Auto.cz

Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
13. 1. 2005 10:13
neregistrovaný "smudla"
14. 1. 2005 13:05
neregistrovaný "GeorgRolf1"
14. 1. 2005 21:37
neregistrovaný "tradaja"
15. 1. 2005 00:23
neregistrovaný "GeorgRolf1"
16. 1. 2005 18:22
neregistrovaný "blues"
16. 1. 2005 21:00
neregistrovaný "GeorgRolf1"
17. 1. 2005 08:02
neregistrovaný "smudla"
17. 1. 2005 11:23
neregistrovaný "magic1"
17. 1. 2005 11:37
neregistrovaný "GeorgRolf1"
19. 1. 2005 09:30
neregistrovaný "smudla"
19. 1. 2005 09:31
neregistrovaný "smudla"
19. 1. 2005 10:02
neregistrovaný "GeorgRolf1"
19. 1. 2005 10:06
neregistrovaný "GeorgRolf1"
19. 1. 2005 12:30
neregistrovaný "marlin"
19. 1. 2005 13:05
neregistrovaný "GeorgRolf1"
19. 1. 2005 18:59
neregistrovaný "Rob2"
20. 1. 2005 00:31
neregistrovaný "GeorgRolf1"
19. 1. 2005 18:59
neregistrovaný "Rob2"
19. 1. 2005 19:56
neregistrovaný "marlin"
20. 1. 2005 00:27
neregistrovaný "GeorgRolf1"
20. 1. 2005 14:44
neregistrovaný "marlin"
21. 1. 2005 09:14
neregistrovaný "GeorgRolf1"
19. 1. 2005 15:29
neregistrovaný "tradaja"
20. 1. 2005 16:18
neregistrovaný "tradaja"
20. 1. 2005 21:45
neregistrovaný "oddie"
31. 1. 2005 10:52
neregistrovaný "smudla"
21. 1. 2005 11:05
neregistrovaný "magic1"
21. 1. 2005 11:56
neregistrovaný "GeorgRolf1"
22. 1. 2005 15:58
neregistrovaný "Rob2"
22. 1. 2005 17:22
neregistrovaný "Rob2"
23. 1. 2005 02:04
neregistrovaný "GeorgRolf1"
22. 1. 2005 23:17
neregistrovaný "DZAMBO"
23. 1. 2005 00:19
neregistrovaný "kmecma"
23. 1. 2005 02:06
neregistrovaný "GeorgRolf1"
23. 1. 2005 09:11
neregistrovaný "tradaja"
23. 1. 2005 09:28
neregistrovaný "GeorgRolf1"
10. 12. 2005 23:13
neregistrovaný "ferjon"
23. 1. 2005 11:33
neregistrovaný "tradaja"
23. 1. 2005 12:55
neregistrovaný "GeorgRolf1"
23. 1. 2005 14:21
neregistrovaný "tradaja"
23. 1. 2005 19:13
neregistrovaný "GeorgRolf1"
23. 1. 2005 16:06
neregistrovaný "kmecma"
23. 1. 2005 21:01
neregistrovaný "tradaja"
31. 1. 2005 16:37
neregistrovaný "oddie"
1. 2. 2005 08:17
neregistrovaný "smudla"
1. 2. 2005 10:11
neregistrovaný "oddie"
1. 2. 2005 13:55
neregistrovaný "smudla"
1. 2. 2005 14:03
neregistrovaný "oddie"
1. 2. 2005 17:53
neregistrovaný "dabel"
2. 2. 2005 07:41
neregistrovaný "smudla"
2. 2. 2005 08:13
neregistrovaný "oddie"
4. 2. 2005 07:52
neregistrovaný "smudla"
4. 2. 2005 08:00
neregistrovaný "oddie"
7. 2. 2005 10:47
neregistrovaný "smudla"
7. 2. 2005 11:36
neregistrovaný "oddie"
7. 2. 2005 13:50
neregistrovaný "smudla"
7. 2. 2005 15:23
neregistrovaný "oddie"
8. 2. 2005 07:43
neregistrovaný "smudla"
8. 2. 2005 08:03
neregistrovaný "oddie"
8. 2. 2005 08:33
neregistrovaný "magic1"
8. 2. 2005 08:59
neregistrovaný "oddie"
8. 2. 2005 10:01
neregistrovaný "Viados"
8. 2. 2005 10:33
neregistrovaný "smudla"
8. 2. 2005 10:58
neregistrovaný "oddie"
8. 2. 2005 11:04
neregistrovaný "oddie"
8. 2. 2005 11:08
neregistrovaný "oddie"
11. 2. 2005 11:01
neregistrovaný "smudla"
11. 2. 2005 11:07
neregistrovaný "oddie"
23. 2. 2005 15:04
neregistrovaný "smudla"
8. 3. 2005 09:10
neregistrovaný "smudla"
8. 3. 2005 09:28
neregistrovaný "oddie"
10. 3. 2005 08:31
neregistrovaný "smudla"
10. 3. 2005 17:09
neregistrovaný "oddie"
14. 3. 2005 09:59
neregistrovaný "smudla"
14. 3. 2005 10:08
neregistrovaný "oddie"
16. 3. 2005 07:31
neregistrovaný "smudla"
16. 3. 2005 08:07
neregistrovaný "oddie"
22. 3. 2005 23:12
neregistrovaný "oddie"
24. 3. 2005 09:56
neregistrovaný "smudla"
24. 3. 2005 10:02
neregistrovaný "smudla"
25. 3. 2005 07:22
neregistrovaný "oddie"
29. 3. 2005 10:54
neregistrovaný "smudla"
29. 3. 2005 11:13
neregistrovaný "oddie"
30. 3. 2005 16:42
neregistrovaný "smudla"
29. 3. 2005 11:09
neregistrovaný "oddie"
31. 3. 2005 08:49
neregistrovaný "oddie"
neregistrovaný "smudla"
13. 1. 2005 10:13
Lada Niva - vaše názory
prosím o vaše názory na tohle vozítko,potřebuju 4x4 s rozumnou pořizovací cenou a normálníma cenama ND.díkec
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "GeorgRolf1"
14. 1. 2005 13:05
Re: Lada Niva - vaše názory
Možná to trochu specifikuj, hodláš kupovat novou, nebo ojetou? A potřebuješ 4x4 na ježdění v těžkém terénu, nebo jen na sníh do hor?
neregistrovaný "tradaja"
14. 1. 2005 21:37
DELNIK
tohle auto je opravdu delnik v pravym slovasmyslu - prujezdnost opravdu dobra, masivni zpracovani (kamos dostal smyk cca v 70 dosmykal se k posedu ten malem spadnul a jediny co z toho zbylo byl trosku zmackla kapota), bohuzel spotreba ne moc dobra ( za 12 litru jezdis jen ustalenou rychlosti po silnicich, v terenui neni problem se dostat na 25 i vic), dilu pomerne dost a rekl bych ze levny, docela bezne auto na horach, ale at te ani nenapadne v tom vozit rodinu nebo nak tak - malo mista vzadu. Ty novy strikacky o moc lepsi nebudou, to mozna az ty uplne novy. Je to proste auto pro lidi, kteri treba pracujou v lese ( hajny, delnici).

Kdybych tohle auto kupoval sel bych po LPG - je jich dost, na takovyhle spotrebe se opravdu vyplati.

Asobne kdybych schanel ctyrkolku obdobne kategorie tak bych sel do typu Suzuki Vitara, Samurai apod. U nich je az neuveristelny co dokazou v terenu a na spotrebe i spolehlivosti se ti to vrati. Jejich kvalitu dokazuje i celni umistovani v trucktrialech ( v celkovych poradich )
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "GeorgRolf1"
15. 1. 2005 00:23
Re: DELNIK
Pokud vím (přímo od prodejce/servismana Lady), tak se údajně víc sypou právě nový 1,7i (nejen motor, ale i dlaší díly). Starší 1,6 jsou "prý" spolehlivější. Ale jak říkám, asi by to chtělo vědět, k čemu všemu máš v plánu auto používat.
neregistrovaný "blues"
16. 1. 2005 18:22
nova niva
mel jsem moznost ridit novou nivu asi 300km z toho temer vse po silnici 1.tridy, zbytek dalnice a mesto a musim rict ze to byla katastrofa, nechapu jak se tak hrozne auto muze vubec prodavat. vybava o nicem, ani moznost priplatkove. Absolutne tupy motor s vysokou spotrebou, cca 11-12 a to jsem je celkem v klidu. hluk od prevodu. tezke razeni a dlouhe drahy radici paky. interier jako v 10 let starem aute. Na druhou stranu netroufam si hodnotit jizdni vlastnosti v terenu, protoze podle tech. informaci byly zachovany veskere papirove hodnoty (najezdove uhly, stoupavost atd.) jako u stare nivy. Ale i presto nevidim jediny duvod si tu novou koupit. Na bezny provoz po silnici se nehodi ani ta nova.
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "GeorgRolf1"
16. 1. 2005 21:00
Re: nova niva
Blues, já tedy nevím, ale myslím, že kdybych vzal např BMW sedmičkové řady na tankodrom, tak taky napíšu, že je to úplně katastrofální auto.

Ešlivá nebude problém trochu v tom, že Niva tak nějak vůbec není určená na silnice 1. třídy, dálnice ani do města :roll: Obávám se, že na běžný provoz po silnici si Nivu nikdy nikdo nekupoval, nebo jo?

Mimochodem, jel jsi někdy v Land Roveru Defender?
neregistrovaný "smudla"
17. 1. 2005 08:02
Re: nova niva
já to upřesním: jde mi o auto do cca 50.000,- tedy starší generaci s 1.6 karburátorem. Potřebuju to na zimu kvůli sněhu, jinak nebude jezdit po cestě.Denně cca 25km, z toho 75% po polních cestách.
neregistrovaný "magic1"
17. 1. 2005 11:23
Re: nova niva
Co tu padlo. Niva je auto jen do terénu, je to jednoduchý, nenáročný, nepohodlný, laciný a pracovitý auto, který je schopný shnít za jedinou zimu. Taky bych omrknul Suzuki (Samuraj, Vitara), jsou taky laciný, mají 100x dražší díly (jejichž dodání trvá často měsíce), ale nehnijou tak brutálně (i když hnijou taky). Na sněhu je Niva výborná, má zvláštní řešení uzávěrky diferáku, kdy je zavřený jedno přední a protilehlý zadní kolo a auto se tak podivně posunuje jako housenka. Kde zapadne Niva, neprojede většinou už žádnej osobák (možná V3S, možná rolba...). Je to auto na práci, ne jako většina dneska prodávaných pseudo off-roadů, který jsou jen na léčbu malýho penisu a Niva je pak musí tahat ze škarpy, když náhle jejich majiteli křupne v palici a zkusí nedejbože opravdu vyjet mimo silnici...

Jinak k tý spolehlivosti - a to platí vlastně pro všechny Žiguly - čím starší, tím spolehlivější. Jediná nevýhoda toho rčení je v tom, že ty starší = shnilejší a shnilejší....Starý karburátory (dvojitej Weber - super věc) byly nahrazovaný novější specifikací Ozon (menší trysky a jiný vzdušníky), díky nimž to trochu míň žralo, ale za -25 °C blbě startovalo. 1.7 mají hrůzný vstřikování od GM, takže platí to, co pro Opely: umeješ a už nikdy neodjedeš....
neregistrovaný "GeorgRolf1"
17. 1. 2005 11:37
Bez nadpisu
Tak to s Nivou chybu neuděláš, zvlášť pokud jsi schopný občas něco opravit svépomocí. V této kategorii se dá srovnávat pouze s ARO 10,4 a ARO 240, GAZ a UAZ. ARO je obecně docela poruchové, to menší 10,4 (srovnatelené s Nivou) je prostornější (5 míst), má účinnější redukci a nepatrně menší spotřebu (9 - 10 l) než Lada. 240 je už asi docela velká kára na tvůj účel, má velkou spotřebu, horší brodivost a stoupavost, ale slušněji si vede v členitém terénu. Některé typy mají navíc uzávěru zadního diferenciálu. ARO celkově dost rezne, určitě víc než Lada. GAZ a UAZ osobně neznám, v terénu budou oba typy asi super, horší bude spotřeba.

No a tajnej tip...pokud ti nejde o ježdění přímo v tvrdém terénu, ale jen o sníh a polní/lesní cesty, zkus Subaru Leone 1,8. Auto s vynikající spolehlivostí, levnýma dílama, spotřebou 7 - 8 l, redukční převodovkou atd. Cena ojetiny 15 - 60 000,- dle stavu.
Rozbalit vlákno
13
neregistrovaný "smudla"
19. 1. 2005 09:30
Re: Re:
Subaru už jsem měl, z počátku 90. let hranatého kombajna Leone - předpokládám myslíš to samé co já? Docela mě vyděsila poruchovost převodů, ale možná jsem měl jen smůlu.Jinak díkyza info, kdyby někoho něco napadlo, budu rád.

Včera jsem dovezl Nivu, koupil jsem to od státní správy, jezdili s tím nějací geodeti či co. Je to rv.86, původní stav, najeto nějakých 80.tkm ( prohlídky mají zaznačené ve velkém TP !!! ), shnilé to je akorát u spolujezdce, vypadá to že tam tekla baterka a trochu prahy.Jinak to má nové homoklouby a přední diferák.Letmým pohledem jsem odhalil vytečené zadní tlumiče, spojkový váleček v háji, blbiny typu půlka nefunkčních přístrojů na palubce atd.Dal jsem za to 20tKč tak počítám že to byla dobrá cena?
neregistrovaný "smudla"
19. 1. 2005 09:31
Re: Re:
Subaru už jsem měl, z počátku 90. let hranatého kombajna Leone - předpokládám myslíš to samé co já? Docela mě vyděsila poruchovost převodů, ale možná jsem měl jen smůlu.Jinak díkyza info, kdyby někoho něco napadlo, budu rád.

Včera jsem dovezl Nivu, koupil jsem to od státní správy, jezdili s tím nějací geodeti či co. Je to rv.86, původní stav, najeto nějakých 80.tkm ( prohlídky mají zaznačené ve velkém TP !!! ), shnilé to je akorát u spolujezdce, vypadá to že tam tekla baterka a trochu prahy.Jinak to má nové homoklouby a přední diferák.Letmým pohledem jsem odhalil vytečené zadní tlumiče, spojkový váleček v háji, blbiny typu půlka nefunkčních přístrojů na palubce atd.Dal jsem za to 20tKč tak počítám že to byla dobrá cena?
neregistrovaný "GeorgRolf1"
19. 1. 2005 10:02
Re: Re:
Jo za ty prachy je to myslím úplně v pohodě. Ještě zkus zda umí měnit barvu, krtkovat a cestovat v čase:-) Jo a nevyžhav nikde rybník...

S tím Leonem jsi měl asi smůlu, u nás v rodině byly celkem 3 (já mám 2 a ségra měla 1, teď má Legacy). Jeden můj má najeto kolem 220 tkm skoro bez poruchy (a bez údržby), z toho já jsem s ním najel bez problémů posledních 75 000 tkm. A to ho nešetřím, požívám ho jako off road, sporťák, náklaďák, tahač i cestovní limuzínu na dálnici. Ale je fakt, že je to jeden z posledních kusů, ročník 91, takže už to má asi vychytaný mouchy. Akorát hnije. Škoda, že se nevyráběl dál :'-(
neregistrovaný "GeorgRolf1"
19. 1. 2005 10:06
Re: Re:
Ještě k té Nivě...není radno s ní příliš skákat, neb přední diff má tendenci roztrhnout se při dopadu ;-) Ale počítám, že s ní skákat nehodláš...
neregistrovaný "marlin"
19. 1. 2005 12:30
Re: Re:
jo, do Nivy bych taky sel, jen tak na vyblbnti do terenu :-! , ale, kdyz ted ctu, ze s ni skakat nee, tak nevim.

Ono se 106kou blbe jezdi terenem :D
neregistrovaný "GeorgRolf1"
19. 1. 2005 13:05
Re: Re:
Já měl na mysli skoky na offroad závodech, tzn. v rychlosti třeba 50 a více km/h. Když blbneš v terénu jezdíš většinou pomaleji. No a stejně, pokud je to auto na vyblbnutí, a ne na denní ježdění, tak tě nějaká ta koruna za občasný servis toho co rozbiješ nesmí mrzet. S tím je holt potřeba počítat.
neregistrovaný "Rob2"
19. 1. 2005 18:59
Re: Re:
magic: NIVA má stálý pohon všech kol, přídavnou (redukční) převodovku a uzávěru mezinápravového dif. Takže nemáš pravdu, že jsou vždy v záběru protilehlá kola. Nápravové dif. jsou normální konstrukce. Při zavřené uzávěrce mezin. dif. je tedy pevné rozdělení krout. momentu 50/50 na nápravy, nápravové dif. jsou bez omezení svornosti.

all: Za několik let zkušeností s tímto "strojem" bych ji nedoporučoval. Karburátorové verze byly lepší, vstřikování je totální hrůza. Jezdil jsem pochopitelně s oběmi verzemi. Spotřeba tak okolo 12l/100km na silnici. Poruch moc, dílenské zpracování šílené, ergonometrie úplně o ničem, absolutně nevyhovující motor pro jízdu v terénu - naprosto nepružný, odspodu nejde. Výborná průchodnost terénem při stylu: Zařadím tak, abych už řadit nemusel, a na plyn cihlu. Pod 3.000 ot/min jsem v h... Na silnici je to díky krátkému rozvoru nastabilní auto, nad 100km/h je jízda vysoce adrenalinová záležitost.

Nechci nikomu brát iluze, ale těch kilometrů jsem najel s NIVOU příliš, než abych měl jiný názor. Sorry.
neregistrovaný "GeorgRolf1"
20. 1. 2005 00:31
Re: Re:
Rob2 Niva nemá motor nevhodný pro terén, ale spíš málo účinnou redukci. Aro 10,4 má koní ještě méně, krouťák téměř o 20 % nižší, ale redukci o 35 % účinnější a nedostatkem tahu v terénu netrpí. Samozřejmě pokud to nebereš tak, že jediný motor pro terén je diesel
neregistrovaný "Rob2"
19. 1. 2005 18:59
Re: Re:
A ještě dodatek: Nekupujte si do NIVY rádio. Za jízdy stejně nebude slyšet. :?
neregistrovaný "marlin"
19. 1. 2005 19:56
Re: Re:
ja osobne jsem jeste premyslel po starsim Patrolu (druha polovina 80let) tridvirku, hranatej. Ale to uz by nebylo moc na vyblbnuti, toho uz bych tahal asi normalne, kdyz si uvedomim, ze za min jak 50T ho nekoupim.....
neregistrovaný "GeorgRolf1"
20. 1. 2005 00:27
Re: Re:
Co se Patrolu týká...moje zkušenost je, že pokud někde někdy nějaké auto zapadlo (mám na mysli offroad srazy), vždy to byl první Patrol. Bez ohledu na to, zda krátký či dlouhý. Patrol je auto na expedice, dálky, dlouhé cesty na nezpevněných vozovkách, ale ve členitém terénu pořád někde něčím zachytává. Na druhou stranu je trvanlivý, spolehlivý, odolný...
neregistrovaný "marlin"
20. 1. 2005 14:44
Re: Bez nadpisu
acha, ja myslel ze Patrol projede vse....no, tak jak vidim tak ne.

Pak me napada jeste kratkej Defendr, ale starsi, aby moc nestal :)
neregistrovaný "GeorgRolf1"
21. 1. 2005 09:14
Re: Re:
Ono když se řekne "projede vše", tak to pokaždé znamená něco jiného. Záleží jaký terén si pod tím představíš. Patroly jsou držáky, je to takový tažný kůň, ale nikoliv kamzík. Ve skutečnosti je to tak, že třeba Samurai projede často tam, kde by Patrol (nebo třeba i Hummer) skončil a zase naopak. Samuraie by si určitě nikdo nevzal na cestování po Africe, ale když jde o opravdu členitý terén - hrboly, zlomy, boule, úžlabiny apod. je lehký offroad jako je Niva, Samurai či Vitara nepřekonatelný. Defender (zvláště krátký) má výhodu v tom, že i přes větší rozměry je poměrně lehký, má velkou světlost (nejen vzdálenost mezi zemí a nejnižším bodem podvozku, ale celkově je tak nějak docela vysoký) a na spodku nemá moc míst, se kterými by mohl zachytit. S Defenderem jsem ovšem nikdy nejel, tenhle poznatek mám vypozorovaný spíše "zvenku", takže mě ber v tomto s rezervou.

Já třeba momentálně blbnu v terénu s Kubelwagenem Bundeswehru (v podstatě takový terénní VW Brouk) ze ´60 let. Má to jen klasický zadní pohon (a motor vzadu), váží to kolem 700 kg i s plnou nádrží a mnohdy to projede i tam, kde vím, že bych s klasickým 4x4 offroadem co jsem jezdil dřív projel jen těžko. Proč? Protože je lehký a má naprosto hladký spodek bez jediného výstupku, takže se nemá čím zachytit. Na druhou stranu, jak je bláto, tak hrabu a hrabu a hrabu. Prostě vždycky je něco za něco...
neregistrovaný "tradaja"
19. 1. 2005 15:29
No nevim
ale delat skoky s nivou. On to je sice delnik ale urcite ne atlet :-) Vzhledem ke starim niv v CR bych s ni neskakal vubec, natoz v 50.- Na to proste neni niva stavena a i kdyby byla tak po 20 letech uz tem material bude tak unavenej ze pri prvni prilezistosi budes vymenovat co se da. Pro vyblbnuti bych sehnal neco podobny samurai ci tak. Dilu je taky dost. Znamy ji ma - vyjede vsechno, projede vsechno ale nesmis bejt moc narocnej - obcas musis z auta vylizt s kladivkem a mlatit a mlatit do kol aby ti nebrzdila kvuli bahnu mezi oblozenim atak. Je to teda hajnej - tak vyuziva vlastnosti. Opravdu auto jen pro delniky ci lesaky, geodety atak. To neni auto pro beznyho smrtelnika, oproti tomu je 120 luxus. Geodeti (statni) maji UAZY (pekny)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "tradaja"
20. 1. 2005 16:18
?????
do patrola z 80. let jak tady nekdo napsal bych teda nesel. Patroly jsou uz pomerne velky kravy, do terenu nevhodny. Ten znamy ma misto nivy jeste mitsubishi L200 a na tu 200 kvuli prujezdnosti nedava - ale vyhoda je tam odpojitelny nahon jedny napravy - cesty. Pry ma skodka (se slusnyma gumama) lepsi vlastnosti aspon co se tyce stoupavosti atak. Ja teda taky jednu dobu jezdil skodky :-) a s prujezdnosti terenem jsem byl spokojen. Musela byt teda na 14 palcovych kolech a poradny protektory, zapadl jsem jen jednou a to po vanu, a to jsem najezdil v lese tisice km a teren jsem zkousel veskerej (v lese podnikam a tak dotazeni nejakeho vetsiho mnozstvi materialu neni rucne mozna). Taky byla zivotnost skodek 7-20 mesicu a pak prodej nejakymu tragedovi tak za 1500. Ta L200 je cistej delnik taky, stejne jako toyota hilux, nissan pickup apod. Auta na prevozy materialu ikdyz uvnitr to celkem taky jde, rychlost do 80 pak uz to dost plave.

Co je napr. do terenu ciste nevhodny je jeep cherokee
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "oddie"
20. 1. 2005 21:45
Bez nadpisu
Smudla: na ty vaše kotáry, se divím, že sis tu Nivu nepořídil už dávno. Za tu cenu, a to co popisuješ, je velice dobrý kup, a na ty účely naprosto ideální. Sice bude třeba pořádně zařádit s klempířinou, ale to nevidím jako nejmenší problém. A asi bych do toho vrazil plyn, je to karb a typovka, takže papíry za hubičku, a bombu se směšovačem máš beztak tutově aspoň v jednom exempláři pod stolem...

Jinak se dost divím, že se na něco takového ptáš na netu, jako bys nikdy neměl žádného žigulíka. Přitom, mám dojem, ses mj. i na nich vyučil, nebo se pletu?
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "smudla"
31. 1. 2005 10:52
Re: Bez nadpisu
zdar starý brachu. jo máš pravdu, ale přece jenom to je nějakých 15let ( toto letí ) a navíc s touhle firmou nemám stejně dlouho nic společnýho, resp. nemám tucha jak se tohle auto dneska posuzuje z hlediska oprav atd. Víš co, raději se 10x zeptám.... jakožto zarytý fordista forever.Jinak LPG ta, pujde na sto pesos, plně ofic. přijde na nějakých 10.000,- ale bombu a výprník mám svoje, takže to nějak skoulím na míň.....
neregistrovaný "magic1"
21. 1. 2005 11:05
Bez nadpisu
To Rob 2> překvapuje mně, že píšeš kolik jsi najel km s Nivou a přitom ji neznáš. Když tam narveš redukci, tak si systému šplhadla prostě nelze nevšimnout, zvlášť do nějakýho prudkýho kopce (např. motokrosová dráha). Můžou za to právě ty volný diferákyna nápravách, díky nimž se protilehlá kola na jedné straně volně odvalují přes satelity po planetkách na rozdíl od té dvojice kol, která je v záběru. To samý dělá většina čtyřkolek do uzavření špér na nápravách (když ji hodíš na zvedák a budeš točit levým předním kolem, nejčastěji zadní pravý - podle konstrukce a odporu těch diferáků - se bude točit proti; Majitelé např. Subaru Impreza s atmosf. motorem by o tom mohli taky vyprávět). Samozřejmě máš pravdu v tom, že off-road chce nejraději naftu kvůli velkýmu krouťáku v nízkých otáčkách. Když u Nivy chcípne v kopci motor, jsi v háji, nastartovat ho při zařazeným kvaltu je skoro nemožný. Ale tady se hovořilo o auťáku do 50.000 Kč, takže podobné úvahy jsou nad rámec požadavku. Krátkej rozvor bych vnímal naopak jako výhodu, protože právě nejběžnější důvod uvíznutí velkých a těžkých off-roadů v terénu je postavení auta na podlahu.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "GeorgRolf1"
21. 1. 2005 11:56
Re: Re:
Magic? Můžeš ještě trochu objasnit o jakém originálním systému pohonu made in CCCP mluvíš? Niva se kterou jsem jezdil já a i ty další se kterými jsem se měl možnost kdy setkat měly vždy normální mezinápravový dif s manuální uzávěrkou a volné nápravové diferenciály, přesně tak jak píše Rob. Jediná věc navíc byla redukce. A zrovna na motokrosové trati (Vranov) mám s Nivou i jinými offroady leccos najeto a nikdy jsem neměl pocit, že by se ve šplhání do kopce chovala jinak než jiné offroady. Krom toho, že měla nedostatek síly...
neregistrovaný "Rob2"
22. 1. 2005 15:58
Bez nadpisu
magic: Jako strojař vím, že diferenciál se skládá ze součástí, jako jsou pastorek, (dnes většinou kuželový s globoidním ozubením z důvodu hlučnosti) talířové kolo , čep satelitů, satelity (min. dva) a planetová kola. Velmi zjednodušeně a v základu samozřejmě a u konstrukce dif. nejčastěji používané. Pokud není mech. uzávěra či elektronicky řízená trakce jednotlivých kol (přibrzďování protáčejícího se kola), potom kolo, které nemá adhezi, se bude prostě protáčet. U NIVY tedy platí, že pokud je jedna náprava na podkladu, který umožňuje záběr oběma kolům, potom se jede. To platí samozřejmě při uzavřeném mezin. dif. Pokud uzavřen není, stačí aby jedno(!) kolo bylo "ve vzduchu", a prostě se nejede. Přídavná převodovka je jenom převodovka. Nic víc. Zanedbávám určitý přenos momentu prostřednictvím tření a odporu oleje v soukolí. Zejména v zimě, kdy je olej méně tekutý, je to znát. Jestli ale myslíš, že je to u NIVY jinak, přesvědčovat Tě nebudu. Každý si necháme "to svoje." PS: Když zhasne u NIVY motor při zařazené rychlosti, tak přestane fungovat i spojka, že nejde motor opět nastartovat?
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Rob2"
22. 1. 2005 17:22
Bez nadpisu
GeorgRolf: Dík za podporu, aspoň někdo se mnou souhlasí. Holt NIVA nikdy nebude JEEP CHEROKEE, a naopak. Upřímně: Fakt bych ji nechtěl. Možná jako dar, i když trochu danajský. PS: Moc příjemná věc v terénu je automatická převodovka. Řazení bez přerušení trakce je fajn. Já osobně mám automaty moc rád, bohužel v „našich zeměpisných šířkách“ je názor na ně velmi skeptický. Komické bývá přirovnání: „Nikdy jsem s tím nejel a ani bych to nechtěl“. Co si potom myslet, že? PS2: Pátá rychlost u NIVY prý občas „trochu“ zlobí >:D Nevíš o tom nic?
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "GeorgRolf1"
23. 1. 2005 02:04
Re: Re:
Rob, já vlastní Nivu neměl, jen jsem s ní jezdil, takže o pátém kvaltu mám jen mlhavé tušení. Jinak jsem byl potrestán rumunskou konkurencí Aro, ale to přeháním, měl jsem to autíčko docela rád, projelo hodně a v létě se dala sundat střecha:-)

Co se automatů týká, dost často se dá zaslechnout (od lidí, kteří nikdy v terénu nejeli), že "automat do teréňáků nepatří"... což je samozřejmě nesmysl. Kdo někdy jel v opravdu těžkém terénu, musí výhodu automatu ocenit. Jednak se to vyplatí ve stoupání, protože to, jak správně říkáš, podřadí bez ztráty trakce, druhak měnič trošku poladí momentovou charakteristiku směrem k nižším otáčkám, (resp nižším rychlostem), což se v terénu hodí a třeťak, a to já považuju za největší výhodu, máš v čelnittém terénu volné ruce a můžeš točit volantem a sledovat trasu. Což je strašně super, protože když je terén opravdu náročný, tak chvílema nevíš, jestli máš dřív kroutit volantem, sázet kvalty, sledovat povrch, brzdit, nebo co...

Já mám automat ve svém druhém Subaru a nemůžu si ho vynachválit...až na spotřebu teda...
neregistrovaný "DZAMBO"
22. 1. 2005 23:17
Bez nadpisu
Magic ma pravdu, to auto snad opravdu dokaze shnit i za jednu zimu, pred asi 10 lety jsem ji privezl ze Svycarska, perfektni kousek, kdyz jsem vsak zacal to auto zkoumat bliz, nestacil jsem se divit, bylo jen 3 roky stare a kdyz jsem omylem zavadil o tesnici gumu v kufru, tak koroze pod tim byla takova, ze jsem to rozdrtil i prstem, kdyz jsem sundal chromovou obroucku od predniho svetla - to same, uplne uz jsem dostal strach to auto ridit, jinak na ceste celkem super dira nedira , vsechno to tak nejak pohltilo, na tom aute byla velice zajimava vec, Rusaci totiz museli pro vyvoz mit uz katalyzator a pritom to nemelo jeste pocitac, trochu mi to obcas skubalo a v servisu na to hledeli jako by to spadlo z Marsu, nasli tam totiz nejaky tisteny spoj , vypadalo to jak nahradni pamet do pocitace a to ridilo ten proces spalovani, nekdo o tom mozna vi vic, ale v te dobe to byla celkem pekna zajimavost
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "kmecma"
23. 1. 2005 00:19
Feroza
Zaujimave ze tu nikto nespomenul Ferozu. Ma uzaveru na zadok ale aj na !predok! (ako napr G.cko, co je ale cenove nedosiahnutelne), maly razvor, maly rozchod, je ale kus nizka. S dobrymi gumami zvladne po istu hranicu aj to co Zetor xx45 :P
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "GeorgRolf1"
23. 1. 2005 02:06
Re: Feroza
No ono je to asi tím, že Feroz u nás vždy bylo jako šafránu. A uzávěry pokud vím neměla každá. Ale je to nesporně zajímavé autíčko, docela by se mi líbilo.
neregistrovaný "tradaja"
23. 1. 2005 09:11
Bez nadpisu
myslim ze ta feroza je zasah do cernyho, ale napr. na annonci je jenom 1 za 29 tis. Daihatsu ma vlastni motory ????? Jak se daji sehnat dily ??? Spolehlivost ??? Potreboval bych koupit neco takoveho na podzim, tak za cca 120, a aby to jeste nejakej rok vydrzelo. Vitary sou drahy, samuraie maly, niva ani nahodou, cherokee - to nechci, do terenu nic moc. Nic jinyho mem moc nenapada. Nechci do toho rvat prachy. To daihatsu si myslim se by bylo dobry - jak uz sem psal, dost jizd opravdu v tvrdym terenu, dost na silnici (ale bydlim v podkrkonosi) s nekdy dost snehem, potreboval bych za tim tahat vlek. A kdyz se v tom prevezou 4 lidi tak bych se nezlobil. Diky
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "GeorgRolf1"
23. 1. 2005 09:28
Re: Re:
tradaja, hele co máš proti Cherokee? Ze všech offroadů generace ´90 má největší světlost, jako jeden z mála se dá sehnat s automatem a při tom je poměrně lehký. Sám jsem ho sice nejel, ale na offroad závodech na Moravě s ním dvě posádky někde od UH pravidelně vítězily (tak v letech 97 - 2000). Řekl bych že ho podceňuješ, nebo s ním máš nějakou osobní špatnou zkušenost? Mám na mysli samozřejmě starého hranatého Čerokéze.

Daihatsu mělo u nás zastoupení jen velmi krátce, takže to s těma Ferozama a Rocky nebude asi žádný med.
neregistrovaný "ferjon"
10. 12. 2005 23:13
Re: Re:
caues nemate nejaké skúsenosti s Daihatsu Rocky 2,8TD
neregistrovaný "tradaja"
23. 1. 2005 11:33
Bez nadpisu
nikdy jsem ho nevlastnil ale zkusenosti nejaky mam, kamos ho dostal jako splatku dluhu od nejakeho uz nesolventniho partnera. Je to lesak a myslivec - takze vyuziva tohle auta tak z 90% v terenu ,na silnici si netroufne - jezdit za 25 litru neni zrovna vyhra, v terenu se dostaval az na 100 (kratkodobe - jizda pres oranici), dostupnost zas az tak spickova me nepripada - uz dost velke vaha oproti nive, vitare atak.

Preci jen v USA, odkad to je, je to auto zejmena duchodcu. Co jeste vim ze se tomu radi podelavaji takovy ty pridavny veci (ve smyslu co u osobaku neni)- jako prev., diferenc., uzaverky a podvozek dostv terenu trpi.

A kamos koupil funglovku - neco s MB motorem (uz diesel, CDI) a musel ho asi po roce vratit, - problemy s motorem a rizenim, dost nadaval , misto toho koupil LR a chvali, taky vitaru - ale nejaky problemy s motorem - jednotka

Ale nutno dodat, vypada opravdu dobre- hlavne ty hranaty

myslim ale ze auta co jezdej na offroad zavody nemaji s beznyma verzea nic moc spolecnyho
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "GeorgRolf1"
23. 1. 2005 12:55
Re: Re:
ad spotřeba...v terénu si na malou jedničku pod plným plynem vezme stovku možná i litrový Samurai.

ad váha...on se Cherokee blbě někam zařazuje, je samozřejmě o něco těžší proti kategorii Niva, Samurai, Vitara, Aro 10,4, ale proti Patrolu, Pajeru, Range atd je to muší váha. Na druhou stranu má motor výkonově srovnatelný s velkými offroady. Podle mě, je s ohledem na to docela lehoučký.

Spolehlivost nemůžu posoudit, neb jsem ho neměl. Možná něco málo naznačuje to, že nemá žebřinový rám, ale je samonosný. Na druhou stranu Niva je konstruovaná stejně a a ještě k tomu má přední nápravu nezávisle zavěšenou. V tomhle má Indián určitě navrch.

ad kámoš...pokud koupil Jeep s motorem MB, tak to bude nejspíš už druhá generace ne? To se asi s hranáčem nedá srovnat. A jestli místo něj koupil LR Defender, nebo Discovery, tak nejspíš udělal dobře.

ad Vitara..to je vůbec docela nedoceněné a podceňované auto. Asi je to tím, že na pohled ani moc nevypadá jako offroad. Nicméně pokud ho někdy někdo viděl v terénu, byl vždy překvapen. Na členitém povrchu určitě mnohem lepší než třeba Patrol. Navíc je spolehlivá. Bohužel se moc neprodávají (ojeté-asi majitelé ví proč) a když už, tak je neúnosně drahá, nebo do mrtě ojetá.

ad...offroad závody... zrovna ty dva kousky Jeepu Cherokee co jezdily Moravskou trofej myslím nijak extra upravený nebyly. Jen odlehčené, možná zesílené prvky podvozku, skořepinové sedačky a vnitřní rám. Myslím, že jinak +/- sériovka. Ale nevím jistě. Rozhodně to nebyly úchylné hybridy se kterými se jezdí v Čechách, kde není problém vidět Trabanta na podvozku Suzuki, Aro s podvozkem od Land Cruiseru a Peugeot 205 s podvozkem Mercedes G.

ad...obecně offroady. Stejně se ve finále dá říct, že pokud jsou dvě auta podobně velká, podobně tvarovaná, mají podobnou světlost a předvším budou mít !!srovnatelné obutí!! atd, budou se v terénu chovat +/- podobně a nezáleží na značce a objemu motoru. Rozdíl bude jen v té spolehlivosti, Pro mě byl největší šok, když jsem z Ara 10,4 s motorem 1,4 l, o 65 koních přesedl do Wrangleru se čtyřlitrem. Nebo přesněji, šok se nekonal, ten Wrangler jezdil v podstatě úplně stejně jako to Aro, prakticky žádný rozdíl...
neregistrovaný "tradaja"
23. 1. 2005 14:21
Bez nadpisu
jo - to uz byla nova generace - ty diesely se zacali dodavat tak tipuju pred 3 rokama. Misto toho koupil tusim Freelandera ale mozna defendera- nevim

patrol a pajero - to uz teren nic moc - tiha. Ten range nevim.

A co land cruiser ??? - vaha hodne vysoka ale rekl bych ze vlastnosti super - pouzivaj ho v KRNAPU a vyjezd spickovej

U toho cherokee prave dost nadavali na motor - ze je slabej, hlavne na silnici. Ono udelat 140kW (???? v nejsilnejsi verzi) na 4 litrech neni zadnej moc dobrej vykon - chapu kroutak
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "GeorgRolf1"
23. 1. 2005 19:13
Re: Re:
Starší Range (1.generace) není špatnej, spíš je velice dobrej. Jen děsně žere a ještě mu, jako by toho nebylo málo, často utíká benzín z nádrže víčkem:-)

LandCruiser je určitě super ve všech podobách, ale je to spíš auto kategorie Patrol. I když starší (hranatá) třídveřová verze co vypadá jako traktor by určitě spadala do kategorie o které se bavíme. To by mohla být přímá konkurence Čerokéze, protože váha bude podobná, výkon taky. A Toyota bude určitě lepší, ale to je soudím, neznám, je jich docela málo.

No možná je 140 kW ze 4 l málo, ale nebavíme se přece o vlastnostech na silnici. A v terénu je výkon motoru podružná hodnota. Viz např Auto Union Munga (v podstatě jeep Bundeswehru), která má 0,9l dvoutakt odpovídající +/- Wartburgu a průjezdnost je při tom skvělá. Nebo rakouské offroady Hafflinger a Pinzgauer, které taky mají pár koní a při tom nedostižné vlastnosti.
neregistrovaný "kmecma"
23. 1. 2005 16:06
Feroza
K tej feroze: Ano je fakt, ze nie vsetky mali uzaver v predu - treba hladat. Podobne je faktom, ze je ich velmi maaalo = problematicky potencialny servis. Preto treba velmi, ale velmi zvazit vlastne moznosti v pripade nejakych tech. problemov. Ja som to uviedol iba ako velmi zaujmavu alternativu. Poznam totiz chlapika co ma kvazi restauraciu v horach = neasfaltove cesty. Vozieva na tom potraviny ked je teren 'ako tak' zjazdny. Inokedy mu sluzi starucky UNIMOG ... Jeho postehy: Motor ako tak v pohode, ale zerie olej (na kratkyvch trasach to ale moc nevadi), zadna naprava ale nie je dimenzova na prevoz tazkych nakladov - hold auto pre srandu so spickovou priechodnostou. Ono treba to zvazit na co ho chcete. Este ke tej nive - ma samonosnu karoseriu co pri korozii byva problem (volakedy sme mali doma Moskvica - tam zadna naprava casom 'vosla do kufra'). Feroza ma ram - tam staci pri problemoch flexa a CO2. Este typ: neviem ako v CR, ale na slovensku predava Armada prebytocne zasoby, my sme tak kupili pred par rokmi za 1000sk (srotovu cenu) a flasu domacej UAZa, sice som pod nim stravil strasne vela casu, ale da sa to prezit.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "tradaja"
23. 1. 2005 21:01
Bez nadpisu
jo tech 140 kW je vterenu super ale rekl bych ze z tech vyjmenovanych se cherokee pouziva v terenu nejmin , ten deficit je asi znat jen na silnici.

Toho landcruisera (staryho nevim 80ci90)bych zaradil pomalu k landroveru - to uz jsou takovy ortodoxni offroady
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "oddie"
31. 1. 2005 16:37
Bez nadpisu
Ta 86 bude ještě 4-kvalt, ne? Ten 4 je stejně lepší než novější pěti, kterej se zoufale sypal. A na ježdění po polňačkách a okreskách to stejně stačí, počítám, že po dálnicích se s tím jezdit nebude :)
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "smudla"
1. 2. 2005 08:17
Re: Re:
přesně tak, IMHO za ty prachy si myslím že to nebyl špatný kup, udělal jsem tomu nový prahy, podlahy, nebylo to zas až tak shnilé. v sobotu jdu do lakovny tak to bude snad dobré.
neregistrovaný "oddie"
1. 2. 2005 10:11
Bez nadpisu
Jo, bydlet někde v kopcích, asi bych si to pořídil taky. Do Prahy a okolí to holt potřeba nejni... Tak co, už máš aspoň opravenej barák? Jo, co ta 130RS, cos měl kdysi ve stodole, nedávno se mě někdo na něco takového ptal?
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "smudla"
1. 2. 2005 13:55
Re: Re:
- RS je plně v provozu a účastní se pravidelně historických rallye ve Francii - pronajal jsem to

- domeček mám hotový a zabydlený

- funguje nová dílna, vozím auta z Francie.Většinou na přestavbu Feldy a Fanuše, Escortíky a Fiesty - prostě rychloobrátkové zboží.

Jinak co ty?Povídej a přeháněj.
neregistrovaný "oddie"
1. 2. 2005 14:03
Bez nadpisu
Já nic moc, mě už to neba. Přestavbovky maj ještě cenu? To se docela divím.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "dabel"
1. 2. 2005 17:53
Re: Re:
oddie ad prestavby: no u vas uz asi nie... u nas to asi este frci, vzhladom na to, ze nasa vlada stale vyzaduje 50 litrov "poplatok za nic" - a to aj v pripade, ze to auto uz 2 roky vlastnim :(
neregistrovaný "smudla"
2. 2. 2005 07:41
Re: Re:
vzhledem ke kupní síle populace v přilehlých bažinách to pořád funguje, mě to vyhovuje nemám utopené peníze v několika málo drahých autech, procentuální výnos je stejný.Týdně se podaří prodat cca 3-4 auta do + - 60.000,- Já jsem spokojený.
neregistrovaný "oddie"
2. 2. 2005 08:13
Bez nadpisu
60tis za co, proboha? Za přestavbovou Fiestu či Escorta??? Hele, nejsi ty náhodou rybář? :))))) A nebo to jsou ta 3-4 auta v součtu, za těch 60tis - to by tak odpovídalo... ale nedovedu si pak představit nákup a hlavně dopravu z Francie, aby to bylo nějak zajímavé, Ale každému, co jeho jest, třeba to funguje, já to zkoumat nehodlám, a zkoušet něco podobného už vůbec ne.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "smudla"
4. 2. 2005 07:52
Re: Re:
myslím tím auto na CZ papírech, tady se to tak pohybuje.Jinak mi je vozí kluk s vlastní odtahovkou 3ks naráz, za Zlín - Dunkerque - Zlín platím 25.000,- to máš 8000 na auto a to je v pohodě. Papíry jsou zanedbatelná položka to víš sám a cena auta v podstatě taky. Prostě se mi to vyplácí víc než tahat auta na přihlášení, neleží v tom tolik peněz a hlavně se točí podstatně rychleji.
neregistrovaný "oddie"
4. 2. 2005 08:00
Bez nadpisu
Tak to jo, za hotový auto... Nevyplatilo by se tam odsud tahat spíš pažouty a citróny, když je to Francie? >:D Poptávka po D a hlavně TD verzích tu je docela velká, i třeba na díly...
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "smudla"
7. 2. 2005 10:47
Re: Re:
nevyplatilo, víš že mám z francouzů kopřivku. Škodovky pro ně nemají hodnotu, formana solitair běžně seženeš od 400 do 850 EUR.Dělám jen čemu rozumím, do frantíků se moc nehrnu. Víš co, jsme škodovkový národ a když vedle sebe postavím fáčko nebo feldu a třebas 306 nebo ZX resp. Xaru, vždycky rychleji prodám škůdku, i když to z logického hlediska odborníka je třeba horší money value.IMHO ZX posledních ročníků nebo 306 facelift s 1.9 D nebo TD je určitě lepší než felda facelift D, zastejné peníze ale 80% lidí šáhne po škodovce, vedení mylnou představou o levnějším servise, provozu a vůbec všech výhodách domácí provenience.....
neregistrovaný "oddie"
7. 2. 2005 11:36
Bez nadpisu
Ale jo, chňápu, akorát mi přišlo, jestli tam těch žab nebudou mít nadbytek. I když zas, si jich určitě jakožto domácí provenience víc ceněj. Že z nich máš kopřivku se ani nedivím, já občas taky - ale každý auto má něco. Já už holt ty žáby znám a aspoň vím, co od nich čekat. Pravda, šádovky se tu v místních podmínkách budou prodávat ještě dlouho zdaleka nejlépe. Schválně jsem po očku mrknul na ceny přestavbovek, no to je fakt síla...

Jinak zpátky k té Nivě - jeden čas se do toho dávaly i PSA motory - 1,9D - typ D9B nebo DW8, teďka nevim. Ani by mě radši nezajímalo, jak se s tím jezdilo >:D i když na orání by to asi použít šlo.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "smudla"
7. 2. 2005 13:50
Re: Re:
čéče to jsem taky zjistil, akorát když jsem na takovou někde narazil, tak na moc mladé ročníky a za hříšné peníze, Niva si tam kupodivu cenu pořád drží.Dávat za takový zemědělský maslostroj 200kolíků se mi příčí.....
neregistrovaný "oddie"
7. 2. 2005 15:23
Bez nadpisu
Mně by se příčilo dát 200 asi za jakýkoliv stroj, nějak autu přikládám čím dál menší důležitost... Tak co, kolik zájemců už se ti ozvalo na to Mondeo, co inzeruješ vedle? Tipuju, že všichni brečí, že to má velký povinný ručení. :)
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "smudla"
8. 2. 2005 07:43
Re: Re:
trefa, ale je to jediné negativum co k tomuhle autu můžu říct.Jinak jsem s tím maximálně spokojenej, přišel akorát čas na změnu, mám objedané ST220 v Belgii... :*)

Oproti třeba VR6 se mi to jevilo podstatně míň poruchové.
neregistrovaný "oddie"
8. 2. 2005 08:03
Bez nadpisu
Za 70 si ho vezmu >:D :P

Když tak občas uvažuju, čím jednou nahradím současné šlupky, až mi kombík dojezdí, tak asi právě Mondeo nebo Passat. Záleží na tom, jestli budu mít náladu na benzín, či diesel. Co v čem, je asi víc než jasné... V pažoutech už pokračovat nehodlám, 405-ka byl asi poslední rozumně použitelný, 406 mi domů nesmí.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "magic1"
8. 2. 2005 08:33
Bez nadpisu
Zdá se, že dovozců ojetých Škodovek přibývá, taky vím o jednom, který je vozí z I a nemůže si to vynachválit. Známej taky chtěl, abych mu poradil s nákupem auta a taky pořád něco mlel o tom, že mu tu Škodovku všude spravěj a takový ty řeči. Ono teda není to tak úplně mimo mísu, zrovna s těma Francouzema a Talošema jsou největší problémy - alespoň podle mně - hlavně v tom servisu. Ale na druhou stranu to bylo přesně jak říkáte. Když na place stála úplně shnilá, několikrát bouraná Felda do který zadníma dveřma dokonce pršelo, tak on se k ní hnal a prohlížel ji ze všech stran, zatímco vedle ní stála Laguna, jak nová, nejspíš nebouraná, nenašel jsem na ní závadu. V druhým bazaru se to opakovalo, přičemž srovnání pěkný 306 a vraku Felicie bylo ve velmi podobném duchu. No, zkrátím to, nakonec jsme odjížděli Feldou Combi, shnilou klasicky na zadku (zbytek auta celej přestříkanej), každou chvíli to vyhrožovalo, že upadne nějaký kolo (ramena + ložiska 2 roky po smrti), motor řval jak Zetor po dvacetiletý orbě, na přístrojovce fungovala asi polovina přístrojů a cena - shodná s tou pěknou Lagunou.....jinak ty nafťáky na přání dávali údajně do Nivy tak, že normálně na lince vyrobili 1.7i a potom ten motor ručně vyndali a narvali tam ten nafťák, přičemž ten původní zase vrátili na linku....jestli je to pravda nevím, ale říkal mi to tehdejší zaměstnanec Lady v Praze. :)
Rozbalit vlákno
7
neregistrovaný "oddie"
8. 2. 2005 08:59
Re: Re:
Ty máš nervy na to, chodit s někým obhlížet bazarové šlupky? Upřímnou soustrast... Když tohle po mě chce nějaký známý, odkážu jej na servis, který tuto službu nabízí (samozřejmě ne zadarmo), s tím, že tam pak dotyčný může tu šlupku rovnou servisovat. Oni mu tam i rovnou napočítají, co je třeba udělat hned a výhledově, plus za kolik, takže pak nedochází k oněm trapným situacím, kdy si dotyčný koupí popelnici za 100tis, a má děsný pocit, že si to koupil nové, a jakmile je na tom potřeba vyměnit byť jen destičky, nadává vám, co jste mu to doporučili... tohle fakt nemám zapotřebí. Vybírat auto bych šel asi jen pro nejužší okruh známých - a to sám, bez nich. K nim by se auto dostalo poprvé až teprve po mojí prohlídce, a s uvedením ceny nikoli kupní, ale celkové i s tím prvotním servisem a nákupem potřebných věcí.
neregistrovaný "Viados"
8. 2. 2005 10:01
Re: Re:
Můj příbuzný si koupil Felinu Combi z Itálie od nějakýho dovozce, třeba je to ten samý, co ho zná magic ;o) ... no, nemůže si Felinu vynachválit. Žádná rez, nic nehnije, nebouraná, motůrek běží pěkně. Tak proč nebejt spokojenej? Navíc bydlí v jedný "díře" za horama, kde mu opravdu spíš spravěj Felinu než Peugeota či Fiata.
neregistrovaný "smudla"
8. 2. 2005 10:33
Re: Re:
2 oddie: ty jsi fakt kůň čéče. Jinak: Mondeo má smysl v naftě až TDCI a to není naše finanční parketa, montujou se teprve IMHO 2-3 roky. Z úsporných řešení připadá v úvahu jen plyn a ten je optimální u V6: 1.6 do kombajnu tuším nedávali a 1.8 je podmotorizovaná, 2.0 DOHC je motor černý mor - hlava je běžný spotřební materiál. Co se Pašíká týká, nic proti TDI, když už tak PD. Benzín určitě ne a LPG tím tuplem ne ale ty jsi stejně ropák, že jo? Životní družce jsem na přemisťování pořídil Toledo 97 TDI a musím jen pět chválu, včera u nás bylo -25°C a po běžném nažhavení to normálka chytlo. Najeto 260000km. Hele dám ti slevu a hlavu na špalek, mě nebaví pořád nějakému trotlovi co volá z Annonce vysvětlovat co a jak, už se mi z toho točí hlava. Přilehlé bažiny jsou na takový objem moc chudé a " uprděné ", reálně si odveze někdo z Prasáků >:D

P.S. a jde tam vyřídit koule na 1800kg

2 Škodovky: sám tyhle auta nepoužívám, mám z nich kopřivku na zadku ale když se fakt podstatně líp prodávají a event. drobné vady na kráse každý skousne podle hesla je to české auto, oprava bude levná ( ó ty naivito mládí ). Mám teď třeba 306 rv. 98 s 1.9 TD facelift, 5dv. auto v plné náloži.Stojí mi na place už od vánoc a nic, podstatně horších feliš jsem prodal 12ks od začátku roku.To moje V6 Mondeo nemá ani smysl tady někde vystavovat....... :idea:
neregistrovaný "oddie"
8. 2. 2005 10:58
Re: Re:
Si dělám srandu, já to auto nepotřebuju. Jinak bys už asi mohl vědět, že mě auta za běžný ceny ani za mák nezajímaj, a hlava na špalku už tuplem ne. Z tohoto důvodu jsem se třeba nikdy nebyl v áčkách ani podívat - mě zajímaj auta za jejich výkupní ceny, ne prodejní, a jak už něco vykoupili oni, jakékoliv očumování je ztráta času. Suma sumárum - současná popelnice mi na moje občasné krátkovzdálenostní přemísťování víc než stačí, pokud mi to někdo nezboří, tak v současném stavu může najezdit klidně 150tis km bez podstatného zásahu (spojka, rozvody, tlumiče atd. jsou nové, a 150 to už stejně nenajede, tempem 20tis/rok dřív shnije), tzn. jediné co chce je 6 nafty na 100 a na 10tis km olej s filtrem úhrnem za necelé pětikilo. Doma na to mám veškerou plechařinu (půl auta dokonce i v barvě, ale to je na tak staré pasti stejně fuk), skel tři sady, mechaniky tři pr... a mladá by mě sežrala, kdybych to dal pryč, jí to vyhovuje. Takže, abych to za něco vyměnil, to už by musel být extra důvod! Pravda, trochu mě na tom se.e dost nízká pasivní bezpečnost, ale v tom bych si v 10letém Mondeu zas o tolik nepomoh... ale jak říkám, za těch 70 se klidně přijedu podívat >:D

Nedá se nic dělat, asi si budeš muset vytrpět ty zástupy otravných volajících z Annonce, pokud to nechceš dát výrazně pod cenou. Hodně štěstí...

P.S. koule 1800kg už mě moc nedere, mám půjčovací odtahovku, a to je trochu jiná liga než vozeyk.
neregistrovaný "oddie"
8. 2. 2005 11:04
Re: Re:
Jo jináč, 1,6 16V dávali v Mondeu i do kombíku, měl to známej. Asi to nejede, ale nijak si nestěžoval. Horší než můj 1,9D to nebude určitě... Mondeo bych jinak bral jen v benzínu, v naftě ani omylem, a Passata právě naopak, jen v TDI, a to v tom starším slabším, s rotačním čerpadlem, žádné PD. Pokud si náhodou někdo myslí, že jsem podivín, tak jsem :P
neregistrovaný "oddie"
8. 2. 2005 11:08
Re: Re:
... a tu 306-ku podstrč do inzerce na peugeot-clubu, chodí tam docela dost lidí. www.peugeot-club.cz, je tam sekce "bazar".
neregistrovaný "smudla"
11. 2. 2005 11:01
Re: Re:
nemůžu se tam dostat oddie, kliknutím na tvůj odkaz ani když to napíšu do příkazové řádky....používám Mozilla Firefox a píše mi že adresa není platná :?
neregistrovaný "oddie"
11. 2. 2005 11:07
Bez nadpisu
Hm, vono to do toho odkazu mrcha počítá i tu čárku za ním, se nedivím, že to na kliknutí nejde. Buď mi ten text a tel. pošli na mail, já to tam naklofu, a nebo zkus tenhle odkaz, jestli to pomůže: [odkaz]
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "smudla"
23. 2. 2005 15:04
Re: Re:
dneska šlo Mondeo do světa, nakonec za 120tkč, jsem spokojený.Fordissimo forever ;-)
neregistrovaný "smudla"
8. 3. 2005 09:10
Bez nadpisu
umírá mi téma fňuk.....
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "oddie"
8. 3. 2005 09:28
Bez nadpisu
No jo, no, co naděláš. Jak ti jezdí, Niva?
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "smudla"
10. 3. 2005 08:31
Re: Re:
ále jo čéče, už jsem se srovnal se spotřebou, postupně chytám takové ty provozní mouchy jako zádrhele na zámkách dveří, nefunkční lucasy atd.co nového u tebe?
neregistrovaný "oddie"
10. 3. 2005 17:09
Bez nadpisu
U mě nového nic, a předpokládám, že ani dlouho nic nového nebude. Mám nějak jiné starosti, auta už jsou na okraji. Leda, když se naskytne něco extra zajímavého, věnoval bych tomu pozornost. Aktuálně by se mi ještě docela hodila jedna 405 1,9D na díly, nejlíp v kombíku, novém modelu, a výhradně 51kW verze s čerpadlem Bosch, klidně jakkoliv potlučená, zajímá mě především ten agregát... nicméně má to pro mě stejně už jen cenu šrotu, a papíry vůbec žádnou, takže se po tom ani nekoukám... Prostě, auta šly nějak stranou. Spíš mi doma ještě trochu přebývá 205 1,9D 91, ne že by překážela, ale není pro to využití.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "smudla"
14. 3. 2005 09:59
Re: Re:
Cena?
neregistrovaný "oddie"
14. 3. 2005 10:08
Bez nadpisu
Za tu 205-ku? Ideálně 45, za 40 bych jí taky dal, za míň ne, to si jí raděj nechám, je celkem pěkná... Je to 3-dvéř, taková ta klasická červená, výbava 0, auto je r.92, papíry 91, přestavba loni v létě (ofic, samozřejmě). Měněné náplně, filtry, brzdové roury, před cca dělané 20t rozvody a vůle ventilů. Jinak klasické malé staré auto...
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "smudla"
16. 3. 2005 07:31
Re: Re:
zapřemýšlím nad tím, čekám přírustek do rodiny a potřebuju pro svou drahou polovičku nějaké přibližovadlo za pár peněz a malou spotřebou.Důležitá otázka-má to vzadu pásy nebo aspo%n kotevní místa?
neregistrovaný "oddie"
16. 3. 2005 08:07
Bez nadpisu
Jo, má to vzadu pásy, a dělelnou zadní sedačku. Nicméně, třídvéřák myslím není moc ideální na cpaní dětské sedačky dozadu, ne že by to snad nešlo, ale když jsou tam dveře, jde to líp :-) Mmch to má nové gumy (Brillantis). P.S. Niva se jí nelíbí? ;-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "oddie"
22. 3. 2005 23:12
Bez nadpisu
A Šmudla už se mnou nemluví >:D 205-ka už nejni mání. Postav si Fiestu, stejně máš k těm Fordům blíž, velikostí je to nastejno... a mručení budeš mít menčí, když je to 1,8, a ne 1,9 jako ten můj pažout.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "smudla"
24. 3. 2005 09:56
Re: Re:
šmudla mluví, ale poněkud nestíhá, to víš kapitalismus holt žádá oběti.

Niva neni ideální vozidlo pro životní družky, fiesta se jí zase nelíbí to je pak těžko.....

Nabídnul mi těď známej A100 doutníka TD v automatu, chce za to 15tkč po přestavbě tak to asi vemu, za ty prachy si myslím celkem v klidu. BTW myslíš že to bude dobrý kup? Jak říkám za ty peníze....
neregistrovaný "smudla"
24. 3. 2005 10:02
Bez nadpisu
Ještě dotázek: nevíš o nějakém nadšenci / bláznovi co by toužil po 309 GTI? Postává mi to u domečku, vzal jsem to protiúčtem.Původní stav i stěma alu kolama co byly na gti.3-dveř. samozřejmě.Cena mírná, moje představa je cca 15000,-

Jediná vada je, že barva vypadá jako by to někdo neumýval od Kuvajtu napadení, mírně zašlá >:-[]
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "oddie"
25. 3. 2005 07:22
Bez nadpisu
Fijésta se jí nelíbí? No, máme to ale těžký, s životníma družkama... Adt to Audi - no, nevím. Na jednu stranu, za ty prachy... ale na druhou stranu, jsem se už zařek, že spotřebák pod r.90 neberu ani za odvoz, je to jen ničemná práce, a houby z toho, už to stejně nikdo za pár let nekoupí. Já bych si to nevzal, ani za těch 15. Na družku bych přidrsněl, že (když děláš ty staré Fordy) Fiesta, Escort, a nebo kolo :-) schválně co si vybere.

Ad to 309GTI - to mám skoro pocit, že jsi šlápl do ho... Je to aspoň novej model (od 90 výš)? Tohle auto už koupí fakt jedině mladej magor... a ještě k tomu ta 309 se prodává hůř, než 205. No, vylezlo sluníčko, teď se prodá všechno, ale bude to opruz, tohle prodávat.
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "smudla"
29. 3. 2005 10:54
Re: Re:
no moje představa u 309 je taková, že ten kdo si to koupí tak si v tom rovnou rozbije držku, pro adepta s mokrým řidičákem ideální stroj....

jinak ten doutník je rv. 91, úplně poslední z posledních podle VINu ( jsem nad tím bádal včera ). Papíry sou sice 88, ale důležitá je plechovka, ne?Jinak za ty peníze to myslím není tak špatný krok, za 2 roky pokud to vydrží to s klidným srdcem nechám zmáčknout v tuzexu do krychličky metr na metr >:D

Mám další step into *, skončil mi v rukách Renault 9 1,7d, já mám zase ku...a měsíc. Nechce to někdo? Já se z těch rpotiúčtů asi brzo po....

kšeftu zdar :roll:
neregistrovaný "oddie"
29. 3. 2005 11:13
Re: Re:
Jo, a nechtěl bys starej model 405 1,9D sedan, rok myslím 90, komplet kastle na kolech, ale bez agregátu? Má to normálně čísla... klidně i včetně poloos, startéru, altíku... akorát motór s převodofkou nejni (převodovka by kdyžtak v nejhorším byla z 1,8TD, ale motor nee). Když už vykupuješ ty veterány :D
neregistrovaný "smudla"
30. 3. 2005 16:42
Re: Re:
nechtěl, co se týká zabordelení dvora popelnicema, tak to si vystačím sám >:D

Ta R9 to už je jenom třešínka na dortu tohodle měsíce, odečetl jsem na ni 2000,- .....chlápek si odvlekl Fiestu 96 ropáka za cenu na hraně, bílá barva....stálo mi to měsíc na place taxem byl rád že je aspoň změna, i když s tímhle to je na prd.Ach jo.Od rána mám taky z protiúčtu Š130, taky fajnový kousek >:-[]
neregistrovaný "oddie"
29. 3. 2005 11:09
Bez nadpisu
No, 91... jestli to fakt jezdí a nesype se už od pohledu, tak dejme tomu. Těch 15 nejni žádné velké riziko, to je fakt.

Jo, cílovou kategorii toho GTI jsi odhadl celkem dobře :-) . Jedno mám taky doma, 205 1,6GTI, taky mi to tu někdo zanechal, jezdil jsem s tím přes zimu, páč to mělo slušné zimní gumy. No, dobrá sranda, 105 koní na 800 kg váhy, s krátkou převodovkou... Nedávno jsem to půjčil kolegovi, co už velmi, velmi dlouho jezdí jen s klidnou nafto - netroufl si šlápnout to naplno. No a po poznámce, že si to kupují adepti s mokrým řidičákem, viditelně zezelenal, a mumlal něco ve smyslu "nepatří do ruky", nebo tak nějak >:D

R9? Tos ale vzal zadarmo, ne? To už je fakt leda pro nadšence z nostalgie, já neznám nikoho, kdo by si to vzal byť za odvoz. Kolik za to proboha v těch protiúčtech dáváš?
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "oddie"
31. 3. 2005 08:49
Bez nadpisu
Jo, to jsem tak čekal. Jsem docela zvědavej, jak dlouho to bude na place strašit. Zkus to dát do renaultclubu, pokud to má aspoň ucházející kastli...
Rozbalit vlákno
0