Ceny ropy a s tým spojené zdražovanie benzínu a nafty je neustále spájané s neustále sa zvyšujúcim dopytom a zároveň poklesom svetových zásob....hmmm.
Ale tu je okamžite prvý paradox. Odborníci totiž tvrdia, že zásoby ložísk sme momentálne schopný vyčerpať len na 50%. Súčasné technológie ten zvyšok vyčerpať nevedia...takže ako je to s tým poklesom zásob?
V USA stojí jeden liter benzínu cca 15 korún, a už sa masy hnevajú....tak by tie masy asi mali ísť tankovať k nám...z toho by bol asi prevrat 8-s ...
Prečo si nemôžme odpočítať náklady na dopravu zo základu pre výpočet dane, keď už platíme takú drahú spotrebnú daň??? Že by potom štát nezarobil na drahé poslanecké platy...???
A prečo z tých miliárd vybraných na spotrebných daniach za palivá nie je nič vidno na cestách, ktoré sú posiate dierami...??? (a nie len nimi...)
Jenatzy nepostavil len ten jediný špeciál.
Bol konštruktérom elektromobilov, ktoré sa krátka čas vyrábali, navrhol dokonca hybrid.
Kto ešte vyrobil použiteľný elektromobil pred Jenatzym, keď ako píšeš, nebol zďaleka prvý?
To není jenom o penězích,to je touha po moci,hromadění defacto čehokoliv (půda,panství,dobytek,lidi....).A proto je hromadění moci ve jménu čehokoliv tak nebezpečné.Tady se touha po moci zastírá pláštíkem víry a to je mi vrcholně odporné.Bohužel.
Materialismus... no to je právě ta stádnost. Já mám znalosti historie docela slušné a vím, co se odehrávalo "ve jménu víry" pro obyčejný mamon a materialismus. Peníze způsobily ve světě několikanásobně více zla, než samotná víra. Přestaneme proto používat peníze? To bych chtěl vidět, až se naše na penězích závislá společnost zhroutí... :-)
Ne stádní,ale státní.Jsem vysoce materialisticky založený jedinec a každý s alespoň malou znalostí historie má představu,co se vše ve jménu víry odehrávalo a stále ještě odehrává.Ale to už moc odbočujeme.
Jenatzy nebyl zdaleka první, o rekord tehdy zápolil s hrabětem Gasotnem de Chasseloup-Laubatem, který měl také elektromobil Jeantaud. Jeantaud ale vyráběl i sosbní elektromobily, zatímco Jenatzyho speciál byl určen pouze pro rekordní jízdy.
Vždycky budou nějaké ztráty. Třeba v případě vodíkového pohonu budou ztráty tím, že vodík po čase vyprchá z každé, i sebelepší nádrže. Jeho molekuly jsou menší, než meziatomární a mezimolekulární díry v materiálu.
Prvú lastovičku (a hneď rekordnú) pustil do sveta Camille Jenatzy v roku 1899. Bol ňou elektromobil La Jamais Contente (absolútny rekord 105,88 km/h, ktorý vydržal celé tri roky).
2 elektrommotory 12V, výkon spolu s 67 koní.
to si ale moc nepomuzes, protoze tam to zase tahne vysoka spotreba nakladnich aut a autobusu a pokud by tedy preci jen doslo k nizsi spotrebe benzinu kvuli vysoke cene, tak nafat pujde porad dal ve stejnem mnozstvi a jeste navic se ted prodrazuje tim ze se do toho primichava "bio" slozka
Přesně tak, také si myslím, že prostě strmě roste poptávka po ropě v Asii. On je ten boom automobilismu v Indii a hlavně Číně prostě také spojen s růstem spotřeby ropy. Logicky. V každém případě to pro nás ale není dobrá zpráva. Jinak nevím - myslím, že Čína nemá vlastní zdroje ropy. Pak je jedno, jestli od OPEC nakupují v Asii nebo Evropě. Je to v jednom balíku poptávky. A ta roste.
No jasně,já jen,že svatouškové mají to samé máslo na hlavě.Dělící čára by sahala někam mezi homo erectus a habilis,tam už se začaly krást první pazourky a slyšel jsem,že se taky do dneška nebyly vráceny.
To je taky mozny pohled na vec. Je ovsem potreba stanovit caru, odkdy je ten majetek "legalni". No a vzhledem k tomu, ze prvorepublikova vlada nijak nezpochybnovala narok cirkvi na jejich majetky a prisly o ne az po "viteznem unoŕu", tak bych se v tom nerejpal a bral to tak, ze jim bylo ukradeno to, co bylo jejich. Takhle by ses mohl "dopitvat" az k tomu, ze nekdo, komu ukradli tovarnu, nespravedlive vyhodil nejake zamestnance a tim padem..... Zacarovany kruh.
To samozřejmě byly,to nejde oddiskutovat,je třeba se ovšem zamyslet,kde církve k penězům a majetku přišly.Že by poctivá práce?Je to jenom další článek v řetězu zvěrstev a krádeží.
To určitě, ale tyhle zdroje by třeba v noci nemusely být vůbec v provozu a energie z nich by baly dražší. Zatím soběstační jsme, ale to se může rychle změnit, když se hodně zvýší spotřeba nebo pokud se výrazně omezí výroba energie z uhlí.
Psal jsem, že budou potřeba nové zdroje. Ostatně, ČR je stále zatím energeticky soběstačná, máme oproti Evropě náskok. Něco maličko by se ušetřilo snížením spotřeby energie na transformace ropy, ale jestli by se tím pokryla spotřeba téhle sítě, neodvažuju se odhadovat. Nemám k tomu potřebná čísla.
Panejo... to radši ani neříkej nahlas, je mi z toho blbě. Nejhorší je, že jestli to takhle půjde dál, tak fakt akorát abych auto prodal, protože ho dlouhodobě neuživím.
Nárok na nápravu má v poslední době více "institucí", než jen církve. Ty díky komunistům, ale třeba školy nebo nemocnice díky mamonu po"revolučních" politiků. Ale radši dost s politikou, nebo nás dají do hate-listu a označí za flamery.
kartel zkouší co trh vydrží ... není alternatva, spotřeba nafty v Asii stoupá i přes stoupající cenu, tak proč by snižovali ceny, když poptávka roste ... číňani budou jezdit v autech a do Evropy pošlou odložená kola ... až začne Evropa jezdit na kolech, uvidíte jak půjdou ceny PHM dolu.
Pár let jsem se v té problematice vrtal a nejsem takový optimista. Nejde jen o rozvoj technologií. Kdyby to stálo na nich, už dávno z ropy děláme jen plasty. Jde o myšlení lidí, politiků, o prachy... o ty v první řadě. A kdo je má, bude si jejich příliv ještě dlouho bránit. Tipoval bych spíše padesát, než dvacet let, aby se myšlení lidí skutečně zlomilo. Jen aby pak nebylo pozdě.
Chtěl bych taky být optimista, protože elektropohonům věřím, podporuju je a ta myšlenka se mi moc líbí. Ale takových nás je menšina a pro současnou společnost jsme málem kriminálníci, co jim chtějí brát jejich svobodu.
Nečekám, že by všechna auta byla napájena z domácí rozvodné sítě. Spíš počítám s doplňovacími stanicemi na způsob současných benzínek. Přijedete, připojíte kabel k autu a za deset minut máte dostatek energie na 500 km cesty. Technologie na to jsou, i když zatím drahé. Nové zdroje budou potřeba, souhlasím. Ale jejich rozdělení a distribuce energie bude jiná, než jen do domácích sítí.
Akorát se bojím takového výsledku, kdy Shell, OMV, Agip a další prostě své čerpačky jen přestaví na elektrické doplňování a budeme tam, kde jsme byli.
Na jedné straně dá 270 miliard, jak vy říkáte, "pánbíčkářům", na druhé straně si tím stát odblokuje pozemky a majetky, které mohou přinést dlouhodobě několikanásobné zisky. Pak je 270 miliard za šest desítek let vlastně směšná částka. Tím spíše, pokud v blízké době projde i odluka církví od státu (v což upřímně doufám). Stát totiž ty miliardy následně ušetří na platech kněží, pastorů a všeho duchovního personálu.
Prosím, nemluvte o něčem, čemu nerozumíte.
To uz ale jdeme nekam uplne jinam. Politicky styl, ktery predvadi soucasna reprezentace, a to napric vsema stranama, je k velkemu zamysleni, co delat o pristich volbach. Ale komu jsme dali hlas, toho tam mame. Ono kdyby se na to clovek zadival vic dopodrobna, tak to "narovnani" s cirkvema je malina. Jsou tam daleko vetsi prusery.
jj, jen pro zamyšlení, ten analytik, co tu píše nemá úplně pravdu, vemte si že v Rakousku máte naftu levnější než u nás, přitom tam mají vyšší spotřební daň a nelze taky srovnávat náklady mzdové, distribuční, atd. prostě mají tam celkově vyšší cenovou hladinu, která by měla způsobovat, že cena v Rakousku by měla být od naší tak o dvě, tři koruny vyšší a ne o korunu či dvě nižší, ten rozdíl v ceně = někdo si tu mastí kapsu
Tvůj optimismus nesdílím. Na elektřinu zde nebudou dostatečné kapacity, i když se bude uplatňovat ve stále větší míře. A to především u mini a malých aut. Ale u aut pro "meziměstský" provoz se bude spíše uplatňovat auta na CNG.
Vcelku chápu velice zdráhavý přístup u VW group. Během následujících deseti, možná patnácti, let se budou lámat technologie. A dosti automobilkám hrozí, že své investice do nových motorů (vodík, elektřina) spláchnou do haj..
Opatrnosť je brzda. Nikam nevedie. Elektrina je jedna z alternatív. Vodík druhá. Stlačený vzduch tretia. Hybridy štvrtá. Ciest je veľa a mnohé sú viac ako aktuálne. Všetky znižujú spotrebu fosílnych palív viac alebo menej výrazným spôsobom. Desaťročie alebo dve je veľmi krátke obdobie, takže výraz "na spadnutie" nepovažujem za až taký neadekvátny. Pre ropný priemysel je to hrozba. Existujúca elektrická sieť môže byť problém. le aniu vývoj tak úplne nespal. Za pár rokov sa toho dá stihnúť veľa. Vybudovať nezávislú priemyselnú elektrickú sieť možno nie je až taký problém, ako by sa mohlo zdať.
nedavno jsem cetl, kdyz byl sraz OPEC, ze podle nich je realna cena bez spekulantnich obchodu nekde na urovni 65-70 USD (coz by pri dnesnim kurzu znamenalo sice vyssi cenu nez drive, ale ta by kryla drazsi tezbu, bezpecnost atd.)
pri dnesni krizi na peneznich trzich potazmo akciovych se vsichni investori obraci na komodity a houfne je skupuji, takze temer pulka ceny (dnes uz to mozna bude i vic jako pulka) je pouze vysroubovana spekulacemi) zajimave je, se podivat, kdo za tim predevsim stoji, jsou to ve velke mire americke penzijni systemy, ktere maji delsi historii nez v EU a volnejsi pravidla, musi sve prostredky nekam strcit aby jim neco malo vynesly
Tohle ale neni jen problem ropy ale vsech komodit, kdyz se dnes podivate na cenu ryze atd. tohle je mozna jeste vetsi problem, zvlast v rozvojovych zemich...
jedina moznost by byla omezit tyto spekulativni operace, ale jak to udelat, to nikdo nevi
problem je take v tom, ze abychom mohli jezdit na elektrinu, tak bude potreba postavit nove zdroje a to poradne (vite ćo to bude znamenat pro rozvodnou sit, kdyz si v jedne ulici zapojite 5 takovych auticek?) takze v uvahu pripadaji dve moznosti: termojaderna fuze (jeste minimalne 10 let vyvoje) a atomova energie (vsichni zname dnesni postoj Kateriny Jaquesove a jejich kamaradu) diky bohu uz snad vsichni tihle "zeleni" zacinaji procitat a stavet se k jadru optimisticteji, ale dokud tohle neviresime, budeme mit porad auta se znackem TDI v lepsim pripade LPG
Zajimave je nyni sledovat vyvoj auta na stlaceny vzduch, treba nas prekvapi :-)
Burza a spekulanti... článek, který bych nejradši z obchodování vypustil, protože mám pocit, že všechno jen neskutečně prodražuje. Jaká je vlastně přidaná hodnota těch spekulací?
Jen se obávám, že distribuci elektřiny pro napájení automobilů si přivlastní stejná parta, která doteď dodávala benzín. Se slovy "na spadnutí" bych byl velmi opatrný, Evropa je konzervativní, až to pěkné není a poslední vývoj u "prémiových" značek to jen dokazuje. Pokud do evropských států nevnikne invaze zvenčí, která přinese příliv elektřiny, tak ještě za sto let budeme jezdit v autech se štítkem TDI.
Problem je spis v burze v Rotterdamu, kde vsichni posledni dobou zenou ceny PHM nahoru jako magori. Nedavno kdosi v HN prepocitaval cenu v USD za Barrel of crude k Euru potazmo ke korune drive a nyni a vychazelo, ze cena za barel zhruba stejna jako pred par lety, kdyz byl USD silnej. Dalsi vec je, ze obrovskej zlodej je stat, kterej bere polovinu z ceny PHM do kasy a cim je drazsi, tim vic dostava... :no:
Elektrina je na spadnutie, tak sa snažia vyryžovať, čo sa dá. Hlupáci, ešte tak urýchlia svoj koniec, ekenomicky nevýhodná energia bude stále menej zaujímavá. Perspektíva ropných palív sa už nedá počítať na desiatky rokov. Zdochýňajúca kobyla kope na všetky strany.