Zpět na článek

40 komentářů

nebuď na něj tak zlej
uvidime, jestli na to neprijdu, tak toho zk........ sr... rozkopu, * jednoho.
Tak jsem to tady pročet a v podstatě všechno bylo probráno, poaděno, nevím. Mě u mého eRka od nového drnčelo něco v pravo ve předu jako v tom kastlíku, vypodložil jsem ten magnet(jelikož jem předplokládal, že to bude tím) a nic, pořád jsem hledal a nic. Jakmile si manželka udělala řidičák tak jsem to slyšel na druhé straně tedy u řidče adrahá polovička mi to potvrdila, že ona to zase slyší u mne. Když jsem teď předělával auto, tak jsem ho v podstatě rozebral do šroubku, tak že zůstala holá kastle s drátama a znovu složil a ten pazvuk při cca 2 500-3 500 ot je tam zase. Takže ti asi neporadím. Jedině snad ten výfuk.
Jo kdybych se měl zabejvat každým lupáním, který se ozve, když zahrkám s károu, tak bych se musel zbláznit 😃
To se třeba neliší na "pocit", ale ložisko každou trošku navíc zatraceně pozná. To lupání můžou dělat dvojřadá kuličková a ty se montují bez vůle a můžou to dělat třeba proto, že jim někde nějak vypadla nějaká kulička, i když to je velmi nepravděpodobné...
Kdyz jsem utahl na CRXku zadni lozisko momentem (18kg) podle manualu, tak uz se to od utazeni na krev nelisilo. Ale mozna je to typem loziska.

Jinak mam vuli v lozisku, kdy kdyz chytnu za kolo a cloumam s nim, slysim tuk, tuk. Ale kdyz to zvednu na zvedak, kolo se toci krasne tise a nehejbe se potvora. V zatackach to lupe jak homokinetak.
Já osobně bych se podíval do manuálu na utahovací momenty a utáh bych to tak.
Jestli se ten zvuk mění s otáčkami, tak to výfuk být může (ten dělá dost často velmi zajímavé pazvuky), ale jestli je to jen rychlostí (bez závislosti na otáčkách motoru), tak to výfuk rozhodně není.
Obecně platí, že se kuželíkový ložisko s citem dotáhne (doporučuju přitom pootáčet kolem, aby si sedlo, pak povolí, aby bylo zas volný a potom se lehce přitahne a pak povolí o 1/4 kola a zajístí. Já si kuželíkový ložiska dotahuju vždycky tak, aby měly nepatrnou vůli, což je vlastně ten způsob, kterej jsem uvedl. Ovšem raději to píšu i takhle, protože jsem viděl už i frajera, kterej to dotáhl tak, že by to vůli nemělo i kdyby to povolil o 2 otáčky 😄. S maličkou vůlí se jim nemůže nic stát, pokud budou mít dost mazacího tuku.
Na Corradu,mnělo by se utáhnout a pak kousek povolit,ale o kolik to nevim vždycky to povolim tak o pul závitu, kdysi jsem měl šíro jedničku a trochu jsem ho vic dotáh a na dálnici se mi zadřelo na ten trn se to napeklo jako když to tam navařiš musel jsem to potom vsechno mněnit.
sipro: Na jakým autě?
filip: Pak dej určitě vědět, na co jste přišli.
cau zajimalo by me jakou asi tak maji mit vuli

loziska na zadnich kolech
Mam pocit, ze to zacalo postupne, pozvolna a kdyz to prekrocilo urcitou mez zacalo to byt slysitelne a na te mir slysitelnosti je to dodnes. Dnes jsem zas prolezl skrz naskrz cele auto a jsem si temer na 100% jist, ze hluk je nejslysitelnejsi nad zadnim kolem, kde bylo meneno lozisko. Lozisko je fungl, takze tam pak je uz jen vyfuk. Ten vyfuk ma uz celkem rozplatovanych nekolik vrstev plaste, a je mozne, ze tim jak ochranne hlinikove kryty nad vyfukem usmernuji mimo jine proudeni vzduchu, tak vznika takovy aerodynamicky hluk. Sice mne zarazi, ze to je hluk mirne prerusovany, ale kdo vi. Jsem si jist, ze ten zvuk vznika nekde v tech mistech, prolezl jsem s uchem na podlaze cele auto. Necham to byt, jsem domluveny s ATX na vymene vyfuku a pak budu mit jistotu. Nebo mozna vyfuk obalim alobalem a zkusim se projet. Smaozrejme si vedu evidenci, kdy jsem co na aute delal, kdy jsem co koupil, a z doby, kdy jsem zacal vnimat zvuk, tak jsem na aute nedelal nic, co by to mohlo zpusobit. Je pravdepodobne, ze postupne chatrani vyfuku ten hluk prohlubovalo. diky
Ještě něco: začalo to naráz, nebo to začalo postupně s tím ,že se to stále zesilovalo? Zesiluje se to stále dál? Nemáš náhodou na střeše zahrádku?
Diky vsem. Prof: Lozisko je zmenene na ridicove strane vpredu i vzadu. Pneumatikami to zrejme nebude, na kazdem kole se celkem vystridaly 4 pneu a bez vysledku. Brzdove pakny mne taky napadly, snazil jsem pri tom hluku jet pod brzdou, ale hluk je slyset furt. Ridit jsem nechal nekoho jineho nekolikrat, prolezl jsem v aute snad vsechno a nejen ja, ale i mechanik, ktery mel zajem to najit. Kdyz prilozim ucho k tapecirungu nad zadnimi koly, zda se ze ten hluk slysim jasne z toho konkretnho kola, ale i kdyz je vzadu lozisko vymenen, zvuk he tam furt. Dneska skusim prilozit ucho k prednimu spolujezdcove kolu. Jestli tam nic neuslysim, snad muzu aspon jednu vec vyloucit. Prachovky na kloubech ( manzety ? ) jsou uplne suche, zdaji se byt v poradku. Hluk je furt zatacka, nezatacka. Zkusim prolezt uchem podlahu v celem aute a snad na neco prijdu, opravdu moc diky vsem.
Na Felde som tiez mal taky problem, ze vsetko bolo O. K., kym som siel rovno, ale pri vytoceni prednych kolies sa obyvalo buchanie. Povodne som myslel na pneu, ale nakoniec to bolo rozsypane lozisko.
Se moc omlouvam,ale jak sem tady psal o tech syndromech u vadnyho kloubu,tak to chovani na rovine a v zatacce(hlucnost),se zamozrejme tyka loziska.Tak sorry moc.No a jelikoz se mi to chovalo prave popisovanym zpusobem,tak sem myslel,ze je v haji lozisko.Trona
Trace> Ja som mal tiez podobny problem kedysi s Hondou Accord. Hucali pneumatiky a ja * som dal vymenit obe predne loziska.


Jednalo sa o Good Year Eagle NCT3 alebo take nieco.


Na Audine mam teraz Good Year Eagle UG a tiez vydavaju take hnusne zvuky. Ale nastastie po ukonceni tejto zimnej sezony ich pochovavam.
Taky bych rad prispel svoji troskou do mlyna.Taky jsem resil hucici lozisko a to na Honde Accord Aerodeck.Myslel jsem,ze je to lozisko predniho pravyho kola(odtud jsem slysel ty zvuky)a tak jsem ho nachal v Honda servisu vymenit.Svete div se,ale me se zdalo,ze se to nezlepsilo.Tak jsem s tim jezdil dal a pred zimou,kdyz jsem menil pneu,jsem si vsimnul,ze mi "vytejka" neco z prachovky o homokinetickyho kloubu.Proste ten kloub je asi v haji,protoze se ten hukot v prubehu zimy zvyraznil a jinde to nevidim,ze by to mohlo bejt.Sice se me ptali v servisu,jestli to ten kloub bejt nemuze,ale ja uz jsem to jednou u jineho auta resil a tak sem si pamatoval,ze kloub se pozna hlavne pri prujezdu zatackou,rovne je slyset(pokud je v hazlu),v zatacce na jednu stranu jeste vic a na druhou totalni ticho.Dle mych predchozich zkusenosti s kloubem jsem tuhle variantu tenkrat hned vyloucil.Dneska uz sem si temer 100% jistej,ze je to vono.Sice se to chova trochu jinak,tzn.ze je ten hluk slyset porad,at jedu rovne nebo do zatacky(i kdyz subjektivne bych rek,ze do zatacky je trosku tissi),ale na jare jdu do novyho kloubu.Nic jinyho uz to na my kare bejt nemuze.Takze to byl muj prispevek a rada.Pokud mas nekoho znamyho,kdo by ti mohl pripadne ten homo kloub pujcit,tak to zkus.Za to nic nedas.Na my kare me ta zkusenost stala cca 7500 Kc i s praci.Mam americkou verzi a na tu se nedaji takovyhle veci v nahrade sehnat.Takze origos a ten byl dost mastnej.Uznejte,ze 5500 za kloub neni malo.Dej vedet,jak jsi dopad.Trona
Kdyz tak procitam prispevky v tehle mistnosti, neda mi abych se nepodelil se svoji zkusenosti. Nejdrive predstavim moje auto: MAZDA 626 2.5l V6 24V a ted k problemu. Zacalo mi "neco" hucet, hucelo "to" od rozjezdu az po nejvyssi rychlosti. Nastalo patrani a konzultace se vsemi moznymi automechaniky. Kazda ptakovina do tohodle auta stoji hrozny kacky a tak nez neco je tak vymenit je lepe dvakrat otestovat. Nicmene kazdy tvrdil neco jineho a tak jsem na vlastni pest zacal kupovat a vymenovat loziska. Nejdrive predni, protoze se i zdalo, ze to vychazi zepredu. Nepomohlo. Nalozil jsem plny auto lidi aby mi rekli odkud "to" slysi. Ti v predu to slyseli v predu, ti vzadu "to" slyseli vzadu 😄 Vymenil jsem tedy i zadni loziska. Opet nic, situace stale stejna, ba i horsi. Co dal vymenit? Pomocna loziska na poloose. Budiz, bylo vymeneno. Nic, nic, nic. Byl jsem zoufaly. Huceni se s pribyvajicim poctem kilometru zhorsovalo, uz to nebylo huceni ale vylozene dreni. Pri jizde uz to bylo nesnesitelny, byl jsem rad kdyz jsem zastavil a odpocnul svym usim. Pri brzdeni jsem myslel, ze neco ulitne, vazne hrozny, to se neda popsat, to se musi zazit. Jednu sobotu prislo rozreseni.. byl jsem vymenit pneumatiky na zimni a bylo TICHO.. Nikdy, vazne nikdy bych neveril, ze takovy hluk, vylozene dreni muzou zpusobit pneumatiky. Az potom jsem si uvedomil, ze jsem kupoval nove pneumatiky a zhruba v tom case, po ujeti nekolika stovek kilometru prisly popisovane problemy. Prestoze na pneumatikych bylo najeto jiz cca 25.000km, dal jsem je do firmy kde jsem je koupil s zadosti aby je vyzkouseli, nepredpokladal jsem, ze bych uspel s nejakou reklamaci. K memu uzasu pneumatiky poslali vyrobci, ten je pry rozkuchal, otestoval zepredu dozadu a zezadu do predu a dopadlo to tak, ze na dalsi nakup pneumatik mam slevu 50%..! A ty pneumatiky co delaly problemy? Matador Aquilla 205/55 R15.. takze pozor na takove *! Neco dobreho na nich prece jen bylo, drzely dobre na vode..
Jeste mne napadlo - kdyz se svezes jinym autem, slysis to taky?? ;o) Auuuu .... nebij mne!!!

Napadlo mne - nechal jsi ridit nekoho jineho a vyzkousel si popresedat v kabine? Jestli se ti opravdu neodrazi ten zvuk a nehledas na spatne strane. Mne se to stalo.

Ondras
A co takové brzdové bubny - když typ zvuku závisí na rychlosti, tak to musí být něco, co se taky točí. Třeba je tam uvolněná pakna a o něco drhne.
mfilip: Jsou ty ložiska vyměněný na řidičově straně přední i zadní?
mno a mimochodem to zadni lozisko nebylo, zvuk je furt, budu muset o vikendu odstrojit ze spodku auta vsechny * jako plastove kryty, zasterky, kryt motoru, zadni zasterky, spojler, isolepou zalepim spary mezi karoserii atd., abych vyloucil aerodynamicky hluk, nez se pustim do vymeny dalsich lozisek. Najezdil jsem dneska s mechanikem asi 50 km, vyloucil loziska, a pokud by to lozisko delalo, jeste se s takovym projevem loziska nesetkal. Jeste je sance ve vyfuku, mozna svym uz davno nehladkym pvrchem dela nejaky aerodynamicky hluk. Jak na potvoru je, ze po vymene lozisek na ridicove strane je ten zvuk o dost intenzivnejsi, protoze je prakticky slyset jen ten zvuk.
No, pry je to bud lanovod ( to se mi nezda ( co by se mohlo zkazit na poteflonovanem lanku v teflonovem vedeni ), nebo ten pritlacak. Takze prozatim od toho davam ruce pryc, protoze spojka + lozisko nejakych 6 500 + 8 hodin prace ....
Přesně (aspoň podle popisu) to mi dělá spojka na Carině - už 80tis. km 😄 - je totiž vadný přítlačák a v záruce se jim to nechtělo měnit, potvorám, že prý je to v pohodě...
je to vkuse s nabojem.
prof: Fiat má vzadu dvouřadý kuličkový, a co si pamatuju, dodávalo se pouze v kuse s nábojem. Nebo aspoň do modelu Tipo to tak bylo, ale pochybuju, že u Bravy to bude jinak.
diky, zitra bude rozuzleni. Vlezl jsem dozadu a vypadalo to na to zadni kolo. Vypada to, ze mne bude letos Fiat stat dost penez. Navic mi pri seslapnuti a vyslapnuti vrzgne neco ve spojce. Vysouvaci lozisko se zda byt v poradku, pri bezicim motoru na neutral se seslapnuti nijak zvukem neprojevuje. To vrzani pry neni na zavadu, ale spojkovy pedal zacal mit obcas takovy krokovy chod s mirnymi razy do nohy. Vedeni s poteflonovanym lankem je v poradku.
Někdy napomůže i to, když vezmeš za kolo nahoře a dole a zkoušíš, jestli nemá maličkou vůli. Kuželíkový ložiska, co jdou seřizovat tu vůli mít musí a nebo mohou, dvouřádkový kuličkový ji zase mít nesmějí. Někdy je to ložisko na pootočení v odlehčeným stavu zticha a při zatížení se ozývá. Zpravidla mívá ale právě tu vůli, která ti trochu pomůže ho "najít". Tenhle způsob se ale hodí hlavně pro přední ložiska, který jsou téměř výhradně kuličkový, popř. s kosoúhlým stykem. Většina normálních výrobců dává na zadek kuželíky. Výrobci, který jsou padlý na hlavu, tam mastí dvouřádkový kuličkový, který navíc často nejdou sundat bez speciálního vercajku. Co tam má Fiat teď z hlavy nevím.
diky, driv jsem to zkousel v lete, ale nic podezreleho jsem neslysel. Vsechna se mi zdala stejna. Ted mam nove lozisko na predku, takze by to mohl byt nejaky etalon hlucnosti. Mel jsem to v planu udelat pres vikend. Stejne to dopadne tak, ze necham vymenit loziska, nic jineho to nemuze delat, vcera jsem zase vypnul motor, a ten zvuk byl jeste zretelnejsi. Kdyz budu menit loziska po 1, stejne to spatne bude az posledni. Hned napoprve jsem se nestrefil.
Jo jo, Prof ma pravdu. Ja jsem ted vyndaval obe poloosy a poradne promazal klouby (byt jsem je delal na podzim). Pak pekne vsechno utahl, dotahl, zkontroloval a ono porad Klapyklakcvakycvak - a od poloos se to ozyvalo.

No a pak jsem tu mrchu nasel - zadni lozisko, na potoceni je ticho, ale ma vuli v ose a vesele klape - pri zrychleni, v zatackach - presne ve chvilich, kdy obvykle klapou vybehany klouby na poloosach 😊)
filipe, zkus tohle: Nech si zvednout auťák na zvedák, abys měl zadní kola ve výši hlavy. Pak si zatoč tím, který to ložisko má nový a pak tím, který ne. Měly by jít stejně potichu, hladce a bezhlučně, když si odmyslíš šoupavej zvuk lehce se dotýkajících zadních čelistí o brzdovej buben. Pokud tam máš plastový poklice, nech je tam, ten zvuk by byl ještě lépe slyšitelný, kdyby se mělo jednat o ložisko. Když už to budeš mít zvednutý, tak to samý udělej s předníma. Tam to jde trochu hůř, neboť tam už jsou poloosy a diferák, který to mohou zkreslovat. Takovej zvuk se těžko lokalizuje a někdy se jedná o problém na úplně opačný straně auta, než odkud se ti zdá, že přichází.
Vite, kolik dalo praco presvedcit manzelku, aby ten zvuk dokazala odfiltrovat a slyset jej ? Je holt jina a kdyby mela kolo, obcas bych musel na jejim kole dotahovat blatniky a mazat ketu.
nejde to, znam lidi, kterym nevadi vzit si na 100 km projizdku kolo s klepajicimi blatniky, rezavou - pisklavou ketou ( to je vubec nejhorsi zvuk, co muze kolo vydolovat ) a jeste drndajicim nosicem. Jsem presny opak, napr do Favoritu jsem daval pod vsechny plasty molitanove polstarky, aby plasty nedrncely.
Zkusil bych naplno přehrávač. Znám ty odporné zvuky, které se stále ozývají. ( mně kovově klepe přední náprava na nerovnostech, ačkoliv je celá v novotě) Doporučuji v rámci zachování duševního zdraví se na to vykašlat.
Trapi mne uz rok monotonni hluk huu-huu-huu, ktery je nejmarkantenji slyset na sedadle ridice.Lozisko na LP kole je vymeneno, ale ten zvuk ktery mne trapi se neodstranil, spise naopak, je diky celkove mensimu hluku slyset vic. Tak jsem tam, kde jsem byl. Muze se lozisko v zadnim kole projevovat takovym prerusovanym kolisavym tichsim hucenim ( neco jako vitr v komine ) ? Projevovalo se to pri 80 km/h a vic, ted to obcas zaslechnu uz pri 40 km/h, ale v trosku jine forme. Svezl jsem dneska technika, a jemu se to jevilo jako aeordynamicky vzduch, ale to se mi nezda, protoze ten zvuk kolisa. A ted vycet veci, ktere na to nemaji vliv, nebot se zvuk neustale projevuje: pneumatiky ( kvuli tomu jsem vyhodil Bravury s 5 mm vzorem ), zapnuty/vypnuty motor, zarazena/nezarazena rychlost, predni zasterky, spodni kryt motoru, vitr/protivitr, zatacky nebo rovna cesta, furt ten pitomy zvuk. Budu muset asi jeste zdemnotovat takove plastove *, co jsou pred zadnimi koly. Asi to prodam 😄. Moc by mi pomohlo, kdyby se ozval nekdo, kdo podobny problem na aute mel a vymenou zadniho loziska se problem odstranil. Auto ma 5.5 let, 175 tKm a je to F I A T !!!diky
furt na *, k internetu se dostanu jen ct-pa
Tak co to ložisko? Asi už dobrý....???