webpaja
0
Mam B8 v TDI a je fajn, ale benzin asi bude linearnejsi a poslechove cistsi, byt se vyvojarum podarilo potlacit chrochtani a motor v otackach na 2ooorpm vydava zvuk ne nepodobny turbine 😉
Přejít do diskuze
Diesel nebo turbodiesel je na pohodovou jízdu na delší vzdálenosti s výhodou obrovského tahu ve 2000ot, motor se nemusí tolik točit a tak je celé auto tišší, nižší spotřeba.
Benzín je na ostřejší a živější jízdu s možností využívání plného rozsahu otáček bez ztáty tahu, nevýhodou je vyšší spotřeba a větší hlučnost protože se musí motor točit ve vyšších otáčkách.
Turbobenzín má úžasný tah v plném pozsahu otáček, vhodný pro živou i pohodovou jízdu, nevýhodou je vyšší spotřeba, výhodou nižší hlučnost, motor se nemusí tak točit.
Ale samozřejmě i s benzínem se dá jezdit v nízkých otáčkách, ale chce to větší objem motoru. 😄
Benzín je na ostřejší a živější jízdu s možností využívání plného rozsahu otáček bez ztáty tahu, nevýhodou je vyšší spotřeba a větší hlučnost protože se musí motor točit ve vyšších otáčkách.
Turbobenzín má úžasný tah v plném pozsahu otáček, vhodný pro živou i pohodovou jízdu, nevýhodou je vyšší spotřeba, výhodou nižší hlučnost, motor se nemusí tak točit.
Ale samozřejmě i s benzínem se dá jezdit v nízkých otáčkách, ale chce to větší objem motoru. 😄
Diesel má vyšší účinnost a proto se pomaleji zahřívá. Je to oběť za nižší spotřebu. Pokud nemáš rád aby motor řval, pokud se ti líbí, že má dost síly už ve 2000ot, pokud jezdíš delší trasy a pokud nejezdíš brzda-plyn ale pohodovou jízdu, tak vem diesel. Odvděčí se ti nízkou spotřebou a pohodovou jízdou v nízkých otáčkách. Pokud máš rád sportovní jízdu, vytáčení motoru, jezdíš kratší vzdálenosti a chceš motor bez dalších výdajů, tak vem benzín. Bude mít sice vyšší spotřebu, ale rychleji se ohřeje a bude tišší.
Sám mám dvě auta, Mondeo 2.2 v dieselu a Fiestu 1.25 v benzínu. Obě auta mají své přednosti. S Fiestou se lépe řádí nebo jezdí po městě, Mondeo je zase dobré na dlouhé trasy (při pohodové jízdě spotřeba pod 5 litrů) nebo na tahání přívěsů.
V dnešní době se těžko radí, moderní diesely nemají už takovou výdrž jako starší diesely, investice do oprav dieselů bývá větší. Záleží na tom, jak staré auto chceš koupit a zda diesel bez turba nebo s turbem. Ona i situace u benzínů se změní. Příchod technologie TSI od VW může znamenat zdražení provozu benzínových motorů.
V tvém případě bych doporučoval benzínový motor. Diesel by se nevyplatil kvůli malému nájezdu km. V menších autech je teď velmi slušný výběr a takévé by ti mělo stačit.
Sám mám dvě auta, Mondeo 2.2 v dieselu a Fiestu 1.25 v benzínu. Obě auta mají své přednosti. S Fiestou se lépe řádí nebo jezdí po městě, Mondeo je zase dobré na dlouhé trasy (při pohodové jízdě spotřeba pod 5 litrů) nebo na tahání přívěsů.
V dnešní době se těžko radí, moderní diesely nemají už takovou výdrž jako starší diesely, investice do oprav dieselů bývá větší. Záleží na tom, jak staré auto chceš koupit a zda diesel bez turba nebo s turbem. Ona i situace u benzínů se změní. Příchod technologie TSI od VW může znamenat zdražení provozu benzínových motorů.
V tvém případě bych doporučoval benzínový motor. Diesel by se nevyplatil kvůli malému nájezdu km. V menších autech je teď velmi slušný výběr a takévé by ti mělo stačit.
Este by som ktomu dodal to , ze naftovy motor sa dlhsie zohrieva, Aspon z mojej skusenosti , a ak budes jazdit kratsie trasi, okolo 10 min, a budes ho vytacat coskoro ta to bude stat draho, poznam z vlastnej skusenosti , repasia turba po 110000 km. A hlavne ide pri tom zohrievani o pohodlie, cakat 5 min kym prestanes mrznut je celkom dost.
Ale aj cez toto vsetko mame doma samu naftu , lebo to za tu spotrebu vsetko stoji😁
Ale aj cez toto vsetko mame doma samu naftu , lebo to za tu spotrebu vsetko stoji😁
Ahoj,díky za odpověď,
moc km za rok nenajezdím,myslím,že tak kolem 6 - 7 tisíci km ročně.Budu auto používat na cesty do práce,mezi městy,taky trochu po městě a občas i cesty na chatu,to znamená po dálnici,ale to jen málo.
moc km za rok nenajezdím,myslím,že tak kolem 6 - 7 tisíci km ročně.Budu auto používat na cesty do práce,mezi městy,taky trochu po městě a občas i cesty na chatu,to znamená po dálnici,ale to jen málo.
Záleží jakej motor máš na mysli.Teda jako jestli novej nebo starej. U novejch aut je skoro jedno jestli benzín nebo naftu ,záleží co od auta očekáváš.U starších aut bych asi volil spíš benzín i když ono i s benzíňákem můžeš mít spoustu problémů.Benzínový auto bude živější , naftový spořivější.U nafty bývají zpravidla držší případné opravy.Kórt u novějších motorů.Napiš kolik km najedeš za rok,na co auto budeš používat.