Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Zpět na článek

16 komentářů

v jihoafricke republice je nejluxusnejsi barva prave bila; co je u nas bez priplatku, a za kazdou barvu platime, tam je to naopak >😁

ale tam to neni kvuli zahrivani.

Zcela jiste ma na prehrivani zasadni vliv barva interieru, jak matus poznamenal.

da se to resit dalkovym ovladanim oken nebo stresniho okna 😉
matuS
mam inu skusenost ako vacsina z vas.

Tiez som si vzdy myslel, ze tmave auto sa bude viacej zahrievat, ale...

Zamyslime sa nad tym, aku ma spojitost horuci interier a karoseria auta - iba strecha. Ziadna ina cast ako strecha neovplyvni teplotu v interieri auta.

Maval som C5 so svetlozelenou metalizou a sef ma C5 s ciernou (resp tmavosedou). Parkujeme vedla seba, cize idealne podmienky na porovnanie. Je pravda, ze jeho auto malo na dotyk vzdy horucejsiu karoseriu, ale nas zaujima to, co je vo vnutri.

Nemeral som teplotu v interieri (v oboch bolo teplo ako slak) ale polozil som ruku na tapacirung strechy - tu by malo dojst k prenosu tepla. U oboch bol teply, nie horuci. Na dotyk som ziaden rozdiel nezaznamenal. (nemam ziaden pristroj na meranie teploty povrchu)

Fazit: na teplotu interieru vplyva najme farba interieru a velkost zasklenej plochy.

ISko ma minimalne o tretinu mensiu sklenenu plochu ako C5. Teraz mam rovnaku farbu auta ako sef, takze opat skvele podmienky na porovnanie. V lete urobim test, ci ta velkost zasklenej plochy naozaj tolko vplyva na teplotu interieru.
můj čistý názor: bílá půjde do mody, té černé je už celkem dost. Měl jsem Fabču RS černou, nádhera, ale jinak pořád hadr v ruce 😄 Minulý týden jsem viděl Landcruise novou bílou a super, překvapený jak ji to sedělo. 😊
Saab
Mezi těmi barvami je obrovský rozdíl a to mluvím z vlastní zkušenosti, zatímco bílé auto po hodině na 40 oC bylo jen vlažné, takže jsi mohl na střechu klidně dát ruku, tak auto s tmavě modrou metalízou bylo po 5 minutách horké tak, že jsem na něm ruku neudržel.
Ted
presne tak... a cerna metaliza je jeste mnohem lepsi nez cernej lak. na tom je videt absolutne vsechno.
jedno z me auto je cerne a bohuzel bez klimatizace... (nojo, jina doba) a nechat to stat na slunicku nekde na namesti.. ne ne ne... cerna je nadherna, hlavne kdyz je to perlet nebo nejaka jemna metaliza, ale je nehorazny jak se zahriva na slunicku a jak je nachylna na necistoty, clovek aby to auto furt lestil, staci sahnout na dvere a uz tam zustane otisk od zapatlany ruky 😞
V lete ked pecie na auto je horuco v kazdom jednom. 70 alebo 80 stupnov vnutri je uz celkom jedno.

Cital som vsak raz test Fabie v jednom nemeckom casopise pocas dlheho letu na iny kontinent a z toho mala co po nemecky viem, som vycital zopar mudrosti. Testovali sa (tusim) 3 Fabie tesne predtym ako vysli do predaja, bolo to v USA v oblasti, ktora je znama ako najhorucejsia a najsuchsia oblast, jednoducho zabijak pre auta. Merali tam teplotnu odolnost Fabie v roznych prevedeniach a farbach a pokial sa dobre pamatam, tak teplota vnutri odstavenej bielej Fabie bola okolo 97 stupnov a ciernej asi 105 (neberte ma presne za slovo), podobne pri jazde so zapnutou klimou bolo cierne auto o nieco teplejsie v oblasti pri strope.

Okrem toho zistili, ze napr. cierne pasy znacne rychlo vybledli a podobnych zopar zaujimavosti. Je to uz dost davno, detaily nepamatam.

PS: nejaki kanadski nadsenci Tatry presli touto oblastou (vraj je tam riadne dlhy kopec) s veteranom Tatrou 87 a mali * z toho, ze oni so vzduchom chladenym motorom si to piekli bez najmensich problemov, zatialco modernym autam tu a tam vrela voda. Akurat ze tie moderne auta mali klimatizaciu (funkcnu kym nezovrala voda 😄 ), zatialco v Tatrovke bolo ako vo vyhni...
hawkens
No mna zaujimalo prave to zahrievanie sa na slnku v lete, viditelnost ani nie. Jasne, ze cierna by sa mala z principu zahrievat viac, len ide o to ci to je podla ocakavania v neprospech ciernej, alebo je to len mystus.

Trebas ked som ja mal auto striebornej farby, v lete som teda nemaval pocit, ze by sa zahrievalo menej ... 😉
"Bohužel", nejezdím jen v ČR. Navíc za letního dne je jakýkoliv svícení naprd, v těch případech, co sem uváděl, pomůže jen pramálo, oči se tak rychle nepřizpůsobují. A navíc ne vždy všichni rožnou (ať už vědomě či nechtěně).
Ted
dost nebezpecna je i oblibena seda metaliza 😉 rada splyva s okolim
Viditelnost auta je najma v Cechach uz malo podstatna, ked mate mat celorocne zasvietene svetla, ze 😄

Ano, logicky sa povrch cierneho auta musi zahriat viac, ako povrch bieleho. Tak to vyskumali aj Mythbusters. Cierna farba energiu pohlcuje, biela odraza a preto sa napr. aj chladnicky robia biele :idea:
Ty auta, co máš uvedený v podpisu, to jsou modely 1:48 z tvé sbírky?? Podle odpovědi bych soudil, žes eště neseděl za volantem.

Jinak typickej příklad, kdy černý auto absolutně nevidíš, je jízda alejí za letního slunečnýho dne, nebo přejezdy mezi přímo osvětlenýma a zastíněnýma místama. Myslím, že je víc než evidentní, že černý auta sou vidět daleko míň, než auta výrazných a světlých barev, tak nechápu, co řešíš??!!?? (když už sme u toho, byla na tom vystavěna i jedna z kampaní BESIPU: "kupujte "viditelný" auta).
ano cerne auto je mnohem nebezpecnejsi, vseobecne je prece znamo ze jsou mnohem vice nachylne k tomo aby je ovladali ufo z jine galaxie, pak taky cerny auta jsou mnohem, ale mnohem rychlejsi.... opravdu jsou cerna auta nebezpecnejsi???????!!!!! :shock: >😁 >😁 >😁 a nerikej mi nic o tom ze nejsou videt.... ano ve dve rano zaparkovany nekde uprostred pole a s vypnutymi svetly.... 😉
Navíc je daleko nebezpečnější.
Ted
cerne auto se samozrejme zahreje vic. je to docela znat.
hawkens
V lete sa na priamom slnku zahrieva viacej cierne, alebo biele auto ? Videl som taku relaciu zo serialu "Myth Busters" kde to skusali, ale nedopozeral som to do konca a nevidel som, ci ten mytus ze cierne auto sa rychlo ohreje do horucavy, ci je to pravda alebo je to jedno aka farbe.

Ako je to teda, tak alebo inak ?