Auto.cz

Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
27. 9. 1999 10:28
neregistrovaný "Kreuzer"
27. 9. 1999 11:25
neregistrovaný "ugla"
9. 10. 1999 03:09
neregistrovaný "Marty111"
9. 10. 1999 18:22
neregistrovaný "richard1"
9. 11. 1999 14:49
neregistrovaný "Andre"
9. 11. 1999 16:20
neregistrovaný "mrazik11"
12. 11. 1999 10:26
neregistrovaný "Andre"
11. 10. 1999 13:37
neregistrovaný "idark"
13. 10. 1999 10:43
neregistrovaný "Paja11"
2. 11. 1999 09:16
neregistrovaný "HonzaP"
3. 11. 1999 23:00
neregistrovaný "gapa"
4. 11. 1999 03:48
neregistrovaný "HonzaP"
20. 11. 1999 15:43
neregistrovaný "Ray1"
20. 11. 1999 15:30
neregistrovaný "Ray1"
27. 9. 1999 14:52
neregistrovaný "cimrman"
29. 9. 1999 18:16
neregistrovaný "mrazik11"
1. 10. 1999 05:06
neregistrovaný "corsican"
1. 10. 1999 13:24
neregistrovaný "idark"
1. 10. 1999 17:15
neregistrovaný "pohoda"
6. 10. 1999 18:56
neregistrovaný "kotik"
8. 10. 1999 01:35
neregistrovaný "gapa"
20. 10. 1999 16:34
neregistrovaný "Pavel_KR5"
2. 11. 1999 11:33
neregistrovaný "maxipes"
19. 11. 1999 14:36
neregistrovaný "Ray1"
21. 11. 1999 22:58
neregistrovaný "Marty111"
22. 11. 1999 05:37
neregistrovaný "Ray1"
22. 11. 1999 09:55
neregistrovaný "Andre"
22. 11. 1999 14:50
neregistrovaný "Ray1"
22. 11. 1999 18:56
neregistrovaný "Marty111"
23. 11. 1999 05:34
neregistrovaný "Ray1"
23. 11. 1999 19:46
neregistrovaný "Marty111"
24. 11. 1999 05:44
neregistrovaný "Ray1"
24. 11. 1999 13:21
neregistrovaný "idark"
24. 11. 1999 10:06
neregistrovaný "Ray1"
22. 11. 1999 18:37
neregistrovaný "Marty111"
23. 11. 1999 05:21
neregistrovaný "Ray1"
23. 11. 1999 05:38
neregistrovaný "Ray1"
23. 11. 1999 22:16
neregistrovaný "karta"
24. 11. 1999 05:52
neregistrovaný "Ray1"
23. 11. 1999 22:20
neregistrovaný "karta"
24. 11. 1999 11:51
neregistrovaný "Marty111"
24. 11. 1999 12:20
neregistrovaný "menzl"
24. 11. 1999 14:27
neregistrovaný "Ray1"
24. 11. 1999 18:18
neregistrovaný "menzl"
24. 11. 1999 14:46
neregistrovaný "Ray1"
24. 11. 1999 23:56
neregistrovaný "Marty111"
25. 11. 1999 05:54
neregistrovaný "Ray1"
26. 11. 1999 02:01
neregistrovaný "Marty111"
24. 11. 1999 15:49
neregistrovaný "Jiri11"
24. 11. 1999 15:51
neregistrovaný "maxipes"
24. 11. 1999 18:49
neregistrovaný "Marty111"
25. 11. 1999 05:59
neregistrovaný "Ray1"
25. 11. 1999 06:08
neregistrovaný "Ray1"
26. 11. 1999 07:41
neregistrovaný "cubka"
26. 11. 1999 11:52
neregistrovaný "Ray1"
26. 11. 1999 11:57
neregistrovaný "Ray1"
27. 11. 1999 10:56
neregistrovaný "Marty111"
27. 11. 1999 11:09
neregistrovaný "Marty111"
27. 11. 1999 13:58
neregistrovaný "Ray1"
neregistrovaný "Kreuzer"
27. 9. 1999 10:28
Jeątě ho nemám...
...ale chci ho. Focus 1.8 nebo 2.0 kombík. Podle mě bezkonkurenční ve své třídě. Spousta místa. Super motory. Krásné barvy. Máte ho někdo?
Rozbalit vlákno
13
neregistrovaný "ugla"
27. 9. 1999 11:25
Re: Jeątě ho nemám...
...já taky ještě ne. A taky ho chci. Kombi, 1.8, klima, asi červeného. Jenže žena se zhlédla v inovovaném Scénicu. A protože to bude spolufinancovat, má 50% rozhodovací právo. Doufám, že tu najdu argumenty, kterými se mi ji podaří zviklat.
neregistrovaný "Marty111"
9. 10. 1999 03:09
Re: Jeątě ho nemám...
Já ho už mám - radost i rozpaky.

Po téměř půlročním jezdění s Focusem 1.6 Ambiente 5dv jsem konečně pochopil reklamní slogan: Ford Focus - zasloužíte si víc. Opravdu si zasloužím za své peníze víc - zvláště ve Ford servisu v ČR.

Takže pár postřehů mimo protokol:

1) Design - jsem výtvarník, takže vím jak problematické je vytvořit něco co se líbí všem. Dívám - li se ale na nové modely na přelomu století sledují podobnou filosofii (srovnej např.: přední blatník Fabie...) - kombinace křivky a hrany. Focus byl jen první. Komu se líbí dobře, komu ne zvykne si. Známka od 1 do 10 je 9.

2) Motor - Zetec 1.6 16 V je super, řekl bych, že oproti papírům má max. toč. moment níž a pár koníků navíc. Skvěle táhne odspoda. Je ale docela slyšet (při vypnutém rádiu a větráku - pozn. pro lidi co se živí psaním testů v odborných časopisech), ale má příjemný až dvoulitrový zvuk. Spotřeba kolem 8 l - moc na ni nekoukám. Známka od 1 do 10 je 10.

3) převodovka - do trojky svezení čtyřka a pětka jsou dost težké (kvůli spotřebě) Řadit v rychlosti kolem 100 - 110 km z pětky na čtyřku není pro předjíždění moc dobré - musí se za tři. Řazení - lehké. přesné, krátké. Známka od 1 do 10 je 7.

4) podvozek - tvrdý jak prkno, ale sedí jako přibitý. Tam kde bych se s jiným autem (stejné kategorie) asi dávno kutálel do škarpy Focus sedí a svádí ke zkoušení kam až je možno jít. Je přímo určený k dovádění na klikatých kvalitních silnicích. Ale do města to auto není. Jezdím po Praze, kde jsou silnice jedna velká díra (ach kde jste mé penízky za silniční daň a DPH a spotřební daň z benzínu - asi se za vás opravuje tramvajové těleso) a zvlášť na kostkách se Focus chová hůř než řebřiňák. Napomáhají k tomu i pneu Pirelli P6000, které jsou určeny vyšší váhovou kategorii vozů - když se trochu upustí je to mnohem lepší. Do interiéru na větších nerovnostech pronikají nepříjemné rázy a hluk ale nijak se to neprojevuje na řízení a Focus dále sedí (ve městě mne to ale moc nezajímá).

Známka od 1 do 10 je 7.

3) Interiér je skvěle ergonomicky řešený. Trochu lacině působí tvrdé výplně zadních dveří a obložení palubní desky. Místa všude habaděj. Známka od 1 do 10 je 7.

4) Dílenské zpracování nic moc. Palubka na nerovnostech nevrže, zato boční dveře ano. Zvlášt při stažených oknech Dveře se zavírají s třísknutím a ne s hlubokým zvukem. Nejsou dobře slícovány. Plasty mnohde nesedí a interiér dost rezonuje. K tomu přispívá zadní plato, řešené jako ozvučná deska. Známka od 1 do 10 je 4.

5) Image a Dealer - Ford v ČR vystupuje dosti nabubřele, ale služba zákazníkovi na úrovni Evroppy to rozhodně není. Dealer na mne působil jako upocenej podvodníček, který mne chce ošidit. Známka od 1 do 10 je 5.

6) Servis - hrůza! servis Ford, který splňuje proklamované heslo: "Zákazník po celý život" zatím hledám. "V mém servisu Ford" mi při garanční opravě rádia u mého Focusu servisní technik nezatlapal celý interiér rukama od vazelíny. Hledám sevis, kde mi do motoru nalejí výrobcem doporučený olej - a ne "nějakej podobnej kterej taky přišel od Forda s tím že se tam dá v nouzi nalejt". Hledám servis (bohužel pro splnění záručních podmínek - značkový), kde neuvidím neuvěřitelně špinavé techniky, kteří se spíš podobají lopatám z předrevolučního JZD. "V mém servisu Ford" mi dva měsíce nejsou schopni dovézt vadný zámek pátých dveří a když ho konečně dovezou zjistí (po té co je auto den v servisu), že je z combíka. Začínám vážně uvažovat o tom, že na blížící se prohlídku v 15000 se vypravím do Německa. Známka od 1 do 10 je 0.

Tak nevím, jestli nemít Focus je není lepší!

Je to dobré auto ale na dobré silnice a do dobrých servisů. Taky je asi dobré si 2-3 roky počkat na vyzrálejší model a nekupovat novinku.
neregistrovaný "richard1"
9. 10. 1999 18:22
Re: Jeątě ho nemám...
dobrej servis ma pan zedník v kroměříži-kotojedech a myslím si ,že za ty peníze co stojí focus je už lepší si koupit mondeo
neregistrovaný "Andre"
9. 11. 1999 14:49
Re: Jeątě ho nemám...
Dobrej servis na Fordy je prej v Decine - ale Focus neni dobry auto... Mondeo je opravdu o necem jinym Ale Fordi jsou prej obecne hodne poruchovy. Ja mel Escorta sluzebniho a porad mu neco bylo. A myslim ze s Focusem to nebude jiny. Jooo a zaslechl jsem ze od te doby co se dal Frod dohromady s Mazdou ma mazda problemy s velkou poruchovosti aut (121/Fiesta)...
neregistrovaný "mrazik11"
9. 11. 1999 16:20
Re: Jeątě ho nemám...
No nevim, co jsi s tím escortem dělal, ale já si nemůžu na mýho forda stěžovat. Občas se u něj vyskytnou nějaké závady, ale ty souvisejí se stářím vozu a s tím, že se s autem jezdí. Moje známá už má escorta 10 let a je s nim spokojená. Jistě možná se najdou Fordy, které se porouchávají a porouchávají, ale jde o to,jak se daný problém opraví, jaký díl se použije a hlavně kde.
neregistrovaný "Andre"
12. 11. 1999 10:26
Re: Jeątě ho nemám...
Tezko rict v cem to je... mozna to bude spatnym servisem. Me se Escort hodne libil a ze ho nemam rozhodlo to ze u nas (Most) neni poradny servis a nejblizsi je v Teplicich a ten pry taky neni dobry a do Decina je uz daleko. Focus je moc nove auto na to abych si ho koupil - a uz na nem odstranovali nejaky vyrobni vady - cosi s elektrikou.
neregistrovaný "idark"
11. 10. 1999 13:37
Re: Jeątě ho nemám...
Dik za nazor.Nejsi první co si stěľuje na servisy fordu.
neregistrovaný "Paja11"
13. 10. 1999 10:43
Re: Jeątě ho nemám...
Nemam sice zkusenosti se servisem Fordu (protoze jezdim s Ladou), ale sympaticti mi byli prodejci, mile me take prekvapila uroven znalosti prvni zeny jako prodejce aut, kterou jsem doposud potkal. Mluvim o Autohandelu v C. Budejovicich.
neregistrovaný "HonzaP"
2. 11. 1999 09:16
Re: Jeątě ho nemám...
Puvodne jsem tady psat nechtel,Forda-chvalabohu-nemam.Vratil jsem se opet ke Skode,ale jen proto,ze ma TDI,81KW.Kdyz jsem krouzil po meste a mimo nej s pujcenym Focusem 1,8 directem od Diesla,rychleji a rychleji me opoustela dobra nalada.Nevim,jak se chova benzin,jsem na naftaky,ale dobra karoserie a momentalni uspech Fordu neni vsechno.To auto -uplne nove-drnci,klepe mu saltpaka,na brzdy jsem sedal na dorazy napravnice-co to bude delat,az to bude plne lidi?Podle testu je vedle Nissanu Primera Focus nejobtizneji ukradnutelnym autem(viz predposledni Auto Motor und Sport)-v Anglii.Naopak vozy VW kradli technici zlodeji do 3 minut.No bodejt,jeste nestravili,ze jim Nemci vykupujou jejich narodni poklady-automobilky,a co nekoupi oni,dokonci Japonci. To jen na odboceni,nasincum bude stacit otocna paradicka se znakem,a kam zasunem klicek,po par stovkach kilometru v nasolene brecce?Aha?

Pisu jeste dost podrazdene,protoze jsem si vzpomnel na 2 nemecke dedinky,tak 200 cisel,mezi nima slovy 15 Autohaus,Keller, vcetne upravcu,vsechno od VW,Audi,Toyoty,vsechny mozny off-roady az po Ford.Vsude nemecky klid a poradek,auto ihned k dodani,jen kdyz mate prilis prehnane pozadavky,tak to faxneme a pockejte si na odpoved.Uz tehdy-pred 2 roky-me tam varovali....Ford das is sr..... Mord.No tak jsem se usmal,az do toho dne,kdy mi rekli,ze auto by mohlo byt do 3 mesicu(po objednavce,kdy jsem jim napovedel,ze na to moc nespecham).Tak jsem jim slusne podekoval,zeptal jsem se,kolik maji servisu,rekli ze dva no a byl konec.Nejsem z Prahy,ale kolem me bydli tak odhadem pul milionu lidi na miste,ktere neni vetsi nez velka Praha.Na dva servisy nejsem nervove zarizeny a na podobne jednani uz vubec ne.Behem telefonatu jeste "od nich" jsem si objednal TDI od nemecke Skody,zbyvalo probrat vybavu a barvu-to kvuli manzelce.Technik Fordu mi kamenne ohlasil,ze diesel nedostanu nikde drive.Nechal jsem ho tam stat a stoji tam zrejme dodnes.Vlastne nestoji,pan reditel mi telefonoval druhy den a nabizel kompenzaci,docela jsem se divil,ale nebylo co resit.Takze nemam Forda,ale jsem moc rad ze ne.
neregistrovaný "gapa"
3. 11. 1999 23:00
Re: Jeątě ho nemám...
To: HonzaP. Dost tendenční příspěvek.........
neregistrovaný "HonzaP"
4. 11. 1999 03:48
Re: Jeątě ho nemám...
Tendencni,netendencni,takove jsou holt moje zkusenosti.Uprimne preji kazdemu,aby mel zazitky opacne,ale zatim vedou spise ty,co se podobaji mym.Ostatne nazor je nazorem i tam,kde nepasuje do skatulky.

Bye
neregistrovaný "Ray1"
20. 11. 1999 15:43
Re: Jeątě ho nemám...
K Vasi kritice jsem chtel jenom poznamenat, ze zkousky odcizitelnosti vozu jsou provadeny pod Evropskou pojistovaci asociaci. To, ze je Focus jednim z nejhure odcizitelnych vozu doklada i to, ze havarijni pojistka na nej neni az tak draha, narozdil od Volkswagenu. To mi rekli jak u Allianz, tak i Kooperativy. Nepripada mi, ze by to jakkoliv souviselo s tim, ze Nemci kupuji britske automobilky.

A to odmykani motoru klickem? Je to sice nezvykle, ale diky tomuto reseni je vuz pred zlodeji bezpecnejsi. Tezko se bude odpojovat alarm, atp.
neregistrovaný "Ray1"
20. 11. 1999 15:30
Re: Jeątě ho nemám...
Trochu me prekvapuje spotreba, jakou uvadite. Mam take motor 1.6 16V Zetec, jezdim casteji ve meste nez venku a prumerna spotreba mi dela 6.8 litru. To je min, nez uvadi i vyrobce. Spotrebu jsem si overoval nekolikrat sam, na palubni pocitac jsem nebral ohled. Moje mereni i udaje pocitace byly shodne - 6.8 l. Pokud jste temi 8 litry myslel pouze jizdu ve meste, pak by to ovsem odpovidalo.
neregistrovaný "cimrman"
27. 9. 1999 14:52
Bez nadpisu
Ja nevim kluci, ale vetsi paskvil (co se designu

tyka) jsem jeste nevidel. Snad jen Ford Ka.

Neberte to osobne, nechci postuchovat,ale je to

muj nazor.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "mrazik11"
29. 9. 1999 18:16
Re: tak si tekovejhle názor nech
Mě se focus dost líbí, ale ty prachy chyběj. No třeba za pár let .....
neregistrovaný "corsican"
1. 10. 1999 05:06
Re: Re:
Tiež som si to myslel ale skusobna jazda moj nazor zmenila
neregistrovaný "idark"
1. 10. 1999 13:24
bueee
Taky na nej nemam,ale moc se mi zamlouva.Mam rad auta co se od ostatnich lysej.Turbodiesel s primym strikem a intrcoolerem ,to je fajnovost.
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "pohoda"
1. 10. 1999 17:15
Re: bueee
jsou i fajnovější auta....i když focus má hodně co do sebe. Porovnání techn. parametrů je jedna věc - místy focus dokonce trošku vyčnívá (rozhodně ne ve spotřebě), image značky je druhá věc, povedenost 'dyzajnu' je další a velmi osobní věc, konstrukční novinky (nejsou vidět) je ještě další věc - a právě v těch posledních se zdá, že má focus trošku předstih před srovnatelnou konkurencí. Přesto ale ... jsou i fajnovější auta. (jde taky o to, co si pod pojmem 'fajnovější' budeme představovat, že).
neregistrovaný "kotik"
6. 10. 1999 18:56
Re: bueee
focus? FUJFUJFUJFUJFUJFUJFUJFUJFUJFUJFUJFUJFUJF…
neregistrovaný "gapa"
8. 10. 1999 01:35
Re: bueee
to: kotik. Krásná ukázka "intolerance" k cizímu názoru.....No a když už ses projevil, můžeš opruzovat zase jinde....
neregistrovaný "Pavel_KR5"
20. 10. 1999 16:34
Ford Focus s 1.8TDdi
Nemáte někdo praktické zkušenosti s Focusem vybaveným motorem 1.8TDdi? Papírově tenhle pohon vypadá dobře, ale v nějakém motoristickém časopisu jsem četl kritiku redaktorů hlavně co se týče hlučnosti a spotřeby v jejich testu. Tak by mě zajímalo jestli je to fakt tak špatný.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "maxipes"
2. 11. 1999 11:33
Re: Ford Focus s 1.8TDdi
Já jsem to četl v několika časopisech.
neregistrovaný "Ray1"
19. 11. 1999 14:36
Zkusenost s Focusem
Ja jsem koupil petidverovy Focus 1.6 Ambiente v dubnu tohoto roku. Me zkusenosti jsou, narozdil od vetsiny zde pisicich lidi, vic nez kladne.

Pro Ford Focus jsem se rozhodnul z toho duvodu, ze to auto tak nejak vybocovalo ze zabehnuteho stereotypu stale stejnych aut, ktere na nas chrli vyrobci. Proste me na prvni pohled Focus zaujal a definitivne si me ziskal palubni deskou, ktera je podle meho nazoru skutecne velmi povedena.

Pred koupi vozu jsem si vyzkousel snad vsechny znacky v nizsi stredni tride. Projel jsem se v Renaultu, Mazde, Toyote, Honde, Skode, Volkswagenu, Seatu, Mitsubishi, Opelu, Peugeotu, atd. atd. Zcela objektivne rikam: "V nizsi stredni tride ma Focus nejlepsi jizdni vlastnosti, o tom neni pochyb." Najezdil jsem tisice kilometru i v jinych vozech, mel jsem drive Skodu Felicii, v praci sluzebni Seat, Volkswagen a Renault, to jen pro ty z Vas, kteri by si rekli, ze z kratke testovaci jizdy nemohu nic posuzovat. Focus je na silnici skutecne jak pribity, nenaklani se a casto laka zkusit si poradne seslapnout v zatacce plyn.

Motor 1.6 16V, ktery tak kritizoval porad "Jizda", mi pripada velmi zivy s dobrym zatahem. Jeho vynikajici vlastnosti je az neuveritelna tichost. Ten motor nekdy opravdu nejde slyset. Samozrejme, pokud si nekdo sedne z trilitroveho Audi do 1.6 Fordu, asi se mu to prilis libit nebude.

Razeni je precizni, zname problemy zpatecky u Felicie jsou pro mne minulosti.

Netvrdim, ze Focus nema nedostatky. Zadni plechova cast na mne take nedela nejlepsi dojem, ale zvyknul jsem si. U pristrojove desky mi hodne vadi to, ze nevidim pres volant na spinac svetel. Take odkladacich prostoru je v interieru Focusu hodne malo, drzaky na napoje jsou sice napohled esteticke, ale neprakticke. Palubni deska mi nijak nedrnci ani na hrbolate ceste, trochu vsak vibruji predni okna. Slicovani dilu je az na jeden detail perfektni, nemuzu nic vytknout.

Ted, jak prichazi zima, musim startovat vuz pod plynem, coz kvuli katalyzatoru neni dobre. Pry mam zkusit vyjezdit nadrz a natankovat kvalitni benzin. Uvidime, je pravda, ze mi to zacalo zlobit az po poslednim natankovani.

Co se tyka servisu, jsem asi vyjimkou. Auto jsem objednaval ve Zline a dodali mi ho po dohode do Uherskeho Hradiste. Celou dobu jsem s nimi byl spokojen a predevsim take prodejce prispel k tomu, ze jsem se rozhodnul pro Ford. Pro zajimavost: ve trech ruznych prodejnach nemecke ctyrky Skoda, Seat, Audi,Volkswagen jsem si pripadal, ze je vylozene obtezuju.

Prvni garancni prohlidka byla bezproblemu a mechanik byl skutecne excelentni a ochotny. Kapalinu do posilovace rizeni, ostrikovacu a urvanou predni zasterku spravili zcela zadarmo. Drobne vytky bych na servisu Fordu sice nasel, ale za rec to nestoji.

Zabomysi valky o to, zda je Focus dobre auto nebo ne, jsou zbytecne. Focus je proste prilis avantgarni a nekomu se proste nelibi, jinemu ano. Ja jsem take puvodne chtel koupit Golfa IV, ale cena v te dobe s minimalni vybavou byla vetsi, nez u Fordu s lepsimi parametry. Pro nic za nic se ale Autem roku 1999 nestal a vitezstvi to bylo vic nez suverenni.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Marty111"
21. 11. 1999 22:58
Re: Zkusenost s Focusem
Jen poznámka k vibrujícím předním oknům - způsobuje to údajně mechanismus stahování oken - musí se vyměnit včetně motoru. Garanční technik mi ten mechanismus objednal do obou dveří. Zajímavé je, že teď, kdy jsou nízké teploty, vibrace úplně ustaly.
neregistrovaný "Ray1"
22. 11. 1999 05:37
Vibrujici okna
To me docela zajima. Ja jsem pri prvni kontrole vozu (po 5000 km) na toto v servisu upozornil, ale tam me "vysvetlili", ze Focus neni staven na ceske "kostkovice". Ty okna mi zas tak nedrnci, ale na hrbolatejsi ceste jdou proste slyset. Jestli Vam je tedy bezplatne vymenili, musim se o to znovu zacit zajimat, dokud mam zaruku. Kazdopadne, to je jedna z veci, ktera me nastvala na servisu v UH.
Rozbalit vlákno
10
neregistrovaný "Andre"
22. 11. 1999 09:55
Re: Focus - vady
Pry na Focusech byla nejaka zavada na Alternatoru a bralo se to jako vyrobni vada, ktera se "zadarmo" opravovala. Udajne melo jit o nejaky spinac, ktery kdyz navlhnul tak mohlo dojit k dosti neprijemnemu skratu. Vsechny Focusy vyrobene pred Dubnem99 meli tu to vadu mit. Je to pravda?
neregistrovaný "Ray1"
22. 11. 1999 14:50
Re: Focus - vady
Pravda to je. Vozy vyrobene (ja slysel) do unoru 1999 mely alternatory s nejakym krouzkem, u ktereho bylo podezreni na pronikani vody dovnitr. Melo se to projevovat kolisanim osvetleni pristrojove desky. Majitele starsich Focusu byli vyzvani dopisem k oprave teto zavady. Oprava byla provedena zdarma a pry jim byl namontovan nejaky kvalitnejsi alternator. Kupovat uplnou novinku pri nabihani prvotni vyroby neni dobry napad. To plati asi pro vsechny automobilky.
neregistrovaný "Marty111"
22. 11. 1999 18:56
Re: Focus - vady
S tou výměnou to mohu potvrdit z vlastní zkušenosti. Měnili mi celý regulátor. Do toho starého údajně zatékala voda. Do toho nového už nepoteče - servisní technik pečlivě omotal přívodní vodič kouskem izolepy (!) Někdo tady svého času psal, že mu Focus shořel na parkovišti - zřejmě vinou vadné elektroinstalace ...
neregistrovaný "Ray1"
23. 11. 1999 05:34
Re: Focus - vady
Opravdu asi zalezi na servisu. Muj kolega tuto vymenu absolvoval. Trvala asi hodinu a skutecne mu menili cast alternatoru, zadna izolepa. Dokonce mi rikal sumu, kolik by to normalne stalo a bylo to snad nekolik tisic (2500,-?). Stejny dopis jako on, jsem dostal i ja. Pozvali me do servisu k vymene a tam zjistili, ze vyrobni cislo meho vozu jiz pochazi ze serie, ktera tuto zavadu nema. Absolutne nechapu, proc jsem tam tedy musel prijet. Prece snad maji papiry, kde je uvedeno vyrobni cislo vozu a jeho majitel? Omluva zadna a to jsem tam jeste pul hodiny cekal, nez si to telefonicky overi. Ted uvidim, co mi udelaji s tim startovanim. Zitra snad vyjedu konecne nadrz skoro doprazdna a vezmu Aral. Cim dal vic mam ale pocit, ze to benzinem nebude.
neregistrovaný "Marty111"
23. 11. 1999 19:46
Re: Focus - vady
Co se těch nešťastnych oken týče: demonstroval jsem to technikovi Fordu tak, že jsem je spustil asi do poloviny a rukou s nimi trochu zahýbal - vydávaly stejný zvuk jako na kostkách. Držím Vám palec při reklamaci. K izolepě: Možná, že v tomto případě za to servis nemůže. Zajímalo by mne, jestli se ve Vašem voze (novějším modelu)už isolepa nevyskytuje. Mám model 12/98. Všiml jsem si i několika fotek v různých časopisech z testů Focusu kolem ledna 1999. Při pohledu do motoru je jasně vidět, že jsou isolepou slepeny některé vodiče a vedení k alternátoru (např. Automobil 1/99 str. 11 - test Focus 5dv. Trend 1.6 - červená isolepa)Podle mne to v počátcích výroby Focusu suplovalo nedostatek nějakých gumových průchodek. Ale docela mne při pohledu do motorového prostoru mrazí. K rezervě: Nádrž má podle údajů výrobce 55 l. Mně se do ní podařilo natankovat 51 l ihned po rozsvícení kontrolky (v létě) jinak tankuju tak 47 - 49 l. V Ambiente není počítač, tak se to těžko zjišťuje, ale 60 - 70 km dojezd se mi zdá reálný. Docela mi vadí, že se ručka palivoměru v době, kdy se rozsvítí hladové oko, již dotýká hrany rysky min. Ale aspoň mne to nutí hned tankovat. Ke spouštění motoru: Ze zkušenosti vím, že to dělaly i Escorty 1.6 (jinak naladěný Zetec - stejný motormanagement). Při nízkých teplotách doporučuje startovat pod plynem (1/4) i příručka Ford. Já zatím nejníž startoval tak kolem 0 až -5 bez plynu, ale pak se má motor tendenci "dusit" - pomůže trochu plynu. Inu šikovná pravá noha je nekdy pořád víc než technika. V benzinu to asi nebude. Spíš v nastavení řídící jednotky. Ale nic vážneho. Jestli bych u Focusu na něco vsadil, tak je to právě spolehlivost motoru, převodovky a podvozku.
neregistrovaný "Ray1"
24. 11. 1999 05:44
Re: Focus - vady
Diky za radu k tem oknum. Jeste dnes si to zkusim "nanecisto". Na tu izolepu se podivam odpoledne. Ted rano je venku tma. Predtim jsem si ale nikdy niceho nevsimnul. K te nadrzi: Po rozsviceni kontrolky take tankuju 51 litru. Jen me zmatlo, ze ta rucicka ukazuje temer prazdnou nadrz. Po ujeti asi 30km s rozsvicenou kontrolkou jsem to uz s nervama nevydrzel a radeji zajel k benzince. Mel jsem pocit, ze kazdou chvili mi musi zhasnout motor. Ona ta rucicka ukazatele paliva stejne ukazuje tak podivne. Kdyz mam plnou nadrz, tak 150-200km se ani nehne, je na maximu. Pak zacne dost rychle klesat k pulce, tesne pred pulkou se na chvili zbrzdi, pak klesa k minimu strasne rychle a tam se opet chvili zastavi. Zrejme ma palivova nadrz nejaky podivny tvar a vyska hladiny se meni nestejnomerne. ........... Vcera jsem natankoval Aral a dnes rano - startuju bez plynu v pohode, zadny problem. Musim to jeste vyzkouset, protoze predtim se mi take obcas stalo, ze jsem nastartoval bez problemu. Mimochodem, mne se nezda, ze by se psalo v prirucce Fordu Focus o startovani za snizenych teplot pod plynem, prave naopak. Jeste dnes se na to mrknu. Pokud by to byla pravda, co katalyzator??? A jeste dotaz: posledne jsem natankoval u Benziny. Od te doby jsem mel problemy s tim startovanim. Nezda se mi, ze by Benzina mela nekvalitni palivo. Co Vy na to?
neregistrovaný "idark"
24. 11. 1999 13:21
Re: Focus - vady
S Benzinou mam take spatne skusenosti.Vzal jsem naftu do Escorta a po nastartovani to trochu zakourilo a moc to nejelo.U OMW je nafta lepsi.S bezinem nevim....?
neregistrovaný "Ray1"
24. 11. 1999 10:06
Re: Focus - vady
V prirucce k Focusu - strana 98 - Spousteni benzinoveho motoru - Studeny/horky motor: Seslapnete plne pedal spojky a spustte motor, aniz byste se dotkli pedalu akceleratoru.................... obrazek plynoveho pedalu je vyrazne preskrtnut! ?!?!?!?!? Plyn se ma pridat, pokud jsou potize se startovanim pouze pri extremmnich mrazech - teploty -25 C.
neregistrovaný "Marty111"
22. 11. 1999 18:37
Re: Focus - vady
Zatim mi ten mechanismus jen objednali - nechávám to až na kontrolu v 15000 - prý podobný problém již řešili. Osobně si myslím, že spíš vržou výplně dveří. Pravda ovšem je, že se okno dá posunovat nahoru a dolů asi o 5 mm rukou v částečně otevřené poloze. Jinak vibrace ustanou, když okno malinko spustím tak o 3 mm. Ještě otázka na servisní interval. Píšete v 5000 km. Já žiju v přesvědčení že je první prohlídka stanovena na 12 měs. nebo 15000.
neregistrovaný "Ray1"
23. 11. 1999 05:21
Re: Focus - vady
Vcera jsem si skutecne vsiml, jak jste psal, ze ty okna ted, kdy se ochladilo, prestala vrzat. Ted zas nevim, jak budu v servisu dokazovat, ze mi opravdu drnci. Navic, Uherske Hradiste je sama asfaltova rovina, takze tam ani neni kde ty okna rozvibrovat. I kdyz ja uz jsem je na tento problem upozornoval a oni o nem vedeli. Podstatne je, ze u Vaseho servisu tento problem jiz resili. Urcite si to obvolam a dam Vam vedet, jak jsem dopadnul.

K te prohlidce. Mate skutecne pravdu v tom, ze prvni garancni prohlidka je 15000km nebo 12 mesicu, ale ja jsem pri koupi sveho vozu obdrzel takovy listecek, kde bylo pozvani na prohlidku po 5000km nebo 6 mesicich. Davali to vsem majitelum novych vozu. Nevim, zda to je akce Fordu nebo firmy Autospol, u ktere jsem v pulce dubna kupoval vuz. Mam pocit, ze to ale zavedl primo Ford. Po skonceni prohlidky totiz psali fakturu na 969 Kc, kterou jsem neplatil, jenom podepsoval. Pokud prvni vozy Focus byly skutecne tak poruchove, mozna Ford vedel, proc to dela. :-)
neregistrovaný "Ray1"
23. 11. 1999 05:38
Rezerva v nadrzi
Chtel bych se zeptat. Nevite nekdo nahodou, kolik Ford Focus 1.6 Zetec ujede asi kilometru po rozsviceni kontrolky paliva? V servisu mi rikali, ze maji overenych 60 kilometru a to mi pripada docela malo. Nikde v papirech jsem to nevycetl.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "karta"
23. 11. 1999 22:16
benzin 98 do 2.l FOCUS
Nazdar,

tak jsem zkusil nalit do mojeho noveho Focuse 2.0l vykonejsi benzinek => 98 Natural. Musim rici, ze se je to znat a docela se to ozivilo. Pouzivate to nekdo standardne? V technicaku je, a lidi od Forda tvrdi, ze se to ma krmit jen 95.

Karta
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Ray1"
24. 11. 1999 05:52
Re: benzin 98 do 2.l FOCUS
Natural 98 je mozne tankovat do Focusu bez problemu, v servisu mi to doporucovali s poznamkou, ze Natural 95 postaci. Kolega to zkousel a jeho motor se mi zdal skutecne zivejsi a mimoradne tichy. Osobni zkusenosti nemam, ale zajima me to. U nas ale mame ceny dost rozdilne. Natural 98 je tu podstatne drazsi. Natural 95 vcera u Aralu 24,40 a Natural 98 myslim nejak pres 26,- Kc.
neregistrovaný "karta"
23. 11. 1999 22:20
jeste 98 benzin
... jo zapomel jsem dodat, ze v Praze jsem objevil JET pumpu, ktera ma stejnou cenu za 95-98. Celych skvelych 25.90/l. Proto jsem to zkusil.

Otazka je, zda-li se zvedne tez spotreba. Zatim jsem jeste nevyjel nadrz, takze nevim.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Marty111"
24. 11. 1999 11:51
Re Prirucka a Benzina
Teď to vidím: "-25`C". Moderní motory se startují bez plynu, ale katalyzátor musí vydržet i postup "přeplavený motor" s plným plynem, takže bych to nebral tak dramaticky. Nicméně na straně 100 je postup pro diesel a tam je obrázek akcelerátoru nepřeškrtnutý a hned v prvním odstavci se píše: ... aniž byste se dotkli plynového pedálu (akcelerátoru). Ta příručka je dosti špatně napsaná a ještě hůře přeložená. Ale jestli Vaše potíže přestaly s natankováním Aralu - znamená to jediné: Benzina ještě nedává do benzínů zimní aditiva, takže se jí ještě nějakou dobu vyhnu. Nemyslím si, že rozdíly mezi benzíny u VELKÝCH čerpacích stanic jsou v kategorii kvality a nekvality. Prostě zima přišla dřív a Benzina zaspala ... Podle všeho to vypadá na vodu v benzínu. Asi by preventivně pomohlo nalít do nádrže nějaký zimní přípravek. Ale jaký? Fordi jsou docela citliví na to, co se do jejich výrobků leje, ale nikde jsem nenašel žádné zimní aditivum do benzínu od Fordů nebo Motorcraftů a nerad bych přišel o záruku ... Nemáte s tím zkušenost?
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "menzl"
24. 11. 1999 12:20
Re: Re Prirucka a Benzina
Taky se mi stalo, ze jsem natankoval vodu a skubalo to.Da se to odstranit nalitim VELFOBINu do nadrze {myslim ze se to tak pise}.Voda se na to navaze.Precti si navod k pouziti, jeste maj to snad u vsech pump.
neregistrovaný "Ray1"
24. 11. 1999 14:27
Re: Re Prirucka a Benzina
Se zimnimi aditivy zkusenosti nemam. Predtim jsem mel Felicii a zadne problemy se startovanim v mrazech nebyly. Ted je mirne pod nulou a mne na krizovatce trikrat "chcipnul" motor. Jakmile se trochu zahral, tak to bylo v pohode. Za chvili jedu pryc a auto mi stoji venku uz 5 hodin. Mame tu ctyri pod nulou, tak uvidim, jake prekvapeni me ceka. Zitra se ozvu.

Jak je to s tim VELFOBINEM? Hodi se to i pro Ford? Kdyz tak brnknu do servisu.
neregistrovaný "menzl"
24. 11. 1999 18:18
Re: to ray
Myslim ze se to hodi pro jakekoliv auto.Pamatuju-li si to dobre je to kapalina na bazi lihu a v nadrzi na sebe nejak navaze vodu a to se pak spali.Me to odstranilo skubani, po natankovani benzinu s vodou.Mam Sierru-karburator takze mi je celkem jedno co to v motoru dela-hlavne ze to prestalo skubat.Radsi se ale zeptej primo u Fordu, at si toho Fokuse nenaprdnes.
neregistrovaný "Ray1"
24. 11. 1999 14:46
To Marty - cerna vyjimka
Jeste jsem si vzpomnel, co jsem Vam chtel. Cetl jsem Vas prispevek v chatu "Ford - par rad zadarmo primo od zdroje", kde se rozepisujete o zavadach na Vasem voze. Musim rict, ze jste mne skutecne dobre pobavil i kdyz Vam asi do smichu neni. To snad neni pravda. Takove auto je na kompletni reklamaci, obdivuju Vas, ze mate odvahu to sam spravovat. Ja mam vyrobu 3/99 a hlasite klepu na drevo...az na par drobnosti v interieru a ty okna je to bezproblemu. Primo do Velke Britanie, na hlavni centralu Fordu, jsem ale napsal dopis, kde jsem trochu pokritizoval kvalitu laku. Mam stribrnou metalizu a kdyz si da clovek praci, kazy nejake najde. Auto za pul milionu by mohlo mit lak snad bez vad. Jsou to ale drobnosti.

Zcela sam ale podobne problemy nemate. Prvni serie Focusu zrejme byly skutecne spatne. Od videni znam majitele Focusu, ktery uz malem vuz kvuli opakujici se zavade vratil zpet. Ceka ted na dalsi opravu a jestli bude opet auto zlobit, tak uz ho nechce ani videt. Jeste ze jsem kvuli dodacim lhutam Focusu musel cekat az do dubna. Vuz jsem totiz obhlidnul v prosinci 98 a objednaval ho v lednu 99.Tehdy uz brali pouze objednavky na breznovou vyrobu, takze ta uz asi byla vychytana. Na tu izolepu jsem nezapomnel, ale mrknu se na to az v garazi. Venku je zima. :-)
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "Marty111"
24. 11. 1999 23:56
Re: To Marty - cerna vyjimka
Jen pro doplnění. Všechny v mém příspěvku popsané závady jsem již většinou sám (některé i v servisu) odstranil. Dokonce s přezutím na zimní pneu auto (světe div se)dost ztichlo. Ty letní Pirellky snad konstruovali pro použití na železnici! Takže teď s tím autem mohu být spokojen. Jen mne ve snu nenapadlo, že budu deset let po revoluci dodělávat doma "kapitalistický" výrobek, tak jako otec kdysi nově zakoupenou Škodu 1000 MB.
neregistrovaný "Ray1"
25. 11. 1999 05:54
Re: To Marty - cerna vyjimka
Jezdim na Continentalech a auto podobne problemy s hlucnosti nema. Vcera jsem se dival na tu izolepu a pri pohledu shora je jeden z vodicu skutecne omotan cervenou izolepou. Kolega, kteremu kvuli mozne zavade provedli tu vymenu, ma stejnou izolepu jako ja a asi i Vy. Rikal mi ale, ze mu menili neco ve spodni casti alternatoru. Zvrchu na to moc nemakli. K oknum: zkusil jsem s nimi zalomcovat a vertikalne s nimi pohnu snad o 3 cm. Ten zvuk se mi moc nedari napodobit, ale snad to bude stacit. Startovani je lepsi, ale jeste to neni ono. Tento tyden vydrzim a pokud to nebude OK, v pondeli volam servis. S temi aditivy to bude asi reseni, ale prvni pockam, co vymysli oni.
neregistrovaný "Marty111"
26. 11. 1999 02:01
Re: To Marty - cerna vyjimka
Zkusil jsem taky cvičně zavrzat okny - a skoro nic - asi se to dá reklamovat jen v létě. Ale vážně: 3 cm vertikální vůle by měla být pádným argumentem na výměnu! Podle informace technika Fordu se tam údajně nikde nedá nic dotáhnout a vůle - jak jsem to pochopil, je příčinou pazvuků. Ta izolepa - hmm. Asi se pořád na Focus dívám optikou člověka, pro kterého je půl milionu dost peněz. Ve skutečnosti je to lidovka - nižší střední třída - venku ho ta samá cílová skupina kupuje jako n-té auto do rodiny, na nákupy pro paní k dětem ... nezbývá než nad tou izolepou zavřít haubnu a obě oči.
neregistrovaný "Jiri11"
24. 11. 1999 15:49
stresni okno
Koncem tydne bych rad objednal Focus Kombi 1.8 benzin. Na klimatizaci nemam. Bylo by prinosem stresni okno?
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "maxipes"
24. 11. 1999 15:51
Re: stresni okno
Určitě.
neregistrovaný "Marty111"
24. 11. 1999 18:49
Re: stresni okno
Rozdil mezi klimatizací a střešním oknem je asi 23 t. Kč - oželil bych metalízu a alarm nebo tak něco, ale klima je v současném klimatickém období už asi nutností. Uklidíte zimní gumy a během jednoho dvou týdnů si rád přichladíte klimatizací... Kromě toho já osobně jezdím po městě věčně se zapnutou recirkulací - na otevření oken - natož střešního ani pomyšlení ...
neregistrovaný "Ray1"
25. 11. 1999 05:59
Dva dotazy na odborniky
1) Jake doporucujete zimni pneumatiky na Focus, respektive na Fordy? Druhy dotaz tak uplne nesouvisi s auty 2) Mohu mit v aute dve hands-free sady pro dva ruzne mobilni telefony?
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Ray1"
25. 11. 1999 06:08
Stresni okno versus klimatizace
Klimatizace je nepochybne vykonnejsi, ale take drazsi. Osobne bych doporucoval mit oboji. :-) Ono je totiz docela fajn mit nad hlavou oblohu (takovy "nedodelany" kabriolet), ale v lete zase stresni okno neochladi tak, jako klimatizace. A nezapomenme take na zdravi: Lide, kteri jezdi s otevrenym stresnim oknem, mivaji problemy s krcni pateri. Citlivejsi lide zase byvaji z klimatizace casto nachlazeni - pri vystupovani z klimatizovaneho vozu do rozpaleneho dne trpi dost organismus nahlymi zmenami teplot. Muze se to ale kompenzovat tim, ze asi 10-15 minut pred koncem cesty zacnete postupne vyrovnavat teplotu uvnitr vozu s okolnim prostredim.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "cubka"
26. 11. 1999 07:41
Pitomci
Focus je sracka
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Ray1"
26. 11. 1999 11:52
I takovy jsou mezi nami
Blahoslaveni chudi duchem. Mejme soucit s temi, kterym priroda nenadelila a jeste je takto nazvala.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Ray1"
26. 11. 1999 11:57
Novy chat
Mimochodem, mne se take zrovna dvakrat nelibi nazev tohoto chatu - At zije FOCUS! Vypada to, ze chceme nekoho presvedcovat o kvalitach tohoto vozu a nic jineho nezname. Co takhle obycejnejsi nazev - FORD FOCUS ??? Pokud jste pro, zalozme novy chat, kde obcas pokecame o Fordech Focus a jinych vecech okolo.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Marty111"
27. 11. 1999 10:56
Re: Novy chat
Ten nazev není nejlepší, klidně se přestěhuji.
neregistrovaný "Marty111"
27. 11. 1999 11:09
Hlučné servo při studeném motoru.
Když krátce po nastartování otočím volantem je slyšet takový chrastivý zvuk až pístání (ne moc hlasitý, je slyšet zvenku při otevřeném okně). Po mírném ohřátí motoru (cca. 1min) vše ztichne. Víte někdo co to způsobuje? Mám nepříjemný pocit, če se tu chvíli nemaže čerpadlo nebo tak něco. Pro doplnění: kapalina serva je asi po 14000 km u rysky min - u nového vozu byla tak někde uprostřed. Přitom chytrá knížka uvádí, že by měla být za studena na rysce max.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Ray1"
27. 11. 1999 13:58
Zmena chatu
OK, tak se stehujem na FORD FOCUS. Pokracujme tam.
Rozbalit vlákno
0