Auto.cz

Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
12. 3. 2003 10:45
neregistrovaný "radek_1"
12. 3. 2003 10:52
neregistrovaný "Anonymous"
12. 3. 2003 17:05
neregistrovaný "petrsk1"
12. 3. 2003 17:20
neregistrovaný "ace211"
12. 3. 2003 20:25
neregistrovaný "petrsk1"
12. 3. 2003 20:48
neregistrovaný "ace211"
13. 3. 2003 10:13
neregistrovaný "meda11"
13. 3. 2003 13:33
neregistrovaný "ace211"
13. 3. 2003 13:49
neregistrovaný "oddie"
14. 3. 2003 08:11
neregistrovaný "PROF"
14. 3. 2003 12:12
neregistrovaný "Hufnágl1"
14. 3. 2003 14:31
neregistrovaný "tomcat"
14. 3. 2003 15:42
neregistrovaný "Hufnágl1"
14. 3. 2003 16:30
neregistrovaný "tomcat"
14. 3. 2003 17:22
neregistrovaný "GeorgRolf1"
14. 3. 2003 21:43
neregistrovaný "PROF"
17. 3. 2003 13:59
neregistrovaný "BORIGINAL"
7. 4. 2003 10:26
neregistrovaný "7thatom"
9. 4. 2003 10:34
neregistrovaný "kutil1"
13. 3. 2003 21:48
neregistrovaný "kampatka"
14. 3. 2003 17:04
neregistrovaný "radek_1"
14. 3. 2003 17:31
neregistrovaný "GeorgRolf1"
14. 3. 2003 21:58
neregistrovaný "PROF"
17. 3. 2003 08:46
neregistrovaný "kdo."
18. 3. 2003 16:02
neregistrovaný "DanielD"
21. 3. 2003 12:03
neregistrovaný "mispul"
21. 3. 2003 19:04
neregistrovaný "PROF"
21. 3. 2003 21:07
neregistrovaný "rbaron"
24. 3. 2003 11:05
neregistrovaný "bluedream"
1. 4. 2003 00:00
neregistrovaný "Petr111"
1. 4. 2003 02:22
neregistrovaný "rbaron"
neregistrovaný "radek_1"
12. 3. 2003 10:45
Aditiva - má smysl něco přidávat do benzínu???
Vím, že se dají koupit různá aditiva do benzínu - na čištění ventilů, střikovacího systému, apod., od různých značek (STP, ...), píšou na nich, že je dobrá je použít každých 5000km. Zajímá mne, zda jejich použití má vůbec nějaký smysl, jestli něčemu pomůžou, nebo snad i uškodí, resp. jak se liší od použití V-Poweru. Sám mám Opel s motorem 1.0 12V najeto 6000km a uvažuju o tom, ho trochu po zimě pročistím, aby se vzpamatovalo ze zimních startů a krátkých popojíždění. Díky Radek
Rozbalit vlákno
18
neregistrovaný "Anonymous"
12. 3. 2003 10:52
Re: Aditiva - má smysl něco přidávat do benzínu???
Ne nemá to smysl. Je to zbytečné. Kvalitní benzin s projížďka po dálnici stačí...................................…
neregistrovaný "petrsk1"
12. 3. 2003 17:05
Re: Aditiva - má smysl něco přidávat do benzínu???
Má to smysl. Stejně jako každé pivo není stejné, tak i pohonná látka může být různá. Zatím co pivo si úzkostlivě vybíráme (kromě alkoholiků), tak si většina z nás myslí, že to jejich auto sežere co mu koupí. Chce to plnou nádrž Shell V-Power Racingu a auto se jen olizuje. A odmění se, motor ztichne a jede jako namydlený. Zkuste to.
neregistrovaný "ace211"
12. 3. 2003 17:20
Re: Aditiva - má smysl něco přidávat do benzínu???
až na to že na 99+ jsou potřeba jiný svíčky, jinak leze výkon asi o 5% dolů. Někde jsem to četl. To bych spíš doporučoval V-Power, který sice výkon nezvyšuje, ale za to je to asi nejkvalitnější benzín, minimální množství síry a zamezení karbonizace a od léta i přídavek pro větší kluznost.
neregistrovaný "petrsk1"
12. 3. 2003 20:25
Re: Aditiva - má smysl něco přidávat do benzínu???
Formulace "někde jsem to četl" je báječná. Každý moderní motor se umí ve velké rozsahu octanovému číslu přizpůsobit a využít ho. Se svíčkama to nemá nic společného. Jde o rychlost hoření, tedy "předstih". Pomalé hoření znamená lepší využití energie obsažené v palivu. Při velkém zjednodušení, výbuch ve válci může akorát urazit píst nebo válec roztrhnout. Pomalé hoření plynule vyvíjí tlak na píst po celé jeho dráze. Odtud lepší účinnost motoru.

Doporučuji natankovat V-Power Racing 99+ (má 100 a více) u Shellu na 10 km D1 a zkusit jezdit kopce za Naháčem nahoru na pětku rychlostí 140 km/h. Zvládnou to i motory 1.4 a 1.6 u kterých se pro 140 musela normálně dát čtyřka. Motory 1.6 a 1.8 ještě znatelně akcelerují. Zkuste to vy všichni, kteří nevěříte.
neregistrovaný "ace211"
12. 3. 2003 20:48
Re: Aditiva - má smysl něco přidávat do benzínu???
za


a) mé auto postrádá 5. rychlostní stupeň


b) pochybuju že bych s tím co mám poznal kvalitu benzínu...
neregistrovaný "meda11"
13. 3. 2003 10:13
Re: Aditiva - má smysl něco přidávat do benzínu???
ace2 > Tvuj problem je, ze s tim lodnim motorem co mas, nepoznas ani ty kopce ;-).
neregistrovaný "ace211"
13. 3. 2003 13:33
Re: Aditiva - má smysl něco přidávat do benzínu???
Ale jo to poznám, vždy se mi vylije cola na tričko a ohnou se mi noviny.
neregistrovaný "oddie"
13. 3. 2003 13:49
Re: Aditiva - má smysl něco přidávat do benzínu???
To teda musí bejt krám, kvalitu benzínu to nepozná, a ani pětku to nemá... :)))
No, na "aditiva" a "lepší benzíny" sice nevěřím, ale zkoušet tankovat plnou nádrž 99 V-power non plus ultra special racing teda radši nebudu - tomu mému dieselu by se to asi zrovna moc nelíbilo...
neregistrovaný "PROF"
14. 3. 2003 08:11
Re: Aditiva - má smysl něco přidávat do benzínu???
Chtěl bych jen upozornit petrsku, aby ten lobbing na Šeel ví-pavr radši tlumil, jelikož delší hoření a vyšší oktany nemaj vetilový sedla moc rádi, zvlášť u krámů, který postrádají antidetonační čidla, na základě jejichž informací je hlídán optimální předstih zážehu. Jinak zdar závodníkům! :-)))))))))
neregistrovaný "Hufnágl1"
14. 3. 2003 12:12
Re: about V power 99+
Prof má pravdu. Ten 99 okt. se vyplatí jen u motorů s čidly klepání. Toto čidlo plynule reguluje (stahuje) předstih. Jinak je 99+ k *.


BTW, vysokooktanové benzíny pomáhají (za předpokladu vhodného motoru) ve vyšším spektru otáček. V nižším mohou klidně nepatrně ubrat právě kvůli tomu, co tu popisoval Petrsk.
neregistrovaný "tomcat"
14. 3. 2003 14:31
Re: about V power 99+
Dvakrát jsem V-Power nalil do 1,8T, poprvé se mi zdálo, že to je takový malinko tišší a pohodovější (sugesce?), podruhý jsem nic nevypozoroval a potřetí jsem ho nekupoval. Ono buď auto má pořádnej motor, nembo ho nemá. A kydž ho nemá, tak žádný zázračný vodičky nepomůžou.
neregistrovaný "Hufnágl1"
14. 3. 2003 15:42
Re: to tomcat
Ty máš 1.8T nebo TDI? Mně bude michal dělat příští týden čip na 1.8T. Už se těším na 139kW! :o)
neregistrovaný "tomcat"
14. 3. 2003 16:30
Re: to tomcat
Aktuálně mám TDI, 1,8T jsem měl před časem. Já bych se na chip u 1,8T klidně vysral, jede to krásně i bez něj. S chipem to asi bude chtít trošku popracovat taky na podvozku, ne?
neregistrovaný "GeorgRolf1"
14. 3. 2003 17:22
Re: to tomcat
Huf..s tim snížením výkonu v nižších otáčkách je to blbost. Vždyť například vozidla s pohonem LPG (ten má podle sezony i výrazně vyšší oktanové číslo než 95) mívají klidnější běh v nízkých otáčkách,než při provozu na benzín a zároveň se "hrb" nejvyššího krouťáku posune směrem dolů. Což znamená,že se dá například jezdit nižšími rychlostmi na vyšší převodové stupně a v kopci je nutno později přeřezovat. Na druhou stranu se trošku sníží maximální dosažitelné otáčky. Vím to z vlastní zkušenosti i když teď už plyňáka delší dobu nemám. Má to i svou logiku-pomalejší hoření se přece mnohem lépe využije při nižších otáčkách,kdy má palivo šanci "vyhořet" celé ještě ve válci při expanzním zdvihu,zatímco ve vyšších otáčkách palivo s vyšším oktanovým číslem a tedy i pomalejším hořením může hořet ještě ve chvíli,kdy už je otevřen výfukový ventil,což už ale znamená pouze ztrátu energie.
neregistrovaný "PROF"
14. 3. 2003 21:43
Re: to tomcat
georgrolf: č.17 Ona to není blbost, HUF má taky pravdu. Ona to je jenom malinká záměna veličin, jakýma je krouticí moment a výkon motoru. Stejnýho efektu, jakej popisuješ při nízkých otáčkách dosáhneš tím, že si ubereš předstih. Motor se sice chová príma gumově, ale na druhou stranu na to, jak jede, docela chlastá díky tomu, že energii v palivu obsaženou nevyužívá všechnu, jelikož jí spousty nechá uniknout výfukem, do kterýho jí ten zpropadenej ventil otevírá cestu dřív, než stačí shořet. No a pak se takhle chovají auta, který už nemají kompresi jako kdysi a mají to štěstí, že jim klesla na všech válcích stejně. Ne nadarmo se říká, že motor jede nejlíp před smrtí. Ale znovu připomínám, tady je řeč o krouticím momentu a ne o výkonu, kterej je zase závislej na velikých kompresích, teplotách a otáčkách a tedy i předstizích, který musí ty jiskry na svíčkách musí zajistit mnohem dřív, aby se o nějakých výkonech dalo vůbec mluvit. Kdybys chtěl využít V-Power bezezbytku a pocítit to v nízkých otáčkách, tak tomu musíš přizpůsobit minimálně nastavení předstihu, kdy se sice motor bude chovat zdánlivě stejně, jako před změnou se standartním palivem ale pojede o kousek lépe. Ten kousek bude ale zas tak malej, že to skoro neucítíš a tak si budeš myslet, že to žádnej efekt nemá a budeš tak mnohem blíže pravdy, než kdyby ses domníval, že to je opravdu znát.
neregistrovaný "BORIGINAL"
17. 3. 2003 13:59
Re: to tomcat
Radek. Souhlasím s prof. Mám zato,že použití aditiv do paliva je spojeno v prvé řadě s kvalitou pohonných hmot. Nekvalitní palivo = vyšší množství úsad ve spalovacím prostoru a v palivovém systému. Pak je použití přísad do paliva opodstatněné a vyplatí se je použít. Účinky přísad do benzinu a nafty Bishop´s jsem si ověřil. Stejně účinně však působí i čistící přísady jiných firem. Důležitá je jejich cena v závislosti na účincích. Nejvhodnější jsou komplexní přísady, které umí něco víc, než jen čištění.
neregistrovaný "7thatom"
7. 4. 2003 10:26
Re: to tomcat
Nalil jsem tyhle STP přípravky do svého předchozího auta (Opel Calibra 2.0i) a opravdu se zpelšil chod motoru i zátah. Nyní mám Bravo 1.8 a nezkoušel jsem to :-). Asi zkusím ten vychvalovaný V pover 95, ať vidím, co je na tom pravdy. Jinak moje zkušenost z doby tak před 4 lety s benzínem Shell byla negativní (spotřeba min. o + 1 litr nahoru).
neregistrovaný "kutil1"
9. 4. 2003 10:34
Re: to tomcat
Mám Mondeo 1.8 r.v. 2000 (svíčky DENSO Iridium) a musím říct, že po natankování V-Power 95 šel motor rychleji do otáček, motor byl klidnější a spotřeba klesla o cca 0,5litru. Taky auto dosahovalo vyšší max. rychlosti. Tankoval jsem dvakrát za sebou. Potom jsem začal brát zase u Jet a motor se zhoršil. Musím ještě zvážit, zda se mi V-Power 95 vyplatí. Určitě je s ním ale jízda přijemnější. Určitě nemusím tak šlapat na plyn.
neregistrovaný "kampatka"
13. 3. 2003 21:48
jo
Všechny tyhle přísady mají velmi silný psychologický účinek. Rozhodně to pak jede líp!
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "radek_1"
14. 3. 2003 17:04
Aditiva do benzínu - mají smysl???
Zaujalo mně, jak se tady rozproudila živá diskuse i k jiným tématům, ale ještě bych se chtěl vrátit k původímu dotazu: otestoval někdo z Vás aditiva do benzínu (Wynns, STP, Valvoline,...) a pomohlo či uškodilo to něčemu? Dělají taky něco, co se dává do oleje těsně před jeho výměnou, pustí se motor na 5 minut a pak se vymění olej, má to vyčistit ty nejhorší usazeniny, že se nezasere ten nový olej, testoval tohle někdo? Díky Radek
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "GeorgRolf1"
14. 3. 2003 17:31
Re: Aditiva do benzínu - mají smysl???
Jinak co se týká V-Power...párkrát jsem vzal plnou nádrž tohoto zázraku a výsledek byl..subjektivní dojem klidnějšího běhu (motor boxer Subaru 1,8 MPI s třícestným katalyzátorem),ovšem při druhé nádrži jsem zaznamenal neochotnou reakci při sešlápnutí plynu. Vysvětluju si to tak,že asi V-Power tak důkladně pročistil usazeniny v palivovém systému,že se všechny nanesly do palivového filtru a komplikovaly tak akceleraci. Tak jsem vyměnil filtr,co paliva pro jednou přidal přísadu STP na pročištění vstřikovačů a problém zmizel. Osobně si myslím,že se V-Power ani V-Power Racing 99+ vzhledem k ceně nijak výrazně nevyplatí. Plná nádrž (60l) toho zázraku vyjde o 150 - 400 kč dráž (podle toho zda V-Power,nebo 99+) a když se rozhodnu dát motoru "něco lepšího" můžu vzít plnou standartního Naturalu 95 a doplnit jí aditivem,které vyjde na 100-120Kč,čímž udělám stejnou službu za méně nebo srovnatelně peněz a zároveň se můžu rozhodnout v jakém směru motoru "přilepším" (zda zvýším oktanové číslo,nebo budu čistit palivovou soustavu atd.).
neregistrovaný "PROF"
14. 3. 2003 21:58
Re: Aditiva do benzínu - mají smysl???
Radek: Otestoval, ale tak jednoznačná odpověď na tvojí otázku není možná. Všichni výrobci olejů donedávna tvrdili, že žádný aditiva nejsou nutný, jelikož jejich oleje je již obsahují a to sice v optimálním poměru. Měli a dosud i mají pravdu. Proč myslíš, že najednou Valvoline začal vyrábět i aditiva a přísady? Wynns má dvě řady přípravků, modrou - hobby a bílou - profi. To proto, že jenom zkušený opravdový odborník pozná, kdy a po kterém přípravku je vhodné šáhnout. Většina z nich má především preventivní charakter a obchodní efekt pro výrobce. Existují samozřejmě výrobci speciálních přísad, ovšem je třeba nejdřív vědět, co má být cílem jejich aplikace. Zmiňuješ se o přípravcích, které se aplikují těsně před výměnou oleje. Rád je používám a kromě čisticího přípravku Bishop`s, který není na 5 minut, ale na 20 - 40 km běžného ržimu jízdy, čímž se od ostatních podstatně liší, mám rád odstraňovač usazenin od firmy Golden Eagle. Jeho výhodu je zase to, že je ho téměř litr a olej před vypuštěním docela znatelně zředí, čímž samotný proces vypouštění oleje příznivě ovlivní.
neregistrovaný "kdo."
17. 3. 2003 08:46
Re: Aditiva do benzínu - mají smysl???
radek_1) Já pro svého dízla používám před každou výměnou čistič od STP a mohu říct, že jsem spokojenej a motor asi taky, protože nový olej začíná tmavnout až po asi 1500 km. Jinak by asi ztmavnul mnohem dřív.
neregistrovaný "DanielD"
18. 3. 2003 16:02
Ale preco je s V-Powe-rom nizsia spotreba ?
No, neviem, ja som to minule prerataval a na V-Power 95 prejdem na 42/l nadrz o cca. 90km viac. Co znamena cca. pri 6 litroch * 30 za normalny benzin = 180,-Sk. A natankovanie plnej nadrze V-Powerom ma stoji viac iba o 63,-Sk pretoze je o 1,5,-Sk drahsi ako normalny benzin. Takze v konecnom vysledku este aj setrim + zbieram za kazdy liter dva smart body... :-) a mozno cisti aj motor (ako vsade tvrdia).
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "mispul"
21. 3. 2003 12:03
Re: Ale preco je s V-Powe-rom nizsia spotreba ?
DanielD: Naprosto s tebou (+/-) souhlasím. Navíc bych doplnil výhody o klidnější běh motoru. Beru výhradně V-power (95) a jednou jsem byl nucen na cestě (dálnici) brát jinde - OMV. Rozdíl hluku při dalším pokračování cesty po dálnici byl znatelnej!!
neregistrovaný "PROF"
21. 3. 2003 19:04
Re: Ale preco je s V-Powe-rom nizsia spotreba ?
Jéžiš marjá, mispul, a dalo se to vůbec vydržet, ten kravál? :-)))
neregistrovaný "rbaron"
21. 3. 2003 21:07
Re: Ale preco je s V-Powe-rom nizsia spotreba ?
prof: :o))) Já na ten V-P95 jezdím taky a věřte nebo ne, toho třiapůllitra jsem při výletech po okreskách s mou drahou polovičkou (tzn. klidná jízda, při 95 km/h varovné pištění :o))) ) přemluvil ke spotřebě cca. 8,6 litrů na sto! Já vlastně jinde než u Shellky benzín neberu. A když už jsem to párkrát udělal, někdy se nedělo nic a někdy jsem musel trochu víc šlapat na plyn, aby se to pohnulo.
neregistrovaný "bluedream"
24. 3. 2003 11:05
Re: Ale preco je s V-Powe-rom nizsia spotreba ?
ja po dlhej dobe opat skusim tankovat v-p95 a uvidim co sa bude diat so spotrebou..
neregistrovaný "Petr111"
1. 4. 2003 00:00
Bez nadpisu
Mohli byste k uváděným zkušenostem udávat i druh motoru? Nižší spotřeba s VP-99? Je to nějak průkazné?
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "rbaron"
1. 4. 2003 02:22
Re: Re:
Petr: Já tam beru i normální 95ku, podle nálady a někdy i podle peněz. Spíš jde o to, že mají dle mé zkušenosti stálejší kvalitu paliva než ostatní pumpy.