Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Zpět na článek

100 komentářů

RRAAFF1
To ano.
To je jasný, že to není nejv?tší, ale jako druhé autí?ko, ?i autí?ko pro ženskou je to ideálníííí
RRAAFF1
wert: Doporu?uju si do ní sednout nebo projet. Ty materiály palubky jsou fakt dobrý a?koliv to t?eba na fotkách tak nevypadá. Je to moc hezký auto, ale já bych radši jetou Vectru nebo tak 😉 Ale do m?sta bych to bral taky hned-s auto klimou, vyh?ívaným volantem... 😊
V?era jsem potkal na ulici stojící novou Corsu a nesta?il jsem se divit, je to opravdu p?kné autí?ko a k tomu ten ?ervený interiér, prost? to byl kus auta na úrovni! v tom motor CDTI, slušná výbavi?ka, mít na ní, tak bych se v?bec nebránil.
a kdo to vyhral ? nj mazda 6 ... to je prekvapko ... 😄 nemuzou se s ni merit ...
No ano na komfort, ale s tym ze v kritickej situacii bude dost nebezpecna. Ale preto je asi aj lacnejsia oproti tym dvom konkurentom...
RRAAFF1
Ano, však už se chystá nová na zcela jiné podvozkové platformě a dokonce s možností 4x4.

Současná je opravdu spíš na komfort než na nějaké dovádění.
Prave dnes som pozeral TopGear kde porovnavali Mondeo, Mazdu 6 a Vectru, no a Vectra totalne prepadla "vdaka skvelym" jazdnym vlastnostiam...

[odkaz]
kdyz uz sme u toho TUV tak treba corsa je na tom ve svem segmentu hodne dobre...
RRAAFF1
shi: Pravda, toto řešení nebylo příliš štastné, měli to Astry G a tuším taky Zafiry A. Já to mám ve Vectře řešeno podtlakem bez motorku. Jinak jednalo se o klapku vnitřní cirkulace vzduchu.

Ono ne že by se to kazilo pořád, ale kazilo 😉 . Ono pro ten motůrček být třeba napájen 5hodin v kuse nebylo ideální 😉
Nedávno mi kolega vykládal jak je na jeho Oplu geniálně řešen dojezd jakéhosi elektromotoru do koncivé polohy - je řešen nejlevněji, tedy naprosto nijak.

Motorek buď točí doleva, nebo doprava, a jelikož dojezd na doraz detekován nijak není, tak je motorek napájen neustále. Když už se dál točit nemůže, tak radikálně vzroste proud motorkem, motorek hřeje, ale komu by to vadilo. A že hřeje dost, tak časem povolí lepidlo, které jej drží na místě. A přitom by se přehřívání dalo rozumně omezit buď 😒br />
1) jedním rezistorem - řešení humpolácké, ale funkční, nebo

2) "proudovou" diodou - český ekvivalent neznám, ale stojí to jako jedna dioda nebo tranzistor.

Vím že šetří všechny automobilky a netuším zda a jak daný konstrukční problém řeší ty ostatní, ale (ne)řešení fy Opel mě opravdu nenadchlo ani trošičku. A můj kolega - majitele vozu - nadšením rozhodně také neskákal - rezistor do obvodu doplnil, motorek přilepil a ejhle, vše funguje a motorek už se nehřeje.
Avatar - DoubleSix
DoubleSix
matus : v tom se dá s tebou souhlasit. Speciálně u Bosche bych si to dovedl představit (drží automobilky v šachu s tím svým common-railem).

Na druhou stranu ale není zas tak úplně jednoduché vyměnit strategického dodavatele. To se nejlépe dělá vždy s novým modelem. takže to třeba musel Opel překousnout, ikdyž nechtěl (bylo to asi levnější řešení než vývoj a náběh výroby nového dodavatele, tedy pokud riziko ztráty z důvodů reklamací nelezlo do extrémních výšin).

Ale to už tady spekulujeme (bez podkladů děláme závěry) a to se nemá. :😉
matuS
magic: S tou elektrikou u Opelu máš pravdu. To kolísání napětí mělo většinou za následek "oslepnutí světlometů".

Otázka je, nakolik je to chybou Opelu a nakolik za to může dodavatel elektroniky pro Opel (nebyl to náhodou také Bosch?)

lenze to je problem vyrobcu, ze si nevie ustrazit kvalitu dodavatela.

Mimochodom som si isty, ze bosh povedal - "pozrite, my vam tu suciastku mozme dodavat v takejto cene, ale musite ratat s tym, ze chybovost bude x%"

A opel povedal - OK.
RRAAFF1
magic: Co je špatného na ventilaci? (já to právě nějak nepozoruji, proto se ptám 😉 ).

Jinak máš pravdu, bylo a je pár nedostatků Oplů, ale každý má něco. Já prostě neberu Opla jako něco extra, ale jako normální průměrný auto srovnatelný s konkurencí.
Avatar - DoubleSix
DoubleSix
magic: S tou elektrikou u Opelu máš pravdu. To kolísání napětí mělo většinou za následek "oslepnutí světlometů".

Otázka je, nakolik je to chybou Opelu a nakolik za to může dodavatel elektroniky pro Opel (nebyl to náhodou také Bosch?)
Já teda nevím, ale Vectra soušasné generace je podle mě konstrukčně docela podařený auto a největší vadu na kráse má v tom názvu, protože připomíná starší typy. Podvozek Lancia a některé motory Alfa Romeo v kombinaci s prostornou karoserií byly podle mého názoru dobrým důsledkem unifikace a to auto na tom jen získalo. Samozřejmě ztratilo ve statistikách, protože to komplikovanější hliníkový zavěšení je háklivější na díry a servis než to, co tam bývalo dříve.

Jak je na tom s reálnou spolehlivostí nevím, hlavní problém Oplů krom brzd bývaly plechy z nekvalitních materiálů, špatná ochrana proti korozi, vady elektroinstalace, ventilace a slepnoucí světla.

Stále jenom nevím, kdo prohlásil VW jako nějaký etalon - přeci to je jeden z mnoha výrobců a že by mě zrovna udivoval nějakým pokrokem či spolehlivostí, to teda rozhodně ne. A divize Audi je možná etalon poruchovosti, protože nznám díl, který by se na tom neporouchal...
RRAAFF1
A kdo že vyhrál v AutoBildu nejspolehlivější německou značku?-Opel.

A kdo že se umístil v testu na 100tkm za mazdu6-Vectra

A kdo že získal stříbrnou mrkev pro 2.nejhorší automobil (spolehlivost)-VW Touran, který si drží tak báječně cenu.

A komu že při testu na 100tkm se dostala voda do oleje-Touran TDI co si tak báječně drží cenu.

A proč není Opel v desítce nejmíň spolehlivých aut?

[odkaz]

Jo a poslední v TUV 2-3.roky starých vozidel je Sharan od VW.

I takové BMW 3 je na tom hůř.

Víš co je TUV? TUV je německá technická kontrola a co říká? Říká to, jak je vůz připraven na technickou. Čili když tam třeba přijede 100 Fábii a 90 z nich jich bude mít třeba špatnou žárovku nebo horší tlumiče, tak se v tu ránu dostane na poslední místo

😉

Jo a statistiky TUV mám před sebou, a na posledním místě Zafiru ani jiného Opla nevidím.
stryc:ne ze bych byl fanda opelu ale dle tvych argumentu soudim,ze mas marketingem a poverami ponekud zatemneny usudek..
S tim nesouhlasim,myslim ze nizka cena ojeteho vozu naprosto odpovida kvalite.Apropo mrkni se na zebricek poruchovosti TUV,kterepak auto je na poslednim miste..?Ze by Zafira?
RRAAFF1
Ano, Vectra relativně kazí prodejnosti Oplu, ale třeba i za prosinec se jí v Německu prodalo víc než fordů Mondeo. Stejně tak Astra-nejprodávanější vůz v Evropě vůbec. Corsa si taky nevede špatně-již 200t objednaných kusů.

Jinak Mazda je samozřejmě taky super 😉 (já ale z Japonců mám nejraději Subaru a Lexus)
no my mame corsu (199😄 a super spokojenost 😄 levne nahradni dily (ikdyz nejsou temer potreba). meli sme driv i vectru a taky s ni nebyly problemy. pak uz sme se sice od opelu odvratili k mazde (dle meho nazoru je proste vynikajici) ale zase sme si poridili tuhle corsu 1,2 a neni ji co vycitat. nemyslim si ze by byl opel nejspolehlivejsi nemecka znacka - to urcite ne. ale rozhodne kvalitou nijak zasadne nezaostava za konkurenci. jen ten design vectry se jim ted moc nepovedl. je az moc klasicky a neemotivni. ale nova corsa to bohate vynahrazuje 😊
RRAAFF1
Neodbihejme od tematu!Podle mne je Opel jedna z nejlepších znacek na svete.Konkurovat muzou japonské vozy.Jak po technicke strance,tak zejmena design je maximálně in.Podivejte se na deset let stary model Oplu a srovnejte s kteroukoliv jinou znackou...1.cena-nižší-ale to není vypovídající 2.Vzhled je opravdu super.Již 4roky mám moznost jezdit ve Vectre stare již 10 let a mam pocit ze sedim v opravdu kvalitně udělaném voze...... 😁

(jinak jsem seděl V Passatu, Mondeu, Superbu, O2, O1, BMW1,3,5...)

Toto co jsi napsal já přesně říkám o Oktávii 1 (až na tu cenu >😁 )
Neodbihejme od tematu!Podle mne je Opel jedna z nejhorsich znacek na svete.Konkurovat muzou Korejske vozy.Jak po technicke strance,tak zejmena design je uplne mimo.Podivejte se na deset let stary model Oplu a srovnejte s kteroukoliv jinou znackou...1.cena-blizici se nule-sama za sebe hovori 2.Vzhled je opravdu antinadcasovy.Pred tydnem jsem mel moznost se svezt ve Vectre stare 6 let a mel jsem pocit ze sedim v motokare......
RRAAFF1
wert: jj, dělá se i sedan, ale je to hlavně pro Brazilii
Už jste někdy viděli Opel Corsa Combi???? Já tedy ne, ale všechno je jednou poprvé 😄 [odkaz]
Avatar - DoubleSix
DoubleSix
magic : já mám ale na mysli testy, co provádí automobilka,výrobce brzd a výrobce brzdových destiček. Proti nim je Automobilisimo hodně v nevýhodě a nikdy nemůže provést testy ve stejném rozsahu.

Ano, zadní brzdy na Astře G (od Bosche) stály za prd (buď nebrzdily vůbec, nebo blokovaly; na důležitých trzích prováděl Opel výměnu celých brzd v rámci garance) a proto se také vyměnily v průběhu života tohoto modelu za brzdy TRW. Ty mají stejnou velikost, jako brzdy na Renaultu, Peugeotu nebo VW. Nic podměrečného. Totéž platí i pro novou Astru.
Avatar - DoubleSix
DoubleSix
zmulin : při těch zkouškách se měří dráhy brzdných pedálů a tlaky v brzdovém systému, takže se opravdu porovnávají relevantní čísla.
Nejrozsáhlejší testy - a s tím spojené testy brzd - co znám dělá Automobilismo a zdaleka se nejedná jeno nejsilnější motorizace. Testy se týkají nových automobilů s prvovýrobním osazením deska/kotouč, které se samozřejmě za život auta může měnit. Ze zkušenosti vím, že směrem ke zlepšení se mění výjimečně, častější je změna směrem k nižší ceně, resp. vyšší marži u značkových servisů. Oply používaly ve srovnání s evropskou konkurencí malé kotouče a malé třmeny asi jako Japonci.

Je pravda, že poslední modely Opelů po roce 2001 mi už nic neříkají, ale speciálně ona citovaná Astra má konstrukčně hodně mizerný brzdy.

Za dobré brzdy nepovažuji degresivní "jedovky", ale naopak progresivní a hlavně výrazný brzdný účinek, který neslábne se zátěží a počtem zabrzdění. Kupodivu nemusí být takové osazení deska/kotouč ani nijak šíleně drahé a dokonce je někdy i nižší než ceny šmejdu ve značkových servisech.
ja som u svojej astry G (r.v.2000) zatial po 90 tkm menil len vyfuk (teda ak nepocitam vymenu oleja, filtrov...), ziarovku na prednom reflektore a brzdove dosticky na prednych brzdach

este mi odislo dialkove od centralneho zamykania

co musim vyzdvihnut - ani po tych 6,5 rokov mi v interieri nazavrza jediny plast (viem, pre niektorych to je nepodstatne, ale mne ide vrzanie plastov pri jazde mimoriadne na nervy)

a este jedna vec - radenie je na mm presne (minule som siel na takmer novej 307 a trvalo mi pol hodinu, kym som sa ako tak naucil nachadzat jednotlive rychlosti...)

ja na to auto nemozem zatial povedat nic negativne (a to mam ten vraj najproblematickejsi motor 1.6 16V)
zmulin
Takovýhle testy budou vždycky hodně subjektivní.Dvakrát si prdnu a už musim víc brzdit v těžší pasáži a dovezu to dolu utahanější než jindy.....
No, ale ubrzdil jsi to , takže taková bída to nebyla. 😉
Raz som musel s fabiou brzdit zo 130 na 0 co najrychlejsie. dupnem co to da na brzdu a ono to ani nesklzlo ani moc nebrzdilo. skoro ma porazilo, cestary zobrali znacku a postavili sa predomna a bolo im jedno, ze vzdialenosti medzi autami boli na minime a oba prudy plne. ABS auto nemalo, a kedze som sa vracal z STK tak viem, ze papierovo boli brzdy dobre. Od toho dna sa bojim s fabkou ist 130. Terajsi ford sice ma ABS ale brzdi podstatne lepsie. Nastup ma pozvolny, ale ked mu dupnem tak sa ucinok vyrazne zvysi.
Avatar - DoubleSix
DoubleSix
Huml76 : Škoda má svůj testovací polygon nedaleko Kněžmostu (Mladá Boleslav)

to all : brzdy se testují vždy s kombinací s nejvýkonnějším motorem pro dannou brzdu.

Jasná specifikace pro zkoušení brzdy existuje. Jak v autě tak i na zkušebních stavech. I pro sjezd Grossglockneru existuje specifikace, kterou musí zkušební řidič dodržet, takže to není jenom nějaké "sjetí s kopce dolů".

Brzdu typu FSIII vyrábí firma Teves a dodává jí pro koncern VW na auta platformy A, A0 a A00 (i v modifikaci FSII, dříve VWII).

Pro správné zabrždění není rozhodující pouze velikost a výkon brzdy, ale kvalita brzdových destiček (třecí materiál), protože ta také hodně ovlivňuje "fading" = vadnutí brzd při zátěži, zahřívání.
FS III (citaj efes tri) je znacka prednych brzd na Fabii, ale to iste davali aj inde, najvacsie s nimi bolo asi Toledo.
huml76: Já jednou brzdil ze 150 km/h v naložené Fabii a málem jsem musel měnit spodní prádlo a pak v Oktávce jsem byl taky překvapený, že při 100 km/h se ještě brzdy jeví jako celkem ostré a při 150 km/h už jsou spíš průměrné. A pak jsem taky při 140 km/h brzdil v Toyotě Avensis a pocit jsem z toho měl spíš pozitivní - svou úlohu sehrál i brzdový asistent, který mi pomohl zachránit plechy.

magic: tím FS myslíš Ferodo ?
Navíc dělat test brzdné dráhy za 100 km/h je málo - mnohem podstatnější rozdíly jsou třeba ze 130 km/h, jak je dělá například Automobilismo (vyřazení, zahřáté brzdy, rovina). nejpodstatnější je ale "umírání" brzd v závoslosti na zátěži/počtu brzdění.

Tak sem nasel velky test brzd v AMS, rok 2005. Testuji tam brzdy tim, ze sjizdeji Grossglockner s plne nalozenym autem... Jediny, kdo z deseti kandidatu ziskal znamku "dobre" bylo BMW 325i a Opel Zafira. Auta jako Mercedes ML 500 nebo Lexus 430 nechaly za sebou.

viz [odkaz]
Ted
ja myslim ze 100-0 je dost, nuzky se pak samozrejme rozviraji, ale bavime se o normalnich autech a kolikrat si musel v astre brzdit 150-0 na max?? ale testovat se muze ledacos, spis je problem docilit stejnych podminek pri testu. kdyz uz mame tu EU, mozna by mohla postavit testovaci centrum, kde by se povinne testovalo kazde nove auto s kazdou motorizaci... :idea:

pak by bylo dohadum konec 😁
shi: Přesně tak. Brzdy FS (VW Group) třeba nejdřív šíleně cuknou a pak brzdný účinek postupně mizí.

Navíc dělat test brzdné dráhy za 100 km/h je málo - mnohem podstatnější rozdíly jsou třeba ze 130 km/h, jak je dělá například Automobilismo (vyřazení, zahřáté brzdy, rovina). nejpodstatnější je ale "umírání" brzd v závoslosti na zátěži/počtu brzdění.
Nevím, jestli existuje nějaká objektivní metodika na testování brzd, ale některá auta hrozně klamou tělem. Díky prudkému nástupu má člověk pocit, že to auto super brzdí, ovšem jen do okamžiku, než potřebuje prudce zabrzdit při 150 km/h. Pak se ukáže, že leckteré "ostré brzdy"jsou spíš produktem marketingu, než vývojového oddělení.
Karoserie oplu sa mi pacia tie novsie, tie hranate, aj som uvazoval o kupe astri kombi s 1,7 diesel. no co ma odradilo tak to boli rozpacite diskusie na nete. interier by som hodnotil po kvalitativnej stranke ako priemerny medzi znackami, co po dizajne tak najvystiznejsie slovo je KONZERVATIVNY. Pripada mi jednoduchy a funkcny. Hadam len nova corza sa vymika tomuto trendu. Dokonca sa mi viac paci dizajn opla ako novy od VW a seatu. Dizajn sa neda objektivne posudit lebo kazdemu sa paci nieco ine. Kvalitu a jazdne vlastnosti neviem posudit lebo som nejazdil s oplom viac ako skusobnu jazdu.

No mne napr vyhovuju brzdy co maju miernejsi nastup. Nepaci sa mi ked uz pri mensom zoslapnuti pedali sekne auto. Apropos ako sa testuje ucinok brzd? Na pedal slape clovek alebo je tam automat ktory vyvinie urcitu silu za urcity cas. Ak je tam clovek tak tie testy nie su dostatocne objektivne, lebo ak je nauceny na ostre brzdy tak slape opatrne na ne a potom moze dojst k dlhsej zabrzdnej vzdialenosti aj ked by nemuselo.
Ted
matuS
daj linky na testy.vdaka
Ted
ja jsem koukal na spoustu mereni a zadnej vyraznej rozdil u srovnatelnejch aut nevidim...

100 - 0 napr. 2006 corsa 1.3 cdti studene 38m

teple 38m

2006 meriva 1.6 studene 37m

teple 38.9

2006 astra gtc 2.0t studene 37.3m

teple 37m

2006 panda 1.3jtd studene 43.2,

teple 41.8m

2005 idea 1.4 studene 40m

teple 43m

2004 stilo 1.9jtd studene 39.4

teple 39.7

ferrari f430 studene 36.3

teple 33.9

takze ja myslim, ze celkem ok... rozhodne proti italske konkurenci
matuS
lenze jedna vec je, co si ty myslis (aj ked mam vyrazne pochybnosti, ze si toho schopny) a druha vec je, co nameraju zariadenia. 3x hadaj, co je presne.
Ted
myslim, ze brzdy jsou zcela srovnatelne s konkurenci, tou samozrejme neni alfa...

mimochodem casto jsem cetl, ze treba i priplatkova bremba na alfe nebrzdi nic moc. prime srovnani jsem ale nikdy nedelal...
Na přelomu let 1999/2000 byl mezi redaktory "motoristických" médií zavedený pojem "Oplí brzdy", jako synonimum pro mizerný brzdný účinek slábnoucí s počtem sešlápnutí.

Jak je to dnes, nevím, ale podle měření časopisu automobilismo se to nijak radikálně nezměnilo.

Z hlediska spolehlivosti byl na tom nejlépe z německých značek podle mého názoru Trabant, ale nikdy jsem po tomto spolehlivém voze netoužil, protože pouze hledisko spolehlivosti není pro mne jediné měřítko automobilu.

Při hodnocení spolehlivosti vozu/značky nelze brát zřetel na veškeré závady, které vznikají používáním automobilu v rozporu s návodem k obsluze nebo zanedbáním předepsaného servisu.
Ted
proste placnul dalsi nesmysl... 😊
Avatar - DoubleSix
DoubleSix
MatusS : an ty špatné brzdy u Opelu jsi přišel jak?

Opel je na tom +/- stejně, jako ostatní evropská konkurence.

A co vím ohledně stávající Astry/Zafiry a připravované Vectry, tak na těch brzdách rozhodně nešetřil 😉
Relax
Alessio: Neviem, aky mas problem, uz minule tu bol rozoberany clanok tiez z autobildu a v dlhodobom teste pre Touran od VW urobili reklamu, z ktorej bosovia vo Wolfsburgu urcite nemaju radost. Takze tymto reciam nerozumiem... Ale ak ma niekto problem s nemcinou a nechce sa mu citat pomerne tazke clanky...
Alessio1
Autobild...že...si...nebere servítky,když jde o DE? Tak to je výrok dne >😁 .

Jinak souhlasím, opel zatím stále jezdí a je bez problémů... 😉
Relax
Ja by som len dodal nieco k tematu. Nie ze chcem nejak obhajovat Opel, i ked je to nemecka znacka, vplyv koncernu GM sa prejavuje mozno viac, nez by bolo zdrave.

[odkaz]

Tato weblinka je urcena pre tych, ktori si aspon trochu vedia rady s nemcinou. Je to clanok o dlhodobom teste Astry s najvykonnejsim dieselom 1,9 CDTI so 150 k. Naviac, pochadza od renomovaneho nemeckeho casopisu autobild, ktory si neberie servitku pred usta ani pri top nemeckych modeloch. Po teste u mna Opel zabodoval a i ked uz predtym som Astru povazoval za najlepsi Opel poslednych rokov, tak teraz to mam potvrdene i profesionalmi. Jej kupa by urcite stala za rozmyslenie nielen u mna...
No len aby ten vetrak aj naozaj zopol. Spinace vetrakov su suciastky za par korun, ale zato maju dost dolezitu ulohu a ked prestanu fungovat, co nie je vobec vzacny jav, tak...

Na novsich autach tieto spinace uz nie su, ale riadi ich ECU podla cidla teploty vody v termostate. A ked toto cidlo nie je v poriadku, tak...

Dve veci vedia znicit motor: voda a olej (a diesle este aj rozvodak), na to si treba dat najvacsie bacha. Vsetko ostatne je bizuteria.
Avatar - JOB
JOB
U vozidel Opel je to normální jev.Vlastně ani nevím co je na tom divného.Prostě když auto stojí tak nemuže náporově chladit a tak sepne větrák.Samozřejmě že větrák je nastaven na větší teplotu než provozní. 😉
Igorko, zas az tak velmi v klude nebud, ale minimalne si skontroluj alebo si daj skontrolovat, ci ti spravne funguje vetrak za chladicom.

Viac si pozri na fore o Peugeot 307, predvcerom som tam prave o tomto pisal.

PS: Bolo by vhodne davat technicke otazky radsej priamo do Opel fora, jednak kvoli poriad a tiez tam mas vacsiu sancu, ze Ti niekto fundovanejsie poradi ako na vseobecnej diskusii.
RRAAFF1
igorko: Přesně, buď v klidu, 90°C je OK a ten teploměr nemusí být přesný.
Ted
teplota motoru (vody) kolem 90 stupnu je normalni. starsi opely trpi na nepresne teplomery vody, casto se zda, ze motor je studeny a termostat na vymenu, nicmne neni to pravda a netreba se znepokojovat.

MatuS: vazne cekam na nejaky tvuj prispevek, se kterym bych souhlasil.. plasty v MV na urovni daewoo?? s takovymi hlaskami si tveho nazoru asi nikdo vazit nezacne 😉

ano, opel neni spicka ve zpracovani interieru. casto to neni ani o penezich, jako o nevkusu... stredova konzole je u soucasnych modelu naprosto otresna z hnusnyho plastu to ano. ale kdyz se podivate do P407, je to jeste horsi!

jiz na zacatku tohoto vlakna jsem napsal, ze Opel je auto, ktere plni funkci. kdo chce luxus a rozsahlou elektrickou vybavu, mel by jit ke znackam, ktere to zvladaji. u luxusnich vozu jde take o image, kterou opel postrada, takze nechapu, proc si od nej takove auto koupit.

mnohem hure ale dopadnete treba u fiatu 😉

sportcar: prihral sis polivcicku, ale trochu od tematu. brzdy od AP nemaji skutecne s normalnimi nahradnimi dily nic spolecneho. navic pokud si stezujes na rozhrkanost u speedstera, tak nechapu proc sis ho koupil. neni to soucast duse tohoto vozu??
mam taku otazocku co sa deje alebo lepsie povedane aka je normalna teplota motora u oplu corza pretoze ked je nastartovyni motor a stoji tak sa prehrieva ale pocas jazdy sa teplota ustaly na 90 stupnu je to normalne alebo tam moze bit nieco zle a ak tak co by moho bit zle?? dakujem za odpoved..
RRAAFF1
No, uvidíme kam půjde dál to šetření. U Oplu je to taky tak, že kde byla u Astry v roce 2005 lampička, tak už dnes je za příplatek >😁

U Vectry taky, já mám 2 vpěry v motoru(čalouněný přihrádky ve dveřích..., dneska u Vectry C ani v nej výbavě není atd., takový maličkosti mně štvou taky. Ovšem šetření na bezpečnosti je vůbec to nejhorší.

Až si někdy budu kupovat auto nové, tak k Oplu zavítám určitě, ovšem pokud mně někdo nabídne stejné (velikost, výbava) za stejnou cenu, tak vezmu něco jiného a na Opla budu už jen dobrém vzpomínat 😁

J
matuS
ja som s tou omegou nejazdil, takze neviem ci vrzala alebo nie.

Inac to co si popisal: ano, preto aj koncern vw nieje mne sympaticky vyrobca. Nastastie zakaznikom VW to uz dochadza.
RRAAFF1
No, tam zase třeba do Golfu V zrušily aktivní opěrky, to je taky šetření na blbém místě. Škoda nesvolá Roomstera kvůli bagům, Šetří každý a nejen v autoprůmyslu, všude něco najdeš. Ad brzdy, když se zeptáš mnoha lidí (běžných uživatelů), tak ti určitě většina neřekne že stojí za prd, respektive že se šetřilo na brzdách, protože je bude mít za dobré a bohatě jim s rezervou splní nároky.

Takové BMW, brzdy parádní, ale málokomu vydrží nějak dlouho-lepší účinnost, ale materiály co míň vydrží. Ano majitel BMW ocení špičkovou účinnost po několika zastavení, majitel Oplu dobrou účinnost a větší výdrž (tak konkrétně OPC, Speedster apod nepočítám, ty je mají jinak naladěné).

Jinak fakt nemám pocit, že by třeba Omega MV6 měla špatné materiály (mám Vectru B z 1997 a to mělo materiály stejný jak ta Omega), mně třeba nic nevrže apod(vyjímečně něco lupne). Známého Oktávka 1998 má sice měkčenou palubku a možná na pohled lepší materiály, ale drnčí tam úplně všechno, tak teď co je lepší.

ad vrzání je i u jiných - na autorevue například si v tomto stěžují na nové BMW3, mnoho Oktávek, i Astry (speciálně kroužek pod volantem).

Neříkám, že je Opel kdovíjak špičkový auto, který má minimum chyb, ale mainstreem pro mnoho lidí dobré kvality(1350 000t kusů - 2.místo za rok 2006 za solidní cenu (slevy bývají někdy velké, neber podle ceníku).

A kdo chce třeba navíc ty brzdy s perfektní účinností či se lišit, ať šáhne k BMW či třeba Lexusu

😉
matuS
á jednou brzdil ze 180-0 (z D dálnice na čerpačku) a bylo to v pohodě a myslím, že pro mně (jakožto uživatele běžného nemajíce každý den sportovní choutky) jsou dobré a ocením dobrou brzdnou dráhu než účiinost po několika brzdění s vyšších rychlostí.

ako mne je jasne, ze z uzivatelskeho hladiska su tie brzdy OK, ved inak by to nemohlo byt v predaji.

Tu ide len o to, ze v testoch bolo viacero automobilov a opel takmer vzdy skoncil na chvoste. Neznamena to, ze ma tie brzdy nepouzitelne, ale znamena to, ze ich ma najhorsie spomedzi svojej konkurecie, t.j. ze na nich najviac usetril. A to nieje bohvieco.

Dalej ten interier - hovorim, ze teraz uz nesledujem aka je u opla situacia, ople sa mi z exterierov vzdy pacili ale interier bolo opat miesto, kde sa setrilo. Takze setri sa na brzdach, setri sa na interieri, kde inde sa este setri?

A navyse, nikdy som si nevsimol, ze by cena opla bola nizsia ako u konkurencie, uz ked teda setri viac ako konkurencia...
Avatar - JOB
JOB
No tak srovnávat speedstera s ostatnímy vozi Opel je asi jako srovnávat Porsche 924 a 911 taky tam bude dost rozdíl v cenách. >😁
RRAAFF1
matus: Dobrá, tak brzdy pro běžného uživatele či rodinou jedoucí na dovolenou má velmi dobré 😉 . (zabrzdit dejme tomu ze 180-100, či na nulu a pak zase jet).

Pokud myslíš třeba 10krát 100-0 po sobě tak tam to bude asi o něčem jiném, to je pravda. Já jednou brzdil ze 180-0 (z D dálnice na čerpačku) a bylo to v pohodě a myslím, že pro mně (jakožto uživatele běžného nemajíce každý den sportovní choutky) jsou dobré a ocením dobrou brzdnou dráhu než účiinost po několika brzdění s vyšších rychlostí.

To že 5 krát udělám 150-0 po sobě tam už si také myslím, že budou nedostatečné.
Predsa len Speedster sa neradi medzi "main - stream", takze asi nevhodne na porovnanie.
RRAAFF1
sportcar: Tak tos mohl říct rovnou že máš Speedster a dokonce v Turbu, tam těm cenám věřím samozřejmě. Ale to je fakt nestandartní Opel 😉
Jiri Mudra > chodim nakupovat do autorizovaneho servisu opel ceny som si nevymyslel bohuzial ...

aj ja som bol velmi prekvapeny zase ba druhu stranu musim uviest ze na mojom aute su standartne original desticky vpredu od AP racing a vzadu od Bremba menil som ich uz 4 krat vzdy po 6 tisic km a 3 krat zadne

V podstate moje auto nie je ani uplne opel skor lotus s karoseriou opla 😄

Typ auta je opel speedster turbo... vid napr. www.speedster.cz kto neveri moze sa opytat na ceny dielcov aj tam...

tym som len chcel povedat ze nie je opel ako opel a ze nie vsetky ople maju lacne nahradne diely 😊
a uplne najhorsie je, ked sadnem z mojej Astry, do ujovej Octavky s kotucmi na vsetkych kolesach, prvy krat ked brzdim, tak ma ide vyhodit cez sklo
Avatar - JOB
JOB
Mě osobně brzdy na Opelech vyhovujou víc než třeba na oktávce kde musíš opravdu opatrně brzdit. 😉
nevýhodou Oplov je tá v brzdách, že treba viac dupnúť na brzdový pedál... má asi slabší posilňovač, inak brzdia Ople OK
matuS
Jo a testy brzd? Vectra B přefacelift 2,0Di (1999) má brzdnou dráhu 39,8m, takový Peugeot 406 a Laguna přes 41m. Brzdí náhodou velmi dobře.

ale test brzd to nieje jeden alebo 2x zastavit zo 100km/h na nulu.
pre boha čo si to kupoval na akého Opla? ja som kupoval od Bosch-u predné doštičky na Astru G 1,4 a stáli 2 500 Sk!!!!! a tie ceny ako čo, ale rozhodne nie je značkový servis drahší ako servis Škody a to aj s ND a ešte celkovo by som chcel reagovať, Opel nepatrí k najspoľahlivejším, ale ani k najhorším, povedal by som, že taký stred a záleží od daného kusu, ale napr francúzske autá a hlavne koncernu PSA hravo poráža, ale aj tam sa nájdu dobré kusya ešte k tomu BMW... kamarátovi odišla automatická prevodovka na 5-kovej rade s 3-litrovým dieslom 3x behom 80 tis. km... a ten bavorák bol tejto najnovšej rady... pokazené el. ovládané sedačky, čidlá alarmov... neviem, či je to zrovna kvalita... ak chcete fest kvalitu, kúpte Maybach 😁
RRAAFF1
sportcar: Jinak to máš asi fakt nestandartní Opel >😁 . Astra V8 ne? 😉

Já pořídil přední brzdové kotouče+brzdové destičky+čidla opotřebení obložení originál u Opla za 9000Kč včetně DPH.
V Britanii mas najpredavanejsie auto Vauxhall(Opel) Corsa. Pre nich je to auto hlavne lacne.

Ja som mal model 98 a bolo par problemov - startovanie a nejake drobnosti.
RRAAFF1
Já jsem s Oplem zatím velmi spokojen a moje další auto bude také nejspíš Opel, mám najeto 147tkm, interiér jako nový (nikde nic závažně nevrže, nic není oloupané, kůže na volantu stále OK, všechna elektrika funguje bezvadně (auto klima, vše v el., pal. počítač...), takže si rozhodně nemám na co stěžovat.

Myslím, že Opel je dobrá značka pro ty, co chtějí třeba auto jako rodinné či na běžné ježdění bez toho aby potřebovali velkou imidge značky.

Jinak Opel je druhá evropská nejprodávanější značka, takže asi tak staršně na tom být nemůže co se týká kvality.

I testy na 100tkm (ano, může to být otázka kusu)- Vectra 6.místo (po Mazdě 6. má asi 3 trestné body) Meriva 10.místo, Astra někde 18.místo...

Například Fábia a Oktávka jsou někde 22-23.místo a Touran někde na konci.

Jo a testy brzd? Vectra B přefacelift 2,0Di (1999) má brzdnou dráhu 39,8m, takový Peugeot 406 a Laguna přes 41m. Brzdí náhodou velmi dobře.
Avatar - JOB
JOB
sportcar : Priklad krytka na nadrz 5000 CZK

Predne brzdove desticky 10000 CZK

Zadne brzdove desticky 9000 CZK

Tak to by mě zajímalo kam chodíš nakupovat >😁 Destičky na Omegu koupím i s kotoučema od ATE Powerdisk za 12 000,- na předek i zadek.A tu krytku kupuješ i s blatníkem nebo jak ? >😁
matuS
opel som nikdy nemal, ale zrejme si ho ani nikdy nekupim.

Neviem ako je to s nimi dnes, ale pred 5 rokmi som bol na autosalone, kde bola omega Mv6 v plnej vybave. Kvalita materialov v interieri bola na urovni daewoo espero. Nechcel som tomu uverit, obiehal som to auto 10 minut.

Kamarat mal vektru, nejake zavazne mechanicke problemy nemal, ale interier bol po 100tis km na odpis. Samozrejme aj znama chyba - vypadavanie displeja sa mu prejavila.

Na forach co viem, tak majitelia astier riesili odstranovanie vystupkov plastovych casti - robili to rucne s pilnikom. (pri vyrobe su plasty na takej tycinke a odtrha sa to z nej dole - ako pri lepeni modelov) Opel toto neodstranoval. Plus vela ludi riesilo zatekanie do svetiel.

V testoch brzd bol opel vzdy posledny.
A jako kdes na ty ceny prisel?? To jako brzdovy desticky na auto vyjdou na 19 000??? Jsi me docela rozesmal.. Cenove ty dily nejsou az tak drahy, rekl bych ze jako konkurence. No a jinak jednoho mam doma a jsem spokojenej, jediny co se nesmi zassekat je vymena rozvodku ty fakt praskali docela brzy ale jinak pohoda.
Najkvalitnejsia nemecka znacka tak k tomu by som mal nejakevyhrady ...

Nekvalitne zlicovanie dielov ... hrkanie uz od novoty... atd ...

A HLAVNE NESCHOPNY AUTORIZOVANY SERVIS !!!
Huml76 opel ma navic dle meho nazoru super ceny nahradnich dilu...

Ja sice nevlastnim uplne standartny opel ale o cene nahradnych dielov by som ti vedel rozpravat... 😄

Priklad krytka na nadrz 5000 CZK

Predne brzdove desticky 10000 CZK

Zadne brzdove desticky 9000 CZK

ak su toto super ceny tak neviem 😄

Jasne ze ale diely na corsu budu podstatne lacnejsie
Ted
rad bych videl ta cisla.. nicmene ulohu zde hraje cela rada faktoru takze zobecnit to pouze na pocet showroomu opravdu nelze... 😉
Tak ve Švýcarsku rozhodně ne!

Ostatně krásně to bylo vidět na statistice prodejů: Když tam Opel s velkou slávou vybudoval nejhustší prodejní síť, stal se ihned nejprodávanější značkou. Jenže pak jaksi nemohl udržet na uzdě náklady na provoz takto husté sítě, takže ji omezil, načež trh opět okamžitě zareagoval a Opel se zase propadl.

Pro pořádek podotýkám, že právě Švýcarsko je nejliberálnějším automobilovým trhem v Evropě, neboť žádné osobáky samo velkosériově neprodukuje a především neuplaťňuje žádná tarifní ani netarifní omezení v oblasti dovozu.
Ted
to je zase moudro... ktera zeme to je??

pokud vim, britanie patri mezi takove zeme, ale auta si vetsina lidi vybira peclive 😉
Ano, své důvody a výhrady (vůči zn. Opel) jsem už dávno napsal a koho zajímají, nechť si je vyhledá v archivu.

A co se týče preference zákazníků pro ty či jiné značky, vidím to zcela jednoznačně: Lidé kupují nejvíce to, co znají a co vidí u jiných lidí, poněvadž se řídí tou nejjednodušší možnou poučkou - když je s tím spokojen soused, budu určitě i já. A v případě těch nejvyspělejších zemí, pro jejichž obyvatele je auto opravdu jen spotřebním předmětem, to modifikuji v následujícím slova smyslu: Koupím si takové auto, které prodávají vedle na rohu.
Avatar - DoubleSix
DoubleSix
Kdyby lidé byli tak nespokojení s kvalitou Opelů, tak už se Opel jako auto vůbec neprodává. Ale lidé jdou a koupí si ho klidně znovu. Ono to s tou značkou nebude asi tak úplně špatný.

Opel asi pomlouvají lidé, kteří měli příliš velké očekávání od toho auta. Ale ono je jenom úplně stejné jako Ford, Renault, Peugeot, Fiat, atd.
Pokud si dobře pamatuju tak už se to tu něco podbnýho řešilo. Byly tam popsány i Mitsiho důvody proč Opla ne.

A nechápu proč by měl pověst ovlivňovat dovoz ojetin , vozí se přece i jiné značky. Určitě se vozí dost např. Focusů a ten má pověst velmi dobrou.
Ted
Mitsi: a o tom to mozna bude... pokud ocekavas funkcni jednoduche auto trpelive a spolehlive slouzici. pro to k opelu pujdu klidne znovu.

funkcni slozitejsi auto s mene starostmi je toyota...nenadchne zcela stejne

pokud budu chtit nadseni pujdu k bmw, az alfa zlepsi svuj pristup k dratkum, mozna i tam, ale k mitsubishi me nevede nic... jizdni vlastnosti?? radsi hondu, spotreba? stale honda, styl? lexus, proc mitsubishi?
Napadá mne staré dobré pořekadlo: "Uspokojí, ale nenadchne". Jestlipak víte, čemu bylo adresováno?
zmulin
Pod to bych se podepsal 😄
Ted
mitsi: to je zase ulet, co? mne jsou starsi opely sympaticky. jsou jednoduchy a dobre slouzi.na druhou stranu slozity a vybaveny auto bych u opelu asi nekoupil, stejne jako od mnoha jinych znacek. opel ma navic dle meho nazoru super ceny nahradnich dilu...
U každé značky se najdou jedinci, kteří jsou rezolutně proti, a taky se najdou tací, kteří na danou značku nedají dopustit a mezi ty patřím i já.
Moje zkušenosti😒br />
Vectra A 2.0i 115k 1990 300000km-Motor bez jediné opravy,nežere olej,stále dobře startuje.Jinak běžné opravy odpovídající stavu km.Jediný větší problém byl s antikorozní úpravou(lemy zadních blatníků)Celkem nezničitelné auto.

Vectra C kombi 1.9CDTI 150k 50000km-Zatím bez jediného problému..

100% spokojenost.
zmulin
T.E.:Vzhledem k tomu,že většina z toho auta se už nějakou chvíli zkouší v provozu na GP a fpoho,tak bych se nebál.
zmulin
Taky se divim :?
Proč máš tak jednoznačné stanovisko?
Sice nemám ve zvyku vydávat jednoznačná "poučení", ale když se mne někdo zeptá, jakou značku si má koupit, tak upřímně odpovím, že nevím. Ale když se mne zeptá, jakou značku si naopak kupovat určitě nemá, tak moje odpověď bude zcela jednoznačná: Opel!
Oply jsou neskutečně spolehlivý auta, můj tchán měl stařičkého dieselového Kadetta a po motorové stránce byl bezvadný, jezdil a jezdil a ....... Až ho jednou smetla ženská a z chudáka Kaďoura zbyla hromada plechu. A jeho nástupkyní se stala Astra 1.7 TD 60kw.
Tommy100
si myslíš že corsa žádné mít nebude???? :shock:

Jinak starší corsa není tak spolehlivá jako fábia :?
zmulin
Fóbie určitě neni tak spolehlivá a jestli chceš F II,tak si pospěš hned po uvedení na trh,ať si vyžereš nováčkovský mouchy 😉 >😁
Avatar - JOB
JOB
Můj názor je že opel je dobrá značka. Pověst jí kazí dovoz ojetin.
Ahoj všichni...

Já bych se vás rád zeptal, co si myslíte o tomhle tvrzení, které Opel hojně využívá. Prý je to podle TUV skutečne nejkvalitnější značka posledních dvou let. Tak ať se na mně někdo nezlobí, ale srovnávat kvalitu Opel VS Audi, to je trochu odvážné. :roll:

Mně Opel bohužel příde jako automobilka hledající v posledních letech svoji identitu. A že by dělala nějak kvalitní auta? I když přiznávám, že nová Corsa mně hodně přitahuje a je horkým kandidátem na mého nového miláčka. ( červená 3dv ). Radši ale počkám ješte na Fabii II, ta, jestli si zachová kvality předchozí generace, tak pravděpodobne nad Corsou zvíťezí... Kvalita Škodovek je pro mně více přesvědčivá než u Oplu. Tak bych vás prosil o radu, vaše názory... Dík moc!