Auto.cz

Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
neregistrovaný "Laďa007"
16. 1. 2004 21:41
Re: PIAA
Hmm, tak to už jim pomalu zvoní umíráček...Od doby, co PIAA experimentovala se změnou technologie výroby (tak rok, dva zpět) je prej jejich životnost velmi chabá! Jinak jsou to ty nejlepší a asi i nejdražší žárovky co se daj koupit. Míval jsem typ tuším Ultra White H4 kdysi ve Feldě a to bylo aspoň světlo! Na 80 000 km se mi spálily 2 ks...
neregistrovaný "bivous"
15. 1. 2004 09:02
Modrý pěkný ale když.....
Modrý žárovky jsou sice pěkný ale když je má někdo blbě seřízený a vám to zasvítí do zrcátek nebo přímo do ksichtu tak je to o zabití bivous-auto4u.cz
neregistrovaný "ex33"
13. 1. 2004 20:04
PIAA
Mám PIAA Super Plasma Blue H7 , jsou bezkonkurenčně super už 10 tkm, až na tu cenu..........
neregistrovaný "ace211"
13. 1. 2004 18:49
Re: Silverstar
jo jo souhlas, jednou jsem si koupil jaké si docela drahé modré žárovky cca 800 Kč / pár. Což o to světlo bylo nádherně nachově modré, ale v noci jsem viděl blbě a za deště úplně na tak jsem je vyhodil a koupil nějaké obyč Osramky s vyšší svítivostí a jak jsem byl spokojen.
neregistrovaný "Mitsi"
13. 1. 2004 18:26
Re: Silverstar
Podepisuji se pod to, co napsal luf! Jen dodám, že do nepohody jsou lepší žárovky s nažloutlým světlem. Řidič lépe vidí a navíc tolik neoslňuje ostatní (odlesky světel na vodní vrstvě).
neregistrovaný "rands"
13. 1. 2004 10:39
Re: zkušenosti se žárovkama
To Ajvn: Za kolik maji Light Day v Obi? Alpamayo je ma za 380,-.
neregistrovaný "luf"
13. 1. 2004 10:02
Re: Silverstar
Je to pravda. Oko je najcitlivejsie na zlte svetlo a najmenej citlive na modre svetlo. Preto su modre ziarovky iba modny vystrelok pre tych, co chcu vyzerat akoby mali xenony na Golfe II :-) Realne opodstatnenie nie je a ak chce niekto dokaz, nech si vsimne, ako posrato jazdia modraci, ked napriklad v noci prsi. A to iba preto, lebo nevidia. Kdesi so to rozoberal tu v MC, mozno sa vam to podari najst, urcite to bolo v rubrike o nejakych ziarovkach.

Ad vyssia svietivost Silverstarov - nesvietia dalej. To je iba marketingovy tah. Svietia tak, ako je navrhnuty relflektor. Keby svietili dalej, oslnovali by. Svietia vsak o dost intezivnejsie, az o tolko, ze som ochotny investovat do ich castejsej vymeny. BTW ja mam teraz tretiu sadu za necele 2 roky, co ich pouzivam. To nie je az take zle.
neregistrovaný "Ajvn"
13. 1. 2004 09:28
Re: zkušenosti se žárovkama
rands: Ja mel dvakrat OSRAM Silverstar, no dvakrat, celkem jsem ve trech salvach vyreklamoval 4 kusy (v OBI:), ale pak jsem uznal, ze ac dobre sviti, tak houby vydrzi (jezdim nepretrzite se svetly), vydrzela mi kazda prumerne kolem 250hodin, dost slabota:( Nechtel jsem drasat reklamacni oddeleni v OBI vic nez je zdravo, tak jsem pri posledni reklamaci presel na trochu drazsi (par asi o 60Kc), Tebou udavane OSRAM Light@Day, ktere jsou vhodne pro celodenni sviceni. Az na par polednich jizd v Chorvatsku, kde sem je nechtel uvarit ve dvojite optice, tak na ne stale jezdim porad a doted mi nasvitili necelych 340 hodin a zatim bez problemu, funguji obe. Svitivost je sice mensi, nez u Silverstar, ale viditelne lepsi, nez u obycejnych klasickych zarovek, jsem s nima spokojeny, za tmy a v noci jezdim pomerne casto. Jeste dodam, ze mam patici H7.
Avatar - Adyn
13. 1. 2004 07:57
Re: zkušenosti se žárovkama
Já má v H1 Osram Silverstar +50%. Očekával jsem krátkou životnost, ale mám je už skoro rok a pořád drží. A protože mám fiata tak celou zimu startuju s rozsvícenými světly a stále drží!

Jinak já mám osobní zkušenost, že žárovky odcházejí vždy v sérii. Jestli zhasne jedna, tak do čtrnácti dní zhasnou další dvě. Nebo ještě oblíbená finta - znovu zhasne ta vyměněná.
neregistrovaný "rands"
12. 1. 2004 17:04
Re: zkušenosti se žárovkama
No a jak si to vysvetlujes? Kolisanim napeti? Nebo jak? Mne na Octavii taky celkem praskaly zarovky, ale hodne jsem proste jezdil a svitil. Ted mi u Stila rupla po 2 mesicich Osram Silverstar, ale ta proste nema tu zivotnost. Mel jsem do katalogu mrknou pred nakupem a ne az potom. BTW Osram ted zacal s vyrobou nove rady tzv. dennich zarovek. Svitivost stejna 1500 lumen, ale zivotnost az 900 hodin. Mate s tim nekdo zkusenosti?
neregistrovaný "mfilip"
12. 1. 2004 15:37
Re: zkušenosti se žárovkama
Na Brave jsem za 4 roky menil 2 zarovku osvetleni SPZ. Na Octavce za 3 mesice jsem uz menil 2 H4. To jen k tomu, jaxe rika, ze italske auta maji problemy s elektrikou.
neregistrovaný "rands"
12. 1. 2004 15:16
Re: zkušenosti se žárovkama
Ted kdyz jsi to napsal, tak si uvedomuju, ze je to asi pravda. Fakt se mi zda, ze Fabie maji casto zhasnutou lucernicku. Cim to muze byt? Jezdi jich proste jen hodne, takze nam to tak pripada?
Avatar - kostey
12. 1. 2004 13:45
zkušenosti se žárovkama
Sledujte Fábie okolo sebe a zjistíte že tak každé desáté něco nesvítí....
neregistrovaný "turboleon"
12. 1. 2004 07:30
Re: Re:
Předělat na klasické xenonové výbojky se nechají i světlomety s H1 či H4. U H7 je to ale nejjednodušší, protože patice výbojky a žárovky je téměř stejná. Musí se sehnat komplet elektoniky /tzv. ballast a starter/, protože výbojka startuje pri 20kV a provozní napětí je 80V. Sehnat se nechají tzv. xenonové konverzní sady. Jsou poměrně drahé, i když pro H7 jsem je už viděl za 13 tis. Nebo je možné si to nechat namontovat u některé tuning firmy, tam to vyjde i levněji.Každopádně pro auta po roce 1997 je z xenonů povinná automatická regulace výšky a ostřikovače světel. Na druhou stranu pokud máte nové auto a aspoň ty ostřikovače, tak policajtům asi nedoje jestli máte xenony z výroby či dodatečné a před technickou se jen výbojky zamění za původní žárovky. Což je tak 15 min, protože původní vedení je vždy plně zachováno včetně konektorů. Pro info se mrkněte třeba na xenonvalot.com. U nás to dělá Lexani, CAT, P.Bačák, Hobbycar atd........
neregistrovaný "rands"
11. 1. 2004 14:19
Re: Silverstar
Panove, dost tady spekulujete. Znovu radim, abyste si na www.osram.com prohledli katalog vc. technicky udaju. Je tam zivotnost v hodinach a svitivost v lumenech. Silverstar a jemu podobne mutace maji podle tohoto katalogu cca tretinovou zivotnost a stejnou svitivost.
neregistrovaný "cmelak"
11. 1. 2004 10:29
Re: Re:
Rands tady píše, že se dají předělat, H7 na xenony s doprovodnou elektronikou, nevíte o tom někdo víc, kolik to stojí, kde se to dá koupit, určitě by to zajímalo více lidí, Já jsem měl místo H7 klasických OSRAM Silverstar, a ta mi odešla po půl roce při ježdění cca. 20 000 km, z toho na světla asi 5 000 km, a jezdím dlouhé cesty. Děkuji za názory a typy
neregistrovaný "Anndy"
10. 1. 2004 21:48
Re: Silverstar
No urobil som si maly prieskum, zozbieral nejake info a skusim to zhrnut - co si o tom myslite.

Docital som sa teda na osram.com, ze SILVERSTAR maju okrem 50% svietivosti navyse aj o 20m dlhsi svetelny luc. Naproti tomu COOLBLUE maju len +20%, ale modru farbu - resp. teplota svetla, ktore emituju je okolo 4000K /blizi sa to k teplote xenonovych vybojek/, ktora okrem toho, ze je modna - (mozno) dokaze priaznivejsie vplyvat na unavu, ale to je asi tak vsetko. Ziadna ina vyhoda - mozno len tych +20% (na osram.sk, ci cz je uvadzanych 30%)

Lenze:

1. docital som sa aj na webe predajcu narva.sk roznych druhov ziaroviek (osram, narva, philips), ze vsetky ziarovky (pisem len o halogenovych do reflektorov aut), ktore maju uvedene +50% svietivosti (osram, aj philips), maju podstatne kratsiu zivotnost (interval vymeny) oproti standardnym ziarovkam - to uz osram neuvazda.

2. tak isto som sa docital, ze podfarbene ziarovky (teraz, mi ale nie je jasne, ci sa tym myslia aj take typu cool blue, alebo naozaj nejako inak prifarbene - mozno je to fuk - ako je ta farba dosiahnuta - vzdy ide o vlnovu dlzku "len") na suxej ceste vykazuju horsiu viditelnost v porovnani s klasickymi. A dalej, ze za zhorsenych svetelnch podmienok - dazd/mokro, snezenie a tma - je idealnou farbou zlte svetlo, resp. svetlo ktore ide do zlta /je teplejsie/, lebo v zltom svetle su viditelnejsie a vyraznejsie obrysy predmetov oproti svetlu bielemu. Nepriamo by to mohol dokazovat aj predaj zltych okuliarov na pumpach, ci v TESCU a spol., resp. priamo osram, ktory ma svoj model ALLSEASON, pre zle poveternostne /svetelne/ podmieky a pri nom pise, ze svetlo je nazltle.

Takze ak som to dobre poxopil a budem brat do uvahy, ze kazdy hovori pravdu, len nie vzdy celu ;-), tak 20(30)% svietivosti pri CoolBlue je len kvoli tomu, aby sa to "modre" svetlo vyrovnalo intenzitou standardnemu bielemu (klasicka H4). Cize, ako relativne vyhodna alternativa mi vychadaza tie osram SILVERSTAR, ktore (udajne) svietia o 20m dalej, ale maju nevyhodu, ze ich zivostnost je podstatne kratsia, ako klasicke halogeny.
neregistrovaný "KarelB"
10. 1. 2004 20:40
Re: Silverstar
... určitě svítí víc než řadová H4 (stačí vyměnit jen jednu a je to jasně vidět) fakt je ale ten, že do roka tak 3 měním, subjektivně se mi zdá, že odcházejí častěji než klasika. Najíždím tak 30 - 40 k/rok a svítím skoro pořád. Nastartovat auťák s rozsvícenejma světlama = jasná smrt pro některou z nich.K
neregistrovaný "alig"
10. 1. 2004 16:52
Re: Žlté, biele a modré svetlo ...
Ja jsem menil klasicke H4 za ty Silverstar z makra. sviti o poznani belejsim svetlem, ale ze by bylo nejak extra lip videt, to si nemyslim ani nemam jak zmerit svitivost.
neregistrovaný "Anndy"
10. 1. 2004 16:05
Re: Žlté, biele a modré svetlo ...
Hmm, hej ale aj tak som nie mudry z toho. Zlte "bryle" maju v kazdom tescu :-) nak isto v tescu maju ziarovky narva. Len by ma zaujimalo, ci naozaj uvidim (resp., ci osvetlia viac) s osram silverstar, ci cool blue lepsie, ako so sucasnymi H4, co mam v aute (nexce sa mi to rozoberat, tak neviem, aka znacka to je).
neregistrovaný "Priatel"
9. 1. 2004 23:10
Žlté, biele a modré svetlo ...
[odkaz]
neregistrovaný "hotovyrado"
9. 1. 2004 21:47
Bez nadpisu
Svítivost je tady hodně relativní... CoolBlue má o třetinu a Silverstar o polovinu vyšší svítivost - to jest změřitelnou hodnotu. Ale CoolBlue svítí chladnějším namodralým světlem, které je ve tmě jasnější, než nažloutlý paprsek Silverstar, takže subjektivní nasvícení je asi stejné, jen zabarvení světla je pokaždé jiné....
neregistrovaný "Anndy"
9. 1. 2004 20:24
Re: Re:
rands: tejto vete nerozumiem:

"priznavaji tretinovou svitivost Coolblue a Silverstar pri stejne (!) svitivosti."
neregistrovaný "hotovyrado"
9. 1. 2004 12:57
Bez nadpisu
Já to mám do H4. Cool Blue má o třetinu více světla, než standardní halogen, navíc má světlo studeně zabarveno do modra. Silverstar svítí o 50 pct. více, ale je klasické nažloutlé. Chtěl jsem vědět, které z těchto je lepší.... O xenonech se bavit nemusíme
neregistrovaný "rands"
9. 1. 2004 12:50
Re: Re:
Turboleon ma pravdu. OSRAM je na nic. DOkonce v oficialnim katalogu na Osram.COmm priznavaji tretinovou svitivost Coolblue a Silverstar pri stejne (!) svitivosti. Misto H7 se daji namontovat xenony s doprovodnou elektronikou...
neregistrovaný "hotovyrado"
9. 1. 2004 11:59
Bez nadpisu
Prodím Tě, co je to za hloupost, reflektory pro xenony a klasické žárovky jsou zcela jiné, nezaměnitelné.... To si zase někdo myslí, že H1 s namodralým světlem je xenon :-) bez urážky....
neregistrovaný "turboleon"
9. 1. 2004 11:28
Re: Žárovky
Diskusi na to téma najdeš v archívu v sekci xenony. Cool Blue jsem používal, jsou dobrý, ale za rok jsem v průměru spálil cca 3, což je 1000 Kč. A to jsem je sháněl lacino.Takže jsem nakonec namontoval origoš xenony a jsme vysmátej.
neregistrovaný "hotovyrado"
9. 1. 2004 09:09
Žárovky
Jaké používáte žárovky? Mám na mysli typ média, ne patice. Podle mnohých diskusí na netu jsou zdaleka nejlepšími typy Osram Cool Blue, Osram Silverstar nebo Tungsram Megalight. Používáte je někdo? Nebo nějaké jiné??