Jo, dneska vyměnit žárovku už není žádná sranda. Je to sice blbé, ale je to tak >😒] Možná proto se mi zdá, že celkem dost relativně nových aut jezdí "jednookých", tj. s jedním svítícím světlem. Většinou nejde o socky, které nemají na žárovku, ale o lidi, kteří nemají holt čas to dát hned do toho servisu...
Já mám za to, že když už to dospělo z různých důvodů k tomu, že žárovky nejdou snadno vyměnit, tak výrobce by měl dodávat opravdu velmi dlouhotrvající díly, aby to nebylo nutné měnit 😄
Já mám za to, že když už to dospělo z různých důvodů k tomu, že žárovky nejdou snadno vyměnit, tak výrobce by měl dodávat opravdu velmi dlouhotrvající díly, aby to nebylo nutné měnit 😄
Se servisem zkusenost nemam, ale kdyz mi odesly "tovarni" Philipsky, tak jsem kdysi zakoupil OSRAM Silverstar H7icky v OBI v Europarku ve Sterboholych (Praha😊, kde jsem se tehda, ocekavajic problemy, ptal pani u pokladny na zaruku .. a ano, dva roky. A co cert nechtel, zarovka mi odesla nejprve jedna, pomerne brzo, asi po 200hodinach provozu, zatimco podle webu jsem tehda dohledal garantovanou svitivost .. ted nevim .. urcite nad 500h. Datumove to bylo asi po ctvrt roce, sel jsem tam, na reklamacni, rekl jsem jim, kolik jen nasvitila, za jakou dobu (viz. paragon) a sice nadseny nebyli, ale vymenili mi ji za novou. Pak mi odesly velmi kratce po sobe rovnou dve naraz. Uz me tam skoro znali😄, ale i tentokrat mi obe vymenili, mely nasviceno snad ani necelych 200h. Po case mi z nove dvojice odesla jedna, taky zadna epochalni vydrz, vzal jsem tam obe dve, spatnou spolu s dobrou, protoze to bylo kupovane podle paragonu jako "par" a rekl jsem, ze mi je to hloupe, ze nechci pokouset jejich dobrou vuli, ze ty Silverstarky jsou asi obecne spatne, ikdyz je garantovano daleko vic a ze si priplatim (bylo to asi +60Kc) a vemu si celodenni OSRAM Light&Day, at je tam neotravuju v budoucnu znova😊 Skutecne mi obe vzali, i tu dobrou😊 a s doplatkem jsem si odnesl dve nove celodenni. Kdyz mi po vyrazne delsi dobe odesla jedna z tech celodennich, ta uz tech cca 500 nasviceno mela, ikdyz podle webu by mela snad kolem bajvoko 1000? 😊, tak jsem si koupil uz regulerne nove Philipsky, taky v OBI Sterboholy, at ze me taky neco maji😊, at mam paragon s novym datem a uvidim, jak mi budou slouzit dlouho tyhle. 😊)
Takze v pripade tehle "provozovny" musim rict, jako zakaznik maximalne spokojeny. Nic jsem nefingoval, rikal jsem vse pravdive, v podstate na tu reklamaci jsem mel pravo a oni se vuci tomu korektne postavili. No, OBI je moloch, je par zarovek nerozhodi .. a wo wo tom to asi je. 😉 Jen mi potreti bylo vazne uz samotnemu blbe tam s tim samym paragonem jit potreti 😊
Pritom prusvih podle me neni v zarovkach, ony by tu vydrz mely mozna odpovidajici tomu, co se garantuje, ale problem je v tech optikach aut, ktere se dneska montuji a prehrivaji se jak svina.
Takze v pripade tehle "provozovny" musim rict, jako zakaznik maximalne spokojeny. Nic jsem nefingoval, rikal jsem vse pravdive, v podstate na tu reklamaci jsem mel pravo a oni se vuci tomu korektne postavili. No, OBI je moloch, je par zarovek nerozhodi .. a wo wo tom to asi je. 😉 Jen mi potreti bylo vazne uz samotnemu blbe tam s tim samym paragonem jit potreti 😊
Pritom prusvih podle me neni v zarovkach, ony by tu vydrz mely mozna odpovidajici tomu, co se garantuje, ale problem je v tech optikach aut, ktere se dneska montuji a prehrivaji se jak svina.
No a co napeti v palubni siti. Zivotnost bude udavana pri 12V (asi) ale vetsina aut ma 13,6V (o cca. 30% vetsi vykon na zarovce) a nektere i vic. Potom ani sebelepsi zarovka nevydrzi co ma.
Citace: "No a co napeti v palubni siti. Zivotnost bude udavana pri 12V (asi) ale vetsina aut ma 13,6V (o cca. 30% vetsi vykon na zarovce) a nektere i vic. Potom ani sebelepsi zarovka nevydrzi co ma."
- Co je tohle zase za koninu? 12V na žárovce je tzv. jmenovité napětí a s provozním napětím v palubní síti vozidla to nemá bezprostřední souvislost - každý výrobce autožárovek samozřejmě ví, že správně seřízená dobíjecí souprava běžného osobního vozu pracuje s provozním napětím 13,6 - 13,8 V !!!
- Co je tohle zase za koninu? 12V na žárovce je tzv. jmenovité napětí a s provozním napětím v palubní síti vozidla to nemá bezprostřední souvislost - každý výrobce autožárovek samozřejmě ví, že správně seřízená dobíjecí souprava běžného osobního vozu pracuje s provozním napětím 13,6 - 13,8 V !!!
Ano, je to wo tom, že OBI to jako "moloch" prostě zvládlo. Většina "velkých" už v poslední době snad přistupuje k reklamacím obdobně, tj. než se hádat, tak radši vyměnit a mít spokojeného zákazníka. Nevím nevím, jak bys pochodil na pumpě nebo v malém obchůdku. Sice ještě nejsme tak daleko jako v USA, kde jdou prý reklamovat i ošlapané boty, ale možná i na to dojde 😃
Jinak tu reklamaci žárovky totiž vůbec nevidím jako samozřejmost. Je to brané jako spotřebák a hodně výrobců má na spotřebák jinak řešenou záruku.
Jinak tu reklamaci žárovky totiž vůbec nevidím jako samozřejmost. Je to brané jako spotřebák a hodně výrobců má na spotřebák jinak řešenou záruku.
V servise mi na tuto prihodu s usmevom povedali, ze patrim k tym sikovnejsim, ked sa mi to podarilo. Ze sami najprv davali kvoli ziarovke dole naraznik a az teraz niekedy dosli na ten grif, ako to spravit. Ale ze je to robota na 10-15 minut. Kde su zlate casy, ked som na Felde menil ziarovky ako v izbe na lustri... 😢
a co sa tyka zaruky, vzdy je to sporne. otcovi sa v a166 vypalila h7 2x za mesiac a v servise o zaruke na ziarovku nechceli ani pocut.
inac osobne poznam viacero ludi ktori xenony maju a len o jednom viem, ze sa mu xenon vypalil. bolo to na opli omega a stalo sa to zrejme preto, ze sa s tym chalani hrali - pacilo sa im ako to blikne a modra ked sa zapne, tak to zapinali a vypinali 😊
inac v c5 mame xenony tiez a je tam automaticke zapinanie po nastartovani, takze to auto svieti v kuse, ma 135.000km a zatial nebol problem.
So zarukou je to v tomto pripade ako s horucim zemiakom. V servise budu tvrdit, ze na vine je vyrobca ziarovky a ze mas ist reklamovat tam (jedine ze by si kupil ziarovku v servise, co ma ale zase financne nevyhody). Pracu reklamovat nemozes, pokial nebola odfusovana. 😢
Hovorim o pripade, ze sa Ti dvakrat v mesiaci ta ziarovka vypali. Inak su ziarovky vseobecne povazovane za "spotrebak", a tak je to na ukecavanie v servise. V obchode si zase neviem predstavit, ako dokazujes, ze sa ziarovka vypalila prilis skoro. Dvojrocna zaruka je sice fajn, ale H7 uz nie je s vydzou ako H4. Maloktora vydrzi dva roky, najma ked v zime musime svietit aj cez den.
Ide to pomerne dost jednoducho (na jednej strane trosku tazsie) a potom pri nahodnej navsteve servisu som si nechal skontrolovat aj nastavenie svetiel (to tiez v manuale spominali, ze ak by nahodou to clovek vymenil sam, nex si to nexa skotnrolovat) a vsetko bolo v poriadku.
Koleso neviem este - asi by som to vymenil sam, len z toho dovodu, ze by sa mi nexcelo cakat na servis - ale keby som bol v obleku, asi ne - neviem - fakt.
Uz som o tom rozmyslal a dospel som k nazoru, ze asi by som ani nevedel kam pichnut zdvihak - aj ked je to v manuale zhruba napisane. Dufam (a poklopem si), ze este dlho nedostanem defekt 😊