Čau, poslední dobou mi sem tam auto (Ford, benzín 1,3) při startování nenaskočí okamžitě na první ťukňutí klíčku, ale třeba až za dvě vteřiny, přičemž tu dobu "škytá". Nevíte co s tím může být? Je to normální? Nedělá to vždy, jen občas.
No někdy ano někdy ne, záleží na autě. U aut s karburátorem je to skoro pravidlo..u stříkaček jak kdy. Jestli se ti to v chladnu párkrát protočí a pak to normálně chytne, nic se neděje. Kdyby to chytalo až po několika pokusech, kdy se startér točí 5 sec a více, už to může být nějaká chyba v zapalování nebo přívodu benzínu. A kdyby ti to trvale startovalo až po několika otočeních, mohlo by to znamenat sníženou kompresi ve válcích.
No a kdyby se motor při startování točil výrazně pomalu, tak máš vybitý akumulátor, který si tak jako tak nech před zimou přeměřit.
Filtr vzduchu byl na seznamu výměny z poslední servisní prohlídky, filtr na benzín nevím co je, svíčky nevím ani kde jsou a kdy se mají měnit a jak se mění, škrtící klapka mi nic neříká. Já se v autě nevyznám, já vím co mám udělat aby to jelo a rozeznám nestandardní zvuky. Právě proto mě zarazil nestandardní zvuk při některém startování.
Dokážu si dolít kapalinu do ostřikovačů, či vyměnit žárovku v zadním světle, ale na nic složitějšího si netroufnu, proto uvítám vaše rady.
Malus... to mas tezky, takhle radit, kdyz nevis, co je vsechno v motoru. At ti nekdo ukaze primo na tvym aute nebo jeste lepe... dej to do servizu, pokud ani nemas zajem ty veci resit osobne. Ono to bez vedomosti a prace neni jednoduchy. Snadno se da neco neodbornym rozebiranim znicit..
malus: A co chces tedy vedet od nas zde, na tomto foru, kdyz si stejne nic neumis udelat sam? Tak Ti nezbyva nez ten servis, kde Te (samozrejme) natahnou... A co jineho bys ostatne cekal? Kazda prace neco stoji, k tomu nejaky ten material, resp. nahradni dily, a i servisaci prece museji z neceho zit - kdyz uz napr. ze me nemaji temer nic!
No kdyby mi někdo třeba poradil že je to určitě vadný startér, tak v servisu neřeknu "škytá mi to", ale "mrkněte se na startér". Tím v jejich očích nebudu taková lama a tak moc mě třeba nenatáhnou.
To se ale nedá říct, že je to anebo tohle. Zrovna škytání při startu může těch důvodů mít hodně. Spíš si myslím, že by bylo potřeba zjistit, jetsli to náhdou není třeba normální stav. Prostě v zimě některá auta někdy chytají hůř (Š 120 někdy ani nenakopneš). Záleží jak máš starý auto a co je to za typ. Zda karburátor nebo stříkačka, jestli máš klasický rozdělovač, nebo elektroniku atd atd. Takhle ti fakt neporadíme.
malus: Hele, GeorgRolf má pravdu. Přijdeš do servisu a technik max. druhou otázkou odhalí, že stejně nevíš, o čem je řeč. Tak tam prostě zajdi a chtěj, aby to opravili, ne aby se koukli na to či ono.
Mitsi, tohle s sebou ale nese určité riziko, že se závada v servisu zrovna neprojeví, takže oni udělají prd a Malus to zaplatí:-) Ovšem může být, že je to třeba nějaká specifická závada tohoto typu, takže servisman řekne..."Ahááá, to jste dneska už třetí.." vymění kabel od cívky a bude to OK.
Měl jsem samozřejmě na mysli "nechat to v servisu", tj. minimálně přes noc, aby měli možnost to zkusit za studena. Cit totiž mnohdy napoví víc, než nejdokonalejší elektronický tester!
Malus: Fakt lidem věř, když říkají, že toho může být mnoho. Dá se na to jít vylučovací metodou, ale když netušíš....Pokud nechceš aby tě natáhli, zajeď k nějakému malému soukromníkovi do dílny, spousta je jich slušná a hlavně znají, nemusíš hned do značkovýho,ne? Faktem je, že pokud je to stříkačka,tak to musí chytat při těchto teplotách naprosto normálně, zima teprve bude.