Subaru Forester modelového roku 2009 je konečně tady. Na rozdíl od států evropské patnáctky se i u nás můžeme těšit z benzinových orgií, přeplňovaný dvouapůllitr je totiž v nabídce také. A zanedlouho přijde i diesel...
Ani jsem to nedočetl,to se už nedalo.Dvakrát použiješ slovo rigidita (snad alespoň víš,co znamená),aby tvůj příspěvek vypadal hodnotně a dospěle,a hned v závěsu cituji: "strach a rigidita vedoucích německých manažerů, kteří mají na 1.místě prodeje, tedy svou židly a své prémie".Napsat ŽIDLY s tvrdým vyžaduje opravdu notného inteligenta.No a v tomto duchu se nese zbytek příspěvku.Hanit prémiovky srovnáním s běžnou konvencí může jenom člověk,který ještě neslyšel o vyjmenovaných slovech.
...a ještě jsem zapomněl na to hlavní, nová impreza je v reálu pěknej auťák, ale nějak "ergonomicky" do ní nepasuju, volant i v nejvyšší poloze je pro mě moc dole, i když je to možná zvyk, nový Forester je super, vše ok, pouze seděl, zatím nejel, ale všem kdo pochybují - jděte se podívat :-) Jenom pořád nechápu proč v Japonsku stojí v přepočtu cca 360tisíc Kč a v Česku cca 780tisíc Kč 8-s
Lichotí mi, že na můj příspěveček odpověděl největší grafoman (vlastně jediný), kterého znám, téměř popsanou stránkou. Kdyby takto reagoval 25-letý pubák, který v pokojíčku masturbuje nad plakátkem maserati a sní jak se jeho vytuněná felda ve stodole zázrakem promění, a on před diskotékou, v černých brýlích, bude skoro jak Falco, chápal bych to, ale takto jsem opravdu překvapen.
Tebou opěvovanou "vizualitu prémiovek" nazývám rigiditou, to, že všechny audiny, bmw a i mercedesy vypadají téměř (stále) stejně, není promyšleně geniální tah výrobců, ale strach a rigidita vedoucích německých manažerů, kteří mají na 1.místě prodeje, tedy svou židly a své prémie. To co se dobře prodávalo dřív se bude prodávat zase, jen to opatrně zmodernizujeme. Změna víka kufru je "počin" o kterém se potom mluví skoro 10 let. Golf před 30lety kupovali mladí muži, a tak byl hranatý, dnes ho kupují hlavněm mladé ženy a tak je oteklý atd...
Nejprodávanějším autem v historii je Toyota Corolla, nevypadá posledních 30 let stejně, ale skoro každá generace přinesla něco nového. Myslím, že Japonci investují mnohem více do vývoje, že jsou daleko odvážnější, pečlivější a mají větší smysl pro humor (ve smyslu návrhu) než Němci. Líbí se mi, že Avensis vypadá jinak než Auris, a že na palubce nemají totožné komponenty a že Lancer vypadá jinak než Outlander, ty auta jsou totiž osobitá.
Zajímala by mě sociologická studie, jaké typy lidí jezdí v jakých autech, konkrétně kdo v Česku jezdí v "prémiovkách". Většina má "prémiovku" jako hůl a někdo jako pořádné berle ke svému image. Nic proti, ale Tvá bezmezná úcta a obdiv k "prémiovkám" je směšný.
Inak ja novu IMPREZU teda nemozem, ked tak horko tazko len STi, ked uz je oplastovana... Uznavam aj ze Forester nie je ziaden krasavec, ale on nazivo vyzeral lepsie... Rozhodne ale nesmierne smiesne je, to ten saso porovnal s X3. Je jasne, preco - made in germany je vsetko OK, ale zatial vlastne ani MERCEDES, ani AUDI, ani VW ziadne kompaktne SUV nemaju v tejto kategorii, takze jedine tu bolo X3... A to je fakt smiesne, neviem co sefdizajner robil, ked to schvaloval...
Díky moc za odkaz, je to paráda. Forester se opravdu trošku proměnil, ale chápu, že doba si to žádá a pár zarytých klubových nadšenců by značku nad vodou neudrželo. Ale i tam se zdá, že názory nejsou až tak rozpačité, jak bych čekal po zdejších projevech odpůrců.
Pěkná recenze. ;-) Na mě čeká Forester ve středu, i když taky jen dvoulitr. Ale co se designu týká, vidím to stejně jako GTI, Subaru se velmi snaží o "evropskou notu", ale výsledky jsou mírně řečeno rozpačité. :-|
Já si rád počkám na živé setkání. Fotky na mě na první pohled působí trošku nevýrazně, něco tomu autu chybí. Potřeboval bych porovnání s vedle stojící současnou generací a nějakým obdobným modelem, který už znám. Třeba RAVku nebo CR-V.
Nechci lesníka odsoudit jen podle fotek, jak jsem málem udělal s Imprezou.
Bude to auto pro subaristy... stejně jako VW je pro volkswagenisty, Ford pro fordisty a Honda pro hondisty. A stejně jako tyhle značky tu a tam zasáhne mimo svůj klub. A že není tak velký, jako klub VW nebo Fordu? No a co? Nemá kvůli tomu právo na život?
Ozawa-san, nechtěj po GTI vysvětlení... to se ještě nenaučil. Jeho vidění světa je dost úzké, je prostě jeho. Cokoli jde mimo, zasluhuje odsouzení bez ohledu na to, že existují i jiné názory jiných lidí.
Bezrámovek je škoda, ale je to ústupek komfortu a tuhosti. U designu podle fotek radši nehodnotit, novou Imprezu jsem podle nich taky smetl a naživo se mi neskutečně líbí. Takže si počkám na osobní kontakt.
X řady od BMW... no, ty jsou designově k smíchu, hlavně ta trojka. V tom se s tebou rád shodnu.
Mozno design Foresteru nie je az tak uzasny, skoda straty bezramovych dveri. Ale porovnavat to s X3 dizajnovo? Hm, no ano, X3 je urcite podstatne diazjnovo pokazenejsie, nechapem, co v BMW robia.... Prva genereacia X5 bola katastrofa (ten nepodareny zadok, z boku cudna linia), ovsem X3 bola katastrofa na druhu... Druha generacia X5 zacina byt aspon trochu podarene, ale stale teda oproti ML, CX90, RANGE ROVER je to slabota. X3? no tak to je stale asi rovnako zle, najskaredjsie kompatkne SUV, ake som videl. Vysoke, ale uzke, je to pre mna tak zle, ako skoda fabia vo svojom segmente. X3 dobre jazdi na ceste, ale o tom sme sa nebavili, ze? Stary forester bol zas asi jedine SUV, ktore v terene aj nieco dokazalo.
prijde me ze us ti to psani sem na auto.cz zacina lezti na mozek :-) , dej si chvili pauzu, nebo zachvili budes mit na vizitkach "psichyatricky inzenyr GTI z auto.cz , vidim ve vasi dusi i to co tam nemate"
nuž ale uznaj, že s tým volvom oproti "bežným prémiovkám" to nie je moc ružové. Je pravda, že novou S80 to ako tak vylepšili ale keď sa pozriem na napr. XC70 a jej hmotnosť a cenu a prevziem sa v nej, nebodaj keď sa pozriem na SK kde to kupujem a servisujem tak moc nemám čo riešiť, otočím sa vo dverách a idem inde.
A čo sa týka forestra tak neviem čo "tu riešime". Forester, resp. subaru si kúpi buď niekto kto sa nechá zmagoriť marketingovými žvástami (a to je u všetkých značiek) alebo kto hľadá určité špecifické kombinácie vlastností auta. Prvá skupina je možno menšia ako u ostatných značiek a druhá je zase neveľká. V číslach to subaru vidí a snaží sa s tým niečo robiť.
A celkovo lpieť na jednej značke je somarina, pretože dnes sa ponuka mení tak rýchlo, že pri každom nákupe auta (aj s malým časovým odstupom) sa vždy nájde niečo čo ten minulý nákup odsunie bokom.
Subaru je svět sám pro sebe. Všichni majitelé jednotně nepřipustí určitou "škaredost", kterou schovávaj za jeho technickou vyspělost. Snad jen STi je krásný, ale určitě na tom nese pramalou zásluhu design. Mě se nejvíc líbí Outback, ten bych možná přežil, ale asi bych si ho nikdy z vlastní vůle nekoupil.
určitě - ale z té srovnatelné - mazda ano - Tiquan ve srovnatelné výbavě o nějakých 200 tis. víc a volvo - neznám ceny. BMW - to je třída sama pro sebe i s tím motorem - v dobrém slova smyslu - cenově však také někde úplně jinde. Manuál u nového Forestera má zrychlení za 7,1.
Opravdu pekny design! Velice povedene. Skoda, ze v tom neni nejaky osvedceny nemecky diesel, vazne bych o tom potom uvazoval. S novym dieselem Subaru to bude prvni 3 roky tak trochu sazka do loterie.
Zajimalo by mne, jestli po sklopeni zadnich sedadel vznikne rovna plocha.
Zajimave srovnání, ale s těmi hodnotami konkurence bych byl opatrný - napadají mne hned tři auta, které jsou teď Foresterovi 2,5 XT Turbo hodně blízko :
Mazda CX-7 (0-100 za 8s), VW Tiguan 2,0 TSI (0-100 za 7,9) a XC60 T6 (0-100 za 7,5s) - zmiňovat BMW X3 3.0 SD je asi zbytečné
Komplex méněcennosti, lidově „mindrák“, projev neuvědomělého pocitu pacienta, který se cítí jako nepovedený nebo vůbec méněcenný člověk a kompenzuje tento nepříjemný stav tím, že se sám vynáší, vyvyšuje a vytahuje na druhé, případně je ponižuje a zesměšňuje...
copař? a co pa to je? Nějaký výklad by neškodil. Nijaký design - myslíš nespecifický? Rád si hraješ se slovy, tak bys měl ctít sémantiku. No a k tomu evropskému designu - a já jouda jsem si myslel, že hlavním trhem pro subaru krom japonska jsou USA, kvůli kterým tak spazgřivili tribecu.
Jo, Subaru bylo vždycky takové japonsky ošklivé. A je doteď. Až se mi chce věřit, že je to snad záměr. Docela si totiž dokážu představit, že bych v jeho designu nalezl jisté perverzní zalíbení.
No, zeptej se u Subaru, co je vedlo k tomu vyrobit Forestera na velmi snaživé evropské designové vlně... Koneckonců i Impreza již absolutně zevropštěla. V tom je právě ten problém vás, copařů. Namlouváte si, že "nijaký" design je odraz toho, že jde o echtjaponskou produkci. Právě že ne. Z obou modelů touha po evropském zákazníku prýští jak z rozstřílené cisterny.
A co víc... Charakter "samuraje" je tentam. Ty modely postupně ztrácí svůj nezaměnitelný charakter, tedy to, pro co jste je ve vašem klubu cenili a stále se cenit snažíte. Auris je přece stokrát japonštější než Impreza a zrovna tak například Outlander... to je ten pravý "samuraj". No, máte to v klubu těžké. Mimochodem - první tribeca, to "letadlo", to bylo auto o něčem. Bylo subarovské, bylo jiné, bylo originální. Takže já vnímám dnešní produkci Subaru jako roztříštěnou, s hlavním designovým akcentem promítnutým do aktuální tribecy Imprezy a Forestera, který se poevropšťuje, ovšem s absencí shora mnou zmíněné jiskry, stylu.
Jo, tak nějak to určitě bude - verbež Evropy jezdí v BMW a Mercedesech, evropští čtyřprocentní registranti sedlají v růžovejch tangách VOLVO XC90 a ti praví drzci s třídenním strništěm, zajimaví lidé (jak píšeš) jezdí zásadně Subaru Forester... 8-s
Mozqoqu... všechno, ale úplně všechno cos napsal jsi napsal špatně. Tak především design. Vnímej ho (jak správně nahoře píše Alessio) jako odraz snahy automobilky jistým způsobem sjednotit vizualitu produkce (srovnej s aktuální Tribecou), přitom snahu zcivilnit Forestera a vřadit ho do echtmainstreamu. Vizuální unifikace je pochopitelná, ovšem posun ve vnímání značky, tedy postupný přechod od výjimečných aut k mainstreamovému charakteru bude v konečném důsledku kontraproduktivní. A to proto, že v tom mainstreamu jsou dokonale usazení jiní a ví přesně jak na to.
Co se týká tvého hodnocení vizuality, dokonce pasované tebou na design vypilovaný a špičkový... no, asi jsi dlouho neopustil rodný dvorek. Možná nemáš smysl pro harmonii, možná tě oslovuje nijaká příď a až nečekaně jednoduchá záď... ale hlavně, hlavně nemáš o tom, jak má vypadat reprezentant SUV žádný ánung.
Tedy jak na to - vycházej z toho, že vizualita BMW X5, X3 jakož i vizualita všech SUV od Mercedesu i Land Roveru, to je ten vrchol světového autodesignu v segmentu SUV. V produkci mainstreamové jsme pod dvojdiktátem KUGY A TIGIHO. Každý z nich stojí na opačném pólu, Tigi jako uhlazený elegán, Kuga jako ostřejší hoch do nepohody. Každý z nich má ovšem svůj nezaměnitelný charakter. Narozdíl od Forestera, který o sobě do světa nekřičí nic. Jen je, a to je i na mainstream málo.
Ještě k tomu image. Co má pro tebe jakou image, to tu nezajímá nikoho. Tebou ceněná auta pro image jen dokreslují tvou mlhu v těchto věcech. Image, Mozqoqu, image je velmi křehká amfóra, na níž pracují automobilky mnohá desetiletí. Velmi okleštěne řečeno, je to "síla značky, přeneseně i síla modelu" tedy to, jaké místo na žebříčku v cenění aut ta která automobilka a její jednotlivá produkce stojí. Nikoliv u tebe, to jistě chápeš.
Stav se někdy v Mnichově a vlez dovnitř k BMW... i když, podle toho co píšeš, myslím, že nezapomenutelným zážitkem by pro tebe bylo, kdyby tě v Boleslavi svezli v Octavii scout... ;-)
Mimochodem... legenda... spadl jsi z višně? A to o té verbeži... to musím zapsat na nominaci Blábol roku do Zlatého ventilku. I když, upřímně - takvoou sprostotu si tu nedovolil napsat nikdo ani v případě Subaru Stella. To by si zasloužilo speciální kategorii - Tup roku.
teď Ti asi nerozumím - není pravda to, že se povedl či to, že neodpovídá evropskému designu? Můj osobní názor je, že se povedel a zkrátka asijský design je trochu jiný i když se ho snaží "poevropštit" a to musí člověku sednout. Můj současný Forester - tedy ta předešlá generace, taky není přímo konvenčně evropský. A to se mi na něm líbí. Máš pravdu v tom, že je osobitý. Což v jistém slova smyslu platí i o novém, byť ten starší má ještě jakési "kouzlo" minulého století.
no, podle mě to bude o něco horší - větší stavba, součinitel odporu větší (0,36 vs. 0,37), stále "jen" pětistupeň a 4st. automat (to není výtka co se týče jízdních vlastností, tam je spektrum využ. otáček široké, takže to tak nevadí), přeci jen spotřeba 13-14 litrů není zrovna nic, co bysme u benzinky ocenili :-|
Pro místní "odborníky" na design a auta vůbec, starý Forester koncepčně a ideově pocházel z 90.tých let, facelifty tomu moc nepomohly, nový Forester je naprosto současný technicky i designově. Pořádně si prohlédněte karoserii, sledujte hrany, motivy, jejich pokračování, návaznosti, ukončení. S překvapením zjistíte, že Forester má vypilovaný špičkový design, klasický design, který bude stárnout velmi pomalu, je vidět, že při návrhu tohodle auta designéři odpracovali mnoho a mnoho hodin a udělali hodně modelů. (V porovnání s tím je například Tiguan rychle splácnutá "***" na objednávku marketingového oddělení.)
A neustálé porovnávání Subaru s takzv. prémiovkami??? Ve Volvech vídám obtloustlé "managery" v růžových košilkách, kterým zjevně dělá dobře třít se o semišové potahy a palubku z měkčeného plastu a ukazovat, že oni na to mají. Image nula, ale pořád lepší než takzvané unirigiddeutsche prémiovky, ve kterých povětšinou jezdí opravdová verbež. Japonský auťáky jsou jinde a Subaru, Mitsubishi, Lexus pro mě mají opravdovou image - zajímavá auta pro zajímavý lidi.
Byl to syrový kus - 200km najeto - při testování nad rámec - už nevím jaký ;-) 13-13,6- na palubním počítači - byl to manuál. Můj automat si teď při hodně náročném dovádění v bahně vezme cca 14 litrů na 100. Při jízdě na dálnici - hodně dynamické a okolo 180-200 14,5. Pokud drahuše jezdí jen po městě cukatky od školky k obchodu apod - 12,5. Normální cesta na delší štreku aniž bych byl brzdou provozu - těsně okolo 10 a dlouhodobě jsem na průměru 11,2 - najeto 21000 km českých. Takže bych toho nového podle prvních náznaků tipoval stejně...
Mohu se orientačně zeptat na spotřebu klidná jízda/kalup v porovnání s tvým starým (resp. stávajícím, ono tak staré není, vždyt mu je rok a kousek :-) ). Dík
Volvo XC60, to bude jistě bomba, ale ani tohle auto není špatné, jistá střídmost designu a sjednocení v rámci značky musíme hodnotit pozitivně. Vlna v interiéru, to je téma...v béžové ji vnímáš mnohem silněji, i přesto si nemyslím že by to bylo něco hanebného či zavrženíhodného, spíš příjemná změna oproti ostatním SUV, která jsou vevnitř "dělaná sekerou". ;-)
v intencích subaru a svého pojetí. Pro GTiho - Subaru komplexně a Forester asi zvláště - nikdy nebyl a nebude na designové vlně evropského pojetí. Tak to je a odpovídá to mentalitě tvůrců. Kdyby nechali Forestera načrtnout někde v Itálii(u těch, co jsou ve ztrátě a snad je nekoupí TATA ;-) ) či někde jinde na našem kontinentu, tak by to bylo úplně jinak. Ale zkrátka některé firmy volí vždy složitější cestu, která někdy přinese zisk a jindy ne. Diskutovat o pojetí vkusu nemá s nikým smysl, protože je to vyloženě subjektivní kategorie. Jiná věc je diskutovat o vlivu vkusu na design a naopak a tvoření určitých kategorií. Ale to se dostáváme od toho, že s Tebou lze souhlasit v tom, že zkrátka subaru je značka, která nehýří kakofónií designové popularity, ale musí zkrátka sednout svému majiteli. A pro toho pak bude tím pravím. Rekordy v prodejnosti sice neporazí Santa Fé apod. ani neohrozí cizelovanou X5, ale své si najde. Mimochodem jsem ho jezdil v turbu a je poznat posun o laťku výš. Sice je to vykoupeno agilností a "mrštností", ale je to "dospělé" auto.
Vypadá to, žes ani nedočetl můj příspěvek, když mě kritizuješ za to, že porovnávám neporovnatelné. Vedle toho, pokud píšeš nížeji o designu, netahej sem kategorii líbí/nelíbí. Ta tu nikoho nezajímá, neb zachycuje než tvůj vkus. Design není o tom jestli se mi to líbí nýbrž o tom, jak autor pojal vizualitu auta. Nerad bych ti udělal v hlavě ještě větší brajgl než tuším z tvých příspěvků, ale pokus se představit si, že prostě existuje auto, které se ti nelíbí, přesto má vynikající vizualitu, tedy prvotřídní design. Aktuálně se pokus ještě pochopit, že existuje auto, které se ti líbí, ovšem jeho vizualita až tak vynikající není ;-)
tak neviem predok outlander, bocny profil horsie jak tiguan a ten interier je fak zly. So starym foresterom som jazdil, nie je to zle, je to ale fakt lesnik pride mi to strasne jednoduche a zakladne auto, jasne ze kvalitne a tak ale nepaci sa mi a je to lenoch a vela zerie. Diesel mu rozhodne prospeje hlavne v predaji.
A to ze ho kategorizuju do SUV tak to su asi vedla
napsal sem ze obe ty auta patrej do jine cenove kategorie, a zaroven ze design se neda objektivne posoudit, pac je subjektivni, co je natom v rozporu ?
zacinas bruslit do uplne jinych vod ;-) , proste staci napsat, Forestr se me nelibi a nepsat ty bludy otom jak by X3 Forestra zastinila, mozna protebe ;-) nastesti lidi nejsou jen jako ty >:D
coze, ty asi neumis cist co, kde tam vidis zmenu nazoru ? , Ferester radim k ucelovim autum, vykona svou praci jak na silnici tak v lehcim terenu a vzhledem neurazi, X3 je spis damske auto pro lidi co nemaj na X5 a chtej mit pseudo tereni BMW, ale bal bych se s tim prejet nejakej spicatejsi kamen abych pak v servisu nezaplatil dalsiho ctvrt mega >:D
design je ciste subjektivni zalezitost, neexistujou nani rovnice a vzorecky, takze to co se nelibi tobe, se nemusi nelibit i dalsim ;-) me se treba soucasnej design BMW nelibi , navic X3 patri do uplne jine cenove kategorie nes Forester ;-) , a taky patri do jine designove kategorie ;-) , skus si nekdy do BMW zajet a nechat udelat kalkulaci na X3, zaklad na 1 mega a na vybave dotoho nacpes dalsi ctvrt mego ;-)
Forester je Crossover, takze takova konkurence pro Citroen C-Crosser, Mitsu Outlander, Peugeot 4007 , ke kombiku bych to s velikosti kufru minule generace postavene na podvozku Imprezi nemohl prirovnat ani omylem :-)
Je to k nepochopení. Automobilka, která umí udělat podvozky a koneckonců i poměrně slušné motory si neumí sehnat designéra, který by té kvalitní technice střihl úchvatnou stylovou vizáž. Kabát je ani ryba ani rak, uvnitř ta tribekozní vlna tsunami... celek se nadá identifikovat. Jedeš ve Foresterovi, odstavíš ho před horskou chatou, vedle to zapíchne drzoun s BMW X3, a ty v tom okamžiku jako bys nebyl. Čím to je?
Tvář, česky ksicht... to je vořech. Přitom pro vnímání je to vedle siluety to nejpodstatnější z vizáže auta. Holt máme v Evropě jiné nosy. No, a do toho vlétne za pár měsíců XC60 a bude zameteno. Já vím, tahle auta, to je jiná, prémiová liga. Ale i tak, jako model "trautenberg" byl minulý Forester samorostem s jistou možná i přitažlivou výjimečností. Dnešek Forestera je přesně to samé co dnešek Imprezy, chybí jiskra, styl.
tak mě osobně se nový forester moc líbí ... co jsem si jej okukoval tak vevnitř více místa než v tribece , interér taky sympatický, z vnějšku také zajmavý ... jako auto na denní ježdění musí být super ... jsem zvědav jak zapůsobí až se s ním někdy někde svezu :-) .. ale dávám :yes:
Velké, velké zklamání v kolonce zrychlení ...
Starší model (který snad nebyl ani tak klasické SUV, jako spíše výborný všestraný kombi s výbornou 4x4)měl skutečně citelně lepší zrychlení.
2.0 model zrychloval u manuální převodovky z 0-100 za 9,7 s (nyní 11s)a 2,5 XT Turbo dokonce z 0-100 za 6 s (nyní 7,1) ..
Uznávám určitá zlepšení u nového modelu oproti zastaralejší generaci, nicméně alepsoň pro mne by to byl důvod proč nekoupit. Velice nerad to jako fanda značky říkám, ale jak po stránce motoru, tak po stránce designu Forester zapadl do hlubin šedé konkurence ..
je to nejaka zakladni motorizace kde neni potreba zadna boule na kapote, 2 litr minule generace taky zadnou bouli/nasavac na kapote nemel, takze bych si nejdrive pockal as jak bude vypadat nejake "ostrejsi" verze se silnejsi motorizaci popripade s nejakym stilingem karoserie navic
tady mas srovnani nove a minule generace z priblizne stejneho uhlu
[odkaz]
[odkaz]
Uznávám mnohá objektivní vylepšení oproti předchozímu modelu ale design hodnotím jednoznačně negativně stejně jako u imprezy. Atraktivita předchozího modelu byla dána kombinací výjimečných vlastností (řízení, motor, design) oproti konkurenci. Předchozí model vypadal "drsně nekompromisně", zejména s boulí na kapotě. Nový model zcela ztratil výhodu atraktivního výjimečného vzhledu, už se neliší od průměru typu Opel Antara a spol. Jinými slovy se tento model vizuelně zařadil mezi "šedivou" konfekci. Škoda. Přesto přeji hodně úspěchů.