Nesmysl to urcite neni: Vychazim z toho, ze domaci klimatizace pro ca 30m2 mistnost ma elektricky prikon kolem 1 kW a teplny vykon 3x tolik. Na auto urcite bude radove stacit mnohem mene (300-400W?). To, ze autoklimatizace berou 3-5 kW je dano velkymi mechanickymi ztratami. Navic kompresor klimatizace v aute jede vzdy bud naplno nebo vubec, zatimco elektricky pohaneny kompresor se da regulovat.
O elektricke klimatizace jsem slysel v souvislosti s prototypem Toyoty. Zajimalo by me zda popripade kdy to bude dostupne za rozumnou cenu na trhu.
O elektricke klimatizace jsem slysel v souvislosti s prototypem Toyoty. Zajimalo by me zda popripade kdy to bude dostupne za rozumnou cenu na trhu.
Klimatizace pro dodatečnou montáž vyrábí firma Alex, v ČR má zastoupení [odkaz] Elektrické klimatizace ale zřejmě nevyrábí a ceny nebudou zrovna nízké.
Poslední dobou jsem přemýšlel o použití Peltierových termočlánků k ochlazování vzduchu nasávaného větrákem - asi to brzy vyzkouším na Felicii. Nejspíš to funguvat nebude (kvůli příliš malému výkonu), jinak by se to už určitě běžně používalo, ale přesto to chci zkusit ...
Poslední dobou jsem přemýšlel o použití Peltierových termočlánků k ochlazování vzduchu nasávaného větrákem - asi to brzy vyzkouším na Felicii. Nejspíš to funguvat nebude (kvůli příliš malému výkonu), jinak by se to už určitě běžně používalo, ale přesto to chci zkusit ...
Nemuzes srovnavat klimu v mistnosti s autoklimou. Místnost vytemperuješ interní klimatizací relativně rychle neboť nevětráš. Autoklima musí ochladit venkovní vzduch neustále nasávaný z venku a dochladit interiér vozu ohřátý lidmi, sluncem.....Nevěřím na funkčnost Peltierových článků, nevěřím na možnost elektrického kompresoru. Fyzika je neúprosná a proudy.... opravdu veliké. Ahoj LN
Když už srovnáváte ty proudy: nikdo tu dosud nezmínil, že x ampér na jmenovitých 12 V je něco úpně jiného než určitá hodnota A na jmenovitých 220 V. Takže při srovnávání ampéráže prosím zohlednit i napětí - když už jsme u té fyziky!
PS: Elektrická klimatizace u osobního vozu se jmenovitým palubním napětím 12 V je úplná kravina. Ale už nějakou dobu se uvažuje s tím, že palubní napětí bude muset jít podstatně nahoru...
PS: Elektrická klimatizace u osobního vozu se jmenovitým palubním napětím 12 V je úplná kravina. Ale už nějakou dobu se uvažuje s tím, že palubní napětí bude muset jít podstatně nahoru...
No len tak som sem kukol, ale poviem vam tie clanky to je stupidita, aby to malo pri danej ucinnosti rozumny chladiaci vykon, muselo by to mat prikon aspon 5KW, no ukecajte ma len na 3,6KW, tak pri tych 12V to pyta 300A ... no nehovorim ze je to nemozne, ale alternator by to musel vyrabat, a to pri nejakej ucinnosti, kua povedzte mi preco menit mechanicku energiu na elektriku a zase na zimu, ked pri vyssej ucinnosti z toho isteho remena mozem pohanat kompresor priamo???
Předpokládám, že autor tvrzení o "dostatečném" příkonu 1kW ještě nikdy nezkusil, co zapnutá klimatizace dělá s motorem "běžného" auta (50-60kW)... Záleží na podmínkách (při vyšších teplotách a nižších rychlostech klesá účinnost), ale slušná autoklimatizace odebírá i okolo 7-10kW.
moje chytra manzelka se mne zeptala na to, proc mam vypnutou cirkulaci vzduchu v kabine, kdyz mam pustenou klimu. Ze by to prece mohlo jet efektivneji, kdyby klima pracovala s jiz ochlazenym vzduchem z vnitrniho prostoru, nez s venkovnim, rozpalenym ( i kdyz pri jizde castecne schlazenym ). Co si o tom myslite ?
ze mi na to prilis smrdia ponozky :mrgreen:
Konkretne tohle se pise treba v manualu k Fordu Taurus. Pokud chces auto rychle vychladit, postup je nasledujici: 1) vyvetra okny, pokud auto stalo na slunicku, 2) zapnout vnitrni cirkulaci + klimu naplno, 3) po vychlazeni interieru prepnout na vnejsi vetrani a udrzovat klimou teplotu.
Jinymi slovy, tvoje chytra manzelka ma pravdu.
Jinymi slovy, tvoje chytra manzelka ma pravdu.
Jsem todle tema ponekud nevnimal a prehlizel, protoze mi to pripada stupidni se bavit o danych vecech. Na puvodni otazku bych odpovedel ze je to nesmysl (kompresor pohaneny elektromotorem). Samozrejme ze je to nutnost, pokud primarni zdroj energie neni uslechtile palivo, nybrz zdroj elektrickeho proudu.
Peltier je hezka vec, ale ma sve stinne stranky, napriklad problemy s odvodem tepla, extremni prehrivani s nasledkem smrti, nizka ucinnost...
Mechanicky pohaneny kompresor je to nejlepsi reseni, verte mi.
A co se tyce vnitrni cirkulace, tak zalezi na konkretnich podminkach, ja mam odskouseno ze je nejlepsi mit to nastavene priblizne na 20-30 procent prostupu vzduchu zvenci...
Peltier je hezka vec, ale ma sve stinne stranky, napriklad problemy s odvodem tepla, extremni prehrivani s nasledkem smrti, nizka ucinnost...
Mechanicky pohaneny kompresor je to nejlepsi reseni, verte mi.
A co se tyce vnitrni cirkulace, tak zalezi na konkretnich podminkach, ja mam odskouseno ze je nejlepsi mit to nastavene priblizne na 20-30 procent prostupu vzduchu zvenci...
Opak je pravdou !! Pokud chces co nejrychleji odmlzit okna, zapnes klimu a vnitrni cirkulaci, jak znamo na vyparniku klimatizace "vypadava" vlhkost kterou vysavas pres vnitrni cirkulaci z kabiny. Zkus a uvidis !
moja skusenost je taka, ze klima a vnutorny okruh pri dazdi uplna smrt - vlhko a uplne zahmlene okna. naopak klima a vonkajsi okruh a ventilacia na okna = pomerne rychle odmlzenie.
mfilip: manzelka ma pravdu. Nejen, ze se vychlazeny vzduch zevnitr nemusi tolik chladit, ale pri nizsi teplote je absolutni obsah vodnich par nizsi. Tudiz neztratis tolik energie kondenzaci pary v klimatizaci.
Mimochodem s tou el. klimatizaci jsem objevil, ze to ma standardne nova Toyota Prius. Ted uz jen zeptat se kolik to stoji...
Mimochodem s tou el. klimatizaci jsem objevil, ze to ma standardne nova Toyota Prius. Ted uz jen zeptat se kolik to stoji...
Jsem elektrikář a prosil bych o přesné vysvětlení termínu-Peltierův termočlánek- Ještě jsem neviděl termočlánek, který by dokázal vytvořit tak velký proud, který by poháněl klimu. Pokud vím tak termočlánky se používají třeba u leteckých motorů na měření teploty výstupních plynů-termočlánek-dva kovy spojené v jednom bodě a rozdílem teplot se vytváří slabé napětí- jsou to milivolty!!!!- asi někdo chce vymyslet nějakej zázrak!! Jo o elektr. klimě jsem slišel, ale u aut které se pohybují tak akorát kolem Mnichova, kde je v provozu plnička na vodík pro auta s palivovými články. Doporučuji všem ,kteří přemýšlejí o elektr.klima,podívejte se na auto, které má obsah 1000ccm a zapněte při běžícím motoru všechna světla a větrák a zjistíte že na motoru je ten odběr velice znát a kdyby tam byla elektr. klima, tak ten odběr vynásobte deseti, asi by mu nezbylo moc energie na pohyb.
Ak si elektrikar tak evidentne nie si v obraze o tychto veciach. Nie je to clanok ktory vyraba elektrinu, ale prave naopak, spotrebovava ju. Je to take one co pri prechode prudu spravi na jednej strane zimu na druhej strane teplo. Presne ako kompresorova chladnicka alebo klima co je v aute.
Je to jednoduchy polovodocovy prvok bez pohyblivych suciastok na baze bizmutu a vyzera ako keramicka (ona aj je keramicka) kachlicka. Ak pripojis prud, jedna strana plochy sa hreje, druha chladi je to vlastne tepelna pumpa. Bezne sa to pouziva na chladenie procesorov (mozno to mas v PCcku ani o tom nevies) alebo napriklad v autochladnickach (vedia chladit aj hriat). A pokusne sa to zavadza v klimach elektromobilov (ucinnost je vecsia ako pohanat pumpu elektromotorom) a navyse trivialnym prepolovanim to vie zakurit.
Je to jednoduchy polovodocovy prvok bez pohyblivych suciastok na baze bizmutu a vyzera ako keramicka (ona aj je keramicka) kachlicka. Ak pripojis prud, jedna strana plochy sa hreje, druha chladi je to vlastne tepelna pumpa. Bezne sa to pouziva na chladenie procesorov (mozno to mas v PCcku ani o tom nevies) alebo napriklad v autochladnickach (vedia chladit aj hriat). A pokusne sa to zavadza v klimach elektromobilov (ucinnost je vecsia ako pohanat pumpu elektromotorom) a navyse trivialnym prepolovanim to vie zakurit.
Tohle chápu, ale originální název termočlánek je -Termoelektrický jev-který vzniká při zahřívání konců termočlánku nad teplotu 300°C(příklad materiálu termočlánku-kladná elektroda niklkobaltová sl. a záporná elektroda specalumel) a teplota od -60°C do +50°C nemá na hodnotu termoelektrického jevu vliv.Proud, který vzniká je velmi malý a napětí je v milivoltech.Samozřejmě, že materiály termočlánků můžou být i jiné, ale výsledek moc jiný nebude. Desky z keramic. materiálů, které popisujete a které chladí třeba i autochladničky-Je potřeba si představit, že ta lednička má objem jenom 20 litrů a než se ochladí tak to dost dlouho trvá a může maximálně způsobit tepelný rozdíl 20°C. Takže když bude auto na slunci, tak ve vnitřku bude i možná skoro 50°C a v té ledničce skoro 30°C. Tato malá lednice(20 litrová) nějakej proud sežere, kolik by asi sežrala ampérů na ochlazení malého skleníku jako je auto????????
No ak si to nevidel, tak je to realne tak 1x1 palec a hrube nejake 2-3 milimetre. Na tie autochladnicky sa davaju vecsinou dva take clanky a jeden ma prikon zhruba 12-24W (12V x 1-2A). No ako ukazuje ten obrazok tak daju sa radit seriovo aj paralelne (myslim tie chladiace plochy, nie napajanie, ale aj to), takze umoznuju viac menej cokolvek. No a ze zeru a ucinnost nie je zavratna, tak o tom je cela tato diskusia, ale ak mas k dispozicii kilowaty elektrickej energie (u elektromobilu), tak nejaky ten amperik nebude az taky problem aj do tej klimy. Ak staci rozdiel 20stupnov, vykon 2kW tak je top locha 100 clankov to je 25x25cm co nie je az taka kriza. Ak to zavetrakujes z obi dvoch stran tak z toho moze byt kocka 25x25x25 cm to sa da nie? ... pri 120V pohonnom systeme je to len 20A ... ziadny problem s privodmi ani ovladanim a este sa to da stavit rekuperaciou.
Nevim soudruhu, jestli jsi stastnym majitelem autochladnicky , ja uz nekolikate . Zkus si sahnout tak po hodine provozu na privodni kabel . Autochladnicka o objemu 15 litru ma prikon 60W , ted si spocitej vnitrni objem auta , pocet clanku a rozdily teplot, (BUDE JI PONEKUD VIC NEZ STO) a proud potrebny k uziveni tohoto kolosu !! Myslim ze budes nemile prekvapen !!
Asi nekde udelali soudruzi chybu !! >😁 >😁 😁
Asi nekde udelali soudruzi chybu !! >😁 >😁 😁
no podle meho odhadu je ucinnost Peltiera pro chlazeni nizka a pokud investovat el. energii do chlazeni tak pro pohon kompresoru. Vychazim z odhadu ze peltier sezere 2x vice energie nez prenese a kompresor sezere jen 1/4 prenesene energie (doufam ze nekecam). jinak receno pro stejny chladici vykon potrebuje peltier 8x vice energie.
rybiz> asi si sa blbo vyhajal alebo co, ale pokial mi rozum v celku pouzitelne sluzi tak 250cm je 100 palcov. Ak na plochu 100x100 palcov uniestnis 100x100 jednopalcovych clankov, tak ich je dokopy 10000 (a nie 100 o ktorych som ja hovoril) a to je 240kW prikonu to si prehnal nie? Alebo nesluzi kalkulacka??? Takze sa dohodneme ze tych 25x25 cisel by v celku stacilo.
S tymi 60W si ma tazko prekvapil. Ja som myslel (a aj pisal) ze ta chladnicka bude mat dva tie clanky po 24W, to dava dokopy 48W a je tam este asi 10W na vrtulku co to ovieva aby sa to nespotilo, takze dokopy to bude mat nejakych 58W, no tak sorac sekol som sa o dva waty. :mrgreen: ... a vvvo tom to je
pkod> no nie som si isty ci ten clanok dosahuje tych 50% co pises. Ono je problem v tom ze sam clanok je dost tenky a teplotny spad je tam teda velky, to samo o sebe robi velke straty ale😒br />
1/ ak by si to chcel nahradit beznou sustavou, musel by si elektromotorom pohanat cerpadlo a narazis na nasledovne: ucinnost elektromotora je okolo 70%, ucinnost cerpadla nebude cez 80% a samotne chladenie potom je ucinne ale tiez nie cez 90%. Cize celkova ucinnost bude 0,7x0,8x0,9=50%. To sa k tomu peltieru v celku dost priblizi, a nevlacis so sebou hromadu zeleza a trubiciek, nevyfuci to, da sa to krasne ovladat na vykone, da sa s tym v zime kurit. Mechanicka kompresorova klima ma jednu velku vyhodu u spalovacieho auta v tom ze ma k dispozicii primo mechanicku energiu, ale ak mas len elektriku, tak sa ta vyhoda straca.
2/ elektromotory maju 100 rokov a peltiery 10rokov hadaj co sa ma sancu technologicky zlepsi za 5 rokov s nastupom elektromobilov? 😄
S tymi 60W si ma tazko prekvapil. Ja som myslel (a aj pisal) ze ta chladnicka bude mat dva tie clanky po 24W, to dava dokopy 48W a je tam este asi 10W na vrtulku co to ovieva aby sa to nespotilo, takze dokopy to bude mat nejakych 58W, no tak sorac sekol som sa o dva waty. :mrgreen: ... a vvvo tom to je
pkod> no nie som si isty ci ten clanok dosahuje tych 50% co pises. Ono je problem v tom ze sam clanok je dost tenky a teplotny spad je tam teda velky, to samo o sebe robi velke straty ale😒br />
1/ ak by si to chcel nahradit beznou sustavou, musel by si elektromotorom pohanat cerpadlo a narazis na nasledovne: ucinnost elektromotora je okolo 70%, ucinnost cerpadla nebude cez 80% a samotne chladenie potom je ucinne ale tiez nie cez 90%. Cize celkova ucinnost bude 0,7x0,8x0,9=50%. To sa k tomu peltieru v celku dost priblizi, a nevlacis so sebou hromadu zeleza a trubiciek, nevyfuci to, da sa to krasne ovladat na vykone, da sa s tym v zime kurit. Mechanicka kompresorova klima ma jednu velku vyhodu u spalovacieho auta v tom ze ma k dispozicii primo mechanicku energiu, ale ak mas len elektriku, tak sa ta vyhoda straca.
2/ elektromotory maju 100 rokov a peltiery 10rokov hadaj co sa ma sancu technologicky zlepsi za 5 rokov s nastupom elektromobilov? 😄
yyyyy: trochu zkreslene. Musis brat celkovou ucinnost. Tady je popis a nejake vztahy k peltierum. V zaveruje i odhad ucinnosti.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Kompresor: Mechanika ma mozna radove podobnou ucinnost jako udavas ale teplo prenasi napln a kompresor ji jen prohani dokola a hradi ztraty v obehu (nema tudiz valny vliv na celkovou ucinnost). Uznavam vsak ze peltier je elegantni pro reseni nekterych problemu.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Kompresor: Mechanika ma mozna radove podobnou ucinnost jako udavas ale teplo prenasi napln a kompresor ji jen prohani dokola a hradi ztraty v obehu (nema tudiz valny vliv na celkovou ucinnost). Uznavam vsak ze peltier je elegantni pro reseni nekterych problemu.
takze nakoniec to ma viac ako 50% ucinnost? to ma prekvapuje
BTW: never tomu ze kompresor ma dobru ucinnost. Piestove kompresory majus straty vo ventiloch (pri danom prietoku tlakovy spad a teda nevyuzitelna kompresia), zubove maju spetny tok. A to prudenie - to mas pravdu ale ten prud nesie teplo presne tak ako tepenly spad v pelierovi, s tym sa neda nic robit.
No a pokial je to stale na vazkach, tak celu vec zaklincuje fakt ze ak potrebujes iba ciastocny vykon chladenia, proste obmedzis prikon peltiera, ale ovladat vykon kompresora moc nejde, ten by potreboval prevodovku, navyse sa ti motor raz toci 6000, raz 1000.
BTW: never tomu ze kompresor ma dobru ucinnost. Piestove kompresory majus straty vo ventiloch (pri danom prietoku tlakovy spad a teda nevyuzitelna kompresia), zubove maju spetny tok. A to prudenie - to mas pravdu ale ten prud nesie teplo presne tak ako tepenly spad v pelierovi, s tym sa neda nic robit.
No a pokial je to stale na vazkach, tak celu vec zaklincuje fakt ze ak potrebujes iba ciastocny vykon chladenia, proste obmedzis prikon peltiera, ale ovladat vykon kompresora moc nejde, ten by potreboval prevodovku, navyse sa ti motor raz toci 6000, raz 1000.
Vyhajal jsem se celkem dobre,diky za optani ! Jaky je tak priblizne objem klimatizovaneho prostoru bezneho vozu stredni tridy ? Spocitej si to , pak to porovnej z objemem autochladnicky . Tech tvych sto kousku by stacilo tak na zavazadlovy prostor (460:15x60=1840) Vysledek je ve W ,takze na vychlazení kufru by jsi teoreticky potreboval 1,8kW . Nevim kolik je celkovy vnitrni prostor vozu ale tak bych to tipoval ze bude neco kolem 3 m3. K tomu si pripocti ze izolacni vlastnosti auta budou tak mozna na 1/3 vlastnosti autochladnicky.
Z toho vyplyva ze pokud by mela karoserie+skla auta stejny tepelny odpor jako steny lednice (ani omylem) tak by ti stacilo pouhych 12kW el. energie. Nemluve o tom ze pasivni chladic z vetrakem v autochladnicce vazi tak asi 1 kg . Cest praci !
Z toho vyplyva ze pokud by mela karoserie+skla auta stejny tepelny odpor jako steny lednice (ani omylem) tak by ti stacilo pouhych 12kW el. energie. Nemluve o tom ze pasivni chladic z vetrakem v autochladnicce vazi tak asi 1 kg . Cest praci !
rybiz, kukam ze si talent na fyziku, tak sa na to radsej vyprdni, a napis sikmakom ze in to v tom priuse slabo chladi :mrgreen:
vykon kompresoru jde regulovar mechanicky zmenou zdvihu ale nevim jestli se v realu pouziva (mozna klimatronic? nevi nekdo?). Nespojita regulace mam pocit staci.
Nespojite ho ide regulavat vselijako, ale by si udrzal ucinnost tak bud elektromagnetickou spojkou alebo obtokovym ventilom. Ani jedno nie je stavane na suvislu regulaciu vykonu (aspon neviem ze by sa to niekde tak pouzivalo).
Nevm jestli umim pocitat, jestli je rozmer 1x1palec (cca 2,5x2,5 cm) jednoho clanku ,tak sto clanku bude mit rozmer 250x250 cm !!! To si myslim je pro bezny automobil celkem dost ne ?
Leda by jsi to vozil za sebou na navesu ! Jinak cela tahle diskuze o moznosti vyuziti Peltierovych clanku pro autoklimu je dost o nicem !
Leda by jsi to vozil za sebou na navesu ! Jinak cela tahle diskuze o moznosti vyuziti Peltierovych clanku pro autoklimu je dost o nicem !
Elektrická klimatizace není rozhodně nesmysl. A mechanicky poháněný kompresor rozhodně není to nejlepší. Jde jen o to, že mechanický kompresor je poháněn přímo z motoru. Na některý z řemenů(rozvodový?) je napojen přes spojku. Jenže toto řešení zajistí nízkou/nulovou variabilitu výkonu kompresoru. Pokud mechanický převod nezpřevodojuete převodovkou, tak si bude ubírat neustále svých X kW výkonu.
Elektrický kompresor klimatizace pak zase nemůžete jak debílci připájet na Alternátor. Při běžném výkonu alternátoru do 2 kW je to absurdita a pro větší alternátor NENÍ logický důvod.
Stačí však na původní místo kompresoru umístit nějaké to dynámk👋alternátor o maximálním výkonu do X kW, který bude sloužit pouze pro kompresor. A ztráty? Věřte, že budou srovnatelné se ztrátami mechanickými způsobené vedením mechanické energie od motoru ke kompresoru a zbytečnou délkou vedení kompresorové kapaliny.
Aby bylo jasno, bežná účinost stejnosměrných motorů i alternátorů je 90% a 95%.
Alternátor se navíc příjemně reguluje pouhou zátěží na něm. Také elektromotor kompresoru se snadno reguluje.
Pokud je mi známo, elektrický kompresor klimatizace má např. nový Superb. A v kombinaci se šíbrem z fotovoltaických článků je schopen za největšího vedra klímu spustit a vnitřní prostor ochladit.
Elektrický kompresor je také jednodušší cesta v kutilství na autě. I když zakomponovat alternátor navíc nebo přímo kompresor...asi to výjde na stejno😒
Elektrický kompresor klimatizace pak zase nemůžete jak debílci připájet na Alternátor. Při běžném výkonu alternátoru do 2 kW je to absurdita a pro větší alternátor NENÍ logický důvod.
Stačí však na původní místo kompresoru umístit nějaké to dynámk👋alternátor o maximálním výkonu do X kW, který bude sloužit pouze pro kompresor. A ztráty? Věřte, že budou srovnatelné se ztrátami mechanickými způsobené vedením mechanické energie od motoru ke kompresoru a zbytečnou délkou vedení kompresorové kapaliny.
Aby bylo jasno, bežná účinost stejnosměrných motorů i alternátorů je 90% a 95%.
Alternátor se navíc příjemně reguluje pouhou zátěží na něm. Také elektromotor kompresoru se snadno reguluje.
Pokud je mi známo, elektrický kompresor klimatizace má např. nový Superb. A v kombinaci se šíbrem z fotovoltaických článků je schopen za největšího vedra klímu spustit a vnitřní prostor ochladit.
Elektrický kompresor je také jednodušší cesta v kutilství na autě. I když zakomponovat alternátor navíc nebo přímo kompresor...asi to výjde na stejno😒
Tak takovouhle pitominu jsem opravdu hodne dlouho necetl! V predchozim prispevku snad neni nic, s cim bych se pri nejlepsi vuli mohl ztotoznit.
To sa ti podarilo zopar peknych perliciek.. Este si zabudol na klimu pohananu turbom...
mitsi, ja bych se ztotoznil s timto😒br />
"Elektrický kompresor klimatizace pak zase nemůžete jak debílci připájet na Alternátor" - asi vi jak to delaji debilci... rozhodne to tak neudelame, s tim se stotoznuji...
"Pokud mechanický převod nezpřevodojuete převodovkou, tak si bude ubírat neustále svých X kW výkonu." - pokud mechanicky prevod nezprevoduju??? a co to potom je??? převod zpřevodoju převodovkou - vzdycky, s tim se stotoznuji...
"zakomponovat alternátor navíc nebo přímo kompresor...asi to výjde na stejno😒" - souhlasim, protoze se jedna o naprosto rozdilne veci s upne jinym vyznamem a funkci a jejich montaz je stejne narocna...
>😁 >😁 >😁 PRUDIC RABU >😁 >😁 >😁
"Elektrický kompresor klimatizace pak zase nemůžete jak debílci připájet na Alternátor" - asi vi jak to delaji debilci... rozhodne to tak neudelame, s tim se stotoznuji...
"Pokud mechanický převod nezpřevodojuete převodovkou, tak si bude ubírat neustále svých X kW výkonu." - pokud mechanicky prevod nezprevoduju??? a co to potom je??? převod zpřevodoju převodovkou - vzdycky, s tim se stotoznuji...
"zakomponovat alternátor navíc nebo přímo kompresor...asi to výjde na stejno😒" - souhlasim, protoze se jedna o naprosto rozdilne veci s upne jinym vyznamem a funkci a jejich montaz je stejne narocna...
>😁 >😁 >😁 PRUDIC RABU >😁 >😁 >😁
Další výhoda je ta, že spíná pouze když je potřeba, snižuje to zároven spotřebu. Na klimu by musel být samozřejmě silnější motor, ale nemyslím si že je to úplný nesmysl.