Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Volkswagen: Vývoj motoru 2.0 BlueTDI dokončen, návrat TDI do USA letos v létě

17 komentářů

Avatar - Pierro
Pierro
tak tady nezbývá než upřímně pogratulovat VW k tomu, že jako poslední veký hráč na dieselovém poli ukončil vývoj kologického comon railu. Volejme společně hosana na nebesích.... >😒]
Neboj,s tím na nebesích je VW ve spojení skrzeva Apoštola,toho nemusíš volat. 😉
GT2
Dovedeš domyslet, co by se stalo kdyby se Amerika během následujících deseti let "podieselovala" tak jak se to stalo v EU?
Resp. představ si jaké to bude až se to stane. V Americe jsou zvyklí na velká auta a hodně ježdění, to je kombinace kdy se nafta oproti benzinu nejvíc vyplatí.
Jakmile padnou technické a zákonné bariéry pro diesely v US, půjde to jak lavina. Amíci mění auta velmi rychle.
Jistě víš že výroba nafty a benzínu spolu souvisí.

Až bude EU i US masivně kupovat naftu, nafta bude vysoce ceněná (drahá) a o benzin nebude zájem (levný).
Bude ti to vyhovovat?? 😉
kuko
mně ano 😄

ale ne vážně, tohle je zajímavá úvaha, akorát to ještě asi chvíli potrvá. Amíci si asi nebudou houfně kupovat čtyřválcové turbodiesly, ani kdyby táhli sebelíp vodcpoda...
oni prostě musí mít 6/8 válec, hezký tichý, který se neklepe. A než takové motory budou schopny i cenově konkurovat benziňákům, ještě nějaká doba uplyna.
A za tu dobu stejně ceny ropy tak vyletí, že bude jedno co máš, nebudeš si moci dovolit nic :no:
GT2
Možná jsi to nezaregistroval, ale nejmodernejší diesely (např. 2.7biturbo od PSA, ale i spooousta dalších) jsou kulturou chodu prakticky na úrovni benzinových motorů. Laik to uchem nepozná.
"Ta doba" uplyne velmi rychle.

Amici svoje 6/8 valce tak vehementně nevyžaduji, pote co se jim za 4 roky ztrojnásobila cena benzinu a dnes mají recesi.

I když ceny ropy vyletí třeba na 200 dolarů, rychle rostoucí ekonomika v ČR bude negativní dopad tlumit. Horší to budou mít vyspělé země, kde ekonomika nemůže tolik růst.
Ne že by na tom měli být hůř než my (to opravdu ještě dlouho ne), ale zatímco nyní mají benzin/naftu relativně levnou (vzhledem k příjmům), v budoucnu jim cena paliv výrazně poroste a příjmy pomalu.
U nás poroste cena paliv taky rychle (tlumit to částečně bude sílící koruna), kdežto reálné příjmy (živ.úroveň) porostou podstatně rychleji než ve vyspělých zemích.
No, na světlé časy se nám neblýská, ale pohroma taky nehrozí. :yes:
Andy
Americani stale 6/8mi valce vyzaduji. Nadavaji, ze je benzin drahy (mene nez polovicka ceny v EU), ale kupuji stale vykonnejsi a tezsi auta. Vzhledem k prumerne mzde je stale castka, kterou daji za benzin pri srovnatelnem najezdu vyrazne nizsi nez v Evrope, navic hluboce zakorenena filozofie plytvani (to je smutny fakt), je nuti na spotrebu az tak nehledet. Donedavna celekm bezne nejmensi zakladni motorizace 2.0 uz nekteri vyrobci ani nenabizeji, pokud nepocitam miniauta, tak 1.8 ma myslim jen toyota. Dalsi vec, kdyz se rekne nafta ma Amik zafixovany atmosfericky slaby smrduty motor ve starym trucku, takze na masove rozsireni TDI bych to nevidel, coz mne trochu mrzi. Na druhou stranu, sposty vyrobcu, zejmena tech, co disponuji modernim dieselem, ktery se snazi uplatnit v Evrope, cekaji, jak se VW chytne.
zapomeňte na naftu, opět si blíží velký návrat benzínových motorů - výkonější,úspornější a více "ekologické" 😉
GT2
Ano, "při stejném nájezdu", v tom je ale značný rozdíl.
V americe se jezdí ještě podstatně víc než v západní Evropě.
Jet ráno do práce dvě hodiny a večer dvě hodiny zpět je úplně normální. Když někdo řekne že jezdí daleko do práce, jezdí tři hodiny ráno a tři večer.
Je to vidět i v "rekordech" co najezdí jednotlivá auta. Viz. Jetta s 900tisíci km. Nebo ten učitel co se svým Volvem (jedno auto) najezdil přes 4,5 milionu km a jezdí dál.
To si my tady ani nedokážem představit kolik benzinu jim protéká nádržemi.
Jsou na proto cenu hodně citliví přestože vůči příjmu je to stále znatelně míň než v západní Evropě.

Taky bych nepodceňoval současnou recesi, roste nezaměstnanost, zdražuje se díky padajícímu dolaru prakticky všechno, a ještě k tomu výrazně.

"Petrol V8" jako standard jsou minulostí. Downsizing se prosazuje i tam.
Přišla doba nafty v USA. Čas to potvrdí.
Za 5-10 let budem všichni koukat až bude díky tomu nafta 45 a benzin 35. :yes:
Andy
Ano, souhlasim, ale je to downsizing v US meritku, tj. ne 6l, ale 4.5l, ne 15 mpg, ale 20 mpg HW. Jiste je to klad, nicmene Evropa i Japonsko ukazuje, ze se lze prepravovat za zachovani jistych standartu pohodli i za 35 mpg i vice. K tomu je stale jeste daleko. Navic psychologicky problem, kdy diesel sice mene zere, ale nafta stoji 4$ a benzin jen 3.20$ hraje take svoji roli. Vedle wasting ke velke casti Americanu vlastni i jisty konzervativismus, ktery je pekne videt na tom, jak starsi technicka reseni se mohou ve vyrobe dlouho (v porovnani s Evropou) udrzet.
Avatar - gld
gld
to hej, tuhé zadné nápravy a podobné lahôdky na nových amerických autách nie sú žiadnou raritou
Andy
Uz se to tu resilo mockrat, oni auto berou jinak, nez my, na druhou stranu, ja taky nemam shine, jaky streva a parametry ma moje televize.
Avatar - gld
gld
nie som si istý či by ti až tak vyhovovalo keby výrazne stúpla cena nafty..a čo žere tvoje autíčko je úplne jedno, stačí že tisíce kamiónov ktoré prepravujú všetok tovar jej zožerú požehnane..potom si predstav to zdražovanie
Avatar - Ronault.
Ronault.
Jedno to bude... Ono totiž nezdraží nafta proto, že bude po ní větší poptávka v USA. Nafta se stejně jako benzím vyrábí z ropy, takže se to promítne do cen ropy celkově. Otázkou však je, zda pozitivně... sice se spotřebuje méně ropy, ale zanedbatelně. Zavedení dieselu pro USA ubývající zásoby ropy nevyřeší...
Menej ropy asi tazko. Nafta, podobne ako benzin, je zmesou uhlovodikov, ktore su frakciou ropy, ergo z litra ropy nevyrobis lubovolne mnozstvo benzinu ci nafty, ale iba tolko, kolko ich je v rope obsiahnutych.
Avatar - nielblack
nielblack
Chlape toho se bát nemusíš že by amíci naráz kupovali diesely.Tak zaprve diesel tu není v kurzu a ani nebude,pouze u trucků a to ještě jen u těch největších. Za druhé ceny dieslu jsou tu dražší než benzinu a při jejich růstu do dieslu nepujdou tuplem. Za třetí diesel se tu prodává jen na některých čerpacích stanicích a američani neradi něco hledají. Další věc je že začínají už viditelně kupovat čím dál menší benzínové auta. Navíc VW není už dávno v US tak populární jak si mnozí v EU myslí nebo by chtěli. Co vidím denně že je VW hlavně auto pro 16-ti leté holky které mají čerstvý DL - řidičák a učí se jezdit. Daleko více jsou tu v oblibě japonské značky. Ale to už jsem odbočil ,takže závěrem buďte co se týče USA a nafty v klidu 😉
Samuel
VW je tu vedle asiatu moc drahy. Cenove je spis premie, lip vybaveny passat stoji to co Lexus.
Chrobaka si kupuji v kalifornii ty bohatsi rodiny nebo prominenti.
Podle mne to auto tu v USA nema moc velky smysl je drahe, techniku ma pro americkeho zakaznika nepotrebnou spis na nemecke dalnice. Podobne nepotrebne pro nemce je americky VW- toyota corolla nebo camry. Auta urcene pro uplne jine ucely jak na jizdu po rychle dalnici z jednoduchou technikou bez serioveho ESP ale zase z dobrou seriovou vybavou
Samuel
trochu jsem se dival na cisla a v USA se rocne proda okolo 500tisic diesel aut to je priblizne 3%. Do roku 2015 se pocita z 15% narustem prodeje diselu, toyota zacina nabizet v USA diesel uz pristi rok, i kdyz pred nedavnem manager toyoty tvrdil ze diesel v USA nema budoucnost a tudiz nebude nabizen.