0
RomanL: Už je otravuju 19 měsíců. Spotřeba je skutečně okolo 9ti litrů. Počítač si dělá co chce. Stejný okruh projetý stejným stylem a rozdí ve spotřebě 2litry (jednou 7,5 a podruhé 9,5). Teď už je to spíše nad 9litrů. Bohužel mají za sebou právníky a dle vyjádření FMC je to v pořádku. Jednám o výměně za jiné auto.
Přejít do diskuze
3 litry nad údajem v techničáku? to je teda dost - kolik to je? 9 litrů? Nový auto a takový problémy - otravoval bych servis tak dlouho až by třeba vyměnili celej motor. (já navíc hlavně díky tobě teď pochybuju, zda kupovat jetý Mondeo - i když bych chtěl 2.0)
RomanL: Bohužel neklesne! I při rychlosti okolo 100km/h se pohybuju o 3litry nad spotřebou v techničáku. A na maximálce se docela dobře projeví stav motoru. Můžeme se ale bavit i o zrychlení z 50km/h na 130km/h na 4tý stupeň, ale už je třeba více měření. Osobně si myslím, že snaha snížit spotřebu u benzinového motoru se vstřikováním je na h.... Není to v lidech, je to v technice. Není nad karburátor.
No to je pravda. Pro kutila by bylo spíše řešením nezkoušet pořád, jestli má maximálku 190 nebo 195 😄 Při 130ti spotřeba zaručeně klesne 😄
to znamená že ten Trabant fungoval jako dieselelektrická lokomotiva? Není to zbytečně komplikované? Nebylo by lepší naložit tráboše olověnýma bateriema a dobíjet ho ze sítě? (dojezd by byl samozřejmě hodně omezený, ale kdo by s tím jel víc než cca 50 km)
Nejlepší řešení na snížení spotřeby je nejezdit 😄. To byl vtip. Na spotžebu vozu má vliv několik fakturů z nichž největší jsou, ztráty v převodech a motoru, účinnost motoru, aerodinamický odpor, hmotnost vozu a valivý odpor pneumatik (a také stav vozovky). Je několik základních postupů, jak vliv těchto faktorů omezit: nezrychlovat, nebrzdit, nejezdit rychle, často vyřazovat (na to jsou názory různé), využívat terénní nerovnosti a další. Bohužel účinnost spal.motoru je mizerná a většina energie se přeměňuje na teplo. Proto další krok ke snížení spotřeby je vyměnit motor a palivo za jiné. Řešením je elektromobil nebo pohon stlačeným vzduchem nebo setrvačník. Důležitá je i rekuperace. Použitelný je elektromobil nebo stlačený vzduch. Elektromobil je příjemný, ale baterie jsou těžké. Stlačený vzduch je náročný na nádrže. Osobně jsem řešil jen elektromobil a ten funguje bezvadně. Jedná se o vůz Trabant kombi s tyristorově řízeným el.motorem kombinovaný s malým 4takt. spalovacím motorem a alternátorem. Spotřeba vychází cca 2-3litry na 100km. Bohužel nefunguje rekuperace. Tu řeší až pohon stlačeným vzduchem. O tom někdy jindy.