Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Zpět na článek

78 komentářů

Dwaja odveky rivali, ktory su velmi podobny a zarowen tak odlisny. Ale len jedno je znich je na vrchole. Ale ktore???
Avatar - Charger
Charger
Je to jednoduché jako facka- Evo má lepší řízení a zátah ve středních otáčkách, takže pro mě Evo. Ale v anketě jsem zadal M3 😉
Avatar - kostey
kostey
tisickrat omílaná otazka... >😁

ja na ni odpoved neznam, ale dokud jezdil Richard Burns s Impreze tak jsem miloval subaru. Ted mam radsi Lancera.

Ale jake z tehle aut je lepsi? to fakt nevim. A divil bych se, kdyby se nasla obektivni odpoved...
Ja radsi brunety 😁
a ja chcem blondinu. teraz hned...

a potom evo IX, teraz ma asi mierne navrch...
zmulin
Ja chci Subaru bo je syrovější a kdyby mě to někdo naučil řídit,tak asi bude i větší prča.
Větší prča je právěže naopak s Lancerem. Jenže to chce srdce a "položit se do toho", tedy nic pro poserouty!
zmulin
Jako zarytýho příznivce značky Tě chápu,ale elektrický hračky neuznávám,i když abych pravdu řek,tak by se mi líbilo z každýho něco,ale většina ze Subaru.

Každopádně jsem zatim jel jenom v STI jako spolujezdec,tak jsem pouze v rovině teorie 😉
zase dizkuzni tema "souboj titanu", ktere je o prdu. Obe jsou dozajista vyborna auta. Ale asi malokdo mel moznost s obema jezdit dostatecne dlouho. Ani s jednim jsem nejel, ale doporucuji vsem najit a shlednout TopGear kde srovnani Sti vs Evo probehlo a hodnoceni bylo hodne o pocitech sofera. Urcite stoji za shlednuti
Je to diskuze o prdu. Kdyby mi to nekdo auto nabidnul, tak je mi asi jedno ktery z nich by to bylo. Ale musim se priznat, ze mam bliz k Lanceru EVO, kterej ma uz par let v "N" absolutni nadvladu...
Avatar - janodespota
janodespota
Ja by som si vybral Subaru. Obidve auta su uplne rovnocenne, preto by u mna hlavnu ulohu hral vzhlad a sympatie k znacke. Takze ja beriem Subaru 😁
Alessio1
V STi jsem jel, EVO mě čeká se 400 koníky, M3 jsem okusil (starší) a S4 mě neláká. Já, když už je tu tahle anketa o ničem, bych bral subaru. I kdyby bylo EVO rychlejší, víc chlapské, levnější... Já prostě miluju Kuřátka, koupit si auto v cenové kategorii, ve které Subaru nachází, a nevybrat si ho...to bych se nad sebou musel hooodně zamyslet - nad svými touhami, srdcem, Petterem a Richardem ve vlásenkách... I v té pohodlné a pohodově zaměřené legacy cítím silný odkaz...táhne mě k subaru srdce.
podle meho Bavor M3 odpada to neni rally auto i kdyz par jsem jich na rally taky prohani ale nak mne do rally nesedi, S3-4 no Audi uz neni co bylo za doby skupiny B.

Tak co tu mame dal STi a EVO, no Evo ma plus v mensim v 2.0 mozna lepsi podvozek. Sti zase daleko lepe vypada😉. Posledni pekny Evo bylo 7, tak ze to je tak vyrovnane i v Nkach vyhrava i obcas Subaru nad Evo.

NO kdyby nespal Ford a udal plnohodnotneho nastupce Coswortha s 4x4 . Tak by vitez byl jasnej. Ze kostey >😁

Staci se podivat na WRC Ford a Citron vede, snazi se konrovat Subaru, Mitsu propadak tak si leci komplex v Nkach coz jim de kdyz jedina konkurence je Subu. Ne nahodou se rika produkcnim vozum Evo cup >😁

Doporucoval bych jak Fordu tak Citroenu mene vydelavat najistotu udelat najakeho civila a nikdo by po japoncich mimo Japonsko nestek.
Alessio1
pulse: nesouhlasím, věř mi že štěk 😉 . Dal jsem do blogu historii rallye týmu subaru, tak se podívej, že teď sice kraloval citrón s Loebem, ale v minulosti to bylo úplně jinak 😉
Alessio: presne dakedy kralovalo subaru v rally. Ale velku ulohu tam hra aj jazdec teda skor jeho schopnosti a hlawne to co ma v hlawe pretoze moze mat hociake rychle auto ale ked nema skusenosti a podobne tak mu je najrychlejsie auto naprdlacku, a zase naopak. Idealne by bolo auto v dokonalej kondicii a jazcowa hlawa taky (konec hlaseny v slovenskom jazice)
subaru😒br />
presne dakedy kralovalo subaru v rally. Ale velku ulohu tam hra aj jazdec teda skor jeho schopnosti a hlawne to co ma v hlawe

Idealne by bolo auto v dokonalej kondicii a jazcowa hlawa taky

Tyto výroky mi přijdou trochu drsné v souvislosti s Richardem Burnsem, bývalým skvělým jezdcem Subaru, který zemřel na nádor mozku..

P.S. hlasoval jsem pro Imprezu, i když je o moc jiná, než ta moje.
Avatar - kostey
kostey
pulse: malem bych prehlid tvuj prispevek >😁

Fakt me to stve ze se ford, kterymu patri moje srdce nepousti do neceho jako byly cosworthi. at uz Escorti nebo Sierry. Porad jsem cekal jestli prijdou s Focusem cosworth, ale cekam a cekam a asi se nedockam. Par exemplaru jsem uz sice videl, ale to byly v garazi predelany Focusy. Vyrizli podlahu, dali tam tunel pro kardan a prevodovku a dali tam stary osvedceny YB 2.0 16V turbo a nahon na *...

To je to co me v tehle dobe stve. auta jsou same predokolky, porad do toho cpou strasne moc zbytecne elektroniky, snazi se delat auta bezpecnejsi a vaha jde porad nahoru. a prijde mi ze dnesnim autum daji vyrobci vsechno, ale ty auta jsou jen spotrebni zbozi a tomu autu chybi duše.

Asi mi nezbyde nez cpat pro nekoho totalne "nesmyslne" penize do takhle staryho auta, protoze neverim, ze nekdo vyrobi nove auto u ktereho bych uvazoval o tom ze si ho koupim...

pokud se ford nevzchopi a a budu muset zmenit znacku tak to vidim na bmw

Jasny kdyz vyhraju v loterii tak si subo nebo lancera koupim, ale az potom co budu mit garaz plnou starejch fordu...
podle me je subaru o chloupek lepsi ale stejne bych vzal EVO protoze je vyrazne hezci >😁 a muzes v klidu jezdit i po ceskych silnicich 😊

2pulse: koukam ze mame naprosto dolisne nazory >😁 kdyby ford udelal sebelepsi auto tak bych ho nevzal protoze je to ford... >😁 tak spatne zkusenosti opravdu s jinou znackou nemam... nerikam ze je spatne. rikam ze neni spolehlive. kdyz treba focus funguje v poradku je to vynikajici auto ale tak casto se rozbíjí ze to boli...
skejpa mas opravdu odlise skusenosti to mas pravdu,nevim co se ti na tom tvem Focus porad rozbiji, vubec bych se divil kdyby si se svimi nazory to auto nekdy vubec vlastnil.

A vubec tady nechci zacinat srovnani spolehlivosti, protoze v teto kategorii je to pravdu blbost, uz jenom proto ze s vecinou

sportovne-rallly aut civilu se musi do servisu minimalne po 10 000, proste auto potrebuje peci, to je pro vecinu realnych uzivatelu na denim poradku.

o historii Alessio Subaru jsem nerek nic mluvil jsem o soucastnosti ktera na te nejvisi urovni ucricte vyrovnanejsi nez u Mitsu.

Zase EVO je mene napadne jako civil ma lepsi povest v N.

Velmi pekne srovani by bylo kolik stoji rocni provoz EVA, STi, a RS.

A naky ten dil, hodinove sazby na servise, a mam pocit ze pocatecni euforie u japonce trochu prejde.

JE to tezke rozhodovani stejne kazdy voli subjektivne ktere znacce ho vice vede srce, ktere vice veri. Nebo kde dostanete lepsi cenu treba na ten servis.
2 pulse: mas pravdu. nikdy sem focus nevlastnil a ani nechci. moji pratele kteri ho maji nebo meli , se ho VZDY zbavili nebo ho prave prodavaji. nevim jestli je to jen nahoda ale 3 vadne kusy a zrovna u mych znamych to nebude nahoda...
tahle diskuse by byla úplně o něčem jiném, kdyby se k nám dovážel Skyline... ale to se má změnit... 😁
skejpa nech si ty sve inteligentni impertinentní topiky na forum o audio & video, auta nejsou zarovky, kdo neopravuje ten nejezdi - nadnesene.

A u sportovnich aut to plati 2 nasob.

Skyline, je jina liga 😉 Ale je to take legenda.

kostey Tet bylo ohlaseno nove EVO podle konceptu to bude sirsi jako Focus II, proste veci, uz tet se mi EVO zdalo porad nejak veci s evoluci nez na zacatku.

To same Focus II.

Nejak se mi ten trend zvecovani a nabirani na kg nelibi. Jasne stabilita mozna bude veci.

Budem doufat ze se postavi zase naky dobry Ford plne 4x4. Uz jenom konkurence pro Evo a STi by byla urcite plus.
nektera auta opravovat nemusis (nepocitam normalni prohlidky) ... a taky vim ze u sportaku je to se spolehlivosti horsi ale kdyz se o auto staras s nalezitou peci melo by taky neco vydrzet ne ? nebo ti prijde byt normalni byt v servisu casteji nez doma ? a to dokonce znamemu rekli cituji "my vam to teda spravime ale radsi to potom prodejte..." - autorizovany servis ford 😁
Nemam rad kdyz nekdo prehani , jediny kdo muze byt casteji v servisu nez doma je nekdo kdo v servise pracuje. >😁

No rad bych toto co rikas slysel nekdy v realu jinak je pro mne opravdu pohadka.

Pokud je nekdo casteji v servise asi si koupil nejakou ojetinu v horsim stavu, to se muze stat, pokud clovek chce mit v poradku auto po nekom, neco do nej musim jako do oejeteho investovat to je celkem normalni.

Ale s novym Fordem tak akarod na garancku. Ani tam se nekterim nechce 😁
Dajte mi akekolvek bezne produkcne auto a ked s nim budem jazdit ako so sportovym, nedozije ani 50% toho, co sportak. Na rozdiel od motoriek, auta su navrhovane na zataz do 30-40% priemerne z vykonu a tak cokolvek zatazitelnejsie si so sebou prinasa aj narocnost na servisovanie.

Auta su proste vzdy odflaknute, lebo bud sa setri, alebo sa povie, ze ak mate na Ferrari, tak aj na servis. Nie ako nejaky poriadny bike, kde sa pocita, ze s nim budete prasit co to da a musi prezit tych 40 000km, co je asi ako pri aute 200 000km.
Sice v zásadě souhlasím, nicméně existují i taková auta, která jsou ještě stavěná seriózně, tedy jsou schopná vydržet drsné zacházení, samozřejmě při řádném výkonu předepsaných servisních úkonů. Já totiž zastávám názor, že "auto, které nevydrží mé zacházení, si nezaslouží, abych ho řídil". >😁
zmulin
555:A kolik se toho dožije jakej sporťák,je na to nějakej mustr? :roll:
Zmulin, Ferrai udava priemerny pocet km pri predaji auta 17000km. Moc cez 50 000km som predavat este nevidel 😄

Normalny sportovo ponaty voz ma dost velku udrzbu do 100-130000km. To uz znici brzdy, tlmice, gulaky, spojku a moze nacat synchrony a silentbloky, co spolu hodi slusnu sumu. Toto mozes zopakovat este raz a prida sa motor a objavia sa netesnosti v prevodovke a synchra bubu urcite prec.

Auto schopne vydrzat drsne zaobchadzanie je, akurat, ze tam su intervaly kazdych 4500km na nieco a su to skoro kusovky 😄 Z beznej produkcie je slusny drziak na nasich cestach EVO, pripadne uplne seriova GT posledny rocnik, ktory este netrpel obezitou a neodchadzali loziska kolies ako na WRX s rovnakou roztecou.

Z inak sportovych je to Landcruiser a Samuari jeden je mamut a sruhy jednoduchy a lahky.
Alessio1
Když držáka, tak Toyotu Hilux (modří už vědí) 😉
no vyhrálo by Subaru Impreza WRX STi. a proč ? 6 hvězd bude vždy víc než 3 diamanty...rozumíme si

*
Hilux je voz, ktory nabura sebavedomie aj T-72, ci vyskovej budovy, no nei je to prave sportak 😊
Mám pocit, že se tu opět míchají hrušky s jablky. Obávám se, že většina diskutujících totiž nemá se sportovními auty žádnou zkušenost a z toho vyplývají poněkud zkreslené pohledy na věc.

1. u skutečně sportovních vozů jsou všechny díly mnohem více dimenzovány, musí snášet vyšší zátěž a proto jsou z kvalitnějších materiálů a navrhovány pro vyšší únosnost. Proto bývají všechny tyto díly také dražší

2. u sportovních vozů se většina součástí mění už při sebemenší známce opotřebení, které většinou nemá žádný vliv na funkci dané součásti, nebo jen preventivně. Naopak u běžné nákupní tašky se stejné díly buď nemění vůbec, nebo většinou až v okamžiku, kdy učiní auto neprovozovatelným

3. u sportovních vozů se používají nejnovější technická řešení, která se v závislosti na čase vyvíjejí. Velká část nákladů na provoz sportovního vozu bývá tedy věnována "upgrade" některých součástí novější evoluce

4. velká většina majitelů sportovních vozů si je pořizuje jen z důvodu image nebo "už jen pro ten pocit" a nemá k nim valný vztah. Chybí jim cit pro techniku a tím pádem na těchto vozech páchají často závady, které se člověku s jistou mírou citu nikdy stát nemohou

5. velká většina majitelů sportovních vozů se k nim dostane až po zkušenostech s běžnými "nákupními taškami" a obdobný "systém péče" uplatňují i u onoho sportovního vozu, přičemž dochází k zanedbání části údržby s důsledkem drastického nárůstu poruch. Jejich odstranění pak vzhledem k bodu 1. bývá natolik finančně náročné, že majitel toto nepodstoupí a vůz raději prodá.

6. Pokud ale vůz dostane péči, jakou si zaslouží, nebývají s některými problémy. Samozřejmě tím ale odpadnou důvody k jejich prodeji z druhé ruky (kdo by prodával něco, co mu dobře slouží, že?)

7. Usportovních vozů jsou pořizovací náklady zpravidla nepoměrně nižší než náklady provozní, což je opět opak proti "nákupním taškám". Nestačí mít jen na nákup vozu, ale je potřeba počítat i s tím, že intercooler na Evo stojí přes 40.000 Kč, haubna přes 60.000 Kč, atd.

8. protože výrobci všechno toto vědí, většina z nich nabízí místo skutečně sportovních vozů různé pseudosporty, které vypadají podobně jako , ale použitá technika pochází z osvědčených "nákupních tašek", čímž se vlk nažere a koza zůstane celá.
Alessio1
555: že Hilux není sporták? Mno...aso ne 😄

magic: přesně!!! jenže dneska je spousta lidí, co prostě chtějí spolehlivého sporťáka a nemohou /nechtějí/ se věnovat údržbě...Automobilky dál a dál vyvíjejí "sportovní auta" pro manažery (třeba R8 nebo TT), která už mají k těm "opravdovým" italským nespolehlivým sportovním autům namíle daleko, přesto ale docela pěkně jezdí. Ono ani to STI nebo Evo dneska vydrží víc - jenže...speciálně u těchto dvou aut se prostě jaksi počítá s tím, že majitel bude blázen v dobrém slova smyslu a že počítá s tím, že bude měnit nejen destičky. Taky záleží, jak s tím kdo jezdí, samozřejmě...znám frajera, co oddělá novou spojku ve svojí octávce za půl roku bez problémů, protože prostě jezdí jako čuňas, znám ale taky člověka s maserati, který jezdí jako "christian driver" a zatím neřešil zásadní technický problém. Kdybych to shrnul - myslím, že je dobře, že trh nabízí i rychlá auta, která nepotřebují tolik té údržby, protože spousta lidí má jiné starosti, nemají čas nebo tomu prostě nerozumí, ale milují dynamickou jízdu. Sám jsem se divil otci kamaráda, když si koupili forestera v turbu...říkal jsem mu tehdy podivín...proč si sakra někdo koupí malý náklaďáček na ježdění na chatu a na hory (oba vášniví trekkisté) s turbomotorem? Teď už ho chápu - hledal prostě vůz na každý den, dokonce do terénu, který mu také dá jistou dávku toho řidičského potěšení. A o to jde asi především.
zmulin
555:Ferrárka se většinou prodávaj z důvodu nákupu novýho modelu-u "babyřady" jako Modena.Maranell už tolik neni a třeba Enzo abys pohledal.Fiorana a Scaglietti taky ještě moc nejsou.

Navíc takovýhle auta si ve valný většině kupujou fešáci coby součást image (jak psal Magic) a na nějaký nájezdy km to ani neni,spíš jen občas pro zábavu.

Mimochodem Ferrari žádnej průměrnej počet km při prodeji neudává.

Jinak jako příklad vim,že u F 50 má motor životnost 50kkm a je to supersport,tak se asi i počítá,že se s nim bude jezdit ostře.Samozřejmě ne tak ostře jako při závodech.

Podvozek a takový ***čandy samozřejmě rozumný lidi ošetřej a ty rozumější připlatěj za keramický brzdy,bo jestli chtěj opravdu jezdit,tak je to vyjde ve finále levněji a líp to maká.
Magic, podla mna bolo super obdobie, ked sa Nka nemohli az tak brutalne prestavovat a fabrika musela produkovat aj vozy, ktore tvorili seriozny zaklad pre grpA. Vtedy tu boli rozne 4x4 turbo, Sunny a ine vozy, ktore vydrzali vselico. Dnes vyrobca nie je az tak nuteny robit poriadnu verziu auta a staci mu tuningova nakupna taska.

Zmulin. Jasne predaju sa a ten kto lacn kupi nalozi a dojazdi ho, zvycajne na totalku 😄 Celkom vazne, mas v tom pravdu, napr pri F50 si neviem predstavit, ze by vydrzalo 50 000km na okruhu v zavodnom nasadeni, mozno 5000, pripadne by dokoncilo nejaky 24hod zavod. No na par kol v plnej palbe to rozhodne ma vacsie predpoklady ako Octavia RS
Tezko rict... Ani jednim jsem nejel a nejsilnejsi stroj jsem ridil s 2.0 motorem...

Kazdopadne bych bral 4x4 (aspon zkusit)... A vybiral bych mezi Tripitchi a Sunraru 😉 ...projed se a uvidis. Tyhle auta uz nejsou nekupni tasky, nebo dopravni prostredky na 3 km. PROJED SE A UVIDIS 😄
magic

skutečně sportovních vozů různé pseudosporty, které vypadají podobně jako , ale použitá technika pochází z osvědčených "nákupních tašek",

napriklad Alfa Brera nebo osvecena nakupni taska A- GT >😁 Si delam srandu 😁

magici bylo by lepsi trochu mene skatulkovat , nektere ty nakupni tasky take maji Brembo 😉))

Neni postatne o jakou jde kategorii ale jake dily s jakou zivotnosti tam vyrobce nacpe a to se dost lisi v te same tride.

Urcite bych nehodnotil servis podle brzd nebo gum u sportovniho nebo dokonce pseudo zavodniho😉 ale treba podle garancek motoru treba.

Proste plati cim vice to mu clovek dava na***, tak za uricity cas odejde vse i ty kopozitni keramicke nadherne kotouce pro Ferrari Challenge. 😁
Keramicke brzdy nie su velky zazrak, krasne praskaju, ked sa ti do nich dostane strk, podltatne lahsie ako pri ocelovych. Dalsi problem je, ze to teplo sa vracia do strmena a varis brzdovku. Jednu velmi lacnu alternativu za 1400€ som mal, nastup neskutocny, vsetko bolo super a vydrzali 8000km, zacali sa rozpadavat a reklamaciu neuznali. Je to neporovnatelne so sytemom za 30 000GBP, no princip je rovnaky.

Bremba na taskach neznamena nic. Napr predny strmen je identicky na STi, 350 a Peugeot 607. Na poslednom aute je to tragedia, brzdi to ako Fabia Junior. STi zase stoji nenormalne vela, vymena oblozeni a kotucov vas katapultuje na dostrel AP 6pot, ktore su dokonca dvojdielne a funguju neporovnatelne lepsie. Asi preto velmi vela ceskych STi jazdi na nie fabrickych kotucoch, toto prehnali, davat ceny ako pri track days produktoch, pricom ide o lacnu vyrobu. V tom je aj pes zakopany, ked vidite STi MY02-03 za super cenu a ma 60-70 000km. V * su brzdy, naboje, tlmice a smelo mozete vysolit 200 za navratenie do fabrickeho stavu. S torchou stastia to ma prevodovku s protestujucou III a VI... tyka sa to prvych rocnikov WRX STi pre EU
555 jasne ze ne neni Brembo jako Brembo, na trhu jsou ruzne rady, jine materialy, pocet pistku, atd. Navic ta 607 pokud se nepletu vazi docela dost.

Tak ze je mozne ze muzou byt kvuli celkove cene poddimenzovane.

607 urcite nema ambice STi tak ze to srovnavat je mimo.
Vždicky som sníval o impreze sti ale teraz by som zobral jedine lancera pretože mať víkon 207kw z 2l objemu motora to je paráda. Na dráhe je lancer rýchlejší na normalnej ceste to už také slávne nieje ale fanatik do áut tomu vozu veľa prepáči. Ešte ked je ten lancer v čiernej farbe a na príplatkových BBS tiež v tmavej farbe a po riadnej jazde tak na parkovisku si ho nikto ani nevšimne 😁. NO ale jedno majú spoločné či lancer alebo sti na nich si frajer v lete aj v zime, v daždi aj na suchu >😁 >😁 >😁 .
STi=1480, P607=1719kg, rozdiel tam je, avsak to nevysvetluje, preco bezne brzdy s plavajucim strmenom podavali rovnaky vykon a preco tie Brembo za priplatok zrusili. Zato ak sa zamyslime nad tym, ze to auto nema ziadnu spevnovaciu priecku na streche a ze ESP reaguje najpomalsie, zo vsetkho, co som jazdil, to uz dava pocit spravne odflaknuteho auta. Pri brzdach je rozdiel v zmesy a kotucoch a aj tak kotuce na 607 skapu po 30-40 000km. Clovek by povedal, ze automat bude mat brzdy silne predimenzovane a nic. Porovnaval som to koli faktu, ze napriek rovnakym strmenom 607 nepoda ani 580% brzdneho vykonu tych dvoch a to je sakra rozdiel.
Jak vis sam nejde jenom o trmen take o prumer kotouce, o material na oblozeni.

STi ma urcite take sportovneji nastavene ABS. ATD nejde srovnat hrusky s japkama.

I tech 200 kg neni malo.

Ono hrozne zalezi jak je sladene oblozeni s kotoucem, o tom jsou s Evo a Ferodo ruzna story 😉))
Jasne, cely cas poukazujem na jednu velmi podstatnu cast ceny, ktoru pri kupe kvalitneho sportoveho auta platite. Vyvoj!

Nie je problem, odflaknut cosi po vzore zabozrutov (ozaj uz im niekto vysvetlil, ze oni fakt neboli vitazna mocnost IIsv vojny? >😁 ), drahe je, ze koli par kusom team ludi skusa a robi veci, ktore realne pridu do vyroby o 10r, ak o to vobec bude zaujem.

Na druhej strane sa stretavame s paradoxom, ako strmen povodne pre F40, ktore pouziva EVO a nejaky nic moc typ, ktory jazdi STi a spol. Kovane piesty v EVO a hnoj v STi, teda ak berieme za STi to, co sa sem do EU vozi, pretoze uz 10r na ich domacom trhu funguju motory v serii s 280Ps a tocakom ako tato 2,5 a rev limiter je na 8250...

STi ma skutocne ABS s integrovanym G senzorom a pomaha riadit DCCD II gen, no ak aj porovnam 607 vs 670 brembo, tak Brembo tam nefunguje, ***i ich na plnej ciare. Vyvoj nebol, mysleli si, ze to bude fungovat same.

Ferodo je problem, kazdy (ako aj ja) si ich kupil a myslel, ze hura, postavim auto na predne kolesa. Nie, je to zavodne a DS3000 sa do zapchy v meste nehodi, 2500 ako tak, ale sakra citit, ci je zahriate no a stare, chvalabohu uz nevyrabane DS2000 nebrzdilo ani za studena ani za tepla.

Postavit dobry voz aj s kvalitnych veci nie je sranda, cim viac sa tomu venujem, tym viac obdivujem hlavne vyvojarov podvozkov. Ako dokazu naladit strasne diely tak,z e funguju, pripadne kvalitne diely tak, ze neodskakuju na nasich cestach a pritom nemaju 3cestne stelovanie.

Ferrari a spol je trochu mimo, z dnesnych ma fascinuju take viac ludove stroje ako Civic R alebo Clio Cup a pod...rallycasr su klasika a tieto vedia poskytnut velmi podobne zvezenie, pricom technologicky su nic oproti 4x4 delam.
555: 1. i když na autě jsou 4pístkový třmeny Brembo, pokud osadím auto deskama Ferodo Premium a kotoučema SBS, tak nemůžu dostat adekvátní výsledek jako při osazení kotoučema Brembo Sport komplet i deskama. Přeci sám víš, že pevnost řetězu je dána jeho nejslabším článkem, takže vřadím-li do systému (v tomto případě brzdového) jeden super díl a ostatní bude podprůměr, nemohu očekávat super výsledky. Ale protože Brembo používá naprostá většina sportovních a úspěšných aut, sahnul výrobce po těchto třmenech z důvodu image a ne kvůli funkčnosti. Mimochodem - všímáš si, jak rychle se ty kotouče na 607 opotřebovávají a po výměně jsou tam v autorizovaných servisech montovány ještě horší? Osaď tu 607 komplet kitem kotouč + deska Brembo Sport a uvidíš, že bude brzdit super

2. jsi si jistý, že písty v Lanceru Evo jsou kované? Já mám totiž pocit, že jsou stále lité a naopak s kovanými e😜erimentovali u Subaru někdy na přelomu let 2001/2003.

3. naprosto s tebou souhlasím ve věci podvozku (až na to, že zrovna Honda mi nepřijde jako dobrý příklad). Jenže tím se dostáváme k tomu, že podle technického popisu nemůžeme dopředu odhadnout, který podvozek bude dobrý a který ne. Už jsem několikrát uváděl svůj úžas nad tím, že Delta HF s podvozkem konstrukčně ala Tipo projevila neskutečně výborné jízdní vlastnosti ve srovnání právě s některými Japonci s víceprvkovými závěsy. To samé platí o jedné náporavě od více výrobců - konstrukčně a na pohled stejná, v provozu zcela odlišná. Jenomže potom jako čtenář běžných časopisů nemám šanci cokoliv odhadovat - jestliže jsou někdy obyčejná vlečená ramena víc než čtyřprvkový závěs, jak se potom mám orientovat (když autoři jízdním vlastnostem nevěnují prakticky pozornost a pokud, tak většinou dost divně)?

4. skupina A v principu skončila pro nezájem výrobců. Ono vyrobit nejprve 5000 a později 2500 identických vozů pro homologaci tak, aby byly dobrým základem pro soutěžní nebo závodní auto je natolik drahé, že jediné, jak se to vrátí je image. Možná. WRC vychází z A8 sa tím, že stačí vyrobit jediný exemplář +9 sad dílů a přesto je WRC ve slepé uličce a spíš dříve než později též skončí, protože je to opět drahé. Zákazníci ve skutečnosti nestojí o dobrá sportovní auta, ale pouze o image a design. Když půjdeš prodávat auta tak první, co zákazník říká, je:"nepotřebuju, aby to nějak super jelo, ale chtěl bych auto, který je pěkný, má velkej kufr, je spolehlivý, tichý a málo žere (za to je ochoten i výrazně připlatit)). A stříbrný, protože stříbrná se líbí manželce..."

pulse: Alfa Romeo dnes odchází od výroby sportovních aut směrem k luxusním. Je to dáno trhem - v 60-70. letech vyrobili a prodali srovnatelně vozů s BMW (za vyšší ceny), dnes je jejich produkce ve srovnání s BMW třetinová a ceny vozů nižsí. Jestliže chtějí prodávat, musí se přizpůsobit většině a ne "partizánštit" na malé skupině sportovních nadšenců, která je rozhodně neuživí. Řekněme, že každý, kdo se snažil dělat auta poctivě buď zbankrotoval, nebo se octnul ve velkých finančních problémech (podívej se na čísla Mitsubishi Motors - už se Fiatu z dob jeho největší sportovní slávy přiblížili "na dostřel")
zmulin
magic😡 tou výrobou je to bohužel fakt.BMW má ale vyšší čísla i kvuli mnohem širší modelový nabídce oproti ještě nedávnejm třem typům Alfy,která si bohužel nesla punc nekvality,čemuž zas tolik nerozumim,protože to do podvědomí našeho národa spíš rozšířili ty pitomci vyučený na škodovkách co kvůli reznoucímu Alfasudu a prvnímu Unu naházeli všechny "Italy" do jednoho pytle.

555:Já bych tu kovárenskou práci taky připsal spíš Subaru.Podle toho co sem zatim o obouch kdekoliv četl mi vychází právě STI jako kus materiálu a Evo jako elektronickej angličák (samozřejmě nadneseně 😉 )Osobně jsem jel ale jenom v STI,tak nemam srovnání.
zmulin: jenže ještě donedávna to bylo přesně opačně - Subaru stíhala porucha za poruchou, neustále měli problémy s poddimenzovanými díly, atd. Právě proto je na každým modelu sposta věcí jinak, protože hledají a hledají (i proto používali svého času na STi kované písty). Jenže naopak se z toho v průběhu času může stát určitá výhoda - u Suba je široká paleta od nedotáčivých až po přetáčivé modely - račte si vybrat. A vybrat si musí snad každý...

Naproti tomu Mitsubishi je naprosto kontinuální, protože stavěli na hotovém, pouze se tam pracuje na vylepšování jednotlivých komponentů. Jejich spolehlivost byla donedávna nesrovnatelně vyšší než u Suba. Jenomže Subaru udělalo obrovský skok kupředu, zapracovali nejen na spolehlivosti, ale i na jednotlivostech, takže dneska jsou minimálně na srovnatelné úrovni.

Žádná evropská automobilka se jim nemůže dneska rovnat. Otázkou je proč...
Magic souhlas, to jiste pravda s Alfa, i s ostatnim.

Tak vyvoj je jiste take dulezity ale s prikladu Subaru ktere behem kratke doby dotahlo EVO neni nejdulezitejsi. nebo jeste jinak nedotahlo by Evo kdyby se nezacalo vice prodavat.

Daleko dulezitejsi je mit zakazniky pro takoveto auto ,STi v tomto proste vede je hesci a kupuji si ho i lide kvuli image.

Pokud si nejaka jina automobilka vybuduje zakladnu uzivatelu jako ma Evo nebo STi bude mit takove auto dovolim si tvrdi udelane za kratkou dobu.

Jeslti se nepletu tak urcite kovane pisty i ojnice davaji do FQ/ Eva v UK nejsem zadny motorar ale dostat prokazatelne 400PS a vice to bez toho ani rozumne nejde.

jen tak pro zajimavost FQ-400 ma zaruku do 58 tisíc KM.
Uff toho ste napisali 😊

Mal som trosku ine zaujmy, s Hrubagom sme riesili moje STi RA ver 6.. mohli by ste rychlo kupit este dve, nech mi to cim skor pride z Japonska >😁

Nuz ak mam porovant Lancia a EVO, tak sice stavali na hotovom, ale do ver IV Evo nestalo ani za prd. Vydarene EVO bolo az V.

Vas pohlad na elektroniku je skresleny, nepoznate JPN trh, kde sa od r 93 predavalo WRX s DCCD a kym konkurencia neprisla s verziou V, nedalo sa hovorit o rovnocennych autach.

Cize EVO dotiahlo Suba...potom nasledoval zlom, VII bola pristupnejsia a chytila trh, ktory o nu ani nemal zaujem. Myslim,z e Suba dodnes poriadne nedohnala EVO mimo rodnej krajiny, ale zase ma velke predajne uspechy v USA. Problemy s novou kasnou prisli, ked som to pocital, na stare diely postavili vahu, ako keby sme boli 3-4 dospelaci a furt. To sa prejavi...

V ramci lahkeho zvysovania vykonu sme dotiahli ten usa 2,5T motor a dali konecne rezim auto na DCCD, ale nemyslim, ze je to tak dobre auto, ako EVO VIII, ci IX. Zato interier ma lepsi.

Uvidime, s cim pridu o rok, mozno s 500Nm dieslom 😉
Fuj takhle se rouhat... Uz vidim Subaru Impreza WRX STD... >😁
555 ja jsem nehodnotil JAP verze, ani prehled v nich nemam, jenom EU, trochu UK.

Fabia RS D1 uz se trese 😁
555: jenže DCCD samo o sobě nedělá auto (a to nepočítám, že právě DCCD verze v ČR mi nějak vysloveně nesedla). Řeč byla zejména o kvalitě a životnosti, kde Subaru mělo výrazné problémy, a nebylo to až v letech 2000/2001 s příchodem těžší a tužší karoserie, ale ty problémy byly už od samotného počátku výroby. Postupně šla sice kvalita nahoru, ale i tak bylo problému až dost: převodovky, písty, elektronika, přehřívání, brzdy...
zmulin
I kdyby to byla pravda,jakože si myslim,že to trochu zveličuješ,pořád potkávám po Evropě převážně Subaru.Možná bude zakopanej pes jinde...
No zakopanej pes asi bude v tom ze STi si kupuji daleko vice pozeri, a ti tesko kazdy den po sichte pudou trenova nakam RZ, tak STi svoji zivotnost hodne prodlouzi kdy se s nim jezdi na 2 po meste. Nadnesene.

Ale kdyz ho ma nekdo jako treningace pak to bude jak rika magic, ale Evo nevydrzi o moc vice. Verim ze nekteri strelci to dorasuji i za 1000km, staci par skoku. Znateto ne?
Alessio1
pulse...ještě jsem v Subaru STI nepotkal pozéra...ty potkávám v jiných autech, abych někoho nenaštval, nebudu jmenovwat. Kdo si koupí STI, tak je tak trochu (hodně?) blázen do aut a nepotřebuje dělat machýrka. Jestli bereš to, že má na modré impreze žluté "závodní" polepy...sakra, to k tomu autu tak nějak patří....Často si říkám : kdybych jednou koupil STI, byla by černá? Mordá? Modrá s polepy? V tomhle nemám konzistentní názor (co týden, to bych asi koupil jinou barvu) :roll:
Magic, to bude nieco podobne, ako ked si myslim,z e Lancie sa rozpadavali uz statim na parkovisku.

To auto bola velka evolucia pocas vyroby, zakladny problem bolo velke turbo, co v meste nebrali zakaznici najlepsie, tak dali mensie. Potom prisli na rad brzdy, dostali 4 peisty a zadok ventilovany a prevodovka akosi nesla urobit lepsie, je totoiz z atmosferku.
555: nevím, jak u vás, ale v ČR je tedy moc a moc pozérů s STi! Opravdu si nemyslím, že by ta moje popelnice byla schopná rovnat se s STi a kolikrát z toho vyšla jako hvězda. Ne proto, že by ta Alfa byla nějaký zázrak, ale prostě proto, že v STi seděl kravaťák, který přestoupil z BMW 316i a když viděl, že Alfice jede zatáčku bokem, raději zabrzdil a projel ji krokem. On je fanda a fanda - každej druhej chlap se vlastně označuje za fandu do aut...

Jinak bych chtěl upozornit, že jsem žádnou Integralu ani Lancera nikdy nešetřil v tom směru, že bych s nimi jezdil nějak "při zdi". Spíš naopak, ale pokud má člověk trochu citu pro techniku (a nenarve tam v -10 °C plnej knedlik nebo nevypne auto s doruda rozžhaveným turbem), nikdy nezažije u těchto aut nějakou vysloveně mechanickou závadu (že by se odporoučel motor nebo motormanagement, převodovka, diferáky...). Jediné "závady" pramenily vždy z adekvátního běžného opotřebení. Což u Suba tedy zdaleka neplatilo...
S tím řidičským uměním máš úplnou pravdu, jednou jsem se se Samarou 1,3 l náháněl s Porsche 911. On mi vždycky na rovině ujel, ale v zatáčce jsem ho pokaždé měl. Já jel zatáčky štorcem, on vždycky brzdil jak vůl. Vždycky jde o to, jak kdo umí jezdit. Samozřejmě nesmí být propastný rozdíl výkonu a jízdních vlastností, to můžeš dělat cokoliv a toho druhého nepobiješ. 😄
Aj tu su, velmi rad hovorim, ze kym bolo GT, kupil si ho kto mal k rally vztah, ked zdrazelo a stalo sa skaredym, nakupilo ho mnoho ludi, ktori chceli dobre vyzerat.

Lanciu by som nepodcenoval, je velmi obratna a na nase cesty ve stale velmi hodia difaky, ktore sa tam montovali.

Netusim, kolko GT/WRX si jazdil, no zo 100 aut je 95 prifuknutych a 70 ich jazdi ostre starty z krizovatiek celkom bezne. Tieto dve veci vyrobca nemal v merku, ked navrhoval toto auto.

Cista seria pri dietnom zachadzani odjazdi 700 000km do GO, co nie je zle na sportak. Bolo to MY96, nie tie vyladenejsie verzie.
zmulin
Já osobně znám dva majitele STI.Jeden jezdí kupodivu bez problémů tu problémovou starší verzi a druhej předposlední facelift.Oba už si dali párkrát okruh a jinde to taky nešetřej a zatim naprosto bez problémů.Že by výjimky :?: 😉
Tak rozhodně nehodlám na Suba nějak plivat nebo tvrdit, že to jsou poruchový šmejdy. Jen mi starší vrze přišly ve srovnání s bezproblémovým Lancerem mnohem poruchovější. Zase jsou tam ale výhody - podélně uložený motor přispívá k lepšímu rozložení hmotnosti, takže auto nepadá tolik na čumák a "neláme se" na příčných nerovnostech. Navíc spousta doplňkových dílů je na to za velmi rozumné ceny, v mnoha případech výrazně nižší než na Lancera. nejdůležitější asi bude hledisko jízdních vlastností - znám pár lidí, kteří dali přednost Impreze proto, že měli pocit, že se s Lancerem musí dost prát. Prostě každý má svý.
No tak to ja se zase musim zastat Evoluce, nevim jak posledni Impreza ale ty predesle nemeli tak tuhou karoseri tak, zvolene ulozeni motoru byla asi nutnost, proti Evu byl podvozek take o neco gumovejsi.

Je jedno jestli si clovek koupi STi nebo Evo dulezite ja co za volantem umi prosne jak rika magic polovicka z modnich strelcu neumi na suchem asfaltu zatacku bokem.

Verim ze kdyby se pomerili se starou Integrale nebo Coswortem bez eletroniky kde by sedel najaky skuseny strelec, pripadali by si jak v 1.2 HTP Fabce.
GT kasna mala 16,7kN torznu tuhost, co nie je zle ani dnes. Mnohym ludom to zachranilo zivot, napr mne 😊

Co sa tyka jazdy EVO a GT, tak kto vedel slide na GT v EVO bol BUH...napriek Audi feelingu z riadenia. Toto som nepochopil, GT ma riadenie, ze mate pocit vodica autobusu, ale EVO je take sterilizovane a v konecnom dosledku da pocit, ze ste disconected...

Ostra jazda pri EVO prinasala menej problemov, jeho zadnanaprava nebola z plechu a prevodovku malo poriadnu, nie nejaku evoluciu z atmosferaku. Tie RA a R s DCCD su stale rarita a len tych poslednych 4-6000ks zvladalo poriadne tvrde zaobchadzanie. Okrem toho EVO malo a ma lepsie brzdy. Teraz uz len ostava to porovnanie, ktore ma donutilo kupit v r 1998 GT: EVO VI 1,89mil Sk a bez zaruky na motor. GT 1,1mil Sk a 2r zaruka.

Oproti tomu stara Lancia bola za par korun a na okrske dala pocit ako WRC, no to som vtedy netusil.
nejsem šťoural, ale uvadět torzní tuhost v kN?
Alessio1
lukhash: a v čem jiném? je to myslím definováno silou, kterou musíš působit, aby jsi deformoval objekt o nějakou jednotku. Myslím, tuším...já dopravku ještě nemám, ty bys to měl vědět >😁
Moment/úhel zkroucení -> Nm/rad nebo Nm/°

k= G*A/Phí

Ohybová tuhost je naopak v N/m

k=E*A/l

ale to je jedno, OFF TOPIC
Alessio1
lukhash: ano, vzpomínám si, Nm/stupeň. měl jsi pravdu :idea:
Honzax: a víš proč? Když ty rozbiješ Samaru, bude to stát asi 40.000 Kč, když on rozmázne 911, přijde o 1,5 mil. A pokud to má - jako každej správnej snob - ještě na lízačku, může to být několikanásobně víc! Na tohle jsou ideální takový "živelný" podniky jako třeba "Po stopách Valašské zimy". Zatímco kluci s STičkama jedou superopatrně, aby to někde nedejbože neškrábli, největší střelci na Šade120 to mydlej hlava nehlava. Výsledný časy tomu taky odpovídají. Takže paradoxně se Š 130 si může méně majetný člověk zazávodit mnohem líp jak s Lancerem Evo nebo Imprezou STi, který ho na splátkách leasingu stojí 17.000 Kč/měsíčně. Teď kámoš za 15.000 Kč koupil AR 75 TS a když do ní těch 17.000 Kč měsíčně vrazí jen po dobu 6 měsíců...
BMW M3 je nej because: EVO netaha tak jak by melo z nizkych otacek ,impreza ma priserne rizení a audi neumí auta od jakživa
Alessio1
sasar: děkujeme :roll:
Mozno trocha offtopic ale je mozne trenovat drift na beznom koncernovom aute? Teda mam namysli oproti autam ako Evo a STi ci si to neodnesie aj nieco ine okrem pneumatik, predsa len to bude asi viac namahane ako pri beznej jazde...
určitě to jde, samozřejmě to s čím to budeš provádět výsledek pochopitelěn dost ovlivní a taky záleží na povrchu. Tvoje kára by to určitě taky dávala v pohodě, jde ale o to že auto s pohonem na zadní nápravu nebo awd je asi vhodnější. Pokud ale nechceš riskovat poškození vlastního auta, kdyby se náhodou něco nepovedlo, tak si myslim že ideální by bylo koupit si na 5000 nějakou "stodvácu", klidně bez techničáku, ale ne zas úplně prohnilou a vyrazit někam na nějaký prázdný parkovistě nebo cvičák a tam si to jen tak zkoušet, pokud budeš mít k dispozici velkou plochu kde nebude hrozit nějakej náraz bokem o strom tak se snad nemůže nic stát, no až ji vyrychtuješ tak žádná škoda, a účelu poslouží dobře. Možná bys do ní (dopředu) mohl navařu vzpěru mezi tlumiče.
Standardne dostanu na hubu klby a prevodovka. Pri prednokolke to udrzis len zablokovanim zadku a vykonm na prednej naprave, cize tam si pripocitaj k nakladom aj zadnu napravu.

Preto je gajn blbnut s uzkymi gumami a na mokrom, cim smyk vyvolas ovela lahsie.
NEJDE!!! Pokud pod pojmem drift myslíme oba totéž. Je to okamžik, kdy dojde k uzavření mezinápravového a zadního diferenciálu (nejlépe i předního) a vůz při trvalém prokluzu všech kol "opisuje" poloměr zatáčky rpzdílem odstředivé síly a dostředivého stáčení vozu vyvolaného trakcí. To logicky u auta hnaného jen přední nápravou nejde, stejně to nejde u auta s pohonem všech kol bez uzávěrek zadního a mezinápravového diferenciálu (VW).

U auta s předním pohonem si maximálně můžeš hrát s ruční brzdou, která vyvolá přetáčivý smysk zadních kol a současnou/následnou akcelerací, která auto "narovná", ale plynulý oblouk s tím neopíšeš. Možná se ti povede to vypilovat k efektnímu pohledu, ale projet stejnou zatáčku "normálně" bude rychlejší.

Haldex se na blátě může stejným způsobem za určitých okolností přiblížit, ale plynulý oblouk opíše spíš v náhodném poloměru.

U auta s pohonem zadních kol to jde omezeně; nemá-li samosvor, tak jen na klouzavém povrchu a má-li samosvor, tak i na suchu, ale oblouk není zdaleka tak plynulý a rychlost v oblouku je podstatně nižší než u pohonu všech kol s minimálně 2 samosvory. Hlavně výjezd z oblouku je podstatně nižší, protože na konci oblouku musíš zabránit přetočení do hodin a tím pádem výrazně ubrat plyn.

Auto s pohonem 4 kol a min. 2 samosvory umí obkroužit plynulý oblouk v závislosti na souhře uzávěrek doferenciálů. Třeba Impreza GT, Audi A4 nebo S2 se v oblouku mají snahu rovnat a Cosworth vyžaduje pomalejší nájezd. Velmi vyvážená je Toyota Celice GT-Four, Lancer Evo III-VI a Lancia Delta HF Integrale Evoluzione, které mají spíš snahu k lehké přetáčivosti.

Nejlépe jsou na tom auta se 3 samosvory - Lancer Evo VII a novější a Impreza STi - ty umí naprosto precizně obkroužit oblouk v podstatě jakéhokoliv poloměru. Lancer Evo IX má dokonce trakci velmi podobnou někdejším soutěžním vozům skupiny A8 z MS.
No ja by som to na skodovke urcite neskusal. Za prve preto, lebo ma maly vykon a ani sa nenazdas a uvaris ju, aj keby boli mrazy, za druhe preto, ze ked sa to nenaucis za pol hodiny, otrhas na nej nosniky zadnej napravy a neviem co vsetko este a za tretie kludne sa na nej mozes vyvalat cez strechu ako ja. Proste, neni to auto na vyvadzku.

Urcite by to bolo lepsie trebarz s bavorom... Aj ked ako vravi magic, nebude to ono.
Ale Škodovka klidn?, ale chce to 130 nebo ješt? líp Rapida, protože ty mají vzadu klikovou nápravu a ne jen to vle?ený rameno a hlavn? - Rapid z Kvasin, to je prost? nejkvalitn?jší Škodovka! A když se tomu zava?í diferák...

A p?edem upozor?uju, že jsem v Kvasinách v konstrukci tehdá d?lal, takže važte slova!!! 😁
zmulin
Takže ses tady vlastně teď pochválil 😉 😁
No, sice se člověk pochválit musí sám, protože to za něj nikdo jiný neudělá, ale já na Rapidech už nepracoval. To byla přeci jen trochu starší záležitost, výroba už jela a dělaly se sem tam jen nějaký nový přípravky. Já už jsem pracoval na mnohem horším stroji...ale naštěstí ne dlouho.
nemam moc casu tak jenom kratce driftu je mnoho, vice nez v aute to je v ridici a podminkach pod autem 😉) Plati to pro AWD, RWD, FWD stejne.

[odkaz]

magic to co si popsal je spise dobra teorie nez praxe, treba zrovna Coswortha moc neznas vit 😉

S Celicou souhlasim chova se velmi pekne na techniku sve doby.