Pokud bych potřeboval opravdu nějakýho offroada, tak bych se asi rozhodoval mezi Mitsubishi Pajero, Suzuki Grand Vitara, Nissan Patrol a co jsem slyšel špatně na tom není ani VW Tuareg.MYslím si že pokud by si zvoli kterékoliv z těchto 4 aut tak určitě neprohloupíš
Mitsubishi Pajero a Nissan Patrol dobrý, Suzuki Grand Vitara je pěkná, ale motor je slabý. Na VW Tuareg jsem slyšel dost hrůzu, hlavně co se týče výroby.
Ale nepotřebuju až tak úplný Off-road. To bych si pořídil Jeep Wrangler. >😁
Proto mi Subaru Forester připadá jako rozumný kompromis do terénu i na dálnici. Vyzkoušení mě celkem přesvědčilo, auto se dobře ovládá a dieselový motor krásně táhne i okolo 4000ot. A spotřeba do 7mi litrů a přitom zrychlení kolem 10sec. Bral bych i Mercedes GLK, ale to je cenově až moc vysoko.
Ale nepotřebuju až tak úplný Off-road. To bych si pořídil Jeep Wrangler. >😁
Proto mi Subaru Forester připadá jako rozumný kompromis do terénu i na dálnici. Vyzkoušení mě celkem přesvědčilo, auto se dobře ovládá a dieselový motor krásně táhne i okolo 4000ot. A spotřeba do 7mi litrů a přitom zrychlení kolem 10sec. Bral bych i Mercedes GLK, ale to je cenově až moc vysoko.
Přestalo mě bavit řadit. Takže co by jste doporučovali za Off-road 4x4 v dieselu a s automatem? Měl jsme půjčené KIA Sorento a ten automat se tam nechoval zrovna nejlíp. 8-s
Můj názor znáš. Většina offroadů jsou kompromisy. GLK se osvědčilo, bezporuchové a nekompromisní, můžeš si vybrat mezi silniční verzí, kterou mám já a v zimě a na louce je také perfektně použitelná, a verzí offroad s různými asistenty, zvýšenou vnější a spodní ochranou a zvýšenou světlostí.
Být Tebou bych to bral třeba na leasing, ale hlavně bych nedělal kompromisy. Verze 220 CDI 125 kW 400 Nm je zcela dostatečná a jezdí za 8 l po záběhu motoru. A už má na rozdíl od řady E k dispozici i 7automat. Cena by se možná dala trošku usmlouvat, to je můj názor. Možná bych Ti helpnul, dal bych ti tip na prodejce a mohl by to brát jako fleetový prodej, máme jako firma registraci fleetového odběratele...
Být Tebou bych to bral třeba na leasing, ale hlavně bych nedělal kompromisy. Verze 220 CDI 125 kW 400 Nm je zcela dostatečná a jezdí za 8 l po záběhu motoru. A už má na rozdíl od řady E k dispozici i 7automat. Cena by se možná dala trošku usmlouvat, to je můj názor. Možná bych Ti helpnul, dal bych ti tip na prodejce a mohl by to brát jako fleetový prodej, máme jako firma registraci fleetového odběratele...
Yeti 2.0TDI 103kW AP 😄
Ale kdybys tak sverepe netrval na rope, mozna by byla dobra volba Forester 2.5X AT LPG: [odkaz]
Cenovka je 790 vcetne DPH. 4 rychlostni automat s hydromenicem 😉
Ale kdybys tak sverepe netrval na rope, mozna by byla dobra volba Forester 2.5X AT LPG: [odkaz]
Cenovka je 790 vcetne DPH. 4 rychlostni automat s hydromenicem 😉
Slavek-TDM: Abych šel do benzínu, tak to by Forester musel být levnější. Jestli jezdit za 6,5 litru nafty nebo za 13litrů benzínu, to je rozdíl. Mě to měsíčně dělá rozdíl 6000Kč, to je za 6let skoro 430tis.Kč. 8-s
A ten Yeti nevím, mám historicky odpor ke Škodovkám (předražené a kradou se).
A ten Yeti nevím, mám historicky odpor ke Škodovkám (předražené a kradou se).
Pisu 2.5X AT LPG tudiz na plyn (prestavba primo od dovozce, vstrik kapalneho paliva). Zadna silnicni dan (pokud vim), spotreba 11 litru plynu je nakladove jeste pod naftou. Jestli se nepletu, tak dvouapullitr ma SOHC a ventilove vule se nastavuji vahadly (nutno overit u prodejce), coz vyznamne zlevni kontrolu a serizeni ventilu kazdy druhy servisni interval. Porad to vypada tak spatne? 😉
To byl fór s tím Jetym? Hodně kompromisní auto, aby se to s cenou dostalo někam, kde si to pořídí více lidí.... Otázka je, zda jsme dost bohatí na to, abychom si mohli dovolit kupovat levné věci.....
Yeti je SUV určené jednoduše pro ty, co potřebují především trochu univerzálnější auto, než jen rychlík na asfaltové silnice. A k tomu tu nesmí chybět ani velká dávka praktičnosti. V čemž Yeti nezklame. Najdete tu totiž dost odkládacích prostor, tak i dostatečně velký kufr, který v základu nabízí 405 litrů a nezadá si tak i s o něco málo většími konkurenty. A ani lehčího terénu se nebojí. Nechybí tu protiprokluzový systém ESP, hillholder samočinně držící vůz v kopci nebo systém automaticky brzdící při sjíždění kopců na nezpevněných cestách. Stačí stisknout k tomu určené tlačítko a Yeti sám bude udržovat rychlost nepřesahující 8 km/h. A v kombinaci s dvoulitrovým turbodieselem samozřejmě nabídne i relativně nízké náklady na provoz. Ve městě se spokojí s 8,5 litry nafty na 100 km, mimo město se šesti, na dálnici zhruba do 7 litrů. Což jsou očekávatelné hodnoty od takhle velkého a těžkého auta. Takže proč si zákazníci kupují menší Yeti, když je na trhu velmi schopný Nissan Quashquai, navíc nově nabízený s velmi povedeným faceliftem nebo ve třídě zřejmě nejlépe fungující malé, cenově dostupné SUV Ford Kuga? No je to zřejmě o té ceně. Tam, kde zmínění dva rivalové začínají, je Yeti už velmi schopně vybavený vůz. Takže jestli vám nevadí jeho účelový design, který svou jednoduchostí a prapodivnými, ne nijak lahodně navazujícími tvary, ve skutečnosti připomíná spíše pěknou dodávku, pak by pro vás mohl Yeti být skutečně schopným, univerzálním a velmi dobře postaveným společníkem. A nakonec můžete říkat, že vám na vzhledu nezáleží. Že přeci nakupujete s rozumem. 😄
Priste zkus nevykradat cizi clanky a napsat neco z vlastni hlavy.
Katikaktus: Nic jsem vykrádat nechtěl, jen jsem nechtěl dávat odkaz na celý článek, chtěl jsem jen zveřejnit zmíněnou stať. S Yeti nemám žádnou zkušenost. Ale pro Tebe a další vždy k textu uvedu zdroj (snad tě to uspokojí).
Zaujalo mne srovnání Yeti s Ford Kuga, která mi připadá o hodně menší a odradila mne vnitřním prostorem. Yeti mi připadá praktičtější. Jen ten pohon Haldexem není pro moc náročný terén.
Slavek-TDM: Problém je plyn, často jezdím do podzemních garáží a tak nepřichází v úvahu. 😢
Zaujalo mne srovnání Yeti s Ford Kuga, která mi připadá o hodně menší a odradila mne vnitřním prostorem. Yeti mi připadá praktičtější. Jen ten pohon Haldexem není pro moc náročný terén.
Slavek-TDM: Problém je plyn, často jezdím do podzemních garáží a tak nepřichází v úvahu. 😢
Tak ackoliv zrovna ja jsem zastance pravidel, tak na toto bych hodil bobek. Nalepku bych sundal, nechal bych si ji dat na folii a nalepoval jen pri technicky. Forest by mel mit plneni ukryty pod vikem, takze z venku nikdo nepozna, ze auto jezdi na plyn. Unik plynu z nadrze je vic nez nepravdepodobnej, system ma chytry ventily a z provozovatelu podzemnich garazi je to spis alibismus, protoze obcas nemaji spodni odvetravani (ale i kdyz ho maji, vjezd LPG nepovoli, smejdi). Nebal bych se toho ani pri pripadnym pozaru, nektery komponenty jsou vetsinou mosazny a ty se roztavi a plyn tryskove shori. Bavil jsem se s hasicem a ten mi rikal, ze nejvetsi strach ma ze starych 2kg plynovych nadob, protoze maji kulickovej uzaver z oceli a jeste krytej sroubem. To je prej lepsi utyct a nechat to bouchnout...
4rychlostní automat, hehe a pak že jsou ameriky zastaralé...
Co jsem měl půjčené Sorento 2.5 s 4stupňovým automatem a hydrodynamickým měničem, tak to byla dost bída. Buď to řvalo nebo nejelo. Dost často se auto nemohlo rozhodnout, jakou rychlost zařadí. Když jsem potřeboval předjet, tak motor vytočilo až k 3500ot. ale žádné zrychlení se moc nekonalo. Ale je možné, že automat nefungoval dobře, protože když jsem chtěl vyjet z parkoviště, tak i když jsem hodně šlapal na plyn, tak se motor nechtěl roztočit a auto se rozjet. Když to srovnám s Mercedesem GLK 220 CDI se 7mi stupňovým automatem, tak to je úplně něco jiného. :yes:
Tak to musela byt spatna jednotka nebo ten automat jako celek. Stary hydrodynamicky menice jsou na rozjezdy prave paradni, na rozdil od modernich dvouspojek, kde je rozjizdeni a couvani (zvlast do kopce) utrpeni. Pred mesicem jsem jel pujcenou OII 2.0TDI DSG ;-\ Pak pri jizde to bylo super, to zase jo, ale do terenu bych s tim nejel ani za zlaty prase.
Ktoré auto s pohonom 4 X 4 vyhovuje najviac nasledovným požiadavkám: malo by sa jednať o auto, ktoré je používané hlavne na cestách, takže žiadne hojdanie po cestách alebo extrémne náklony karosérie, musí mať priestranný interiér, batožinový priestor, ale zároveň sa dostane občas do terénu, resp. zasnežené stupáky a tu nesmie sklamať (zostať visieť, zahrabať sa..., proste musí tam byť nejaká tá uzávierka). Jasná vec, že každé auto má svoje limity, ale za limit nepovažujem situáciu, keď mi začne hrabať jedno koleso a hoci auto stojí skoro na rovine, je vlastne nepojazdné. Zatiaľ mi to vychádza, že všetky tieto atribúty by mal najlepšie spĺňať VW Touareg, máte nejaké iné tipy a z akých dôvodov?
V terenu ktery popisujes je dle meho rozhodujici nizka vaha a dobry gumy, takze bych premyslel o Foresterovi, nebo Outbacku.
I kdyz mym jednoznacnym favoritem je GLK 😉
Co se tyce SUVcek, tak zadne nema mechanicke zavery differencialu, takze jde jenom o nastaveni elektroniky...
Par odkazu😒br /> [odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
No s automatem s hydroměničem je to právě to nejlepčí, jenže ty současné mají ještě tu přemosťovací spojku, co se do toho furt cpe. S těmi staršími, co měly přemostění až na vyšších převodech, se dalo plazit velmi pohodlně.
[odkaz]… />
NO na to co pises je ideal Gr. Vitara. Mozes uzatvorit na 50:50 a mas tam aj redukciu (hoci len slabu). Nevyhoda je slabsi motor a len 5st. prevodovka.
Jeste to sorrento nejsem si jisty musel bych kouknout do casaku, ale tusim ze nove sorrento ma lemelovou spojku ktera pripojuje zadni napravu, se starym sorentem to nema nic spolecneho. Je ot udelany hodne silnicne.
Tohle jsou pravověrné offroady, ne žádná pseudo SUV
Kupovat si 4x4 na dálnici je nesmysl...
Kdybys napsal aspon okresky, tak to chápu, ale dálnice 😄
Ono odedávna až do dnešních dob je totiž drtivá většina dálničních křižníků 4x4, akorát jsem si toho nikdá asi nevšiml. V katalozích vždycky píšou RWD a já měl za to že to je pohon zadních 😄
Jistě, pokud chci řezat okresky, koupím si Subaru.
A pokud chci jezdit oranicí, koupím si Defender nebo Wrangler, či starýho LandCruiser nebo Nivu nebo něco v tom stylu - to je právě o tom kde s tím chci jezdit.
Pokud všude, tak musím u každého auta něco oželet.
Anebo mít 2-3 jako to maj ti co na to maj....
Presne o tom to je, malokdo ma na to provozovat 4 auta. Navic k cemu je ti ctyrkolka doma v garazi, kdyz ti cestou na dalnici s RWD zacne snezit nebo prset... A to je presne to co tu resime, jedno dobry univerzalni auto, ktere zvladne trochu teren a pritom v nem nebudes trpet ani na dalnici...
Zbytecna hmotnost, mechanicky a treci ztraty a hlucnost...
Za idealnich podminek mas samozrejme pravdu, ale u nas nezritka idealni podminky nejsou a pak je 4kolka k nezaplaceni... Ja teda nevim jak tobe, ale me se 4kolka zvukove rozhodne nijak neprojevuje, to ze tam jsou nejaky ztraty je nepochybny a hnotnost taky. Ale kdyz konstantni 150tka znamena spotrebu pod 8 litru, tak je mi to oboji tak nejak jedno...
Pokud pujdu uplne do extremu, tak muzu maximalne rict, ze 4x4 na dalnici vyuziju jen kdyz je na ni vrstva snehu a ja potrebuju lip cistit vzorek i nehnanych kol.
Jinak je obrovský rozdíl jet zatáčku s Mondeem a s Foresterem. Ten Forester ji pod plynem projede mnohem lépe. On se vůbec ten Forester chová více jako nízké kombi než vyšší off-road. Třeba to Sorento se hodně houpe a odskakuje mu zadek. Ale jinak je jízda pohodlnější jak s Mondeem nebo Foresterem. Umí líp tlumit nerovnosti.
Ja bych rekl, ze chapes differencially opacne nez funguji. Kazdy auto musi mit na pohanene naprave differencial, ale jeho funkce je presne opacna nez bys potreboval v terenu, tzn. ten se stara vyrovnavani sil kterymi kola pusobi v zatacce proti sobe diky tomu ze kazde musi opsat jinou vzdalenost vysledkem toho je ze na kolo s mensim odporem jde vice tociveho momentu. Coz v terenu vypada tak, ze auto zustane stat pokud ho zkrizis a dve kola se mu vyvesi do vzduchu. Proto maji SUVcka dalsi el. systemy, popripade offroady uzaverky, aby se v terenu nechtene chovani differencialu eliminovalo. To samy plati i mezi napravami, bud tam je diff, nebo nejaka vyskospojka, ktera vyrovnava rozdil rychlosti jednotlivych naprav pri jizde v zatackacha pak smis jezdit na 4x4 kdekoliv, nebo tam je jenom uzaverka bez differencialu jako to ma treba to sorrento, ktera to neumi a smis zapinat 4x4 pouze v terenu...
a_pohonu_sorenta. NO_POZOR! Sorento_malo_2_druhy 4x4_jeden je_zadok+priradit_predok na_pevno_50:50, a_potom_tam je_aj_staly_pohon_4x4. Ten_bol_s_V6,no u_dieselu_len_vinimocne!
Uzávěrky diferenciálu byly podtlakové a mohli se řadit jen v klidu. Pak se kousek popojelo a LED dioda se rozsvítila, když uzávěrka sepla. Při rozpojování to bylo totéž, vypla se a pak se pomalu jelo a čekalo, až LED zhasne. S uzávěrkama diferenciálů se Passat vyhrabal kamkoliv, kam mu to světlost a vzorek pneu dovolil.
Mě spíš jde o to, jak se za jízdy projeví AWD (třeba Forester) a Haldex (který v normálním provozu funguje jako FWD)? Kladné a záporné vlastnosti.
A proto je potreba to vsechno nejlepe projet, nebo vykoukat na youtube, spousta lidi tam tem autum da zabrat a je videt kde maji sve limity...
V podstatě asi dnes existují 2 systémy😒br />
- je poháněna jedna náprava a druhá se podle situace natvrdo připojuje - buď viskózní nebo elektro spojkou (není mezinápravový diferenciál a jsou jen zadní a přední)
- je stálý pohon s třemi diferenciály (někdy má mezinápravový diferenciál uzávěrku - většinou viskózní)
Uzávěrky diferenciálů jsou jen u opravdových off-roadů, jinak se to řeší přibržďováním kol. Někdy je ještě uzávěrka mezinápravového diferenciálu pomocí viskózní nebo elektro spojky. Případně samosvorné diferenciály.
Rozdíl mezi stálým pohonem jedné nebo dvou náprav je podle mne v tom, že při připojení druhé nápravy u pohonu jen jedné v zatáčce auto změní charakteristiku podvozku. To by u stálého pohonu nemělo být.
Prvni moznost muze byt i mechanicke spojeni manulani pakou.
Druha moznost je ze auto ma dva napravove diferencialy a mezi napravami bud dalsi differencial nebo nejakou visko spojku. Jak differencialy, tak spojka vetsinou umi pracovat s nejakym rozsahem tociveho momentu na kazdou napravu, visko spojky vetsinou pripojuji jednu napravu k druhe, permanentne pohanene a maximalne to umi 100:0 az 50:50 i kdyz dnes i haldex posila na druhou napravu minimalne tusim asi 4%,takze pak je to 96:4 az 50:50. Pokud se pouziva mezinapravovy differencial, tak aby nedoslo k presunu veskere sily pouze na protacejici se napravu musi jeste u sebe mit neco co ho uzavira, treba viskospojku, tlacitko nebo cokoliv dalsiho. Pokud se pouziva centralni differencial, maji auta vetsinou vedeny kardan k napravam az z tohodle differencialu, takze pak by meli byt schopni pracovat s vetsim rozsahem nekteri vyrobci udavaji 100:0 az 0:100, ale nejsem si jisty jestli to neni jenom marketing, tolik jsem se v tom zase nestoural... Rozhodne jsem ale videl videa kdy starsi audina s torsenem a jednou napravou na valcich zustala stat bez hnuti, stejne jako videa kdy se obe napravy auta s nejakym "pripojnym" systemem roztocila najednou. Teoreticky by pri bezny jizde mela byt permanentni 4kolka citelnejsi, ale to je jenom teorie vetsina systemu dnes pripojuje druhou napravu na zaklade udaju o pricnem a podelnem zrychleni, otoceni volantu atd...
Bez differencialu by auta nemohla jezdit. Takze vsechna auta musi mit differencialy, naopak je chtenym chovanim, aby pri pribrzdeni jednoho kola se sila presunula na ty dalsi.
V dnesnej dobe, prakticky nenajdes viac info ako je v tej tabulke!
Inac, haldex dokaze rozdelit maximalne v pomere 96:4 az 50:50.
Mě se líbí systém se 3mi diferenciály (jezdil jsem s tím v USA) a jen mě zajímá, zda třeba u Forestera při přibržďování prokluzování kol brzdama nedochází k upečení brzd. Byl jsem v autosalónu Subaru a obchodník byl sice vstřícný, ale technicky absolutně neznalý. Stále opakoval jen prodejní fráze, kterými by možná zaujal ženskou, ale mě tím štval. Na odborné otázky neznal odpověď a odkazoval mě na internetová fóra.
To vis ze muzes, me parkrat smrdeli az hamba, proto se tyhle systemy daji vypnout tlacitkem, prijdes sice o rizeni trakce, ale zase to dovoli kolum prokluzovat neomezuje to otacky a nelikviduje to brzdy...
Jinak kdyz jsme u subaru tak pozor na motor a prevodovku typ pohonu se tim meni 😉
Podle me zatim nikdo nevymyslel nic lepsiho nez rucni uzaveru differencialu, ale doba zije elektronikou... Jinak pokud by te zajimali i jeepy, koukni na Grand cherokeeho a Commandera, a system pohonu quadra drive II. Ma to visko spojky na vsech trech differencialech... Hooodne dobry....
Nebo si tam nahod zimní, jsou na vodě lepší jak většina letnáků.
A že na nich nejde jezdit v létě je bohapustý nesmysl, odjezdil sem na zimních 5 sezon komplet, vč. léta a nikdy sem neměl žádný problém 😄
A v zimě?
Jo přední náhon je fajn, ten jede jede, drží stopu až to přeženeš moc, tak vyletíš ven a už si tím aboslutně nic neuděláš.... jseš už jen pasažér...
Zadní náhon se smýká, ale jde asi tak 5x lépe korigovat ve smyku.
Samozřejmě pokud to má pod kapotou dost šemíků a umí se to.
Což netvrdím že já umím, mam RWD sotva měsíc, ale znam lidi co s tím jezdí xy let a protože to umí, jezdí bez problémů.
S tou zimou samozrejme nemas pravdu. Je jedno jestli mas FWD, RWD a prekvapive i AWD pokud prezenes najezdovou rychlost jdes po tecne ven a muzes byt sebelepsi ridic. Pokud prezenes rychlost na vyjezdu tak se u vsech tech systemu velice snadno koryguje plynem(staci ho proste ubrat) problem u RWD a AWD je ale ten, ze maji tendenci jit do pretaciveho smyku narozdil od FWD, a kdyz uberes plyn tak to ma tendenci te kopnout na druhou stranu a pak ti rozhodne nestaci pruh aby jsi se z toho dostal.
Zadni nahon ze rozhodne nekoriguje lip. Rozdil je v tom, ze s nim je zabava pokud to umis. Zkratka RWD je to jako ohen dobry sluha ale zly pan.
Jistě, pokud to přeženeš, máš problém u všech druhů pohonu.
Jenže u FWD může akorát sundat nohu z plynu a točit volantem.
Přidat plyn když ti to jde ven ze zatáčky a štosuje se do druhýho pruhu (protisměr) nepřipadá v úvahu a někdy jen to sundaní nohy z plynu nemusí stačit.
U RWD se naopak s tím plynem dá korigovat co to auto udělá - když to má dost koní a umíš to, otočíš se s tím o 180% a mohl bys jet klidně v protisměru.
Udělej to s FWD - jedině za pomocí ručky, a ještě to není ono.
Koukni se někdy v zimě na nějakej zasněženej plácek, kde blbnou mladoši - jak hezky krouží elipsy FWD a RWD. Trošku rozdíl a nejvíce úsměvní jsou zoufalci s FWD co to krouží na spátečku 😄
Nefungovat jim ručka, tak je s FWD faakt zábava, měl sem je 6 let....
Nebo viděls někdy burnouty na suchym asfaltu s FWD? Já jo, přišlo mi to tak komický až to bylo smutný.
A když bylo loni a letos zkraje roku hodně sněhu a neuklizený parkoviště, stejně sem se z něj málem nevyhrabal. Nakonec jo, ale neodmést si pod sebou kus zasněžené plochy a nemít to 200 Hp tak bez šance...
Fabie tam lidi museli strkat, těm ani nehrabaly kola v tém mase sněhu...
Jinak od dob žigulů existuje takovej dobrej fígl - na zimu pytel písku do kufru, popřípadě jde nahradit něčím podobným 😄
A jak to panečku drandilo.
I bez ABS, ESP TCS a dalších vychytávek...
Popř. jak drandily škodule 120 když měly motor vzadu a pohon zadních - táta s tím vyjel v zimě všude i na hory, stačilo nazout řetězy a kde jiný káry stály, tak škodule jela pořád...
Jenom pro porovnani, znamy tedka daval na servisku novyho superba V6 po 30tisicich, cena prohlidky cca 5tis vcetne oleje a materialu, ja v Mitsu dal za 15tis a 30tis. prohlidku dohromady okolo 15tis.. Pak at mi nekdo povida ze skodovky jsou na servis drahy jako ostatni znacky...
Ale třeba Subaru říkají po 15tis.km tak 12tis.Kč. Ale podle dokumentace je po 15tis.km výměna oleje ale prohlídka je po 30tis.km.
Neber to jako skuhrani, ja to vidim tak, ze kdo chce opicku musi mit na banany, to ja jenom pro ty co tvrdej ze skodovky a jejich servis jsou drahy jako ostatni auta...
Už tehdá stály rozvody na francouze a některý německý auta 15-20 i víc..
Jo není servis jako servis...
Rozvádím se totiž s manželkou ... >😁
To uz uplne odbihame od tematu, ale jeste jednou... Ja nepopiram ze RWD je zabavnejsi. Ale jednim dechem dodavam, ze je mnohem tezsi ho zvladnout, FWD je zkratka proti RWD nezaludnej, konec...
Ano pokud se bavis o jedny hnany naprave Skodovky byly v trakci nedostizny, ale proc?? Protoze mely hnanou zadni napravu, ale hlavne nad ni mely umisteny motor. Coz byl ten figl proc vyjely vic nez ostatni. A kdyz jsi pouzil rucku, tak mela i zadni samosvor, ale to uz je jina pohadka.
Najedu ročně 35tis.km.
A co Volvo?
GLK popisal kolega, aj prakticka skusenost (ta je nad zlato). No GLK je uz cenovo vyssie, ak pripada do uvahy aj toto tak neprehladni ani Freelander.
Sorento ma staly pohon (p:z 100:0 az 50:50) el. riadena lamelova spojka + HAC a DBC.
Sorento ma vdaka silnemu motoru najvyssi tocivy moment na koleso 1755 N.m. a potiahne az 2510 kg.
Stare bol cisty off road, toto je uplne inde, no napr. konecne poriadne riadenie v KII (ale na Forestera aj tak nema)
PS: ak sklonujes privesy a teren, tak za cenu GLK je tu uz Pathfinder ci Pajero, no naklady inde ako Forest ci gr. vitarka
PPS: gr. viraru mozes mat aj V6, no bendzin.
Edit: sakra, nevsiml jsem si, ze superkutil vytahl dva roky stary tema a ja blb tady odpovidam. Sorry.