Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Zpět na článek

116 komentářů

Lidi, potřebuju si koupit auto jen ta tuto zimu. Nemám moc velkou praxi (1000km)... Chci auto kolem 20-30 tisíc, ale né víc! Chci aby se to auto ne***o, aby jezdilo, a na spotřebě mi ani moc nezáleží. Chtělo by to nějaké spolehlivé. Uvažoval jsem o Fordu Scorpio najeto 140 000 motor 2.0i, slušná výbava za 25 000kč... Poradíte?
Za tyhle prachy je cokoliv těžkou sázkou do loterie. Že se to neposere, to ti nikdo nezaručí ani náhodou - spíš je naopak velká pravděpodost, že se ti na tom posere všechno... Spolehlivá auta jsou holt s cenou o řád jinde, s tím těžko něco naděláš. Jinak, Scorpio za 25tis s najetými 140tis km? To je něco jako Ufo, ne? Nikdo ho nikdy neviděl, ale hodně lidí věří, že existuje...
Tak tak, Oddie má pravdu, ostatně jako vždycky...😃)
Jen počkej, rejpale... 😊)))
oddie: to neni UFO. unknow tam len zabudol pripisat este jednu nulu 😉))
Dabel: kam, k ceně, nebo kilometrům? 😊)) I když je to vlastně fuk...
oddie: kam uznas za vhodne, kazdopadne to potom na vierohodnosti pridava 😉)) Tststs, jedna nulka a co to spravi...
No to je fakt, jeden by si řekl, nula sem nula tam, a co to všechno udělá 😊)) Si tak vzpomínám, kupoval jsem auto 1,9D 12 let staré, lehce bouchlé na zadek. Podle majitele najeto 120tis km (ha ha). Koupil jsem, a prohnal motor myčkou. Majitel byl amatér, samozřejmě tak ještě byla z Německa nálepka o výměně rozvoďáku, 128tis km, 6 let stará. Výborně, aspoň nějaký servis to tedy mělo... 😊)) Větší překvápko ale bylo v kastlíku - pár protokolů ze servisu, co se na tom dělalo, a mezi nimi papír z měření tlaků, těsně po přihlášení v ČR: stav 255tis km. Nutno uznat, že na 1,9D je ten stav směšný, ten motor byl jak víno, přeci jen to není stará škodovka - nicméně, to stáčení tacho je ale národní sport, co?
oddie: No to by za tyhle prachy byl asi lepší Peugeot 309 ne ? než Scorpio, který je za tyhle prachy už dost mrtvolný bych řekl. Pokud tedy chce chvilku jezdit a nechce dělat frajera s velkým autem.
Ja by som povedal, ze by trebalo sa popozerat, co je zrovna na predaj, pochodit a vybrat to, co vyzera aspon ako-tak zachovalo, neni zhrdzavene jak hrable po nedeli a motor ma len polovicnu choleru.
Ace: no, ono je to asi jedno. P309 za tyhle prachy je taky spíš mrtvola. Spíš bych koukal po autě okolo 2 litrů v benzínu, ty obecně moc lidí nechce (předsudky ala ručení, spotřeba atd...), takže jsou levnější. Takový P309 1,3 bude za stejnou cenu v mnohem horším stavu než např. dvoulitrová Sierra - a lidi to stejně koupěj spíš.
jo to je pravda Sierra by se asi dala. No hele taky jsem viděl BMW E30 za 35 😊
Skorpio je dobrá volba. V ceně do 30 tisíc není nic lepšího. Snad jen Granada, nebo piáno. Ale šrot to bude.
Ja bych za ty prachy doporucil Granadu, ta by mohla bejt za 30 v docela solidnim stavu ...
A kdyz to bude diesel, tak ani nebude moc zrat ...
Avatar - kostey
kostey
To Unknow: Já pořád doporučuju Sierry. Kdyť si přece se mnou projezdil v tý mojí skoro celou Evropu a to byla za menší prachy než do toho chceš dát ty!!!
no to je asi pravda a ke všemu asi Sierra vypadá i po těch letech pořád docela slušně.
Ahoj, koukam panove, ze jste se tady hezky rozkecali, ale ten kdo to tady zalozil uz se ani nepodival...

Co bych doporučil já? No ci jinýho než Mercedesa na zrasení - ideální bude nějaký piáno v benzínu, když nevadí kolik to žere. Za 25 se nějaký v benzínu určitě sežene.
Dik moc za příspěvky... Co si myslíte o tom že bych si na zimu kupoval zadokolku? A je na zimu vhodnej Diesel?
unknow: no jasně, diesel je vhodnej na zimu i na léto. Ale ne za 30tis... Ad zadokolka - no, bude to v zimě větší sranda.
To Kostey: Dobře dobřeeee, klídek.... Tak jsem trochu ustřelil. Nějak jsem se špatně podival. Na zadku sedim a držim se pevně klávesnice, abych ještě něco neproved...😄
Já bych diesel moc na zimu nekupoval. je snim sraní (zamrzá nafta apod.) doporučte eště něco...!!!
Aro?????
Já s dieselem žádné sraní nemám, a už vůbec ne apod - ale taky nestál 30tis... Lenin ti doporučil dobře, ARO, to je stroj! A nebo, Lada Niva 😊
Avatar - kostey
kostey
To Zadek524: Téma sem založil já a taky už jsem přispěl... tak si sedni na zadek a seď a moc si tady nevyskakuj 😊))
Jedině Hummer 😄
Ale houby, Hummer je na celý rok, nejen na zimu 😉
Kdepak, na léto je Hummer moc těžkopádný. Hummer je do pořádnýho sajrajtu. Čím více sajrajtu, tím líp pro Humra. Navíc Humr nemá lůžkovou úpravu 😄
Avatar - kostey
kostey
Já bych koupil Rolbu
Avatar - kostey
kostey
nebo takovej ten důlní nákladák s oběmem 24litru, kterej ja 6m vysokej a 12m dlouhej
To kostey: A nebo tak.
Brázdič: Hele jel jsi někdy Hummerem ? Tam je totiž víc místa na spaní, než na sezení. On je Hummer totiž pro posádku hodně malej (ve prostřed v kabině je převodovka a motor)ale ležet se tam dá více méně kdekoliv a to už nemluvím o Wagon verzi, tedy ten celej uzavřenej bez otevřený korby "kombík"
To ace2: Přiznám se že nejel, ale seděl jsem v něm a je to bomba. Jezdil jsem Landcruiserem a i to byla bašta, ale Humr je Humr. To ti dá přednost v jízdě i ten, kdo je na hlavní 😄
To jako, kdo nerozflakal auto, tak neumi jezdit?
Avatar - kostey
kostey
No tak se lidi přiznejte, Bourali jste? Já jo, ani ne týden před závěrečkama v autočkole. Ale nebyla to moje vina. Jak jinak 😄 - s Felicií (45tis škody) mimochodem jsem odtamtud ujel stejne tak jako ten druhej. Ale to už je dlouho, to sem byl eště mladej...
Avatar - kostey
kostey
reakce nebudou? Že vy se nechcete přiznat...
Ale jo. Asi 4 roky nazpět jsem nacouval s jedním pickupem do dveří nějakýho auta. Vzhledem k tomu, že jsem měl objednaný stůl v Bazaaru a měl jsem čas jen tak tak, tak jsem tedy odjel. Nicméně když nad tím přemýšlím, tak bych odjel asi stejně. Holt jsem srab.

No a nedáno jsem když jsem se byl podíval na sraz amerických aut v Maďarsku jsem opět couval a nabral jsem stand alone telefonní sloup, který už tam neměl co dělat ani drát na něm nebyl. No teď už jsem varován sensory, ale když jsem do nečeho vrazil tak jen zadkem při couvání a při malé rychlosti. Zatím tedy.
Avatar - kostey
kostey
Tak to je v pohodě... Já si myslim, že utéct znamená bejt srab, ale ujet? To jen tak někdo neumí... 😄 Prostě jsme machři.
Avatar - kostey
kostey
Když jste u toho Kladiva, tak vám něco povim. O mé sieře každej říká že to je tank, ale když to vedle mě na Roztylech Postavili 2 ženský v H2 tak jsem to radši přeparkoval. (Až po Fotce) H2 je taky tank, ale jiný kategorie... 😊
kostey: Vida je, holky. Měly zkrátka respekt 😄 Jinak je to humr a ne kladivo.
Sierra a tank? Ja ty lidi nechapu. Me taky rikali o Cortine ze je prej velka 😊)

A me pritom prijde Granada jako normalne velky auto ...
capriman: Bejvávalo. Dneska je i každej novej Golf větší než dvě generace starej Passat.
Avatar - kostey
kostey
zachvíli se bude jezdit v kamionech se čtyřma přívěsama
Neni to ani kladivo (hammer), ani humr (lobster), ale je to Hummer - tedy, jestli si pamatujete takovou tu pisnicku od Crash Test Dummies, jak tam hlubokym hlasem broukal takove to hmmm, hmmm, hmmm - tak presne to je Hummer - takovej, "Broukal". Jinak Webster mi vyplivnul jeste hummingbird - kolibrik, ale myslim, ze to neni tenhle pripad. 😄
Vlastně jo, máš pravdu. Bručoun, říkali někde...
Kolík80
Ja bych pro zacatecnika doporucoval spis nejaky predohab. Pokud pominu, ze zadohrab bez pytle cementu v kufru nevyjede vubec nic, tak si myslim, ze zadni nahon je hlavne v zime daleko tezsi na ovladani a kazde zazmatkovani muze znamenat opravu/vymenu nekolika casti vozu. Popravde ja bych nechtel auto se zadnim nahonem ani nahodou a to uz treba jenom proto, ze auto pujcuju i sve polovicce...
Avatar - kostey
kostey
Co třeba Renault 19?
Kolík80
Jo proc ne, ja mel Renaulta 21 Nevadu a nikdy me nikde nenechal, ale pocitej ze to bude chtit financni nebo minimalne casove investice, protoze na tom bylo porad co delat... Ale motor byl bez chyby (1.😄 tata ma Espase 2.2 a motor uz ma hodne pres 400 tis. a porad jezdi bez problemu! Ja bych ti mozna doporucil jednadvacitku prave s motorem 2.2, budes jezdit do deviti litru v pohodlnym aute a koupis ho za hubicku...
Lucky: To jsou všecko pěkný kraviny. Když vezmu auto na běžný ježdění, tak třeba tátova sedma E32ka - 51% váhy na zadku, bezchybné rozjezdy i jízdy vysokou rychlostí, pokud ji k tomu nevyprovokuješ vlastní blbostí nebo úmyslem, za celou zimu nevybočí zadkem. Když jo, pro mě je to sranda a zábava, ale nevím co je těžkého na zakontrování volantem a povolení plynu. Dle mýho když už jsem s autem v extrému, daleko radši řídím zadokolku než předokolku.
Kolík80
Kamos ma E36 1.6 a v zime se s tim pomalu ani nemuze rozjet po rovine bez plynu... Navic treba minulou zimu jsem videl delniky v kombikovim zigulu, ktery dostal v zatacce pretacivej smyk, manik chvili korigoval volantem, pak ubral plyn, chytly se zadni kola a jak mel zatocenej volant tak byl behem vteriny ze silnice venku... Par mesicu pred tim jsem na tom samym miste videl Opla Mantu, tenhle manik ale uz nemel takovy stesti a nabral sloup verejnyho osvetleni. Netvrdim, ze zadi nahon je spatnej, ale vyzaduje daleko citlivejsi zachazeni a hlevne ridic nesmi zmatkovat a takove reakce bych od nekoho kdo se chce teprve na snehu naucit jezdit rozhodne necekal...
Avatar - kostey
kostey
jo žigul by byl dobrej, ale asi koupim trabanta a na jeře ho naučim lítat
Zadohrab je jednoznačně lepší, je s ním větší legrace.
Já bych s tím taky souhlasil. Na naučení se jezdit na kluzkým povrchu je lepší jednoznačně zadohrab. Když nco pořádně přeženeš s "předkem", při malých zkušenostech už s tím moc neuděláš a jen hledíš, jak jdeš ze zatáčky rovně ven. Na pěkný svezení už potřebuješ auto nahodit přes ručku(nebo brzdit levou při plným plynu) a pokračovat v táhlým smyku a to už chce fakt trénink. Jako nezkušenej prostě s předokolkou žádnej hezkej smyk nevyvoláš. Zadokolka se urve a ke zvládnutí smyku to chce jen to, co psal rbaron - plyn, volant, na naučení ideální....No ne?
petr5: No neviem, co si predstavujes Ty pod pojmom "ucit sa jazdit", ja som si to skor vysvetlil ako naucit sa bezpecne presuvat autom z bodu A do bodu B a nie nejake srandicky s rucnou brzdou a perfektne smyky. Myslim, ze v tomto smere by bol predohrab vhodnejsi.
dabel: Ale to je blbost, kterou si nadiktoval automobilový průmysl se svým zjednodušováním. Na co si navykneš, s tím se ti dobře jezdí a když se učíš, vštipuješ si zásady a chování pro ten pohon, kterej zrovna ovládáš. Odvěcí řidiči Škodovek 1xx taky při přechodu na favorita často bourali, neboť šel nepochopitelně po předku ven. Myslím, že ustřelení zadku je z hlediska čistoty ovládání mnohem lepší manýr než "rovně a zběsile".

Na zadokole je dobrý to, že se člověk naučí auto opravdu celý OVLÁDAT. U předokoly člověk furt dělá nějaký čachry s předkem a zadek se jen vleče. Kdežto se zadokolkou ovládáš volantem předek a plynem zadek. Je to možná ze začátku malinko těžší, ale vřele doporučuju.
Avatar - kostey
kostey
rbaron: Přesně tak. Já si jako první auto koupil sierru Teď před zimou jsem si tam dal silnější motor, aby ten zadek víc klouzal...
rbaron: To si trosku prilis odvazne napisal, citujem "blbost, kterou si nadiktoval automobilový průmysl". Myslim, ze predokolka je na zimu vhodnejsia, napr. vyjazd zamrznutym kopcom zvladne lepsie. Ked si zaciatocnik, tak Ta rovnako dobre vylaka tak nedotacavost ako pretacavost. Ale v jednom mas pravdu: na co si zvyknes, to Ti potom vyhovuje. Faktom je, ze zadokolku som este nemal, vychadzam z toho, co mi o svojich skusenostiach z jazdenia rozpraval moj tatko, ktory vystriedal asi 25 roznych aut (predo- aj zadokolky) a najazdil hodne cez milion km. Ale s mojim prvym autom (predokolkou) som zvladol prvu sofersku zimu bez akychkolvek problemov 😉
dabel: Tak nevím, ale převracíš tady trochu teorii o tom, který pohon je lepší do kopce. Určitě to nebude ten přední ale "zadní" A v zimě to platí dvojnásobně 😊
Ladao: ale nepřevrací. Jen celkem správně předpokládá, že normální auto má motor vpředu, a ne v kufru... Ona taková Sierra, či žigulík, je na zimu spíš pro zlost, pro nás, co máme auta na ježdění, a ne na blbnutí. Jezdil jsem s lecčím (vč. Sierry a žigulíku 😊)), takže mám co srovnávat. Na blbnutí zadokolku ano, ale jinak? Děkuji, ne...
oddie: dabel měl na mysli "předokolku!" čili hezkyčesky "předohrab" a taky to napsal, já měl spíše na mysli pohon "motor v zádu". Ten rozdíl mezi těmito pohony je v zimě tak markantní , že tam není co řešit. Já na svým éru měl od počátku zimní gumy akorát v předu aby mi to lepší zatáčelo, na zadek jsem kašlal, neboť jsem vyjel na univerzálech OR 34 kam jsem potřeboval vždy a všude. Teď už s ním v zimě moc nejezdím, ale ve předu mám lepší Dunlopky a v zádu obyč Barumky.
Ladao: s éRem jsem nejezdil, tak nemůžu soudit, ale 105-120 považuju za jedno z nejhorších aut vůbec, jak na léto, tak na zimu. Každej kdo jí má, se chlubí, jak "s tím všechno vyjede" - mě na tom ale zajímá spíš jak to zatáčí a brzdí, a v tomhle jsou ty škodovky fakt katastrofa. Zvlášť když vidím polorozpadlou "stodvácu", vzadu zimní protektory, vpředu totálně sjeté OR6-ky, a maníka, co "s tím všechno vyjede", mám vražedné sklony... Já sám dávám zimáky na všechny 4, a nemám problém vyjet to co ty stodvácy - ale uznávám, že svůj díl na tom má i ten dost těžkej dvoulitrovej diesel nad přední nápravou...
oddie: dakujem za zastanie 😊)

ladao: samozrejme, ze sa stale bavime o motore vpredu a pohone bud prednych alebo zadnych kolies. Dakujem, ale aby som spekuloval nad otvorenou kapotou, preco mi niekto ukradol motor, to nemam zapotrebi 😉)
to dabel: Pod pojmem "naučit se jezdit" jsem si představoval blbnutí na sněhu, vyzkoušení si smyků na nečisto a tak dále....název Kosteyova tématu tomu odpovídá (nebo se pletu, Kosteyi??? )...o nějakých užitných vlastnostech tady myslím řeč nebyla a pokud jde o naučení se jezdit s něčím jen tak na rozflákání, je lepší zadohrab....proč, to už tu párkrát zaznělo.
Petr5: no vidíš to, a my si zase s Ďáblem pod pojmem "naučit se jezdit" představujem, že se člověk naučí jezdit. Kdyby byl název rubriky "Auto na blbnutí na sněhu", nebo tak něco, tak to je pak jiná...
Tak tak, asi sme sa nepochopili. Kedysi som toto tema pochopil ako chalanisko, odhadom 18-rocny, hlada svoje prve auto a rad by sa naucit jazdit. Uprimne, sam po cca. 160000 najazdenych km moc santit s autom neviem a smykom (riadenym aj neriadenym, rucku som za jazdy este nikdy nezatiahol 😉)) sa snazim maximalne vyhybat. Teda pre mna je urcite lepsi predohrab 😉)
oddie:tvůj text"" - mě na tom ale zajímá spíš jak to zatáčí a brzdí, a v tomhle jsou ty škodovky fakt katastrofa"" a můj text ""Já na svým éru měl od počátku zimní gumy akorát v předu aby mi to lepší zatáčelo, na zadek jsem kašlal,""myslím si, že mluvíme oba o témže problému, akorát ty ho nějak jinak chápeš. A název tohodle tématu je..no přečtěte si ho pořádně, já plně souhlasím s názorem, že je jedno jestli má motor v předu, nebo pro někoho v hufru jeho auta když jsou jsou poháněná zadní kola. Správně jsi oddie podotknul, že těžká litinová mrcha v předku udělá při výjezdu do kopce svý, ale ona udělá i svý v tý zatáčce, kdy se tlačí na ledu ven do škarpy a potom ne a ne tu mrchu zkrotit. Sám mám vyzkoušeno, že na obyčejný feldě 1,3 je nejlepší kombinace ve předu dobrý zimní a vzádu ledajaká letní a ono se to na ledu a ujetém sněhu potom chová trochu neutrálně a potom se to dá i navíc korigovat ručkou... jenže to ti pak jedna ruka shází na volantu. Jenže, všichni referentíci si vymodlili, no vymodlili, dostal jsem příkazem aby měli na všech kolech zimní a tak maj zimní. A pak ať si to krotí u nás na vysočině jak je jim libo.
Ladao: jo, tvůj text, žes měl vpředu zimní, jsem četl, a chápu to. Ale prostě jen nevěřím, že to u té 120-ky nějak moc pomůže (jak jsem psal, u éRa nevím). S tím těžkým bagem vpředu, nemám pocit, že by to tahalo ven ze zatáček, tenhle pocit jsem ale měl naopak s lehčími předky - s Favoritem a Wartburgem, oba na 4 zimních (tehdy na warťasu zdaleka nejcennější věc, zánovní značkové zimáky, téměř plný vzorek, sundané z z nějaké bouračky - policajt se při kontrole úžasem málem posadil 😊)) Jinak jako referentík bych chtěl taky 4 zimáky, ale nechtěl bych Felicii 😉)
odiie: je vidět, že se za chvíli shodnem, co který předohrab umí 😄 já zase nemám zkušenosti z těžkým motorem v malým autě(pokud nepočítám Octávku 2,0)Ale mám dost zážitků se zimním ježděním se všemi předpotopními škodovkami od Octavie, 1000 MB až po to svý éRo včetně všech 105-130, dále se Žigulem, méně už se švárovým MB 220D žralok a po té BMW 524TD, to všechno mělo pohon zadku. A jednoznačně můžu říci, že na závodech pořádaných v osmdesátých letech tehdá AMK na ledu a sněhu po zamzlým rybníce mě porazili několik let po sobě střídavě jeden a tentýž Warťas a nebo Žigul s metrákem cementu v kufru. Jenže... jenže, když se probraly mezičasy na jednotlivých úsecíh, tak jsem prohrál všechno o pár(do slova a do písmene cca 2) vteřin až v závěrečným slalomu na čistým ledě, kdy to opravdu moc nechtělo zatáčet a to jsem měl jen ty zimní vepředu, takže pokud bych měl i zimní v zádu, tak neměl nikdo nikdy nárok. Takže to je z mého pohledu důkaz o tom který pohon je lepší na blbnutí i potažmo jízdu v zimě. Otázka totiž zní, kolik takových "slalomů" jaké byly v tom závodě potká normální člověk bězně na cestě??
Ladao: já na to zas koukám přes jiné předsudky, začínal jsem totiž s žigulíky (2x), pak jsem měl Fiata 128 1,1 (lehký předek), záložní wartburg (opět lehký předek), něco se odjezdilo s Favoritem (totéž), no a pak jsem začal s diesely - P205 s 1,9D vpředu se chová úplně jinak, přišlo mi že stabilněji. No a pak už je to jen o zvyk, když člověk jezdí s těmito auty dlouhodobě, a na ten těžký předek si přivykne. K tomu byly doma dvě škodovky 105-120, a krátkodobé přesednutí z pažoutů 205 - 309 - 405 bylo pochopitelně pro vztek. I jízda s Favoritem je pak pro zlost... Holt člověk vždycky přivakne tomu, s čím jezdí nejčastěji, a vždycky má v sobě nějaké předsudky.
Jak sleduji debatu, napadá mne, co takhle něco pásového?
Lenine: myslíš něco jako "Leninovy sáně" tažené pásy do kterých jsou zapřaženy hejna Burlaků 😊)))() No nic ve zlým, ehm, tedy že ano 😄 Ty měly taky motor ve předu a pohon zadku...nechci, děkuji.
oddie: jo a ještě malý dodatek, kdybych byl jako ten s tím žigulem a dal si do kufru taky metrák cementu tak nevím nevím, jak by to dopadlo, jenže mě se takhle vyhrávat nechtělo a taky ho za to nikdo nekritizoval, ten s tím warťasem kufr pro jistotu ani neotevřel, víceméně šlo o srandu a ten kanystr benálu za druhý místo jsem dostal taky. Jenže on darebák jeden podvodnickej dostal navíc ještě k tomu velfobín, glykosol a škrabku, doprčic a a a !!!!... fňuk, fňuk... no nic... ale třetí dostal toho benálu jen desítku hurá.
Kolík80
To ladao: Otazka je co si kdo predstavuje pod pojmem "zatacet", ja si pod tim predstavuju, ze vjedu do zatacky, zatocim a po predku ji zase vyjedu... Coz sice skodovky zvladnou taky, ale v rychlostech tak o 1/4 pomalejsi nez jiny auta. Kamos mel skodovku a na suchu dostal v 60 smyk v zatacce, kterou ja bezne projizdim 80...

Kolik si myslite, ze musite najezdit se zadnim nahonem, aby jste ho zacali dobre ovladat?? Mimochodem, je veliky rozdil dostat smyk pri blbnuti na letisti nebo parkovisti a dostat ten samy smyk na silnici, kdyz se pri tom musite udrzet na vozovce a jeste vyhybat protijedoucim autum.
Lucky: pod pojmem "zátáčet" si já představuji, že předek auta jede tam kam chci já, nehledě na to jak jsou natočena přední kola a co mi dělá zadek. A to u předohrabu občas na ujetém sněhu a ledu vůbec nejde. A jaké jaké máš auto ty, jaké má gumy a kolik kdo má celkem naježděno s čímkoliv, nebo lépe s tím konkrétním autem ? Ten tvůj výklad kámošova smyku je dost zjednodušený nemyslíš ? zkus být příště konkrétnější a navíc je téma o zimním blbnutí. Nejde přece srovnávat nesrovnatelné. Nenapadlo vás odpůrce zadního pohonu nikdy, proč mají supersporty pohon zadních kol??? a motor buď vepředu i v zádu ??? 😁 Nepočítám čtyřkolky 😊
Ladao: ale já nejsem odpůrce zadního náhonu. Spíš jsem zastánce předního náhonu 😊))) Beru to ze svého, ryze praktického hlediska. S mým autem totiž dost často jezdí taky někdo jiný. Např. moje mladá, ségra... atd. A ten přední náhon je přeci jen dnes mnohem častější, dalo by se říct skoro zvyklostí, a na ovládání pro normálního uživatele jednodušší. Takže se nemusím tolik bát to auto strčit někomu do ruky, než když si koupím nějakou Omegu, a ten kdo to nezná, půjde v zatáčce do hodin, páč to nečeká. Kdežto tu nedotáčivost u "předku" více či méně čeká skoro každý. Jinak mně osobně jest to buřt, klidně bych jezdil s tou Omegou, a vůbec nejradši bych měl Defender, kterýžto je čtyřkolka 😊))
oddie: Člověče, taky jsem si myslel, že u Escorta s předkem mě nepotká nic neobvyklýho až do okamžiku, kdy napadl sníh na kterej jsem se připravil tak, že jsem měl vpředu nazutý prima zimáky a zadek jsem nechal bejt. V zatáčce se to pak chovalo jako bys věčně tahal za ruční brzdu. Poprvé mě to docela překvapilo a chvíli jsem přemýšlel, na jaký kola to má vlastně náhon 😃 amozřejmě jsem to přezul a od tý doby mám k těm gumám větší respekt.
oddie: co ty na to ? pak prej je každej předek na ovládání stejnej 😄 jak vidím, tak prdlačky, co auto a co motor v tom autě, tak se chová pokaždý jinak a to je ještě horší, pro ty co střídají auta byť stejné značky s různým motorem. Zadek se chová skoro stejně u všech typů, pořád se překyvuje a dá se řídit plynem. No prostě je to hlavou a rukama řidiče, co si budeme povídat 😄 to: prof co to mělo za motor ? lehkej benzín nebo těžkej dýzl.
ladao: To nebyla vina auta, ale jednoznačně obutí. Jak jsem to přezul, tak ty smyky nešly vyvolat jinak, než přes ruční brzdu. Byla to naftová 1,6ka. Věřím ale, že se 1,1 může chovat jinak, než naftová 1,9. Já mám raději zadní náhony.
To oddie & dabel: Jo, tak to jsme tohle téma pochopili každý jinak,mě v názvu tématu totiž upoutalo to "rozflákání", tak jsem vycházel z toho, že Kostey chce blbnout na sněhu 😉. V tom případě si za tím, co jsem napsal stojím, jináč samozřejmě na naučení radši předohrab, už kvůli tomu, že většina aut, se kterými bude "učedník" později jezdit, budou předohraby....pokud ovšem nepodlehne bávu, pokud na něj bude mít 😉
prof: Tohle se stalo na Voyageru. Na předku nový zimní GoodYear UltraGripy, na zadku nějaký letní Semperity. Voyager, normálně na předek těžkej jako tank a nedotáčivej až běda, najednou házel zadkem tak, že to leckdy už nešlo srovnat, třeba na křižovatce tou boční cestičkou vpravo, celkem mírnou rychlostí a najednou byl Voy přes dva pruhy. Jo, jinak Voy už je pryč, šel do světa za 64 kolíků.
RB: Tak jste rádi, že je z domu, ne?
prof: Bohužel se na něm páni z levelu natolik podepsali, že jsme rádi. Jinak to nebylo špatný auto.
No jo. Vy jste ale teď v jiný kategorii, i když, jak ses zmínil neřadíte. Včera měli kluci na dílně TDS, typuju tak 93, tak jsem si na tebe vzpoměl a sedl jsem si do toho. Naprosto nechápu, jak v tom může někdo jezdit a tvrdit, že to je pohoda. Schválně jsem hledal něco úchvatnýho v interiéru a nenašel jsem nic. Jestli se to zdá jen mě, ale ta odkládací ohrádka kolem šaltrpáky na mě působí, jako by si ji tam dodělal nějakej Tonda, protože to viděl u Lojzy v traktoru. nevím, ale asi jsem nějakej divnej 😄
no já to říkám pořád a vždycky se na mě sesypou... BMW interiéry dělat neumí. No a to mi nedá abych se znova nezmínil o nové 5xx s topolem...
ace2: Novou 5xx sem asi tolik netahej, dyzajnér od Fiatu tomu teď dává pěkně na *. Mě se právě líbily ty starý vnitřky úplně nejvíc.

[odkaz]
prof: Víš kolik se tam vejde věcí? 😄 Mimochodem, kdy jsem tvrdil, že je na tom vnitřku něco úchvatnýho. Je jednoduchej jak facka, všechno pěkně po ruce, výborně řešený výdechy vzduchu po celým autě. A hlavně bez americkejch nápisů FRONT WHEEL DRIVE, UNLEADED FUEL ONLY, OBJECTS IN MIRROR ARE CLOSER THAN THEY APPEAR a podobně. Někdy se divím, že amíci nedaj nad každý dveře zelenou EXIT bednu se zářivkou. Interiér u Maserati 3200GT nebo staromilná palubka Jagu maj něco do sebe, ale k BMW se jaksi hodí ten strohej nanicovatej dyzajn asi nejlíp.
Kolík80
Mam, teda uz zase skoro nemam SAABa 900i druhy generace, ale myslim, ze to az tak neni o aute, ja tam takhle jezdil se vsema automa co jsem mel (zadny z nich nebylo Skoda). Nevim co bych k tomu smyku vic dodal, levotociva zatacka, tak 90° o relativne malim radiusu. Jeli jsme skoudou 105 najezdova rychlost 60km/h myslim ze ani v zatacce moc nepridaval(i kdyz u ty skodovky je to asi jedno 😄)), no a najednou bylo citit jak se smykl zadek auta, tak rychle sundal nohu z plynu, auto se zavlnilo a jeli jsme dal... Myslim, ze na snehu by nam to takhle hladce neproslo. Kolik myslis, za toho ty supersporty najezdi na snehu?? Ja myslim, ze moc ne... Co se tyce nedotacivosti predohrabu, tak pokud vyrazne neprezenes najezdovou rychlost, tak se nedotacivost da velice dobre resit ubranim plynu, nebo vyslapnutim spojky, ani neni potreba brzdit...
Lucky:no "a najednou bylo citit jak se smykl zadek auta, tak rychle sundal nohu z plynu, auto se zavlnilo a jeli jsme dal..." no tak to je přesně to o čem je "zadek" kdyby měl zkušenosti se zadkem, tak by se neleknul a tu nohu na plynu podržel a jel kontrolovaným smykem dál...... a větší rychlostí 😄 A navíc neměla ta 105 gumy 155/14 a kola do V jako Tatra ? to si totiž někteří ňoumové podkládají unavený PÉRA ? a některý to měly úplně nový 😃) to je pak o něčem jiném než ten Sábík. A na sněhu ??? kolik by jsi tam asi měl ty s tím Sábem v zimě, nevíš, že jo, tak neříkej kdyby když nevíš, takový mám rád. "Co se tyce nedotacivosti predohrabu, tak pokud vyrazne neprezenes najezdovou rychlost, tak se nedotacivost da velice dobre resit ubranim plynu, nebo vyslapnutim spojky, ani neni potreba brzdit..." dyk to je to samý u zadku, pokud nepřeženeš nájezdovou rychlost, tak se nic neděje, nebo zase jen řídíš plynem a nemusíš sundávat nohu z plynu a zase jí tam dávat....dyk je to pořád o tom samým, už to pochopte, hlavně je to v hlavě a rukama řidiče. Každý pohon je o něčem jiným, jenom na ten zadní se jaksi zapomíná, protože se z ekonomickýho a konstrukčního hlediska výrobců prostě u běžnýho auta "NEDĚLÁ" Neberu MB, BMW a spol. to nejsou běžný auta. "ALE NA BLBNUTÍ NA SNĚHU JE DYCINKY NEJLEPČÍ ZADEK" a proč protože se chová pořád stejně a víš co ti udělá, pořád to samý, a ne jak předek jednou jo a podruhý ne. Jednou vyjedeš do škarpy, jednou se s ním otočíš, jednou to zvládneš v pohodě... já nevím jak ještě argumentovat. Já si dnes v pohodě poradím s oběma systémy, ale v zimě předku prostě nevěřím a jedu opatrně abych se do mezní situace nedostal.
U aut s jedinou pohanenou napravou mam nejlepsi zkusenosti s AR75. Radeji ctyrvalec (TS nebo TB), V6 uz se trochu hrne. Da se koupit za par slupek a casto ten samosvor vzadu i funguje. Diky prevodovce u zadni napravy a DeDionu (ktery zataci s autem) to je asi nejlepsi dvoukolka, co jsem kdy poznal. Jinak bych principilni otazku predniho a zadniho pohonu neresil, vzdycky zalezi na konkretnim aute. To samy je u ctyrkolek - systemu jsou desitky a nektery se chovaj hur nez dobre udelany dvoukolky. U zadniho pohonu je problem hlavne v tom, ze uz to dela jen malo firem a se samosvorem skoro nikdo. U ctyrkolek je problem v tom, ze jen malo jich ma trvaly pohon 4x4 a jeste k tomu alespon 2 samosvory. Ale obecne je mi mnohem milejsi, kdyz auto zatoci vic (zadek, sesperovany quattro) nez kdyz nezatoci vubec (predek, volny 4x4). Na pretoceni auta lze casto reagovat (ne treba u BMW M5, to je tak tezky a ma tak blby rizeni, ze to neplati) na nezatoceni se reaguje opravdu spatne. Porovnavani auta se zadnim pohonem konstrukce 1968 (Skodovka) se soucasnym predohrabem mi prijde dost unfair. I kdyz paradoxne treba 130 nebo Rapid jsou na snehu stale jeste vynikajici. Navic se da i obecne rict, ze vetsina protikluznych systemu jeste vice zneprehlednuje chovani vozu, takze ty rany mivaji jeste horsi nasledky (je to i psychologicky dany, ridici se citi neohrozeni diky TCS, TBC nebo OPBH a jezdej jako bez mozku). nejdulezitejsi jsou ale stejne pneumatiky.
To magic: Mluvis mi z duse, hochu!
Kolík80
to ladao: Kdyby nesundal nohu z plynu, tak jsme * spadli do pangejtu, nebo bychom mozna udelali hodiny o 180 stupnu a nebo se mohlo stat cokoliv jineho, ale to uz tekda neposoudime. Muj nazor je proste ten, ze pro cloveka s mokryma papirama je lepsi auto s prednim nahonem.
Lucky: Z tvé příhody jednoznačně vyplývá, že jsi si zní udělal jenom blbej závěr 😄 Odpověď zní, že zadek je vynikající, jenom musíš vědět, co děláš. Kdyby tam jel stejně rychle s předkem, mohli jste bejt ze zatáčky ve strouze rovně po předních kolech jenom pro fámy, že je předek bezpečnější.
Kolík80
rbaron: Myslis, ze to vi clovek, ktery ma mokry papiry??
Tak kdyz ma mokry papiry, proc si je nvyfenuje?
Avatar - kostey
kostey
kdo má mokrý papíry, tak by měl při prvnim napadnutí sněhu někam vyrazit na volný parkoviště a zjistit si jak se to jeho auto chová... (já to dneska zkoušel v Praze - když se jede z Dobešky serpentýnama dolu po kostkách směrem k Podolí. Taková zadokolka se Shell V power 99+ a lehkym zadkem... Kamarád zamnou se divil, jak zvláštně (bokem) najíždim do zatáček...
ad zadokolka a předokolka: když dostaneš nedotáčivý smyk s předokolkou, tak se dá (pokud už to nedovolí ubrání plynu či vyšlápnutí spojky a zatočit se prostě musí) regulovat ještě ruční brzdou (pokud není ruční brzda chytře na přední kola ;o) ) a vzniklý přetáčivý smyk doupravit přidáváním plynu nebo přibržďováním, ale ten výkon brzd se reguluje podstatně hůř, než výkon motoru (to i k přetáčivému smyku). Pokud dostaneš přetáčivý smyk se zadokolkou, tak jiná regulace než volant a ubrání plynu či sešlápnutí spojky za současného rychlého obracení se na víru všech cestujících není. Zatímco nedotáčivý se zadokolkou se dá regulovat příjemněji, než u předokolky. Oba případy ovšem samozřejmě za předpokladu, že existuje ještě fyzikální možnost smyk či nastalou reakci ukočírovat - jakmile se to stane na ledu či podobném sajrajtu, tak už zbývá jen to modlení... Přičemž fyzikální schopnosti ukočírovat smyk má spíše předokolka s ruční brzdou na zadek (a nebo zadokolka s ručkou na předek, ale to myslím nikdo nevyrábí a snad ani nevyráběl), protože má řidič možnost měnit směrové úchylky rychlostí na obou nápravach.
našrot: Čtu to po tobě už podruhý a je to bohdá pěknej blábol. Než někde cukat za odporně dávkovatelnou ručku, v pohodě si polechtám nebo uberu plyn a patřičně zakroutím volantem. Už tě vidím řítícího se do stoky, jak na poslední chvíli zběsile taháš za ručku a v tu ránu tam vletíš pozadu místo popředu. Až potom přijede nehodovka, jenom budou kroutit hlavou, cože za umělce to tam přistálo 😲(
Pokud ta FWD nemá samosvor, tak jsou její trakční schopnosti dost chabé. Ruční neruční, bude to dost těžkopádné. Sám jezdím občas na ruční i na suchu a to je poměrně zajímavé a akční. Ještě i na mokru to jde. Na sněhu je to spíš na efekt a pro pobavení okolí. Jelikož už jsem RWD měl, můžu prohlásit, že na nových zimních pneu bych byl na sněhu a ledu rychlejší.
HUFNAGL: Rychlejší s čím? S FWD a ručkou proti zadku SE SAMOSVOREM?
Ne. Na sněhu bych byl skoro jistě jistější se samosvorným RWD. Tak jsem to myslel.


Na druhé straně, třeba na okruhu na suchu, pokud bych měl ideální obutí, bych rozdíl pohonu jako takový úplně smazal. Nejrychlejší bude ten, který zajede nejlepší stopu a ta se dá jet pouze bez smyku.
HUFNAGL: Nemůžu než souhlasit 😄
Ale to jsou teoreticky pitomosti. Teorie o rucni brzde u predohrabu _ vyzkousej a uvidis! To auto uz jde potom smykem vsech kol jenom ne uz po predku, ale po boku nebo se roztoci. Pokud ta situace vyplyva z prilis rychleho najezdu, tak to nemuzes stihnout a pokud je to predem planovany prujezd na rucku, tak to nema zadnou spojitost s ovladatelnosti za meznich situaci, ale se stylem jizdy. Taky je nesmysl, ze rychle se da jet jenom bez smyku - naopak; asfaltovi specialisti jako Panizzi, Auriol, Loeb a dalsi jedou vyhradne s trvalym prokluzem vsech kol, otazka je miry prokluzu a vyboceni. Reci Stopa versus Smyk jsou nesmyslne, spravna jizda je supercista stopa s optimalnim prokluzem (ten zvysuje manevrovatelnost auta). Principialne receno: u predku je potreba pomalejsi najezd a lepe se akceleruje a reguluje na vyjezdu ze zatacky, u zadku je to naopak. Co to udela s casem je otazka. Stary zadky (nebo ultratezky BMW A MB) se ale casto taky vyhrnou po predku ven ze zatacky (ze starych Zigul, Polak, nektery Skodovky, atd) protoze proste nezatoci vlivem kinematiky naprav. A tim uz jsou vsechny teorie zase nekde jinde...zase jenom obecne: cim je motor (auto) lehci, tim lip zatoci, lip zataci auto s motorem napric nez podelne, s tezistem niz, s vetsim zakonem rejdaku, s vetsimi negativy priklonu, se samonataceci zadni napravou, atd. U aut bez samosvoru je navic potiz v tom, ze v tom nejdulezitejsim okamziku neni potrebny moment na potrebnym kole. To samy u volny ctyrkolky. Octavia 4x4, Audi S3, TT apod. jsou z hlediska sportu k nicemu, je to jen na to, aby auto vyjelo z blata lip nez predohrab bez spery. Predohrab se sperou je kolikrat trumfne. Z praxe skoly smyku a ruznych e😜erimentu vyplynulo pro me pouceni, ze ta AR75 TB nebo TS je z lacinych jednonapravovych aut nejovladatelnejsi na snehu a ledu. Problemy ma pri rovne jizde do kopce. U ctyrkolek je to tezsi: nezalezi ani tak na pomeru momentu predni/zadni naprava, jako na casovani uzavirani sper. Delta s 44% momentu na zadku lita dverma napred, naopak Cosworth s 66% na zadku je v najezdech pekne nedotacivej. Je to vice vlivu najednou (ulozeni motoru, kinematika, spery...). Takze podobne spory nemaji smysl bez zkusenosti s konkretnim autem!
magic: souhlas - ovšem - s tím předohrabem to tak funguje v případě, že se nesnažíš před zatažením ručky víc zatáčet (tím se akorát napomáhá smyku), že nebrzdíš a přední kola se musejí otáčet, tudíž musejí být s největší pravděpodobností ve směru nedotáčivého smyku (tedy jde o manévr, kdy se ještě nejedná o tu náboženskou situaci, což jsem psal). Jasné je, že praktické využití při potřebě náhlého manévru, kdy se auto * např. proti baráku je poněkud nemožné, protože 95% lidí stejně šlápne na brzdu ;o) A pokud jde o tu jízdu smykem - přesně jsi vystihl "teorii stíhaček": stíhačky se staví tak, že bez motoru nebo určité minimální rychlosti jsou jako padající cihla a to všechno proto, aby byly schopné rychle reagovat. Stejným způsobem jsou stavěné např. i formule. Pro běžnou jízdu s běžným autem řízeným běžným řidičem je nestabilní auto poněkud nevhodné a proto se dělají taková, aby měla nějaký stav stabilní, čímž je v 99% případů nedotáčivý smyk a proto 99% aut při velké nájezdové rychlosti do zatáčky i když jí pojede po dobré stopě a třetinu jí projede pak po předku vylítne ven. Nevylítne akorát auto, které má hodně dobře udělaný podvozek na hranici stability, což jsou např. WRCéčka - ta lítají ze zatáček všelijak, ale nikdy ne stejně, jako běžná auta. BTW: jen ještě - ten předohrabový manévr mám na své Corolle vyzkoušený.

P.S. jen ještě k té stálé jízdě smykem u Auriola apod. - tam je to ještě trochu něco jiného - prokluz je způsobený nadbytkem výkonu auta, ne tím, že by kola bývala až tak moc ztratila "trakci do boku", tedy může kdykoliv ubráním plynu prokluz snížit a třeba zabrzdit či cokoliv jiného.
Jenomze ten prokluz je tam nezbytny k tomu, aby bylo mozno auto ovladat plynem. Pokud totiz ten prokluz eliminujes a nechas auto jet po kolejich, ztratis moznost v zatacce pomoci zatocit autu plynem na speru. Proto - pokud se clovek podiva poradne - tihle piloti vlastne ani po rovine nejedou uplne rovne, ale tak trochu klickuji; kdyz prijde vracecka, predek se do ni nazene a nadbytek vykonu se postara o zamknuti zadni spery a pretacivy smyk, ktery se koriguje lehce volantem a ubranim (odemknutim spery). Takovy prujezd zatackou zdanlive pusobi neplynule (pulsy ubrat-pridat-ubrat-pridat), ale casove je naopak velice efektivni. Ale na to hlavne musi byt auto (treba s Integralou nebo Mysaken to jde, s Cosworthem nebo Imprezou ne). Pokud ale vychyleni nebo prokluz presahnou urcitou mez, jizda je naopak zase neefektivni (ale divacky zase velmi efektni - viz treba Triner)
Ja jsem nekolik let ridil zadohraba a ted prechazim na predohrab. Mohli byste mi napsat (klidne na soukromej mail dragrtw@seznam.cz) jak resit krizovy situace ? Se zadohrabem, kdyz mi zacne ujizdet v zatacce zadek, na malej moment seslapnu spojku a strhnu volant na druhou stranu a poustim spojku. Jakmile ucitim, ze zadek zastavil svou jizdu do strany tak znovu seslapnu spojku a vratim volant do puvodni polohy. Pustim spojku a motor zabere, ale uz pod kontrolou ve spravnym smeru.

Dal bych chtel vedet jak na umele vyvolany smyky s predohrabem. Se zadohrabem strhnu volant do strany, seslapnu spojku, zatahnu rucku a po spravnym natoceni poustim spojku, uvolnuju rucku a kotluju motor.


Diky za rady.
Avatar - kostey
kostey
Lidi znáte kus od Prahy vesňičku která se jmenuje Zvole? Je tam rybník... Co se srazit a zabruslit si? P.S. Letní pneu podmínkou
rbaron: jak se ti s tím vyjíždí zasněženej kopec? Vím co mi to dělá, tak by mě zajímalo bávo, který vzadu nemá zdaleka tolik váhy jako já.
asimov: Abych řekl pravdu, dost srandy jsem zažil, když jsem se vyhrabal na vomydlenejch letňákách ze 30ti čísel sněhu a Felda vedle zůstala stát 😄 Takže spokojenost.

Luke😱 Teda, dostávat zadohrab do smyku ručkou, to už musí bejt vracečka! Jinak při kontrování doporučuju pomalu povolovat plyn, tedy ani nevyšlapávat spojku, ani ho rychle pustit, protože pak zas rád ustřelí bokem předek, jak se zadek chytne. Pěkně pomalinku, nebát se a udělat s toho táhlejší smyk. U předohrabu je to všechno jenom zoufalost, ty auta jsou dělaný na ježdění a ne na blbnutí, tady ti moc neporadím.
To s tou ruckou bylo samozrejme mysleny u obratu o pres 90 stupnu. Teda hlavne pri blbnuti 😉). Napr. kdyz chci udelat poradny hodiny.


Jak na to ale s predohrabem to zatim nevim...


To zrejme zjistim na letisti az napadne snih.
U predniho pohonu (nejen) strasne zavisi chovani auta na konstrukci zadni napravy. To obecne u kazdyho, ale nektery predky jsou vyrazne nedotacivy (Astra, Golf, Passat, Fabia) a nektery naopak pretacivy (Peugeoty, Fiaty, Focus). Nektery jsou uplne zoufaly (Octavia - principialne nedotaciva, vlivem maleho rozvoru a dlouhych previsu ale tak nestabilni, ze prejde z nedotacivosti do pretacivosti i nekolikrat za jeden oblouk). Takze podle konstukce se potom odviji chovani. U nedotacivych aut je potreba jezdit pomalu a v krajnim priprade se da pouzivat i rucni brzda, ta ale treba u te Astry vede k pretoceni az za cca sekundu, takze je to k nicemu. Je to neovladatelny auto. Golf jinak nez na rucni zatocit neumi, ale i potom se nakloni na 3 kola a odhopsa do***e, takze taky neovladatelny - jedina rada je jezdit s temahle krapama pomalu. Nic jinyho vymyslet nejde. U Fiatu a Peugeotu uz rucni skoro nepouzivam, pokud ma auto snahu naznacit hrnuti ven z oblouku, staci ubrat ci levou jemne tuknout do brzdy a zadek ma snahu pretacet se, coz korigujes lehce plynem. Je ale potreba s tim pocitat a treba na desti najizdet vic do stredu oblouku. S Deltu 836 jezdim treba na Jizni spojce oblouky (obcas v noci) plnym bocnim prokluzem (hlavnve zabehlickou u Aralu), ale to uz je v rychlostech pres 170 km/h a staci slupka od bananu...Oktavka ma tu vyhodu, ze jak se porad houpe, tak jasne dava najevo, ze je nutno zpomalit, takze doporucuji uposlechnout. Obecne ale plati, ze u predohrabu je lepe najezd do zatacky pomalejsi nez u zadku, naopak zbyva vice prostoru na vyjezdu ze zatacky, kde lze vyrazneji akcelerovat.
OK. Diky moc 😉

Jinak me hlavne zajimal Renault19. Takze ted jeste zjistit jestli patri mezi ty nedotacivy nebo naopak.
Avatar - kostey
kostey
vjěd trochu rychlejc do zatáčky a zjištíš to,né?
Coz o to. Ja bych s nim do ty zatacky vjel, ale kupuju ho az pristi tejden ;-(
To magic: Teda tys'jim to zase nandal! Takhle jim hanet ty jejich "milacky". Se divim, ze se nebojis, ze Te sezerou... PS: Jinak s Tebou naprosto souhlasim. Ne, ze bych Ti chtel pochlebovat, ale proste to odpovida i mym osobnim zkusenostem z praxe. A pak me tesi, ze je tu i nekdo dalsi, "kdo vnasi trochu toho svetla do temnot motoristickych pover a mytu".
Radujme se Veslemse se, konečně napadl snich (aspon u nas- severni cechy) a ja asi hodinu a pul blbnul na opustenem parkovisti... 😄

Jak to tady ctu, tak i s predokolkou se da uzit, mam Pazouta 106 a ten ma perfektni podvozek, kdyz se s tim autem umi, lze s nim projizdet zatacky s rozhozenym zadkem bez pouziti rucky, staci se jen levou nohou dotknout brzdy (jak jsem si to vcera poradne nacvicil). Ale ma potom sklony k velke pretacivosti.... Kdo ma tady jeste Peugota 106???
Avatar - kostey
kostey
marlin: Tak to ti závidim, v praze napad takovej malej poprašek, kterej ráno hned roztál...
kostey : je tady porad,ale uz to neni ono... 😒 No, po mem silenstvi tam toho snehu taky moc nezbilo, dost ho bylo na aute... 😄 Ale, mrzne tady, a rano jsem skoro nevyjel od nas od baraku do kopce... mozna jeste bude snezit.

Kdyz tak o tom premyslim, poradne snezilo v sobuta na nedeli, kdyz jsem jel asi v pul jedny rano v nedeli dom, silena chumelenice a silnicari nikde!!! A Laguna (1.9 dci) hrabala i na ctyrku, des a hruza, jel jsem asi padesatkou...