Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Zpět na článek

17 komentářů

První pořádnej pozink je jednoznačně Audi 80 r.v.87 a mladší. Ale nevím kde jsi finančně. Kdysi jsem ji měl a dodnes jezdí bez koroze. Byla r.v.88.
To nie je ani otázka korún . Proste zo všetkého čo najviac nenávidím je korozia plechov. Ono totiž všetko sa v podstate dá opraviť alebo vymeniť na ojazdenom aute, ale s koroziou sa boj neda vyhrať. Preto ak uvažujem o kúpe staršieho auta veľmi podstatným argumentom pri výbere je pozink karoserie.
Od ceho je tady archiv? Jsou tm uz DVE temata na

toto tema. Nejake informace tam najdes. Hledej

na strance archivu shluk pismen "zink"
Mě by spíše zajímalo, jak se dá zrenovovaná běžná nezink karosérie nechat pozinkovat, kde to dělají a kolik to stojí. Vím, že to dělal jeden Švýcar při renovaci Dodge Coronet 1969, ale to je zase jiná písnička. Ví o tom někdo něco?
Kedysi v hlbokom socializme (1985) sme davali zinkovat celu Š105 (r.v.1976) (aj napravy...proste vsetko co sa dalo). Urobili nam to za tri litrovky rumu.... 😄 Potom sa to streklo reaktivnou farbou a lakom. Pri zinkovani je akurat problem ked to robi magor a rychlo to ponara, tak sa krivia plechy, ale ked si da zalezat, tak je to tip-ťop. Doteraz na tom aute jazdi stary otec a nevie si ho vynachvalit (ani sa necudujem). Zatial ziadna hrdza a vzdy na STK mu to obzeraju a obdivuju.... 😄
Pokial viem, tak uplne prvy plne pozinkovany bol Fiat Tipo. Makaroni tym chceli dokazat, ze ich "auticka z osizeneho plechu" nebudu hrdzaviet uz na vyrobnych linkach 😉))
To bych netvrdil, protože Tipo je z 88´ a Italskej pozink? Bez komentáře. A pátý, resp. třetí dveře udělali radši z plastu.
Já mám Tipo z roku 1988 a zcela bez koroze. Jen tam, kde se odřel pozink (manželka couvala), tak to neznatelně začíná rezavět. 5.dveře v plastu? Ale jdi ty popleto 😃 Kde byli germoši a zbytek světa v té době ve stejné třídě. Jinak i celohliníková kastle byla 1.taky v Itálii - Lancia někdy v 60.letech. To jen na okraj pro bajkaře typu Kamčatka
Nevím kde byli germoši v té či oné době, ale kolegovi Tipo úspěšně prohnívá už i kolem šíbru - to je tzv. konečná. Na 15 let staré A 80 ne a ne najít sebemenší náznak koroze, takže se s tím taliánským pozinkem nenech vysmát. Na ty pátý dveře si skutečně raději poklepej. Třeba to poznáš. O lanciích toho moc nevím, ale celohliník v současné době asi neprodukují. Tolik Kampatka.
Audi začalo zinkovat myslím od 1982 a v roce 1987 se technologie zlepšila na dnešní úroveň.
Souhlas. A 80 byla první, která dostala 10 let záruku na prorezivění.
Hoši a co takhle auta ze Skandinávie? Volvo a SAAB? Myslím si, že od nich se všichni ostatní výrobci aut měli co učit.
už jsi zjistil z čeho máš ty pátý vrata u Tipa..?
Myslím, že vydrží nejméně 30 let, takže roční odpis činí pouhých 7300 Kč - to jsou opravdu nízké náklady.
Nedávno som navštívil kamaráta, čo predáva autosúčiastky na Fiaty, spomínal že bol v Nitre na výstave, a že je problém kúpiť si nové auto.

To preto že niektorí výrobcovia začali šetriť a na plechy už prestali dávať zinok, ale len nejaký zinkový nástrek, aj to len na niektoré e😜onované časti. Zo značiek, čo spomenul to bol Seat, Peugeot a myslím že Citroen. Zinkujú sa vraj len karosérie drahých áut tak nad 1.5 mil. sk. Ja síce na nové nemám, ale ak niekedy budem chcieť zas niečo staršie, tak bez zinku nie.

Či je táto jeho informácia pravdivá nemám ako zistiť. V autokatalógoch ktoré mám o tom sa nezmieňujú...

Minule som sa pozrel na prednú kapotu na Ibize, mal na pol centimetri odretý lak a pekne prihrdzavený plech.

Ak niekto niečo zaručene viete, píšte.
Lubos.1
V Peugeote su plne zinkove plechy, Mala ich este aj stara 205!
Zinek nezinek, stejně se auto pod plechama rozpadne dřív než stihne reznout (to platí i pro nezinkované). Doby Š1000MB, kdy byla hlavním nepřítelem koroze už jsou pryč..........