Ja nevim kluci, ale vetsi paskvil (co se designu
tyka) jsem jeste nevidel. Snad jen Ford Ka.
Neberte to osobne, nechci postuchovat,ale je to
muj nazor.
tyka) jsem jeste nevidel. Snad jen Ford Ka.
Neberte to osobne, nechci postuchovat,ale je to
muj nazor.
Taky na nej nemam,ale moc se mi zamlouva.Mam rad auta co se od ostatnich lysej.Turbodiesel s primym strikem a intrcoolerem ,to je fajnovost.
jsou i fajnovější auta....i když focus má hodně co do sebe. Porovnání techn. parametrů je jedna věc - místy focus dokonce trošku vyčnívá (rozhodně ne ve spotřebě), image značky je druhá věc, povedenost 'dyzajnu' je další a velmi osobní věc, konstrukční novinky (nejsou vidět) je ještě další věc - a právě v těch posledních se zdá, že má focus trošku předstih před srovnatelnou konkurencí. Přesto ale ... jsou i fajnovější auta. (jde taky o to, co si pod pojmem 'fajnovější' budeme představovat, že).
Nemáte někdo praktické zkušenosti s Focusem vybaveným motorem 1.8TDdi? Papírově tenhle pohon vypadá dobře, ale v nějakém motoristickém časopisu jsem četl kritiku redaktorů hlavně co se týče hlučnosti a spotřeby v jejich testu. Tak by mě zajímalo jestli je to fakt tak špatný.
Ja jsem koupil petidverovy Focus 1.6 Ambiente v dubnu tohoto roku. Me zkusenosti jsou, narozdil od vetsiny zde pisicich lidi, vic nez kladne.
Pro Ford Focus jsem se rozhodnul z toho duvodu, ze to auto tak nejak vybocovalo ze zabehnuteho stereotypu stale stejnych aut, ktere na nas chrli vyrobci. Proste me na prvni pohled Focus zaujal a definitivne si me ziskal palubni deskou, ktera je podle meho nazoru skutecne velmi povedena.
Pred koupi vozu jsem si vyzkousel snad vsechny znacky v nizsi stredni tride. Projel jsem se v Renaultu, Mazde, Toyote, Honde, Skode, Volkswagenu, Seatu, Mitsubishi, Opelu, Peugeotu, atd. atd. Zcela objektivne rikam: "V nizsi stredni tride ma Focus nejlepsi jizdni vlastnosti, o tom neni pochyb." Najezdil jsem tisice kilometru i v jinych vozech, mel jsem drive Skodu Felicii, v praci sluzebni Seat, Volkswagen a Renault, to jen pro ty z Vas, kteri by si rekli, ze z kratke testovaci jizdy nemohu nic posuzovat. Focus je na silnici skutecne jak pribity, nenaklani se a casto laka zkusit si poradne seslapnout v zatacce plyn.
Motor 1.6 16V, ktery tak kritizoval porad "Jizda", mi pripada velmi zivy s dobrym zatahem. Jeho vynikajici vlastnosti je az neuveritelna tichost. Ten motor nekdy opravdu nejde slyset. Samozrejme, pokud si nekdo sedne z trilitroveho Audi do 1.6 Fordu, asi se mu to prilis libit nebude.
Razeni je precizni, zname problemy zpatecky u Felicie jsou pro mne minulosti.
Netvrdim, ze Focus nema nedostatky. Zadni plechova cast na mne take nedela nejlepsi dojem, ale zvyknul jsem si. U pristrojove desky mi hodne vadi to, ze nevidim pres volant na spinac svetel. Take odkladacich prostoru je v interieru Focusu hodne malo, drzaky na napoje jsou sice napohled esteticke, ale neprakticke. Palubni deska mi nijak nedrnci ani na hrbolate ceste, trochu vsak vibruji predni okna. Slicovani dilu je az na jeden detail perfektni, nemuzu nic vytknout.
Ted, jak prichazi zima, musim startovat vuz pod plynem, coz kvuli katalyzatoru neni dobre. Pry mam zkusit vyjezdit nadrz a natankovat kvalitni benzin. Uvidime, je pravda, ze mi to zacalo zlobit az po poslednim natankovani.
Co se tyka servisu, jsem asi vyjimkou. Auto jsem objednaval ve Zline a dodali mi ho po dohode do Uherskeho Hradiste. Celou dobu jsem s nimi byl spokojen a predevsim take prodejce prispel k tomu, ze jsem se rozhodnul pro Ford. Pro zajimavost: ve trech ruznych prodejnach nemecke ctyrky Skoda, Seat, Audi,Volkswagen jsem si pripadal, ze je vylozene obtezuju.
Prvni garancni prohlidka byla bezproblemu a mechanik byl skutecne excelentni a ochotny. Kapalinu do posilovace rizeni, ostrikovacu a urvanou predni zasterku spravili zcela zadarmo. Drobne vytky bych na servisu Fordu sice nasel, ale za rec to nestoji.
Zabomysi valky o to, zda je Focus dobre auto nebo ne, jsou zbytecne. Focus je proste prilis avantgarni a nekomu se proste nelibi, jinemu ano. Ja jsem take puvodne chtel koupit Golfa IV, ale cena v te dobe s minimalni vybavou byla vetsi, nez u Fordu s lepsimi parametry. Pro nic za nic se ale Autem roku 1999 nestal a vitezstvi to bylo vic nez suverenni.
Pro Ford Focus jsem se rozhodnul z toho duvodu, ze to auto tak nejak vybocovalo ze zabehnuteho stereotypu stale stejnych aut, ktere na nas chrli vyrobci. Proste me na prvni pohled Focus zaujal a definitivne si me ziskal palubni deskou, ktera je podle meho nazoru skutecne velmi povedena.
Pred koupi vozu jsem si vyzkousel snad vsechny znacky v nizsi stredni tride. Projel jsem se v Renaultu, Mazde, Toyote, Honde, Skode, Volkswagenu, Seatu, Mitsubishi, Opelu, Peugeotu, atd. atd. Zcela objektivne rikam: "V nizsi stredni tride ma Focus nejlepsi jizdni vlastnosti, o tom neni pochyb." Najezdil jsem tisice kilometru i v jinych vozech, mel jsem drive Skodu Felicii, v praci sluzebni Seat, Volkswagen a Renault, to jen pro ty z Vas, kteri by si rekli, ze z kratke testovaci jizdy nemohu nic posuzovat. Focus je na silnici skutecne jak pribity, nenaklani se a casto laka zkusit si poradne seslapnout v zatacce plyn.
Motor 1.6 16V, ktery tak kritizoval porad "Jizda", mi pripada velmi zivy s dobrym zatahem. Jeho vynikajici vlastnosti je az neuveritelna tichost. Ten motor nekdy opravdu nejde slyset. Samozrejme, pokud si nekdo sedne z trilitroveho Audi do 1.6 Fordu, asi se mu to prilis libit nebude.
Razeni je precizni, zname problemy zpatecky u Felicie jsou pro mne minulosti.
Netvrdim, ze Focus nema nedostatky. Zadni plechova cast na mne take nedela nejlepsi dojem, ale zvyknul jsem si. U pristrojove desky mi hodne vadi to, ze nevidim pres volant na spinac svetel. Take odkladacich prostoru je v interieru Focusu hodne malo, drzaky na napoje jsou sice napohled esteticke, ale neprakticke. Palubni deska mi nijak nedrnci ani na hrbolate ceste, trochu vsak vibruji predni okna. Slicovani dilu je az na jeden detail perfektni, nemuzu nic vytknout.
Ted, jak prichazi zima, musim startovat vuz pod plynem, coz kvuli katalyzatoru neni dobre. Pry mam zkusit vyjezdit nadrz a natankovat kvalitni benzin. Uvidime, je pravda, ze mi to zacalo zlobit az po poslednim natankovani.
Co se tyka servisu, jsem asi vyjimkou. Auto jsem objednaval ve Zline a dodali mi ho po dohode do Uherskeho Hradiste. Celou dobu jsem s nimi byl spokojen a predevsim take prodejce prispel k tomu, ze jsem se rozhodnul pro Ford. Pro zajimavost: ve trech ruznych prodejnach nemecke ctyrky Skoda, Seat, Audi,Volkswagen jsem si pripadal, ze je vylozene obtezuju.
Prvni garancni prohlidka byla bezproblemu a mechanik byl skutecne excelentni a ochotny. Kapalinu do posilovace rizeni, ostrikovacu a urvanou predni zasterku spravili zcela zadarmo. Drobne vytky bych na servisu Fordu sice nasel, ale za rec to nestoji.
Zabomysi valky o to, zda je Focus dobre auto nebo ne, jsou zbytecne. Focus je proste prilis avantgarni a nekomu se proste nelibi, jinemu ano. Ja jsem take puvodne chtel koupit Golfa IV, ale cena v te dobe s minimalni vybavou byla vetsi, nez u Fordu s lepsimi parametry. Pro nic za nic se ale Autem roku 1999 nestal a vitezstvi to bylo vic nez suverenni.
To me docela zajima. Ja jsem pri prvni kontrole vozu (po 5000 km) na toto v servisu upozornil, ale tam me "vysvetlili", ze Focus neni staven na ceske "kostkovice". Ty okna mi zas tak nedrnci, ale na hrbolatejsi ceste jdou proste slyset. Jestli Vam je tedy bezplatne vymenili, musim se o to znovu zacit zajimat, dokud mam zaruku. Kazdopadne, to je jedna z veci, ktera me nastvala na servisu v UH.
Pry na Focusech byla nejaka zavada na Alternatoru a bralo se to jako vyrobni vada, ktera se "zadarmo" opravovala. Udajne melo jit o nejaky spinac, ktery kdyz navlhnul tak mohlo dojit k dosti neprijemnemu skratu. Vsechny Focusy vyrobene pred Dubnem99 meli tu to vadu mit. Je to pravda?
Pravda to je. Vozy vyrobene (ja slysel) do unoru 1999 mely alternatory s nejakym krouzkem, u ktereho bylo podezreni na pronikani vody dovnitr. Melo se to projevovat kolisanim osvetleni pristrojove desky. Majitele starsich Focusu byli vyzvani dopisem k oprave teto zavady. Oprava byla provedena zdarma a pry jim byl namontovan nejaky kvalitnejsi alternator. Kupovat uplnou novinku pri nabihani prvotni vyroby neni dobry napad. To plati asi pro vsechny automobilky.
S tou výměnou to mohu potvrdit z vlastní zkušenosti. Měnili mi celý regulátor. Do toho starého údajně zatékala voda. Do toho nového už nepoteče - servisní technik pečlivě omotal přívodní vodič kouskem izolepy (!) Někdo tady svého času psal, že mu Focus shořel na parkovišti - zřejmě vinou vadné elektroinstalace ...
Opravdu asi zalezi na servisu. Muj kolega tuto vymenu absolvoval. Trvala asi hodinu a skutecne mu menili cast alternatoru, zadna izolepa. Dokonce mi rikal sumu, kolik by to normalne stalo a bylo to snad nekolik tisic (2500,-?). Stejny dopis jako on, jsem dostal i ja. Pozvali me do servisu k vymene a tam zjistili, ze vyrobni cislo meho vozu jiz pochazi ze serie, ktera tuto zavadu nema. Absolutne nechapu, proc jsem tam tedy musel prijet. Prece snad maji papiry, kde je uvedeno vyrobni cislo vozu a jeho majitel? Omluva zadna a to jsem tam jeste pul hodiny cekal, nez si to telefonicky overi. Ted uvidim, co mi udelaji s tim startovanim. Zitra snad vyjedu konecne nadrz skoro doprazdna a vezmu Aral. Cim dal vic mam ale pocit, ze to benzinem nebude.
Co se těch nešťastnych oken týče: demonstroval jsem to technikovi Fordu tak, že jsem je spustil asi do poloviny a rukou s nimi trochu zahýbal - vydávaly stejný zvuk jako na kostkách. Držím Vám palec při reklamaci. K izolepě: Možná, že v tomto případě za to servis nemůže. Zajímalo by mne, jestli se ve Vašem voze (novějším modelu)už isolepa nevyskytuje. Mám model 12/98. Všiml jsem si i několika fotek v různých časopisech z testů Focusu kolem ledna 1999. Při pohledu do motoru je jasně vidět, že jsou isolepou slepeny některé vodiče a vedení k alternátoru (např. Automobil 1/99 str. 11 - test Focus 5dv. Trend 1.6 - červená isolepa)Podle mne to v počátcích výroby Focusu suplovalo nedostatek nějakých gumových průchodek. Ale docela mne při pohledu do motorového prostoru mrazí. K rezervě: Nádrž má podle údajů výrobce 55 l. Mně se do ní podařilo natankovat 51 l ihned po rozsvícení kontrolky (v létě) jinak tankuju tak 47 - 49 l. V Ambiente není počítač, tak se to těžko zjišťuje, ale 60 - 70 km dojezd se mi zdá reálný. Docela mi vadí, že se ručka palivoměru v době, kdy se rozsvítí hladové oko, již dotýká hrany rysky min. Ale aspoň mne to nutí hned tankovat. Ke spouštění motoru: Ze zkušenosti vím, že to dělaly i Escorty 1.6 (jinak naladěný Zetec - stejný motormanagement). Při nízkých teplotách doporučuje startovat pod plynem (1/4) i příručka Ford. Já zatím nejníž startoval tak kolem 0 až -5 bez plynu, ale pak se má motor tendenci "dusit" - pomůže trochu plynu. Inu šikovná pravá noha je nekdy pořád víc než technika. V benzinu to asi nebude. Spíš v nastavení řídící jednotky. Ale nic vážneho. Jestli bych u Focusu na něco vsadil, tak je to právě spolehlivost motoru, převodovky a podvozku.
Diky za radu k tem oknum. Jeste dnes si to zkusim "nanecisto". Na tu izolepu se podivam odpoledne. Ted rano je venku tma. Predtim jsem si ale nikdy niceho nevsimnul. K te nadrzi: Po rozsviceni kontrolky take tankuju 51 litru. Jen me zmatlo, ze ta rucicka ukazuje temer prazdnou nadrz. Po ujeti asi 30km s rozsvicenou kontrolkou jsem to uz s nervama nevydrzel a radeji zajel k benzince. Mel jsem pocit, ze kazdou chvili mi musi zhasnout motor. Ona ta rucicka ukazatele paliva stejne ukazuje tak podivne. Kdyz mam plnou nadrz, tak 150-200km se ani nehne, je na maximu. Pak zacne dost rychle klesat k pulce, tesne pred pulkou se na chvili zbrzdi, pak klesa k minimu strasne rychle a tam se opet chvili zastavi. Zrejme ma palivova nadrz nejaky podivny tvar a vyska hladiny se meni nestejnomerne. ........... Vcera jsem natankoval Aral a dnes rano - startuju bez plynu v pohode, zadny problem. Musim to jeste vyzkouset, protoze predtim se mi take obcas stalo, ze jsem nastartoval bez problemu. Mimochodem, mne se nezda, ze by se psalo v prirucce Fordu Focus o startovani za snizenych teplot pod plynem, prave naopak. Jeste dnes se na to mrknu. Pokud by to byla pravda, co katalyzator??? A jeste dotaz: posledne jsem natankoval u Benziny. Od te doby jsem mel problemy s tim startovanim. Nezda se mi, ze by Benzina mela nekvalitni palivo. Co Vy na to?
V prirucce k Focusu - strana 98 - Spousteni benzinoveho motoru - Studeny/horky motor: Seslapnete plne pedal spojky a spustte motor, aniz byste se dotkli pedalu akceleratoru.................... obrazek plynoveho pedalu je vyrazne preskrtnut! ?!?!?!?!? Plyn se ma pridat, pokud jsou potize se startovanim pouze pri extremmnich mrazech - teploty -25 C.
Zatim mi ten mechanismus jen objednali - nechávám to až na kontrolu v 15000 - prý podobný problém již řešili. Osobně si myslím, že spíš vržou výplně dveří. Pravda ovšem je, že se okno dá posunovat nahoru a dolů asi o 5 mm rukou v částečně otevřené poloze. Jinak vibrace ustanou, když okno malinko spustím tak o 3 mm. Ještě otázka na servisní interval. Píšete v 5000 km. Já žiju v přesvědčení že je první prohlídka stanovena na 12 měs. nebo 15000.
Vcera jsem si skutecne vsiml, jak jste psal, ze ty okna ted, kdy se ochladilo, prestala vrzat. Ted zas nevim, jak budu v servisu dokazovat, ze mi opravdu drnci. Navic, Uherske Hradiste je sama asfaltova rovina, takze tam ani neni kde ty okna rozvibrovat. I kdyz ja uz jsem je na tento problem upozornoval a oni o nem vedeli. Podstatne je, ze u Vaseho servisu tento problem jiz resili. Urcite si to obvolam a dam Vam vedet, jak jsem dopadnul.
K te prohlidce. Mate skutecne pravdu v tom, ze prvni garancni prohlidka je 15000km nebo 12 mesicu, ale ja jsem pri koupi sveho vozu obdrzel takovy listecek, kde bylo pozvani na prohlidku po 5000km nebo 6 mesicich. Davali to vsem majitelum novych vozu. Nevim, zda to je akce Fordu nebo firmy Autospol, u ktere jsem v pulce dubna kupoval vuz. Mam pocit, ze to ale zavedl primo Ford. Po skonceni prohlidky totiz psali fakturu na 969 Kc, kterou jsem neplatil, jenom podepsoval. Pokud prvni vozy Focus byly skutecne tak poruchove, mozna Ford vedel, proc to dela. 😄
K te prohlidce. Mate skutecne pravdu v tom, ze prvni garancni prohlidka je 15000km nebo 12 mesicu, ale ja jsem pri koupi sveho vozu obdrzel takovy listecek, kde bylo pozvani na prohlidku po 5000km nebo 6 mesicich. Davali to vsem majitelum novych vozu. Nevim, zda to je akce Fordu nebo firmy Autospol, u ktere jsem v pulce dubna kupoval vuz. Mam pocit, ze to ale zavedl primo Ford. Po skonceni prohlidky totiz psali fakturu na 969 Kc, kterou jsem neplatil, jenom podepsoval. Pokud prvni vozy Focus byly skutecne tak poruchove, mozna Ford vedel, proc to dela. 😄
Chtel bych se zeptat. Nevite nekdo nahodou, kolik Ford Focus 1.6 Zetec ujede asi kilometru po rozsviceni kontrolky paliva? V servisu mi rikali, ze maji overenych 60 kilometru a to mi pripada docela malo. Nikde v papirech jsem to nevycetl.
Nazdar,
tak jsem zkusil nalit do mojeho noveho Focuse 2.0l vykonejsi benzinek => 98 Natural. Musim rici, ze se je to znat a docela se to ozivilo. Pouzivate to nekdo standardne? V technicaku je, a lidi od Forda tvrdi, ze se to ma krmit jen 95.
Karta
tak jsem zkusil nalit do mojeho noveho Focuse 2.0l vykonejsi benzinek => 98 Natural. Musim rici, ze se je to znat a docela se to ozivilo. Pouzivate to nekdo standardne? V technicaku je, a lidi od Forda tvrdi, ze se to ma krmit jen 95.
Karta
Natural 98 je mozne tankovat do Focusu bez problemu, v servisu mi to doporucovali s poznamkou, ze Natural 95 postaci. Kolega to zkousel a jeho motor se mi zdal skutecne zivejsi a mimoradne tichy. Osobni zkusenosti nemam, ale zajima me to. U nas ale mame ceny dost rozdilne. Natural 98 je tu podstatne drazsi. Natural 95 vcera u Aralu 24,40 a Natural 98 myslim nejak pres 26,- Kc.
... jo zapomel jsem dodat, ze v Praze jsem objevil JET pumpu, ktera ma stejnou cenu za 95-98. Celych skvelych 25.90/l. Proto jsem to zkusil.
Otazka je, zda-li se zvedne tez spotreba. Zatim jsem jeste nevyjel nadrz, takze nevim.
Otazka je, zda-li se zvedne tez spotreba. Zatim jsem jeste nevyjel nadrz, takze nevim.
Teď to vidím: "-25`C". Moderní motory se startují bez plynu, ale katalyzátor musí vydržet i postup "přeplavený motor" s plným plynem, takže bych to nebral tak dramaticky. Nicméně na straně 100 je postup pro diesel a tam je obrázek akcelerátoru nepřeškrtnutý a hned v prvním odstavci se píše: ... aniž byste se dotkli plynového pedálu (akcelerátoru). Ta příručka je dosti špatně napsaná a ještě hůře přeložená. Ale jestli Vaše potíže přestaly s natankováním Aralu - znamená to jediné: Benzina ještě nedává do benzínů zimní aditiva, takže se jí ještě nějakou dobu vyhnu. Nemyslím si, že rozdíly mezi benzíny u VELKÝCH čerpacích stanic jsou v kategorii kvality a nekvality. Prostě zima přišla dřív a Benzina zaspala ... Podle všeho to vypadá na vodu v benzínu. Asi by preventivně pomohlo nalít do nádrže nějaký zimní přípravek. Ale jaký? Fordi jsou docela citliví na to, co se do jejich výrobků leje, ale nikde jsem nenašel žádné zimní aditivum do benzínu od Fordů nebo Motorcraftů a nerad bych přišel o záruku ... Nemáte s tím zkušenost?
Taky se mi stalo, ze jsem natankoval vodu a skubalo to.Da se to odstranit nalitim VELFOBINu do nadrze {myslim ze se to tak pise}.Voda se na to navaze.Precti si navod k pouziti, jeste maj to snad u vsech pump.
Se zimnimi aditivy zkusenosti nemam. Predtim jsem mel Felicii a zadne problemy se startovanim v mrazech nebyly. Ted je mirne pod nulou a mne na krizovatce trikrat "chcipnul" motor. Jakmile se trochu zahral, tak to bylo v pohode. Za chvili jedu pryc a auto mi stoji venku uz 5 hodin. Mame tu ctyri pod nulou, tak uvidim, jake prekvapeni me ceka. Zitra se ozvu.
Jak je to s tim VELFOBINEM? Hodi se to i pro Ford? Kdyz tak brnknu do servisu.
Jak je to s tim VELFOBINEM? Hodi se to i pro Ford? Kdyz tak brnknu do servisu.
Myslim ze se to hodi pro jakekoliv auto.Pamatuju-li si to dobre je to kapalina na bazi lihu a v nadrzi na sebe nejak navaze vodu a to se pak spali.Me to odstranilo skubani, po natankovani benzinu s vodou.Mam Sierru-karburator takze mi je celkem jedno co to v motoru dela-hlavne ze to prestalo skubat.Radsi se ale zeptej primo u Fordu, at si toho Fokuse nenaprdnes.
Jeste jsem si vzpomnel, co jsem Vam chtel. Cetl jsem Vas prispevek v chatu "Ford - par rad zadarmo primo od zdroje", kde se rozepisujete o zavadach na Vasem voze. Musim rict, ze jste mne skutecne dobre pobavil i kdyz Vam asi do smichu neni. To snad neni pravda. Takove auto je na kompletni reklamaci, obdivuju Vas, ze mate odvahu to sam spravovat. Ja mam vyrobu 3/99 a hlasite klepu na drevo...az na par drobnosti v interieru a ty okna je to bezproblemu. Primo do Velke Britanie, na hlavni centralu Fordu, jsem ale napsal dopis, kde jsem trochu pokritizoval kvalitu laku. Mam stribrnou metalizu a kdyz si da clovek praci, kazy nejake najde. Auto za pul milionu by mohlo mit lak snad bez vad. Jsou to ale drobnosti.
Zcela sam ale podobne problemy nemate. Prvni serie Focusu zrejme byly skutecne spatne. Od videni znam majitele Focusu, ktery uz malem vuz kvuli opakujici se zavade vratil zpet. Ceka ted na dalsi opravu a jestli bude opet auto zlobit, tak uz ho nechce ani videt. Jeste ze jsem kvuli dodacim lhutam Focusu musel cekat az do dubna. Vuz jsem totiz obhlidnul v prosinci 98 a objednaval ho v lednu 99.Tehdy uz brali pouze objednavky na breznovou vyrobu, takze ta uz asi byla vychytana. Na tu izolepu jsem nezapomnel, ale mrknu se na to az v garazi. Venku je zima. 😄
Zcela sam ale podobne problemy nemate. Prvni serie Focusu zrejme byly skutecne spatne. Od videni znam majitele Focusu, ktery uz malem vuz kvuli opakujici se zavade vratil zpet. Ceka ted na dalsi opravu a jestli bude opet auto zlobit, tak uz ho nechce ani videt. Jeste ze jsem kvuli dodacim lhutam Focusu musel cekat az do dubna. Vuz jsem totiz obhlidnul v prosinci 98 a objednaval ho v lednu 99.Tehdy uz brali pouze objednavky na breznovou vyrobu, takze ta uz asi byla vychytana. Na tu izolepu jsem nezapomnel, ale mrknu se na to az v garazi. Venku je zima. 😄
Jen pro doplnění. Všechny v mém příspěvku popsané závady jsem již většinou sám (některé i v servisu) odstranil. Dokonce s přezutím na zimní pneu auto (světe div se)dost ztichlo. Ty letní Pirellky snad konstruovali pro použití na železnici! Takže teď s tím autem mohu být spokojen. Jen mne ve snu nenapadlo, že budu deset let po revoluci dodělávat doma "kapitalistický" výrobek, tak jako otec kdysi nově zakoupenou Škodu 1000 MB.
Jezdim na Continentalech a auto podobne problemy s hlucnosti nema. Vcera jsem se dival na tu izolepu a pri pohledu shora je jeden z vodicu skutecne omotan cervenou izolepou. Kolega, kteremu kvuli mozne zavade provedli tu vymenu, ma stejnou izolepu jako ja a asi i Vy. Rikal mi ale, ze mu menili neco ve spodni casti alternatoru. Zvrchu na to moc nemakli. K oknum: zkusil jsem s nimi zalomcovat a vertikalne s nimi pohnu snad o 3 cm. Ten zvuk se mi moc nedari napodobit, ale snad to bude stacit. Startovani je lepsi, ale jeste to neni ono. Tento tyden vydrzim a pokud to nebude OK, v pondeli volam servis. S temi aditivy to bude asi reseni, ale prvni pockam, co vymysli oni.
Zkusil jsem taky cvičně zavrzat okny - a skoro nic - asi se to dá reklamovat jen v létě. Ale vážně: 3 cm vertikální vůle by měla být pádným argumentem na výměnu! Podle informace technika Fordu se tam údajně nikde nedá nic dotáhnout a vůle - jak jsem to pochopil, je příčinou pazvuků. Ta izolepa - hmm. Asi se pořád na Focus dívám optikou člověka, pro kterého je půl milionu dost peněz. Ve skutečnosti je to lidovka - nižší střední třída - venku ho ta samá cílová skupina kupuje jako n-té auto do rodiny, na nákupy pro paní k dětem ... nezbývá než nad tou izolepou zavřít haubnu a obě oči.
Koncem tydne bych rad objednal Focus Kombi 1.8 benzin. Na klimatizaci nemam. Bylo by prinosem stresni okno?
Rozdil mezi klimatizací a střešním oknem je asi 23 t. Kč - oželil bych metalízu a alarm nebo tak něco, ale klima je v současném klimatickém období už asi nutností. Uklidíte zimní gumy a během jednoho dvou týdnů si rád přichladíte klimatizací... Kromě toho já osobně jezdím po městě věčně se zapnutou recirkulací - na otevření oken - natož střešního ani pomyšlení ...
1) Jake doporucujete zimni pneumatiky na Focus, respektive na Fordy? Druhy dotaz tak uplne nesouvisi s auty 2) Mohu mit v aute dve hands-free sady pro dva ruzne mobilni telefony?
Klimatizace je nepochybne vykonnejsi, ale take drazsi. Osobne bych doporucoval mit oboji. 😄 Ono je totiz docela fajn mit nad hlavou oblohu (takovy "nedodelany" kabriolet), ale v lete zase stresni okno neochladi tak, jako klimatizace. A nezapomenme take na zdravi: Lide, kteri jezdi s otevrenym stresnim oknem, mivaji problemy s krcni pateri. Citlivejsi lide zase byvaji z klimatizace casto nachlazeni - pri vystupovani z klimatizovaneho vozu do rozpaleneho dne trpi dost organismus nahlymi zmenami teplot. Muze se to ale kompenzovat tim, ze asi 10-15 minut pred koncem cesty zacnete postupne vyrovnavat teplotu uvnitr vozu s okolnim prostredim.
Blahoslaveni chudi duchem. Mejme soucit s temi, kterym priroda nenadelila a jeste je takto nazvala.
Mimochodem, mne se take zrovna dvakrat nelibi nazev tohoto chatu - At zije FOCUS! Vypada to, ze chceme nekoho presvedcovat o kvalitach tohoto vozu a nic jineho nezname. Co takhle obycejnejsi nazev - FORD FOCUS ??? Pokud jste pro, zalozme novy chat, kde obcas pokecame o Fordech Focus a jinych vecech okolo.
Když krátce po nastartování otočím volantem je slyšet takový chrastivý zvuk až pístání (ne moc hlasitý, je slyšet zvenku při otevřeném okně). Po mírném ohřátí motoru (cca. 1min) vše ztichne. Víte někdo co to způsobuje? Mám nepříjemný pocit, če se tu chvíli nemaže čerpadlo nebo tak něco. Pro doplnění: kapalina serva je asi po 14000 km u rysky min - u nového vozu byla tak někde uprostřed. Přitom chytrá knížka uvádí, že by měla být za studena na rysce max.
Po téměř půlročním jezdění s Focusem 1.6 Ambiente 5dv jsem konečně pochopil reklamní slogan: Ford Focus - zasloužíte si víc. Opravdu si zasloužím za své peníze víc - zvláště ve Ford servisu v ČR.
Takže pár postřehů mimo protokol:
1) Design - jsem výtvarník, takže vím jak problematické je vytvořit něco co se líbí všem. Dívám - li se ale na nové modely na přelomu století sledují podobnou filosofii (srovnej např.: přední blatník Fabie...) - kombinace křivky a hrany. Focus byl jen první. Komu se líbí dobře, komu ne zvykne si. Známka od 1 do 10 je 9.
2) Motor - Zetec 1.6 16 V je super, řekl bych, že oproti papírům má max. toč. moment níž a pár koníků navíc. Skvěle táhne odspoda. Je ale docela slyšet (při vypnutém rádiu a větráku - pozn. pro lidi co se živí psaním testů v odborných časopisech), ale má příjemný až dvoulitrový zvuk. Spotřeba kolem 8 l - moc na ni nekoukám. Známka od 1 do 10 je 10.
3) převodovka - do trojky svezení čtyřka a pětka jsou dost težké (kvůli spotřebě) Řadit v rychlosti kolem 100 - 110 km z pětky na čtyřku není pro předjíždění moc dobré - musí se za tři. Řazení - lehké. přesné, krátké. Známka od 1 do 10 je 7.
4) podvozek - tvrdý jak prkno, ale sedí jako přibitý. Tam kde bych se s jiným autem (stejné kategorie) asi dávno kutálel do škarpy Focus sedí a svádí ke zkoušení kam až je možno jít. Je přímo určený k dovádění na klikatých kvalitních silnicích. Ale do města to auto není. Jezdím po Praze, kde jsou silnice jedna velká díra (ach kde jste mé penízky za silniční daň a DPH a spotřební daň z benzínu - asi se za vás opravuje tramvajové těleso) a zvlášť na kostkách se Focus chová hůř než řebřiňák. Napomáhají k tomu i pneu Pirelli P6000, které jsou určeny vyšší váhovou kategorii vozů - když se trochu upustí je to mnohem lepší. Do interiéru na větších nerovnostech pronikají nepříjemné rázy a hluk ale nijak se to neprojevuje na řízení a Focus dále sedí (ve městě mne to ale moc nezajímá).
Známka od 1 do 10 je 7.
3) Interiér je skvěle ergonomicky řešený. Trochu lacině působí tvrdé výplně zadních dveří a obložení palubní desky. Místa všude habaděj. Známka od 1 do 10 je 7.
4) Dílenské zpracování nic moc. Palubka na nerovnostech nevrže, zato boční dveře ano. Zvlášt při stažených oknech Dveře se zavírají s třísknutím a ne s hlubokým zvukem. Nejsou dobře slícovány. Plasty mnohde nesedí a interiér dost rezonuje. K tomu přispívá zadní plato, řešené jako ozvučná deska. Známka od 1 do 10 je 4.
5) Image a Dealer - Ford v ČR vystupuje dosti nabubřele, ale služba zákazníkovi na úrovni Evroppy to rozhodně není. Dealer na mne působil jako upocenej podvodníček, který mne chce ošidit. Známka od 1 do 10 je 5.
6) Servis - hrůza! servis Ford, který splňuje proklamované heslo: "Zákazník po celý život" zatím hledám. "V mém servisu Ford" mi při garanční opravě rádia u mého Focusu servisní technik nezatlapal celý interiér rukama od vazelíny. Hledám sevis, kde mi do motoru nalejí výrobcem doporučený olej - a ne "nějakej podobnej kterej taky přišel od Forda s tím že se tam dá v nouzi nalejt". Hledám servis (bohužel pro splnění záručních podmínek - značkový), kde neuvidím neuvěřitelně špinavé techniky, kteří se spíš podobají lopatám z předrevolučního JZD. "V mém servisu Ford" mi dva měsíce nejsou schopni dovézt vadný zámek pátých dveří a když ho konečně dovezou zjistí (po té co je auto den v servisu), že je z combíka. Začínám vážně uvažovat o tom, že na blížící se prohlídku v 15000 se vypravím do Německa. Známka od 1 do 10 je 0.
Tak nevím, jestli nemít Focus je není lepší!
Je to dobré auto ale na dobré silnice a do dobrých servisů. Taky je asi dobré si 2-3 roky počkat na vyzrálejší model a nekupovat novinku.
Pisu jeste dost podrazdene,protoze jsem si vzpomnel na 2 nemecke dedinky,tak 200 cisel,mezi nima slovy 15 Autohaus,Keller, vcetne upravcu,vsechno od VW,Audi,Toyoty,vsechny mozny off-roady az po Ford.Vsude nemecky klid a poradek,auto ihned k dodani,jen kdyz mate prilis prehnane pozadavky,tak to faxneme a pockejte si na odpoved.Uz tehdy-pred 2 roky-me tam varovali....Ford das is sr..... Mord.No tak jsem se usmal,az do toho dne,kdy mi rekli,ze auto by mohlo byt do 3 mesicu(po objednavce,kdy jsem jim napovedel,ze na to moc nespecham).Tak jsem jim slusne podekoval,zeptal jsem se,kolik maji servisu,rekli ze dva no a byl konec.Nejsem z Prahy,ale kolem me bydli tak odhadem pul milionu lidi na miste,ktere neni vetsi nez velka Praha.Na dva servisy nejsem nervove zarizeny a na podobne jednani uz vubec ne.Behem telefonatu jeste "od nich" jsem si objednal TDI od nemecke Skody,zbyvalo probrat vybavu a barvu-to kvuli manzelce.Technik Fordu mi kamenne ohlasil,ze diesel nedostanu nikde drive.Nechal jsem ho tam stat a stoji tam zrejme dodnes.Vlastne nestoji,pan reditel mi telefonoval druhy den a nabizel kompenzaci,docela jsem se divil,ale nebylo co resit.Takze nemam Forda,ale jsem moc rad ze ne.
Bye
A to odmykani motoru klickem? Je to sice nezvykle, ale diky tomuto reseni je vuz pred zlodeji bezpecnejsi. Tezko se bude odpojovat alarm, atp.