak se divme, že není dost na opravy cest a stavbu dálnic ..... Howgh.
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "kutil1"
18. 2. 2003 11:35
Re: Daň z motorových vozidel ?!
Myslím, že jsi trefil do černého! Chyba je v těch hajzlech ve vládě a ve statní správě, kteří neumějí rozdělit peníze, respektive tunelují stát. Stát na daních vydělá hodně ale špatně investuje. V přerozdělování peněz nenjsou pevná pravidla. Ty co o tom rozhodují z toho profitují. Vím případ, kdy si na ministerstvu draze vybavili kanceláře nábytkem a po dvou letech si nábytek rozprodali za směšné ceny mezi sebe a kanceláře vybavili novým. A to nejsou malé položky. To dělá milióny. S tom daní z benzínu se asi opravdu dobře šmelí. Pokud by se použila na výstavbu a údržbu komunikací, na ochranu životní prostředí spojenou s dopravou, tak není o čem mluvit. Rpostě současný daňový model je neprůhledný a ti co o něm rozhodují ho nezmění, protože z něj profitují.
neregistrovaný "rbaron"
18. 2. 2003 16:48
Re: Daň z motorových vozidel ?!
kutil: Ale to je přece jasný. Vybrat co nejvíc peněz a pak je přerozdělovat, ono se pak líp zadře za nehet.
neregistrovaný "ZhmotněnýDuchCleanera"
19. 2. 2003 11:31
Re: Daň z motorových vozidel ?!
Ano, úkolem státu, resp. jeho smyslem by měla být ochrana práv občanů a s tím samozřejmě souvisí i ochrana přírody. (právem občana však není vypouštět své smrady do ovzduší, protože tím zasahuje do práv jiných občanů). Bohužel, zejména náš stát na ochranu práv kašle a jeho hlavním smyslem je ukrást jedňem občanům co nejvíce jejich majetku (říká se tomu daňová politika) a jiným občanům část tohoto majetku nadělit. Je jasné, že efektivita takového systému jde od deseti k pěti....................................… Pokud jde o dálnice: Jsem jednoznačně pro. Dálnice by měly být co nejkratší a nejrovnější. Vytváření nějakých objížděk je jen plýtvání energií. Je potřeba si uvědomit, že za pár desítek let již nebude doprava lokálním znečišťovatelem, ale trasy dálnic, které se nyní staví se již nebudou měnit na mnohem delší dobu. Doprava po nich by měla být co nejméně energeticky náročná. Do budoucna bude v zásadě jediným, nikoli však nevýznamným vlivem dálnice, rozdělení krajiny do malých území a znemožnění pohybu zvěře...................................… Železnice v naší lokální podobě je naprosto neefektivní, vůbec nereflektuje vývoj silniční dopravy za posledních sto let. Její reduce na mnohem menší míru je žádoucí. Zachovány by měly být pouze tratě umožňující konkurovat spíše letecké než silniční dopravě (takové u nás samozřejmě nejsou a ni nebudou) a pro nákladní dopravu potom pouze zásadní trasy po nichž se přepravují velké objemy materiálu - toto by však bylo možno ponechat na volném tržním vývoji, regulovaném pouze příslušným zdaněním negativních externalit silniční dopravy.................................…
neregistrovaný "kutil1"
19. 2. 2003 16:15
Re: Daň z motorových vozidel ?!
to ZhmotněnýDuchCleanera: Pozor na jedno. Vliv automobilů na životní prostředí nejsou jen exhalace! Jde také o hluk, který vozidla způsobují, o odpad v podobě olejů, vadných dílů, kusů karoserie a starých vraků. Dost už se toho repasuje, ale... A když mluvíš o železnici. Je to ekologický, ekonomický a rychlý dopravní prostředek! To platí i pro nákladní dopravu. Bohužel není dořešena návaznost a v čechách je přebytek zaměstnanců. Také profil svršku se neměnil od dob Hitlera. Mimochodem, škoda, že nám tady nepostavil více dálnic. Třeba v USA používají železnici jako hlavní prvek nákladní dopravy. Samozřejmě trať z dob Františka Josefa, kde projedou 3vlaky denně se nevyplatí. Ale to je chyba managmentu! Vloni jsem jel vlakem z Prahy do Loděnic u Berouna. To je prostě síla! Ale integrace vlaku do krajiny je fantastická! Osobně jsem pro zrušení silnic odnikud-nikam a nahrazení je rychlostními komunikacemi s dvěma pruhy v každém směru. Tranzitní tahy řešit dálnicemi o 3 a více pruzích. V integraci komunikací do přírody nám může být vzorem např. Švýcarsko, kde se jim to daří velmi dobře. Bohužel velká část českých dálnic jede na jakémsi náspu, místo toho, aby byla skryta v koridoru. Je vyzkoušené, že když zahrabeš dálnici 3metry pod zem a okolo navršíš z vykopané zeminy 3 metry vysoký val osázený stromy, nebudeš o dálnici vědět již 50metrů od ní. Pokud ale postavíš dálnici na náspu nad krajinou (např. dálnice na Teplice), tak je slyšet široko daleko.
neregistrovaný "orin1"
19. 2. 2003 10:57
D1
Uz zajtra - uz zajtra budem musiet absolvovat jazdu po tej skurvenej D1-ke za znamku ktoru som si dnes kupil. Sorry za invektivy, ale tak rozdrbana a pretazena "dialnica" nema obdobu - snad len na Ukrajine. Statisticky su 2 pruhy z BR do PHA uz nedostacujuce. v pravom pruhu sa vali kamion za kamionom. Pri ich 10 min. predbiehani sa v lavom utvori "sora". Permanentne jedno oko do sp. zrkadla, druhe dopredu. Je mi z toho na grc. Kto broji proti dialniciam je dement . Howgh !
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "td"
19. 2. 2003 11:44
Re: D1
Uvodem upozornuju, ze timto prispevkem nechci nijak hodnotit jestli dalnice ano nebo ne. Je to tema na dlouhe povidani (a je dobre, ze se o tom hovori). Nekde je dalnice dobrym resenim, nekde neni. Z ceho je mi smutno, to jsou postoje typu,...kazdy kdo ma na nejakou konkretni (a v tomto pripade hodne komplexni a slozitou) vec jiny nazor nez ja, je dement. To je panecku rychle reseni. Ach jo, pak se divme, ze spousta veci vypada jak vypada.
neregistrovaný "PROF"
20. 2. 2003 21:22
No tak teda co navrhujete?
Je to teda jasný. Víme, o co nám jde. Jelikož nepostrádáme ochotu a snahu vyslechnout vzájemné argumenty a po jejich zhodnocení se shodnout na optimálním řešení, tak si myslím, že bychom k nějakému společnému závěru dokázali dospět. Je možné postřehnout, že mnozí diskutující jsou opravdovými odborníky na danou věc a že vědí, jak na to. Shodli jsme se ale zatím na tom, že problémem a největší překážkou v tom, aby se něco v zájmu občanů, jenž mají zájem na sklidnění a zefektivnění dopravy ruku v ruce s citlivým přístupem k přírodě, která nás hostí na této planetě, je současný bordel ve vedení tohoto, díky tomu těžkopádného, spíše cokoliv smysluplného prosadit a efektivně, šetrně a ekonomicky výhodně provést a dokončit neschopného státu. Logickou odpovědí by tedy bylo: Pryč s ní! Dobrá, ale co dál? Jak zabránit, aby na místa diletantů nepřišli ještě horší živly? Nové volby nic nevyřeší. Nedokážeme ani utnout to nechutné divadlo s volbou hlavy státu, která nás už také stála pěkný peníz, jenž tak citelně chybí na jiných místech této země. Deprese a naprostá ztráta iluzí v cokoliv pozitivního v souvislosti s budoucností u mnohých z nás se den ode dne prohlubuje a mizí v nenávratnu. Tak tedy reálně navrhujte řešení, jenž by se v dohleném časovém horizontu kladně projevila. Děkuji vám za to předem a vaše návrhy jsou mojí jedinou nadějí, jak mě z totální znechucenosti z toho, co se tady děje, dostat.
Rozbalit vlákno
7
neregistrovaný "Country"
21. 2. 2003 11:27
Re: No tak teda co navrhujete?
Prof: Asi to chce čas. Skoro tři generace tady ten komunistický bordel vznikal, tak si nedělám iluze, že dřív než za tři generace zanikne. A to my už tady nebudem ..
neregistrovaný "td"
21. 2. 2003 13:00
Re: No tak teda co navrhujete?
Country ma asi pravdu. Pokud budeme tvrdit o lidech s jinym nazorem, ze jsou dementi, bude to dokonce trvat jeste o jednu generaci dele... Pokud se hloupemu trendu neprizpusobime a nezapskneme, muze to trvat kratsi dobu.
neregistrovaný "PROF"
27. 2. 2003 20:54
Re: No tak teda co navrhujete?
td: Každý máme nějaký potenciál elánu, kterej je omezenej. Ubývá tím rychleji, čím častěji se člověk setkává s překážkami, jenž mu nedovolí, aby se rozběhl naplno. Čím nelogičtější a nesmyslnější, tím těžší rány a úbytek "paliva". Jednoho dne však každýmu dojde, jak benzín. Já osobně teda jedu již pár let na rezervu a pumpa stále v nedohlednu ...
neregistrovaný "td"
28. 2. 2003 08:08
Re: No tak teda co navrhujete?
prof: Rozumim ti. Ziju tu ctvrtym desetiletim a aktivne si pocinam dost, tak abych nerozumnel. Otazka je jen, jestli je ten potencial vazne omezenej a trvale z nej ubyva a tez jestli nebude lepsi hledat pumpu jinde, nez nekde u obzoru. Ale to uz jsme zase daleko od aut :-) Preju ti at brzo aspon trochu natankujes, jinak to bude fakt stat za prd ;-)
neregistrovaný "PROF"
28. 2. 2003 13:40
Re: No tak teda co navrhujete?
td: Dík, zkusím se poohlídnout jinde, než obvykle heledám a očekávám.
neregistrovaný "lenin"
28. 2. 2003 13:55
Re: No tak teda co navrhujete?
Zkusil si nějaký ty Obnovitelný alternativní zdroje????:)))
neregistrovaný "PROF"
28. 2. 2003 22:01
Re: No tak teda co navrhujete?
lenin: Myslíš? :-))))
neregistrovaný "Country"
27. 2. 2003 11:23
D47 - bude nebo ne ?
Housingové už si vytvořili své propagační stránky !!

[odkaz]
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Viados"
27. 2. 2003 11:40
Re: D47 - bude nebo ne ?
Aby ne, za ty prachy. Četli jste někdo v Týdnu ten rozhovor s Kubínkem, náměstkem MinDop? Prý by odstoupení od smlouvy s H&C stálo "několik set milionů". Tak to nechápu proc od ní teda stát neodstoupí a nevypíše standardní (ve smyslu EU nebo USA) výběrové řízení.
neregistrovaný "Skiac"
23. 10. 2003 07:08
Hele ...
.... objevila se zajímavá webová stránka [odkaz]
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "Viados"
24. 10. 2003 12:12
Re: Hele ...
A taky www.dalnice.com
neregistrovaný "Country"
4. 11. 2003 13:08
Re: Hele ...
Na tom "dalnice.com" moc aktuální informace nemají, D47 podle nich pořád ještě staví Housing & Construction
neregistrovaný "ace211"
4. 11. 2003 14:00
Re: Hele ...
hmm nebo mají informace, který mi ještě nemáme :))
neregistrovaný "Country"
19. 11. 2003 07:00
Refresh
Nějak se to tady nehýbe, dálnice nikoho nezajímají :-(
Rozbalit vlákno
5
neregistrovaný "Mitsi"
21. 11. 2003 00:00
Re: Refresh
Nemám rád dálnice: Buď mi auto na nich děsně žere (napřed obsah nádrže, pak moji svačinu a nakonec snad i mne samotného - přes peněženku...), nebo stále usínám - to když je Kryštof nebo něco podobného! PS: A taky "nemám rád Šmouly"...
neregistrovaný "Country"
21. 11. 2003 08:44
Re: Refresh
Mitsi: Hm, zkus jet mimo dálnice třeba do jižní Itálie - místo 2 dny pojedeš 4 a z Italů motajících se po cestách v městech přijdeš o nervy. A na italských dálnicích je takový frmol, že těžko usneš. Zkus to, možná potom změníš názor.
neregistrovaný "Mitsi"
21. 11. 2003 09:26
Re: Refresh
Když já jezdím hlavně (a zcela programově) v noci. To, co píšeš o Itálii, platí dvojnásob ve Francii. Ale zase těch krásných míst, která z dálnice neuvidíš, a když uvidíš, tak určitě pro sebe neobjevíš! Kdo by tam také z dálnice odbočoval, především pak v noci, že ano?
neregistrovaný "Country"
21. 11. 2003 11:06
Re: Refresh
Mitsi: Já v noci jezdím nerad, radši vstanu brzy ráno a jedu přes den - abych neusínal za volantem a abych něco viděl. A v té jižní Itálii jsem se přímo kochal, Apeniny jsou malebné hory.
neregistrovaný "ace211"
21. 11. 2003 14:59
Re: Refresh
když můžu jezdím v noci, přijde mi to takové poklidnější nehledě na bezesporu menší provoz