Auto.cz

Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
neregistrovaný "vlk-cz"
4. 5. 2003 13:05
Znovuoživení skupiny
Zdravím všechny. Tak mě napadá, že jestli existuje ještě pár nadšenců mohla by tato diskuze o těchto krásných vozech pokračovat. Osobně by mne zajímalo, kdo z Vás majitelů je organizováno a v kterých klubech. A začnu od sebe. Já osobně jezdím na srazy Felicia klubu Praha - letos to je tuším kemp KONOPÁČ a také občas jezdím na Hradecký sraz.

Zdraví VLK
neregistrovaný "imaxim"
23. 1. 2003 09:02
Web skoda450.cz
V návaznosti na připravovaný web ocením, pokud někdo máte nějaké původní fotografie škodovek 450ek a můžete je zapůjčit či zaslat mailem, rád bych fotogalerii členil na snímky historické a současné (z rekonstrukce). Na oficiálním webu škody toho moc není.
neregistrovaný "imaxim"
22. 1. 2003 17:08
Rekonstrukce Škody 450
Jsme v závěru rekonstrukce tohodle roadsteru a napsal jsem textovou verzi webu skoda450.cz, který chci tak do 14 dnů spustit. Pokud byste měl někdo zájem o samotný text a byla by vůle napsat věcný komentář, zašlu návrh mailem.
neregistrovaný "PanaSync"
24. 6. 2002 09:55
Re: SEDAN, sedan nikomu ho nedam
Už by jsi s tím "volem" mohl přestat - napsal jsem ti přeci, že jsem to špatně pochopil. Považuj to tedy za omluvu z mé strany... stačí?
neregistrovaný "meda11"
21. 6. 2002 17:02
Re: Jak to bylo se Škodou v zahraničí???
Ze by si to ti sikovni Turci prebouchavali doma v dilne? :-). Ja muzu jenom zopaknout, ze se pod jmenem SKODA (bez hacku) delala 1202 pickup v Turecku. Mela to vylisovany (to SKODA) i vzadu na !sklapecim! cele. Jasne, ze to nebyla 1202 do posledniho detailu, ale motor byl 100% stejny, kastle byla hodne podobna - mozna trochu hranatejsi a lozna plocha mela sklapeci celo, ne otviraci dvere (do strany). Byl jsem v Turecku pres pul roku a par desitek (mozna stovek) jsem jich tam videl.
neregistrovaný "rado1"
21. 6. 2002 15:22
Jak to bylo se Škodou v zahraničí???
Š 1202STW se nedelala nikdy mimo Czechoslovakia. Pouze 2 modely se vyráběly v zahraničí. Byla to Skoda Octavia Combi, 68-71, a vyráběla se podržte se, v Chile. Bylo zhotoveno cca 380ks (skoro všechno se montovalo z dovezených dílů a tento podíl se měl zmenšovat) a skončilo se quli jakemusi politickemu převratu-tam.
2. "zahraničním vozem" byla Trekka (Škoda podvozek, motor 1221ccm a vlastní karoserie- designem připomínajíci Land Rover, nikoli však jízdními vlastnostmi(byla to 2kolka). dokonce mám někde fotku "Maur s utahovačkou a Trekka"

Centrální mazání měli všechny, ale oddělávalo se při GO výměnným způsobem. (1x doklady, 5x motor, 6x karoserie, 7x majitel).
neregistrovaný "rbaron"
18. 6. 2002 18:25
Re: SEDAN, sedan nikomu ho nedam
to panasync: Ty jsi ale vůl či co?... Přečti si, co jsem napsal. Samozřejmě, že jsem hrdý na auto, jako bylo oktávka a který mělo správnou koncepci pohonu pro auto běžného použití a široké masy. O tisícovkách a dál jsem se snad vyjádřil jasně, ne? Auto s motorem vzadu nechci NIKDY. Má to negativní vliv na jízdní vlastnosti a auto je potom extrém, kterej umí akorát škubat zadkem. Auto s motorem vpředu a pohonem zadku, je to nejpříjemnější na ovládání, co znám.
neregistrovaný "meda11"
18. 6. 2002 16:14
Re: SEDAN, sedan nikomu ho nedam
ja mel kliku - koupil jsem na zacatku Felicii v puvodnim stavu s takovou hromadou !novych! nahradnich dilu, ze jsem to do sklepa, garaze a na pudu stehoval tyden :-). Takze vule v rizeni, zavesech apod. se me netykaly. Dokonce i plecharinu jsem mel rezervni. S tim centralnim mazanim tusim, ze nemas tak uplne pravdu - dvanacetdvojek jsem mel nekolik (pickupa, sanitku i obyc STW) a central mely vsechny. Pedal byl nad spojkou, lehce vlevo (jestli se dobre pamatuju). Ten interval je presny - 500km. A nefungovalo to proto, ze to vetsinou bylo vybehany, hadicky byly utrhany, trubicky uklepany. Ale ted me napada, ze byl i jiny system - ten nemel pedal a mazalo se pri kazdem seslapnuti spojky. A tusim, ze u prvnich Spartaku experimentovali s automatickym mazanim podvozku pohanenym od motoru.
neregistrovaný "lenin"
18. 6. 2002 15:11
Re: SEDAN, sedan nikomu ho nedam
Hohó, hádejme se, pokus jsi mněl u 1202 STW centrál, tel to byl podvozek 1200, protože centrál neměly ani 1201. Jinak to byla pohoda, žádnej mazací pres, žádný maznice tlakové, či štauberky, prostě pedál nad plynem ( tam co má Poběda a Willys starter) Nebo to bylo nad brzdou??? Jednou za 500 km prošlápnout a namazáno.

Já ty stroje kupoval jako dorostenec za pár šestek a řízení už bylo většinou v takovým stavu, že jsi v šedesátce prudce trhal volantem ze strany na stranu, čímž jsi dociloval zmijovité křivky za pomocí které se vozidlo dalo udrřet na silnici, většinou. Snad jsem neněl jedinou škodovku, která by neněla vůli na volantu.
neregistrovaný "meda11"
18. 6. 2002 14:49
Re: SEDAN, sedan nikomu ho nedam
Ted jsem si jeste vzpomnel na vychytavku u 1202 STW - centralni mazani podvozku. Nikdy jsem to nevidel ve funkcnim stavu :-)). To bylo opravdu slabe misto.
neregistrovaný "meda11"
18. 6. 2002 14:41
Re: SEDAN, sedan nikomu ho nedam
Tak, Iljici a jdu se hadat - rizeni melo genialni stahovaci matici - dalo se nastelovat uplne v pohode, cepy vydrzely mnohem vic nez u dnesnich aut ty "samomazny", brzdy sice nemely samostav ale zase tam nic nezatuhlo a nepiskalo to. Rucni brzda se stelovala paradne - prehodil jsi cep o jednu dirku dal nebo bliz. :-))). Jasne, okolo techhle aut jsi musel poskakovat - promazavat kazdych 1500 km vsechny maznice - 13 na predni ose, 1 na rucni brzde a 2 na zadni, kazde 3000 km menit olej, mazat zadni listovku a pak to auto drzelo jak helvetska vira.
neregistrovaný "meda11"
18. 6. 2002 14:27
Re: SEDAN, sedan nikomu ho nedam
panasync > O.K. ale na Felicie a na Octavie mi nesahej - to se pak neznam !! :-))).
neregistrovaný "lenin"
18. 6. 2002 14:19
Re: SEDAN, sedan nikomu ho nedam
Jo a ještě něco - největší ostudu udělaly škodovce typy 100, 105, 120 a favorit, o kterých se ve všech zemích kam se vyvážely ( teda mimo Kuby a Turecka ) vyprávěly vtipy.
neregistrovaný "lenin"
18. 6. 2002 14:15
Re: SEDAN, sedan nikomu ho nedam
No, slabý místa ty auta měly - řízení, čepy dudlíky u brzd a naštelovat ruční brzdu, to byla matura. Ale byly to auta jednoduchá a daly se opravit kladivem. To je, spolu s vydařweným designem karoserie staví na úroveň kultovních strojků typu VW brouk, nebo Citroen CV 2. * začala továrna u zlomeného šípu dělat právě později a trvá to dodnes. Taková Felicie, u který se ti rozpadne po dvou letech výfuk od rzi a každý rok abys měnil kábly, to je teda výhra. Je v tom samozřejmě kus nostalgie, ale to bylo auto ještě o něčem jiným. On totiž sedan opravdu překvapil svým vniřním prostorem, protože byl o třídu výš, než spartak. Ne jako dnes ten faceliftovaný passat, kterýho dá dost práce poznat od oktávky - snad podle toho deštníku.
neregistrovaný "PanaSync"
18. 6. 2002 13:50
Re: SEDAN, sedan nikomu ho nedam
narozdil ode mne.... to teda nechápu (od kud se zname). Ja s tim jezdil taky tak tady zas tak nemachruj. Na zacatku mozna neco bylo, ale kde ty lonsky snehy jsou. jestli jsi celou tu dobu nespal, tak se ty sity vyrabely v pouze mirne pozmenenych podobach až do prvního favoše - což byl další šit, ale alespon měl už motor vpředu.

Opravdu hrdý mohli být češi tak leda na ty padesátý léta... pak už to byla jedna ostuda za ostudou. Jestli jsis všiml, tak jsem psal o dobách socíku. Takže promiň možná to do tohoto tématu příliš nezapadlo. Mám však na mysli pozdější dobu, takže to bude spíš nedorozumění z mé strany.
neregistrovaný "meda11"
18. 6. 2002 13:09
Re: SEDAN, sedan nikomu ho nedam
panasync > ale bez do * (to neni pokus o urazku, to je konstatovani faktu). Proc sem chodis, kdyz se Ti Octavia potazmo Spartak, Felicia, 1202 atd. nelibi? Mimochodem v r.1958 na nejakem autosalonu (Amstrdam ?) dostala Skoda Felica hlavni cenu za design. Felicia sbirala ceny vsude kam prijela a vyvazela se kam se podivas (mimo jine do Kanady). Na techhle autech jsem menil snad uplne vsechno - na zadnem jinem aute to uz nebylo tak jednoduche a spolehlive - krome koroze nemaji slabe misto. Octavii, Felicii a Spartakem jsem jezdil tak 15 let, takze mozna trochu tusim o cem mluvim (pisu) - na rozdil od Tebe. Howg!
neregistrovaný "PanaSync"
18. 6. 2002 12:17
Re: SEDAN, sedan nikomu ho nedam
to rbaron: (že kdysi se u nás taky vyráběly auta, na který můžeme bejt trochu hrdý)

to snad asi nemyslíš ani vážně!!!

to je spíš parádní ostuda... na co všechno (z dob socíku) jsi ještě hrdý? Jezdil jsi s tím autem vůbec někdy? měnil jsi u něho třeba například spojku?

Skutečně mě také připadá, že někdo záměrně nařídil vyrábět takové šity, protože nermálním vývojem by se tak dokonalý šrot povést ani nemohl. (RVHP se nemělo rušit - jak pravil soudruh Gregr - kdoví mohlo se to vyrábět dodnes, achjo...)
neregistrovaný "meda11"
18. 6. 2002 11:26
Re: SEDAN, sedan nikomu ho nedam
no, kdyby me amici napakovali dolacema jako Pilipa s Bubenikem, ani by mi tech par tydnu basy na Kube nevadilo. Do Cech bych se vratil jako hrdina a bojovnik proti komunismu. Akorat obycejny lidi by si o me mysleli, ze asi budu peknej * :-)).
neregistrovaný "ladao"
18. 6. 2002 10:36
Re: SEDAN, sedan nikomu ho nedam
Hmmmm tak Turkey povídáš medo, to si budu pamatovat. A k tý emerice, ty nevíš jak se to dělá ? napřed musíš do jůesej a potom na Cubu jako Pilip s Bubeníkem a doufat, že tě kubánci nezabásnou a pak můžeš jezdit i tam i tam :o)))))
neregistrovaný "meda11"
17. 6. 2002 14:42
Re: SEDAN, sedan nikomu ho nedam
Ale ne, sama voda - Turecko. Od roku 1970 (tusim) se tam delaly S1202 STW. Prevedla se tam vyroba po jejim ukonceni u nas a dodnes tam jezdi. Na Kube jsem byl pred cca 8 lety asi dva mesice pracovne (pred tremi mesici mi kvuli tomu odmitli dat vizum do USA :-))).
neregistrovaný "ladao"
17. 6. 2002 13:54
Re: SEDAN, sedan nikomu ho nedam
medo tak Greece nebo Cyprus ??? Kde byl Dubček velvyslancem nevím. BTW co jsi dělal na Kubě, pomáhal stavět cukrovary nebo na dovče ?
neregistrovaný "meda11"
17. 6. 2002 13:40
Re: SEDAN, sedan nikomu ho nedam
Aha, ted jsi me zaskocil. Ale asi ne. Na Kube jsem byl a nevidel jsem tam snad ani jednu (ale 120tek jsem tam par videl). Ja myslim jinou zemi, s antickou tradici, s Dubcekem coby byvalym ceskoslovenskym velvyslancem. No?
neregistrovaný "AC1"
15. 6. 2002 08:11
Jenom stesk....
Krásnou Felicii (skutečnou, ne ten současný šunt) jsem měl, a já v.l ji prodal. Jenom fotky a nostalgické vzpomínky mi zůstaly. A klidně mi nadávejte .....
neregistrovaný "ladao"
14. 6. 2002 08:43
Re: SEDAN, sedan nikomu ho nedam
medo na Kubě ? stejně jako nejvíc Amerik.
neregistrovaný "meda11"
14. 6. 2002 08:07
Re: SEDAN, sedan nikomu ho nedam
Ale ja nemyslel virtualni zemi :-)). Ja myslel opravdickou, hmatatelnou, docela hezkou a starobylou ...
neregistrovaný "rado1"
13. 6. 2002 14:44
Re: SEDAN, sedan nikomu ho nedam
Nejvíc 1202 STW jezdí na goo.cz/forum


:o))
neregistrovaný "meda11"
13. 6. 2002 10:03
Re: SEDAN, sedan nikomu ho nedam
Vis, Vladimire Iljici, kde jezdi jeste dnes asi nejvic Skodovek 1202 STW? Hadej ...
neregistrovaný "rado1"
12. 6. 2002 12:43
Re: SEDAN, sedan nikomu ho nedam
"Nechápu, kterej šašek nařídil, aby dali motory dozadu a totálně tím zaprcali škodovácký know-how v těchhle bezvadných lidových vozech do země. Zřejmě to byly rusáci, protože jejich žiguly prostě "musely" bejt lepší."


Nevíš, která bije.


Udělali to quli šetření materiálem, hmotností apod.
Další najdeš na [odkaz] vznik.htm (bez mezer).

Lenine, ten nadpis mi něco připomíná :o))
neregistrovaný "rbaron"
11. 6. 2002 18:40
Re: SEDAN, sedan nikomu ho nedam
to lenin: Je to pravda, zrovna dneska jsem viděl oktávku zrenovovanou do posledního šroubku, opravdu krása vědět, že kdysi se u nás taky vyráběly auta, na který můžeme bejt trochu hrdý. Nechápu, kterej šašek nařídil, aby dali motory dozadu a totálně tím zaprcali škodovácký know-how v těchhle bezvadných lidových vozech do země. Zřejmě to byly rusáci, protože jejich žiguly prostě "musely" bejt lepší. V současný době je to sice jakoby dobrý, ale ta hrdost tu už nikdy nebude :o/

Ještě bych chtěl říct, že právě tyhle vozy mají v sobě něco hodně podobného jako Chevy Bel Air nebo Ford Sedan z padesátých let, něco nadčasovýho a bytelnýho, co jim umožňuje jezdit ještě dneska po těch letech a není to žádný překvapení. Tohle je u mě kvalita v pravým slova smyslu. Ne ty německý blafy o přesným slícování dílů na milimetr a proto je třeba za to slícovaný auto vyhodit majlant, když za deset let bude nepoužitelný.
neregistrovaný "lenin"
11. 6. 2002 15:40
Re: SEDAN, sedan nikomu ho nedam
Tyhle škodovky jsem vlastnil jako dorostenec a nedam na ně dopustit. Tak jednoduchý auta, který vydržely úplně všechno už od tý dobz u nás nevyplodili. O každým starým autě se říká, že bylo dobré, ale mezi škoda Octavia a Škoda 1000 byl obrovský zlom. Podvozková skupina Octavie, která vyšla z předválečného Populáru, stejně jako motor se uplatnil i u Limuzíny Škoda 1200 Sedan a u užitkových verzí Š 1200, 1201,1202 ( Stejšn) a 1203, dnes Taz 1500. Nesmíme zapomenout na předchůdce Octavie Škoda 1101 Tudor a Š 440 Spartak. Tolik přednáška. Já si ze všech těchto strojků oblíbil sedana - bylo to na rozdíl od většiny škodovek takové majestátní vozidlo, prostě estébácká limuzína. Ale já sám se stále koukám po něčem takovém ve slušném, zachovalém stavu. Jinak zkuste navštívit goo.cz/forum, tam je to věnováno hlavně Oktávkám a stejšnům. A držím palce, ať se tady mezi těma oplastovanejma mrdkama občas objeví i pěkný auto. Tak pravil Lenin.
neregistrovaný "meda11"
11. 6. 2002 08:17
Re: Škoda Octavia
Pred deseti lety se originaly 5.9 x 15, prip. 5.6 x 15 vyrabely v Barumu. Jinak burza, protektory nebo tam dat 165R15 a na technickou si schovat originaly. Na jedne Felicii, kterou jsem koupil v bednach na dily jsem mel v papirech napsane prave 165R15.
neregistrovaný "VW-Golf-I"
10. 6. 2002 19:33
Škoda Octavia
Škodu Octavii mam zrovna pod sebou dole v garáži! Je to auto mýho dědy, ale za měsíc budu mít řidičák a pak mi ho přenechá. Už párkrát jsem s ní jel a je to nádhera, asi větší zážitek je ve Felicii, ale i tak Octávií pořád ubývá a za chvilku to bude taky exkluzivita. Rozhodně to auto nechci zhuntovat (je v naprosto originálním stavu, ABSOLUTNĚ bez koroze), jen se v létě v neděli pomaloučku projíždět krajinou a vychutnávat to bublání, který ten motor vydává, na běžný ježdění mám jiný auto. Nevíte, jak je to s pneumatikama, musí se koupit na burze starší málo ojetý nebo se dá sehnat v tomto rozměru i něco úplně novýho? Asi ne že?
neregistrovaný "meda11"
7. 6. 2002 14:54
Re: Škoda 450
mas to v mejlu...
neregistrovaný "imaxim"
7. 6. 2002 13:58
Škoda 450
Díky za odpovědi, já jsem si v archivu přečel něco o lakování a chromování, rubriky přimo na renovaci Felicie jsem nenašel.

to: meda

Můžeš mi na rebicek@cdp.cz poslat kontakt, motor začneme teď řešit a rádi bychom hodili řeč.

O srazu samozřejmě vím, net mám shlýdnutý, ještě lepší mi přijde Tajzichova stránka [odkaz] nebo www.skoda-veteran.cz, Felicia klub je příšernej informace žádné. Já mám díly všechny, už vidím ty žárlivce v klubu jak ti říkají kdo udělá dobře chromy, aby jsi měl lepší auto než oni. My to děláme sakra poctivě, rozebere či vyměníme poslední šroubek, každý závit protáhneme atd. Měníme gumy, silentbloky, simeringy prostě super práce. Největší humus bylo zatím broušení rámu.
neregistrovaný "imaxim"
7. 6. 2002 13:58
Škoda 450
Díky za odpovědi, já jsem si v archivu přečel něco o lakování a chromování, rubriky přimo na renovaci Felicie jsem nenašel.

to: meda

Můžeš mi na rebicek@cdo.cz poslat kontakt, motor začneme teď řešit a rádi bychom hodili řeč.

O srazu samozřejmě vím, net mám shlýdnutý, ještě lepší mi přijde Tajzichova stránka [odkaz] nebo www.skoda-veteran.cz, Felicia klub je příšernej informace žádné. Já mám díly všechny, už vidím ty žárlivce v klubu jak ti říkají kdo udělá dobře chromy, aby jsi měl lepší auto než oni. My to děláme sakra poctivě, rozebere či vyměníme poslední šroubek, každý závit protáhneme atd. Měníme gumy, silentbloky, simeringy prostě super práce. Největší humus bylo zatím broušení rámu.
neregistrovaný "meda11"
7. 6. 2002 11:14
Re: Ne Felicie Felicia !!!!!
Ja jsem Feldu vlastnil cca 10let (r.v.1962), prodal jsem ji asi pred 10ti lety prakticky v puvodnim stavu (vcetne laku, chromu atd.) Jedina "vetsi" vec, kterou jsem s ni absolvoval byl novy potah platene strechy. Takze z renovace moc zkusenosti nemam. Z provozu a "beznych" oprav (motor, prevodovka, diferak ven, motor rozhodit, vlozky vyndat :-)))) mam naopak zkusenosti spoustu. Jinak to auto je tak krasne jednoduche, ze si na tom udelas vsechno sam (pokud jsi trochu sikovny, pokud ne - vyucis se). S tim Felicia/110R/Garde klubem je to dobry napad, dozvis se tam spoustu veci, daly se tam sehnat ND . Ja jsem ale svoje clenstvi ukoncil kvuli jeho vedeni (pred cca 15 lety) - existovali tam dva druhy clenu - jedni obycejni a jedni "lepsi". To ja dost tezko snasim (zvlast kdyz patrim k tem obycejnym :-))). Hodne stesti - zamackl jsem slzu v oku :-))).
neregistrovaný "ladao"
7. 6. 2002 10:49
Re: Ne Felicie Felicia !!!!!
sorry, ta rubrika je už v archivé témat.
neregistrovaný "ladao"
7. 6. 2002 10:44
Re: Ne Felicie Felicia !!!!!
imaxime, možná jsi zapomněl v názvu ještě na 445 Spartaka a úplně dole dole je rubrika veteráni, ale to je jedno. Pokud by jsi chtěl nějaký informace a náhradní díly a rady, kontakty apod. tak se stav na klubový sraz Felicia coupé ,110R, Rapid, Garde 21-23.6 v ATC Knížecí rybník u Tábora. Dá se tam sehnat na burze hromada věcí od 445-1202.
neregistrovaný "imaxim"
7. 6. 2002 10:24
Re: Ne Felicie Felicia !!!!!
No jo, s tím názvem jsem to přehlídl, omlouvám se.

Já jsem teď kopil Škodu 450 a začal s rekonstrukcí. K té koupi jsem se dostal

relativně náhodou od známého, který měl auto asi 15 let, sháněl díly, po 90. roce začal podnikat, děti.... a na auto už nesáhl. Takže je v pojízdném

stavu, ale předchozí majitelé lecos opravili podle svého a občas i prasácky.

Nicméně jsme dostali novou plechařinu, zadní nápravu po renovaci, slušné

střechy, designové detaily a přišlo mi, že když k tomu dám dřinu a kamarád automechanik svoje zkušenosti, mohli bychom to zvládnout,

protože až na pár drobností máme všechno náhradní. To je pro nás obrovská výhoda,

předpokládám, že shánění dílů je věda sama o sobě.

Auto opravujeme na Vysočině, neboť tam máme po dědovi vybavenou dílu a spíše se přinutíme odjet na prodloužený víkend, než to v Praze lepit po

večerech. navíc tam jsou poklady - třeby ruční startér originál tam ležel na polici.

Pokud máš zkušenosti s renovací rádi bychom se setkali, vzali fotky, historickou dokumentaci a poptali se.

Auto je nyní rozložené, začali jsme s renovací rámu a náprav (prakticky hotovo), motor a

převodovku ladíme v Praze, kde je více technických možností, od venkova si

slibujeme kvalitní a levnější čalouníky a lakýrníky.

Spíš bych chtěl tipy na vaření kastle a potom na chromy, lak a čalounění, něco mám sehnané z netu, ale bez osobních recenzí.

Díky
neregistrovaný "meda11"
7. 6. 2002 09:43
Ne Felicie Felicia !!!!!
Co chces vedet?