Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Zpět na článek

64 komentářů

třeba alfa romeo udava u 156 a myslim i u 147ky interval vymeny 20tkm ale z praxe je znamo,ze u vytezovanych benzinaku je lepsi menit po 10tkm a u nafty po 15 tisicich..a kvalitni olej je samozrejmosti..
modus ponens
snahou vyrobce uz neni velka zivotnost motoru ale casto jen prekonani zaruky a pak at se to vys... Zakaznik si bud koupi jine nebo to necha opravit. Tak jako tak je zisk.Zial, musim plne suhlasit. Ale je za tym aj tlak zo strany spotrebitela (alebo marketingu?) - nizsie servisne naklady pocas zaruky vyzeraju na papieri lepsie a lepsie sa aj predavaju. :?

Drahy a levny vsak myslim pri zachovani kvality (specifikace).Hmm, mal som za to, ze pokial dva oleje splnaju rovnake specifikacie, tak pre motor tam velky rozdiel (ak vobec) nebude. Mam info (z prvej ruky), ake su nakupne ceny olejov pre predajcov a cenove rozdiely medzi "drahymi" a menej "drahymi" su zanedbatelne.
dcgsd
dodam jen ze snahou vyrobce uz neni velka zivotnost motoru ale casto jen prekonani zaruky a pak at se to vys... Zakaznik si bud koupi jine nebo to necha opravit. Tak jako tak je zisk.

Zvysovani naroku na motor z hlediska nakladu pri vyrobe jde proti zvysovani litroveho vykonu motru a tak vyhoda kvalitnejsiho oleje se u noveho auta neda vubec uvazovat. Proto bych o prodlouzeni intervalu vubec neuvazoval. Podle meho je vsak vyhodnejsi menit castej levny olej nez v beznem intervalu drahy. Drahy a levny vsak myslim pri zachovani kvality (specifikace). Tady uz to ale zavani spory a tak toho vcas necham 😊
To se bezpochyby nemýlíš - jenže současně stoupla i náročnost podmínek, v nichž jsou ty modernější motory s kvalitnějšími oleji provozovány!
Nemyslis sa, avsak na kratsiu ci neskorsiu vymenu treba mat padny argument.

teda bud auto jazdi kratke trasy a caste studene starty - dovod vymenit skor (su aj ine dovody)

alebo auto jazdi dlhe trasy a min stud. startov - dovod vymenit neskor (su aj ine dovody)

----------------------------------------… />
spis by me zajimalo, zda-li se opravdu vyplati menit olej v kratsich intervalech nez udava vyrobce ?

kvalita oleju jiste stoupla a motory jsou take stavene na delsi prubehy?

nebo se mylim?
Dřívější výměnou oleje než je předepsaná nic nezkazíte, ba naopak. a výhodné je to udělat halvně před zimou.....

BTW - týká se tedy jen jetých vozů, ale když výrobce předepisuje interval 30 tis km, nemyslte si, že po ujetí 200 bude vhodné toto stále dodržovat. Po ujetí takovéto vzdálenosti by měl interval klesnout min na polovinu. Taky v řadě manuálů to bývá uvedeno....
Asi tak.
Samozřejmě, že vše závisí na způsobu používání vozu: mezi krátkými pojížkami po městě s věčně studeným motorem a dlouhými trasami jetými "na pohodu" je určitě podstatný rozdíl.

Ale jelikož PP mi to neumí pohlídat a dělat si přesnou statistiku jsem líný, tak zastávám poněkud jiný přístup: Používat "jen" to, co vyhovuje předpisu výrobce motoru (tedy nic, co by tento předpis zdaleka převyšovalo), co dostanu za rozumnou cenu, a měnit raději častěji a/nebo i dokonce bez ohledu na ještě poměrně vzdálenou lhůtu výměny, ale např. před očekávaným "záhulem" pro motor a olej v něm.
Tom69, tu výměnu bych nechal udělat ve 30 000 km a pak pokračoval normálně podle servisky. Každopádně tím nic nezkazíš a těch pár peněz tě o rozum taky nepřipraví. Jestli sis tu mezivýměnu nechal udělat jinde, tak jim o tom jednoduše neříkej, o čem se nemluví - o tom se neví. Jsem zvědav jestli se v budoucnu začnou výrobci vracet zpět ke kratším intervalům výměn oleje. Dřív se u nových aut měnili oleje pomalu po pár km a nyní píšou podle mne šílený interval na první náplň.

Co máš za vadu motoru, že by to mohli svést na olej?

Každopádně krátké intervali chápu jako marktingové tahy a tlaky ekologů, ropné společnosti mají opačný zájem. Životnost oleje v motoru závisí na mnoha věcech, kvalita paliva, filtru oleje a vzduchu, provozních podmínkách, ale i na konstrukci motoru, tepelném namáhání oleje atd.... K tomu se vyvíjí i aditiva které udávají vlastnosti oleje. Na Escortu 1,😁 5/95 jsem vyzkoušel prodloužit interval výměny na 15000 km se syntetickým olejem, při 10 000 jsem ale vyměnil filtr oleje. Myslím si, že to byla horní hranice abych nepoškozoval motor.
modus ponens
Mitsi: mna by skor zaujimalo, ci interval 15tis. nie je pri pouziti dobrych (v zmysle splnajucich specifikacie predpisane vyrobcom) olejov naozaj trochu poddimenzovany. Niekto si ho sice znizuje na 10tis. km, no mam pocit, ze pri dlhsich jazdach by vobec nevadilo jeho mierne predlzenie. Co Ty na to?
Ty silně prodloužené intervaly jsou spíše marketingovým tahem a důsledkem konkurenčního tlaku, než technicky opodstatněným krokem.
spis by me zajimalo, zda-li se opravdu vyplati menit olej v kratsich intervalech nez udava vyrobce ?

kvalita oleju jiste stoupla a motory jsou take stavene na delsi prubehy?

nebo se mylim?
No jo no, to je problém nového auta - kvůli záruce se platí za nic nebo 3x tolik než to stojí jinde. Jinak výměna oleje je otázka 20 minut s vypitím kafe a kompletním uklizením potřebného nářadí >😁

Když máte dvě fošny , dva špalky, klíč na povlení výpustného šroubu a klíč na filtr, vyměníte si to na ulici >😁 No ještě nádobu do které se vypustí starý olej (nejlepší je velký a hluboký pekáč) >😁

1500 a pod. bych za to nedal ani omylem, když mě to stojí 620 Kč
zkusenost s Renault CR, no a vzhledem k tomu, ze nemam odstranen problem s motorem (a asi nikdy mit nebudu), nechci jim dat do ruky zaminku, ze to bylo zpusobeno vymenou oleje v jinem nez znackovem servisu >😒]

zatim jsem tedy jeste pul roku rukojmim znackoveho servisu :?
A co Ti brání (nechat) si udělat "mezivýměnu" třeba v malém servisu, kde u toho můžeš stát?
prvni interval mel byt ve 30tis , vymena probehla v 15tis

premyslim jestli mam dalsi (druhou) vymenu oleje udelat ted ve 30tis nebo az ve 45tis

u Renaulta se to trochu prodrazi, na Zlicine je to necelych 5tis Kc na megana II :?
Nikoli, týkalo se to MMC... Už se snad ani nedivím, že málem zkrachovali: Většina nešťastných majitelů si totiž řekne - blbý auto, víckrát si už nic od téhle značky nekoupím. Marné jim vysvětlovat, že chyba není v autě. 😢
Mitsi, to bych je nakopal do pr...e a postěžoval si u autorizovaného dovozce nebo jak se jmenujou. Vidím že i ty vůle ventilů si budu muset kontrolovat sám. Oni jsou jenom opravdu na ty pneumatiky a vodu v ostřikovači. Na jejich doporučení bych spíš zapálil jejich auta a pak jim řekl aby si nezapoměli udělat diagnostiku z PC aby zjistili co s tím po požáru mají.

Tom69, když vyměníš olej dřív, tak určitě nic nezkazíš. V oleji jsou potom karbony a kdoví co ještě a hlavně aditiva která jsou v novém oleji tak postupně mizí a s tím i vlastnosti oleje. Při krátkých jízdách po městě bych určitě interval zkrátil, možná i o 1/3.
Tak premyslim jestli ta vymena oleje kterou jsem podniknul v autorizovanem servisu pri najetych 15tis opravdu probehla, kdyz vyrobce udava ze bych mel jit poprve ve 30tis.

Ma smysl olej menit drive, nez doporucuje vyrobce?

To primo laka vykaslat se na to, kdyz de facto nic nehrozi 8-s

Jezdim casteji kratsi jizdy v Praze, tak to povazuji za vhodnejsi nez cekat na interval 30tis km

ps: mitsi, popsal jsi to vice nez jasne ...
Jako hlavní problém vidím přeceňování významu elektroniky v současných vozech: Každý se toho buď děsí, nebo naopak tomu natolik věří, že se domnívá, že "bez připojení k PC" se žádný servisní zásah neobejde. Bohužel tomu často věří i sami servismani:

Mně osobně se přihodilo, že auto takhle v zimě za krutých mrazů nešlo opakovaně nastartovat, resp. motor se po nastartování neudržel v běhu, a jelikož bylo ještě v záruce, absolovovalo cestu do značkového servisu na odtahu, a to několikrát!

Argumentace servisu: PC žádnou závadu neukazuje a na dílně motor pak už běžel, takže je vše OK.

Argumentace moje: Garáž nemám, stojím venku a když mrzne, tak motor sice chytne, ale po krátké době chcípne a už ho nenatočím, takže je někde chyba.

Reakce jejich: Rozhodili tři stejná auta (jedno fungl nové, jedno zákazníka na pravidelném servisu a jedno ojeté na place, které prodávali tzv. na vlastní triko) a metodou pokusu a omylu prohazovali všechny důležité díly mezi těmito vozy a tím mým nemocným. Výsledek? Absolutní nula s doporučením, abych to zapálli, pokud to mám pojištěné.

Reakce moje: Po dlouhém přemýšlení mi došlo, co je závislé na teplotě, když je všechno jakoby OK - no přece ventilová vůle! Donutil jsem je, aby konečně po letech vybalili dosud nepoužitý měřák komprese, naučili se s tím alespoň trochu zacházet a přeměřili kompresní tlaky. Výsledek? Ve třech ze 4 válců nebyla za mrazu komprese!

A proč? Poněvadž za 45 tis. km nikdy nesundali víko ventilů, aby zkotrolovali a event. upravili vůli ventilů! Přitom to měli dělat při každém pravidelném servisu po 15 tis. km. A když jsem se jich ptal, jak tu vůli kontrolovali, dostalo se mi odpovědi, že přece přes PC... >😒]
Přesně tak jsem to i myslel. Jak na to, mám na Escorta a je to děs běs. Je to max do roku 93 a já mám 95. Takže plno věcí není pravda a taky jsem zjistil hodně velkou kopírku z knihy Escort 1980-1990, odhaduji cca 80%. V nakladatelsství BEN jsem viděl zajímavou knihu o diesel motorech ( je to asi dva roky ) tak snad tam nyní najdu i o motorech Tdci. Nerad bych koupil něco za 1000 kč a o Tdci motoru tam bylo něco okrajově a o ostatních dieselech plno. To samé i s tou elektrikou. Ostatní věci už trochu šikovný člověk zmákne sám a nebo to jednoduše překousne ( návštěva servisu nebo to tak nechá být ), hlavně že to jede.

Na netu ale i v Praktické elektronice ( občas ) se začínají objevovat informace o systémech aut, lidi se snaží vymyslet kdeco , jenom aby zjistili jak na to a obešli se bez návštěv drahých autoservisů.( někdo do PE dokonce popsal konstrukci vlastního MP3 přehrávače, klobouk dolů, ale pro ostatní je to použitelné zdroj informací, nikoliv námět ke stavbě )

Trochu dost jsme odbočili od olejů.
(cit.) "Nejspíš si asi koupím 2-3 drahé knihy o motorech a elektroinstalaci.

Něco málo dostudovat zvládu..."

Musíš ale kupovat něco, co má charakter "učebnice", resp. "skript", poněvadž třeba takové ty manuály "jak na to" jsou z větší části dost k ničemu a postupovat podle nich při jakékoli opravě bez hlubší předchozí znalosti věci se v podstatě nedá.
Samozřejmě že sud přede mnou nenačnou, ale každopádně pojedu tam kde budu moci být u auta a kontrolovat, možná se domluvím i na tom že si olej přinesu svůj. Naštěstí v Praze a okolí je dost servisů kam mohu zaject. Mitsi klidně se směj, bohužel s počtem smajlíků musím souhlasit. Když vidím ty rádoby odborníky co ti dělaj na autě a sami maj před bránou vrak nesoucí už jen název zbyzek auta, tak začínám uvažovat nad tím že si tu brzdovku a pneumatiky zkontroluji sám. Olej taky umím, jenom nevím jestli palubní PC nezastaví motor při překročení servisního intervalu. 20000 km je na mě pro první výměnu docela dost, viděl bych to na 10, pak klidně 20, ale to si myslím že je strop a pouze se syntetikou. S Escortem jsem to měl rozhodně jednodušší.

Nejspíš si asi koupím 2-3 drahé knihy o motorech a elektroinstalaci.

Něco málo dostudovat zvládu ( Mitsi se bude válet smíchy po zemi ), budu pak sobě vděčný za každou ušetřenou návštěvu servisu a věřím že se mi to zaplatí.
modus ponens
ICASK: pokial som dobre cital manualy k autam, tak nikde nie je napisane, ze podmienkou zaruky je pouzitie oleja, ktory predava autorizovany servis. Musis pouzit akurat olej splnajuci specifikaciu pozadovanu vyrobcom. Takze ak nechces iba tajne dufat, kup si olej sam a dones do servisu s tym, ze trvas na jeho vymene. Za pracu si uctovat mozu, za recyklaciu takisto, ale za olej nie. Pokial je servis korektny, uznaju opravnenost takejto poziadavky a urobia to. Ak nie, auto by som tam nenechal, pretoze by klesla ich doveryhodnost v mojich ociach (evidentna snaha zarobit aj na veciach nesuvisiacich s autorizovanou cinnostou).
On je spíš opak pravdou: "centrální mozek" se porouchává zcela výjimečně a nefunkčnost periferií (na úrovni výkonných členů) se jeho prostřednictvím zjistí rovněž výjimečně...
idem tam len koli zaruke. z predchadzajucim som mal najdeny dobry servis a tam po zaruke pojde aj toto auto. trosku som sa vrtal v diesloch ale vacsich a typovo uplne inde tak si netrufam na posudenie daneho stavu. no nic tk ich skusim masirovat nekonecnimi otazkami az ich snad popletiem a vyleze z nich pravda. Asi som naivny, ale naco je tolko elektroniky v aute ked nic z nej clovek nedostane o stave vozidla. Ved na rusnoch su obicajne relatka vyvedene do padacikov a 50% poruch sa da z nich vycitat. To si vyrobcovia robia z nas srandu? Dame tam elektroniku ktora v horsom pripade nic nerobi a nic sa jej nestane a v lepsom pripade sa bude * a prinasat zisk servisu a tym dodavatelom ND.

No super asi si dalsie auto kupim nejake ruske bez vsetkych super vymozenosti.
ECU že je nejdůležitější částí auta? 😜

Že připojením testeru se na "něco" přijde, zejména z hlediska "prevence"? 😜 😜

Že Ti do motoru nalejí "slušný" - ve smyslu takový, který tam patří - olej? 😜 😜 😜

Tak asi tolik si o tom myslím: počet smajlíků vyjadřuje "stupeň"...

P.S.: Jsem perfekcionistický šťoura, který dává auto do servisu pouze v případě, že musí (z důvodu udržení záruky) nebo už opravdu není zbytí (některé věci si doma na koleně třeba bez sloupového zvedáku opravdu neudělám). A přestože to o mně každý servis velmi rychle zjistil, téměř každý si troufnul to na mne znovu a znovu zkoušet: téměř nikdy jsem auto napoprvé a někdy ani na podruhé, napotřetí atd. atd. nepřevzal! Tak co mám Tobě, jako "běžnému zákazníkovi", tj. pro servis "zlatému dolu příjmů", poradit? Nekupuj si auto, zvláště pak ne nové, s nímž do servisu právě třeba jen kvůli té záruce musíš (v několika případech jsem tam přes ztrátu záruky přestal chodit, jelikož jsem toho už měl opravdu dost)!
Ahoj Mitsi.

Tvoje rady si vazim, a chcem sa spitat co si clovek vie po garancke skontrolovat na aute. Ci urobili to co mali. Dava sa auto na garancke na PC? Mne tvrdil ford BA ze nie, co mi pripada dost blbe. Ved neskontroluju najpodstatnejsiu cast auta a nepredidu pripadnym problemom. Porad co vies zo skusenosti a samo aj vsetci ostatny. Tajne dufam ze mi do motora naleju slusny olej, ked si zan uctuju tak strasny peniaz.
(cit.) "Asi s nima budu mít dost blbé diskuze a rozhodně to budou dělat přede mnou ( pořádně nechat vytéct a žádný studený olej do horkého motoru ) a pokud možno, budou načínat sud ze kterého mi budou lít olej."

- To jsem se tady zasmál, hlavně tomu konci! >😁
Četl jsem tu diskuzi s odkarbonováním motoru ( poslední odkaz ). Docela síla, mít starej škopek, tak to snad zkusím. Na konci diskuze mě přesvědčila ta fotka motoru kde mu odešlo těsnění.

Když byli polosyntetiky drahý, tak jsem výhradně používal Mogul 15W 40, pro svého Escorta 1,😁 r.v. 1995 , výměna po 10 000 Km. Pak jsem začal kupovat polosyntetiku od Penzoil za cca 1000Kč/5l po čase i za míň, tak jsem na ni přešel a spokojenost. Pak jsem dostal 10l syntetiky od Shell, a to bylo pro ten motor nejlepší co jsem do něj kdy nalil. Nastartoval i při -20 ( sice asi na 8 pokus, najeto 200t/km ), spotřeba klesla asi na 5,2l/100Km ( manželka jela i pod 5 ). Motor tišší, jedinné co se nezlepšilo, byla lenost motoru táhnout.

Rozhodně bych ale nekupoval oleje jiných značek než výrobců. Polosyntetice od Mogul taky věřím, jinak bych asi zůstával u značek jako Mobil - ESSO , Shell a max Castrol ( pouze věc názoru ).

Teď mám Fusiona 1,4Tdci, na výměny budu muset do servisu a na ty sudovky a rychlovýměny se těším. Asi s nima budu mít dost blbé diskuze a rozhodně to budou dělat přede mnou ( pořádně nechat vytéct a žádný studený olej do horkého motoru ) a pokud možno, budou načínat sud ze kterého mi budou lít olej.
[odkaz]

[odkaz]
Nechci teď dělat reklamu, ale sám jsem tomu nevěřil, než mě to kamoš dovezl domů. Na superautodily.cz Total 9000 5W40 á 160 atd.

Jinak co říkáte na toto😒br />
motor nádherně vyčistí konkor. vypusť olej co tam máš a schov si ho na proplach po konkoru. potom nalej konkor a nech běžet asi minutu na volnoběh. za hodinu to zopakuj a konkor vypusť a schovej si ho napříště. potom nalej zpět motorák co jsi vypustil a nech ho na volnoběh zahřát a vypusť. pak del nový filtr a nový olej. možná se to zdá primitivní ale je to účinný. Laughing Laughing Laughing Wink

Jelikož to podle všeho obsahuje petrolej, který staří praktici používali obdobně, tak bych tomu věřil.
No ne, taková stará diskuze, člověk by málem zamáčk slzu. Ani se Zadek nepochlubil, s tou zkušeností s tím olejem...
Já každých 5 tis km, dříve Gulf , ted Castrol 10W40 za 550,- Kč s DPH 5 litrů. Přímý dovoz z Kanady....
Ja pouzivam BP 10w 40 do motora JTD, a namiesto predpisanych 15 000 kilometrov mechanik odporucil olej menit po 10 000 km. Tak som jeho radu posluchol. :shock:
Náhodou jsem na tuto diskuzi natrefil při hledání info o oleji Starline. Původně jsem taky o něm uvažoval, ale co jsem o něm přečetl mě stačilo.

[odkaz]

To už raději něco z [odkaz]

Za dobrý prachy Total, Elf, Q8, Sunoco nebo i Trysk.

EDIT: A teď jsem našel procitnutí v příspěvku Zadka524 na MB fóru [odkaz] který to jen potvrzuje.
Vyse slev neni vzdycky uplne vyhrou, zalezi na kvalite a dostupnosti dilu. Franto, myslim, ze dulezity je hlavne, aby byl dostatek solventnich zakazniku, kteri chodi za tebou, kdyz tech bude dost, rabat 25% je rekl bych nadhernej...!!! 😁
Chlapi čus.Haranti mi berou modem,takže pro dnešek mám padla. 😊
No mám víc.Závoz funguje dobře a hlavně reklamace,hlavně na plechy,když nepasujou,tak výměna kus za kus,žádný dobropisy,protokoly atd.
Jestli Kelly dělaj závoz i venku 2x denně, tak to je dobrý. Jo, konkurence je dneska veliká... Jinak 20-25% maj v Kelly i taxikáři, takže u prodejců/servisů bych čekal o chlup víc.
No od APM jsem měl max. 25% rabat,ale většinou tak 15% a s tím se nedá vyžít ani u nás na vsi.Kellyna je jiný kafe,závoz 2x denně,pohoda.

Jen mě s..e,že ten sortiment,co rozšířili,ještě není většinou skladem a některý věci nejsou ani ve fabrice.Viz Febi nebo Nipparts.Ale Japonce mám vyřešený,beru od JC Auto-Ostrava.Japonci,korejci,maj toho dost a poštou to tady mám druhej den.Já jsem pro všechny dost z ruky,takže kromě Kelly mi to ostatní posílají poštou.

A černej olej se mi nelíbí,zvlášť když je moc řídkej >😁 >😁 >😁
Roky pouzivani proverili Starline oleje, osvedcily se, neni s nima fatk problem. S tema ruznejma vyrobcema a nakoupenim jednou tam a pak jinde - to se mi nezda... Kazdopadne olej odpovida nejake norme, v tomto pripade je to norma MB229.1 - vyrobce predepisuje tento olej, tak snad to musi odpovidat jezismarjaaaa!😊

Frantisek: Nevim, jaky mas rabaty, ale ja beru taky i APM a jsem naprosto spokojenej.

Oddie: Presne moje myslenky, to ze je olej cernej, to neznamena, ze je olej spatnej...!!!
Taky ti všichni prodejci olejů chodí s historkami, jak ten jejich olej AB je super a nejlepší, a jak si nějaký jejich známý koupil konkurenční olej XY a po tejdnu zadřel motor? A za dva dny přijde vnucovač s olejema XY a vypráví nemlich tu samou historku o AB? Dtto vejfuky (za měsíc zreznul), baterky (za měsíc už nefungovala) atd...
To máš pravdu,lidi nemaj rozum,teda aspoň některý.Taky jsem viděl auto ze kterýho nic nevyteklo.A taky jsem viděl polo,který se hryzlo,motor plnej "másla",lágry i klika modrý.65000km ten pán jezdil bez výměny!

Výplach jsem použil 3krát,teď dávám jen olej,ale ten výplach fakt rozpustil dost bordelu.Je tda fakt,že od tý doby mi cvaká jedno zdvihátko,chvílema.

Ještě k těm olejům,měl jsem tady pána,nabízel mi oleje HEKRA.Nikdy jsem se s tímhle olejem nesetkal,ale slyšel jsem,že to je pořádná ***.On mi ho samozřejmě vychvaloval,že si ho leje do xsary HDI,no nevím.
No tři kohoutky jsou nesmysl. A nejde jen o ten základ, taky jde o aditivaci. Jasně, že to nebude žádná ***, co za chvilku zadře motor, to by se asi moc prodávat nedalo. Ale mě na tom dost výrazně vadí ten princip - nakoupí se někdo po světě nějaký noname, co je zrovna nejlevnější, lupne se na to nálepka a hurá se to pod to nálepkpu prodává. Po čase, kdy je třeba doplnit zásoby, se hurá koupí něco jiného, co je aktuálně zrovna levnější, lupne se na to stejná nálepka, a zase hurá prodat. Ne že by se to nedělalo skoro se vším, co na světě existuje, ale u některách věcí mi to vadí víc - a olej je jednou z nich (a čepy a podobné o hubu věci ještě víc). Obecně mi to vadí u všecho, od čeho očekávám nějakou stálou úroveň kvality - podotýkám, nikoli největší, ale STÁLOU. To je důvod, proč tohle nekupuju ( a eště k tomu je to dražší 😄 )

Jinak olej, který je po 1000km v dieselu zlatej, u mě není "krásně", ale naopak mizerně detergetní. Naopak používat výplachy v dnešní době, kdy jsou detergentní i všechny minerály, je docela zbytečnost - rozhodně zbytečnost při každé výměně, po třech výměnách dejme tomu. No a co maj lidi představy o výdrži olejů, to je kapitola sama o sobě - klasika u aut, co "žerou", je neměnit, ale jen dolévat, že? Jednou se mi dostal do ruky dokonce motor, z kterého vůbec žádný olej už ani nevytekl, jak byl hustý (pravda, zastudena, byla to bouračka na ND, ale stejně). Přetažení itervalu výměny o několikanásobek nevydrží žádný olej...
to zadek524: ahoj- abych pravdu řekl,tak jsem ještě ty filtry vůbec nebral,jedu pořád Filtron.ALCO filtr tady mám jeden,ještě od APM,ale od nich už nic neberu,nevypadá zle,ale jak je to cenově nevím,měl jsem od nich malý rabaty a ještě podmíněný nějakýma odběrama,no špatný.

Jo sem tam vezmu Delphi filtry,když teda jsou skladem,to je prvovýrobce a ceny i rabaty jsou dobrý.

to oddie: ono je to s těma olejema to je těžký,někdo mi říkal,že na světě jsou 3 kohoutky,ze kterých teče olej.Ale mě ten olej vyhovuje,to je fakt věcí názoru.Při vypouštění je to pořád olej a musím říct že po druhý výměně co mám meďocha(dávám i výplachy od Cyclo)je ještě po 1000km krásně zlatej.Pán co jsem to auto od něj kupoval mi cpal do ruky pixlu Paramo Trysk 15w-40,ať prej mám na dolití,že to je super olej.Když jsem to po příjezdu domů vypouštěl,mít ho po ruce tak ho snad zabim.Takový *** jsem dlouho neviděl.Ale třeba to měnil na "longlife" kilometry.Každopádně mi trvalo 15000km než se motor srovnal,začal míň žrát a teď přede jako kočička
Já vím. To ale vůbec nic nemění na tom, co je ten olej zač. A že můžeš mít lepší olej levněji... Cokoliv Starline je stejná sorta, nejenom komponenty náprav.
Oldo: Uz nekolik let pouzivam oleje Starline, specielne 10w40, leju to uplne do vsech svejch aut, vsem znamejm a kamaradum, ktery ke mne zajdou na vymenu a zadnej motor zatim neudelal kukurukukuuuuu >😁

Jak do benzinaku, tak do naftaku, TDecek, jsou to vsechny mozny auta, nejen Mercedesy. S olejem fakt neni zadnej problem, motory pri ruznejch montazich naprosto cistounky, zatim zadnej se nevyklepnul😊

Franto: Co rikas na rozsirenou nabidku filtru od Kelyho? Zkousel jsi filtry Starline? Je to teda levnejsi, ale parchanti na to nasadili zase mensi rabaty, takze v nich extra vyhodu nespatruju.. Co si myslis treba o Alcach, ty bezne pouzivam taky odjinud.

Jinak čepařině a vubec prakticky všemu od firma Fe-bi duveruju maximalne. Komponenenty naprav Starline - těžkej humáč!!!!!!!!!!!
Z Prahy.
Ke mě jezdí přímo chlapík z Moraviachemu,maj fakt supr ceny,i když některý výrobky za moc nestojej.Ale třeba uvolňovač šroubů funguje super a čistič na brzdy taky.

Filtry prodávám polské Filtron a už jsem porovnávál zpracování třeba s Cleanfilter nebo Ufi a ty poláci to maj zmáknutý líp.

Občas koupím Hengst nebo Mahle,když je to něco novějšího.Třeba na podzim jsem měl problém sehnat palivovej filtr na transita 2.4Di,rv2003.

Replika byla jen Fram a ještě nedostupná,origo u forda 815,-kč

Nemám zatím pořádnej kontakt,ale v německu pokud máš prodejnu nebo servis,tak jsou náhradní díly za úplně jiný ceny než tady.Nákupka na Mahle olejový filtr golf II je 0.80centů/kus.Vtip je jen v tom,že němci mají kurevský rabaty, 200-500% není nic divnýho a slevy se zákazník nedočká.U mě když pak němec objedná výfuk komplet cca za 6000,- klidně mu 8% sundám,on je spokojenej a já mám vyděláno a vím,že přijde zas.

Mimochodem,odkud jsi Ty?
Cinol znám, Kmoch (www.kmoch.cz) to má v nabídce taky, ale použil jsem zatím jen nějaké věci do ostřikovačů a tak. Olej beru většinou ten Mogul, už asi 5 let, filtry ale většinou Purflux, málokdy náhrady. Jinak většinu věcí kupuju v Benexu, neb francouzský auta...
Šluknovský výběžek,Dolní Poustevna.

S tím sortimentem máš pravdu,navíc se snaží mít na tom rozumné ceny.Dříve jsem mohl koupit Febi díly jen od Corpimu,Autobenexu a APM a ty ceny běs.Teď jsou MO ceny u Kelly řádově i o pár stokorun níž a jsou ns tom i slušné rabaty.To samý brzdy Ate,spojky Delphi apod.Začínal jsem s krámkem před dvěma lety a sortiment byl fakt žalostnej,ale dnes si vystačím,krom dílů zapalování, s nabídkou od kelly a ještě mám jednu firmu na japonce a korejce.

Mimochodem litrovka tý polosyntetiky stojí na krámě 124,-kč

Teď budu "zkoušet" oleje pod obchodní značkou CINOL,je to firma z moravy a maj ve svých obalech stáčený olej BP,za český ceny.
To stojí v doporučené v maloobchodě přes 100/litr? No tak to je dobrý, když o dost lepší Mogul Optimal stojí o dvacku míň.... ale zase klasika - přeci co je český, to přeci musí bejt špatný, že jo, tak se radši nakoupí něco, na čem je nějaký cizí slovo, co na tom, že to není žádný výrobce :roll:

Jinak ke cti Kelly patří jejich výrazné rozšíření sortimentu - pamatuju doby, kdy se tam daly koupit výhradně jen s..čky, kdežto dneska maj slušnej výběr i prvovýrobců. Dneska už je to o tom, umět si vybrat, je dost z čeho vybírat...

Mimochodem, odkud jsi?
Samozřejmě nákup s DPH,doporučený MO prodej je 530,-

Ale dost toho oleje prodám do německa,mám krám 150m od přechodu.

Přitom v německém Kauflandu kupují naši lidi 10w-40 v 5L balení za 11.99euro,což je cca 360kč.Jenže to nemá žádný jméno,tak to němci nechtějí.Na Starline olejích je made in Germany a vůbec jim nevadí že stojí 18eur kanystr.

Jinak máte pravdu,že někdy nejsou originál díly vůbec o moc dražší.Kupoval jsem si silentblok motoru na mýho "bedříška" a tady jsem byl schopen ho nakoupi za 1020,-. V něměcku u mercedese sjem platil za originál s hvězdičkou 32,-euro
To je nákup, nebo prodej? Jo, tohle šílení po tom úplně nejlevnějším znám, kór na té vesnici to musí být extra znát. Ale to je taky přesně důvod, proč tady ty auta vypadaj jak vypadaj, samej dobitej střep, když chce člověk koupit slušnou ojetinu, musí si jí dovézt. Přesně proto, že většina lidí používá ty nejlevnější ***, aby ušetřili stovku, a místo slušný opravy to radši smaltaj, jen aby to bylo co nejlevnější...

Mě z levných dílů téměř dokonale vyléčil jeden jediný čep řízení, orig. za 500,-. Tehdy jsem jej potřeboval rychle, a orig. prodejna značky byla hnedka vedle, tak jsem to prostě koupil tam. K vzteku, nebo možná spíš úžasu, ten orig. čep na jedné straně (prvé, která trpí víc!) přežil 3 levné neorig po cca 200 na straně druhé! Tohle mi naprosto stačilo, pro poučení, ne že bych od té doby nakupoval originály u zastoupení, ale jdu po věcech od dodavatelů do prvovýroby. Jinak ze servisu znám řadu mnohem zajímavějších situací, kdy lidi chtěli za každou cenu ušetřit stovky, a skončili ztrátou podstatně větší - spojky, rozvodové sady...
5L kanystr za 345kč.Dávám ho tam dva roky a je v pohodě.Čepařinu a podobný díly si dávám od Febi nebo Lemforder.

Já mám krámek s dílama,AutoKelly je můj hlavní dodavatel.Zatím jsem ani na podvozkové díly Starline neměl jedinou reklamaci(kupodivu).

Zavážím i dva menší servisy a zatím dobrý.Ale u nás na vsi je to taky tím,že lidi nemaj prachy,tak když je to akutní,chtějí to nejlevnější.
Starline? Obchodní "značka" Kelly, kde nakoupí po světě co je kde zrovna nejlevnější, prdnou to do obalu s nálepkou Starline, a hurá do krámu. Takže ta samá věc koupená za půl roku může mít naprosto jiný původ, jiného výrobce, jinou kvalitu - tedy jestli jde v tomhle případě o nějaké kvalitě vůbec mluvit. Kolik vás stojí, ten 10W-40 od Starline, jen tak pro zajímavost? Protože je o mnoho lepší používat 10W-40 např. od Mogulu, který je narozdíl od Starline skutečným výrobcem, takže ten olej je pořád stejný, a stojí v plné maloobchodní ceně nějakých 80,-/litr s DPH... o nákupce ani nemluvím. Každého věc, co kupuje, ale v mých autech (cca 15 let starých) nemají výrobky Starline co pohledávat - a zvlášť ne věci jako čepy, ložiska, spojky...
To samý,co zadek524,taky jezdím staršíma ročníkama,oba maj řekl bych víc než dost najeto a dávám jim nový oleje po 10tis.km

Fakt to není drahý,pokud teda mermomocí nemusíte ten nejznačkovatější ze značkových olejů.

Já používám 10w-40 Starline.Teď jsiu už v oběhu i oleje české firmy pod označením CINOL a je to přebalené BP za českou cenu.
Jsem uzivatelem starsich rocniku aut, pouzivam standardni spise levnejsi oleje a moje lhuta pro diesley, turbodiesely, benzinaky, benzinaky na plyn, proste na vsechno je 10 tis. km.

Vymena oleje neni draha, vzdycky z toho tece pekna cernota, tak mam dobrej pocit, kdyz se da nova mastnota radsi casteji!
dcgsd
podle meho je iterval vymeny takova velice vagni hranice. Pokud se s autem jezdi opatrne a nenecha se vystydnout tak bych se nebal intervalu delsiho (klidne dvojnasobneho) ale pokud se popojizdi po meste se studenym motorem mel by se interval zkratit. Jako vsechno je tedy i tato hodnota zavisla na okolnostech. Vyrobce ale musi neco napsat a tak to je treba tech 50000km Ja bych v aute olej pres 20000km rozhodne nenechal (menim po 8000km-zima, 10000km-leto pri doporucenem intervalu 15000). Nekteri vyrobci se snazi interval upravovat vypoctem, ktery castecne zohlednuje provozni podminky primo v aute (cidlo kvality oleje tam vsak rozhodne neni). Opotrebeni motoru za prvnich 5000km muze byt pouze 1/4 z opotrebeni pri 10000km atd.(zavislost neni linearni). Interval u dulezitejsich zarizeni pomaha zvolit pravidelny rozbor oleje. Kazdopadne castejsi vymena neni ke skode. Pravda, motor se asi hned nezadre ani pri dvojnasobnem prekroceni intervalu ale jak potom vypada je uz jina vec. Nazor si kazdy musi udelat sam. Nekdo usetri za olej a zaplati mnohonasobne na palivu a opotrebeni, jiny utrati za drahe oleje ale usetri motor. Zlata stredni cesta se slusnym olejem a castejsi vymenou je resenim pro moje auta. Mnohem dulezitejsi vec ale dost lidi zanedbava a to je kvalitni filtrace. Castice rozptylene v oleji pri provozu v naplni pribyvaji a ne vsechny filtry jsou dostatecne kvalitni cimz dochazi k velice rychlemu zhorseni vlastnosti "oleje".
Většina automobilek úzce spolupracuje s firmami, jež jim dodávají olej a dle toho také optimalizují podmínky a kvality oleje. Vše záleží na standardech a normách oleje, v kterých je vyroben. Rozhodně bych se řídil intervaly výrobce, než zbytečně vylívat olej dříve.
Výrobce to jistě ví nejlíp, proto jsem si nechal poradit od svého mechanika soukromníka a namísto ve 30 tis se tam dal nový po 15 tis. Ten původní Long Life hezky mizel, nyní nemizí a motor je tišší. Toyota mění po 15 tis a asi vědí, co činí. 😞
Většinou se jedná o to jaký je použit olej. I Škoda nabízí tzv. Long Life olej a servisní intervaly po 50.000 km. Neřekl bych, že se jedná o hazard. Výrobce by měl být ten nejlepší a nejpovolanější k tomu, aby stanovil potřebné servisní intervaly, protože jedině on ví, na kolik jsou jednotlivé součástky dimenzovány. V tomhle ohledu bych si určitě nenechal radit od rádoby e😜ertů a specialistů v internetových diskuzích.
Některá auta mají servisní interval pro výměnu oleje po 15.000 ujetých km (např. Škoda), jiná až po 40.000 km (např. Opel).

Je tento delší interval známkou používání kvalitnějších olejů a výsledkem lepší konstrukce motoru u daného vozu nebo si automobilka nezodpovědně zahrává s životností motorů kvůli reklamnímu image?