Jaké sněhové řetězy doporučujete na osobní auto se 100 kW motorem (náhon na přední), na občasné avšak dost náročné nasazení ?
Řetězy ze supermarketu se při jejich prvním použití (na velmi strmém 30 m dlouhém úseku) přetrhaly a napáchaly na autě škodu asi za 15 000 Kč. Byl to řetěz na rozměr 195/60 R15 v modré krabici s nápisem Razant v ceně 400 až 500 Kč. To abyste byli varováni před podobnými nákupy.
Je mi proti srsti dávat mnoho tisíc za něco co možná ani nepoužiji, ale jak vidět, levné výtrobky se umí prodražit. Máte doporučení jaké řetězy koupit a kde za rozumnou cenu ?
Je to jako s transplantaci - je to drahe a potrebujes to jen jednou....
...urcite Xka, ctverce jsou naprd. Ja pouzival v zime jen land rover a original retezy. Ty byly super. 4x4 + retez = bomba!!! Upozornuju ze na beznych cestach jezdim bez retezu a osobakem!!! Jen na extrem jsem bral defendra...
To je jak moje loňská zkušenost. Shodou okolností i stejný rozměr pneu. Řetězy z makra. Naštěstí bez té škody, mlátilo to jen do podběhu, ale taky jsem se bál o brzdové hadičky ... a taky bych rád znal odpověď na vaši otázku.
Ja jsem to napsal> original od vyrobce vozu a spokojenost (Rover). Ani nevim kolik stali, ja to neplatil... Navic na 3 auta byly jedny a ty se pucovali, vedeli jsme predem kam jedem a jake je tam pocasi... >:D
Bylo to ve svahu v zatáčce s poštěrkovanou vrstvou ledu, kdy zastavit znamenalo skončit v přikopě bokem opřený o strom. Řetězy rozmlátily podběhy, zástěrky domlátily nárazník, blatník a dokázaly trefit i boční blinkr a dveře.
Mimochodem ten svah se zatáčkou je takovej, že i v létě a za sucha se mi tam projíždělo dost blbě.
No jo já vím, že 4x4 je super. Ale radikální tuning a předělávka předohrabu na 4x4 fakt není v mých silách :P :P :P
To už bych z toho rovnou mohl zkusit udělat WRC. Autu by zůstal z původního zachován jen tvar - tak jak je tomu u Fabie WRC :P :P :P
Už taky vím, že si mám dávat bacha na velikost ok. Některý řetězy mají tak velký oka, že je lepší jet bez nich :x
PEWAG (www.pewag.cz). Nejsou z nejlevnějších ale velice potěší, že u autorizovaných dealerů mají náhradní díly. Používám Brenty C už léta, bez jakýchkoliv problémů.
Jo, má !!! Já je mám a jsem 100% spokojen. Mněl jsem je na feldě a teď co mám oktávku kombi tak je mám také ( na pneu 15" 195/65 + Good.UG6), naprostá spokojenost. Opravdu doporučuji a navíc !! POZOR !!Mají certifikát, takže můžeš nima ject do alp. S těmi "provázky" z hypermarketu či Makra.... :?: :?: Jak to může někdo kupovat, fakt nechápu. Jo, vlsatně je to LEVNÉ .... v akci no, nekupto ... >:D >:D Typicky české... Tam bych nekoupil ani nosič na kola či lyže!
Zpomeň si na toto: "... nejsem tak bohatý, abych mohl kupovat levné věci!"
"Jak to můžeš kupovat" - no váhal jsem hodně dlouho, než jsem je tehdy z toho regálu vzal. Když jsem na tom viděl atest 8SD a TÜV, tak jsem si řekl, že snad to nebude tak hrozné a podlehl jsem. Na druhou stranu o zkušebnictví toho vím dost. Mělo mě napadnout že 99 procent jakýchkoliv atestů znamená pouze, že někdo za "testování" zaplatil a někdo někam dal razítko. A ve výsledku nikdo za nic neručí. Bůh ví proč, jsem si myslel, že v automobilovém průmyslu, kde může jít o život, je to trochu lepší. Jsem mladý, naivní, ale léčím se :*)
no ja som si tiez chcel kupit retaze za cca 700,- Skk, ale ako to tak citam, budem musiet 2-3t priplatit a kupit nieco ako Konig, ci ako sa vola ta znacka. Nuz co. To lyzovanie je hodne drahy sport :)
S lacnymi retazami som absolvoval 4 zimy dost intenzivneho pouzivania, nikdy s nimi nic nebolo. Takisto s dalsimi dvomi sadami, ktore boli kupene spolu s nimi, ale tie take pouzivanie nezazili. Roztrhli sa az potom, co ich jeden clovek nepsravne nasadil a nevysponoval. Ze mu ocesali podbeh nie je moj problem, moze si za to svojou vlastnou blbostou. Takze prv, ako nieco a priori odsudite, skuste sa zamysliet, ci si za to nemozete sami.
Luf: Kdyby to byl býval vcelku normální úsek namrzlé nebo zasněžené silnice, tak by to ty levné řetězy asi taky přežily. Smrtelná byla kombinace prudkého stoupání, klopené zatáčky (auto klouzalo do boku) s malým poloměrem a hlavně tam byl štěrk zamrzlý do vrstvy ledu.
I v létě za sucha se to dá, kvůli poloměru zatáčky, normálním autem rozumně projet jen na první rychlostní stupeň. Tam zkrátka nebyl prostor na to, aby auto nabralo rozumnou rychlost a projelo to. Tam se opravdu nahoru muselo drápat metr za metrem. Ale čekal jsem, že 30 metrů dlouhý úsek by ty řetězy mohly snést. V nedopnutí řetězu problém nebyl. Fakticky se ten řetěz nepřetrhl, očka nepraskla, ale povolila a roztáhla se. Podle mě to byl nevhodný materiál.
No ono tak nejde o cenu, jako spíše o kvalitu materiálu a povrchové úpravy.
Konkrétně u Pevagu co používám (taky jsem se rozmýšlel nad cenou ... :-( ), ale pak jsem se dal dořeči se sousedem co byl v alpách a policie je donutila shodit tyřetízky a pokud chtějí pokračovat tak koupit nové... No nic moc. 8-s
Zpátky k tématu, povrchová úprava je taková/ celkové zpracování:
čtvercový průřez z vykokopevnoctní oceli + povrch nitridován, protikorozní úprava - pochromování velkou vrstvou "tvrdochromu" - nevím přesně jak se to jmenuje, ale je to velmi odolné proti otěru. Prakticky nepoznáš že byli řetězy použité. Musíš se jen oně potom postarat (opláchnout ve važné vodě a rychle osušit - na topení třeba nic víc. :-!:-!
Jak jsem již napsal, nejde o cenu, ale o kvalitu !! Taková firma jako je třeba Pevag nebo jiná renomovaná si nedovolí udělat aušus. U řetízku za pár peněz je to jen loterie - vydrží, či nevydrží? ( a pokud prasknou, poškodí/nepoškodí auto) ??
Nechci nikomu říkat že řetěz za 700,- je horší než za xx , to je na zvážení.
Ale i kvalitní řetězy se dají koupit za rozumnou cenu (třeba starší, ale v prodejně, kde prodávají i nové originál řetězy a dají ti záruku (třeba jen 1/2 roku)