Motorkar: Naprostej souhlas. Sem tam se sice vyskytne docela dobrý evropský auto (i když v tuhle chvíli mě žádný nenapadá:-)), ale v motorkách nemají japonci konkurenci. ŽÁDNOU.
Japonci v motorkách jednoznačně mají konkurenci. Teda spíš měli. Dámy a pánové, představujeme vám značku Bimota. Bohužel už je mrtvá... To ale byly stroje...
Venousek: No pokud vim, Bimota stavěla akorát rámy a kapoty, zbytek byl zejména od Japonců:-)) Ono je jedna věc postavit a odladit dobrej stroj v kusový výrobě za nehorázně vysokou cenu (to je lahůdka pro fajnšmekry) a druhá věc je vyrábět po statisících výborný motorky.
Nech si hovori kto chce, co chce. Po viacerych europskych autach nasa rodina presla na Toyoty a Hondy a uz ine ako japonske auta nekupime, pretoze su REALNE spolahlivejsie, bezporuchove a maju aj lepsie jazdne vlastnosti /v ramci porovnania konkurencie/.
jo a to jeste tady v evrope nemame to co oni v japonsku a to co delaji pro ameriku, ten trh je zajima vic nez mala evropa. mluvim o Acurach, Infinity, Lexusech pro USA... to je pane zradlo, sorry nasi zapadni sousedi s bmw, audi a mercedesy, spatna auta to nejsou chran buh, ale...
MatuS, Ace: Správně, evropský značky existujou, ale japoncům prostě konkurovat nemůžou, nedá se nic dělat. Mluvím samozřejmě o prodejních verzích, stavět úspěšný závodní speciály je něco jinýho než vyrábět velký série, ale to už jsem psal někde níž. Praga byla taky relativně úspěšná se svými motocrossy, ale to je tak všechno. Prostě kdo chce jezdit, měl by si koupit japonce vyráběnýho v Japonsku (existují i japonci vyrábění v Evropě a je to znát). Jedinou vyjímkou je asi BMW, ale na rozdíl od líbivých italů zase trpí velkou dávkou typický bavorský "elegance" (může se to někomu líbit, třeba mě - R1150GS)
2maxima: Od známých mám špatné reference na kvalitu BMW, zrovna šlo o R1150GS (1100GS). Problémy se spojkou, v 8000km vysypaná převodovka, velká spotřeba (až 13 litrů) apod., netýká se to jenom jednoho kousku. Servisní zázemí prý taky nic moc, náročnější opravy v SRN. Já bych se do BMW s těmito referencemi bál jít, tím spíš, že nový si to nekoupím a ojetý stojí víc než ti japonci, kterým přitom věřím víc.
Vím o určitých potížích R1100GS ale 1150 by snad měla být v pohodě. Servis je i u nás, jen nesmíš do autorizovanýho servisu. Ale stejně jezdím na japonci a tak to zůstane, i kdybych měnil stroj. (Příští rok na jaře)
maxima, este som zabudol spomenut znacku MV-Augusta. Zrovna si to tu kupil nejaky sused, ta motorka stoji 28tisic AUD!!! super krasny stroj, ani to nevytacal, len zabehaval. videl som ho jazdit asi 6hod v kuse :-)
Mluvím samozřejmě o prodejních verzích myslis ze ducati nerobi predajne verzie? ved si pozri monster, keby som chcel 600vku tak by som sa po nom riadne pozeral a cena? zacina to na 230.000kc, co je lacota! liter stoji 325tisic kc...takze preco nepredajne?
inac ja nemam ziadne skusenosti, akurat kamarat co tu ma nejaku suzuki 650 dvojvalec mi hovoril ze hlavny rozdiel je v tom, ze kym klasicky pravidelny servis stoji na suzuki cca 200aud, tak na ducati 350aud. a mam taky pocit, ze ducati nema na slovensku zastupenie, cize ani servis :-(
co sa tyka technickej kvality, nemozem posudit. co sa tyka jazdnych vlastnosti, nepoznam nikoho kto by povedal, ze ducati neide dobre :)
"Evropských" žijících značek motorek je daleko víc: namátkou Aprilia, BMW, Cagiva, Sachs, Triumph, MuZ, Münch (!!!) apod. Píšu to evropských do uvozovek, protože v dnešné éře globalizace jsou ty motorky stejně často "světové" ve smyslu sdílení komponent, takže třeba některé italské motorky mají japonské motory a naopak některé japonské skůtry mají italské agregáty, a to nemluvím o komponentách jako vidlice, tlumiče, brzdy apod. Ale pokud napíšu, že mají japonci lepší motorky, tak tím chci říct asi to, že značkám velké čtyřky (Yamaha, Honda, Suzuki, Kawasaki) věřím víc než zbytku světa a že jsem o jejich lepší kvalitě a spolehlivosti přesvědčen. Howgh!
Jinak jestli chcete vidět něco opravdu exkluzivního a vysoce zajímavýho, mrkněte na www.borille.it Tomu říkám mistrovskej kus a stroj pro fajnšmekry. Zvláštní pozornost zaslouží váha - 99kg:-))
2maxima: Co to má jako být? To jsou nějací italští architekti nebo investoři, ale motorky ani náhodou. Je ta www adresa dobře? Hned si odpovím - teď mi to najelo - má tam být jenom jedno L, takže www.borile.it!
MatuS: Ducati vždycky bude mit svoje příznivce, a asi to tak má bejt. A to že jsou monstery levný je způsobeno hlavně tím, že je to už hodně starý model. Jinak jízdní vlastnosti super (výrazně sportovní,cestování by bylo velmi nepohodlný), kvalita otřesná, hlavně motor. Ten jejich komplikovanej systém ovládání ventilů, suchá spojka a bůh ví co ještě způsobují, že i novej motor haraší jako těsně před smrtí. Dost často praskají rozvodový řemeny a to je pak spoušť. Kamarádovi se zrovna tohle stalo (v záruce) a čekal 8 měsíců na náhradní díly. Musíš být opravdu fanda značky aby sis to koupil.
Tyhle značky sice v lecčems maličko převyšují (a zároveň taky nedosahují kvalit) japonský velkosérie, nicméně zas ne o tolik, o kolik jsou ceněny. Mnoho z nich těží z úspěchů, které měly v dobách, kdy japonci jezdili na koloběžkách. Jenomže doba a vývoj šel kupředu a to sice v rozdílných částech světa rozdílným tempem. Do nekonečna z historie těžit nejde, zvláště když už nějaký ten historický čas patří úspěchy ve velkých cenách právě Japoncům.
Prof: Tak tak... Jenže motorka je na rozdíl od auta pro radost, a tak jsou často příznivci značky schopní leccos strojům prominout. Klasickým příkladem je Harley Davidson, Moto Guzzi....ale taky třeba Ural nebo Dněpr, světe div se, i u nás se každý rok několik kousků prodá i když větší šrot jsem v životě neviděl. Jen můj známý z to komentoval slovy: To si někdo koupí za peníze?
O motorkách vím tedy prd, ale když loni kámoš přijel na sraz s novoučkou Ducati 998, tak si všichni okolo stojící s japonskýma motorkama málem poslintali brady :))) Nedokázali rozchodit, že dvouválec točí 13000rpm. Ovšem po nějakých 5000km se mu potkaly ventily a motorka jela na opravu do itálie :-) Ovšem nečekal na to určitě několik měsíců...... Od té doby byla bez problému.
No a vo tom to je, motor kterej se potká po 5 tisících (není to ojedinělej případ), asi není moc dobrej, že jo. Je mi prd platný, že točí 13000, když to nevydrží točit ani půl sezóny. Proto se všichni majitelé japonců rádi podívají, ale odvahu koupit to má málokdo:-)). A to nejen u nás, ale v celé Evropě.
Nekupují tyhle motorky lidi, co neřeší provozní náklady, ale jde jim jen o vlastnosti?Co sem se doslechl, tak Ducati jede první ligu právě v jízdních vlastnostech. To, že se posere motor jejich majitele netrápí. Však se ten motor vymění a jedeme dál, ne? :)))
Není to o provozních nákladech, je to o tom, že když si motorku koupíš, chceš na ní jezdit. A ne mrhat drahoceným letním obdobím a čekat až ti to opraví. I když to půjde všechno zatraceně rychle, bude to trvat měsíc (vím jak to chodí) a to je čtvrtina období vhodnýho pro příjemný ježdění v pr... A jízdní vlastnosti? Japonci rozhodně nejsou horší, spíš lepší. Záleží co se s čím porovnává, pochopitelně třeba YZF1000 (z dnešního hlediska je to cesťák) v konkurenci 998 neobstojí, ale třeba VTR1000SP nebo GSXR1000 si s Ducati vytřou ...píp...:-)))
To asimov: tak mi to nedalo a koukal jsem se na to do katalogů. Žádná z Ducati s motorem 998ccm nemá v sérii udáváný maximální výkon při vyšších otáčkách než 10 tisíc. Takže buď to byla sériovka, pak to muselo být v 13 tisících silně přetočený a nedivím se, že to rozvody nevydržely (tolik by to ani nemělo jít normálně přetočit). Nebo to nebyla sériovka, ale "R", protože ten má maximální výkon tuším 188k při 13500 otáčkách. Ale pak samozřejmě srovnáváme jablka s hruškami, protože normální sériový japonec netočí tolik co "erko" ital. Naopak, budeme-li srovnávat supersporty se supersportama, tak třeba Yamaha YZF-R7 točí 14400 a např. Suzuki GSX-R 750 15500 ot/min apod. Tím se asi vysvětluje, proč si ti s japonskýma motorkama málem poslintali brady:-)))
asimov: No já bych čekal nějaký omezovač otáček... A proč si myslíš, že by ty otáčky neměl produkovat zrovna dvojválec? Vždyť jsou i sériové jednoválce, které točí přes 10 tisíc otáček!
asimov: No já bych čekal nějaký omezovač otáček... A proč si myslíš, že by ty otáčky neměl produkovat zrovna dvojválec? Vždyť jsou i sériové jednoválce, které točí přes 10 tisíc otáček! je lahsie tocit 4 valce á 250ccm ako 2 valce á 500ccm. Je to ohromny rozdiel, kvalita hmoty musi byt strasne vysoka. odstredive sily su ohromne!
Je to rozdíl hmoty a hlavně desmodromický (násilné bez pružinek) zavírání ventilů je dělaneý tak, že maximální krouťák i moment se téměř ideálně potkávají v maximálních otáčkách nebo jsou všechny křivky velmi velmi blízko sebe. Už je to dýl, co jsem ty grafy viděl, ale připadlo mi to neuvěřitelný. S tou motorkou jezdit musí být fakt hotový peklo - peklo, který bych chtěl zažít!
to asimov: Seděl jsem na závodní krosce 125ccm a tam točil jednoválec 16 tis. Pravda je, že když jsi za to zabral, při 11 tis. otáček sepnula přívěra na karburátoru a z jeho přepadu normálně chcal benzín. Vzhledem ke své hmotnosti ale ta motorka do 100 km/h byla podle mě na zrychlení čipernější než kámošův Bandit 600.
Jednoválce sice asi točí 10000, ale v jakejch objemech ? 50-125ccm ;o)
ja som kamaratovu krossu 600cm jednovalec vytocil asi na 7500 (nechtiac) ta motorka ma 10 rokov a ocividne jej to nevadilo.
vytocil som to tak preto, lebo som si nevsimol otackomer a stale to tahalo skvele...
Běžný velký čtyřtaktní jednoválce 10000 netočej,vyjímku tvoří ostrý motokrosy (ale to jsou závodní motorky). A dvoutaktní krosky 125 mívají výkonový maximum někde kolem 11500ot/min.
matuS: No právě, že to je 250, !čtyřválec, čtyřtakt!. Mluvilo se tu o velkejch motorech s menším počtem válců. A dvoutakty jsou úplně jinej příběh, kromě toho vlastně pomaličku vymírají, drží se jen u těch nejmenších kubatur.
matuS: Dvoutakty skutečně vymírají, hlavně proto, že se továrnám nevyplatí investovat do vývoje, když se to stejně nedá použít na silnici (emise, hluk....) Jinak ještě před pár lety byly stroje silniční Grand prix i motokrosy výhradně dvoutakty. Pro běžný použití jsou fakt k ničemu (vyjímka jsou malý skůtříky), ale třeba taková Yamaha RD500 z poloviny 80. let je dost zajímavej kousek. Takovej závoďák na silnici. A dvoutaktní V4 v týhle motorce má zvuk docela příjemnej:-).
maxima> ved tusim este min.rok boli v GP dvojtakty.
ja nehovorim, ze tie motory niesu dobre, ved este aj teraz kto ide na GP, tak dvojtakt ma povolenych 500kubikov a stvorktakt 700 ci 750, to uz samo za seba nieco hovori.
ale vsimni si aky ma vyfuk 2takt, a 4takt. proste 4takt ma krasne velke vyfuky, hlboky, sycavy, bublavy alebo hrmotajuci zvuk, a navyse ked tomu vykotlis, tak nemas za sebou modry dym ako stihacka po forsazi :)
Matus: Ale jo, 4 takty jsou čistší, mají hezčí zvuk, příjemnější průběh výkonu a krouťáku atd..., jen jsem chtěl říct, že u nás v čechách si pod dvoutaktem každej představí Trabant nebo Jawu, a při tom existujou i dobrý dvoutakty který super jedou a zas tak moc nesmrděj. Třeba u lodních motorů se u dvoutaktů s úspěchem používá systém vysokotlakýho přímýho vstřiku, což vede k emisím, který by leckterej čtyřtakt mohl závidět. A nejsou to malý motůrky, existujou i 3.0 V6.
MatuS: No právě, to není vždycky dobře. Když jsi zvyklej jezdit se 4T přijde ti to divný, ale když se to s 2T umí, je to nářez (řeč je o motorkách samozřejmě). U lodních motorů se 2T používají hlavně kvůli menším rozměrům a hmotnosti. Vzhledem k tomu, že se věší někdy i dva na zadek lodi, což není pro polohu těžiště ideální, je každý kilo znát.
Teda čtu to tady po sobě a zní to, jako bych byl nějakej příznivce dvoutaktů. NEJSEM, jen jsem chtěl říct že pro některý speciální účely jsou 2T lepší než 4T.
Včera jsem usedl do koženého sedadla,do ruky uchopil volant v aplikaci kůže/dřevo a po otočení klíčkem v zapalování rozsvítil optitronovou přísrojovou desku zcela nového RX 330. Úchvatný pocit z nádherného vozu. jediným záporem bylo, že se s ním nedalo svézt. Je to totiž momentálně jediný model v ČR a nejspíš i v Evropě. Všem kteří mají rádi krásná auta doporučuji zajet se podívat do Ženevy kde bude mít evropskou premiéru. Opravdu to stojí za to.
Carmik. ježiš šmarja. RX 330 ? To nemyslíš snad vážně ne ? Po designérské stránce neuchopitelný tvary, nemůžu přijít co je k těmto tvarům inspirovalo jsou sice moderní, ale příliš překombinované ostré křivky na zadní části vozu vytváří dojem chaosu a disharmonie, což je proti pól přední masky, kde je jasně vidět, že design je od Toyoty a je její evolucí. Profil je bezkonflitkní ovšem s poznámkou o přesahu zadních lamp do boku auta, oblouk zadních lamp měl být bude zcela skryt, nebo měl být ostřejší tak aby byl v souladu s přesahem předních lamp.
Interiér následuje moderní trendy v automobilovém světě a dodržuje estetiku Lexusu, tedy bez vážnějších výhrad s poznámou o promrhání spousty prostoru na přístrojové desce před spolujezdcem. Je to SUV a více praktičnosti by neškodilo zvláště když je kabina tak výrazného konceptu "Cab Forward". Případně to měl užit nějaký trim z leštěného dřeva.
Abych nebyl osočen ze zaujatosti, tak jsem nepsal jestli se mi auto líbí nebo ne. Jenom jsem popisoval kvalitu designu. Japonci to sice mají po technické stránce dobře zvládnuté, ale jejich design je velmi obtížné z pohledu designéra pochopit. Je to sice moderní, ale nemá to zakončení.
Tak jsem si našel na webu nějaké obrázky tohoto lexusu a přiznávám, že mi to (laikovi v oblasti designu) přijde opravdu "nějaký divný"... Na druhou stranu mám pro "těžko pochopitelné" tvary slabost a možná mi ani nevadí, že to nemá zakončení. Ale nevím, asi z toho obecný závěr neudělám. Mě připadají designově neuchopitelné zejména korejská auta (jinak proti nim nic nemám), hlavně hyundaie, typicky třeba elantra nebo accent...
Ač příznivec japonců, tenhle kousek se mi moc nelíbí. Ale třeba to za rok uvidím jinak. Zato LS430 bych volil bez rozmyslu, nejhezčí auto svojí třídy, řekl bych.
Drahý Ace2, vážím si Tvého názoru, ale mě se to auto prostě líbí.Z Tvého příspěvku jsem nevyčetl zda jsi to auto viděl na vlastní oči nebo ne, ale na mne ve skutečnosti zapůsobilo ještě více než na obrázcích.Celkově auta hodnotím ze 3 úhlů. Vnější pohled - pocit z interiéru - a hlavně jízdní pocity.To mi dohromady musí dát celkový dojem jak budu k tomu kterému autu nadále přistupovat.
Ne to ne na vlastní oči jsem ho neviděl. Pravda auto vypadá lépe až na vlastní oči, než na fotografiích. Ovšem tahle RX 330 je taková strašně nevyvážená. Když už hi-tech design na zadním čele tak měl být i na přední masce. Přední maska se hlásí k Toyotě, což je v rámci koncernu asi spíše správné rozhodnutí, ale v tom případě plynulé křivky i na zadní část. Nebo obráceně. No a na to boku mě nejvíc vadí to rozhození zadních lamp, vyloženě kazí z boku dojem. Já mám z toho auta pocit, že předek i zadak dělal jinej designerskej team a pak se to slepilo dohromady, laicky řečeno. Jinak amící to budou jistě kupovat jak šílení... Je to Lexus a je to SUV = 100% prodejní úspěch i kdyby to vypadalo jakkoliv.
Já bych to pro tuto chvíli ukončil s tím,že až se svezu budu moudřejší pro celkové hodnocení auta.Pravdou zůstáva,že neznám auto které by mě uchvátilo beze zbytku,bez alespoň jedné výhrady.V celkovém pohledu pak člověk vždy trochu přimhouří oko.Na druhé straně už se mi několikrát stalo,že designově perfektní auto mě totálně zklamalo jízdou a naopak vzhledem nezajímavý model měl naprosto skvělé jízdní vlastnosti.Je to holt někdy těžké.Představ si,že Ti někdo nabídne neomezený výběr auta,ale jen jednoho
jediného.Nevím jak Ty,ale já bych z toho měl těžkou hlavu.
No já bych se moc dlouho nerozmýšlel. Jako obyč auto bych si vzal LeSable od Bucíka, kdybych měl dost peněz počkal bych si na 2005 DeVille a kdyby mě netrápil problém s benzínem, tak to jistí černo černý Escalade EXT. No a kdybych byl naftovej magnát počkám si na Sixteen :-) Jo to mám s výberem strašně jednoduché.
pro Ace2:takže Ty jsi ztížený na amerikány,alespoň podle toho co jsi volil.Já osobně po mnoha letech v automobilové branži a mnoha praktických zkušenostech s řadou německých a japonských vozů dnes dávám jednoznačně přednost značce Toyota/Lexus.S americkými vozy mám zkušenost pouze s off-roady Jeep,Ford a Chevrolet.Vůbec segment off-road a SUV jsou moje nejoblíbenější.Momentálně bych šel do nového Land Cruisera.
Carmik: Rejže a koncern VW mi nikdy pane nebude říkat. Nechci hračky chci pořádný auto, proto jsem psal 2005 DeVille (již v roce 2004) ale " Most powerful SUV" černo černý Escalade EXT je vážně bezkonkurenční, Lexus proti němu autíčko pro odvoz harantů do školy :-)
Ace2:pokud uvažuješ v dimenzích Ameriky tak chápu, ale já jsem a zůstanu Evropan a tady jsou americké vozy celkem k ničemu,jezdil jsem po Praze v Chevy K1500 Extended Cab 6.5 V8 nafta,bylo to zajímavé,ale v Praze naprosto nezaparkovatelné a v úzkých uličkách někdy docela problém díky ohleduplně parkujícím řidičům.Já jsem pro Toyotu.
No to jo, v Praze je to obtíž. Proto bych chtěl na popojíždění po městě k nelibosti a k smíchu ostatních SMARTa :-) To auto je bezkonkurenční, jezdí zadarmo, všude se vejde, sekvenční převodovka v základu. Ideál to města.
No já se musím přiznat, že jsem už hodně dlouho neměl brambory a dělám si pořád rejži. Tak nevím, zda za to může nátlak japonců, nebo by se snad proboha něco dělo se mnou... Brambora je jak asi víte 100% americká záležitost importovaná do Eu až s objevením Ameriky, kdežto rejže Asie jasná :-( Nicméně jsem to analyzoval a bude to asi tím, že rejži v sáčku hodím do hrnce a pak si jí akorát vyzvednu, kdežto brambory se musejí oloupat, nehledě na to že brambory nejsou nijak prospěšné tělu, někde jsem slyšel že nemají žádnou energetickou hodnotu, vitamíny atd. Ktežto rejže ano. No to je jedno, mluvil tady někdo o Toyotách ?
Já bych to ukončil asi takto. Mě těžko přemluvíte abych si nepřál něco jiného než Cadillaca, protože té značce velmi věřím a je to automobilka která je průkopníkem technologií (žel v EU se o tom moc neví) mají nádherná auta a ještě lepší budoucnost. Dělá auta 100 a půl roku. atd.. atd.. já si nikdy rejži nekoupím, pro mě to jsou auta bez ducha, některé se zbytečnou překombinovaností a jediný stroj ze země farmářů rýže, který by mi mohl říkat pane je Honda Goldwing za to bych se nestyděl.
Ace2:tomu abych Tě přemlouval jsem dalek,mám auta rád a nikomu nehodlám fandovství k určité značce vymlouvat.To,že fandím Toyotě má své praktické opodstatnění,odhlédnu-li však od tohoto aspektu existuje více značek, které jsou mému srdci milé.
Např. Aston Martin Vanquish nebo Jaguar XJ jsou krásné modely i když už vlastně nepatří Angličanům.Italové mne nechávají klidným,supersporty mi celkem nic neříkají.Němci-snad jen BMW M3.Od Švédů mám vztah k Volvu (pracoval jsem pro ně).Francouzi=dobré víno.A co se týká Ameriky (bez servilnosti) uznávám Cadillac právě proto,že vždy patřil k nositelům nových technologií.Mě se osobně líbí nový model SRX a cabrio XLR je velmi povedené.Je škoda,že o amerikánech se v Evropě málo píše,ale konkrétně Cadillac je jedna z mála US značek,které se snaží v Evropě prosadit.Doufejme,že pro dobro motorismu se jim to povede.
No když s Cadillacem to máš složitý. Když na news.auto.cz byl článek o tom, že Cadillac připravuje pro oficiální prodej ke stávajícímu Seville a skončenému Eldoradu model CTS, tak jedna z prvních otázek byla že nemá v nabídce diesel a že na 7xx BMW nemá. To že je to auto velikostí Opelu Vectra a že Cadillac ze zásady diesel používat nemůže, to jiní nedokážou pochopit. No a je to jedno. Já budu v Cadillacu jezdit vždy. Ostatní si můžou kupovat v AAA 3x bouraný a přetáčení na tachometru BMW a dělat massage.
Právě jsem si přečetl článek na www stránkách německého magazínu AutoBild o novém modelu Avensis. Velice mne překvapilo pozitivní hodnocení redaktora když v závěru napsal: Nejspíše je to nejlepší, co můžete nyní ve střední třídě koupit.A všichni víme jak se Němci na japonská auta dívají.Dalším kladným hodnocením byl oceněn diesel motor 2.0 D4-D D-CAT, kdy napsal: tato technika je tak zajímavá, že VW a M-B se pokusí získat licenci na tento patent Toyoty.
Již se nemohu dočkat až si budu moci nový Avensis projet.
No jo, Japonci teraz v strednej triede dobre viria vodu. Mazda6 je uz druhym najpredavanejsim importovanym autom v Nemecku, novu Hondu Accord tiez velmi chvalia a teraz aj novu Avensis. Super!
Jenže mě na těch nových Toyotách teď dost štve, že se s designem, který horlivě nechávají na centru ED2 ve Francii, hodně přibližují skopčáckým plečkám. Nový Avensis je toho dobrým důkazem. Ale zase interiér je samozřejmě hodně povedený. A pohodlný.
Carmik - nechapem to, ze oficialny cennik co som dostal v sobotu, ho jasne uvadza u vsetkych modelov ako "nie je k dispozicii" a mozno napovie aj tato stranka: [odkaz] /model-avensis- specifikace3.html
yyyyy:Pokud vím tak Avensis pro ČR tempomat má.To že není ve výbavě pro Slovensko je nejspíš marketingová strategie dovozce. Na druhou stranu,jezdil jsem s mnoha vozy, které tempomat měly a kromě prvních pár porevolučních let kdy byl provoz výrazně menší, jej v současné době téměř nevyužívám.
Carmik> tempomat je tusim len u motorizacie ktora nie je na slovenskom cenniku. Ale dobre ... preco by som nemal mat moznost tempomatu u 2.0 benzinu??? To je zase niekto mudrejsi a vie co JA potrebujem? BTW: to ze je na cestach viac aut nie je kriteriom. Kriteriom je to, ze ked ides 1000km v kuse, tak aj 1 minuta jazdy na tempomat pomoze drevenej nohe. A nezalezi ci ides na kolobezke typu Matiz alebo BMW 9xx. Skorej by som povedal ze u lepsieho auta ho potrebujem menej. To je ako predavat hrnceky bez ucha - ved kto uz dnes bude srkat horuci caj, ved kazdy pije skoro studeny kavu z automatu nie? Tak co??? V sucasnej dobe ked riadiaca jednotka meria vsetko co sa len da, a vecsina aut ma remote throttle, taka ftakovinka ako tempomat ma cenu tej packy pod volantom, nic viac. Rozumnym pristupom by som nazval tempomat v standardnej vybave ako napr. Mazda 6 ... ked uz sme u tych sikmakov - maju to cez ulicu tak nech sa poucia.
yyyyy:takže poslední informace,tempomat má verze 2.4, která se bude dodávat od podzimu,v současné době se uvažuje o tempomatu pro 2.0 a od podzimu bude mít možnost xenonů které jsou pro 2.4 v sérii.U japonských vozů všeobecně platí,že při zavedení nového modelu představí importérům celou řadu výbav a ten který si dle marketingové studie trhu vybere jednotlivé verze do prodeje.V praxi to znamená,že výběr modelů a jejich výbav se stát od státu může diametrálně lišit.Tradičně nejbohatší nabídku mají v Německu.U evropských výrobců,kde se 90% produkce objednává do výroby je možné specifikaci výbavy upravit dle přání zákazníka.Tím se ovšem prodlužuje doba dodání.U Japonců se výběr omezuje povětšinou na barvu,někdy i na barvu interiéru a ostatní výbava je již dána typem specifikace.Za to můžete mít auto k dispozici ve velmi krátké době.Obě varianty tak mají svá pro a proti. Srovnáme-li však japonský vůz a evropský vůz stejné třídy a stejné výbavy ve většině případů nás japonský model vyjde levněji.Na druhou stranu jsem ochuzeni o pocit,že si můžeme auto postavit podle svých představ.To je ovšem psychologický moment pro prodejce jak levnou variantu prodat co nejdráž.On vydělá a my jsme spokojeni:))
carmik>v takom pripade by som si predstavoval ze vybava bude obsahovat "vsetko" tak ako to robia korejci. Pristup toyoty je upne mimo. Pokial nas dovozca jasne vidi, ze 2.4l motor u nas nebude mat uspech, ma sa dat dokopy s ceskym a vyspecifikovat inu, napr. 2.0l verziu ktora zastupi vybavenostou tu 2.4l verziu a bude mat tu "plnu" vybavu. Predavat to co teraz avensis ponuka je ubohe. To uz ozaj radsej M6 ta maj v dizli aj v benzine rozumnu "plnu" vybavu. Ma aj nizsiu verziu so slabsim motorom ktora tu vybavu nema, takse si tiez limitovany, ale vzdy tu je moznost is do tej vyssej motorizacie, a v nej to dostanes.
Jsem zvědav na reakce na článek o nvém modelu Accord uvedeném v rubrice news.Já osobně si nejdříve musím Accord vyzkoušt při jízdě a pak se rozhodnu jak se k tomuto vozu postavit. designem se mi celkem líbí.
Vcera som na autosalone sedel v kombiku. Podoba sa to skorej na ameriku ako na japonca. Nizke, placate, veky kufor do vysky sedadiel, velmi maly kufor pri sklopenych sedadlach po strop, ale nech som posunoval sedacku hore dole, vpravo vlavo, nevedel som sa tam nijako upratat - ri dlhej ceste by som plakal, to nejako nezvladli.
Jel jsem s Accordem sedan (už 25. 1. t.r.) s motorem 2,4 a výbavou Executive. Podvozek byl až nepříjemně tvrdý (přestože kola byla jenom 16´), motor před deklarovaný výkon 192PS spíše kultivovaný, než ryze sportovní (auto ale mělo najeto pouhých 36 km, když jsem ho přebíral), šestikvalt odstupňován poněkud nesmyslně: obrovský propad mezi 1 a 2, následně všechny další kvalty seřazeny z hlediska zpřevodování těsně za sebou, ani ta 6 není žádný "dálniční rychloběh", takže motor stále dost točí (neštěstí je mimořádně tichý, prostý vibrací, jakýchkoli "přechodů" apod., s jednoznačně "sametovým" během). Předpokládám, že deklarované maximálky 237 km/h vůz dosahuje na vytočenou 6 při zásahu omezovače, jinak by jel určitě ještě o něco víc. Zřejmě jde o "schválnost" výrobce, čemuž odpovídají i obuté pneu pouze do 240. Můj výsledný dojem byl poněkud rozpačitý: nesoulad mezi "sportovním podvozkem" (jízdní vlastnosti charakteru motokáry se ovšem nekonají) a "buržoazním" motorem, charakteru motoru a zaměření vozu (spíše repre limuzína) neodpovídající zpřevodování, na jedné straně špičková orig. audioparatura od Boseho, dvouzónová klima, tempomat, xenony atd., na straně druhé absence palubního počítače (nelze ho mít ani za příplatek), dobrá ergonomie vpředu i vzadu, ovšem vzadu málo místa (nepř. ve srovnání v Mazdou 6) atd. atd. Nejvíc mne nadchl pohled do motorového prostoru: žádné zakrytování a pod ním "bordel" (jak je dnes všude zvykem), ale vše pěkně na očích, přístupné a hlavně uspořádané!
Jestlize ma auto deklarovanou maximalku 237, pak mi pouziti pneu pouze do 240 (V) pripada prinejmensim ponekud schizofrenni. Sveho casu jsem mel auto s deklarovanou maximalkou 170, v pohode by tudiz stejne logiky melo vystacit s gumami do 180 (S) nebo 190 (T). Vyrobce na nej vsak obouval gumy do 210 (H). Asi vedel proc - to auto totiz umelo z kopce hodne pres 200 (tacho)... A vzdy je lepsi mit nejakou rezervu, nez se bat desktrukce pneu v dusledku dynamickeho pretizeni!
>nez se bat desktrukce pneu v dusledku dynamickeho pretizeni< ver tomu ze ano, dve som uz tak znicil, nastastie to trvalo asi 100km, tak nie je problem nahodit rezervu vcas ... pokial nie je dojazdovka :-)
Mitsi: No prave, pokud to auto nejede vic jak 240 (a to urcite nejede), tak nechapu proc by mel vyrobce SERIOVE obouvat neco lepsiho. Zvlaste kdyz s tim 99% majitelu nikdy takhle rychle nepojede. Samozrejme jde hlavne o penize, pokud chces neco lepsiho, urcite neni problem si priplatit lepsi kola a gumy.
Ona ta maximální rychlost pneu s sebou nese i jiné aspekty. Hlavně - čím vyšší je max. rychlost, tím je směs měkčí (přilnavější, bezpečější, ale také méně trvanlivá) a tím je celková konstrukce pneu pevnější (nárazník i bočnice).
Pneu s vyšší max. rychlostí je tedy lepší, ale dražší a dřív zmizí.
To KON: A kde se bere ona jistota, že auto s deklarovanou maximálkou 237 "určitě nejede" víc jak 240? Ta Honda má motor 2.4, 192PS a 223Nm. Proč by nemohla jet přes 240, např. po odblokování omezovače? Ono totiž záleží mj. na tom, podle jaké metodiky je ta maximálka udávána: např. podle EHK OSN je 1500 m tzv. "na rozjezd" a 500 m "měřený úsek" (radar na začátku a konci tohoto úseku) - pokud auto v měřeném úseku ještě zrychluje, vezme se za "maximálku" průměr z měření obou radarů. A argument, že s tím stejně nikdo tak rychle nepojede? Určitě se najde pár lidí, kteří to přinejmenším budou chtít vyzkoušet. Pokud ona Honda jede víc než 240 (třeba z kopce), pak to může být vzhledem k rychlostní katagorii pneumatik docela průšvih...
Mitsi: Ja nerikam, ze nemas pravdu - asi to z kopce pojede treba vic nez 240. I kdyz si myslim, ze by odblokovani omezovace asi moc nepomohlo, kolem 230 uz moc rezerv tenhle motor mit asi nebude. Ale nejsem odbornik, takze o tomhle se nechci prit. O to mi ani neslo. Slo mi spis o to, ze je lepsi nechat na zakaznicich, jestli si radsi priplati treba za klimatizaci, stresni okno nebo treba ty "rychlejsi" gumy. Proc jim nutit neco co nechteji, nepotrebuji a neoceni...
Jezdi nekdo z vas bezne nad 240? (Treba i v Nemecku?)
Srandujete, to si ozaj myslite ze ked je guma do rychlosti XXX tak vydrzi CELU zivotnost prejst tou rychlostou tanecnym krokom? Modre oci. Mojim meganom 1.4 jazdim IBA dialnicu - rakusko 150, nemecko co dialnica pusti (tachometrovych 200 tam obcas je). Mal som tam gumy "T" do 190 a vydrzali tak 30 000 potom sa zacali rozpadavat. Tak som to musel rychlozahodit. Je blbe zahodit gumu so skoro novym dezenom len preto ze proste nevydrzala. Je pravda ze guma ma bezpecnostnu rezervu, ale urcite sa s nou nepocita NA CELU ZIVOTNOST gumy.
To KON: Ještě doplněk k mému předchozímu příspěvku - ono nejde jen o rezervy motoru, ale v téhle rychlosti především o aerodynamiku vozu. Accord sedan se pyšní Cx 0,26 a z hlediska součinu Cx a čelní plochy (což je rozhodující pro celkový odpor vzduchu) na tom také rozhodně nebude špatně. Pokud jde o oněch 240 v Německu, vymáčkl jsem je i z dvoulitrového Volva S40 (cca 140PS a 185 Nm). Subjektivně posuzováno je ovšem Honda Accord 2.4 výkonově někde úplně jinde. Dokud jsem pravidelně jezdíval přes Německo, záměrně jsem volil dobu s minimálním provozem, abych si tu absenci rychlostního limitu na dálnici mohl pořádně užít - když to šlo, jel jsem tzv. na doraz třeba několik set km. Obvykle jsem však narážel na problém nízké rychlostní kategorie pneu, především pak na "zimácích". Jednou mi dokonce povolila kostra pravé přední pneumatiky, když jsem ji "přetočil" (byla to letní Semperitka v "H"). Nic se sice nestalo, ale ten tah do volantu k pravé krajnici v rychlosti hodně přes 200 (přesněji nad 210), než se mi podařilo zastavit, nikomu nepřeji. Do té doby jsem se bál srážky s lesní zvěří, od té doby navíc rovněž destrukce pneumatiky ve vysoké rychlosti. Přece stačí, když se v daném momentě "podělá" byť i jen jedna! Fakt, že zbývající tři to vydržely, by člověka potom už třeba ani nemusel zajímat...
Mitsi: Jasne, chapu co myslis. Ale kdo chce jezdit pravidelne v rychlostech nad 200, tak si asi nema kupovat rodinnej sedan typu Accorda, ale spis Porsche. Kdyz budes mit poradny gumy zjistis, ze potrebujes lepsi brzdy. Pak nejspis, ze by motor potreboval pridat dalsi dva valce, karoserie vyztuzit, upravit naladeni podvozku atd.
A hned bys mel z bestseleru za XXX set tisic sportak za X milionu, kterej nikdo nekoupi.
Promin, ale o tech 240 u dvoulitrovyho volva se 140k (bez turba) dost pochybuju. To by musel foukat hooodne velkej vitr zezadu. Na tachaku byly, to verim, ale ne ve skutecnosti. Mam podobnej motor jako ten Accord (200k, 333Nm) a tabulkove jede 230.
Tak se holt vzdávám: "Chybovati je lidské, v chybách setrvávati hloupé." PS: 1/ Pokud má Accord deklarovanou Vmax opravdu "jen 227" (a já se tudíž "překoukl"), pak přestanu uvažovat o jeho koupi. 2/ Vždy jsem hovořil o rychlostech dle tachometru. 3/ Do Porsche nenacpu početnou rodinu se zavazadly. 4/ Jet trvale nad 200 s Porsche asi není až tak zábavné - lepší je s "rodinným autem" prostým jakéhokoli tuningu tzv. "na první pohled" a navíc plně naloženým ty maníky v Porche pořádně prohánět, aby byli nuceni na to to občas taky pořádně šlápnout.
Mitsi: Cim to vlastne jezdis? Pokud to teda neni porad tajny. Jinak je stejne jedno, jestli auto jede max. 200 nebo 240, i v Nemecku se podle me da jezdit nad 200 jen dost vyjimecne. Jen tak pro zajimavost, vite nekdo jaka je zhruba brzdna draha z rychlosti treba 240/230 km/h a pro srovnani ze 180 v normalnim aute?
>Nemecku se podle me da jezdit nad 200 jen dost vyjimecne< blbost, ked idem firemnou A6 quattro s 2,5TDI a nesere ma ze to zere 12/100 tak idem na plny kotol (220-230) kde sa da. Dokopy sa da udrzat v pracovnych hodinach tak asi 1/4 cesty (kilometrovo, nie casovo). V noci nevidim problem, to ale robim cestu domov a to moja 1.4 nikdy neda. Ale je pravda ze 220 da zabrat OVELA viacej ako 200. Jazdit cez 200 to uz chce naturu :-)
yyyyy: No prave, a kdy a kde "se da"? Snad jen v nedeli v 5 rano (v noci pres 200 zasadne nejezdim). Pres tejden je vetsinou pravej pruh kompletne zazdenej nakladakama, v levym to taky moc neodsejpa, kazdou chvili stejne omezeni na 120. Pravda, lepsi je to na usecich se trema pruhy, ale ty nejsou zdaleka vsude. Tech par usetrenejch minut za to riziko obvykle nestoji.
Pravda, vloni jsem zase trochu projezdil mně důvěrně známé úseky v Německu, po nichž jsem nejel dobře 5 let, a docela jsem zíral: přes rozšíření některých dálnic na tři pruhy všude samé omezení rychlosti. Nejvíc mě sra.y ty elektronické tabule, kde si obsluha z centrálního velína individuálně volí dopravní značení: Slunce nad obzorem=omezení, silný provoz=omezení, noční provoz=ochrana před hlukem-tedy opět omezení, silný provoz=omezení, déšť=omezení, kouřmo=omezení atd. atd. Holt už to není, co bývalo... Dříve jsem jezdil přes Německo zásadně v noci, obvykle v pátek jedním směrem a v neděli opačným. Některé úseky bývaly tehdy docela volné, dalo se proto jet, co to komu dalo (když chtěl). S dvoulitrem jsem "dělal" spotřebu na bázi 1250 km (délka jednoho směru, z toho dálnice cca 80%, přičemž jsem dodržoval většinu rychlostních omezení) kolem 14,5 l/100 km. Snad to něco o zvoleném tempu vypovídá... PS: Roušku tajemství kolem mého současného vozu jsem tady už svého času poodhalil. Pokud si toho všichni nestačili povšimnout, jsem jen rád - záruka totiž ještě nějaký ten týden potrvá a nerad bych si je rozhněval (na rozdíl od případu Kutila a jeho Mondea se mými problémy zabývali a stále zabývají).
s tymi palubakmi to honda neviem preco takto serie. ale palubak nedostanes ani do legendu...!
je to trapne! pripada mi to ako keby to robili naschval, aby sa odlisovali. tak ako nokia dlhe roky nedala automaticke zamykanie klavesnice, lebo to mal ericcson od zaciatku. ale nakoniec to ma aj nokia. kolko to bude trvat honde?
Jiri> kukni co mitsi pisal, presne to same sa mi stalo 2x. Ale v nizsej rychlosti to nie je take rychle. Ja som spozoroval "nevyvazenost" kolesa - take drobne chvenie na volante. V priebehu asi 100km sa stalo toto: chvenie sa zvecsovalo, zacalo byt pucut ako ked ides po betonke s priecnymi pruhmi, potom zacalo byt cictit aj zadkom a nakoniec to vyustilo to mlatenia ze som MUSEL znizit rychlost na 100. Ked som zisiel na odpocivadlo, tak cim som siel pomalsie, tym viac to bolo citit na volante ako keby zatacal doprava a dolava v rytme otacania kolesa. Ked som na gumu len tak kukol z vonka nic som nevidel, tak som si tipol - zle, bola to ta druha. Ked bola dole, tak na behuni bolo jasne vidiet nesymetricku bublinu. To sa mi stalo 2x, potom som tie gumy vyhodil a kupil naozajstne. To bolo pri rychlostiach 170-190 ... 1.4ka viac neda, verim ze pri 240 si ani neprdnes a v priebehu 5 km mas na diskoch framforce.
Včera jsem měl první možnost jezdit s novým Avensisem a můj titulek skutečně koresponduje s tím co jsem při prvních jízdách s tímto Avensisem zažil.Osobně si stojím za tím,že je výrazný krok směrem ke kvalitám Lexusu.Na úvod uvádím,že kromě,všech modelů Toyota a Lexus jsem jezdil i s mnoha dalšími značkami a tak mám možnost srovnání.První jsem vyzkoušel sedan 1.8 výbava Technical za 720.000,-, jako druhý model pak kombi 2.0 výbava Sol Elegant za 835.000,-Kč.Ve skutečnosti vypadá Avensis mnohem lépe než obrázcích a působí mohutnějším dojmem.Po usednutí za dvouose(konečně)nastavitelný volant jsem ocenil výrazně lepší sedadla než v předchozí verzi.Sedadlo řidiče je tradičně výškově stavitelné.Překvapením však bylo nastavování polohy opěráku,které se provádí stejným způsobem jako nastavení výšky sedáku a to tzv."pumpováním" po straně sedadla umístěnými pákami.Palubní deska je velice kvalitně zpracována z hodnotných materiálů a působí "lexusnějším" dojmem.Příjemné je oranžové podsvícení budíků optitronovou technikou.Vnitřní prostor poskytuje nadprůměrné rozměry a to i na zadních sedadlech při nastavení sedadla řidiče na výšku 185cm.Po nastartování 1.8 byl motor na volnoběh velmi dobře utlumen a více slyšet byl až při vyšších otáčkách.Převodovka pracovala naprosto přesně a odstupňování odpovídalo použitému motoru.
Největší překvapení jsem však zažil při jízdě po pražské dlažbě a přes tramvajové koleje.Na řízení se neprojevují vůbec žádné rázy od kol a při přejezdu nerovností do vozu pronikají pouze velmi utlumené zvuky.To samé se dá říci i o verzi 2.0,s vyjímkou hluku od motoru,který při volnoběžných otáčkách není slyšet vůbec a ve vyšších otáčkách je značně utlumen.Dynamika obou motorů byla poněkud zkreslena jejich "syrovostí",motor 1.8 měl najeto cca 2600km,motor 2.0 pak pouze 1400km.Pro důkladnější hodnocení bych musel ujet podstatně více kilometrů v různých režimech jízdy,ale již po prvním osahání nového Avensisu mohu prohlásit,že momentálně je to nejlepší ve střední třídě a Toyota rozhodně nezklamala.Oproti předchozímu modelu Avensis je tento,ne o krok, ale o pořádný skok dále.Osobně si s chutí počkám na podzim,až přijde verze 2.4 v plné výbavě.Na závěr ještě malá lahůdka.Měl jsem to potěšení "sklouznout se" s Lexusem SC430.V porovnání s ostatními Lexusy mě nic výrazně nepřekvapilo,ale el. stahování ocelové střechy je docela pěkné divadýlko pro kolemjdoucí.
Po porovnávací jízdě s novým Avensisem a novým Accordem jsem se po těžkém rozhodování nakonec přiklonil k Avensisu.Píši nyní o medelech s 2.0L motory. Accord má sice větší výkon, ale na silnici to není prakticky znát.Designově se mi Accord líbí, ale ve skutečnosti nevypadá tak robustně jako na foto. U Avensisu je to přesně naopak, skutečnost je mnohem lepší než foto a vůz působí velmi solidním dojmem. Srovnání v obou případech vynikajících podvozků je u Avensisu znát přece jen větší důraz na komfortnější jízdu, kdežto Accord již tradičně preferuje sportovnější styl. Co se týká vnitřního hluku je lépe odhlučněn Avensis a i interiér působí luxusnějším dojmem. Accord naproti tomu má zajímavější střih palubní desky. Vzhledem k tomu, že již nejsem stylem závodník běžného provozu dávám přednost Avensisu, nicméně se s Accordem vždy velice rád svezu a zároveň se těším na podzim kdy přijde také Avensis s motorem 2.4L a možná pak dopadně jejich srovnání zase jinak. Na závěr jednu perličku ze srovnávacích jízd na mosteckém okruhu. Avensis proti Mondeu,Passatu a Mazdě6.Accord tam bohužel nebyl.Ostrá pravotočivá zatáčka pokropená vodou. Nájezd do zatáčky rychlostí 80 km/h a maximální akcelerace při výjezdu ze zatáčky. Tento manévr zvládl pouze Avensis a Passat. Mazda s Fordem přes své sportovněji pojaté nastavení podvozku manévr nezvládly.
dabel> skusal som www.lexus.sk, neexistuje. isiel som na www.toyota.sk, tam sice vedia co je to lexus, ale inac tam o lexuse ziadne infosky niesu. ked som isiel na www.zoznam.sk, tak pod "lexus" mi naslo akurat www.toyota.sk a tam uz som bol....
Skusil som aj www.lexus.com, a to je americka stranka...
diky ze si mi uviedol stranky ppc (ich slovko "airback" ma pobavilo, je to vzduchova masaz chrbatu? :-) ) ale ako vidis, zrejme je importer dost neschopny (alebo vzhladom na predajnost lexusu sa mu nechce) spravit poriadne stranky, aby sa to dalo v lahkosti najst.
matuS: no jo, ta stranka toyota.sk je dost od veci, ked tam nic nebolo, isiel som na stranku predajcu (bol tam link na ten PPCTeam) a tam som nasiel vsetko, co som potreboval. To, ze neexistuje lexus.sk tiez dost dobre nechapem, mne to vyhodilo, ze domena je zaregistrovana a tym to haslo :(((
Tak abych trochu "přiživil" diskusi. Téma se jmenuje Evropa vs. Japonsko..., ale já přesně nevím, jak je to myšleno. Stejně tak nevím, co je myšleno např. pod pojmem japonské auto - identifikuje se to podle výrobní značky nebo čeho vlastně? Přiznávám, že po zkušenostech, kterých jsem postupně nabyl, jsem se stal milovníkem japonských vozů. Ale mým kritériem je "made in Japan", nikoli pouze značka. Stejně tak evropský vůz (lépe řečeno značka) může klidně pocházet třeba z Turecka či Mexika. Jaký je to pak evropský vůz? A to už vůbec nehovořím o komponentech. Ví vůbec někdo, odkud že to vlastně pocházejí třeba svíčky, kotouče, ložiska apod. právě v tom jeho voze. Vím, řeknete, že to je stejně jedno. Někomu to holt ale stále ještě tak úplně jedno není a já mezi takové lidi patřím! PS: Měl jsem na "opravdovém Japonci" gumy z fabriky zn. SEMPERIT, ale "made in Japan". Stály za dvě věci...
Evropa vs Japonsko..., ber to poněkud nadneseně.Máš pravdu v tom,že dnes už se téměř nepozná co je skutečný Made in Japan.Kdysi jsem měl terénní pickup, pravý Japonec,později je začali vyrábět v Thajsku, pro normálního uživatele to je celkem jedno, pro mne tam však byl znatelný rozdíl. Mít dnes možnost v Evropě koupit nové auto Made in Japan je čím dál tím složitější.Většina modelů pro Evropu se v Evropě i vyrábí.To je důsledek ekonomických čísel.
Já bych to hodnotil asi takhle - pokud se dotyčný japonec v nové lokalitě vyrábí už déle než cca 5-6 let, pak je jeho kvalita téměř srovnatelná s japonskou (nastěhují se totiž poblíž i subdodavatelé jako např. Denso, Aisin atp.). Mám takovou zkušenost s Corollou z Kanady, CarinouE z Anglie (hrůza) a RAV4 z Japonska - kvalita Corolly a RAVky byla (v rámci dobových srovnání - Corolla 92rok, RAV4 r.v.2001) srovnatelná.
Taky dost dobře nechápu o co tu jde - co má být tím znakem "japonské auto".
Zda jde o pohled konstrukce - kdo auto navrhl a čí technologie použil. Případně kde je montážní linka. To bývá dost rozdíl.
Druhý pohled je pohled celní. Z celního pohledu je země dovozu a země původu. Rozhodující je země původu, nikoliv země ze které se auto dovezlo. Zem původu nemuže změnit ani dovozce. Pouze ten kdo provedl montáž minimálně ze 70% původních komponent nebo použil minimálně 70% komponent vlastnich. Zem původu má vliv na celní deklarace a to bývá i nejčastější důvod proč se japonská auta montují v evropě.
Pro mě je např Toyota smontovaná ve Francii pořád Toyota - tedy japonské auto - i když dílenské zpracování už nebude nikdy to pravé ořechové jako od japonce...
To panasonic: Pro mě Japonec smontovaný v Evropě už není Japonec. Ani ne tak kvůli kvalitě montáže (tu bych možná ještě oželel), ale především kvůli kvalitě komponentů: Bosch prostě není Denso a Denso "made in Spain" není Denso "made in Japan"!!!
To maš pravdu, to by jsi pak musel kupovat pouze auta, která mají skutečně celně deklarovanou zem původu japonsko, jenže to by jsi šel proti proudu. Cena by byla také neúnosná. U mě je Toyota vždy japonec, jde přeci i o konstrukce použité technologie např VVT-i pokrok a preciznost, který je japoncům vlastni a drží tak latku hodně vysoko. Já jsem měl štěstí, moje Toyota přijela ještě přes oceán a za rok se začaly montovat ve Francii. Nemyslim si, že by to tím už nebyla Toyota. Motor má toto auto naprostou špičku mezi motory - neexistuje v této třídě dokonalejší a přesto jeho montážní linka také není v japonsku. Stejně je to dál skvělý a špičkový auto, který může například škodovka jen a jen závidět.
Jen pro upřesnění: nejde o "celně deklarovanou zemi původu" ale o tzv. "pravidla WTO (Světové obchodní organizace - dříve GATT) o původu zboží". Já kupuji jen "made in Japan", což se pozná zj. podle prvního písmene ve VIN kódu - začíná na "J", např. pro Mitsubishi "JMB...atd.". A klidně půjdu proti proudu: až se Evropě nebude prodávat žádný Japonec "made in Japan", pak už asi nebudu mít důvod, abych si ho kupoval! Mimochodem, Yarise s litrovým motorem jsem pro manželku nekoupil jenom proto, že se už nějakou dobu pro Evropu vyrábí ve Francii a "made in Japan" právě s tímhle motorem prostě není k mání...