Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Zpět na článek

54 komentářů

Máte někdo nějaké zkušenosti s benzínem Natural 95 od různých benzínek?

Já jsem dlouho kupoval "nejlevnější" benzín a pak jsem natankoval u OMW a rozdíl byl obrovský - auto lítá jak drak a má i nižší spotřebu (a přitom víc šlapu na plyn)... a rozdíl jen necelé dvě koruny na litr, takže jsem přešel na "dražší" benzín, ale zase mám potěšení ze svižné jízdy.

Co vy na to???
OMV ma dobre benziny. Ja tankuji do aut jen a vyhradne V-Power od Shell. Normální 95 s adivivy pro čištění palivové soustavy. Na výkonu sem to nepozal, neb jsem mel vzdy vysokoobjemove motory. Ale clovek co mel Skodovku rapida, tak říkal že to lepe tahne od nižších otáček a má krouták ve větším spektru otáček.
Ja take dlouho kupoval levny benzin a pak jsem

(kvuli testovani, jestli nedelam spatne) vzal

plnou u OMV. Vysledek? Spotreba stejna, pocit

z jizdy (akcelerace auta) stejny, tak zase

nakupuji u "sveho" dodavatele... Rozdil na litru

cca 2 Kc.

Fiat Croma, 2.0i, 85 kW, 180 tis km najeto.
Ja take dlouho kupoval levny benzin a pak jsem (kvuli testovani, jestli nedelam spatne) vzal plnou 😄 V-Poweru. Akceleraci nedokážu posoudit, a spotřebu zatím taky ne, ovšem rapidně se zlepšil chod motoru na volnoběh. Zatímco s předchozími noname benziny volnoběh hrozně kolísal, motor nedržel otáčky až se občas úplně rozvibroval, s V-Poverem toto všechno zmizelo a motor si na volnoběh jen ševelí 😄. Je to Sirka 2.0 DOHC, 88kw (moc moc najeto). ovšem cena - 28.90 Kč/l což je docela síla - ještě musím otestovat nějaké levnější značkové benziny 😄
Tak já když koupím benzín od "noname", tak mám o cca 1 litr větší spotřebu a auto mi přijde trochu línější a možná trochu hlučnější. Jinak mezi Shellem, Aralem a ÖMVauem (jiné v okolí nemám) nevidím rozdíl - Toyota Corolla, CarinaE, obě 1.6.
No já bych to spíš rozdelil na benzin od no-name benzínek a normalnich benzinek. Netvrdím, že každá neznačková je špatná, to asi ne. Ale své auta jsem měl vždy velmi rád 😄 Takže jsem jim dopřával drahy benzín od Shellu. Nikdy jsem neriskoval. Kdyz uz jsem musel, tak jsem vzdy vzal na dojezd k neblizsi znackove pumpe. Ty usetreni prachy za to nestoji. Jine by to bylo kdybych jezdil Ladou, nebo Škodovkou, ale u moderních motorů s EFI nebo Multi-EFI to nemá smysl.
Myslím, že otázka není správná. U nás je hlavním distributorem paliv Česká rafinérská, takže by neměl být rozdíl, mezi benzínem dodaným třeba k OMV, Benzině anebo k nějaké no-name. Stejně tak Shell naturál 95 je úpně standardní, oproti tomu V-power je objektivně lepší bezolovnatý 95. Proto je také dražší...
No vzhledem k tomu, že má otec pronajatou AGIPku, tam vím že benzín si třeba AGIP vozí ze zahraničí. Shell si taky vozi 99+ Formula ze zahraničí. V-Power si vozil, ale ted dle specifik Shellu to připravuje nějaká rafinerie v ČR (která netuším sorry)


Takže je sice pravda, že většina paliva pochází z České rafinérské, nicméně jsou světlé vyjímky 😊
Taky prispeju trochou do mlyna: Nedavno rikali v televizi, ze delali kontroly u benzinek a ze kazda 6. sidila nejakym zpusobem benzin. Udavali 95 oktanu a ve skutecnosti namerili jen 91 atd... Ja se jednou nechal premluvit a koupil benzin u Globusu, ventily mi pak pri pridani plynu cvakaly jak o zivot, netahlo to...(Golf II, GTI 112 hp). Jak sem to vyjel, natankoval sem u OMV a bylo po problemu... Jinak si myslim, ze ty "znackovy" pumpy na tom budou asi stejne a u tech neznackovejch se najdou svetly vyjimky. Vono je rozdil, kdyz vytankujou nadrze 2x tejdne, nebo 1x za mesic. Taky mi rikal bratranek, co dela u CCS, ze az hruza vsech lidi, co ma CCSku, tankuje u Shellu. Ale nebojte, ja tam taky tankuju a sbiram body...
Jo jo ja taky. Sic je na me otec mirne nastvan 😄 Nejlepsi na ty soutezi je to, ze ty ceny, ktere tak jsou jsou opravdu pomerne hodnotne a pomerne pristupne. Vzvlast kdyz tankuju V-power 😄 Jinak se sluzebakem vzdycky pekne plnou V-power na Shellce na maji Smart kartu 😄
matuS
ace2 tak preto mas velkoobjemove motory, to sa jazdi, ked ma otec pumpu!
😊) just joking...
Už nějakou dobu tankuju jenom Shell V-power. Změnu akcelerace nedokážu posoudit, ale spotřeba podle PP klesla o 0,4 - 0,5 l/100km (na stejné trati). Takže ten rozdíl v ceně se skoro zaplatí. 😉
Uz nejaku dobre dlhu dobu netankujem V-Power a rozdiel som nezaznamenal ziadny. Vsetky subjektivne zlepsenia alebo zhorsenia su iba bludom, ktorym si clovek snazi odobrit tu nehoraznu cenu. Tankujem u normalnych benziniek podla toho, kde je benzin najlacnejsi a auto chodi bez akychkolvek problemov. A zujimave je, ze v SR vyraba benzin Slovnaft a nikto iny. A pri Slovnafte stavaju cisterny OMV, Shell, Avanti, Aral a kopa noname cistern. Ktory benzin je teda najkvalitnejsi?
SHELL, AGIP a JET - Conoco jsou hl. akcionáři Č rafinérské. Odkudpak asi berou PH? Jakými cestami je to fakturováno už je věc druhá. Setkat se lze s lecčíms, ze všech okolních států, ovšem vždy záleží na lidech, kteří se kolem toho motají. A zdaleka se nejedná jen o pumpaře - konečné prodejce. Když pak nastoupí ČOI, lítá to hlava nehlava, značka neznačka. To jenom abyste ty iluze o aditivovaných poh. hmotách moc nepřeháněli.
Iluze o aditivovanych poh. hmotach si rozhodne nedelam. Ovsem je fakt, ze nektery pumpy (nevim jestli i znackovy) prodavaji jakesi nizkooktanove sracky 😄. Je otazka, kde se da vubec sehnat benzin s okt. c. 87, coz pry nedavno COIka kdesi namerila. Ze by u Ceske rafinerske???
To MatuS: Jo to bohužel nejde, neb benzin vlastní AGIP otec vlastní de facto jen obchod při pumpě. I když má provize i s prodeje benzínu. Stejně musím platit jako každej jinej 😞(((
To ace2.Prozrad nam jakou mate marzi vy a kolik si bere AGIP?
To Xyzz: Víš že ani nevím 😊, ale dá se to zjistit. Ono taky zaleží kolik je měsíční odbyt a podle toho jsou taky provoze. Což bude mít každá pumpa jinak. Ale zkusím to zjistit přesně.
U nas je sice hlavnim distributorem paliv Ceska Rafinerska , jenomze treba OMW od CR nenakupuje a dovazi si vyhradne svuj benzin . Aral nakupuje u CR priblizne 50 % z celkoveho prodaneho mnozstvi . Zatim co Shell nakupuje veskery benzin krome " lahudek" Power a Power + 98 u CR . Potom je jeste male procento cerpacich stanic ktere nakupuji od jinych vyrobcu jako je Paramo a Slovnaft. 55 % benzinu u ceskych cerpacich stanic pochazi od CR .
V-Power se uz dela i v ČR, ale podle receptu Shellu, nebo tak mi to bylo vysvetleno, kdyz jsem se na to ptal. Dovázi se V-Power Racing 98+

Tomcat: auto které má spotřebu pod 10l nežere, ale efektivně využívá 😄 Auta žerou až když mají spotřebu nad 15L 😊
to ace2: No, z čistě teoretickýho hlediska by mi to mohlo klidně i žrát, to bychom ale museli exhumovat rubriku "Kdykoli, kdekoli, hlavně nad 200", nebo jak se jmenovala...
Tak koukám různé zkušenosti... No já mám sice jen Feldu 1.3MPi, ale podle PP mám spotřebu menší asi o 0,5 až 1,0 litru /100km a motor je tišší a má lepší odezvu na plyn. Než jsem začal brát N95 u OMW, tak jsem bral levný "noname" u Globusu. S ohledem na tu průměrnou spotřebu se mi tedy moc nevyplatí kupovat levný benzín. A jak tady padlo, že ČOIka dělala měření okt. čísel a u některých 95 naměřila míň, tak to je celkem síla. Nevíte někdo u jakých benzínek konkrétně?
HonzoL, nedělej si s tím hlavu, ono je to taky tak trochu bublina, jelikož oktanový číslo nejde měřit nějakým lakmusovým papírkem, ale musí na to bejt člověk trochu vybavenej.
vsecko je to stejne, tankuji plne asi u 10 pump, podle toho ktera je aktualne nejlevnejsi Aral,Carrefour, 2xOMV,2 X noname v CR, 2 x noname v Polsku. A co ja uz slysel kecu o nekvalitnim polskem benzinu a zasranych vstrikovacich ventilech ....
Možná, že mám kliku, možná, že jsem technickej ignorant, to je všechno možný, ale já v těch benzínech žádnej rozdíl nevidim. Tankuju vždycky u první pumpy po tom, co se mi rozsvítí kontrolka a jede mi to pořád stejně. Možná, že je to tím, že jsem auto nezmlsal V-powerem a tak, nevim...
tomcat: V tom je celej ten fór. Když ti někdo z hecu řekne, že ti něco ťuká v motoru, začneš ten motor tak poslouchat, že se ti nakonec zdá, že v něm opravdu něco ťuká a jseš schopnej s tím jet i do servisu 😃)
Jo jo to jsou ty vsugerované závady 😄 Prostě tam něco začalo ťukat a auto už nejede tak jak jelo ... 😄 Alepon znamka toho ze mame sve auta radi.
to ace2, prof: S motorem problém nemám, zvuk má opravdu nádhernej. Ale na dlažbě mi občas něco chrastí ve dveřích - jak o tom začnu špekulovat, skoro začnu zastavovat a rozebírat to. Když na to nemyslim, neslyšim to.
Co to je za auto ?
to ace2: Už ses ptal jednou. Mondeo ST200.
Jak jezdi ST-cko?
to mracek: Jede to jak z praku, sedí to jako přibitý. Má to krásnej zvuk. Podvozek je trochu tvrdší, žádný pohupování. Jinak ale asi nejsem na hodnocení STčka ten nejsprávnější člověk - měl jsem rád všechny auta, se kterejma jsem kdy jezdil.
Jo, ja mel a mam rad taky vsechny auta, s kteryma jsem jezdil nebo jezdim... 😃)
Jo no jo. Kazdej tu mam sve auto a to bych si musel delat evidenci... 😄 Jinak ST musi byt narez, to jo. To se schvaluje 😊
Trochu zpět k tématu: Je fakt, že když přijedu do Horní Dolní k rezatý pumpě a leju do auta benzín, říkám si, jestli dělám dobře. Slyšel jsem už, že měl někdo potíže kvůli sračkový naftě, o benzínu jsem nic takovýho ještě neslyšel, tak uvidíme. Jinak je zajímavý, že s prodejem PHM je to všechno nějak naruby. Když jdu v Horní Dolní koupit třeba jogurt, krám je na úrovni tý pumpy, to jest kapitalismem moc nedotčenej a jogurt je dražší, než v nablýskaném hypermarketu u velkoměsta. Když jedu pro benzín do nablýskaný hyperpumpy u téhož velkoměsta, je dražší, než v Horní Dolní. Z toho plyne jedniná věc - člověk by ty velkopumpaře nejradši nakopal do prde*e, místo toho je se svou žíznivou V6 podporuje 😲(((((
Jakou má vůbec takhle vyladen Fordík spotřebu ?
No, to záleží na tom, co s nim děláš. PP se při akceleraci zastavuje na 55, víc asi chudák neumí ukázat 😄)). Kyž jedeš po dálnici tak +/- 150, žere pod 10. Když jedeš po normální silnici do 110, žere 8,5. Když jedeš po Německý dálnici a trochu na to šlapeš, žere tak 12. Když jedeš 250, tak to nevim, nedá se to v tom fofru sledovat.
tomcat: Já nemyslel, že bys měl problém s motorem, konec konců to víš dobře. Když se tady s mrackem a s acem vyznáváte z lásky k vašim autům, tak já mám svý auta taky rád, ale pokukuju pořád po jinejch a někdy se i přistihnu, že bych do toho cizího skočil skoro raději, než do svýho 😃)) Občas si říkám, že je škoda, že je člověk nemůže mít všechny 😉
Tomcat: A tomu říkáš žere ? 😊)))))))))))


Prof: Jo, je spousta aut, které bych chtěl... takhle dělat zkušebního jezdce...
to ace2: a jak tomu mám řikat?
to prof: To auto, se kterym zrovna jezdim, se od těch jinejch liší zejména tim, že mě vozí, dělá mi radost, občas mně i nasere, prostě takovej miláček. Ale to, že mně vozí neznamená, že si ty druhý neomrknu. Někdy si je i vyzkoušim. Nápadně mi to připomíná.... o😊))).
tomcat: Přesně tak 😄 Ovšem takový projetí auta u dealera tě nic nestojí a je jistý, že když tam přijdeš, tak tě ochotně svezou a všechno ti ukážou, což o tý druhý variantě zdaleka nedá říct. Alespoň já jsem se takhle nesvezl, ani nepamatuju. 😃)))
tomcat: Přesně tak 😄 Ovšem takový projetí auta u dealera tě nic nestojí a je jistý, že když tam přijdeš, tak tě ochotně svezou a všechno ti ukážou, což o tý druhý variantě zdaleka nedá říct. Alespoň já jsem se takhle nesvezl, ani nepamatuju. 😃))) Nemáš nějakej typ? 😃)
to prof: Aby to bylo zadarmo, byla to funglovka nebo aspoň skoro funglovka a pak tě ještě ta stávající bez reptání odvezla domů, na to skutečně žádnej recept nemám 😲(((((((((((
tomcat: Funglovka !!! Tak vysoko jsem se ani neodvažoval přemejšlet. Stačí něco ne moc starýho, alespoň 75 a mladší, zachovalýho, né moc jetýho. Bylo by ideální, kdyby to nehulilo, nemusí to zas moc chlastat, aby se ten provoz dal utáhnout. Nemusí to bejt nic super nápadnýho, ale zase nic ošklivýho a bachratýho. Já jsem spíš na ty sportovní modely.😄
Hulit nemusí, ale kouřit může.
Neviete, ci sa na SK dovaza stale z DE alebo ho robi uz aj slovnaft?

Inak ja som doteraz tankoval na OMV, skusil som potom do takmer prazdnej nadrze (dojazd podla PP 25km) natankovat V-Power 95 a rozdiel bol rozhodne citit (mierne stupajuca cesta, ktorou chodim kazdy den). Lepsie to tahalo, motor zniesol aj vyssi kvalt ako som bol na tej trase zvyknuty, tak na tom nieco musi byt. Volnobeh sa mi tiez zda kultivovanejsi.

Ale nejaky noname by som netankoval, ked som dostal free poukazky na slovnaftacke pumpy, radsej som tankoval 98, aby tam aspon tych 95 bolo 😃
no v ČR se V-power dělá v ČR dle receptury Shellu. Dovazi se jen 99+ Racing. Jak je to na Slovensku netuším. Jinak V-power tankuju jen a jedine.
Co myslite, ... je rozdiel medzi Shell V-Power a Aral (SuperPlus) - Natural98 ??- ktory je lepsi ? A co hovorite na kvalitu sluzieb na tychto cerpaich staniciach?
Nevím tankuju jen na Shellu. Honím SMART body 😄 Jinak kvalita je plně uspokojící. Nehledě na to že na "mé" pumpě pracují ukrajinci a to velmi dobře. Takže se nemusím o nic starat mam natankováno, umytá okna atd 😄 A když budu chtít tak mi umyjí i celé auto. A to velmi kvalitně a i s voskem za 400kč, což je fajn.
a ke kterýmu Shellu jezdíš? K tomu naproti Thomayerce?
Ne, jám má Shellku hned vedle garáží, to jest blízko u "M" Háje. Jezdím tam hlavně díky tý obsluze, je to fajn. Nemusím se o nic starat. On dostane dvacku a je taky rad. Pravdou, je že ted v zime tam tak videt nejsou.
Tak tu musím zkusit - u té u Thomayerky jsem dostal akorát šíleně drsně vynadáno za to, že jsem obsluhu, kouřící a postávající u stojanu, upozornil, že jako zaměstnankyně čerpací stanice by měla tuplem vědět, že by se u pumpy nemělo kouřit. Ani jsem nevěděl jak a radši jsem zdrhal, abych náhodou ještě nedostal nakládačku od jejích tmavších známých...
Ja si aj tak myslim, ze Aral ma kvalitnejsie sluzby a aj ochotnejsich zamestnancov. Skoda len, ze nemaju nieco ako SMART kartu 😒 A ako je to s tym Naturalom 98 od ARALU ?! - je to nieco ako V-Power ???