Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Renault Laguna GT: první jízdní dojmy

Hydrauliku a přímé mechanické vazby nahradily signály ze stabilizačního systému, na zadní nápravě přibyl jeden elektromotor a jednoduchý mechanismus. Renault vrací řízení všech kol do běžné automobilové produkce. Nově i se zpětnou vazbou.
Zpět na článek
22. 4. 2008 19:05
22. 4. 2008 19:21
22. 4. 2008 19:28
neregistrovaný "maZDAR"
23. 4. 2008 00:32
23. 4. 2008 18:56
neregistrovaný "maZDAR"
22. 4. 2008 21:42
23. 4. 2008 11:30
23. 4. 2008 00:54
23. 4. 2008 11:31
23. 4. 2008 13:15
22. 4. 2008 22:39
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
23. 4. 2008 00:14
23. 4. 2008 13:11
23. 4. 2008 15:28
23. 4. 2008 15:57
23. 4. 2008 16:46
22. 4. 2008 19:23
neregistrovaný "VectraB"
22. 4. 2008 19:32
neregistrovaný "maZDAR"
22. 4. 2008 21:48
neregistrovaný "maZDAR"
23. 4. 2008 10:15
neregistrovaný "FX_"
23. 4. 2008 19:05
neregistrovaný "maZDAR"
22. 4. 2008 21:50
neregistrovaný "maZDAR"
22. 4. 2008 19:23
22. 4. 2008 19:27
neregistrovaný "VectraB"
22. 4. 2008 20:54
22. 4. 2008 21:44
23. 4. 2008 11:20
22. 4. 2008 21:53
neregistrovaný "maZDAR"
23. 4. 2008 07:34
23. 4. 2008 19:00
neregistrovaný "maZDAR"
23. 4. 2008 18:57
neregistrovaný "VectraB"
23. 4. 2008 19:01
neregistrovaný "maZDAR"
23. 4. 2008 19:25
24. 4. 2008 08:43
22. 4. 2008 20:00
neregistrovaný "nick02"
22. 4. 2008 20:13
23. 4. 2008 01:30
23. 4. 2008 13:12
23. 4. 2008 14:17
23. 4. 2008 15:07
23. 4. 2008 16:01
23. 4. 2008 16:34
22. 4. 2008 20:18
22. 4. 2008 20:56
neregistrovaný "carmik"
22. 4. 2008 21:16
23. 4. 2008 08:38
neregistrovaný "carmik"
22. 4. 2008 21:45
22. 4. 2008 21:48
23. 4. 2008 01:28
neregistrovaný "nick02"
22. 4. 2008 22:41
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
23. 4. 2008 08:45
neregistrovaný "carmik"
22. 4. 2008 21:50
22. 4. 2008 21:56
22. 4. 2008 22:42
23. 4. 2008 10:25
23. 4. 2008 10:43
23. 4. 2008 11:10
23. 4. 2008 13:14
23. 4. 2008 11:42
22. 4. 2008 22:45
24. 4. 2008 16:46
neregistrovaný "Rayman71"
22. 4. 2008 19:23
neregistrovaný "dCi"
22. 4. 2008 19:25
22. 4. 2008 19:59
neregistrovaný "Marccoo"
22. 4. 2008 21:45
22. 4. 2008 20:12
22. 4. 2008 20:57
22. 4. 2008 21:06
23. 4. 2008 07:37
22. 4. 2008 22:06
22. 4. 2008 21:26
neregistrovaný "Vel Satis"
23. 4. 2008 15:55
neregistrovaný "Vel Satis"
23. 4. 2008 16:06
neregistrovaný "Vel Satis"
22. 4. 2008 23:07
23. 4. 2008 00:08
23. 4. 2008 00:24
neregistrovaný "exctenar"
23. 4. 2008 11:31
23. 4. 2008 11:57
23. 4. 2008 12:34
neregistrovaný "exctenar"
23. 4. 2008 19:11
24. 4. 2008 00:24
23. 4. 2008 00:45
neregistrovaný "CHOBOTEK"
23. 4. 2008 07:56
neregistrovaný "exctenar"
23. 4. 2008 09:31
23. 4. 2008 12:02
neregistrovaný "Darth_Vader"
23. 4. 2008 12:14
neregistrovaný "Darth_Vader"
23. 4. 2008 12:26
neregistrovaný "Darth_Vader"
23. 4. 2008 12:53
neregistrovaný "Darth_Vader"
23. 4. 2008 13:02
neregistrovaný "Darth_Vader"
23. 4. 2008 13:17
neregistrovaný "Darth_Vader"
23. 4. 2008 13:30
neregistrovaný "Darth_Vader"
23. 4. 2008 13:51
neregistrovaný "Darth_Vader"
23. 4. 2008 12:01
neregistrovaný "Pepa Fical"
23. 4. 2008 12:16
neregistrovaný "Pepa Fical"
23. 4. 2008 12:58
neregistrovaný "Pepa Fical"
23. 4. 2008 12:33
neregistrovaný "Darth_Vader"
23. 4. 2008 12:59
neregistrovaný "Pepa Fical"
23. 4. 2008 12:18
neregistrovaný "Pepa Fical"
23. 4. 2008 12:31
neregistrovaný "Darth_Vader"
23. 4. 2008 13:04
neregistrovaný "Pepa Fical"
23. 4. 2008 13:33
neregistrovaný "Darth_Vader"
23. 4. 2008 13:51
neregistrovaný "Darth_Vader"
23. 4. 2008 14:20
neregistrovaný "Darth_Vader"
23. 4. 2008 14:29
neregistrovaný "Darth_Vader"
23. 4. 2008 14:30
neregistrovaný "Darth_Vader"
23. 4. 2008 14:56
neregistrovaný "Darth_Vader"
23. 4. 2008 16:17
neregistrovaný "Vel Satis"
24. 4. 2008 20:58
neregistrovaný "Vel Satis"
23. 4. 2008 22:10
neregistrovaný "Vel Satis"
23. 4. 2008 19:09
neregistrovaný "maZDAR"
23. 4. 2008 23:33
neregistrovaný "exctenar"
23. 4. 2008 21:20
23. 4. 2008 22:35
neregistrovaný "Vel Satis"
23. 4. 2008 23:54
neregistrovaný "exctenar"
24. 4. 2008 12:38
neregistrovaný "exctenar"
24. 4. 2008 12:44
neregistrovaný "exctenar"
24. 4. 2008 10:55
24. 4. 2008 12:45
neregistrovaný "exctenar"
24. 4. 2008 13:28
neregistrovaný "Vel Satis"
24. 4. 2008 13:53
24. 4. 2008 21:35
24. 4. 2008 21:47
neregistrovaný "Vel Satis"
24. 4. 2008 22:05
25. 4. 2008 06:30
neregistrovaný "Vel Satis"
25. 4. 2008 18:32
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
26. 4. 2008 12:31
neregistrovaný "Horways"
Avatar - Ghostyx
22. 4. 2008 19:05
Laguna GT
Pro me, jasna jednicka ve tride. :yes: Nekompromisni jizdni vlastnosti, nezamenitelny design a bezkonkurencni interier na ktery kvalitou a pouzitymi materialy nikdo ve stredni nema... Nemit jiz ted nekolik dobrych aut, tak ihned kupuji, ale bohuzel uz bych ji nemel kam zaparkovat, tak si radeji pockam az neco bude dosluhovat a poridim si rovnou skvost jako je Lagunu Coupe. Na ten se opravdu tesim prevelice, protoze to bude bomba, na kterou dosahne pouze premiova A5 nebo BMW 3 Coupe. Barawo Renault. :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
19
22. 4. 2008 19:21
Re: Laguna GT
Svatá prostato! :-O
neregistrovaný "maZDAR"
22. 4. 2008 19:28
Re: Laguna GT
8-s 8-s 8-s You gotta be kidding me! >:D >:D >:D
Avatar - Ghostyx
23. 4. 2008 00:32
Re: Laguna GT
Asi te ponekud zklamu, ale design nekdy neni vse a jednoduse se nemuzu zbavit dojmu, ze i nova 6, byt exterierem paradni, o tom neni pochyb, je stale, jen a jen ten obecne znamy mazdovsky papirak... Staci usednout a zavrit predni dvere. >:D Po usednuti interier jiz taky neohromi a Laguna III, bohuzel pro tebe, to je ve vsech smerech zcela jina liga a cas mi da za pravdu... ;-)
neregistrovaný "maZDAR"
23. 4. 2008 18:56
Re: Laguna GT
Naozaj? Ale ved porozpravaj nieco o papirakoch >:D Vies, jedna Mazdicka zachranila zivot mojmu kamosovi. Ked ho vystrihavali ako zazrakom sa mu nic nestalo, lebo ten papirak bol natolko nepapirovy, ze mu zachranil zivot. Aj samotni hasici hovorili, ze sediet v inom aute, tak uz ho len nalozia do pohrebaku. To, ze je nieco tazke, este neznamena, ze je to aj pevne. Kazdopadne Mazda a Renault su uplne ine filozofie, a ja akceptujem obe ... na rozdiel od zaslepenych!
22. 4. 2008 20:49
Re: Laguna GT
Ale no tak. Pro pár měkčených plastů a řiditelnou zadní nápravou hned pasovat budoucí kupé od Renaultu jako konkurenci A5 či BMW3. Hned jeden zásadní problém už je jasný teď, má poháněnou špatnou nápravu. Jistě bude mít silný benzinový i naftový šestiválce, ale to je v této třídě tak nějak standard. Na premianty třídy jí schází sofistikovanější podvozek. Copak i kupé, komfortní koráb, pojede se zadní vlečenou nápravou? V tom případě mě zajímá jak Renault přitáhne zájemce na svou stranu s částkou přesahující milion. Proč prostě nejít do A5?
I Peugeot nabízí výborné kupé 407, hliníkovému podvozku kvality nescházejí a schopností tlumit nerovnosti a hluk patří na samotnou špici. A design je velmi osobitý. A kdo okusil jeho sedadla ví své. V tom by se Laguna měla poučit, myslím délku sedáků.
Pochvala míří k oddělení Sport, že z podvozku dostali asi maximu, tedy sladění pružin a tlumičů, ale...
Avatar - Emel
22. 4. 2008 21:42
Re: Laguna GT
Ty jsi snad ten článek nečetl. Všichni jsou nadšení z nového 4ws podvozku, mnohem pokročilejšího řešení než nějaký obyčejný multilink... a ty tu mluvíš o vlečné nápravě?!

Ještě ke kupé... designově je (nebo alespoň uveřejněná studie) nádherné, uvidíme u sériovky. Problém tedy zůstává v image a pohonu přední nápravy, který asi sportovně smýšlející zákazníci nebudou chtít akceptovat.
22. 4. 2008 21:47
Re: Laguna GT
Četl a velmi pozorně, ale pleteš dvě věci dohromady. Řízení a zavěšení. Řízení ti sice ovlivní ovladatelnost nikoliv však schopnost tlumit nerovnosti a zajistit vždy optimální kontakt kola s vozovkou. Od toho je zavěšení. Že větší schopnosti má víceprvek je naprosto bez debat.
Avatar - Emel
23. 4. 2008 11:30
Re: Laguna GT
Víceprvek není žádné dogma, je to prostě náprava, na které je více prvků než na standardní vlečné nápravě. Jinak mezi víceprvky existují dost velké rozdíly. Nová náprava u Laguny GT je víceprvková.
23. 4. 2008 16:20
Re: Laguna GT
Chceš snad popřít existenci různých typů náprav. Tedy důvod, proč víceprvkový závěs na zadní nápravě používá Mercedes od 80. let?
Hlavní problém vlečené nápravy je, že nejde o nezávislé zavěšení, navíc vlečené rameno zároveň vede a zkrucuje se (pruží). A to je zásadní odlišnost od převážně 5-prvkových závěsů. Kde každé rameno má svou roli, tedy podélné vodící a příčná (principem vychází z trojúhelníkových ramen) přenáší pohyb ve vertikálním směru. Proto se slabiny vlečených náprav projevují na špatném povrchu v zatáčkách. Kdy mají problém vést a tlumit zároveň, náprava odskakuje. Kinematika multilinku je mnohem složitější, což zajistí lepší kontakt kola s vozovkou hlavně v přechodových režimech nájezd/výjezd ze zatáčky + brzdění/akcelerace + příčné nerovnosti. S tím souvisí i schopnost tlumit nerovnosti.
Tady jsou foto víceprvků
BMW3 [odkaz]
P407 [odkaz]
Audi A4 [odkaz]

A nakonec Laguna 4WS [odkaz]
Jde o bežnou vlečenou nápravu
Avatar - Ghostyx
23. 4. 2008 00:54
Re: Laguna GT
Nemuzu s tebou az tak uplne souhlasit. Mam zkusenosti jak s prednim pohonem, tak i se zadnim nebo 4x4. Nemuzu rici, ze by zadni pohon byl o tolik lepsi na silnici nez predni, pokud nejsi vylozene vyznavac driftovani, ktere ale bezny uzivatel techto aut bud neumi nebo pokud umi, tak stejne na bezne silnici neprovadi. Naopak, pokud je vozovka kluzka nebo namrzla, tak predni pohon je na tom nepomerne lepe nez zadni... Samozrejme pro me osobne jsou nejlepsi autaky s pohonem 4x4 a proto hojne vyuzivam jak svou CX-7, tak treba na jeste rychlejsi svezeni svou S5. Ale mel jsem tu moznost jezdit i v nove Lagune III s nejsilnejsim dieselem a musim rici, ze ten autak mi proste ucaroval svoji kultivovanosti... ;-) Opravdu mile prekvapeni. :yes:
Avatar - Emel
23. 4. 2008 11:31
Re: Laguna GT
Od určitého výkonu je přenos přes přední nápravu dost problematický.
Avatar - Ghostyx
23. 4. 2008 13:15
Re: Laguna GT
S tim souhlas... :yes: Z vlastich zkusenosti vim, ze tak do 230k to jeste jde i bez pridavnych serepeticek... ;-)
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
22. 4. 2008 22:39
Re: Laguna GT
Tak to ano, Laguna ma nekompromisne jazdne vlastnosti - ked ju chces poslat tam, kde chces, tak ide po svojom. Toto, auto je proti Mazde 6, na ktoru co sa jazdnych vlastnosti v tejto triede nikto nema, absolutne beznadejne.
A dizajn, povedzme, ze je otazny.
Avatar - Ghostyx
23. 4. 2008 00:14
Re: Laguna GT
Hlavne, ze rakosnici jeste do ted neprisli na to, ze by bylo vhodne, aby u aut vyssi cenove kategorie, jiz od vyroby bylo mozne doobjednat takove samozrejme veci jako je, napr. predni a zadni parkovaci asistent nebo treba elektricke sklapeni vnejsich zpetnych zrcatek apod. Viz CX-7, kterou shodou okolnosti mam v nejvyssi vybave a muselo se to dodelavat tady na dilne (i to pouze asistent, protoze zrcatka ti neudelaji i kdyby ses tam na miste po.....), coz je pri nejmensim otresne zjisteni, pokud koupis novej autak a uz se ti nejakej nymand kvuli tomu musi hned hrabat v palubovce, sundavat narazniky apod. Jinak jen pro tvoji informaci, tohleto jiz mela Laguna II jako samozrejmost a jini vyrobci v Evrope to jiz taky davno neresi... :no: A to jeste nemluvim o tom, ze ta jejich do nebe vychvalovana 2,3 MZR Turbo z MPS-ky, ktera je v CX-7, je rekneme vykonove na urovni, ale zere jako prase jiz pri sebemensi akceleraci a to tak, ze fest, az treba spolucestujici nekdy zasnou, jak nepomerne lehci a i mensi autak, muze zrat stejne nebo i vic nez nejaka benzinova X5 od Bawa, ktera vazi prazdna (opakuji prazdna) pres 2 tuny. A 2,5 170k v nove 6, to ma byt jako co? Stala variace na 2,3 MZR prevrtanou na 2,5...? Opravdu revoluce... :no:
Hochu ujistuji te, ze v porovnani s motory od Laguny III, jsou ty jejich moturky co davaji do nove 6 leda tak k smichu a to nemluvim o absenci kvalitniho a hlavne ticheho dieselu jako ma treba Renault, Audi nebo BMW (dle meho v soucasnosti 1-ky na trhu s kultivovanymi diesely) o vykonu od 150 do 180k, na kterem pry rakosnici stale pracuji, ale stale nic a v nedohlednu. :-! Takze asi tak... ;-)
23. 4. 2008 10:46
Re: Laguna GT
>:D si ma rozosmial...parkovacie senzory a al. sklopne zrkadla, a to aj napriek tomu ze sa to stand. nedava...si smiesny...., a spotreba v X5 myslis ze bude nizsia ked pritlacis? to si zase naivny...nevysiel si prave z autoskoly? >:D
Avatar - Ghostyx
23. 4. 2008 13:11
Re: Laguna GT
Bud ty laskavosti "baco" z SK a nikoho tady radeji neurazej... ;-\ OK? A pokud nemas padne argumenty, tak sem radeji ani nelez... :no: >:-[]
23. 4. 2008 15:28
Re: Laguna GT
tak ty si sa pekne vyfarbil už len tým oslovením neviem kto je inteligenčne na tom lepšie... :no:
Avatar - Ghostyx
23. 4. 2008 15:57
Re: Laguna GT
Sorry Petre, ale pokud nekdo neni schopnej dat si do profilu ani svoje jmeno natoz neco vic a skryvat se za nejakym anonymem a jeste tady chce delat machra a poucovat, tak mu to proste patri... A to jsem byl jeste docela mirnej kamo. >:-[] :-! :no:
23. 4. 2008 16:46
Re: Laguna GT
jasne chápem,ale bača zo SK??je to pod tvoju úroveň iba tolko...
22. 4. 2008 19:10
Problémy prý tentokrát už nepříjdou...
Problémy prý tentokrát už nepříjdou... A oni snad nějaký byly? Vždyť mě tady při sbírání poznatků o kvalitě a spolehlivosti sedí tato značka na vrcholu?!
Rozbalit vlákno
11
neregistrovaný "VectraB"
22. 4. 2008 19:23
Re: Problémy prý tentokrát už nepříjdou...
Ano, boli. Renault vyrábal vždy sice bezpečné autá, ale aj celkom poruchové. Najviac poruchové modely boli okolo rokov 1996 -2000 (napr. Mégane I., Laguna I.,...) . Každá značka má svoje plusy aj mínusy a Renault si vybral podla mna velmi dobry plus - bezpecnost.
Avatar - gld
22. 4. 2008 19:30
Re: Problémy prý tentokrát už nepříjdou...
k tým poruchovejším renaultom by som zaradil aj lagunu II.-takzvaný servisný štamgast :-) , laguna I. bola ešte celkom spoľahlivé auto
Avatar - Ronault.
23. 4. 2008 11:18
Re: Problémy prý tentokrát už nepříjdou...
To teda pěkně motáš, Laguna I z let 1996-2001 patří k nejspolehlivějším vozům střední třídy. Dokonce i TUV ji dává před Passata. Problem nastal až s prvními kusy Laguny II, kdy vložení nikde odzkoušených novinek udělalo trochu šrumec. Naštěstí se to podařilo odstranit, hlavně ony problémy s kartou. Vím o čem mluvím, mám ;-)
neregistrovaný "maZDAR"
22. 4. 2008 19:32
Re: Problémy prý tentokrát už nepříjdou...
Sam Carlos Ghosn priznava, ze sa musi nieco stat, lebo s Renaultom to nie je vsetko v poriadku HLAVNE z pohladu kvality. Ale skalni zaslepeni fanusikovia tejto znacky to nejak nemozu absorbovat. Mal som Lagunu 3 roky a uz nikdy viac! Chcem jazdit a nie vysedavat po servisoch!!!
22. 4. 2008 20:53
Re: Problémy prý tentokrát už nepříjdou...
ty si v zivote v lagune nesedel, daniel....
neregistrovaný "maZDAR"
22. 4. 2008 21:48
Re: Problémy prý tentokrát už nepříjdou...
Neviem kto je daniel ale Ty si nejaky zmateny priatelu. Dokazovat ti naozaj nic nepotrebujem. O lagune, v ktorej som si svoje odjazdil mam svoju mienku a tazko mi ju niekto uz vyvrati. Kazdopadne drzim palce novej generacii!
neregistrovaný "FX_"
23. 4. 2008 10:15
Re: Problémy prý tentokrát už nepříjdou...
Aaa, náš slovenský priatěl, ktorý mal snad všetky autá. Tuším 2 Octavie, teď Lagunu, asi má i Mazdu atd.

Jó Matchbox... :-! >:D
neregistrovaný "maZDAR"
23. 4. 2008 19:05
Re: Problémy prý tentokrát už nepříjdou...
Co je na tom divne? 3 roky som mal lagunu, potom som si kupil mazdu6, ktoru aj mam v garazi (chces fotky?) a na oktavkeII jazdim do prace, kedze mi ju firma dala do uzivania.

Jooo, o tom si ty asi mozes len nechat zdaaat, ked sa Ti to zda byt nerealne. Ale zamakaj na sebe a ja tebe sa mozno postasti ;-)
Avatar - Emel
22. 4. 2008 21:43
Re: Problémy prý tentokrát už nepříjdou...
Týká se Laguny II, zejména rok výroby 2002 a začátek 2003. Od faceliftu už je vše ok.
neregistrovaný "maZDAR"
22. 4. 2008 21:50
Re: Problémy prý tentokrát už nepříjdou...
Je to mozne, ja som mal Lagunu I a dalsie generacie som uz neriesil ... radsej ;-)
23. 4. 2008 21:15
Re: Problémy prý tentokrát už nepříjdou...
Máš recht Laguna patří u Renaultu k nejvíc nespolehlivým autům a také ve srovnání s ostatními auty podle TUV zpravy z roku 2007 (stáří 2-3 roky 107. ze 113. aut, viz odkaz [odkaz] )
stáří 4-5 let 105. ze 107. aut!
stáří 6-7 let 65. z 96. (docela úspěch - je opravdu lepší než passat)
stáří 8-9 let 58. z 82. míst
stáří 10-11 let 52. z 57. míst
Inu žádná hitparáda to není, spíš lze říct, že Laguna se umísťuje kromě dvou období, kdy se umístila v poslední třetině tabulky, vždy až na konci. Lze vysledovat jasný trend, že sice Renault (až na ty dvě období) se spolehlivostí bojuje...ale zatím prohrává! Jsem moc zvědav kde najdem za dva roky tu "super, špičkovou, high tech" Lagunu. Jasně, že se do mě obuje pár zarytých zastánců této značky, ale nemůžu si pomoct >:D
22. 4. 2008 19:23
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
38
neregistrovaný "VectraB"
22. 4. 2008 19:27
Re: EMENTÁL
uplne suhlasim :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
22. 4. 2008 20:54
Re: EMENTÁL
Suhlasis sam so sebou? Som uz pisal, ze si dobry schizos...
Dalsi nick nechvalne znameho Daniela......historia sa opakuje?
22. 4. 2008 21:44
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ronault.
23. 4. 2008 11:20
Re: EMENTÁL
Až Ti GTI poví skoč z okna, taky skočíš z okna? Není to mířeno proti klaudiovi, ale proti zaslepenému přikyvování
neregistrovaný "maZDAR"
22. 4. 2008 21:53
Re: EMENTÁL
Chlapce, ako Ta tak pozorujem ty vsetkych, kto ma odlisny nazor ako ty je u teba nejaky daniel. Ty budes nejaky detektiv oriesok ale nejak ti to nevychadza >:D Co keby si sa namiesto detektivnej cinnosti vyjadril k teme? Teda ak mas co povedat ;-\
23. 4. 2008 07:34
Re: EMENTÁL
za iny nick sa neschovas - styl aj jazykove prostriedky su zhodne, tak na co sa tu hras...
neregistrovaný "maZDAR"
23. 4. 2008 19:00
Re: EMENTÁL
Dokazes vobec pripustit, ze sa mozes mylit? Opakujem pan detektiv, ja nie som ziadny daniel a je mi fakt jedno, co si myslis. Ale pozeram, ze aj tu kolega VectraB je daniel ... pekne! Aj ja som daniel aj on je daniel ... pocuj, nebudes Ty nahodou tiez daniel? >:D >:D >:D
neregistrovaný "VectraB"
23. 4. 2008 18:57
Re: EMENTÁL
ty si urcite nejaky blb, alebo si ma nahodou pleties nejakym Danielom. ak si si na 100% isty ze ja som nejaky Daniel, tak si na velkom omyle, blbe
neregistrovaný "maZDAR"
23. 4. 2008 19:01
Re: EMENTÁL
Nic si z toho nerob, ja som tiez daniel a prave sa rozpravam sam zo sebou >:D >:D >:D Chlapik je evidentne "mimo" ;-)
Avatar - gld
23. 4. 2008 19:25
Re: EMENTÁL
IP neklame a vedzte chlapci že označenie "daniel" na tomto serveri nie je nič lichotivé >:D
24. 4. 2008 08:43
Re: EMENTÁL
Vzhľadom na to, že mu je to ľahostajné, reaguje pomerne živo... >:D
neregistrovaný "nick02"
22. 4. 2008 20:00
Re: EMENTÁL
Aké bolo zvezenie sa Insigniou a novým Superbom?
23. 4. 2008 13:12
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
23. 4. 2008 14:17
Re: EMENTÁL
Tak timhle jsi me vazne rozsekal :yes: :yes: :yes: >:D
Avatar - da_b0mb
23. 4. 2008 15:07
Re: EMENTÁL
Ja Insignii i Superbu fandim, ale rozhodne je nehodlam pasovat do čela segmentu, kdyz o jizdnich vlastnostech (o kterych se tu predevsim bavime) vime prd! Je treba byt trochu objektivni Danieli. Co ta karoserie u Suberbu? Jak je na tom s torzni tuhosti? Krouti se nebo ne? Povez nam. K Lagune - riditelna zadni naprava bude urcite znat, otazkou zustava poruchovost a nasledna cena za servis (vim, ze kdysi u nize zminovanych aut to nebylo moc levny). P.S: Ja nepatrim k fanatikum ani jedne znacky, takze ode me zadny ódy necekej.
23. 4. 2008 16:01
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - da_b0mb
23. 4. 2008 16:34
Re: EMENTÁL
Ja nerikam, ze se kroutit bude Danieli :-) Ale nerad bych chvalil dne pred vecerem.
neregistrovaný "carmik"
22. 4. 2008 20:56
Re: EMENTÁL
Tak ještě jednou, to co nám dnes předvádí Renault a Ty považuješ za novou technologii používal v sérii Mitsubishi v 90. letech ( modely Galant,Sigma a 3000GT ozn. 4WD 4WS). Podívej se občas do historie automobilismu. >:D :yes:
Avatar - gld
22. 4. 2008 21:16
Re: EMENTÁL
áno áno, vieme japonci to mali už pred 20 rokmi, objavil si ameriku, teraz je to však trochu iné-prečítaj si poriadne ten článok
neregistrovaný "carmik"
23. 4. 2008 08:38
Re: EMENTÁL
Ameriku jsem neobjevil a ten princip je stejný jen s využitím moderní elektroniky nic víc nic míň.
22. 4. 2008 21:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - T613
22. 4. 2008 21:48
Re: EMENTÁL
a Galant byl jaká třída?
neregistrovaný "nick02"
23. 4. 2008 01:28
Re: EMENTÁL
toho zaradí D-EMENTÁL až po prehliadke plastov v interieri
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
22. 4. 2008 22:41
Re: EMENTÁL
Zabudol si Hondu Prelude a Mazdy 626 a Xedos. Ale fakt je, ze Xedosy neboli 4WD, v tom bol Mitsubishi unikat.
neregistrovaný "carmik"
23. 4. 2008 08:45
Re: EMENTÁL
Na Hondu jsem nezapoměl ale nechtěl jsem vypisovat všechny kdo podobný systém používaly. Navíc s Mitsubishi Galant 2.5 V6 4WD 4WS jsem opravdu jezdil a tak vím jak se to na silnici chová. V zatáčkách to jede jako po kolejích. >:D
Avatar - Emel
22. 4. 2008 21:50
Re: EMENTÁL
Mno, vzhledem k tomu, že to vyvíjejí i ostatní, tak se dá čekat, že to tentokrát nezapadne a aktivní natáčení zadních kol se rozšíří. Renault tak zabije dvě mouchy jednou ranou - jednak přitáhne kupující, pro které je technologie tohto typu důležitá, dvak si posílí image inovátora. Samozřejmě za podmínky, že kromě "much" nezabije i spolehlivost. Kvalita je podmínka nutná, pochybení v té oblasti se těžko odpouští.
22. 4. 2008 21:56
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
22. 4. 2008 22:42
Re: EMENTÁL
Golf GTI, Octavia RS, BMW 3 a tato Laguna GT se moc nedávají srovnávat. Ten kdo jezdí v BMW bude jezdit asi nadále v BMW (pokud teda bude mít pořád peníze). Golf GTI je ve své třídě spolu s Focusem ST a Astrou OPC čistě sportovní, dobrý, ale "nepraktický" hatch.
Tudíž zbývá Octavia RS. Je to auto, které je rychlé. Dost rychlé a umí i hezky zatáčet a tvářit se sportovně, ale není to čistě sporťák jako třeba GTI. Je to přesně to samé jak tahle Laguna GT. Takže mimo ČR a SR bude mít RS asi novou konkurenci. U nás bych se toho tak nebál.
A taky je dobře, že Renault oprášil a vytvořil systém natáčení kol a tím udělal "asi" maximum pro zlepšení jízdních vlastností Laguny.
Jinak co tak nějak vím od jednoho pána ze Škodovky tak Octavia mám také natáčení kol - je to systém čistě mechanický, něco jako měla Honda Prelude, ale méně výrazný až téměř nevýrazný
23. 4. 2008 10:25
Re: EMENTÁL
JEn takévá hnidopišská poznámka. GTI je práve s ST ve své třídě obrovský univerzál mezi denním používáním a sportovním ježděním. Naopak to OPC je tak sportovní až někdy skoro nepoužitelné.
23. 4. 2008 10:43
Re: EMENTÁL
Jo, to uznávám, to je pravda o tom ST a GTI ;-)
Ale nejsou tak prostorný jako ta Laguna a Octavia (hlavně teda kufr). Tím jsem právě rozlišil GTI od RS. Protože dle mě si koupí Lagunu a Octavii spíš závodíví taťkové nebo notoričti stěhováci, a budou při tom moct jet rychleji a vypadat sportovněji.
Jinak ja bych si s ST taky vystačil a byl by to klidně pro mě vrchol praktičnosti... >:-[]
23. 4. 2008 11:10
Re: EMENTÁL
Ano to samozřejmě. Spíš mi šlo o rozdíl ST a GTI versus OPC
23. 4. 2008 13:14
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Emel
23. 4. 2008 11:42
Re: EMENTÁL
Význam má to, co se prodává a o co mají lidé zájem. Předpokládám, že se řiditelná náprava bude pomalu šířit, asi jako dvouspojkové převodovky nebo benzínové turbomotory... tj. ne úplně pro masy, ale jako záležitost pro fajnšmekry bude čím dál tím více vyhledávaná a rozšířená. Ale je to jen můj názor...

Oproti Golfu je Laguna o třídu výš, oproti Octavii o půl třídy. BMW je zase prémiovka a není to přímá konkurence pro Lagunu. Zásadní soupeři budou ve vrcholných nebo sportovních verzích Mondeo a Mazda 6, nová C5, P407, Passat a Vectra / Insignia.

V této kategorii se Renault pozicuje jako inovátor, značka s technologickým náskokem... a k tomu se mu řiditelná náprava výborně hodí. Když použiju přirovnání k prémii, tak
Ford je jako BMW (důraz na jízdní vlastnosti),
VW jako Mercedes (důraz na tradici)
Renault je jako Audi (důraz na technologii).

Samozřejmě, úplně tak jednoduché to není a každá značka má svoje specifika.
22. 4. 2008 22:45
Re: EMENTÁL
Tak to ma vobec neprekvapilo, ze uz takto dopredu vies, aj ked iba podla teba, ale auto ktore este si tazko mohol osobne otestovat, a auto, ktore ani naisto nevies ako vypada, su najlepsi v triede. Nesklamal si, vobec...:-D
neregistrovaný "Rayman71"
24. 4. 2008 16:46
Re: EMENTÁL
No nevim jak muzes rikat ze Insignia je nejlepsi, kdyz si ji videl jen na fotkach. Az budou jizdni dojmy tak to bude o necem jinem. Jinak u me nejlepsi v soucasne nabidce je nova M6.
neregistrovaný "dCi"
22. 4. 2008 19:23
GT
Škoda slov, tohle se mi jednoduše líbí :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
3
22. 4. 2008 19:25
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
neregistrovaný "Marccoo"
22. 4. 2008 19:59
Re: GT
Zavádí to do serie,za pár let to bude mít půlka rencků :yes:
22. 4. 2008 21:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Schapp
22. 4. 2008 20:12
Design..?
Renaultu se sice mozna podarilo sestavit dohromady techniku, ktera umozni ridici projizdet zatacky nadsvetelnou rychlosti, ale ve svete, kdy vetsina rodin kupujici auto stredni tridy jsou mlade rodiny rozhodujici na zaklade velikosti zavazadelniku a designu Renault udelal jednu zasadni chybu - dal vzhled auta navrhnout pravdepodobne slepci, protoze to na co se divame je zrale na facelift uz nyni s uvedenim na trh.
Rozbalit vlákno
4
22. 4. 2008 20:57
Re: Design..?
Priznaj sa, ze si Ty videl Lagunu len na obrazkoch? V reali vyzera ovela impozantnejsie, a naozaj velmi dobre. Skus niekedy zajst do roomu a sadnut si do aut. Je to ine ako cumiet na obrazky na nete. ;-)
Avatar - miromen
22. 4. 2008 21:06
Re: Design..?
No ja ji viděl na živo a nic moc teda.
23. 4. 2008 07:37
Re: Design..?
Tak skús druhý pohľad a sadni si do nej. Priznám sa, aj ja som bol z obrázkov zhrozený a na prvý pohľad sa mi tiež jej dizajn nijak nezahováral. Ale "usadila" sa už v mojich očiach a musím uznať, že je elegantná a zaujímavá od prvej po poslednú líniu. (U novej Fabky sa mi to napríklad nepodarilo).
Avatar - Ricardo
22. 4. 2008 22:06
Re: Design..?
Liftback je odvážný a geniální. Podobný průlom v poslední době zkusila jen Honda s Civicem 5D :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
Avatar - Andromeda
22. 4. 2008 20:31
Rychlá elegance
Patřím mezi fandy nové Laguny a toto je skutečná třešinka...Jsem přesvědčen,že tolik diskutovaný (pro mne úžasně šik)design tohoto vozu dojde uznání časem.A verzi GT považuji za logický krok v modelové politice této řady ;-) ,prostě rychlý,elegantní,hbitý,výkonný autíčko :yes: Uvědomme si filosofii a zacílení vozu v daném segmentu-má přeci tvořit protiváhu vůči německému pojetí podobného automobilu,což je pro zákazníka jedině ok.Co se týče kvality vozu,to ukáže čas,nicméně určitě kluci francouzký zapracovali...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ghostyx
23. 4. 2008 00:22
Re: Rychlá elegance
Souhlas. :yes:
neregistrovaný "Vel Satis"
22. 4. 2008 21:26
Úsměvná kritika
Kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde, aneb deformace a kolaborace by GERMANY.
Všichni, kdo jen umíte plivat na cokoliv od Renaultu, co jen kritizujete a špiníte, nejste schopni nejen diskuse, ale pojem objektivita, racionalita atd je pro vás pojemem neznámým.
Raději mlčte, tahejte kecy do hospody, p.r.d.t.e.si do luxusních, komfortních a elegantních koncernových sedaček od Skoda a nezavšivujte mozky těm, kteří aspoń trošku přemýšlejí.
Objektivně hodnotit bez dlouhodobých vlastních zkušenosti je ubohost, malost,tupost a léčba mindráků.
Laguna III jako taková, a dnes již to můžeme začít křičet nahlas
(ikdyž já to tvrdil už před rokem) patří mezi absolutní špičku ve střední.Prosím nepodsouvat prémi.
Designem naprosto sebevědomá a zcela originální, osobitá s vlastním filosofickým pojetím a emocemi.Nic nepředstírá, na nic si nehraje, narozdíl od většiny jejích konkurentů.
Renault dnes navíc nabízí nejlepší naftové motory na trhu.
Mohu jen potvrdit, že odhlučnění Laguny je až neuvěřitelné.
A Laguna GT?
To není třešínka, ani jahůdka na pomyslném dortu.
To je jen zdvižený prst ostatním. Pozor. Přichází paní Laguna III, která bude dál servírovat takové dobrůtky, že se vám zatočí hlava.
Díky Renault. :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
5
22. 4. 2008 23:01
Re: Úsměvná kritika
Jasně třešinka s brzkou cenou již od 499 000 včetně DPH. >:D Aby prodali....a když tě tak čtu, tak máš Renault nápis i na slipech a problém uznávat konkurenci..jsem v klidu, je vás tady víc.....Ale o to tu nejde.Je to určitě dobrý auto.Uvidíme jak to bude s poruchovostí a pokud dobrý tak není co řešit a je třeba pochválit.
neregistrovaný "Vel Satis"
23. 4. 2008 15:55
Re: Úsměvná kritika
Jestli mohu krále deště uklidnit, tak zcela odpovědně říkám, že s Renaultem nemám žádný vzah, ani hmotný ani citový, nejsem jeho ani prodejcem ani agitátorem.
A značku slip, nebo ponožek či jiných částí oděvu nesou opravdu jiná jména než Renault.
Jeslti chceš objektivně pitvat Lagunu III a její konkurenci, klidně můžeme.Bez emocí, věcnými argumenty prosím. :-)
23. 4. 2008 10:33
Re: Úsměvná kritika
Jasně, kolaborace a deformace by France. Vždyť ty tady děláš z Laguny nadauto jako někteří germano fanatici, které tady osočuješ z neobjektivity a neschopnosti diskutovat.
A GT jako jahůdka na pomyslném dortu ? Jak pro koho. Hlavně záleží co kdo preferuje.
neregistrovaný "Vel Satis"
23. 4. 2008 16:06
Re: Úsměvná kritika
Hale fugurko. Jestli ti mohu něco doporučit, určitě to bude přemýšlení.Snaž se pochopit význam slov a věty, které nesou myšlenku.
S jediným, s čím mohu trochu souhlasit, je otázka preference. Ale preference je naprosto nulové hodnocdení.
Preference je o subjektivním pocitu.
Takže milý Figurko. Nedělám z Laguny nadauto.
Laguna III je pouze kus plechů,plastů drátů a já já nevím čeho ještě.
Ostatně jako každé auto. Jen jsem napsal, že Lguna III se řadí mezi top špičku ve svém segmentu,a to prosím nepočítám s prémií.
Laguna III prostě vybočuje,v jistých ohledech předběhla konkurenci. Pojetím, originálním designem jak exteriéru tak interiéru, jízdními vlastnostmi, bezpečností, odhlučněním a motory.
Verze GT je další krok vpřed před konkurencí, podotýkám znovu že se bavíme osegmentu střední třídy, kam v žádném případě Škoda Octavia nepatří.
PS: Např. Passat vedle Laguny je jak chudý příbuzný. :yes:
Avatar - Andromeda
23. 4. 2008 19:27
Re: Úsměvná kritika
Ba že,přesně jsi pojmenoval a popsal,proč je L III v tomto segmentu prostě "jiná" :yes: ...A po zkušenosti na kolech je mi ještě blíž...(pro úplnost-vlastním germána ve stejné třídě >:D ),celkový dojem báječný ;-) ...
Avatar - honzaHK
22. 4. 2008 23:07
Renault Alpine
tahle nová laguna, nejen GT ale i normální model, mně hrozně připomíná Renault Alpine z osmdesátejch let [odkaz] když sem byl malinkatej, to auto na mně působilo magicky, jak kdyby právě přiletělo z budoucnosti, je to teda docela potěšující vidět takovou menší reinkarnaci :yes:
Rozbalit vlákno
0
23. 4. 2008 00:08
hmm
rad by som sa k tejto diskusii vyjadril aj ja svojou troskou.
o kvalite auta moc rozpravat nemozem lebo sa nepovazujem za cloveka ktory sa v takychto veciach vyzna. rad si precitam clanok , zhodnotim design a ine veci ale do hlbsich zalezitosti sa nevyznam. 1. by so chcel zareagovat na to ze to auto je vhodne na facelift uz teraz. mne sa to auto po designovej stranke paci(zadok pomenej, kombik OK..)Kolko ludi tolko chuti. 2. Akokolvek dokonaly ten system je myslim si ze to moc podstatne nie je. Bezny clovek (dajme tomu ako ja, popripade nechodi na podobne servre, resp nekupuje casopisy) ked si ide kupovat nove auto , tak urcite u neho nerozhodne daky novy cool system. Co ja viem (z pocutia z mojho okolia) vacsina ludi je toho nazoru ze francuzskemu autu sa radsej vyhnut a to hlavne koli kvalite. A tu vidim ten hlavny problem lebo takyto ludia radsej kupia dakeho nemca, japonca alebo tak.Aspon tak to vnimam ja , nehovorim ze to tak je...
Rozbalit vlákno
6
neregistrovaný "exctenar"
23. 4. 2008 00:24
Re: hmm
Takže po 4 letech na F autě byla jedna porucha,holt v rámci globalizace se nepodařila jedna součástka a odešla,navíc proto,že ji servis při svolávačce nevyměnil(paka!), byla německá, teď je tam brazilská.Kecy o kvalitě může fakt ten, kdo netuší a neví, co se kde vyrábí.Pakliže se tato náprava v běžném provozu nepozná(souhlasím), pak je ale obecně dobré u všech aut nepřeceňovat zadní víceprvek.OK?Řekněme,že o tom něco málo vím. Tečka.Dál mne rencl nezajímá,auto jako každé jiné,sice mám japonce, ale to je fuk. No a zítra si poslechneme,že Papež,či Duch Svatý je nejlepší Apoštol, nebo jak se ti svatí jmenují a budeme v tom mít zase jasno. >:D >:D
23. 4. 2008 11:57
Re: hmm
cele som to myslel tak , ze ako vnimam svoje okolie(ako hovorim , znamych neznamych atd..) tak nazor na francuzske auta je presne taky aky som napisal..
Su vsak aj taki ludia ako pravdepodobne aj ty ze na francuzske auta nedaju dopustit a potom tu budu pisat ze sa im pokazila jedina suciastka a svete div se bola aka? no predsa ne-mec-ka! :-)
neregistrovaný "exctenar"
23. 4. 2008 12:34