Ze by to bylo s antikorozni ochranou u Skody tak hrozne? Podivej se na Favority jaky udelaly pokrok proti S1xx. A co teprve Felicia :-) A vubec, Skoda ma prece levne dily a servis, tak si muzes k tomu trvanlivemu motoru koupit jinou kastli.
Nejlepe nic z obojiho a jeste lepe nic od Skody :-), snad jedine diesela. Jenze Felicie mela jen klasiku atmosferickeho a ve Fabii je nekrestansky drahy.
to ace2: A ještě jednou k těm dveřím: Má to čidlo a jakmile tomu přijde do cesty byť dětská bačkůrka, zastaví se. Tak to alespoň popisovala recenze na edmunds.
to ace2: Asi nemáš s Voyem tolik zkušeností, já v něm mám najeto svých asi 40 tkm, tak vím proč tam ty serva v těch dveřích jsou. Snad padesátkrát denně někoho vysadíš z auta a on to prostě nedovře. Tak to uděláš z místa řidiče a basta :)
to ace2: Přesně tak, má opravdu perfektní průběh krouťáku, v lecčems podobný osmiválci, včetně tak typického americky bublavého zvuku, který evropský ani japonský šestiválec nevyloudí. Samo, že osmivál to není a nikdy nebude. Ten 2.7 V6 je sice technologicky nový motor, ale hlavně je dost "točivý" a jeho max. krouťák leží někde na 5500 ot./min.!!! To je pro Hondu, ne těžký auta.
To el. zavírání bočních dveří jsem samozřejmě zkoušel. No a můžu s klidem říct, že je to sice frajeřina, ale nepřišel jsem na nějaké praktické využití. Hlavní problém je v tom, že se zavírají pomalu, což je logické, alespoň to nikoho nepřizabije :-) Nicméně když za ně zatáhnu ručně, tak je to rychlejší. No jak říkám, je to jen frajeřina, člověk se posadí na zadní sedačky, zmačke čudlík a dveře se zasunou. Jinak se docela divím, že do Voye nedávají 2.7 V6, která je modernější a silnější, tuším 200Hp než tahle 3.3. Možná proto, že 3.3 je 2 ventil, což je pro tento typ vozu vhodnější.
to ace2: A takhle jako děda a ocko myslí většina dieselistů a proto musíme když za nima jedem, čuchat supermoderní motor, kterej smrdí jak trambus.
Jo, ocko chce po víc než 300 tkm toho svýho Voye taky někdy teď vyměnit, samozřejmě že ho nepustím do jinýho modelu než 2001+ Ty serva v posuvných dveřích, 3x lepší svítivost, kotouče na všech čtyřech kolech, hliníkové nápravnice a 3.3 V6 s výkonem vyšším o 30 koní na 180, mluví jasně.
Šestiválec 3.3 V6 je originál Chryslerovskej motor, starej dobrej OHV držák s perfektním průběhem krouťáku. S myšáckou trojkou se opravdu nedá srovnávat, nedělám si legraci a vím, o čem mluvím. Jednou jsem jel dokonce s tím čtyřválcovým provedením. Žralo to 25 na 100 aby to trochu jelo a ono to stejně nejelo :o/
ad Voyager: No tod otázka já ted na okruhu testoval tohle:
[odkaz]
A chrochtal jsem nad pohodlím slastí :-) To jestli je to hlučnější, nebo ne těžko posoudím. Vlastnil jsem 3.0 V6 v Saratoze a i když předpokládám že i tahle 3.3 je od Mitsubishi. Kdybych s tím jel po dálnici tak tak bych mohl posoudit. Ale i tak mi to příšlo fajn. Jenom mi vadilo při kick-down na 3, že se nechá moc dlouho vytáčet bez valnýho efektu. I když to bych přičítal spíš tomu, že jsem do Voye přesedl z 300M která má vyšší výkon. Ale toho místa.... v zádu by se dal v celku bez větších problému hrát tennis :-) Tedy po vyjmutí sedaček.
No jinak HUF si koupil TDi, protože Fabiie neplatil on, ale bude si platit pohonné hmoty. Což kdyby mě někdo dál bakšiš at si jdu koupit auto, ale palivo si budu platit sam, tak si taky koupim neco co jezdi za 5 litrů. Jenže kdyby si kupoval auto sám, tak si koupí levný benzín a ušetřený peníze za rozdíl mezi Dieselem a benzínem si vrazí do benzínu. Ale takhle bych to udělal já taky.
Jinak důkazem toho jak blbě se dá přemejšlet, je naše rodina. Dědoušek si ted koupil C-Klasse 200 CDI a už se těší jak mu to bude málo žrát. A to samé je můj tatík který kouká na C-Klasse 270 CDI a je jedno že to stojí 1.3 ale žere to málo... A když mu říkám aby si za 800 tis koupil nepatrně jetou 300M 3.5 V6 tak řekně že za žádných 15 litrů po měste jezdit nebude. No jak projede 500 000 Kč v rozdílu mezi benzínem a naftou, když ujede asi 20 tis za rok, to mi hlava nebere... No hlavně, že to žere 7 litrů nafty... Acho jo :-( No doufám, že si to rozmyslí a koupí radši nějaké veselé bydlení, tak bydlím konečně sám.. :)
to ace2: Nedávno jsem se vezl s novějším Caravanem, taky 3.3L a ten byl výrazně hlučnější než ten náš starej! Sametovej benzínovej šestiválec ve spojení s automatem s tímhle autem jezdí nádherně. Když potom vidím někde Voyagera, jak dělá Kadle-Kadle a někdo tam šprajcuje fofrklacek, kroutím hlavou, protože je to úplně jiný auto a vůbec mi to k charakteru Voyageru jak jsem ho poznal já nesedne.
---
to Huf: Už jsme to rozbírali. Nedávno byl přímo v nějakým časopise srovnávací test stejně výkonných dieselů a benzínů. Ty dýzly se se vším všudy vyplatily po 133 - 210 tkm, kdy už to auto jak firma, tak soukromá osoba dávno prodá.
Já znám pár týpků s dieselem a většina jich ho má na základě mylných představ, že se jim to vyplatí (když jim to jednoduše předvedu na kalkulačce, že ne, leckdy čumí jak vejři), proto, že kupujou kradenou naftu po desetikačce nebo si ji sami nakradou (tahač, trambus, traktor, kombajn, prostě fantazii se meze nekladou :o) a sami řeknou, že jinak by do toho nešli ani náhodou. Pak jsou takoví, kteří si koupí diesel proto, že soused říkal, že je s ním spokojenej. To, že soused najede za rok 5x tolik, už neberou jako směrodatnej fakt.
Pak znám pár lidí, co taky hodně najezdí a hlavně dálky. Teda lidi s třílitrovým+ benzínem, abychom si rozumněli. Tyhle trasy umí i třílitr za devět až jedenáct litrů podle rychlostního průměru a ta cesta je v takovým autě nepopsatelně jiná a jsou to lidi, kterým to auto na sebe vydělává a vydělá, tak si za tu luxusně povoženou ***ku rádi nějakou tu kačku přihodí. Jestliže mají průměrnej roční příjem tak 1 míč +/- a tráví v autě třetinu života, pak to, že si na cestování v lepší třídě přihodí 120 tKč i chápu.
O Tobě tu jdou nějaký blbý fámy jakože tatínek a tak dál. To, že jsi koupil celkem prdlajz auto za skoro třičtvrtě míče a jde Ti o to jezdit za čtyři litry nafty, z Tebe dělá takovou zvláštní sortu, i když si to možná neuvědomuješ. Možná bys to mohl uvést na pravou míru. Jinak tímhle do Tebe rozhodně nechci rejpat, spíš si ujasnit věci. Dík za pochopení.
He he :-) Požitek z jízdy u Voyagera CRD :)))) He he :-) No měl jsem tu čest jezdit po off-roadech s Hummerem a musím říci, že ta 6.5 V8 TD je skvělá. Tichá, když se přišlápne až k zemi tak to zní jako když startuje Boeing a ten efekt zatlačení do sedaček je stejný. A to to nemá nijak famozní výkon něco přes 200 koní a něco přes 500Nm, takže opravdu žádné kosmické hodnoty. Dovedu si představit nějaký pěkný diesel motor co se ted dáva do Pick-upů. Litráž taky přes 6 litrů a ještě více koní a 700Nm není nereálná hodnota a to pick-upy važí tak o tunu méně, než Hummer. Takže se velmi živě dokážu představit co to by do dokázalo :))) Nicméně nějaká 2.5 v dieselu mi opravdu nic neříká :((( Na druhou stranu si dokážu představit Grand Cherokee 2.7 CRD což je poměrně sympatická záležitost 5-ti válec 170 Hp a 400 Nm jsou poměrně příznivé hodnoty, k tomu 5st automat a příznivá spotřeba. Motor je relativně dobře odhučněň i když na kultivovanost benzínové V8.... to nemá ani zdaleka.. :(
Mimohodem Grand Cherokee se dělá ve verzi "OverLand" kdy by měla být HiO V8 :))) Netušíte jak to jede ? Protože to musí být už slušný nářez.... :)))) Ale ještě jsem ho u nás neviděl.
Ne, když najedeš ročně 60.000km tak, jako já. Já jezdím za 1,40Kč/km, zatímco s velkým benzínem (nedej bože v automatu) bych se pod 3Kč asi těžko vešel (spíš 4Kč...). Fakt je, že mít 2 auta, tak to druhé (sváteční) bude benzín, minimálně 6válců, minimálně 300PS, pohon minimálně zadní nápravy a pneu minimálně 255 široké ;o) Jsem ale, jako asi každý zde, limitován a tak jezdím s lehce modifikovaným TDI.
to ace2: A lidi to melou furt a furt dokola. Když vidím, kolik peněz člověk do auta nacpe, ať už na povinným ručení, pojištění, doplňkách, pneumatikách, olejích a všem možným a hlavně vezme v potaz cenu, tak nakonec ta do očí bijící žravost se leckdy ukáže býti zanedbatelnou položkou.
To je prostě ta neznalost. Prostě V6 to je ta strašně žravej motor, že to prostě něchci nechci a nechci. Jo to diesel.... :))) No když je někdo blbej tak je blbej :-) Měl si to nechat vysvětlit.
to ace2: Známého nechal Voy s dieselem ve Španělsku. Bratru 35 litrů za odtah a dalších 35 za opravu. Potom ho prodal za cenu, která mu lehce pokryla tyhle poslední náklady, v žádném případě nevrátila cenu pořizovací. Když jsem mu říkal, aby si pořídil 3.3 V6 benzín v automatu, kterej stoupá v Chorvatsku serpentýny na trojku a teplota se ani nehne, nedal si říct, že to moc žere. No, tak si vydělal.
No Voyager s dieselem to je tragedie. Nevím jak ted ti nové diesely, ale ty italský tuším "VM Motori"... Mluvil jsem s jedním technikem a říkal, že tak kolem 100 tis km odejde hlava (hlavy to má na každý válec zvlášť) no tak se vymění, ale za pár km odejde další a pak další a další a další .... No nevím, jestli je tam ještě nějaký průser, ale tohle je asi nejhlavnější problém. Prostě ameriku s dieselem to není dobrá volba.... Něco jiného jsou potom pick-upy, tam už je to s diesel zase hodně zajímavé, ale to ty asi težko budeš kupovat.
300M je dobrá volba, pohodlné, tiché, rychlé, levné, spolehlivé auto, které není v kursu v kradení. V ojetinách je to dobrá volba. Jedinnou nevýhodu je to, že to srašně rychle ztrácí cenu. Na to že nové stojí 1.6 mKč tak se dá za 2 roky koupit za polovinu.
jasne ace,budu na tebe pamatovat s temi prospekty,predam..:-) Co se tyka tech nakladu,(pneu,olej..)tak je to tak nejak v norme...nezatezuje me to...olej si zasadne menim sam,pneu jsem si ale koupil sirsi,orginalky proste nevydrzely..3xdefekt...totalne ..:-(
Dneska jsem se koukal tak ruzne po internetu,reknu ti clovece,treba 300M se uz opravdu da dobre koupit okolo tech 500 000..coz je myslim OK...pokud bych do toho nechal dat plyn,(jak jinak),tak myslim mam vyhrano..super auto,a nizke provozni naklady...Jinak taky kufr je dost velky,takze ta bomba v tom urcite prekazet nebude...jeste bych se ale vratil k grand caravanu:ty me sice od neho zrazujes kvuli porucham motoru(diesel),ale zase na druhou stranu se koukni na us motors,tusim je to diskuze..tam zase nemuzou tohleto auto vynachvalit...tak nevim,je to vec nazoru.../// to KON:mam 2000-4.0,
Laredo,bila barva,3 pary svetel,ochrane ramy,sirsi pneu...jestli o nekom vis..:-) bude na prodej za 2 mesice...
No horší, u mě je ten decetní problém v tom, že auto nemám na denní používání. Na denní používání jsem měl Chryslera Saratogu 3.0 V6 (v USA Le Baron Sedan) Nenápadné, rychlé, tiché na evropské poměry luxusní auto. No takže, kdybych si měl koupil auto na denní používání, šel bych asi do něčeho na LH platformě od Chrysleru (New Yorker, Vision, Intrepid, Eagle atd...) nebo na MPV, Voyager V6, nebo něco tomu podobného. Do SUV bych nešel protože mají na mě moc vysoké náklady, jenom co stojí na tyhle auta pneumatiky..., tedy alespon tady :)
Jinak já zase nějak na auta náročný nejsem pokud by to mělo být auto na denní používání, tak musí mít jen klimatizaci v lepším případě automat, ale to bych ještě se skřípáním zubů přežil, ale sežeň dobré auto v automatu v čechách... :-( ale už se to lepší...
No takže ty ses byl podívat na Bucíky a přinesl jsis domů, alespoň nějaké pěkné reklamní katalogy ? :-) Že až se budeš vracet, tak že bys mi je na nějaký srazu předal, nebo jestli budeš bydlet v Praze...
No s tím průměrem věku, to máš zjevně pravdu. Bucík nepatří k těm značkám co mají mladou klientelu. Ty lidi co jsi popsal, tak to asi přesně sedí. Nicméně pro mě je prioritou v autě maximální pohodlí a ticho. No škoda ho, takové pěkné a luxusní auto za obecně slušnou cenu... :)
No s tím prodejem, hele uplně nejvýhodnější bych to viděl prodat ve státech, protože co si budeme namlouvat, tak je tam širší zákaznická základna. Tady je Jeep prodává o poznání hůře, neb si tady každej kupuje šrot od VW. Zkoušej ho prodat za co nejvyšší cenu a tady si pak s denkerem, nebo impextou dohodni nákup Lareda.
Green>Asi kecam, ale pokud si dovezes Granda, kterej je tvuj osobni majetek, mozna nemusis platit clo. Akorat ho potom nesmis po nejakou dobu prodat. Pravnici a odbornici, upresnete me, prosim.
Ja bejt tebou, tak se pokusim pred odjezdem do Cech toho Granda prodat za pro Tebe velice vyhodnou cenu, tj. nekde mezi private party a retail. No a pokud se ti ho za tuhle cenu nepodari prodat, vzal bych ho do Cech. Prodelat na tom nemuzes, protoze dovoz do Evropy te rozhodne neprijde draz, nez ztrata z prodeje narychlo za "trade-in". Treba tak jeste usetris na benzin a nebudes premejslet o nafte.
tak uz si pomalu zaciname rozumet:-)...Ale ace,vis jak je to s tim pomyslnym zebrickem:Mas nejakou vec,a uz nechces neco horsiho,napr.:mas Caddyho,a uz by jsi horsi auto nechtel,ze ne?jenom lepsi..vid?Nechci se tady nad timhle rozepisovat....ale chapete,ne?Dovedes si me predstavit,ze mam granda,se kterym se budu muset rozloucit,a tedka:proste nemuzu jit do neceho horsiho,ani nechci..ale zase nemuzu chtit hodne muziky za malo penez..Uplne idealni by byla situace takova,ze by si nekdo v CZ koupil me auto(po domluve s denker.cz)no a ja bych si zase pro zmenu u nich vyzvedl nejake mnou vytouzene Laredo 3.1..protoze ja tady prodejem zpet do dealera ztracim pomerne dost velke penize...nebudu se tady k tomu to vice vyjadrovat,vsak vite jak to je.. Jinak dneska jsem se ze srandy byl kouknout na tolik tebou vychvalovaneho Buicka..bezva,ale nenadchl me,sorry..spise jsem tam kazil vekovy prumer...byli tam sami starsi manzele v oblecich,spise vyssi uroven,ja tam vtrhl v kratasech,tricku.. :-) no co vam budu povidat..
Takze na srazech me urcite vidat s buickem vidat nebudete :-( Taky koukam ze chryslery jdou s cenou dolu,ze bych prece jenom upustil od dieselu???
No Buick je Buick :-) Nicméně Volvo je jedinné mnou zdokumentované evropské auto, které může mít najeto 700 tis km bez investic do motoru. Což si zasloužilo mé sympatie. No cenově je to tragedie, jako všechno. Ale design je fajn a interier ten se mi pačí. Mimochodem lépe navržený interier jsem ještě nezažil všechno je k dispozici po hmatu a celkově skvělá práce, žel bohu drahá :((( No ale green si koupí něco US at se nemusí bát, že mu to někdo šlohne. Mimochodem znamej je to tak 3 roky si koupil nějaký dost našlapnutý Volvo, tuší, že něco jako 740 nebo 850 to označení neznám a už si nepamatuji. Nicméně to byl CrossCountry. A bylo to naturbeny. Prý se s tím nedalo jezdit pomalu, Na trojku to jelo 40, ale i 160. Prý to manuálně řadilo jen do 3 stupně a pak to šlo pod plynem přes nějaký tlačítko či co. Nevím možná jsem to blbě pochopil. Každopádně to byl drak nevydaný a jelo to jako ***. Prý... Protože pak s tím jel nakoupil před dovolenou do supermarketu, no a pak si vezl nákup domů autobusem... Jo kdyby někdo věděl o červeným combíku CrossCountry... :)
No nicméně Green si koupí něco rozumného amerického aby s náma mohl jezdit na srazy. že ano ?. Buicků je v ČR málo... :-( Stejně tak jako Oldsů.
ace: Tak fakt nevím, nejsi ještě nasáklej z čarodejnic? Volvo, no to je fakt bomba. Studený, jak to skandinávský počasí a cenově je to něco podobnýho, jak ty Audiny. Nejsi nachlazenej?
Green: Když už tedy evropana, tak Volvo. Bomba je C60 (coupe) ale jestli chceš rodinné auto, tak pak S60 a 80 jsou myslím, stále docela drahý i jako rozumně jetý. Tak 750 nahoru. No a nebo si kup Chryslera 300M
Green: Hele s tím dovozem. Podívej se na stránky www.impexta.cz je tam myslím katalog aut bud k rovnou k prodeji, nebo které jsou teprv v aukci. Veškerý dovoz i celní nesmyslnosti zařídí oni, a ty si jen dojdeš pro svého Buicka :)
green: Za ty prachy bych šel do jetýho Suburbana nebo podobnýho monstra. Má to jeden jedinej důvod. V tom bordelu na silnicích jde totiž o život, kde má platnost jen to železo vpředu. Ostatní je vedlejší. Navíc je praktickej, prostornej, pohodlnej, umí vlastně všechno.
acemu musím malinko oponovat. Ta A8 má technologickej prvek, pro kterej musí být drahá. Je aluminivá. Otázkou je, zda je to potřeba. Víme všichni, že čím těžší, tím pohodlnější. Tuhost, spotřeba, absence koroze atd. OK, beru, je to určitej plus, ale za ty prachy to jde udělat i jednodušeji, což ostatní výrobci dokazují názorně.
koukam ze jsem tady 2 dny nebyl,a zatim se nevina prosbicka na ace promenila v bohatou diskuzi...diky kluci..Predevsim bych chtel podekovat profovi,ktery trefil hrebik na hlavicku(prispevek 180)..protoze normalni clovek jako ja opravdu nemuze "vyplaznout"cca 800 000 kc za auto...to je blbost,zvlast jak jste me tady vystrasili s tim kradenim. :-)Trochu rozdilna situace je v usa,tady jsem si splnil svuj klukovsky sen,a s tim kradenim si zde hlavu nelamu.Ovsem za par mesicu se vracim zpet,a auto opravdu potrebovat budu..tak ted nevim,rikate audi nebrat,bmw nebrat,vw nebrat...mam se strach ted ozvat s nejakym napadem...no tak schvalne,realna cena auta bude asi cca 500 000,urcite diesel,a v zadnem pripade japonec..tak uz jenom zbyva,Volvo(60,70,),Saab,Land Rover(freelander)...
Ace mi radi Buicka,v poradku,super auto,ale jak to je z dovozem jsme tady uz probrali,a doma asi tezko na neco narazim:-( Co se tyka audi,tak ace znovu davam za pravdu,nejspis si mi chlape otevrel oci...diky panove za diskuzi,co nejdrive se zase ozvu...
to Huf: No, to byla blbá otázka. Samozřejmě, jedno z nejkrásnějších aut, který se kdy vyrobilo a jeho tvary prostě nestárnou. Neříkám to proto, že je moje, ale tvrdil jsem to o šestce vždycky. Po nějakým Superbu za deset let ani neštěkne pes, budou ho plný naše silnice a nikdo ho nebude chtít ani vidět. 6ka je auto s osmiletou závodní historií, dělalo se od 1976 do 1989 a je to legenda. Přemýšlel jsem, jestli si koupím Opel Monza 3.0, BMW 635CSi nebo Piáno v kupé, když mi utekl profův nádhernej Chevrolet. Po něčem takovýmhle vůbec netoužím, u VW už před deseti lety zapomněli na něco, čemu se říká design. Asi Ti klasické automobily nic neříkají. Co takhle Lamborghini Miura, Jaguar E-Type, XJS nebo Mustang Shelby GT500? To jsou nádhery, novej Superb v plný palbě se na ně absolutně neškrtá. Mluvím jako člověk, kterýho zajímá motor, jízdní vlastnosti a styl. Kraviny jako spotřeba, pojistka nebo záruka jsou u mě na posledním místě. Miluju velký dvoudvířka!
Buick Le Sabre stojí přesně 24,660 dolarů což asi asi tak cena Audi A4 v základu. Nehledě na to, že Le Sabre je dle amerického označení Full-Size což je co velikosti předposlední označení. Pak jsou Luxury, nicméně to nemusí nutně znamenat větší, ale vesměs to tak je. A Audi a A4 patří ke Compact car, tedy něco na způsob naší střední. Ono se to dost těžko určuje, protože jejich stupnice je jinak posunutá. No k tomu motoru jsem se už vyjádřil. To že má motor relativně nizký výkon vůči objemu není na závadu, nakonec spotřeba je nízká a výkon dostačující pro auto této třídy, nakonec které auto této třídy má v základu přes 200koní. 2 ventďly na válec, je technologie, kterou jen tak neopustí, protože se jim nechce mít vysokootáčkové 24V motory, které jsou bez debat hlučnější a mají výkonové maximum tam kde s automatem nerad zaházíš. Priorita je co nejvice Nm v to nejnižší otáčkách, což zajistí minimální spotřebu, minimální hluk, a prodlužuje životnost motoru. Nicméně jsou ve státech modernější motory, třeba Northstar je asi nejlepší z nich. 4.6 V8 305Hp, no a mírné úpravy 400Hp bez turba nebo jiných zásadních změn v motoru. Genialni to motor.
No a narážel jsi na obutí. Vysoký profil je jasnou záležitostí, protože kdo potřebuje až v morku kostí cítit každý kámen na silnici. Nevím kde jsi vzal, že jsou uzké. Šíře u normálních aut od řekněme 195 do 235 menší jsem zaznamenal jen u economy car. Nakonec pokud s tím autech chce zavodit, tak se dají kola vymenit za sportovnejsi :-) Buick na to má. Je to jedno z nejpovedenějších aut do poměru cena/užitná hodnota/výkon.
No a s tím designem podobným asijskému. 90. léta až na světlé výjimky je designerská tragedie. Nicméně ono je to tak, že asiati kopírují design americký. Nakonec když si dáte někdo práci a podíváte se na Lincolna LS a Hyundai XG tak je neroreznate.
Co se týče těch jen dvou stupnu výbavy. Kolik by jsi chtěl. 20 ? První kde bude v základu volant a 4 kola, 2 kde bude přední elektrické stahování oken. 3 centrál. 4 elekrický pack kde bude centrál s oknama.... :))) Tohle mě vždy pobaví. Tady máš výbavu luxusní v základu, protože je to 3. nejluxusnější automobilka, tak těžko nemůže být nedostatečně luxusní a druhý stupěn výbavy, který se více méně týka jen designerský prvků jako jsou obyčejně mlhovky, chromované kola, eventuálně nějaké nepotřebné ***vinky... No a jak je na tom 3. nejluxusnější značka v Evropě ? V základu na nezbytné minimum nic, vše za příplatek a to dost tvrdý a neodpovídající. No jinak co se týče kvality tak je Buick 2. až 3. nejspolehlivější automobilka. Vesměs je to Subaru, Toyota, Buick, v různém pořadí rok od roku. Audi je někde hluboku v poli, nakonec jako vše od VW.
No a co zajímavého přineslo Audi za technologický pokrok ? Řekl bych, že vůbec nic. A ani jejich nejluxunější A8 nemá v sobě nic luxusního, nebo technologicky náročného aby to ospravedlňovalo její nesmyslnou cenu
to ace2: Já bych ty auta od koncernu VW až tak nehaněl. Že by to byla nějaká paráda, to ne, ale záleží na tom, co se od toho chce. Pro běžný ježdění klidně, i když pak bych volil Škodovku, nebo VW a necpal prachy do Audi. A pro radost nebo reprezentaci? Pak jedině Ameriku - v tom máš 100% pravdu.
to Huf: Tak tohle je mi úplně jedno. Jsem rád, že podobné auto v okolí nikdo nemá, protože pak bych ho asi prodal.
Co jsem hodnotil, je pouze design superbu. Může jezdit dobře, místa je tam habaděj, spousta věcí je samozřejmě na úrovni a moderní. Ale design je hnus fialovej. Tohle není předek auta, to je nastavená psí *! Až postaví škodovka pěkné auto, jenom to potvrdím a budu mlčet. Ale tenhle vorvaň?? :o/
No asi takhle, neber to jako útok ani urážku, jen chci říct, co si myslím. Kdysi dělali v US na svou dobu super auta co do parametrů, designu, luxusu, atd. Jenže doba se změnila, počínaje ropnou krizí, invazi japonců na trh, až po klesající nároky koupěchtivých mas všech národností, dostaneme se k výsledkům dnešní produkce, která si zachovává snad jen to pohodlí po americku. ...Obludné tvary, levná masová výroba, nijak neoslňující parametry. (Obzvlášť pikantní jsou devadesátá léta ála zakulacování...) Tuctový spotřební hnus, na který pomocí leas či úvěru dosáhne i ten nejřadovější obtloustlý dělník z periferie, který v životě nebyl dál než 100mil od svého rodiště... Jasně, nutno dodat že téměř všechno na čtyřech kolech v USA má AC, PW, CT a AT. "Přece nebudeme našim svobodným občanům rvát z ruky BigMac a Colu, natož aby se jim pařila chlupatá zadnice na dálnici v ostrém tempu", že? Ne, neber si to špatně, i mně se pár kousků z US produkce líbí, jmenovitě staré hranaté V8 z 70´s, honosné koráby z 60´s, některé supersporty, big pickupy a nekteré atypy. Nicméně současná zlatá střední cesta mně připadá konzumně nijaká, spadající pod heslo "cheap cars for all" Holt marketingový průměr potřeby a finanční možnosti všech motoristů, za cenu tvorby nějakého toho zisku v obrovském konkurenčním prostředí udělali svoje. Ale chápu to. Trh nějak zareagoval, auto má dnes skutečně každý blb (i dopravní předpisy tomu dávají za pravdu), z auta se stala hypermarketová spotřebka, předurčená na městskou dopravu a sem tam výlet na venkov, a kdo chce dál ať sáhne po letadlu... Jen jsem asi nijak nikdy nepochopil tu americkou krásu a luxus v podání modrých interierů, rovných sedadel, výstražných nápisů na všem, obrovských volantů s tenkým věncem, balonových pneu na uzoučkém ráfku s obrovskou poklicí, "useklým" zadním sklem a to všechno podtrhuje nekonečné "din-don" a samopoutací pás, jezdící kolem obrysu dveří...
K té AUDI: asi nemá cenu argumentovat tím, jestli se krade nebo nikoliv, to je věc lokality a dalších faktorů. Ale rozhodně si myslím, že nemáš pravdu, že AUDI nemá co nabídnout. Já osobně si myslím, že AUDI nabízí technicky vyspělá, elegantně decentní auta široké modelové a motorické palety, s možností ušít si model na míru. Pravda, cena není lidová, ani materiálově nákladová s přiměřeným ziskem, ale na druhou stranu oblek od Bosse také nestojí 7kkč, ne? Na třetí stranu, asi je pravda že je A2, A3 je trošku cenou úlet, zcela určitě v mezích chápání českého trhu...
K tomu Buicku: nemohu ho prakticky hodnotit, protože ho neznám a nikdy jsem v něm nejel. Ovšem mohu hodnotit vnější design, který mi připomíná luxusnějšího zvětšenějšího korejce, a tech. parametry, které představují V6 3.8, dvouventilová technika, OHV, 205PS při 5200 1/min, 312Nm při 4000 1/min, 215/70 R15 S, 1618kg... No žádný hitech dravec to asi nebude, a tak stejně asi bude radši jezdit rovně než zatáčet. Na druhou stranu s rozvorem 2.8 bude uvnitř asi dost místa, ovšem jak to tam vypadá, to fakt nevím... Jen to debilní "din-don" asi bude dělat taky, že? No, pokud jsem se dobře koukal, stojí 31t.USD, což mi vzhledem k designu a parametrům také ale nepřipadne málo... Ovšem sranda je, že ho nekoupím s jiným motorem, a pro jednoduchost existují pouze dva stupně výbavy, a nakonec vzhledem k bestselleru ho má každý jouda za rohem...
SuperB měl mít stejnej šmrnc jako Tudor. Ale tady je fakt zakaznická skupina super konzervativní... Takže žádný risk. No už jsou vidět na silnicích hodně, tak to bude mít škodovka asi radost z prodeje.
ATX: Jestli můžu, tak se připojím se svou odpovědí. Když A4 vyjelo, tak jsem to očumoval a říkal si, no docela už by to asi šlo. Když jsem viděl, co stojí základ, tak jsem se mrknul pro jistotu ještě jednou a bohužel, viděl jsem stejnou cifru. Nedovedl jsem si odpovědět na otázku PROČ ? Tak jenom se připojím a odpovím ti: "Na A4ce není nic, co by se mi nelíbilo, ale vadí mi ta její cena." Vím, pro někoho (tebe tím nemyslím) je hodně jednoduchý tady teď vyseknout machra a vpálit sem příspěvek: "Když na to nemáte, vy socky, tak choďte pěšky!" O tom se nebavíme, jestli na to máme, nebo ne. Bavíme se o tom, co se nám na A4 nelíbí. I ten sebebohatší člověk, pokud je soudnej, si po rozumný úvaze nedokáže koupit za meloun auto, který je o třídu níž, než auta v týhle cenový relaci a je úplně jedno, o jakou značku jde. To, že se taková auta prodávají, je jenom úspěch dokonalý propagace a umělýho naformování myšlení zákazníka tak, aby nakonec otevřel stavidla svýmu kontu. Dokonce se mi zdá, že v Čechách se tyhle auta prodávají vůbec nejlíp, protože českej člověk je již z dřívějška docela slušně vycvičenou manipulovatelnou ovcí, kterou když praštíš reklamou v jakýkoliv formě mezi oči, tak je štěstím bez sebe, protože konečně přišel na to, že to, co mu až doposud strašně chybělo a bez čeho nemohl bejt, je přesně ta věc, kterou ta reklama propagovala. :-)
No asi takhle. Ted čistě rozumně. Audi je uměle vytvořená luxusní značka, která mimo ceny ničím noslní. Auto nemá technologicky nic nového, abych si řekl, jo tak to je bomba. Nebo je to drahý ale opravdu luxusní auto. Ale to auto nemá vůbec, ale vůbec nic. Prostě jen drahy, drahý, drahý. Nehledě na to, že když si ho někdo koupí v základu tak nedostane témeř vůbec nic. Jako nakonec vše u VW. No narovinu, co by mě na něj mělo nalákat ? jedinný čím si zákoš může být jistý, je že je ojebavaný nějakou pseudo luxusní značkou. No a to mi leží v žaludku, jak ty ovce jdou a koupí s dělají jakou mají super luxusní zančku, když nemají auto o nic lepší než Octavka. Na druhou stranu takové TT je paradička a víc inovace v tomto smyslu by audi jen prospělo. TT se povedlo.
Když vezmu A8 což by měla být superluxusní záležitost. Co je na ní luxusního ? Že má sedačky jak lavice z kostela potahnutý sice pravou kůži ale vypadá jako koženka ? Že má haleluja diplej a GPS s TV. Jinak to auto nemá nic navíc.
No a ten Buick je auto, které je hezké má vyrovnaný a harmonický design, stojí velmi rozumné peníze ! takže když už si kupuji třetí nejluxusnější značku v USA (stejně tak asi jako AUDI v Evropě) tak vím že jsem za něj zaplatit naporsto adekvání peníze a v základu má auto vše co potřebuju k využívání luxusu a nemusím si nic dokupovat. Když chci mít další maličkosti v exterieru (jiná kola, mlhovky, více chromu, lepší hudbu) tak si koupím limited version, ale vlastní luxus mi to moc už nezvyší, protože jednoduše je tam téměř vše co Buick dělá. No a co se týče motorů. Za prvné je dobré řící, že amící mají na motor jiné požadavky než evropani. U nich je prioritou životnost, tichost, kultivovanost. Proto Cadillac dělal své 5.0 V8 s výkonem 132 koní. Proč, protože tenhle motor byl neslyšitelný a nezničitelný. Proto ten Buick má "jen" přes 200 koní. To auto najede půl mega bez zásahů motoru. Cadillac např udává, že větší investice do motoru budou kolem 700-800 tis mil ! Mluvil jsem na srazu s majitelem V8 Grand Cherokee a říkal, že má najeto 200 tis a čím to má víc najeto tím to líp jede a mín žere :-) Takže oni nedělají auta, která se * po dálnici 200km na tempomat, protože tak prostě nejezdi. Taky proto se dovážené Chryslery upravují a davají se přídavné chladiče oleje převodovky, protože po hodinové jízde 190 automat uvaříš. Nicméně zpět k Buicku, to auto má velmi dobré jízdní vlastnoti a podvozkově je na urovni Evropy, a řekl bych a to jsem jel předchozí generací, že to byl nejlepší podvozek co jsem řídil. Auto se nenaklaní, řízení je naprosto precizní, kontrétně se tohle auto bez problému vyrovná co do jízních vlastností s 5xx BMW, kdo nevyzkouší neuvěří. Jinak to auto je naprosto tiché a dá se v něm cestovat hodně dlouho aniž by to člověku vadilo. No a tady ti Buicka nikdo neukradne :-) Tak proč hergot A4, auto který je ani kočka ani pes.
No jinak se mi každý americký auto nelibí. Nový Thunderbird není moje krevní skupina, stejně tak GT40 a buhužel i nový DeVille což je okopírovaný Lexus :-( Ono těch aut je dost...
Myslel jsem, že se ti líbí pár zajímavých kousků US produkce, ale jak vidím tak ty jsi zamilovaný úplně do všeho, co kdy sjelo z linky v USA, a je jedno jestli teď, včera nebo předevčírem. Hm, taky názor... Jen, řekni mně co máš proti té A4? Co ti na ní tak vadí? Proč by AUDI měla být tak špatná a odfláknutá značka? A proč by z pohledu zákazníka měl být ten Buick lepší koupě? V6 3.8 205PS...
Kurnik jsem se spletl tak pevná otvírací střecha byla až v roce 1957 u Fordu Farlaine. Takže jsem se spletl o nějakých 20 let :-( moje chyba z nepozornosti.
Asimov: dost ku * to není, je to dost dost vychytaný, nehledě na to, že když to někomu vadí, tak ono se to umí i vypnout... holt americká vychytanost. No jinak co se týče toho nočního vidění, tak to je super, že to MB připravduje a už se těším jak to bude za rok prodávat. No a ti, kteří to chtějí hned, tak si můžou koupit dva tři roky starýho Cadillaca, protože tam už to prostě pár let je zcela normálně k dispozici. Až to budete v potu tváře hledat, tak se to jmenuje NightVision. Tak jsem zvědav, jestli to taky MB představí jako světovou novinku, stejně tak jako když představoval vypínání válců pro šetření spotřeby. Jo tohle měl Cadillac už tuším v první polovině 80. let. Mno jinak Airbag je u Cadillaca k dispozici od 70. let. Pevna stahovací střecha tuším že u Forda 1937. Přepínání dalkových na potkávací světla když vyjelo proti vám auto, tak to jsou léta 50. Tedy v době kdy BMW mělo svojí tříkolku. Mno můžeme dále pokračovat přes vzuchové pérování, el. nastovavání tlumiču (70.leta), no pak tu máme samozřejmě geniální automaty, kotoučové brzdy, i blbej karburator vymyslel Cadillac stejně tak i synchronizovanou manuální převodovku, tempomat, klimatizace.. bla bla.. Tak co mi hoši ještě pěkného povíte. Třeba když si jdu koupit nové auto od VW, a zrovna mají promo akci, tak si nemusím donést vlastní gumy a volant :-) Nudíte mě. Já vím, když je to drahé musí to být dobré :-) A hlavně ta neměcká kvalita :-)
Tyhle flame war se mi strasně líbí :-) Nejsem zase až tak jednostranej, takže musím pochvalit u Mercedesa elekronické ovládání brzd, to bude asi jedinná věc, kterou sám vymyslel. Ale nutno se sklopenou hlavou říci, že je to věc vychytralá.
Hoši, dneska jsem viděl hnusotu roku. Nová Škoda Suberb na sedmnáctkových kolech. Měla ještě vorvaňovitější rozšklebenej předek než už tak hnusnej Passat, kabinu tvaru vodárenské nádrže a k tomu připlácnutá mrňavá ***ka asi jako Fabia sedan, která byla vyšší než delší, takže z toho dělá skoro hatchback. Navíc na sedmnáctkovejch kolech to byl hnus, muselo by to mít ráfky snad 25" aby to vyplnilo blatníky, bylo to vyšší než delší. Jestli tohle někdo nazve elegancí, chtěl bych vidět jeho manželku. Brrrrr
Nemyslíš, že zobrazování rychlosti na okně je dost ku hov**? Kdyby na tom okně byla možnost třeba v noci vidět v infra spektru (zvěř v lese apod.), jako to plánuje MB, tak by to byla užitečná funkce a ne volovina pro efekt. Nebo to snad umí víc?
Nehledě na to, že fakt mi hlava nebere, že by někdo dal v tomto modelovém připadu přednost A4, vždyt to nemá ani harmonický tvar, je to celé nedodělané. Když ostré hrany a ART tech design, tak to dopiluju, ale konkrétně Audi pusobí velmi levným dojmem a kdyby neměl na předku OOOO já vážně nevím co se komu může na tom líbit. Nehledě na tu neskutečnou hlučnost, nepohodlí, vážně bych si nedokázal přestavit, že bych s A4 měl cestovat po Evropě, za 2 tis km bych to musel hodit z utesu a koupit si 20 let starý piano :-) který sice nepojede, ale bude pohodlný :-) Prostě mi hlava nebere, jak někdo může nabídnou auto téměř bez výbavy s neprosto nepřívětivím exterierem a hlavně intererem, kde je pohodlí na druhým vlastně třetím místě. První je aby to stálo co nejméně, pak to musí být dobrý v rychlém vybirání zataček jo a když s tím někdo náhodou pojede po dálnici, tak teda sorry za pohodlí, ale v zatáčkách je to super, že jo ? Jo a ještě protože nízký rozpočet, tak bohužel zabezpečení nic moc, ale v zatáčkách je to stále super, že jo ?
Huf: No víš, oni si Audi, BMW, MB, kupují protože jsou u nich drahý jako prase a tedy tím dávají na obdiv své společenské postavení. Nehledě na to, že je to pro ně exotika. No tak mi řekni, co na Audi za 3mega má těch 3mega cenu ? Vždyt je ta automobilka vy vývoji tvrdě pozadu. Výkřik modernosti, je ta jejich hlíníková A2 za cenu dobře vybaveného např. Mondea :-) Ok dobře, řešení je to zajímavé, nicméně normální člověk si asi za 700kKč (přesno cenu neznám) nekoupí auto ne přiliš užitečností a praktikčností vzdálené od Matize :o) No to je jedno. Bavíme se o střední tříde což Green chce. Ok tak taková A4 :-) vr Le Sabre. Photo zde:
[odkaz]
lesabre/showroom/bg-07.jpg
Hlavně mi nikdo netvrdte, že je to ošlivé auto. Design je super a hlavně je i v Evropě dobře stravitelný, nic extravagatního. No a kdyby se nikomu nelíbila pěkná palubní deska, byt jasně US designu, tak prostě může čumět na údaje na okně.
[odkaz]
lesabre/showroom/bg-08.jpg
Nic složitého, ale velmi příjemná záležitost. Nakonec vždy to jde vypnout :)
Photo Buick
[odkaz]
lesabre/showroom/bg-09.jpg
Photo: Audi:
[odkaz]
limo/gall/beauty/shot-7/shots07_m.jpg
No jedinná věc, abych nebyl zaslepenec, která se nesmí Audi odepřít je variator a quatro. To je pravda. No jak říkám, není to špatné auto. Kdyby stálo tak půl mega v základu, tedy cenová kategorie kam bezesporu patří, tak to nemusí
tak teda koukam,..diky za vas nazor,nejspis budu muset vse rozmyslet,rikas nedovazet?Nejspis vis,o cem mluvis...asi mas pravdu,za ty prachy co do toho dam,plus penize utrzene za prodej auta tady,mi urcite nejakeho Granda 3.1 sezenete,ze jo? :-).....jejda,3:30 am..musim do prace...mej te se...zdravim ...
Do teď jsem si myslel, že máš o autech přehled. Najednou se nemůžu ubránit pocitu, že jsi zaslepený amerikami. O jaké technologii tu k sakru mluvíš? Vždyť to zní jako vtip ;o)
Proč si američani, kteří na to mají, koupí německou limuzínu (BMW, AUDI, MB) raději, než něco tuzemského? Oni snad uznávají výběhová konstrukční řešení a nepohodlnou jízdu? :o)))))) Tady i v USA se podle mně kupují ameriky kvůli nízké ceně a tím to zvadlo ;o) Neumím si jinak vysvětlit, proč má v evropě mezi vyššími sférami US automobilový průmysl takový neúspěch a proč v USA nemají zdaleka tak solidní prodeje, aby mohli být dlouhodobě v černých číslech. Do levného segmentu se tlačí japonci a do drahého němci a švédi :o)))))
Čéče, proč ty super nejlepší auta nejsou úspěšné? Teda kromě ceny ;o)
Granda V8 (ted nevím obsah) měl s LPG jeden z mých zaměstnavatelů. Mimo chybičky, že měl všude na autě sprejem napsáno "Dlužím peníze" to jezdilo na plyn dobře, žádný potíže s tím neměl. Pokud je mi známo, tak se ameriky na plyn předělávají všobecně dobře a bez potíží. Asi bych kit na plyn koupil už ve Státech, ale měj na paměti, že tady to nepřihlásíš. Tedy pokud s tím budeš chodit na technickou. Moje auto taky např. nikdy technickou nevidělo a přesto má všechny nálepky :-) Jinak Granda bych ze Států fakt nedovážel, je jich tady velká spousta v různých cenách a stavu. Určitě si vybereš. Dieselového Voyagera bych se vyhnul obloukem velký a to průmeru alespon jednoho parseku. Nevím jak ted ty nové. Ale ti dřívejší co mám zprávy ze servisů tak 100-150 tis km a odejde hlava (na každý válec samostatná), prostě praskne, tak ji vyměníš a praskne ti jiná a takhle to jde pořád dokola. Je to nejprůserovější Voyager co se v Evropě dělal. Jo takhle když koupíš 3.3 V6 tak s ním ujedeš 300 tis km při běžné udržbě jako prd. Několik jsme ji osobně viděl a jel. A vím, že je motor maximálně tak trochu ochcaný olejem, a občas odejde vodní pumpa (1500 Kč) a vyžvejká se kontakt u převodovky a ve vedru to přestane ukazovat rychlost :-) a to je asi tak všechno. Jinak pak se to liší dle přistupu bejvalého majitele. No a tak 3.3 ti bude jezdit v průmeru tak za 11-12 litrů.
Ale fakt uděláš uplně nejlíp když si koupíš nějakého pěkného zanovního full-size sedana. Nikdo ti ho neukradne, levné náhradní díly a na srazech ti ho budeme pravidelně poslintávat :-) Hele taký Lincoln Continental, Buick P.Avenue, to vy se nám na srazech velmi páčilo :)
MatuS: Hmm tak je první Chrysler o kterém slyším, že byl ukraden. Doufám, že mu bude na Ukrajině dobře :-( Nicméně pořád je ta šance mizivá. No a takového Buicka, toho můžeš nechávat otevřenýho :)
Prof: Jo jo nad tunou černýho plastu nějak zvlášt neměknu :-) Když kůže tak i na palubní desce, když dřevo tak pravé a místo sedaček pěkná pohodlná široká křesla z obýváku, protože moje velectěná * se musí cítit pohodlně. Jinak avropská auta mám rád, jenom nesnáším Lego. To bych se hádal do krve (a budu) na PVA jsem se díval na Alfičku GTA a bylo to moc pěkný, dokonce i motor byl z části v chromu z časti v červené velmi povedené a ten interier mě taky dostal. Nepohrnudl bych, stejně tak Vel Satit, nebo Avantime byl bral z fleku. Dokonce, budeme se mi smát ale bral bych i Hyundaje XG, protože je to téměř 100% kopie Lincolna LS za poloviční cenu. Takže auto mě musí něčím zaujmout. Ä Audi, které považuji za nejzaostalejší automobilku, to rozhodně ne. Co tak užasnýho mi asi tak za 1.5mega nabídne. Ono dokonce i za 3Mega dostanu kožený čalounění, které mi hodně dost silně připomíná koženku (A8) a GPS s TV, když budu hodnej tak dostanu V8 :)) hmm užasný. Když už tak Lexus 430 je tak o 2 generace někde jinde a to jak technologii tak i luxusem.
No jinak já bych osobně pohodlně zasedl do Escalade a odrčel bych s vyzubeným xichtem pryč.
green: Vdyť se podívej, co v Čechách nakonec koupíš. www.annonce.cz nebo www.tipcars.com . Zrovna ted jsem narazil na Granda 96 s LPG za 460 tis, je fakt že v něm je "jen" 5,2ka :).
Huf: Co si představuješ pod pojmem okázalost? Pokud ta audina na tebe působí okázale zevnitř, není se co divit, když do ní přesedáš z Fabie:-), nicméně okázalost zevitř je jen subjektivní dojem. Ovšem stejně pochybuju, že by vnitřek toho auta nějak zvlášť zaujal aceho, kterej je zvyklej na skutečně okázale působící vůz a to nejen zevnitř :-))) Jo, jinak co do vlastností není co tý A6ce vytknout, bodejď by našinec za ty prachy očekával něco horšího, že?
Snad jsi mi i otevrel oci.Zrejme mam dost zkreslene predstavy jak je to s auty v CZ,jsem tady uz par roku,a to me omlouva...nemyslis?Rikas Audi nebrat?..hmmm,hlavne ze znam tvuj nazor.Vis jak to je,aut je spousty,ale vyplaznout temer 1 mil...za auto se mi jevi jako absolutni blbost...,proto kombinuji,premyslim...jak jsem se uz drive zminil,porad premyslim jestli prece prestavet Granda na ten slavny LPG...myslis, ze by jsi mi mohl prilezitostne sehnat kontakt na nekoho,kdo ma lpg na Jeepu 4.0??? Rad bych vedel,do ceho jdu,nerad bych potom neceho litoval..a potom,granda mam prakticky zadarmo,odepisuji si ho z dani...je to podle,lec mazane.../// Co se tyka dalsich aut,tak snad Ch Grand Voyager v dieselu... Jo ted jeste z jineho soudku:v sobotu jsem mel v praci trochu naspech,mel jsem defekt na trucku(Michelin zklamal),proto jsem musel potom dohanet cas jak se dalo...tak jsem zkusil max. rychlost u Volva,kamarade,pri nalozenych 24 tunach,a pri otackach 1800/min. to cinilo 90 mil/h.,jo spotreba 5 mil na gal...:-)
Ale jo A6 je pěkné auto. Cena 500 000 je adekvátní. Prd technologie, prd inovace, prd design. Horký to kandidát až vyhraju sportku. Potom bych si i kupoval i 4 do měsíce. Na každy týden jedno. Stejně dýl na ulici nevydrží. No tak si sedni do Park Avenue, nebo i toho Le Sabre a pak zkus říci že nějdeš lepší auto v kombinací komfortu, jízdních vlastností, bezpečnosti a okázalosti. Seděl jsi někdy v nejnovějším Le Sabru nebo Park Avenue ?
Dost zaslepený až propagandistický názor. Chápu Tvou auto-filozofii ale až takhle do absurdit zacházet nemusíš. Zrovna předevčírem jsem seděl v servise v A6 Avant V8 4,2 s plnou výbavou. Zkus najít americké auto s tak solidní kombinací komfortu, jízdních vlastností, bezpečnosti a okázalosti. Seděl jsi vůbec někdy v nejnovější A6? Pokud jo, tak jsi nemocný. Pokud ne, učin tak, ať nejdnáš v omylu ;o)
Jo tak Audi jo ? No a co si asi tak myslíš, že ti na automobilku, které se neoficiálně jmenuje "LEGO" asi tak řeknu ? :)))
Jako chápal bych, kdybys chtěl míto Jeepu, třeba Hondu HR-V, Land Rover Freelander, Mitsubishi Pinin, Toyota RAV4, nebo něco tomu podobného. Prostě něco mezi Off-Roadem a osobákem. Ale ježižkovi voči, ty chceš sedana a ke všemu ještě tohle LEGO a to ještě model, který skončil nejhůře co se brzd týče, ne že by snad amerika nějak úžasně brzdila...
No hele chlape, uplně nejlépe uděláš když si v Státech koupíš třeba Buicka, když už chceš luxusní auto a nechás si ho sem dopravit. Když bude do 5 let starý, tak tu hravě převálcuješ cokoliv od koncernu Lego (VW), který je technologicky 100 let před opicema. Brr, prej Audi. Takovej rozumnej Buick typu Le Sabre, nebo Lincoln Continental bude mít rozumnou spotřebu nabídne ti to co ti VW určitě nenabídne a náhradní díly budu asi tak na jedný třetine náhradních dílu na VW, brr VW :(((( Ach jo chlape ty máš, ale nápady :)
Jinak když už budeš chtít něco z Evropy, tak si proboha kup Volvo, což je asi nejrozumnější sedan. BMW ti do týdne ukradnou, stejně tak MB, no a Audi uplně stejně rychle. Koupit si něco z těchto značek znaméná jezdit z garáže do garáže jinak si poneseš nákup ze supermarketu pešky. Jo takovej Buick, nebo Lincoln to ti tady nikdo neukradne. Já jsem jednou zapoměl zamknout na sídlišti Saratogu (Le Baron Sedan) a prd z toho. takovou Audi bys si tam nenašel, ani kdybys tam měl 1000 a jeden alarm včetně GPS sledování. No a u Audi když jsem u toho zabezpečení, tak je na tom z neměcké trojky nejhůře. BMW i MB se tak nějak snaží své auta chránit docela dobrým imobiliserem, který se zdá není vůbec špatný, ale asi taky ne nepřkonatelný. Nicméně Audi má ty své koncernové záležitosti, které ti překoná každý schopnější teeneger, když jde domu z diskotéky. No tak už se těšíš na bezesné noci až zaparkuješ s Audi na ulici ?
cauky ace..chtel jsem se na neco prece jenom preptat:je mi jasne, ze nejspis ted "rypnu do vosiho hnizda",:-) ale prece...urcite vis,jaky mam problem:(usa,jeep...atd..)Jedna strana mi doporucuje LPG,a druha strana me zase naprosto zrazuje od tohoto cinu,tzn. dovest auto do CZ,prihlasit,lpg...atd.,atd..At delam co delam,grand ma kombinovanou nejakych 17L/100km...,pri 90km 9L,100-11,120-13...je to normalni?Abych vydrzel s plynovou nadrzi alespon na tyden pri normalnim beznem provozu,tak mi vychzi astronomicka castka co se tyka velikosti nadrze na plyn :-(,pokud se vzdam ale Jeepu,tak jsem premyslel prave o A6 2.5 V6...ale jak tady ted ctu.....no schvalne...co si myslis????
Problém je v tom, že VW dělá asi nejlínější automaty co jsem měl tu čest testovat. V běžný jízdě je to normálka, ale na rozjezdy opravdu jen pro velmi klidného důchodce. Audi 2.5 Tdi
Jéžiš! Sorry! Fakt, asimov má Alfu, Ty máš 635. OK, snad se to naučím :o)
BTW, Passat 2.8 V6 142kW 4motion má v manuálu 0-100 za 7,8s a Vmax 238km/h. To při hmotnosti 1530kg. Tiptronic má 0-100 za 9,8. což je o 2s horší. Humus.
Jednička k sobě a dozadu, dvojka dopředu v prostřední lajně s trojkou, to samé čtyřka s pětkou. Jelikož tahle auta jezdila a vyhrávala v osmdesátých letech mistrovství cestovních vozů, tak na okruhu se často řadí 2-3 před zatáčkami, jednička je jenom na rozjezd z nuly. Tak proto takhle. Už jsem si zvykl, je to raritka.
No jinak bych se mohl utlouct po Escadalade a je jedno zde je to normal nebo EXT což je bomba, a ten motor V8 Vortec s 345Hp taktéž.
[odkaz]
U Evropanů těžko říci. Svůj design má Alfa, ted se pochlapil Renault a jeho Avantime je dokonalost sama o sobě (až na ten volant). Jinak nic mě toho moc nenapada. V Asii se mi zamlouvá Hyundai XG
a ze nějakých 800 je to dobrá cena. A tak špatný to zase nebude. Osobně bych tam spíš viděl předsudky proti této značce, než že by bylo něco technicky extrémně špatné. Popravdě dnes se už asi ani špatné auto koupit nedá. Když nad tím přemýšlím tak Hyundai stajně patří do koncernu Daimler-Chrysler tak to s kvalitou bude alespoň uspokojivé, ale to jen tak ze zajímavosti. U BMW nic zajímavého není, možná ta nová 7xx je poměrné odvážným krokem a musím uznat, že konečně interier odpovídá drahému autu. Ale celkově nuda. U MB je to už o poznání lepší. Nové SeLe je velmi zajímavá záležitost. Audi, nechápu co je na té značce tak extra. Ted že budou dávat 2 roky záruku bez omezení :)))))) tak to jsou fakt chlapáci. Chrysler to měl už hodně dlouho, vlastně si nepamatuju od kdy, řekl bych tak 2 roky miminálně. Fiat a Alfa to má taky. Automat od audi je něco neskutečně neskutečného, že nechápu jak se něco tak příšerného mohlo dostat do auta. Tedy nevím jestli je to nějaká specialita VW, ale tak línej automat jsem ještě nezažil. Buduž kvitován variátor, to je frajerská vecička. Hmm asi jdu do XLR :)))) ten kryt zadní SPZ mě prostě dostal.
Neříkej mi, co jsem kde mohl nebo nemohl mít :o) Já jen odečetl údaj na PP. Tam bylo takové "o" přeškrtlé pod úhlem cca 60 stupňů :o) Tak se značí průměr :o)
BTW, nesrovnávej Passat tiptronic se svou Alfou. Hmotnost, automat, syncro... Chápeš?
to ace: Moc novejch aut pěknejch není. Líbí se mi některý Volvo, některý BMW, Alfa Romeo, z Ameriky v poslední době už jen velmi málo a odlitky z koncernu VW už vůbec ne. Asi nejhezčí, co teď vyleze, bude MB SLR. To je opravdová krása.
No hnusnější ne. Ono jsou nová auta docela pěkná. Ale musí se jednat o něco "something special" pokud se jedná o spotřebku, tak po tom za 10 let neštěkne ani pes.
Jo vlastnit takového Jaguara... rozmýšlel jsem když jsem kupoval auto. jestli mám jít do Jaguara, byl nádherný, super stav téměř výstavní. Pak bylo ve hře i Masserati, protože ta jeho přeplňovaná 3.0 V6 je přímo famozní a hlavně bylo za velmi dobrou cenu, taky kdo by chtěl Masserati :-) No a taková auta... Je jedno jestli 5,10,20,30 let pořád to bude krásné auto.
No a jinak máš pravdu, to je jako můj otec, chce kupovat C-Klasse 270 CDI a strašně se těší jak bude jezdit za 7 litrů. No to je takové šetření, že mi to občas mozek nebere. No budiž, na někom vydálávat musí, že jo ?
Dnes Praha-Most-Praha spotřeba u 4.5 V8 10.2 litru. A to jsem pospíchal protože jsem měl zpoždění. (Klidně vám to vyfotím). Pravda v Praze jezdím za 12.5 což máte ostatně i tady:
[odkaz]
Pravda jel jsem na Slapy, tak spotřeba klesla. Sice ne o moc, ale znáte to, s automatem to totiž strašně žere....
Jezdit za 5.5 litru nafty a ve 140 slyšet motor a hrkat v autě minimálním rozvorem. To se nevyplatí... :-( Jinak proti dieselům v zásadě nic nemám, ale musí na to mít. Když jsem jezdil s Hummerem což je 6.5 V8 TD tak jsem byl docela spokojenej. Super zátah, super zvuk turbíny a minimální spotřeba a kupodivu velmi slušný komfort byt relativně stisněný prostor k vzhledem k šíří vozu...
to ATX: Jo, to si nedovedu představit. Tuhle jsem jel do Prahy v den, kdy měli policajti ten hlavní zátah. Na vlastní kůži jsem si po dlouhé době vyzkoušel, jakej je to OPRUZ jet s autem, které má rádo rychlost, těch 90 kmh. Nevím proč, ale byl jsem z toho tak vypruzenej a nervózní, že jsem chtě nechtě zase musel nasadit těch svých 120-140, aby se má jízda opět stala vyrovnanou.
Jo, těch 15-17 na na 635 při popojezdech zní rozumně. Ovšem, kdyby jsi tvrdil, že ti to chodí za 9, zasměju se... Možná ano, tak při 100km/h na dálnici, nicméně to je trošku nesmysl, ne?
to ATX: Já taky přiznávám průměr se svou šestkou někde okolo 15-17 l/100 km. Ale teď se do toho promítlo i to, že termostat nechával studenej motor (vyřešeno), štelovaly se ventily a všeobecně se dost ladilo a navíc mám za sebou jenom pár krátkých jízd, celkem cca 500 km. Jezdím na německejch značkách, který jsem sebral na vrakovišti a s tím autem nemají nic společnýho. Papíry už mám doma, homologaci na BMW Autec potvrzenou a přestavba teď bude trvat měsíc, potom jsem fully legal. Jinak mě dělá spotřebu hlavně ta krátká převodovka. Když někoho vezu, dám tam 1-3-5 a dotyčný si toho ani nevšimne. Pro akceleraci je to perfektní, ale ta krátká pětka je žravá a hlučná. Ale kdyby každej hluk zněl takhle dobře...
No jo, tatík jezdí klidně... Ono 325i umí 8 po dálnici při 120km/h, ve městě 12,5 a ve městě při častější koncentraci rychlejších rozjezdů 15. Já se ale bavím o takovém tom průměru průměrů. Já vím, že někdo jezdí např. s Passatem 1.8T za průměrných 7,8 a druhý za 12, tak stejně jeden jezdí s Octávii TDI za 4,1 a druhý za 9... Ale uznej, že je asi extrém jet s 200PS autem 110 po dálnici. Asi by bylo korektní udávat průměrnou spotřebu při využívání nějakých 60-70% výkonu, což si myslím, že je obvyklé. Např. moje auto (2.5TDI), cca 1750kg při ustálené 100km/h spotřebuje 5,2 nafty, nejvíc si vyžádalo asi 14 a průměr průměrů mám někde mezi 8-9.
S tím Voyem 3.3 jezdí můj tatík, najezdí v průměru tak 60tkm ročně a jeho průměr je těch deset. Pravda je, že mu ten průměr zvyšuju, protože ač pouze šestiválec, tak má tenhle motor při akceleraci krásnej americkej bublozvouček. Na druhou stranu když jedu do Prahy, nasadím tam 140 kmh, což točí asi 2700 ot./min. a žádný extra výstřelky. Asi se chceš bavit o předvádění ve městě před kavárnou, to je ovšem jiná než dlouhé služební cesty nebo pojíždění po různých nákupech a vyřizováních. Známý má 5.9 Magnum? Tak tenhle motor je prostě na to. Stovku dělá za osm vteřin i s tímhle velkým mamutem a jeho zvuk je prostě vynikající.
Povídali, že mu hráli! Tak možná úsporná jízda konstantní rychlostí na poslední stupeň při 2000 1/min. A to teda musí být zábava... Ovšem pár rozjezdů ve městě, pár vychutnání akcelerace a 15 na sto je ta tam. Dobře si pamatuji známého, který jezdí asi jako Huf a jeho Jeep Grand CH. V8 - 28l/100 km průměr! a když šetřil tak 20.
to prof: Já se skoro nemůžu dostat pod těch patnáct litrů se šestkou, ale je to kvůli převodovce Getrag 262, která má kvalty nasekaný strašně blízko u sebe a při 100 km/h už točíš 2500 ot./min. Tyhle auta, o kterejch mluvíš, to mají vychytaný, protože je tam buď overdrive nebo u Corvette s manuálem ta zatraceně dlouhá šestka. A je pravda, že většina americkejch aut má sice větší objem, ale lidi trochu zapomínají na to, že kopec nekopec auto brumlá 1500 ot./min. a oni tu svojí čtrnáctku musí točit na 4000 ot., aby s jejich autem vůbec zahýbala nebo nemuseli jezdit do každýho kopce 70 km/h. Ještě krásnější je, že třeba na tý naší Dočce 3.3 V6 máme za 180 tis. km jasnej průměr 10.2 , ale lidi jenom kroutí hlavou a mají Tě za kecálka.
venouš: O to momentálně nešlo. V koncovce tě stejně ten Chevy stejně vyjde levněji ať si chlastá, co chce :-). BTW: S Corvettou lze jezdit v pohodě okolo 15 l a to se už se vůbec nejedná o takový to šimrání, aby se to vůbec hejbalo. Malinko taky zapomínáme, jestli taková Fábka bude vykazovat stejný parametry i po 150 tis km, (pokud teda v zimě ještě chytne). O prachách, který by do ní musely spadnout, aby se zase probudila, nemá asi moc cenu uvažovat. Jednalo by se asi o stejnej nesmysl, jako dělat GO motoru u shnilý Š-105. Porovnáváme tu sice neporovnatelný v tech. parametrech, ale zcela jistě porovnatelný jsou ty ekonomický věci kolem pořizovačky, provozu, popř. reálný hodnoty při prodeji. Docela bych byl pro, nechat toho, jinak to tady někdo začne brát zas moc vážně. (Huf, to nebylo o tobě)
to Huf: Překvapilo mě, jak tenhle Passat s Tiptronikem nejede a přitom třílitr. Vůbec, automaty (ne vario) od Audi a VW jsou nějaký divný, hodně mrví zrychlení. U takovýho 540i je rozdíl ve zrychlení mezi verzí s převodovkou 5A a 6M minimální, myslím, že okolo 0.2 sekundy. Podívej na novýho Passata W8. Tý verzi s automatem se na křižovatce vysměju i já a to mám starou plečku. Natož když ho srovnám s 540i, se kterým by si měl logicky konkurovat. Může, ale jen cenou. Spotřebu 20 litrů na sto jsi mohl mít okamžitou nebo jsi opravdu jel jako prase z chlíva. Já jezdím město za patnáct a že bych auto šetřil, to se říct nedá.
Naprosto s tebou souhlasim. Ale taky je důležitý (v mý situaci) přemejšlet, jestli mít fábii (nebo jakoukoliv jinou konfekci) s motorem do dvou litrů a jezdit za pár litrů na sto, nebo korvetku s 5.7 a pohybovat se někde kolem 20 litrů na sto...
ace: Nejlepší je vždycky si uvědomit, jak budou působit dvě různá auta za pár let. Třeba obyčejná standartní Corvette a pak přetuněná Fábka. Při pohledu na Chevyho budou lidi stále stejně brumlat hmm,hmm, a pokyvovat hlavou a před fábkou se nebudou stačit smíchy popadat za břicho :-)). Až pak je dobrý uvažovat, do čeho ty prachy strčit.
ZR-1 je paráda. Ale já bych snad bral i stopětku s nápisem corvette. To auto je prostě legenda. V USA mi jeden maník ukazoval Corvette ´57, povídal, že jí koupil za 400.000 americkejch prezidentů:-))) To auto bylo jak nový, prostě nádhera. Vedle toho je nová konfekční corvette za nějakejch 50 - 60 tisíc USD celkem levná záležitost a auto pro důchodce:-)))
RB: Countach bylo poslední auto, který mě tak nadchlo. Zvlášť, když dostalo konečně vstřikování, namísto šesti dvojitejch Weberů. To snad nešlo ani seřídit :-). Samozřejmě dnešní Bugatti je taky o něčem, ale nebaví mě o souloži s Claudií Fischerovou do svý smrti jenom marně snít :-) Vždyť všude kolem je tolik nádhernejch holek (a konec konců i aut) :-))
Jo to je pravda asi před půl roku mi někdo nabízel ZR-01 z 91 za 600 tis. A pro neznalé je ZR-01 nejvýkonější model :-) No ted je sice už Z-06 se 405 koníkama, ale za 600 tis, to musí být zažitek :-) No najeto měla asi 80 tis/km.
to prof: Countach LP500? Pořád dobrá kára. Vyráběli ji 25 let a i dneska je to nádherný monstrum. A přestože je to italský auto, zapomeňte na kvalitu Fiatu Uno. Jo, jinak jsem se včera vezl Pontiac Grand De Ville 1980 s V8 5.7 a překvapily mě dvě věci. Když jedeš po polní cestě, je to jízda po totálně novým asfaltovým koberci v Octavii :o) A druhá věc je, že přes svý nesporný koně to po přesednutí ze šestky prostě nejede :o/
Corvette? Moje pocity bych popsal jednou větou: Jízda se tu mění ve sled ryčících kopanců před přeřazením na další rychlost, jo už to koplo počtvrté, jedeme 180... :-D
venouš: Tak to teda nejsi vůbec náročnej :-)) Taky jsem kdysi snil o Countach LP 500. Ale už jsem dávno sestoupil na pevnou zem a bezdůvdně ji už neopouštím. :-))
Jo, děkuju ti. Upřímně řečeno, radost (takovou tu nefalšovanou, čistou radost), by mi dělal nějakej brutální sporťák - třeba Murcielago. Takhle je to jen dobrej pocit z dobrýho auta...:-)))
to prof: Jéžiš, to mi povídej, já bych tasil až do alelujá, jen bych nesměl bejt pořád v mínusu:-))) Takže mi zbejvá jen to zabíjení... Jinak mi v tom pežotu příde všechno na svým místě (dobře, řadící páka je moc malá a ovládání klimatizace je moc dole, ale jinak je to paráda).
Jo, souhlasim. Mě je sympatický, že žabožrouti dokázali něco udělat s kvalitou zpracování. Možná, že se měl jen k dispozici kvalitní kousek (vyrobenej, zrpvna, když došlo červený a museli chlastat minerálku:-)))
véno, pro Corvette není třeba zabíjet, stačí vytasit kreditku :). Jinak se u Pažouta připrav na to, že všechno je trochu nelogický a jinačí, jelikož Frantíci mají rádi víno. Možná že už se trochu srovnali, ale jak vidíš, páčku na kapotu si přeci jen nemohli odpustit. :-)
Dostali ste mě. Tak né úplně ve všech oblastech:-))) Jo, u pežota mi trvalo půl dne, než sem zjistil, jak se motor otvírá, nemoh sem najít tu páčku. Fakt už sem si říkal, že ho asi začnu hledat vzadu:-)))
to lenin: Hele, rozdíl mezi 306 a 307 je asi takovej, jako mezi stodvácou a fábií - ve všech oblastech!
to HUF: Někdo má, někdo nemá. Ty máš výkon, já mám... no, radši popojedem:-))) Tady nejde o výkon, ta 1,6 je rozumná varianta pro mě, a navíc se mi 307 prostě líbí. Jakej ty máš na ní názor?
to lenin: Tvojí poznámku nechápu. Když chytim nějakou rybku (a jakože v Norsku jich chytim dost), tak jí zpracuju (nejlepší sou uzený...) nebo hodim do chladících boxů a u pumpy pokaždý kupuju pytel ledu. Co je v tom za problém?
to HUF: Pro mě je ten výkon absolutně dostačující, spíš mám pocit, že ty si něco kompenzuješ...:-)))
Já mám 90 koní, no a jám mám 110 heč ? Jenže já jsem nejlepší já mám 130. Vy ste žabaři, tož to já mám 150. Ste uplně vedle já mám 60 a uplně mi to stačí, protože tam mám speciální výfuk, filtr a svíčky....
110 koní mi na Prahu bohatě stačí. A když jedu jednou za rok do Norska na rybky, tak těch koníků není taky nedostatek. Takže o jakým chybějícím výkonu tady vůbec mluvíš?
Corvetta je nuda :-) Dají se najít lepší huťovky. Třeba Mercury Cougar z tuším že 1967 je pošušňáníčko:
[odkaz]
tn100msd-dsc00032_dsc00032_2.jpg
[odkaz]
[odkaz]
Z Corvette se mi velmi páči 1990 pro její displej místo palubovky. Všichni to proklínaj, ale já to miluju. No a ted ta nova Z-06 je hodná těch nejvyšších bohů. Navíc promítání udajů na přední sklo jako u stíhačky. (Buick taky) Jo jo....
to fik: Vidíš. I to jsou slušný auta, ale nejlepší jsou starý V8 s pohonem zadku a krouťákem lokomotivy. To je to nejkrásnější svezení: gro-gro-gro-gro
to venousek: Ale dyť nám to je jasný. Jenom máme mozgy otočený trochu jiným směrem, tak pořád žvatláme :o) DeVille? Nejel jsem v tom, ale charakter amerických aut znám. Auto, který je jako pojízdnej obejvák, bych nedokázal pomluvit. Až pojedeš trasu Aš-Ostrava, tak poznáš všechny výhody. A ono i na krátký trasy je to velmi příjemný, hačnout si na gauč, dát tam "D" a koukat přes ten dlouhej čumák, jak silnice ubíhá, ten pocit se nedá nahradit něčím jako Peugeot :o) Není to o uchvácení, ale o výjimečnosti, pohodlí a vzhledem k užitnejm vlastnostem i slušné pořizovací ceně.
venouš: Vždyť my ti ho nenutíme. Nikomu nenutíme ameriku. Ameriku musí člověk chtít sám od sebe. Každý auto musí mít svýho obdivovatele, aby ho pak svedlo. Hlavně, at se ti ten Pažout nesere a můžeš bejt spokojenej. Pokud to máš na firmu, tak tě ten průvar nemusí tak bolet, alespoň tě může hřát u srdce, že jsi ty desátky pro verbež, co se tady mydlí o koryta, stlačil na minimum a raději sis vlastníma rukama vydělaný peníze užil sám, jak si zasloužíš a jak sám rozhodneš. O tom to je.
Hele, chlapi, v týhle třídě jsem měl jasno. Měl sem možnost pažouta tři dny testovat, najel sem 1200 kiláků, a je to paráda. Tak sem neváhal. K těm amerikám - řídil sem Cadillac DeVille (2000) a vůbec mě to neuchvátilo => ameriku bych si nekoupil. Prostě mi ty auta neseděj...
venouši, ty fakt nevíš, jak bys ty prachy projebal. No tak přefrč do Pežoťácký rubriky a hoď tam nějakej ten průzkum, možná, že ti za tu dobu zas něco přibude na kontě a můžeš jít zas o kousek výš. Hodně zdaru! :-)
Hele, a co teda vlastně chceš? Něco malýho do města, aby to moc nestálo a nežralo, a teď chceš vyhazovat prachy za nějakej tuning? Hochu, hochu, tobě se dá poradit leda jedno: pořádně si rozmysli, co vlastně chceš, a nevymejšlej si *.
Rozvinula se tu sice zajímavá diskuze, nicméně těch objektivních argumentů sem se zatím moc nedočkal. Máte někdo zkušenosti s nějakým lehčím tuningem toho motoru ve felici 1.6 55 kW?
to Huf: Jsou auta, který jsou osazený Brembama už z továrny. Jedno jsem zmiňoval kousek dole, no neva, buď pyšnej. Hlavně ať Ti těma laufama pro šestilitrovej motor nenaprší až na ventily, to by se Ti mohly odtrhnout polepy sloupků :o)
Eibachy schvaluju a chystám se taky buď na ně nebo na Bilsteiny, protože ti mají kompletní sadu pružiny/tlumiče speciálně pro moje auto. Ale to je hudba budoucnosti, zatím splácím, splácím, nemám chvíli klid. Já tam, já tam...
Huf: Jak jsem psal jinde, správnej traktor nemá vpředu brzdy žádný a zadní se dá ovládat každá zvlášť, ovšem žádnej počítač, ale pěkně manuálně :-)). Kdyby mi to takhle brzilo, tak bych se bál, že to za mnou nějakej profík nebo mračítkovej tuner neubrzdí :)
Hm... Brzdy... Tak na ty jsem obzvlášť pyšný. Zkus čas potřebný k zastavení svého vozu. Já potřebuju ze 100km/h na 0km/h 2,4s a ze 140km/h na 0km/h 3,6s. Bylo to 2x5 měření, tak se to nesnaž zpochybnit. Až si uděláš jasno, jak brzdí třeba Tvé a třeba i jiné vozidlo, tak sem piš něco o brzdách, ja? Mezi námi, bylo to od Tebe neuvážené ;o)
to Huf: Odpovíš vždycky jen na to, na co se Ti odpovědět hodí, to je taky dobrý :o)
Jinak vyzkoušej sériovou 535i z roku 1988, která je k mání ve slušným stavu kolem 100 tis. a až bude Fabia ve šmelcu, tak bude ještě 15 let jezdit. Vyzkoušej u těchhle dvou aut hlavně ty brzdy, kterejma se vychloubáš a pak mi řekni, který to ze 180ti zabrzdily rychleji. Já tu odpověď znám už teď a zanech teorií o lehčím autě ještě než Tě to napadne. Někde v tomhle, co jsem teď napsal, je i ta druhá otázka. Něco o pocitu, co jsem za svých XX peněz dostal za povození.
Mračítka nejsou vše. Mám i 100W žárovky v mlháčích a stromeček s vůní vůně ;o) (ostatní položky mých úprav asi nemá cenu zmiňovat). Viděl jsi můj web? Tam je to vše popsáno. Jen teď mám navíc sportovní kotouče (vrtané + drážkované, vlasnoručně montované) + desky. Kdykoliv mi ale připomeneš, že můj tuning jsou mračítka, vím kudy (skrze co) si Tvé myšlenky draly cestu na povrch zemský :o) Je to v pohodě.
to prof: To je o plíseň. Na vojně jsem si jenom jednou nevystříkal kanady z výstrojáku sprejem s dezinfekcí. Přišel jsem z vojny a ještě rok a půl jsem měl pěkný svinstvo na nohách, skoro se s nima ani chodit nedalo. Slipy bych si tam taky nekoupil, ale pár mikin a triček se tam dá sehnat. S autem bohužel nemám na výběr, jelikož na nové nemám ani na devítistovku s fofrklackem.
Huf: Ale, jo, rozumím, jenom jsem chtěl trochu povolit atmosféru :). Ale co to na tom Slovensku ta ostraha v celních skladech vyvádí? No, Sodoma Gomora ! Fakt tam máš nějaký fleky? A kde? :-) Jinak já do sekáčů taky nechodím. Chodí tam moje paní a já si obleču to, co mi přichystá. Téměř vždycky se mi to líbí, ačkoliv mi tuhle bylo podezřelý, že nový rifle vypadají, jako by je právě dožvejkala kráva ...:) Boty si ale kupuju zásadně nový!
to Huf: Ale dyť tys mohl mít auťák jako hovado za tyhlety peníze a koupil sis takovouhle šedivej odlitek jeden z desetimiliónů, co chrlí VW. A pak se chceš mračítkama odlišovat. Mě jen nejdou pod fousy tyhle dvě věci, který neustále zřetelně cpeš dohromady: Fabia-Odlišovat Diesel-Závodit. Mimochodem na rozsáhlé komplexy otázek bys mohl odpovědět celou větou, neboť to zní jako "aby lépe kaktus" :o) Dík _RB_
Spíš za 3 roky, navíc o PC vozu se v průběhu 4 let formou odpisů (prakticky možno 2 let a 7 měsíců - např. prosinec 2001 až červenec 2003 ) snižuje daňový základ, tudíž firma neztrácí ani kačku. Navíc, odprodej odepsaného (účetně) vozu se projeví jako mimořádný hospodářský výsledek a ten jak je známo celkový HV povýší. => Na firmu je nové auto pohoda, leč soukromá osobá na něm hodně ztratí.
Jo ideální je tak auto za 500 mega 2 roky starý. Je to luxusní velké auto od renovovaného výrobce. Třeba 2.7 Sebring (ach ano) se vším všudy. Cena nového bude tak 999 tis :-) Když bude mít najeto 80 tis tak se stále jedná o nové auto. Pokud to nemělo prase (což se pozná podle intereieru) tak to auto další 4 roky bude jezdit bez mimořádných investic. No a co koupím nového za 500 mega :-( ve střední nic, a v nižší střední něco s nějakým pochybným paket výbavy... :-( No tot věc. Ale koupě nového auto = největší prodělek. No pokud to někdo kupuje do firmy a za 4 roky jde auto do světa tak to je jasný, nebo když je to osobně jedno a chce se rychle zbavit peněz.
Základní nepochopení mezi námi (i rbaronem) je, že já samozřejmě mám teď již ojetinu, ale je to má ojetina, vím kdy jsem co měnil, za co jsem to měšnil, vím, že na svém voze nešetřím a prostě ho znám po celou dobu. Nemůže mě prostě překvapit (v rámci svých možností a Škodovky spolehlivé jsou). Určitě pochopíš, že stejně stará Fabia v AAA pro mě takovou hodnotu nemá :o)
Je to jako nové hadry. Já do sekáčů taky nechodím .o)
Hufe, neblbni. Ty už jsi teď tu Fabii taky vošoupal *, v topení už máš prach, škrábnul sis nějakou lištičku, myslím, že podvozek taky nešetříš a už teď nemáš funglovku. Pojem je to hrozně relativní a všichni víme, že nejlepší koupě je 2-3 leté auto, tys jenom vyjel ze salónu s novým autem a hodils tím do kanálu nějakých sto tisíc. Dalších XX jsi utopil v mračítkách a podobných nesmyslech a nějak se mi ta urputná výhodnost pořád nezdá. Člověk taky občas počítá, že je lepší koupit ojetinu za 200 tkč a jezdit klidně za 12 litrů než koupit novotinu za 700 tisíc a vychlubovat se, že jezdí za 4 litry. Když si vezmu mýho ocka, tak má naježdíno každej rok nějakejch 80-100 tis.km a jezdí Voyagerem 3.3 V6 za 10.5 litru benzínu v průměru a do ničeho jinýho než tohohle pohodlnýho kočáru by nesed, po dořeknutí slova DIESEL musím okamžitě odstoupit flusanci, který mu letí z úst, taky jednoho měl. Kalkulačka je věc, někdy ji použij, abys věděl, co se vyplatí. Jestli je lepší za stejný prachy neošoupaná Fabia nebo rok a půl ošoupávané Volvo. Když to zavezeš do míst, kde to umí, tak za 4 tisíce umí autu udělat tepování, renovaci laku, ošetření kůže, vymytí auta do posledního zrnka písku a nablejskání takovým způsobem, že i desetiletý je jako nový.
Prof, suhlasim presne s tvojim nazorom. To len Huf si mysli, ze je prvy, kto soferoval svoju Fabku... pritom mozno ani netusi aky "zahul" jej mohli dat skladaci z vagonu alebo odtahovkar. Dokonca vylucit sa neda ani to, ze cierny serif v colnom sklade s radostou spomina na eroticky zazitok s kolegynou na Hufovych sedackach :-)
HUF: Hele, já pořád nevím, co s těma novejma autama máš. Kdesi v MC jsem četl, že auta dostáváš od rodičů, je to pravda? Pak bych to pochopil. Do ojetýho krámu bych taky nevlezl. Ale představ si, že pokud by se každej řídil tvýma radama, tak by ti ta Fábka zůstala do smrti. Kdybys byl v roli potencionálního kupce na svoji Fabii, třeba bys byl svůj dobrej kámoš, kterej to auto zná, koupil by sis ho od sebe? Jakou cenu by sis udělal? Byla by výhodná pro tebe, jako majitele, nebo pro tebe, jako kupce? (Doufám, že bys z toho nevykostil rádio a repráky :-))) Jinak ti můžu říct, že jsem v návalu svýho shánění obyčejnýho auta koupil hned 3.auta. LOGICKY Z NICH BUDOU JEN 2, TO JEDNO JE DO POČTU A JAKO SKLAD DÍLŮ. (zapnul se mi Caps Lock a nechce se mi to přepisovat) Jedná se o Scorpio, obyčejnou 5 dveřovku s 2 litrem. Je na patnástkách litejch kolech a zajímavý je, že má nějaký zánovní žlutý tlumiče. Připadá mi, že je nějak dost tvrdá, že by nějakej pérovací kit? No, a tohle auto prodávám za 45 tis. Nic mu není, jenom je to ojetina. Jede prima (na můj vkus moc hrká), dělá všechno, co má, nesmrdí to v něm, bouraný nebylo, vnitřek pěknej, prostě pohoda. Myslíš, že to je drahá ojetina a za ty prachy fakt špatná a v životě nekoupitelná? Vezmi si jen to, že za 4 roky na ní nemůžeš projet víc, než 45 litrů. Rád bych poznal nový auto, na kterým za 4 roky projedeš jenom 50 tis. Hned bych si ho koupil. Fór je v tom, že dokáže to samý, co nový auto, navíc se nemusíš klepat hrůzou, že ti ho někdo ukradne. Pořád to totiž nechápu, co na těch novejch autech je tak zajímavýho, tak by mě to zajímalo. Každý nový auto, je totiž po prvním svezení ojetina, do který se podle tebe nevyplatí lézt. Jenomže moc nás tu asi není, co bysme si mohli dovolit pokaždý nasedat do nový káry :-)
Kamarád si koupil rok a půl starou S80 2.5TDI automat. Jezdil jsem s ní a loď je to solidní. Opravdu má nádech amerických silničních motorových plavidel ;o)
Jen už to není nové auto. Jde to poznat na kůži, tapecírování dveří i na plastech. On to teda skoro nikdo nepoznal, ale já jo... Taky podvozek je až moc měkký.
Jezdim pres dva roky s Feldou 1.6 v maximalni vybave. Jizdni vlastnosti nic moc(trosku lepsi facko), teda pokud bys nezaplatil treba sportovni podvozek od HP, nebo od jiny firmy a nedal tam aspon 14 kola. Muj nazor? Uz se tesim, az ted v prosinci presedlam do Fabie. Jizdni vlastnosti jsou uplne nekde jinde, nehlede na cenu, za kterou ji pak prodas. Otazka je, za kolik se da sehnat ojeta Fabie, prece jen jsou tu chvili a ceny si budou drzet stejne jako Oktavky. Zato feldy pujdou dolu.
Jo jo znám člověka co jezdí po Evropě a to, že hodně. Má Volvo a už má najeto 700 tis Km. Celkově vzato je Volvo jedinná evropská značka, která je trochu mimo a dělá opravdu dobrá auta.
Hufe, Hufe, Ti nikdy nezklameš. Začínáš mně bavit. Zkus přiznat aspoň to, že 10 let starý Volvo má větší užitnou hodnotu, než funglová Dacia. Prostě jsou auta, který jsou udělaný OPRAVDU, ne na tři roky.
Poopavil bych Tě. Za 200 lze koupit předchůdce opravdového auta nebo opravdové auto v jistém stádiu rozkladu. => Ano, toto auto jako opravdové z venku a v mlze fakt vypdá :o))))
Málokdy jde koupit solidní ojetinu vypadající jako nový vůz. Jakmile totiž ojetina vypadá jako ojetina a chová se jako ojetina, je to jen ojetina a tím to zvadlo. Ani zadarmo :o)
No, venousku, tak to jsi měl říct hned, že 90% jezdíš město. Neuvažuj o ničen jiným, než o automatu, kterej uvěď jako podmínku č.1. Značka, spotřeba a podobný hovadiny jsou v takovým případě narosto podružný. Pokud se touhle radou budeš řídit, budeš mi v duchu každý den děkovat :-)))
No za 200 tis se dá pořídit i opravdový auto. Co třeba Volvo? Nebo Saab? Bude li-to petrolejka, i spotřeba se dá ustát. Pokud ti jde o něco malého, tak Matize - ony ty škodovky toho zase o tolik víc nenabídnou.
V tom případě bych z těch dvou volil tu Felicii. Ale pokud se chceš pohybovat průměrně za 5 na sto, byť ne kolem 250, neni špatná Felicie v dieselu - byť v Praze budeš měnit čepy a ramena ostošest.
Jinak, za cca 200tis bych se stejně poohlížel po něčem jiném než škodovkách, ale to bude asi taky tím, že mi nevadí o něco starší auta než r.v.2000
No, nejradši bych se pohyboval tak někde kolem 250 průměrně za 5 litrů na sto, ale to asi nepude:-) Takže vězte pánové, nejvíc najezdim po Praze, to znamená 90% času na jedničku, když je dobrej den, tak tam šoupnu i dvojáka. Jo, zapoměl sem dodat, že felda s plnou výbavou, rok 2000, koštuje od 170 do 200 tisíc, fábie classic 1.4 stojí kolem 230 mega. Tak svý rady přizpůsobte těmhle relacím, ve svejch jednadvaceti fakt víc nemám...
Myslím Hufe,že sériovej podvozek Fábie Ti taky nevyhovaval,asi jako mně ten u Feldy a co se týká motorů,tak v praxi moc nejde o maximálku,ale o zrychlení a o tom se nedá v případě Fábie v kombinaci s motorem 1,4 mluvit.
Co? Jaká aktivní bezpečnost? S podvozkem Felicie bych o ní raději vůbec nemluvil :o)
Venoušek se bude muset rozhodnout, zda se hodlá kvapně posunovat téměř nekontrolovaně a tudíž nebezpečně 170, nebo úplně v klidu a pohodě s rezervou v podvozku 155.
Ojetý bych nekupoval ani jedno.Asi jsem tady trochu mimo všeobecnej názor,ale Felda 1.6.Jak můžete v případě Fábie mluvit o nějakejch vyšších rychlostech,vždyť to vůbec nejede !Mám na mysli motory 1.4.Pasivní bezpečnost sice vysoká,ale aktivní nulová !Já když přesednu ze svojí 1.6 od ME do Fábie,mám pocit,že ji asi budu muset zatlačit.Do 100 km/h všechno v pohodě,jede tiše atd.,ale běda když chceš něco předjet.Pokud Fábie tak 2.0 nebo 1,9 TDi jinak je to jenom o pohodlí a lepším pocitu.
No ono stačí když si sedneš do Felicie ujedeš 10km a pak do Fabie... Budeš mít pocit, že jsi přelezl ze Škodny 120 do Rolls Royce. Ostatně stačí když si šíhneš na ředicí páku a zařadíš si. V manuálech si nevyznám, ale subjektivně musí říci, že jsem s lepším manuálem nejel
Hufe, zacinam mat pocit, ze ty mas pocit, ze ked vlastnis nacipovanu Fabiu v najlepsej vybave, ze si majster sveta. Az budes mat vlastne Evo VII a vediet na nom jazdit, potom budes aspon trochu v ociach druhych mat pravo to robit. Alebo si sem chodis liecit nejake komplexy? Dost si sa zmenil, co sem chodim...
to jewel: název tématu zní: "co je lepší koupit ojeté ? ..." - já to tedy chápu jako volbu mezi ojetou Felicií a ojetou Fabií, ne novou. Nový auto má sice něco do sebe, to je pravda, ale každej si musí rozmyslet, jestli se mu to vůbec vyplatí. Když někdo soukromě najezdí 5-10tis km ročně, nemá pro něj nový auto smysl. Ale to je klasické téma ojeté x nové, a já jsem příznivec ojetin, tedy zaujatej...
No, to jste teda Venouškovi určitě udělali radost, s touhle diskuzí. On si chtěl vybírat mezi Felícií a Fábií, ne mezi T613 a Caprice...
Ale když už jsme u toho, neškodilo by napsat nějakou cenovou hranici, aby ty rady měly nějakej smysl. Já třeba nevim, co vlastně stojí taková ojetá Fabie v základní verzi?
Má podstatně lepší jízdní vlastnosti, v autě se domluvíš i ve vyšší rychlosti, 10 let záruka na karoserii. Nový auto máš v záruce a jistotu, že tě nebude první rok nic stát. A nový je nový.
Jo on je to I6 ? Aha tak to jsem netusil. Ja myslel, ze to jsou V8. No kdyz si tam vzpomina na jednodnoho I6 od BMW. Taky to má na jedničku při rozjíždění zvuk elektromoru ? Přišlo mi to strašně zajímavé, a netuším jestli to dělá BMW motor, neb převodovka. Každopádně zajímavé. I6 4.0 v Wrangleru to nedělala.
to ace2: 735i je řadový šestiválec, osmiválce byly až 3.0 a 4.0 myslím od 94. roku, každopádně třiapůlka se dělala od 78. až do 93. roku a je to taky hezky neprůstřelnej motůrek. Pěkně spolehlivej, dvěstědvacet koní, krouťák pěkně odspodu a navíc dobře seštelovanej umí jezdit kolem 11 litrů na sto. No, mám ho taky v autě, tak ho musím pochválit :o)
Pokud Skoda, pak bych tu Fabii. Preci oproti Felde uz je to jinaci kvalita (plechy, bezpecnost, dostupnost dilu za cca 10 let atd.). Sam ale jsem zvolil uplne opacne :)) a mozna prave proto bych nyni radil jinak.
Pravda, zapomělo se říci, že Felicie nazatáčí... tedy zní to směšně, ale víc nedotačivé auto jsem nepoznal. Nejhorší na Felicii je to, že se v zatačce tváří jako, že je všechno v pohodě a pak najednou jede rovně mimo stopu a hop od pole... Fakt nekecám. S Fabii je vybírání zatáček naprosto někde jinde, a do jízdních vlastností je lepší než Octavka. To ostatně i do pohodlnosti řízení.
No, Hufe, když se podíváš na název tématu, tak mi ta odpověď příjde rozumná. Já bych si taky nekoupil ani ojetou Felicii, ani ojetou Fabii. Leda za nějakou hodně super cenu, ale i tak bych to spíš radši se ziskem poslal dál...
Zda se, ze je to tady taky takova skryta rubrika priznivcu US vozu, takze se taky pridam.
Venousku, ted vazne - jednoznacne Fabii, i v te
nejholejsi verzi je to mnohem lepsi auto nez Felicie - mensi hluk, lepsi jizdni vlastnosti, mnohem lepsi pasivni bezpecnost...
Taky mnohem min ztraci na hodnote, pokud to budes chtit za par let prodat. Popravde receno jsem nejel v horsim aute nez je Felicia(snad krome Favorita), skoro v jakemkoli treba i 30 let starem aute nejaky slusnejsi znacky POKUD JE V DOBREM STAVU je vyrazne lepsi svezeni. A na elektricky stahovani oken, klimatizaci apod. se klidne vybodni, ve Felicii je to stejne skoro nanic. Fabia uz je slusny auto, motor nic moc, ale da se s tim jet.
Pokud si nejses jistej, tak si proste pujc v autopujcovne na vikend Felicii i Fabii a muzes to v klidu porovnat a rozhodnout se (a treba koupit uplne neco jinyho:-)).
Pravda 735 jsem ted viděl prodávat v AAA za 70 tis. Tuším, že 87 rok. Na druhou stranu, nevypadala špatně. Jenže.... Kdo by živil tyhle nesmyslný velkoobjemový V8 :((((
Má te Felicie klimatitaci ? Když už se tedy bavíme o plné výbavě. Pokud tedy neznamemá plný výbava el. stahování oken... Pokud nemá klimatizaci, volil bych Fabii, která je uplně někde jinde než Felicia. Pokud má Felicie plnou výbavu a je s klimatizací, tak tot otazka...
véno, jsi dobrej řízek! :-)). Musím dát za pravdu leninovi. Vona cena takovejch puklic, předních zástěrek a decentního křídla, kterejma to poladil bejvalej majitel taky není zanedbatelná. Fábka v sérii je fakt tuctovka a bůh ví, co je ta novější konstrukce zač? Dyť to nemají pořádně ani vyzkoušený ! Ne, ne, bral bych raděj osvědčenej a prověřenej model. Kdepak, Filcka je Filcka!
Hele chlape felda je strasnej srot, tu neber ani nahodou. Fabii je o 100 procent lepsi, ale co treba Hyundai Accent ma to asi 90 koni a super vybavu za cenu Fabie. Škodovky jsou strasny. Nebo treba Nissan Almera. Kdybych mel malo penez a chtel funglace bral bych toho Hyundaie
A prosím jen objektivní argumenty... Cena je přibližně stejná, pro feldu hovoří plná výbava a lepší motor, pro fábii modernější konstrukce. Čekám na vaše názory.