Ja mam par zkusenosti s Cherokee. Sice jsem ho nikdy nemel, ale parkrat jsem ho ridil. Je to podle meho nazoru klasicka Amerika se slusnou schopnosti v terenu. Klasicka Amerika ale znamena tupe rizeni bez jakehokoli pocitu, slabe brzdy, prumerne jizdni vlastnosti na silnici. Jestli hledas auto fakt do terenu, pak to neni spatna volba. Jestli chces honit vodu na silnici, tak bych radeji koupil Japonce.
Absolutní souhlas s Pavelpu! Cherokeeho (nehovořím o Grandu) trochu znám a moje hodnocení je: "Auto z jiné doby" (kamenné...). Podle mne se nehodí ani do toho terénu a už vůbec pak ne na silnici. Nikdy jsem v "nové době" (tj. v současnosti) nejel s něčím, na čem bych nedokázal najít snad jediný klad. A tohle je právě onen příklad. Snad nejhorší je ovšem ergonomie (opět nehovořím o Grandu). Ale proti vkusu...?
to Mitsi > V terénu to docela ujde. Je to klasická teréňácká koncepce, takže to neni špatný. Vím o člověku, který ho používá jako vlekař v Krkonoších a dostane se všude.
Klasická teréňácká koncepce? Ta snad musí mít rám, nebo ne? (Klasický Cherokee má samonosnou karoserii bez rámu.) A taky něco jako mezinápravový diferenciál, uzávěrky diferáků, sestupnou převodovku atd. atd. Většina těch Cherokee, co jsem u nás viděl jezdit, má 2,5 litrový turbodiesely pouze "s připojitelným pohonem zadku", tj. bez mezinápravového diferáku (v terénu to sice jede, ale nezatáčí!, na silnici se v režimu 4x4 dá jezdit snad jen za úplného náledí), bez uzávěrek, špatné parametry křížení náprav atd. Ale znovu opakuji: když se to někomu líbí...
Taky se pridam s trouchou zkusenosti- souhlas s tim premrstenym posilovacem a pocitem jakesi nejistoty pri jizde na silnici(tezko se to drzelo pri vetsi rychlosti v primem smeru).Vykon se mi zdal OK,jezdil jsem v(pujcenem) 4.0l,kde byl pripojeny jen zadek,takze si to pri neopatrnem vyjezdu ze svetel a zatacenim casto"pisklo".Ale nejvetsi minus jsem videl v hrozne stisnenem kokpitu ridice,nevedel jsem kam s loktama a sedak max.vzad bylo malo (merim 183cm).Teren jsem netestoval,ale na vyblbnuti v nejakem lehcim terenu to vzhledem ke slusne svetle vysce musi stacit.Tot muj postreh. PS:mel jsem zato,ze pripojitelny byva spise predek,alespon s tim,cim jsem jezdil,to tak bylo(Explorer,Cherokee,4RunnerSR5)
Omlouvám se všem zúčastněným, trochu jsem se upsal: samozřejmě se jedná o "připojitelný předek", nikoli "zadek" (ten je permanentní, a při akceleraci v zatáčkách opravdu často, rád a výrazně ustřeluje, obzvláště na standardním rozměru tzv. "P" pneu v "americkém M+S" - celoročním - provedení). Pozn.: Oproti americkým "P" gumám ("Half-Belted") jsou evropské gumy "R" ("Radial") pod označením M+S plnohodnotnými zimáky a právě na tomto autě znamenají velký přínos jizdním vlastnostem. A ještě pozor! Nejezdit nad 140 km/h, z téhle rychlosti se Cherokee už prakticky nedá bezpečně zastavit ("vadnoucí" brzdy).
ace2: Mám rád auta, kterýma se dá jezdit 200 s dvěma prsty na volantu. Samozřejmě, že na dálnici, ne někde na přechodu pro chodce. Myslím, že takový Seville by vyhověl. Mimochodem, koukal jsem na ty videa. V jednom se celou dobu nic neděje a pak tomu ten kluk dupne a při podřazení se ozve tak krásnej zvuk, že bych tomu snad odpustil i ten předohrab :o)))
Jo NorthStar má velmi dobrý zvuk. A to jsem to patlal v nevhodným kodeku. Až dostanu znova tu kazetu, tak na to použiju jiný kvalitnější kodek a zvuk už nebude jak z kýblu.
Tak jsem udělal nová videa se Sevillem. Jsou kvalitnější jak do obrazu tak konečně i do zvuku. Je tam toho více natočeno a též je zcela nové video kde je natočený celý interiér auta.