27 komentářů
Mám jako 2 auto mazdu 323 f 1,8 gle, 85 kw.
Když jsem jezdil hodně s lehkou nohou, tak kombinovaný průměr 6,7 litru (bylo to v anglii a k zešílení). V čechách se pohybuje nejvíce mezi 8,8 až 9,2 l./100, párkrát jsem dosáhl průměr v zimě okolo 11 litrů, to stejné v DE na dálnici, kde jsem jel stabilně 180 - 190. Spotřebu jsem sledoval při doplňování nádrže do plné. Jinak jezdím dost rychle a auto nešetřím a nejezdím na spotřebu.
Když jsem jezdil hodně s lehkou nohou, tak kombinovaný průměr 6,7 litru (bylo to v anglii a k zešílení). V čechách se pohybuje nejvíce mezi 8,8 až 9,2 l./100, párkrát jsem dosáhl průměr v zimě okolo 11 litrů, to stejné v DE na dálnici, kde jsem jel stabilně 180 - 190. Spotřebu jsem sledoval při doplňování nádrže do plné. Jinak jezdím dost rychle a auto nešetřím a nejezdím na spotřebu.
empire: sice to neni auto z vyberu, ale mel jsem Fiat Brava 1.8 16V ELX, s lehkou nohou jsem mel po 4 letech prumer 6.4 l/100 km. S tezkou nohou jsem moc nejezdil.
Pokud by u mne byla na prvním místě ve výběru auta spotřeba paliva, tak bych se asi ještě jednou zamyslel nad předloženými vozy. Z hlediska spotřeby paliva při zachování určitého jízdního komfortu je jednoznačně nejlepší volbou přímovstřikový turbodiesel. V roce 1996 jej nabízel snad pouze VW/Audi u svých motorů TDI se sdruženými vstřikovači. V roce 98 už byla nabídka širší, díky systému Common-Rail společností Fiat/MB. U r.v. 98 už máš na výběr z koncernu Fiat (Fiat/Alfa/Lancia) motory značené JTD, PSA (Peugeot/Citroen) HDi, MB motory CDI, u Oplů začínaly na některých modelech DTi. Hovořím pouze o spotřebě paliva, je snad obecně známo, že ostatní náklady spojené s provozem naftového automobilu jsou o něco vyšší než u benzinového, a tudíž se nafta vyplácí lidem, kteří najedou ročně min. 25.000 km. Záleží samozřejmě na daném kuse a jeho spolkehlivosti (občas se stane, člověk místo 5.000/měs za benzin dá pouze 3.500 Kč za naftu, ale dalších 5.000/měs dá za opravy 😒 ). Někdy je ale právě ta spolehlivost vyšší u dieselů než u benzinů (třeba AR 156 2.4 JTD versus 156 2.0 TS).
motor 2.0 primy vstrik nafty, el. rizene cerpadlo, neni to common rail, prumer 5.3l nejlepsi spotreba CB-Zeneva a zpet za 4.67 s prumernou rychlosti 102 km/h. Mazda 323F 5 dver. hatchback 98 90HP 230Nm.
mel jsem jeste 323F BA '96 s motorem 1.5i Z5 to zralo tak okolo 7 litru a nejlepsi spotrebu jsem nameril cca 5.8l/100km.
mel jsem jeste 323F BA '96 s motorem 1.5i Z5 to zralo tak okolo 7 litru a nejlepsi spotrebu jsem nameril cca 5.8l/100km.
taky 2. auto astra 97, 1,4 16v, a bud si jestej, ze pod 8 litru ( kdyz bylo novy tak to bylo vyrazne lepsi ) se nedostanu ani nahodou, ale zas na druhou stranu ho mam uz od 97 a ma nalitano 220 000 km a je bez jedineho vazneho problemu, jen samy blbosti jako je podstviceni csech tech cudliku a tak
Resstless
Mno. Mam Astru 99 - 1.8 16 V SEDAN a bud si jistej že se pod 8 litru dostanes uplne v pohodě !!! V letě jsme s rodinou + plný kufr jeli Chorvatsko - cca 2000 km - pruměrná spotřeba 5,60 litrů a to jsme se nijak necoourali. V pátek jsem se vrátil ze Slovenska opět s rodinou cca 1000 km a pruměr 6.0 litrů - půlka cesty po sněhu a docela svižně.
Moje volba je jasná.
Moje volba je jasná.
Spotreba je jedna vec a provozni naklady jsou druha vec. Obvykle spotreba paliva bejva v provoznich nakladech aut podruznou zalezitosti. Je to jenom takova psychologicka zalezitost....
to zadek524😒br />
Spotreba ako taka byva jednou z najvyznamnejsich financnych poloziek v prevadzke auta. Rozdiel v spotrebe porovnavanych aut je podruznou zalezitostou... 😉
Spotreba ako taka byva jednou z najvyznamnejsich financnych poloziek v prevadzke auta. Rozdiel v spotrebe porovnavanych aut je podruznou zalezitostou... 😉
No, mam s autama dost zkusenosti. Mel jsem uz desitky a desitky a desitky aut v zivote. Benzinaky, diesely, velke objemy, male objemy.... Vsechno teda ojetiny, vzdycky kdyz me naky auto vypeklo a nestihal jsem platit servis, byly to vetsinou prave maloobjemovy usporny auta. Takze jejich provoz se pekelne prodrazil. Ac se to muze nekomu zdat divny, velice levnej a s minimalnimi investicema provozuju postarsiho benzinovyho petilitrovyho Mercedesa, kterej teda zere celkem dost. Provozni naklady jsou vsak uplne nicotny, svezeni a bezpecnost maximalni...!
Dolezite su predpoklady. Ak kupujem ojazdene auto s realnou cenou za babku, asi nebudem cakat, ze ma bude dalsich 100tis. km vozit bez problemov. Moze sa tak stat, ale pocitat s tym je predsalen prinajmensom silny optimizmus. Takze aj ked pocitam s tym, ze sa cosi pokazi, je otazka, kam tuto investiciu zaradit. Ci do pociatocnych nakladov (pretoze s tym uz pri kupe pocitam) alebo do prevadzkovych (porucha je nasledkom mojho pouzivania auta, prip. nastane dost neskoro po kupe). Ak ju ale napriek tomu zaradim do prevadzkovych, strati/skresli sa vyhoda nizkej kupnej ceny v porovnani s novym/novsim autom.
Len tak orientacne: po 100tis. km je celkova spotreba riadna palka, najma ked mas starsi vyssi objem. Tou uz asi prevysis aj kupnu cenu...
K Tvojmu mercedesu: je jasne, ze vacsie (v sirsom vyzname) auto sa vo vyssom veku viac oplati, pretoze ma dlhsiu zivotnost. Osobne Ti prajem este vela spokojnych km.
Len tak orientacne: po 100tis. km je celkova spotreba riadna palka, najma ked mas starsi vyssi objem. Tou uz asi prevysis aj kupnu cenu...
K Tvojmu mercedesu: je jasne, ze vacsie (v sirsom vyzname) auto sa vo vyssom veku viac oplati, pretoze ma dlhsiu zivotnost. Osobne Ti prajem este vela spokojnych km.
Zadek- známý to ojketinový magnát >😁 😉 Měl jsem sice o pár desítek aut méně než on, nicméně pořád to bylo pár desítek, a zkušenost mám podobnou: pro normálního smrtelníka je největší položkou a tedy nejnákladnější věcí ztráta hodnoty auta časem, na druhém místě jsou servisní a údržbové náklady, a teprve na třetím místě je spotřeba. Ovšem, podle čeho se lidi rozhodují při výběru auta? Především podle spotřeby a povinného ručení!!! Nikdy mě nepřestane fascinovat, jak při rozhodování mezi dvěma auty, 1,8 a 2,0, si většina lidí vezme to menší, byť je o dvacet tisíc dražší a v horším stavu, a nedokážou si spočítat, že jim to ten rozdíl v ručení nevyváží ani za 10 let - a to už tu pixlu dávno mít nebudou.
Jo jo, je sice dobré mít auto, které málo žere - ale ne za každou cenu, je třeba posoudit hlavně ty ostatní věci.
Jo jo, je sice dobré mít auto, které málo žere - ale ne za každou cenu, je třeba posoudit hlavně ty ostatní věci.
JEDNÁ SE O TYTO TIPY: rok výroby vždy 96-98
OPEL ASTRA
RENAULT MEGANE
RENAULT 19
FORD PROBE
MAZDA 323
HYUNDAI LANTRA
HONDA CIVIC
Opravdu bych byl vděčný za jakoukoli pomoc! 😉
prosím pište na libacufis@post.cz
Myslel som to inak: ak chcem kupit auto za 30 000,- (priklad), tak to bude auto, ktore ma uz pravdepodobne dost za sebou. Odhliadnem od moznosti pretoceneho tachacu a inych zamaskovanych chyb, na ktore sa da v nasich koncinach len doplatit. Auto ma teda dost za sebou, cize motor moze byt vo vselijakom stave. Ked vezmem 10 papierovo porovnatelne ojazdenych aut tej istej znacky na trhu, ich spotreby sa v praxi mozu vyrazne lisit. Takze otazka "kolko zerie ta a ta znacka", ked sa jedna o stare auta, je dost tazko zodpovedatelna.
A vůbec nejvíc mne baví lidi, kteří si odmítnou koupit do staršího auta např. lepší ale dražší svíčky, které by jim (kromě jiných výhod), přinesly snížení spotřeby min. o 0,5 l/100km, ale jsou ochotni investovat několik desítek tisíc Kč za přestavbu na plyn, kteréžto investice se jim při ročním proběhu 10-15 tis. km a hodnotě oné přestavované ojetiny 100-150 tis. Kč prostě NIKDY nevrátí!
PS: Je to něco v duchu hesla "nechci slevu zadarmo"...
Nesuhlasim celkom, pretoze inak je to pri novom aute, kde servis a opravy su rel. nizke polozky (servis = vymena oleja + nejake filtre; opravy su skor vynimkou a vacsinou to ide na zaruku) a pri starsom aute, kde opravy mozu byt drahsie ako hodnota auta a servis je tiez drahsi (meni sa viac dielov). Inymi slovami, pri novom aute platim (ovela) viac za benzin ako za servis a opravy, pri starsom aute to moze byt naopak.
Cenu auta pri kupe by som sem nemiesal. Nove auto ma svoje vyhody a starsie tiez - kazde pre svoju skupinu zakaznikov.
PS: Pravda, i tzv. spotřebák kupuji origoš, což je výrazně dražší, ale např. brzdové desky mi vydrží 3-4x déle, než neorigoš (to mám spolehlivě vyzkoušené), tedy se mi ty vícenáklady za kvalitu vlastně nejen vrátí, ale dokonce vyplatí.
priznam sa, ze som ojazdene auto zatial nekupoval. Ale obaval by som sa, ze pri starsom aute by som uz mnohe nedostatky musel prehliadat, pretoze by ma ich odstranenie inak stalo dost financii (som dost detailista a vytocit ma vie aj vrzganie v interieri). Dalsou podstatnou skutocnostou je, ze nie som ziaden mechanik a ani kutil, na aute si trufnem vymenit akurat tak sviecky, ziarovky, prip. bateriu. 😄 Tym vsak netvrdim, ze by som to nezvladol, keby som to nevidel robit - proste sam od seba radsej nie. 😉 Preto by som pri kazdom vacsom probleme asi "utekal" do servisu a aj v neznackovom maju dnes dost vysoke sadzby na to, aby som tym nejako vela usetril.
Co sa dielov tyka, tiez by som sa drzal originalov - neoriginal sa podla skusenosti ludi z okolia dlhodobo nevyplaca.
Pravidelny servis kvoli zaruke je mozno nevyhoda, ale ako vravim, netrufol by som si sam "servisovat" auto. A zaruka ma svoje vyhody.
Suma sumarum, aj ked platim znackovy servis, stale mi udrzba vychadza o dost lacnejsia ako spaleny benzin. Ina vec je strata hodnoty, ale tu je tazko odhadnut, kedze auto zatial nemienim predavat.
to oddie😒br />
ja som pri vybere auta robil dost podrobne porovnania - vo "finale" medzi M6 a Avensisom (motorizacie 1.8 , 2.0, 2.0 diesel). Zohladnil som ceny jednotlivych prehliadok az po 105tis. km, predpokladane povinne poistky, spotrebu (papierovu) a pod. Skoda, ze to tu nemam (ak nezabudnem, doma to pozriem), ale 2.0 benzin vysiel celkovymi prevadzkovymi nakladmi najhorsie. Diesel sa pochopitelne oplacal pri vyssom pocte najazdenych km, no nakoniec som skoncil pri 1.8-ke od Avensisu, lebo😒br />
- vykonovo celkom postacuje
- predpokladanymi nakladmi na prevadzku bola pri odhade 15-20tis. km rocne najlepsia
- srdcom som chcel viac benzinoveho japonca ako diesel
- diesel mal velky cenovy skor medzi zakladnou a strednou vybavou (ten by sa mi nikdy nevratil)
A este k poradiu nakladov. Na mojom predchadzajucom aute (3,5 roka) strata na hodnote tvorila 30% celkovych nakladov na prevadzku auta, spotreba 50%. Zvysok autorizovany servis a opravy.
je to dost tazke presne porovnat, ale ak zacnem uvazovat len o rozdiele spotreby (mimochodom, sam som pisal, ze tam ma byt "rozdiel" a nie "spotreba"), musim nutne uvazovat aj o rozdiele v servise, o rozdiele v opravach, rozdiele v strate hodnoty auta. Mam pocit, ze toto tu nikto nerobi(l).
Povinný ručení jsem uplně vypustil z výčtu a je fakt, že ta magická hranice objemu je pro mnohé nepřekousnutelná... My provozujem doma jenom ty z nejvyssi sazby, tak me ani nenapadlo o tom premyslet... >😁
Ale hrozne bych nekdy chtel bejt tak bohatej, abych si mohl koupit novy auto. Ale myslim AUTO, ne legrační škrtátko...😄
Jinak si myslim, ze spotreba je pomerne dulezita, ale ne nejdulezitejsi
za 3 mesice jsem dal za benzin 4.000 a za opravy 9.000 (prvotni investice)