5 komentářů
Na Feldě předělané na plyn jsem najezdil přes 130 000 km a zde jsou mé rady.
Nové originální čerpadlo stojí kolem 6200, samotný motorek se dá sehnat do 1900,-. Ale jsou zlatokopové, kteří Ti vymění jenom motorek a chtějí třeba 5000,-. Osobní zkušenost!! Měl bys přesně popsat, kdy a jak Ti ten benzín chybí, protože od toho se odvíjí přesná rada. První rada - sehnat mechanika, který ti změří tlak čerpadla (na přívod benzínu dá T-ventil s tlakoměrem) a podle hodnot Ti řekne, zda je to v čerpadle. Ale zároveň při tomto měření doporučuji vyměnit palivový filtr (stojí asi 380,-), 4 roky jsou v tomto případě dost a chyba může být zrovna tam. Taktéž po této době doporučuji vyčistit vstřikovače, bohužel také servisy neví, kolik si za to říct, setkal jsem se s cenou 550 za kus!!. Humorné je, že ultrazvuková čistička (sice amatérská, ale všechny vstřikovače se tam vlezou) stojí do 3000 Kč. Tak to zvaž.
Můj příběh: odešlo mi čerpadlo - tvrdý zkrat, lítala pojistka. Tak mi vyměnili motorek (tehdy jsem tomu nerozuměl, dnes si to raději udělám sám), stálo to 4200,-. Zůstal tam "vachl" a cukalo to po nějaké době znovu. Než se přišlo, že je to vachl v kontaktech, tak mi vyčistili ty vstřikovače (podotýkám, že zbytečně) za zmíněných 2200,. s DPH, již to je víc než nové čerpadlo. Když to nebylo ono, tak přepájel z jiného kusu kabeláž a bylo to Ok. Rok byl klid, bohužel ráno před odjezdem na zahraniční dovolenou to začalo cukat. Byl jsem ve stresu, tak jsem se nechal o...., a měnilo se čerpadlo. Naštěstí jsem mu řekl, ať mi dá staré nazpět. Při předávce to jelo, faktem je, že jsem cestu zvládnul, i když naprostou většinu na plyn. Po příjezdu ,asi za 14 dnů to dělalo znovu. Tak jsem řekl, že dost. Vyjel jsem benzín do sucha, natankoval nový, vyměnil palivový filtr, od známého si půjčil ultrazvukovou čističku a vyčistil vstřikovače. Od té doby jezdí Felda jako víno.
Nové originální čerpadlo stojí kolem 6200, samotný motorek se dá sehnat do 1900,-. Ale jsou zlatokopové, kteří Ti vymění jenom motorek a chtějí třeba 5000,-. Osobní zkušenost!! Měl bys přesně popsat, kdy a jak Ti ten benzín chybí, protože od toho se odvíjí přesná rada. První rada - sehnat mechanika, který ti změří tlak čerpadla (na přívod benzínu dá T-ventil s tlakoměrem) a podle hodnot Ti řekne, zda je to v čerpadle. Ale zároveň při tomto měření doporučuji vyměnit palivový filtr (stojí asi 380,-), 4 roky jsou v tomto případě dost a chyba může být zrovna tam. Taktéž po této době doporučuji vyčistit vstřikovače, bohužel také servisy neví, kolik si za to říct, setkal jsem se s cenou 550 za kus!!. Humorné je, že ultrazvuková čistička (sice amatérská, ale všechny vstřikovače se tam vlezou) stojí do 3000 Kč. Tak to zvaž.
Můj příběh: odešlo mi čerpadlo - tvrdý zkrat, lítala pojistka. Tak mi vyměnili motorek (tehdy jsem tomu nerozuměl, dnes si to raději udělám sám), stálo to 4200,-. Zůstal tam "vachl" a cukalo to po nějaké době znovu. Než se přišlo, že je to vachl v kontaktech, tak mi vyčistili ty vstřikovače (podotýkám, že zbytečně) za zmíněných 2200,. s DPH, již to je víc než nové čerpadlo. Když to nebylo ono, tak přepájel z jiného kusu kabeláž a bylo to Ok. Rok byl klid, bohužel ráno před odjezdem na zahraniční dovolenou to začalo cukat. Byl jsem ve stresu, tak jsem se nechal o...., a měnilo se čerpadlo. Naštěstí jsem mu řekl, ať mi dá staré nazpět. Při předávce to jelo, faktem je, že jsem cestu zvládnul, i když naprostou většinu na plyn. Po příjezdu ,asi za 14 dnů to dělalo znovu. Tak jsem řekl, že dost. Vyjel jsem benzín do sucha, natankoval nový, vyměnil palivový filtr, od známého si půjčil ultrazvukovou čističku a vyčistil vstřikovače. Od té doby jezdí Felda jako víno.
Zdenkuolde, mockrát děkuji za vyčerpávající odpověď. Nějak mi to teď začalo škubat, tak jsem si hned vzpomněl na svou patálii před cca čtyřmi léty, kdy mě to potkalo na dovolené; tehdy jsem vůbec nemohl nastartovat. V dílně LPG mi pak řekli, že benzínové čerpadlo, když se netočí (při jízdě na LPG), časem zatuhne. To mi připadá celkem logické a proto když jsem teď jezdil hlavně na plyn, řekl jsem si, že přes zimu to trošku protáhnu na benál. Škubalo to, jednou jsem dokonce vůbec nenastaroval, s hrůzou už zase vidím výměnu čerpadla. Na plyn to jezdí úplně v pohodě, akorát mám strach, že jednou příjdu a zase to nenatočím. Zašel jsem do servisu (normální škodovácký, ne LPG), měřili mi jaký tlak to čerpadlo dává, bylo to úplně v pohodě, ale pořád, když přepnu na benál, začne to škubat. Právě v tom servise mi řekl technik domněnku, že by to mohlo být tím čerpadlem.
Hujer
Hujer
Na doměnky mechanika se vykašli. Začal bych tím levnějším - nech si první vyměnit palivový filtr a případně vyčistit vlastní čerpadlo. Teprve potom bych pokračoval dál - vstřikovače. Pokud by čerpadlo zatuhlo, tak ti bude vyhazovat pojistku. A motorek se dá vyjmout a po připojení na 12V je hned možnost zjistit, zda je v pořádku.
Dle mých informací čerpadlo tlačí pořád, i při jízdě na plyn. Ale je dobré v létě nemít méně než půlku až 3/4 nádrže skrz chlazení čerpadla, brát raději kvalitní benzín a před zimou jej vyjet a nabrat čerstvý. A i během delší jízdy dát občas třeba na 2km benzín.
Toť jsou mé zásady jízdy na plyn.
Dle mých informací čerpadlo tlačí pořád, i při jízdě na plyn. Ale je dobré v létě nemít méně než půlku až 3/4 nádrže skrz chlazení čerpadla, brát raději kvalitní benzín a před zimou jej vyjet a nabrat čerstvý. A i během delší jízdy dát občas třeba na 2km benzín.
Toť jsou mé zásady jízdy na plyn.
Děkuji za každý názor.
Hujer