Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Zpět na článek

95 komentářů

Konečně nalézám prostor pro diskuzi o autoelektrice a autoelektronice a všem co s ní souvisí. EŘJ, čidla, kontroly ... věřím tomu,že část získaných zkušeností budu moct využít při výuce budoucích automechaniků.


Škoda že nemáme možnost srovnávat grafy pomocí těchto stránek, snak ale v budoucnu se dočkáme i této vymoženosti.


Těším se ná první náměty ...
Je nějakým stylem ošetřeno množství paliva vracejícího se zpět do nádrže při měření průtokoměry ??? Nebo se tato složka zanedbává ???
Jenom dotaz - co to je za auto, kde se používá průtokoměr paliva?
to venca_n: Správný dotaz, u mýho auta s Motronikem se měří pouze tlak paliva v kolejnici před vstřikovači a průtokoměr je pouze na vzduch.
To rbaron: Ten průtokoměr vzduchu dává informaci do řídící jednotky o okamžitém množství vzduchu kvůli tvorbě správné směsi. Tlak paliva v "kolejnici" je regulován regulátorem tlaku paliva, zapracovává se i podtlak v sacím potrubí, při vyšším tlaku pouští regulátor palivo přes ventil zpět. Takže tlak paliva se vlastně neměří. Takhle je to u L-Jetronic, Motronic by to měl mít podobně.

Jinak já bych chtěl vědět, u kterýho auta a k čemu vlastně je ten průtokoměr.
Mě se zdá, že movPitrs naráží na měření spotřeby PP. Ale to je úplně vedle. Ta se neměří žádným průtokoměrem. Je to věc měření intervalu otevření vstřikovače.
Palubní počítač ...

Předpokladem by pak měl být konstantní tlak v systému, aby PP vyhodnocoval dostatečně přesně spotřebu podle doby otevření ventilů!? Ale ono měření spotřeby je asi jen jako další způsob kontroly, že s motorem není něco v pořádku, pokud údaj letí nahoru. Že jo ???

A tím pádem i nějaká 10% chyba by vůbec nevadila.


Myslím, že jinak podle toho málokdo jezdí. Stejně jak podle otáčkoměru ne.


Všem vám díky ... dostávám se do obrazu.
Jinak průtokoměry na jakous takous informaci o okamžité spotřebě v podobě rozsvěcujících se LED diod měly i Trabanti a Vartburky
Na mý ještě kaburátorový AR 33(r.v.86),která má jakéhosi předchůdce palubního počítače(Doba jízdy;ujetá vzd.;rychlostní průměr;spotřeba-celková,okamžitá,průměrn… průtokoměr právě na výpočet těchto údajů.Zpátečku mám udělanou t-kusem s přesnými průměry mezi pumpou a tím průtokoměrem.Na ty roky to není špatný zařízení,ale s tou přesností to samozřejmě není tak úplně horký.Hlavně při výpočtu okamžitý spotřeby to ma zhruba 2-4 vteřinový zpoždění.
Na mý ještě kaburátorový AR 33(r.v.86),která má jakéhosi předchůdce palubního počítače(Doba jízdy;ujetá vzd.;rychlostní průměr;spotřeba-celková, okamžitá, průměrná; hodiny)je průtokoměr právě na výpočet těchto údajů.Zpátečku mám udělanou t-kusem s přesnými průměry mezi pumpou a tím průtokoměrem.Na ty roky to není špatný zařízení,ale s tou přesností to samozřejmě není tak úplně horký.Hlavně při výpočtu okamžitý spotřeby to ma zhruba 2-4 vteřinový zpoždění.
to Efedas😒br />

To 2-4s zpoždění by mělo jít odstranit změnou rychlosti měření použitého AD převodníku. Jenže zase by kmitala číslice na posledním zobrazovaném místě.


Takže jako kompromisní řešení to bylo na svou dobu zlaté. Navíc TESLA vyráběla pro normální lidi součástky v toleranci 20%, takže ... možná můžeš být rád, že je zpoždění "POUZE 2-4s"
Ty potrebujes PP na karbec, že pořád uvažuješ o nějakým průtokoměru? Mě PP měří asi 2xza sec. a údaj nijak neskáče; teda pokud jedu ustálenou rychlostí.Pokud ovšem šlápnu na plyn, tak to letí pěkně nahoru 😄. Jinak princip měření spotřeby u stříkačky (to je hrozný slovo!) je čistě digitální, jak se tady už mnohokrát psalo. To znamená žádný AD převodník, ale měření délky pulsů do injektoru přímo mikroprocesorem (jednočipem) a samozřejmě také měření četnosti pulsů z čidla rychlosti. Takže nějaké dvacetiprocentní tolerance prehistorických součástek Tesla tě vůbec nezajímají.
Rád bych to měření spotřeby trochu uvedl na pravou míru - PP nic neměří, stejně tak není nikde po cestě (u stříkaček a nafťáků) žádný měřák. ECU totiž musí vždy přesně vědět, kolik má kdy vstříknout paliva, takže kromě posílání údajů k trysce, pošle obdobnou člověku srozumitelnou informaci i do PP. Howgh.
to PROCHY😒br />

Já naštěstí nepotřebuji průtokoměr ani na karb ani ECU. Nemám auto. Jen jsem uvažoval o nějakým přípravku při diagnostice motorů. Na praxi s učněma je někdy dost času na laborování. A navíc, i pokud bych měl někdy něco takovýho dělat, ať jsem v obraze. Já si totiž pamatoval, jak se průtokoměry montovali v n.p.ČSAD ... prej kvůli úspoře, a tehdy právě nebyl ošetřen ten původně vzpomínaný přepad. Pak mi to tedy vrtalo hlavou jak je to na osobácích.


Ještě jednou mockrát díky ... vlastně až na tu zmínku o AD převodníku. Jak se zasílají data mikroprocesoru ??? Jako v jakým stavu, když tam není AD převodník ... to ses asi spletl, nebo ne ??? I když vstřikovací impuls je téměř hranatý, takže by měl jít natvarovat pro vyhodnocování na logickou úroveň.


Jsou to ale jen mý úvahy a dohady ...
Pokud vím, bývaly průtokoměry pouze ve směru nárž-motor. Na spátečním okruhu se nedělaly. Právě přes spáteční okruh se nejčastěji palivo krade. Moc paliva tam zase neteče, ale za nějakou tu chvíli se ten 20l kanystr naplní 😄 Dnes se to už moc nepoužívá. Dnes se nejčastěji počítá spotřeba podle motohodin, to se dá "o***" možná ještě jednodušejc. Ale to už je kapitola o něčem jiným.
Konečně zajímavé téma. Jakým způsobem je zajištěno měření paliva u OCTAVIE 1,9TDi?
Pokud je mi známo, u tohoto motoru se měří pouze proudové impulzy ventilů vstřikovacích trysek a dle daného převodu se udává spotřeba.
To ladav: Měří se vlastně poměr otevřen👋zavřeno, u 4válce je jeden výkonový stupeň v řídící jednotce pro všechny válce (vstřikují najednou), u 6-ti válce jsou dva, každý pro 3 válce (skupinový vstřik). Proto se zapracovává počet válců. Impulsy z čidla rozvodovky jdou do rychloměru a do ukazatele spotřeby.

Novější typy vstřikování mají pro každou cívku vstřiku svůj koncový stupeň, takže se palivo vstřikuje vždy jen do válce, který nasává.
Měření okamžité spotřeby má např. BMW. Tam se vyhodnocuje délka impulsu v koncovém stupni řídící jednotky, který napájí cívky vstřikovacích trysek (jeden koncový stupeň pro 3 až 4 cívky), dál se zapracovává počet válců. (U novějších typů je každá cívka na jednom konc. stupni). Z toho se odvozuje množství spotřebovaného paliva a to se porovnává s rychlostí vozidla (impulsy od čidla v rozvodovce). Výsledek ukazuje přístroj pod otáčkoměrem na stupnici 0 - 30 litrů na 100 km.

Není použit žadný průtokoměr.
Pánové, pokuste se mi srovnat žárovky podle zkušeností z provozu (H4,H7,blue efect,spectrum efect). Rád bych věděl jestli to není jen paráda za móooc peněz.
Mám problém s kolísáním volnoběžných otáček (Lancia Prisma 1.6ie). Projevuje se hlavně u studeného motoru, zmírňuje se po zahřátí (nezmizí úplně). Kolísání tak 500-2000 ot., občas i zhasne motor, nedá se udržet ani plynovým pedálem. Po nastartování motor vyběhne do otáček, které hned spadnou, někdy i na nulu. Poradí někdo?
Má Lancia krokovací motůrek ? Takové servo, které pohybuje škrtící klapkou. Pokud ano, tak ho odpoj a zjisti jak se bude moto chovat. Občas se stane, že se zadrhává (namazat) a pak to může toto dělat. Ten moturek, když je studený motor zdvihne "plyn" aby byl ve vyšších otáčkách, nebo když se točí server, zapne klima atd... Pokud ho odpojíš, tak bude mít za studeného stavu auto tendenci chcípnout, neb poběží vlastně jako kdyby byl už zahřátý. Stačí startovat s mirným plynem a asi 20 vteřin plyn držet pod mírnýma otáčkama, aby ti to na voloběh nechcíplno. Ted mě napadá, že u manuálu to zase až takovej problém není. A po zahřátí by se měl motor chovat normálně.

Pokud to nepřestane, tak to může být čímkoliv. Lamda sonda, nebo libovolné čídlo.... což bývá největší opruz. Na zábadu elektrice to moc nevypadá.
Ten krokový motorek tam je, ale nevím jestli je to ono - při studeném motoru se nedaří srovnat otáčky ani plynovým pedálem. Navíc to úplně nezmizí ani po zahřátí.

Pozice plynového pedálu se přenáší elektronicky - pedál přes lanko ovládá potenciometr, tak je to třeba v tom.

Lambda sonda by to mohla být - ta se asi zahřívá nejrychleji a ten problém mizí dost brzo po startu, kdy ještě motor nemůže být moc zahřátý. To by byla drahá oprava 😒(
Mě je divné, že kolísání otáček je tak velké 500-2000 ot/m je velmi vysoké. Při pokusu o volnoběh, by měl motor charakteristiku od skoro chcípnu až po řvu v nesmyslných otáčkách...
Podle mě nebude v zapalování. To by měl motor více méně konstantní otáčky a "jenom" by zakopával, eventuálně by při více násobném zakopnutí chcípnul. Ale tohle vypadá, bud na selhání řizení plynu, jestli se tam něco nezadrhává u toho moturku, je těžko řici zda by tohle způsoboval. No mohl by. Nebo to může být vadné čidlo. Zase nejsem motorář, jenom člověk co občas něco okouká, nebo má vlastní zkušenosti. Kdyby o byla lamda, tak by motor houpal, ale ne podle me v takové rozsahu. S největší pravděpodobností, pokud plyn funguje dobře by to mohlo být některé z čidel. Čidlo otáček motoru ?
Jo, přesně tak to je. Studený motor na volnoběh od chcípnutí až po ty 2000 (jako kdybych zuřivě šlapal na plyn, ale samotné šlapaní na pedál moc nepomáhá). Teplý motor tak 700-1200 nebo nic a na pedál reaguje normálně (no, je to SPI, takže ne zas tak pružně). Oni na to v servisu přijdou, jen jsem si chtěl ušetřit prachy, kdyby to byla nějaká prkotina 😃
jedno bod = méně problému 😄 my co těch vtřiků máme osm... no zatím to šlape jako hodinky. Ještě mě napadá, že když to má jinou charakteristiku za tepla, nebo studena, tak to krokovací moturek nebude. No hele, tak až to bude hotovo, tak dej vědět, čím to bylo at jsem zase vzdělanější.
Dotazy na gravera: 1/ Něměl jsi předtím odpojený akumulátor? Kolik má to auto najeto?
Nekde jsem tu cetl, co dela motor po preskoceni o zub ci dva rozvodaku... mam pocit, ze to takhle nejak popisovali...
Hmm, jo. Dobrý tip. To by mě nenapadlo
No, akumuátor jsem měl odpojený několikrát - proč?

Najeto nějakých 130k.
S tim akumulatorem myslel, ze se asi vymazali

provozni udaje z ridici jednotky. Jednotka pak jede na defaultni hodnoty a nekdy se tohle deje. Takze asi

chtel doporucit protahnou to auto, az si jednotka

zjisti "co a jak" a spravi se to. Tipnul bych si to na cca 20 km.
Můj tip: počítač v důsledku odpojení akumulátoru "ztratil" údaje o volnoběhu a vzhledem k "zašpiněnosti" prostoru kolem škrtící klapky (závislé na počtu najetých km) si nedokáže najít její "základní polohu", od níž se potřebuje "odpíchnout" pro opětovné nastavení správných hodnot (proto je "stále, ale marně hledá" - viz kolísání otáček). Někým doporučované "projetí" auta v tomto případě zřejmě již nepomůže. Doporučuji důkladně vyčistit prostor kolem škrtící klapky a klapku samotnou (je na to speciální sprej), v případě nouze (není spej, nános špíny je příliš velký či houževnatý...) nutno celý díl/kostku se škrticí klapkou vymontovat a za použití organických rozpouštědel a event. i mechanických pomůcek (pozor - max. dřevěné špachtle, aby nedošlo k poškrábání ploch) "vycizelovat". Po dokončení operace je třeba vyresetovat počítač, a to nejlépe odpojením akumulátoru při zapnutém zapalování (pozor - motor samozřejmě nesmí běžet, jinak odejde alternátor!!!) a jeho opětovném připojení po min. 20 sec. Zkus to a dej vědět.
Aku jsem naposledy odpojoval před několika tisíci km a po připojení jsem nepozoroval žádnou změnu - motor se takto choval vždycky, jenom se to s postupem času zhoršuje. Ani jsem netušil, že si počítač během provozu vytváří nějaké optimální nastavení - to je i u tak starého auta (1986)?

Jinak motor je mytý (ručně), což je na Fiaty mor, ale někde mohlo něco zůstat. Pokud se mi podaří nějakou škrtící klapku najít, zkusím to vyčistit - díky za tip.

Tedy, je to magie - zlatá stodvacítka 😃
ono čištění motoru u každého auta není zrovna dobrá záležitost...
to ace2: Asi jsi měl dodat čištění WAPkou. Jinak totiž jde v pohodě motor natřít takovou spešl určenou chemikálií, nechat to 15 minut žrát ten šmír a potom jenom přijdeš a spláchneš to. Potom jde o stejnou zátěž jako projet větší louží 😄
No jasně WAPku jsem myslel. Ted mám motor čistý, ale na Chryslera jsem použil "LAVA SPRAY" od AGIPu fakt super věc. Nastříkat a nechat chvilku být, pak kartáčem a znova. A pak umýt a je to čistý
Jak se zdá, volnoběh to nebude. Jak se ochlazuje, je to pořád horší - po nastartování motor okamžitě zhasne, nepomůže ani přidat plyn. Za studena to na přidání plynu reaguje, jako bych někde střídavě odpojoval a připojoval nějaký kontakt. Po velmi krátkém zahřátí to rychle mizí, i když občas to houpe i s teplým motorem. Musí to být někde v elektrice, ale nenašel to ani technik.

Už mě to s**e - poraďte mi cokoliv kromě kovošrotu 😒(
Mám pro tebe ještě jeden typ. Zkus si zkontrolovat lambda sondu. Tohle chování motoru je při její závadě je prakticky charakteristický. Mě kdysi odešla taky, otáčky při volnoběhu se lítaly asi 700-1600. Motor jel často nepravidelně, zvedla se o něco spptřeba. Při studeném motoru by se to mělo chovat jinak už jenom z důvodu, že by měl běžet sytič. K tý lambdě, nech pořádně zehřát motor (tak 8min jízdy), pak na ní změř napětí při volnoběhu. To by se mělo pohybovat cca 50-200mV. Pokud dává víc, nebo po přidání plynu se nehýbe, tak je špatná.
Měl jsem pocit, že lambda somda je k něčemu až od určité teploty / otáček a tohle dělá právě při studeném motoru. Nicméně ta lamda vzhledem k věku asi taky nebude zdravá.

Sytič to nemá - alespoň ne manuální. Ten měly jen karburátorové Prismy a tohle je SPI 😃.
Jo, to je pravda. Lambda funguje až po zahřátí tak na 600-700 stupňů. Sytič mají snad všechny benzinový motory. Karburátorový mají většinou mechanický (i to není pravidlo) a stříkačky ho mají elektronický. Já mám taky SPI (Renault 19) a tam je řešenej servomotorkem (jemně přidá plyn, při zahřátym motoru udžuje při zatížení motoru volnoběh) Sytič běží do tý doby, než se zahřeje lambda a začne dávat smysluplný data. U motorů s SPI jsou nejdůležitější dva signály, a) podtlak v sání b) data z lambdy.
Jo tak. Ten servomotor tam samozřejmě je taky, ale protože tomu houby rozumím, nenapadlo mě, že vlastně funguje jako sytič. Ten ale funguje taky jenom zastudena, takže v tom to asi nebude - závada se projevuje i za tepla (i když mnohem míň). Ještě tam si někde bude teplotní čidlo, které dodává vstřikovacímu počítači informace o teplotě motoru - nemůže být problém tam? Tzn. že vadné čidlo přesvědčuje počítač, že je motor zahřátý? Pořád mi vrtá hlavou, že se to tak rychle stabilizuje - už řádově za 1-2 min. nepřetržité jízdy (záleží na výchozí teplotě).

No, v servisu mi nepomohli, takže díky Vám všem za tipy.
některý Lamdy jsou vyhřívaný...
JO, jo. Novější lambdy jsou vyhřívaný. Jejich velká přednost je v tom, že smysluplný data dokážou dávat mnohem rychleji. Za další nemusí být přímo v toku výfukových plynů, takže nejsou tolik ničený a vydrží víc. Jen si stále myslím, že čím víc elektroniky, tím větší možnost průseru a záhadných závad. Už obyčejný SPI má elektroniky až dost. Můžeš začít u čidla teploty motoru, čidla teploty nasávaného vzduchu, čidla podtlaku v sacím potrubí, regulátoru tlaku paliva, palivovém čerpadle, lambda sondě, samotném počítači. Takhle bych mohl pokračovat snad do rána. K těm čidlům teploty, obvykle mívají stejné parametry. Z vlastní zkušenosti ti doporučím koupit na vrakovišti postupně všechny čidla a měnit.
K tomu servomotorku, ten funguje i při zahřátém motoru. Pokud jde motor na volnoběh a není ničím zatížen (zapnutý světla atd.) tak se nic neděje. Pokud je motor zatížený (zapnutý světla, klimatizace atd.) servomotorek přidá plyn, aby dorovnal vonoběžné otáčky.
Pánové, zdá se že něco víte o lambdasondě. Poraďte, prosím.


Když po nastartování studeného motoru běžným způsobem šlápnu na plyn, motor má snahu zdechnout. Musím ho nehat aspoň trochu zahřát nebo velice pomalu zvýšit otáčky. Hledám příčinu tohoto jevu. Z mnoha názorů teď uvažuji o lambdasondě.


Ale: může mít chybná lambdasonda vliv na běh motoru? Vždyť mluvíte o tom, že zcela funguje až po ohřátí.


Abych to tedy shrnul: lze vyloučit negativní vliv chybné sondy (je-li chybná) v prvních sekundách, kdy stejně ještě zcela nefunguje?


Díky za názory.


Kdyby mi někdo chtěl rovnou poradit příčinu tohoto problému, sem s tím. Pro upřesnění, motor je 2.0i DOHC EFI s řízeným kat.
To je Fordik,vid? No,neco podobneho mi to taky delalo,s lambdou jsem laboroval,odpojoval,daval jinou,nebylo to tim. Nakonec to bylo cidlem teploty nasavanyho vzduchu,myslim,ze ten tvuj ho ma taky. Zkus si pujcit dobry a vyzkouset. Urcite je i novy lacinejsi,nez lambda. Ale muze to bejt i necim jinym,asi budes muset byt dost trpelivej.
To je to tak typické pro Fordy? O čidle teploty nasávaného vzduchu vím, no tak uvidím.
Jestli typicky,to nevim,ale rekneme casto se vyskytujici. Fordici,aspon ty,co mam v okoli jsou obcas trosku choulostivejsi na nektery soucasti rizeni motoru,takovej ventil volnobehu je klasika.Mluvim o modelech tak do 96,ty novejsi nevim,jak na tom jsou. Konkretne s cidlem teploty vzduchu jsem bojoval pred nedavnem. Jinak nejlepsi a nejlacinejsi diagnostika je prehazovat pravdepodobny zavadny komponenty z dobryho auta,pokud mas tu moznost.S diagnostikou aspon ja nemam nejlepsi zkusenosti.
"Má-li soustava zabezpečit tvorbu směsi s předokládaným složením,je žádoucí, aby řídící jednotka dostávala informaci o výsledku regulace a případně prováděla potřebnou korekci množství vstřikovaného paliva. Tuto informaci lze získat pouze z výfukových plynů, podle množství zbytkového kyslíku. Jako snímače se používá tzv. lambda sondy. Její funkce je založena na principu galvanického kyslíkového článku s elektrolytem v pevné fázi. Pevný elektrolyt je tvořen keramickým tělískem, které je z jedné strany uzavřeno a pro plyn neprůchodné. Povrchové plochy tělíska jsou z obou stran opatřeny elektrodami z tenké platiny propouštějící plyn. Takto provedené tělísko je na vnitřní straně chráněno porézní keramickou vrstvou a je umístěno ve výfukovém potrubí, kde na něj působí výfukové plyny. Vnitřní otevřený prostor je spojen s okolním vzduchem, který slouží jako referenční plyn. Použitý keramický materiál se od 350oC stává vodivým pro ionty kyslíku.Liší-li se jeho podíl na obou stranách tělíska, vzniká mezi platinovými elektrodami elektrické napětí, které je snímáno kontakty. Toto napětí je závislé na obsahu kyslíku ve výfukových plynech. Jeho zbytky jsou v plynech i přebytku paliva ve směsi. Při bohaté směsi budou hodnoty napětí 800 ÷ 1000 mV, naopak při chudé bude jen asi 100 mV. V přechodové oblasti z bohaté do chudé směsi se napětí mění skokově. Stechiometrické směsi (lambda = 1.0) odpovídá napětí 450 ÷ 500 mV. Vodivost iontů kyslíku je velmi závislá i na teplotě keramického tělesa snímače. Průběh napětí tedy bude také ovlivněn teplotou. Výše uvedené hodnoty jsou při pracovní teplotě lambda sondy kolem 600oC. I rychlost změny napětí vlivem měnícího se složení směsi je závislá na teplotě. Při teplotě pod 350oC je změna v rozmezí sekund, při 600oC reaguje sonda v čase kratším než 50 ms. Proto se při startu motoru regulace složení směsi vypíná až do zahřátí sondy nad 300oC." Proto se taky doporučeje před měřením emisí zahřát motor - nejlépe 20-30 km jízdou, potom má sonda potřebnou teplotu. Napětí na sondě tedy závisí na bohatosti směsi - při změně zatížení motoru a polohy pedálu plynu. Pokud přidáš plyn, zvýší se bohatost směsi a tím i napětí na sondě - je to tedy OK. Po určité době se otáčky už nezvyšují (pokud nehrneš do kopce nebo tomu nešlapeš na krk) a poklesne napětí na sondě, protože směs je v optimálním poměru. Pokud ubereš plyn, ochudíš směs a napětí na sondě jde dolů dokud se otáčky neustálí a směs nebude v optimálním poměru. Ve zkratce tedy, generované napětí není závislé na otáčkách motoru. Samozřejmě, pokud přidáš, nebo ubereš plyn, napětí se změní. Pokud změna ustane, po chvíli se napětí opět ustálí.
Z plných plic děkuji.


Jen dvě otázky: 1. odkud je tento materiál, i já bych se rád poučil, předpokládám že tam budou informace nejen o lambdě.


2. Pokud jsem poctivě četl: poblém s otáčkami motoru, projevující se řádově v 5. až 30. sekundě po nastartování studného motoru nemůže být způsoben lambda sondou.
Pánové, zabýval jste se někdo možností diagnostiky svého auta? Existuje možnost připojit notebook a volným (shareware) programem (VW, Seat, Audi, Skoda) sledovat veličiny. Problém je jen v kabelu, obchodníci za samotný kabel chtějí 6500 Kč (www.pc-autodiagnostika.cz/cenik.html a www.pc-autodiagnostika.cz/galerie.html) - tento kabel se nechá vyrobit tak za 200 Kč, problémem je jen konektor OBD, který nelze sehnat.

Proto se ptám, je schopen někdo sehnat tento konektor nebo tento kabel za rozumný peníz? A pokud ne, byl by zájem? Dle předběžných informací svých obchodních partnerů bych dokázal nechat zakázkově vyrobit sérii cca 10+ kabelů (s profi konektorem z USA, jinak se v ČR dělají z moduritu) v kusové ceně cca 1500 Kč (prodej tak za 1900 Kč).

Takže co, byl by zájem resp. je někdo schopen za podobnou cenu mi toto toto dodat? 6500 Kč za to opravdu nedám a bastlit to bez orig. konektoru nechci.

www.OBDII.com konektor je průmyslový standard a má jej povinně každé auto r.v. 96+, jen ten komunikační protokol a tedy diag. software se liší. Na koncern VW je nejlepší VAG-COM

Proč to zajímá mě? Jelikož mám notebook, proč se tedy nepodívat a nelogovat hodnoty auta za jízdy, třeba teplotu oleje a přesvědčit se třeba o tom, zda má olej opravdu 150-160°C, jak tvrdí někteří prodejci olejových chladičů apod. Z lognutých hodnot si lze sestavit dobré grafy, vi😜 viz www.ross-tech.com/vag-com

Tento soft je podle mě, pokud máte notebook (stačí W95, 8MB RAM, 5MB HDD, serial port, 640x480) o dost lepší než, VAG 1552. Zatím jsem to neviděl v provzu, ale dle reakcí lidí, co to mají, to funguje dost dobře, ostatně viz stránky výrobce www.ross-tech.com.
Jak ten konektor vypadá ??
viz www.pc-autodiagnostika.cz/galerie.html - samice (to co je v autě) se dají sehnat v ČR, ale samci ne, ne za rozumný peníz.

Ve Fabii/Octavii je tento konektor v šuplíku pod volantem, u Feliciie tuším pod palubkou u spolujezdce? www.pc-autodiagnostika.cz/P1010014m.jpg
Do kabelu bych šel, tedy jestli máš tip na nějaký shareware program, páč ten VAG-COM je dost drahej.
VAGCOM jede v shareware verzi v omezené podobě, jinak drahý mě to nepřijde - 99USD proti tomu, kolik za to inkasuje ta česká firma je pohoda. Na ruských stránkách je kupa softu i jisté "úpravy" na VAG COM.

Ozval se mi kdosi na mail, že cena kabelu za 1900 je moc, no, pokud to někdo vyrobíte za 1900 (s orig. konektorem, plánek zapojení poskytnu), tak to hnedle beru.
Také se chci podělit o zkušenosti s diagnostikou. Již několik let sbírám všechy dostupně informace a prospekty o diagnostice motoru a osobně mám s některými svoje zkušenosti a to vesměs negativní. Buď to vůbec nefunguje nebo to mělo krátkodobé účinky až po negativní - e😜loze. Připečení dvou kontaktů a následně upálení pístu mohlo zapříčinit zvýšení spotřeby. Měl jsem celkem důvěru v internet, protože dokázal poskytnout různé informace, ale teď raději volím autorizovaný servis.
Tedy nedivím se, že se pod takový blábol a nesmysl bojíš podepsat, to fakt nemáš co lepšího na práci? Diagnostika je zcela neškodá a neznám případ, kdy by diagnostika něco mohla poškodit. Já také volím autorizovaný servis, leč s jeho mpomocí nezjistím například, po jaké době se mi zahřeje olej na provozní teplotu, anebo jaké budou teploty kapalin v závislosti na rychlosti jízdy a podobné (myslel jsem, že celkem zajímavé) informace.
[odkaz]

tady by měl být návod, nejsem ale elektrikář a netroufnu si na to. Takže za 1900,- je myslím přiměřená cena. Jestli to bude někdo dělat, prosím, aby dal echo sem do konf.
Tohle je jediný veřejný návod na tuto redukci, jinak ostatní ji prodávají hotovou vesměs v ceně 100USD. Cena je do 400 Kč (+ za práci pro firmu co to udělá) a hodlal jsem to nechat vyrobit. K tomu sehnat origoš konektor, nechat udělat nějaký jednoduchý návod a cena by se měla vlézt do 2000 Kč s DPH. Za těchto podmínek bych si to já sám a věřím ýže i desítky dalších koupil už dávno, ale za 7000 Kč nebo 20000 Kč, kolik za to chtěli před cca půl rokem? Je tu nějaký specialista elektrikář? Zvládne JEFF postup i Dual K-Line protokol na poskledních AUDInách? Pokud nemáte chlapi zájem o ten kabel, objednám si kusovku v USA (vyjde asi na 100 USD, profi a pořád levněji než 7000 Kč!), pokud byste měl někdo zájem o toto, dejte vědět (levnější doprava).

Zájemci o kabel pište svůj kontakt na vcom(zavinac)seznam.cz
[odkaz] - hotovo za 1500 Kč

další odkazy jsou www.vag-com.cz za 6500 - 7000 Kč (cena adaptéru).
kabel pro vag-com za 1900 to celkem jde, ale to asi nebude ten s optickou izolaci pocitace a pojistkama, ze jo? jinymi slovy spatne to pripojis a rozluc se v lepsim pripade s pocitacem, v horsim i s ridici jednotkou...
Ten obvůdek popisovaný na stránkách toho hocha z Ameriky obsahuje optočleny - tedy zřejmě bude galvanicky izolovat počítač od ŘJ😊. To schémátko je primitivní, dá se to v pohodě udělat doma. Hodně štěstí, výzkumníci...
www.urtuning.cz/hledame.html 20000 Kč+22% DPH.


www.abw-sequana-tuning.cz/action.htm 23500 Kč+22% DPH a Dílenské VAG 1551-52: cena 36500 Kč+22% DPH


www.pc-autodiagnostika.cz/cenik.html 9900 Kč

a/nebo si za zlomek těchto cen, konkrétně 199 USD koupíte kompletní sadu VAG-COM + adaptér, anebo si vyrobíme kabel za 1900 Kč a k tomu si stáhnete shareware verzi VAG-COM nebo si koupíte za 99USD full verzi VAG-COM, případně existují i jiné programy, které lze najít na Internetu.

Takže záleží na Vás, co Vám připadá lepší.
jinak je trosku rozdil mezi diagnostickym pristrojem VAG a tim pocitacovym programem VAG-COM + kabelem, co nabizi ross-tech (www.ross-tech.com), proto ty rozdily v cenach...
Ano, je tam rozdíl, ten software VAG-COM toho umí asi více, než VAG-COM. Jediná nevýhoda je, že potřebuješ notebook. Anebo V.A.G. 1521/2 umí logovat data (ukládat na disk hodoty)? Navíc cokoliv v něm rychle nalistovat je docela náročné (za jízdy).

Odie: přesně tak, normální převodník, žádný HW. Těžko se cokoliv dpálí. Já to nemám čas ani chuť bastlit a mým cílem je větší rozšíření a 2000 si myslím, že je cena lidová.

irij: TY MÁŠ ROK VÝROBY před 1996, že tam nemáš OBD-2? Ten soft VAG-COM asi nepojede (jiný komunikační protokol a jiné ofsety) a bude třeba sehnat soft od Renaulta. Nespad jsem z Marsu, na VW auta (Seat,Skoda,Audi) je to jak vidite velmi snadné.
Lidi, to snad to není ani možný, po těhle informacích se už pídím asi tak rok. Byl jsem všude možně, se stejným výsledkem - asi jsi spadnul z marsu ne? Pro obyčejnýho smrtelníka nedosupné - navíc spousta rizik. Teď k mýmu problému. Scháním něco podobného na svýho Ranulta19. Ten má ten konektor trochu jinej, nejsem si ani jistej, že ten soft bude s R19 vůbec komunikovat. Jinak jsem elektronik, takže vyrobit nějaký konektor, nebo rozhraní není až takový problém.
vodpal ty jelimane
Také nevím, proč někteří chudáci "Petr´" -s apostrofem, to nejsem já, nemají co na práci a prudí,,,
Pánové, rád bych se s vámi podělil o zkušenosti s lambdou, aby jste jako já nemuseli kupovat novou.

Začalo to problémy s otáčkama na volnoběh (padaly na neuvěřitelných 200 ot a vůbec to ani normálně nejelo). Jednoduchá orientační zkouška - po odpojení lambdy se to zlepšilo.

Obtelefonoval jsem servisy atd. (nechtěl jsem přeci jen dát použitou z vrakoviště, myslím že to je sázka) a zjitil, že originál u Fordu je o 300 Kč dražší(4 500 s daní) než ostatní možnosti. Tak jsem se s plnou parádou objednal k Fordovi na diagnostiku. Stál jsem u všech měření a technik mi to vysvětloval. Viděl jsem hodnoty mé nefunkční sondy, + našel prodřenou hadičku - odsávání z klikové skříně pod výfukem (p.Radek z Líbeznice měl pravdu). No a teď to jezdí super, jsem zvědav, co to udělá se spotřebou, dám vědět.

Ale to hlavní pro lidi neznalé jako já: zapovídal jsem se s tím technikem a ten říkal: lambda se spolehlivě a ihned zničí jakýmkoliv silikonovým nebo mastným prostředkěm na čištění vnitřku motoru nebo sání(přísady do benzínu apod). Zrovna tak pouhým měřením ohmmetrem, přípdaně sváření na voze (při sváření odstranit lambdu i počítač! můj případ - sváření výfuku v jiném servisu).

Snad tyto rady někomu z vás pomůžou.
S tim svarenim je to pro me nova informace. Parkrat jsem si nechal svaret vyfuk, jednou tak 20cm od lambdy. Bez nejakeho odpojovani kontaktu a nikdy se nic nestalo.
No ja na to taky koukam.Ani o ty RJ jsem nikde neslysel. Odpojit baterku,altik radsi taky,to jo,ale navic jeste tohle? Docela by mne zajimalo,jestli se podle techto doporuceni chovaji,kdyz neco delaji. Muze k tomu nekdo podat podrobnejsi rozklad? Ona ani jedna z tech ohrozenych veci neni nejlacinejsi a varit se obcas musi.
Ještě jednou: tvrdil to technik Fordu. Měl jsem z něj dojem, že opravdu ví co a jak.Když jsem stručně pospal problém, ihned věděl kam sáhnout. Taky působil "důvěryhodně". Tvrdí, že sebemenší i indukované napětí na výstupním pinu lambdy, ji zničí. Například Ohmmetr, natož svařování atd. To naopak nevadí na zemnícím pinu lambdy a na 2 pinech vyhřívání (je-li).
No ja bych mu veril. Pokud vim, tak lambda sondu v pomerne kratkem case spolehlive znici olovnaty benzin nebo jakakoliv jina latka jako treba motorovy olej, ktera se dostane na jeji citlivou plochu. Take vadi promerovani multimetrem s malym vnitrim odporem (analogovym), nejlepsi je pouzit bud lambda tester nebo osciloskop nebo digitalni multimetr. Okruh vyhrivani lambdy je mozne merit temer cimkoliv.
K tomu svarovani, pri svarovani elektrickym obloukem je mozne na modernim aute usmazit temer vsecko k cemu vedou kabely, takze bych rozhodne odpojil vsechno co jde. Pri svarovani plamenem by se teoreticky nemelo nic stat, pokud clovek odpoji baterii ale ostatni veci necha.
Mám stejný názor na použitou sondu, asi se zde nevyplatí šetřit.


Svařování jsem samozřejmě myslel elektrikou, plamen je asi mimo diskuzi.
mimochodem lambda sonda se neda jen tak vymenit za pouzitou z vrakoviste, protoze se casem opotrebovava a meli by se v urcitych intervalech menit... pokud koupite pouzitou a budete si myslet, ze jste usetrili, tak se seredne mylite.
Tak to je přesně ten problém. Mám rok výroby 1990.

Pokud se dobře pamatuju, tak je tam něco podobnýho jako zástrčka pro vlek (jen je to poskládaný do jakéhosi obdélníku). Moc se omlovám, asi jsem to minule napsal hodně špatně. Nemyslel jsem, že jste tady spadlí z Marsu, jen jsem byl i na jiných diskusních serverech a tam se mi jen smáli, že jsem naivní, že sháním program na diagnostiku. Nevíš kam bych se měl obrátit, nebo ještě líp, kde ho sehnat?
Kde sehnat? Těžko radit, hledej na netu, pokud jsi již vyloučil možnost skamarádit se s člověkem ze servisu. Mrkni třeba sem [odkaz] BMWText/technical/DiagnosticTools.html (vyhodit mezery) [odkaz] no spíš asi bude potřeba hodně hledat. Myslím, že u staršího vozu tam také nediostaneš z toho tolik informací, jako z nových modelů, které si sledují skoro i teplotu pneumatik, takže vynaložené úsilí by se nemuselo vyplatit.

Ani o řešení pro VW není zájem, resp. neyaynamenal jsem větší odezvu. Ono se jim to zdá za 2000 drahé, ale levněji to neumějí vyrobit 😄
Nevím jestli se pletu, ale pokud si dobře pamatuju, tak do R19 i po roce 1996 dávali stejný ŘJ jako do těch starších. V tom případě to byl asi jen dojezd výroby, nebo by to mohlo být kompatibilní.
Mám problém se zapojením předních mlhovek na Renault Laguna 98. Na auto jsem dokoupil mlhovky a tedy jsem musel vyměnit páčku na světla. Na nové páčce je navíc poloha pro přední mlhovky. Kabeláž je zavedená již z výroby. Páčku jsem vyměnil (celá výměna cca 10 minut), zapojil, přidal pojistku, ale u nové páčky nejdou potkávací světla a přední mlhovky??? Nemáte s tím někdo zkušenost? Musí se tam ještě něco připojit nebo propojit? Jinak páčka je 100% funkční.
Omlouvam se za OT (netyka se to motoru), ale urcite tu bude hromada elektrikaru, takze snad nekdo bude vedet.

V poslednich dvou mesicich se mi vyskytly nasledujici problemy. (Felda 5/2001) 1) Pri vetsim mrazu mi nejdou rozsvitit svetla jen mi procvakne relatko a nic se nerozsviti (ani svetla ani spinac) vzdy se to povede az tak na potreti. (spinac v palubce???)

2) Coz mne sere vic, pri zamknuti/odemknuti centralu (+ Jablotron Akcent321) mi nahodne zustane trvale svitit smerovka(blinkr). Spravi se to vetsinou zamcenim/odemcenim. Kde bych mel zacit hledat chybu. Dik za radu ktera pomuze, jinak pri hledani zavady zmrznu 😄 (nemam garaz). Jinak vsem pekne vanoce.... ROMan
K těm světlům: zkus najít, které relátko patří ke světlům podle popisu a prohodit ho za jiné(mlhovky...), jestli se závada "přestěhuje".

Neuškodí pročistit i patici relé v desce(WD40, kontox), při studeňáku může dostávat nedostatečný napětí.

Jinak alarm moc neznam, ale i tam to může dělat relé, jestli je v obvodech použito.
v alarmu je na každou stranu smerovek jedno relatko,zrejme zustava prilepene,pomuze jen vymena relatka
Nejak ti to Romane koroduje, ne? 😉 Vlhkost a vzduch je mrcha...

S temi svetly... Bud je v * packa volice a

uzavira ukruh jinudy (to cvakani relatka neni smerodatne, a kdyz se ti nerozsviti ani pristroje...),

nebo je to fakt zkorodovane spinaci kontakty relatka svetel

(coz si ale nemyslim, spise to prvni). Zkus rozebrat

panel volantu a striknout mu tam WD, nebo spise nejaky

kontaktni spray...
Asi se budete divit, ale me auto (Lancia Delta HF Turbo)zlobilo tak nechutne, ze obcas jelo, obcas ne. Sem tam pri normalni jizde s ohratym motorem proste chciplo, po nastartovani zase jelo. Proste sranda...😡 Podezrival sem skrtici klapku, ale po promereni vykazovala realny hodnoty (zadny skoky, ale plynulej a stalej prubeh), tak sem se proste naprd, vzal WD a stravil s autikem celou nedeli. Co sem v motoru nasel za konektor, to sem odpojil a prostrikal. Od ty doby klid a udelam to s kazdou ojetinou minimalne jednou za rok...
Shanim nekoho v CR, kdo ma patricne vybaveni a hlavne zkusenosti s diagnostikou, prip. programovanim systemu Weber-Magneti-Marelli IAW (45 a 90). Mam nekolik SW a potreboval bych udelat par pokusu, nejlepe bez nutnosti vypalovani Epromek (27c128 resp. 27c256). Net: integrale@centrum.cz, telefon 604 700 764
Zdravim Vas, mam nasledujici problem. Felda2000 a instalovany (firmou) alarm Jablotron CA-320 Akcent F (3roky stary), Ted se mi stava ze po zmacnuti dalkoveho ovadace jen probliknou smerovky a central nic (obcas sebou malinko trhnou cudlici). Netusite jestli to muze byt i v alarmu? Uz mi v nem menili relatka na smerovky. jeste jsem zapomnel, ze mam dodelany servo na centarlni zamykani 5.dv. Dik za kazdou radu. R.
mhm ... jeste NATO kouknu vsechno rozpojim a vycistim. Ale chova se to divne. Rano odemceni klickem OK vsechny dvere. po 1/2h jizdy zamykam dalkacem a nic ted uz se ani cudlici neskubnou jen probliknou smerovky. Nevim jak facha Skoda central, ale kdyby bylo jedno servo vpytli tak by se ostatni dvere zamkly ne? (Central je original.) Diky za odpoved ... z Jablotronu mi napsali nasledujici: (mimochodem zatim mi vzdy poradili dobre, tak snad to pomuze) Vážený pane Po konzultaci s montážníkem panem M. jsme se shodli na tom, že se zřejmě jedná o poruchu v centrálním zamykání. Výstup z alarmu je spínán elektronickým prvkem a nemůže u něj dojít k částečnému sepnutí nebo úbytku. Nejlépe by bylo zkontrolovat spoje mezi centrálním zamykání a alarmem a zkontrolovat správné ukostření případně dotáhnout ukostřovací oka.
Tak to vypada na servo v centralu ... nez ho rozhybu musim tak 3x odemknout a zamknout. V servisu mi rekli, ze to bude jedno z tech prednich (1100,-) jak mam prijit NATO ktere to je? Da se nejak cistit? namazat? Jeste jedna vec mi neni jasna. Klickem to odemyka spolehlive 100%. A tim prece spinam take spinac co ovlada to same servo nebo ne? Dik R.
To: ROOM

Ale nejdřív mechanicky zamkneš nebo odemkneš - tím jsi přišel i na to vadné servo .....
Jezis to je ale zase pondeli 😄 ... nejak ti nerozumim, co to teda je? Kdyz to klickem jde ale dalkacem ne. A co s tim muzu delat? Diky R.
Roman: Snazi se ti rici, ze klickem premuzes

to zatuhle servo, zamknes dvere u ridice, pak se ti zmackne kontakt a tim se posle impulz i na ta ostatni 3 (4) nezatuhla serva

(u spolujezdce, v zadu a na 5. dverich) a ty se ti zamknou...


Co to udela, kdyz zamknes auto ne u ridice, ale zamkem u spolujezdce

(nebo i na tomhle Skoda setrila a Felda ho nema?)?.
Chcem vás poprosiť o radu. Mám VW Jetta GT mot. RD so vstrekovaník KE.Jetronic. V zime pri teplote pod 5 stup.celzia mi štartuje super, ale v lete, keď je vonkajšia teplota nad 15-20 stup. pri studenom motore musím dlho točiť (5-10 sek.) a potom stažka chytí. Nie je to teplotný-časový snímač na sytičový ventil (ten strieka v poriadku) ani čidlo teploty kvapaliny (po výmene to isté). Ešte mám problém s trošku nepravidelným chodom pri malom žaťažení medzi 1500-2000 ot.
Mam dotaz zda je mozne jednoduse levne provest samo diagnostiku mototu na R5 i.Ma kat a L-sondo je OHV Neco podobneho jako u oplu nebo fordu.Tzv. vyblikani pameti zavad.Je mozne nekde stahnout :Jak na to? od Koopu na R5? Dik Jaroslaw@cbox.cz