Poradi mi niekto,ako sa rozhodnut pri kupe noveho auta medzi Fabia,Punto,Clio,Getz,...?Mini auta sa mi nezdaju velmi bezpecne.
Fabia ma dobry podvozok ale nie prilis dobre motory(okrem 1,2 12V),skaredy interier.Punto ma dobry motor a v ramci moznosti najvacsi interier,Clio pekny interier.Neviem ako je to so servisnymi nakladmi.Fiat je znamy nie vysokou kvalitou a spolahlivostou ale cena je priazniva.
Pises, ze krom 1.2 12V nema fabie dobre motory. Ja bych rekl, presny opak, kazdy motor ve fabii je lepsi nez 1.2 12V. Na to, ze Fiat je znamy ne vysokou kvalitou se muzes vybodnout, rozhodne Punto neni o nic vic poruchovejsi nez Fabie, Clio, apod. Kdyz pominu vzhled punta, zda se mi nejlepsi: nejcerstvejsi facelift, dobra vybava, nejlepsi nabidka motoru, cenove dostupnejsi dily a cena servisni prace.
Tieto akcie su mozno zaujimave pre niekoho kto ma dost financii.Ja sa neviem rozhodnut medzi zakladnymi verziami Skoda 1,2 x Punto 3dv. 1,2 x Clio 1,2 3dv., ktore maju z vybavy akurat airbag vodica.
syso: Pokud chces mini auto pro dva lidi, ne pro rodinu, tak prostorove vede Clio na prednich sedackach napric vsemi vozy sve tridy. Ceny v servisech jsou podle me velmi identicke u vsech zminovanych znacek, na tom uz dneska neni duvod bazirovat. Poruchovost? Nevim jak zbyvajici tri, ale u Clia, pokud jsou nejake "vady", ktere se reklamuji, tak nebyvaji z kategorie znemoznujici uzivani. Obecne bych o nem rekl, ze je na nem patrne, ze uz je vic let na trhu a tyhle zasadni a neprijemne mouchy ma vychytane, coz udajne zatim trapi Getz, jako relativne nove syrove auto. Jinak kdysi (cca 2 roky zpatky) byla na idnesu nebo v lidovkach tabulka provoznich nakladu vetsiny prodavanych aut v CR (servis/palivo/pojisteni) a Clio to tehda vyhralo. Pokud v testech Clio ztraci body, je to na ukor prostorovosti karoserie (zadni sedacky) a pomaleji fungujiciho topeni. Naopak plusove body ziskava za bezpecnost, skutecne dobre jizdny vlastnosti a predevsim velmi dobre a hospodarne motory. Pokud se o Clio a jeho provozovani budes zajimat vic, mame tu svou sekci Renault Clio a je tam pocteni na dlouhe letni a i zimni vecery :-)
Getz som z vyberu vylucil kvoli tvrdemu podvozku a hlucnejsiemu motoru.3 rocna zaruka je pekna vec, ale stale si radsej vyberiem europske auto.
Auto potrebujem pre 2 ludi,vynimocne pre viac.V rodine sme vysky 165cm a menej takze priestor na zadnych sedackach bude postacujuci,ked si dam sedadlo vodica uplne dopredu.Jazdit potrebujem hlavne po Bratislave a 2-3x do roka niekde dalej.
Neviem ako je to v Ceskej republike,ale na Slovensku obiehaju famy ze po vstupe do Europskej unie pojdu ceny aut hore o cca 10%.Viete o tom nieco?Ihned auto nepotrebujem ale keby som sa mal vyhnut zvysovaniu cien,tak ho kupim teraz.
Mel jsem Fiat Mareu, kde za 3 roky / 100 tis. Km jediným problémem bylo pískající palivové čerpadlo vyměněné v záruce.
Teď mám Fabii TDI, po 3 letech má nejeto 55 tkm. Závady: výměna řídící jednotky klimatizace 8t, výměna řídící jednotky centrálního zamykání 4t, výměna obou ložisek na předních kolech 3t, samo od sebe prasklo zadní sklo (vyměněno zdarma), drobné vady jako vrzající palubku, 3x za zimu nefungující zadní stěrač a nehřející zrcátka nepočítám.
3 roky stara - nebyla to nahodou jedna z prvnich serii? ty udajne byly hodne zle a pry uz nove modely detske nemoci nemaji... nvm, sem linej se koukat kdy se zacala fabka vyrabet, tak jestli kecam tak sry :)
Na Slovensku to zatial nie je take jednoznacne.Na Punto je momentalne zlava 31tis,na Getz nie je ziadna akcia(V Ceskej rep. je tusim teraz Getz od 249tis. ceskych korun.
Ja som mal dilemu Clio 1,2 vs. Punto 1,2.Clio sa mi viac paci v interieri,ale Punto ma lepsi motor a vacsi kufor.Cena je v uvazovanej vybave ktora je mimochodom na 95%identicka takmer rovnaka.Fabiu som z vyberu uz vylucil.
S těma akcema to máš těžký. Někde Ti slevěj, ale zas to napálej jinde. Ještě jsem se nesetkal s tím, že by dealer třeba těch 31 tis jak uvádíš skutečně jen tak pustil... Zejména pokud budeš to auto brát na leasing, dej si dobrý pozor na podmínky leasingu / pojištění.
Zabudni na auta v zakladnej vybave. Ja osobne by som sa prepadol od hamby, keby som musel krutit kluckou okna napriklad na hraniciach. Skus sa po predajcoch pozriet po nejakych predvadzackach alebo tak. A tiez by som sa snazil vyhnut zakladnej motorizacii. Taka 1.2 16V je velmi dobra volba. BTW kolko najazdis rocne? Poznam ludi, co jazdia 4tis rocne a maju auto za 500tis SKK. To je uplne chore a zbytocne vyhadzovat tolko penazi. Taxik, pripadne raz za cas auto z pozicovne vyjde lacnejsie :-)
Ad spolahlivost - mam Clio uz 102tis km a je v pohode. Zatial ma opravy stali cca. 8tis SKK. Kamos ma Punto 120tis km a tiez v pohode. Dalsi ma Fabiu (vsetci mame cca. rovnako stare auta) a dal do oprav cca. 20tis a to neratam veci, ktore servis meni zadara - tesnenie pod hlavou, servo...
Vcera som sa rozhodol pre Punto 1,2.Vyjde ma o 15tis. lacnejsie ako Clio v rovnakej vybave(Punto ma nieco troska navyse).Su tam 2 airbagy,elektricke okna,priprava na radio+6 repro,central, atd.Ziadne abs,ani lepsi motor(1,2 16V)... lebo na to uz nemam peniaze.Idem na to cez leasing s 50% akontaciou,inu cestu nemam.Leasing mam najlepsi aky teraz na trhu je(sucet splatok+poistenia je najnizsi,poplatok za vystavenie zmluvy neplatim a cena vozidla na odkupenie je najmensia).Len som si nevsimol ci je v tom aj zakonna poistka,alebo si ju budem musiet este zaplatit sam navyse.
Dobrá volba, Punto je super prostorné, úsporný motor a slušná výbava. Bylo by dobré napsat, kolik stálo, u nás Punto Active 5dv. vyjde na 265.000,- po slevě.
Neviem ako v Ceskej rep. ale na Slovensku zacinaju nove 3dv. Punta v zakladnej vybave len s 1 airbagom so zapocitanim 31 tis zlavy(SR) od 302.900Sk co je pri kurze 1,3 SKK/CZK tak 232tis ceskych.Neviem aky je presne kurz ale pocitam ze to vyjde narovnako.
Na Slovensku je zlava 31 tis Sk.Mna to 5 dv.Punto vo vybave Active(2x airbag,central,priprava na radio+6repro,atd) bez dalsich doplnkov a metalizy vyslo na 340tis Sk.Na ceske koruny to moze byt zhruba 261 tis.Rozdiel je len v tom ze vy v Ceskej rep. zarabate viac.Za 265tis korun by som ho bral hned ani by som nerozmyslal.
Hmm, nove punto nevyzera zle. Ale skus to financovat pozickou z banky. Obvykle je lacnejsia, alebo max. rovnako draha, ako leasing, auto je tvoje, ak nexces - nemusis si platit havarijne poistenie (nedporucujem - prave pri havarijnom vyjde pozicka lepsie, alebo ty dostanes praxy za pripadnu totalku, ci ukradnutie). Este by si mozno mohol uvazovat o pole, alebo ibize. v mazde2 som sa uz viezol - vo vnutri ma clovek naozaj dost miesta na take male auto a ma pocit ovela vacsieho auta. Teda pokial sa neobzrie do zadu za seba...
Mozem Ti k dobrej volbe len pogratulovat. Ja som mal Punto '96 viac ako 3 roky a najazdil som na nom oklo 111 tkm. Jedina porucha za cely cas bola vymena baterie :-) po 5 tich rokoch. Bol som uz druhy majitel. Mam 194cm a nemal som problem s miestom. Punto ma vysoku stavbu, je si len treba spravne nastavit operadlo, tak aby ta naozaj podpieralo a nie si tam robit "leharo". To by ta len bolel chrbat ..
Som rad ze mi potvrdzujete ze nerobim s Puntom chybu.Ja som malej postavy (165cm) takze po moje Skode 120 som sa v Punte citil ako vo velkom aute.Vhod mi prichadza vyskovo nastavitelne sedadlo vodica,len to nesmiem prehnat lebo potom kolenami narazam do toho plastoveho hrbu co je pod volantom(pri packe pre vyskove nastavenie volantu).Pre Punto oproti europskej konkurencii mi hovorila cena,dobry motor a priestor(hlavne kufor).Som maly ale ked som si skusal sadnut do Clia cez zadne dvere,poriadne som si treskol hlavu o tu znizenu strechu.Inak Clio ma velmi pekny interier.Ostatne znacky co boli na vyber vo mne bud nevzbudili doveru alebo boli drahsie.Myslim ze Punto je zlata stredna cesta.
Polo,Ibiza aj Mazda su v podobnej vybave drahsie.Ja som obycajny mlady clovek co setri cely plat na byt a sponzorom nakupu auta je maminka.Uz teraz sa zadlzila na akontaciu.Povodne sme chceli len nieco ojazdene,ale auto bezny clovek kupuje tak 1-2x za zivot,tak ked uz tak nove.A ked nove tak nech to ma 2 airbagy pre bezpecnost a 5 dveri lebo clovek nikdy nevie co bude v buducnosti.Vacsina ludi berie auto na leasing tak som predpokladal ze je to najlepsii sposob financovania.O pozicke som neuvazoval a teraz ma slak trafi ked zistim ze by to bolo vyhodnejsie.Idem si to zistit.Havarijne poistenie je drahe ale asi by ma vystrelo keby som niekde nabural,ved opravy na Punto su "troska" drahsie ako na S 120.
No pozicka z banky. Zalezi, aky si klient. Teda aj aky mas prijem najma. Mam na mysli spotrebny bezucelovy uver. Vacsina bank je ochotna ho poskytnut. Ale presne podmienky je treba v banke dohodnut. Vyhoda je, ze obvykle dostanes mensie uroky, teda celkvo zaplatis menej, ako na leasing. Ale okrem toho najvacia vyhoda je, ze auto je TVOJE. T.j. nie si iba prenajimatel, ako pri leasingu, ale si majite. V pripade nudze sa ho lahko zbavis (predas), a tiez je vyhoda u poistenia havarijneho. Teda ide najma o pripad, ze ti ho ukradnu, alebo proste urobis totalku. Rozdiel je v tom, ze u leasingu ma obvykle auto havarijne poistene leasingovka a vsetky peniaze idu jej a nie tebe. Takze ked ti ukradnu auto, tak nejaku zostatkovu hodnotu daju leasingovke, ale obvykle to nejako nedosiahne cenu splatenia leasingu, a je mozne, ze ty nic nedostanes, praxy zhrabne leasingovka a este jej budes doplacat nejaku sumu a auto bude v ....
Volal som do banky a bezucelovy spotrebny uver je za 12,5%.Leasingovy koeficient je 1,07.Je uver v tomto pripade vyhodnejsi?Ako rychlo sa da takato pozicka vybavit ked potrebujem pozicat 140tis a moj prijem je 16tis?Budem potrebovat rucitela?
V bance ti musi presne rict, kolik budes platit mesicne a leasingovka ti taky musi rict skutecnou vysi splatek. Obecne ale plati, ce se tyce pouze vyse penez a klienta bez historie ( bez bonusu na uver, nebo havarijni ), tak na nove auto se vyplati vzit leasing a na ojete spotrebitelsky uver. Vysi fiktivnich penez urcujicich cenu "vlastniho auta" v pripade spotrebitelskeho uveru si musi urcit kazdy sam. Nemam ale zadne zkusenosti z leasingu nebo uveru. Jsem typ cloveka, ktery si veci porizuje pouze pokud na to ma skutecne celou castku. A nez se cela castka naspori muzou dosavadni penize vydelavat jine penize.
Mozna kdybych mel uz nasetrene penize na auto a chtel bych havarijni pojistku, mozna bych se rozhodl pro leasing. Penize na pravidelne splatky by mohly byt snizene o zisk z vlastnich penez, ktere by nemusely byt vyplaceny na celou castku auta, ale jen na akontaci.
Pytal som sa presne na toto v CSOB (v CR). A aj ked mi tvrdili, ze spotrebny uver je vyhodnejsi, ako leasing, pri cca. rovnakej akontacii, rovnakej dobe splacania a rovnakej vyske pozicanych penazi vychadzali splatky o cca. 1000CZK menej pri leasingu. Navyse platila akcia na zvyhodnene havarijne poistenie auta, co este zvacsilo rozdiel v prospech leasingu. Jedine plus zostavalo fakt iba to, ze auto je od zacaitku mojim majetkom. Chod do banky (takej, co poskytuje aj leasing) a daj si presne vypocitat, kolko by ta vysli splatky pri ktorom sposobe platenia.
Ak chces vidiet tie linky od mfilipa, daj odpovedat na prispevok a v texte povodnej spravy vidis cely link :-)
Dik za radu,ale ked s tym mate skusenosti, mozte mi narovinu povedat co je v mojom pripade vyhodnejsie?Cena noveho auta je 340tis z toho 200tis mam.Ked som sa bol pytat na spotrebny uver,v banke mi povedali ze pri 60% akontacii by bol "zrejme" vyhodnejsi leasing ale nedali mi porovnanie.
OTP leasing ma momentalne akciu-neplati sa spracovatelsky poplatok, leasingovy koef je 1,061 a zaroven je poistka v Komunalnej poistovni 2,4%.
Este jedna otazka:Po vstupe do EU sa budu menit znacky?Ako rychlo treba prihlasit nove vozidlo na Dopravnom inspektorate?Aby sa mi nestalo ze auto prihlasim teraz a o 3 mesiace budem platit za znacky znova?
Ako je to ked sa prihlasuje leasovane auto?Po skonceni leasingu budem prepisovat auto na seba?
Ja som mal aj leasing aj úver a odporúčam ti v tvojom prípade úver. Spotrebný úver na auto v OTP banke je s úrokom 9,0 v Dexia 8,7 a v ČSOB je 10,0, ale tam zas auto nie je vôbec na banku viazané, čo je výhoda, lebo s autom si môžeš robiť čo chceš, aj predať a nemusíš ho už prepisovať na seba po skončení úveru. V prípade krádeže máš menej problémov, ak je auto na úver ako keď je na leasing, čo nie je zanedbateľné, lebo môjmu švagrovi teraz v dwecembri ukradli v BA auto a má s tým dosť čo robiť. Mal ho na leasing.
Ono ti v bankach ani v leasingovce nedaji porovnani, i kdyz srovnavaci reklama je povolena. Jenze nekdy se i v reklamach porovnavaji jabka s hruskama. Nereknu ti, co je vyhodnejsi, stejne je to vzdy strileni od boku, mnohdy ti spolecnost pri prvnim seznameni nerekne vsechny poplatky apod. Proste zajit do banky a rict potrebuju pujcit 140 tKc na 3 roky a dostanes odpoved: zaplatite tolik a tolik + mesicni splatky. Pak do leasingovky - chci koupit toto a toto na 60% akontaci, kolik budu platit mesicne a kolik bude zustatkova hodnota. A pak porovnat, jakekoliv nase vypocty nebudou presne. Zadnych vymen SPZ se neboj, normalne budou v platnosti a vyjde narizeni, ze od tothoto a tohoto data se budou vydavat jen nove SPZ. U nas ted proti leasingu hovori vec, ze od 1.5.2004 prejde z 5 do 19% sazby DPH
Potrebujem dofinancovat 120tis na nove auto.Spotrebny uver preplatim za 3 roky aj s poplatkami o 26tis, leasing o 20tis.Z financneho hladiska by som sa priklonil k leasingu,ale co ked mi auto ukradnu alebo urobim totalnu havariu?O kolko ma oberie poistovna a leasingovka?Beriem Punto a udajne sa nekradnu.Ale cert nikdy nespi a mozem byt prvy okradnuty majitel Punta alebo rozbijem auto do srotu.Stoji tych 6 tisic za pokojnejsi spanok?
Poistovna musi v pripade kradeze, alebo totalky vzdy v prvom rade uspokojit naroky leasingovky. Az to co zostane dostanes ty. V pripade ze je auto na uver, si jeho vlastnik a poisotvna uspokojuje len teba. To uz je presne podla tabuliek, ktore zohladnuju vek auta a amortizaciu ..
Jeden znamy mal Fabiu na leasing, rozbil ju na totalku a dostal za polrocne auto par tisic.. Proste polovica ceny auta, co zaplatil pri kupe bola v haji.
ak beries ucelovy uver na auto, tak musis poistku napisat na banku ktora ti uver dava...
Poistka je sice tvoja a aj bonus sa ti prenasa po skonceni splatok, ale dokial auto nesplatis, tak peniaze z poistnej udalosti idu banke, ktora z ti z nich uhradi opravu auta, pripadne v pripade totalky si strhne zbytok splatok a co sa zvysi je tvoje...
Ja viem ze v pripade kradeze alebo totalky budem skodny viac ako 6tis.Vravite ze istota je istota a radsej mam vziat uver a preplatit ho oproti leasingu o 6tis?
tak sorry, v MFDnes kdysi byly prakticke priklady reseni stejnych modelovych situaci ( kradez, totalka ) u aut porizenych na uver nebo leasing, ale nemuzu to najit. Zkus na www.idnes.cz dat do hledani v idnes "leasing úvěr" a zkus to tam najit. Dalsi vyhoda uveru oproti leasingu je ta, ze uver muzes splatit predcasne.
Podla tetusky v CSOB je poistka napisana na teba a teda totalku alebo kradez riesi poistvna v tvoj prospech. Ale je to aj tak jedno, pretoze zvysok uveru musis doplatit aj tak.
Uvažoval som o uvere zo Slovenskej sporitelne,urok 9,8% a spracovatelsky poplatok 2% zo sumy uveru.Vyslo mi to o 6tis drahsie ako leasing.V pripade kradeze tak ci tak musim uver dosplacat ja alebo moj rucitel.Beriem leasing.Moja akontacia je vyse 60% a v pripade kradeze udajne nebudem velmi skodny.Opacna situacia je pri nizkej akontacii,kedy je to naozaj na odstrelenie.
To mi nesedi, preco by si nemal byt skodny pri vysokej akontacii a preco by si mal byt pri nizkej. Tvoja skodovost skorej asi zalezi, kedy to auto rozstrelis - ak na zacaitku leasingu, tak je to OK, ale ak niekedy v jeho druhej polovici, tak nedostanes vobec nic a nemas ani auto ani peniaze. Len taky hypoteticky priklad: auto ma 2 roky, zaplatil si 180tis akontaciu a uz 90 tis v splatkach a rozbijes ho. Poistovna zaplati za auto cca. 150tis, z toho pojde ~50 tis leasingovke a tebe zostane 100. Stratu mas 170tis. Ked budes mat akontaciu napr. iba 60tis, v spaltkach za 2 roky zaplatis 180tis, leasingovka si zoberie ~90tis a zostane ti 60. Stratu mas 180tis. Nie je to moc velky rozdiel, vsak? Ak je nieco s tymito vypoctami zle, tak ma prosim niekto opravte, tieto veci zaujimaju velmi aj mna, tak aby som si to vedel vypocitat spravne. Diky
BTW vypocty su pre auto za 300tis s pouzitim kalkulacky leasingovych splatok na www.csob.cz. Cena auta po 2 rokoch je "z brucha", ak sa niekde daju najst nejake tabulky, rad to prepocitam.
Pri tom vsetkom pocitani nemozno zabudat na jednu vec: ze k leasingu dostanete zlavnenu havarijnu poistku. Take nieco k uveru (aspon myslim) nedostanete (ak ano, tak na zvysok tohto prispevku zabudnite :o) ). Takze, ak chcete zistit, kolko preplatite auto pri leasingu a pri uvere, pripocitajte si k splatkam aj havarijnu poistku. Ked som si ja kupil auto, tak mi vyslo, ze co som preplatil na leasingu, som viac-menej usetril na poistke. A ako uz tu bolo spomenute, ked auto ukradnu, je treba z poistky vyrovnat podlznosti aj pri leasingu, aj pri uvere. Takze riziko "ziande auto & ziadne peniaze" je pri oboch.
Priklad: moji znami mali Fabiu v hodnote okolo 360 tisic SKK na lizing. Do konca 3 rocneho lizingu zostaval priblizne 1 rok. Mali totalku. Po uspokojeni lizingovej spolocnosti dostali 120 tisic.
Zisti si v poistovni, kolko by si dostal za auto priamo ty, keby si bol vlastnik (cize mas ho na uver). Odpocitaj si zostavajuce splatky a uvidis. Tipujem ze minimalne o 50 tisic to bude vyhodnejsie.
nejses vlastnik a v tom je podstata vseho - precti si smlouvu a to velmi peclive a dozvis se jak mnoha zpusoby a to i dost banalnima muzes o auto prijit... a pak teprv povidej - asi jsi to vubec poradne necet!
No a posledni moznost, kdy sam nezadas pricinu, ze lesingovka krachne a tvoje auto se stane predmetem aukce trebaze do splaceni ti schazi jen pulrok. NAHRADU, NIKDYnedostanes, protoze poradi je jednoduche - nejprve stat, pak banky a potom veritele podle poradi prihlasenych.
Jestli maz leasing za sebou tak but jen rad a z hluboka si vydechni.
No o uvere ma zmysel sa bavit, len ak je bezucelovy! Ucelovy na auto je defacto to iste, ako leasing - len je to priamo u banky.
Leasing sa da tiez skor splatit, ale inak - da sa bud doplatit nejaka ciastka a zvysok sa rozpocita na zvysne obdobie (teda zaplatite napr. 100k jednorazovo niekde pocas leasingu) a na zvysne obdobie sa znizia splatky. Aspon tak nejako mi to zenska u OTP-leasingu hovorila.