SirA: Souhlas.Každá sleva něco stojí a není zadarmo. Ve finále ji někdo zaplatí, třeba tichým zdražením ND, servisních úkonů, olejem, hodinovou sazbou.Nebo-li, pokud trh přinutil zastoupení a tím i prodejce dát na auto slevu,je irelevantní řešit, kolik je paliva v nádrži. Prodej aut je obchod, měl by přinášet zisky(třeba ke splácení úvěru na autosalon,zaměstnance,odvody,režie atd.). S nulovými náklady se prodej v klasické prodejně neprovozuje. Pokud se dá někomu nějaká extra sleva,tak i tohle zase musí zaplatit další zákazníci. 😢
Auta neprodávám,ale je třeba chápat ekonomické reality.
Auta neprodávám,ale je třeba chápat ekonomické reality.
Myslim, ze sa z toho robi prilis zbytocna veda. Narok na to nie je a ak niekto chce, moze v ramci jednania o zlave dosiahnut aj tento krok. Ale ma vyznam riskovat, co za benzin/naftu tam bude? Striktne vzate, nikto nepredava auto, ktore nie je schopne dojst k najblizsej "normalnej" pumpe (neratam susedne JRD). Korektne je noveho majitela na tuto skutocnost upozornit, co sa mne doteraz zakazdym stalo. Aj ked pri kupe Toyoty som mal cca 1/4 nadrze benzinu. No i tak ma upozornili, aby som to nepodcenil. 😉
Inak, povinna vybava bola v aute. Pri predaji prijemny pristup, vysvetlovanie aj tych najmensich detailov.
IT😜ři desetitisícových slevách,výbavě zdarma(nejen povinné,ale zámek zpátečky,otěrové lišty aj.),CCS karta aj.,je prázdná nádrž naprostá prkotinaSuhlasim, ze je to prkotina (vid vyssie). Ale brat zlavy ako nieco vynimocne - to uz dnes neplati. Uz to nie je tak, ze zakaznik pride, pozrie na cennik (resp. sa spyta, aky dlhy je poradovnik 😉 ) a kupi. Zlavy su coraz viac sucastou premyslenej koncepcie predajcov. Okrem toho, pozname aj taketo: "napisme o 15% vyssiu cenu, potom ju preciarknime a pod nu dame akcnu cenu o tych 15% nizsiu". V kazdom pripade plati, ze zlava nie je prejavom dobroty predajcu, ale reakciou na trhovu konkurenciu. Pred par rokmi bolo u nas takmer nemozne ziskat zlavu na Skodu. Dnes, pri poklese predajov, je to uz ine. Bolo by detinske mysliet si, ze Skoda sa chytila za srdce a rozhodla sa dopriat ludom priaznivejsie ceny... >😁
Inak, povinna vybava bola v aute. Pri predaji prijemny pristup, vysvetlovanie aj tych najmensich detailov.
IT😜ři desetitisícových slevách,výbavě zdarma(nejen povinné,ale zámek zpátečky,otěrové lišty aj.),CCS karta aj.,je prázdná nádrž naprostá prkotinaSuhlasim, ze je to prkotina (vid vyssie). Ale brat zlavy ako nieco vynimocne - to uz dnes neplati. Uz to nie je tak, ze zakaznik pride, pozrie na cennik (resp. sa spyta, aky dlhy je poradovnik 😉 ) a kupi. Zlavy su coraz viac sucastou premyslenej koncepcie predajcov. Okrem toho, pozname aj taketo: "napisme o 15% vyssiu cenu, potom ju preciarknime a pod nu dame akcnu cenu o tych 15% nizsiu". V kazdom pripade plati, ze zlava nie je prejavom dobroty predajcu, ale reakciou na trhovu konkurenciu. Pred par rokmi bolo u nas takmer nemozne ziskat zlavu na Skodu. Dnes, pri poklese predajov, je to uz ine. Bolo by detinske mysliet si, ze Skoda sa chytila za srdce a rozhodla sa dopriat ludom priaznivejsie ceny... >😁
Peto.fiat: normalne predajca nema preco dolievat benzin do auta, jedine ze by tie 3-4 litre od vyrobcu vyjazdil na predvadzackach pre inych zakaznikov, kym si Ty prides po auto. 😄 A to uz radsej prazdnu nadrz ako 15 litrov a vedomie, ze par dni pred tym, ako som auto dostal, ho niekto riadne "zabehal"... Stavom tachometra sa nenechaj zmiast, staci odpojit ABS a tacho zdochne. A este na okraj: podla toho, co pises kade-tade musi byt fiat snad najlepsim autom v tomto vesmire, nie?
Povinnu vybavu som ja zatial nedostal ani v jednom aute, ale minimalne koberceky a predne zasterky sa dali zjednat.
BTW, este jedna vec ma napadla (az teraz som si spomenul): ked som bral Berlingo, bral som ho den pred Vianocami systemom: Co mate? Toto. Beriem. Potreboval som urobit nejaky naklad pred koncom roka. Samozrejme, v ramci zjednavania som dosiahol nejake male ustupky, jeden z nich bola zlava na prvu servisnu prehliadku. O presnej vyske sme sa nedohodli, iba ze zlava bude (ja naivka). No prisiel cas prvej prehliadky, s presne tym istym chapikom diskutujem a ked prisla tema na zlavu, tak vyznamne a s ucitelskym pohladom vytiahol dajaky fascikel, ze pozrieme sa. A pozreli sme sa, ze na objednavke nebola napisana ziadna zmienka o zlave na servisnu prehliadku a teda nic z toho. Pytam sa ako to ze nic, ked sme sa dohodli a podali si na to ruku? Odpoved bola, ze ako si on ma pamatat, ze co komu slubil a ze som si mal ziadat zapisat to do objednavky, ked som na tom trval. Nasledne pompezne pripustil, ze sa teoreticky mohol zmienit o nejakej zlave, ze vraj to casto zakaznikom ponuka, ale ze ked ju chcem, mam si na buduce ziadat jej zapis do protokolu...
Dalej to nejdem komentovat, kazdy nech si z toho urobi zaver sam, ale ja uz viem, ze vsetko treba mat na papieri, inac neexistuje.
Potom mi velkodusne ponukol zlavu 5% na nakup prislusenstva. Strc si ju, pan Svec, do otvoru.
Povinnu vybavu som ja zatial nedostal ani v jednom aute, ale minimalne koberceky a predne zasterky sa dali zjednat.
BTW, este jedna vec ma napadla (az teraz som si spomenul): ked som bral Berlingo, bral som ho den pred Vianocami systemom: Co mate? Toto. Beriem. Potreboval som urobit nejaky naklad pred koncom roka. Samozrejme, v ramci zjednavania som dosiahol nejake male ustupky, jeden z nich bola zlava na prvu servisnu prehliadku. O presnej vyske sme sa nedohodli, iba ze zlava bude (ja naivka). No prisiel cas prvej prehliadky, s presne tym istym chapikom diskutujem a ked prisla tema na zlavu, tak vyznamne a s ucitelskym pohladom vytiahol dajaky fascikel, ze pozrieme sa. A pozreli sme sa, ze na objednavke nebola napisana ziadna zmienka o zlave na servisnu prehliadku a teda nic z toho. Pytam sa ako to ze nic, ked sme sa dohodli a podali si na to ruku? Odpoved bola, ze ako si on ma pamatat, ze co komu slubil a ze som si mal ziadat zapisat to do objednavky, ked som na tom trval. Nasledne pompezne pripustil, ze sa teoreticky mohol zmienit o nejakej zlave, ze vraj to casto zakaznikom ponuka, ale ze ked ju chcem, mam si na buduce ziadat jej zapis do protokolu...
Dalej to nejdem komentovat, kazdy nech si z toho urobi zaver sam, ale ja uz viem, ze vsetko treba mat na papieri, inac neexistuje.
Potom mi velkodusne ponukol zlavu 5% na nakup prislusenstva. Strc si ju, pan Svec, do otvoru.
Tohle odmítám.Při desetitisícových slevách,výbavě zdarma(nejen povinné,ale zámek zpátečky,otěrové lišty aj.),CCS karta aj.,je prázdná nádrž naprostá prkotina. Ono je třeba to brát i tak, že prodejce má své stropy,co a kolik může dát zdarma.
Trochu vím, kolik stojí aktualizace SW,že se podílí na celoplošné reklamě vozu...
Abychom v extrému nechtěli,že nám někdo dá 100 tis.za to, že si auto za třeba 500t odebereme zdarma, což sice trochu přeháním, ale je třeba vidět věci v souvislostech.
Možná nevíš,kdo či v jakém podílu platí třeba prospekty,kolik stojí den pronájmu vozu u hypermarketu....
Ekonomika.Levněji nebylo a nikdy nebude.
Nerozumím pojmu slušné chování.Je přece tak neskutečná konkurence,že v okr. městě mohu koupit 10 značek a 30-50 modelů. Tak jaképak "daleko k slušnému chování",alespoň co se prodeje týká. Zadarmo ta auta nebudou,s tím je třeba se smířit.Ono,mezi námi, na slevu a dostat něco zdarma není právní nárok.... 😉 Znám prodejce Škody,který těch aut za rok prodá řádově 500-700. Plné nádrže k tomu, když na auta dává desítky tisíc slevy, já nevím,je třeba být realista. Nebo ty své služby dáváš zdarma? My doma určitě ne.
Abys nebyl jako Tom69 u Renauta:až mu auto opravili,on nepopírá že už jede rovně,tak se mu nelíbí formulace,že to opravili preventivně. Normálně by mne zajímalo,jestli jede rovně,když nejelo a ne slovní hříčka. Teda při mém prac. vytížení určitě.
Trochu vím, kolik stojí aktualizace SW,že se podílí na celoplošné reklamě vozu...
Abychom v extrému nechtěli,že nám někdo dá 100 tis.za to, že si auto za třeba 500t odebereme zdarma, což sice trochu přeháním, ale je třeba vidět věci v souvislostech.
Možná nevíš,kdo či v jakém podílu platí třeba prospekty,kolik stojí den pronájmu vozu u hypermarketu....
Ekonomika.Levněji nebylo a nikdy nebude.
Nerozumím pojmu slušné chování.Je přece tak neskutečná konkurence,že v okr. městě mohu koupit 10 značek a 30-50 modelů. Tak jaképak "daleko k slušnému chování",alespoň co se prodeje týká. Zadarmo ta auta nebudou,s tím je třeba se smířit.Ono,mezi námi, na slevu a dostat něco zdarma není právní nárok.... 😉 Znám prodejce Škody,který těch aut za rok prodá řádově 500-700. Plné nádrže k tomu, když na auta dává desítky tisíc slevy, já nevím,je třeba být realista. Nebo ty své služby dáváš zdarma? My doma určitě ne.
Abys nebyl jako Tom69 u Renauta:až mu auto opravili,on nepopírá že už jede rovně,tak se mu nelíbí formulace,že to opravili preventivně. Normálně by mne zajímalo,jestli jede rovně,když nejelo a ne slovní hříčka. Teda při mém prac. vytížení určitě.
ano to je pravda, zlavy su vyborne, a benzin je uz fakt detail. Ale k slusnemu spravaniu ku zakaznikovi to ma daleko.
Kupoval jsem v březnu 2005 Ignise v Nymburku, auto naleštěné, ostřikovače plné, nádrž cca 4 litry - pumpa hned vedle, povinná výbava 0 😢 . Předvedení a popis funkcí cca 1 hodinu s předáním papírů včetně kodu rádia. První garančka - přesně podle domluvy, souhlasila cena 2100,- i doba prohlídky, dokonce mi půjčili na odvoz předváděčku. Na prodejce ani auto si nemůžu stěžovat >😁 .
misokovac: Ale,benzinku máš na každém rohu,tak o nic nejde. Jednu dobu se dávaly plné nádrže jako bonus,jenže(alespoň v ČR) je doba naprosto skvělých slev na nová auta😜ř.,dnes jsem viděl C5 s 2 HDI v plné výbavě za 699 900,- Kč,sleva je 186 100 Kč, C4 o 110 000 dolů atd...fungl novou O2 s 110kW FSI koupila známá minulý čtvrtek,vyrobeno na zakázku,nejeto, v plné výbavě za 500 tis...takže to,že tam není palivo,to je prkotina.Teda,ona to dostala s plnou nádrží,ale to byla celkově drobet nadstand. koupě.
Jestli mohu radu: pokud se s prodejcem neznáš,tak si auto především dobře prohlédni,nepřeber,dokud neuděláš zkušební jízdu a zkontroluj,je-li komplet veškerá výbava,nikam nespěchej,pohoda,klídek,ty jsi pan zákazník a jsou to tvoje penízky.Dokonce se neboj vůz nepřevzít. Jakmile vyjedeš z prodejny, platí OZ,na to pamatuj .... Našel jsem skvělého prodejce Suzuki,seč znám i jiné prodejce,ale ten u Suzuki je tak bezva chlap,že kdybych šel kupovat zítra třeba Vitaru,tak ji nejedu před převzetím ani projet . Vím,že neexistuje podraz. Někteří majitelé jsou totiž zákazníkovi dokonale utajeni,tenhle: má čisté montérky, kmitá kolem aut která se prodávají,nebo se dělá roční prohlídka či oprava(což byl teď můj případ). Chce být o všem,co se konkr.auta týká informován. Má dobré mechaniky,ale jej holt práce baví. V servisu(prodejně) panuje přátelská,možná až rodinná atmosféra. Můžeš být při garančce u auta( vím,že je to sporné skrz BOZP,co si budeme namlouvat-tenký led),ale on to holt riskuje a lidé tam mohou být.
Nesmíš to brát,že všude budou a jsou podvodníci a zloději. Na druhou stranu,prosklené budovy ještě nic negarantují.Stačí,když náhodně vidíš,jak dělá mechanik na autě.Zatímco mu vytékal olej z motoru a opravdu do poslední kapky,kmital kluk kolem auta(dodávka) a bylo vidět,že podvozek opravdu kontroloval a nejenom pohledem.Mechanik to nehrál,to poznám. V mém věku už odhadnu mnohé...
Hodně štěstí,pečlivý výběr,ať jsi spokojen.Seč se 2 auty nejezdím do značkových servisů,s jedním budu.Jednak dlouhá záruka,ale seriozní přístup a snaha ti vyhovět.I s prkotinou.
Jestli mohu radu: pokud se s prodejcem neznáš,tak si auto především dobře prohlédni,nepřeber,dokud neuděláš zkušební jízdu a zkontroluj,je-li komplet veškerá výbava,nikam nespěchej,pohoda,klídek,ty jsi pan zákazník a jsou to tvoje penízky.Dokonce se neboj vůz nepřevzít. Jakmile vyjedeš z prodejny, platí OZ,na to pamatuj .... Našel jsem skvělého prodejce Suzuki,seč znám i jiné prodejce,ale ten u Suzuki je tak bezva chlap,že kdybych šel kupovat zítra třeba Vitaru,tak ji nejedu před převzetím ani projet . Vím,že neexistuje podraz. Někteří majitelé jsou totiž zákazníkovi dokonale utajeni,tenhle: má čisté montérky, kmitá kolem aut která se prodávají,nebo se dělá roční prohlídka či oprava(což byl teď můj případ). Chce být o všem,co se konkr.auta týká informován. Má dobré mechaniky,ale jej holt práce baví. V servisu(prodejně) panuje přátelská,možná až rodinná atmosféra. Můžeš být při garančce u auta( vím,že je to sporné skrz BOZP,co si budeme namlouvat-tenký led),ale on to holt riskuje a lidé tam mohou být.
Nesmíš to brát,že všude budou a jsou podvodníci a zloději. Na druhou stranu,prosklené budovy ještě nic negarantují.Stačí,když náhodně vidíš,jak dělá mechanik na autě.Zatímco mu vytékal olej z motoru a opravdu do poslední kapky,kmital kluk kolem auta(dodávka) a bylo vidět,že podvozek opravdu kontroloval a nejenom pohledem.Mechanik to nehrál,to poznám. V mém věku už odhadnu mnohé...
Hodně štěstí,pečlivý výběr,ať jsi spokojen.Seč se 2 auty nejezdím do značkových servisů,s jedním budu.Jednak dlouhá záruka,ale seriozní přístup a snaha ti vyhovět.I s prkotinou.
Při koupi Fábie jsem měl benzín na cca 7 km.Čuměl jsem jak péro když mě to předávali.Co se týče výbavy - tak koberce + lekárna + trojúhelník-- prostě povinná výbava chyběla - t.j musel jsem si dokoupit.Ostřikovač si nepamatuju, ale většina prodejců škodovek v té době na to kašlala a co slyším kašle dál.Dle mého názoru drzost!!Bylo to mé první nové auto...
No ja som dostal k Stilu takých 15l,dojazd na PP bol nejakých 220-250 km.Myslím že záleží od predajcu či vám tam doleje viac či menej.
Tak to je fakt sila, ja budem nove auto kupovat po prvy krat, ale priznam sa, ze predstava o vyjazde zo salonu s novym vozom s 2Litrami benzinu je dost na***. Asi si pren pojdem s kanistrom paliva
Asi budu jen opakovat, co ostatní. Při přebírání jsem měl v nádrži opravdu snad jen výpary, ale naštěstí byla pumpa asi 300m od prodejny. Jinak auto bylo čerstvě umyté a navoskované, ještě mělo igelitový potah na sedadle řidiče a protože ten den pršelo, bylo schované v prodejně, která je v 1. patře budovy. Prodejce všechno předvedl, ukázal, zodpověděl dotazy, v pohodě a ochotně. Ve výbavě nechybělo nic, navíc mi dal zdarma koberečky a tašku s lékárničkou. Auto bylo v naprostém pořádku a je dodnes >😁 Brzy mě čeká první garančka po 15.000km, tak jsem zvědavý, jak se servis předvede.
Palivo - vzdy prazdna nadrz.
Radio - tam, kde bolo z vyroby, povedali aj kod (tusim bol k tomu aj nejaky papier, ale nepamatam).
Detailne predvedenie auta - zakazdym ano, az na Berlingo, ktore som kupoval den pred vianocami a predajcu som stopol s tym, ze viem co je kde a nemam cas.
Auto zakazdym pripravene, ciste, kratka skusobna jazda. Vo vybave nic nechybalo. Berlingo vsak malo utrhnutu jednu snurku, ktora taha za zapadku pri sklapani sedadiel a teda sa sedadlo nedalo sklopit. Pri naslednej reklamacii po Vianociach to uznali, iny kolega sa priznal, ze o tom vedel (on to totiz aj utrhol) a nahradnu snurku mi dali zadarmo. Keby som sa s prebierkou nebol ponahlal, asi by som to odhalil uz v salone.
Radio - tam, kde bolo z vyroby, povedali aj kod (tusim bol k tomu aj nejaky papier, ale nepamatam).
Detailne predvedenie auta - zakazdym ano, az na Berlingo, ktore som kupoval den pred vianocami a predajcu som stopol s tym, ze viem co je kde a nemam cas.
Auto zakazdym pripravene, ciste, kratka skusobna jazda. Vo vybave nic nechybalo. Berlingo vsak malo utrhnutu jednu snurku, ktora taha za zapadku pri sklapani sedadiel a teda sa sedadlo nedalo sklopit. Pri naslednej reklamacii po Vianociach to uznali, iny kolega sa priznal, ze o tom vedel (on to totiz aj utrhol) a nahradnu snurku mi dali zadarmo. Keby som sa s prebierkou nebol ponahlal, asi by som to odhalil uz v salone.
Auto bylo pripraveno perfektne, bylo cerstve umyte a navoskovane. Gumy nahustene (to jsem si radsi zkontroloval). Ukazali mi uplne vsechno (to mi vadilo protoze sem tam musel stravit takovou prednasku jak se zapinaj svetla, ja se meni zarovka.... >😁 ). Jinak spokojenost.
Spíš než množství paliva by nebylo od věci popsat,jak bylo auto celkově připraveno,jestli vše ukázali,jestli bylo vše kompletní (stalo se nám s kamarádem,že nové Laguny s 17" koly mají delší šrouby než má rezerva 16"=jiné a kratší šrouby,5 ks a ty tam nebyly,což jsme ani jeden nezjistili,až při přezouvání na zimu,takže se půl roku jezdilo "tzv.bez rezervy").Prodejce trval na tezi,že jsme je ztratili.Nemá cenu to komentovat...
Zkusme to rozšířit (ať se nezakládá další téma) o tyto postřehy.
Jiný př.: jestli sdělí prodejce zákazníkovi kód rádia-stačí dobíjet akumulátor,odpojit jej(to neřešme proč). Já jej zjišťoval po roce provozu.
Možná prkotiny,ale s těmi šrouby-to jim nezapomenu.
Palivo tam nebylo,nikdy.Kontrolka vždy svítila.
Zkusme to rozšířit (ať se nezakládá další téma) o tyto postřehy.
Jiný př.: jestli sdělí prodejce zákazníkovi kód rádia-stačí dobíjet akumulátor,odpojit jej(to neřešme proč). Já jej zjišťoval po roce provozu.
Možná prkotiny,ale s těmi šrouby-to jim nezapomenu.
Palivo tam nebylo,nikdy.Kontrolka vždy svítila.
Nebylo tam takrka nic. Prodejce me odvezl k pumpe, tam jsem si natankoval a teprve pak mi dal auto. Tvrdil ze z vyroby tam jsou jenom 3 litry.
Zlava ? Ked ponukne predajca je dobre, ked nie treba skusit vyjednavat. Ak niekto nie je spokojny s cenou nakoniec nekupi.