Způsob zabezpečení u vozů se startováním kartou je zcela stejný jako s běžným elektronickým klíčem. to znamená že karta generuje plovoucí kód / mnohonásobně měnitelný v počtu několika desítek až stovek tisíc kombinací / a na druhé straně počítač ve voze musí umět tuto kombinaci přečíst a vyhodnotit jako oprávněnou. Po kladném vyhodnocení teprve sepne elektrické obvody a umožní startování tlačítkem. Je to pouze jiná forma běžného elektronizovaného klíče. Z toho plyne pro zloděje pouze to, že si musí opatřit / dá se to ve světě normálně koupit / přístroj který generuje číselné řady tak jako karta nebo klíč. Je to velikosti dálkového ovladače na televizi či jinou elektroniku, trvá to však o chvíli déle než s originál. kartou. Viděl jsem to dokud jsem sloužil jako policista v činnosti a trvalo otevření více vozů na parkovišti / které byly vybaveny eklektronickým klíčem / cca 10 - 15 minut. Z toho je zřejmé že se nejedná o zlepšení zabezpečení, ale pouze o zvýšení luxusu ovládání vozu spíše bych řekl o módní záležitost.
Mno,Ital to tu vylíčil,jak kdyby stačilo koupit někde v Baumaxu univ.dálkač a s ním poodemykat celé parkoviště. >😁 Takhle jednoduché to samozřejmě není,to by se u nás kradlo v zcela jiných dimenzích.
V dobách kdy dálkače začínaly a výrobci ještě nevěděli co všechno jsou zloději schopni vymyslet to takhle skutečně šlo,nepoužíval se plovoucí kód,stačilo odchytit kód při zamykání a nasledně tento uchovaný kód znovu použít.Nebo nějakým generátorem kódu skenovat přijímač tak dlouho až se trefil do kódu.Nebo další finty.Toto se ale dělo před mnoha lety a taková auta už snad ani nejezdí,nebo jezdí ale pro zloděje jsou neatraktivní.
Výrobci ale taky nespí a postupně do svých zařízení integrovali mnoho dalších prvků,z těch základních např. plovoucí kód (ne tisíce,ale miliony kombinací,které se po každém použití mění podle matematických klíčů jak v přijímači,tak ve vysílači),ochranu proti skenování,po několika neúspěšných pokusech se přijímač zablokuje,tutiž se zloděj z nějakým generátorem může jít vycpat.Atd.,atd....
Toto všechno s děje při odmykání auta,ať s kartou nebo dálkačem,karta je při odemykání obyčejný dálkač jako u všech ostatních typů aut.
Při startování pak karta funguje jako normální imobilizer v klíči,kdy čip imobilizeru není v klíči,ale v této kartě.
Takže jediný rozdíl je v nepřítomnosti mechanického klíče spínací jednotky.
Mno,Ital to tu vylíčil,jak kdyby stačilo koupit někde v Baumaxu univ.dálkač a s ním poodemykat celé parkoviště. >😁 Takhle jednoduché to samozřejmě není,to by se u nás kradlo v zcela jiných dimenzích.
V dobách kdy dálkače začínaly a výrobci ještě nevěděli co všechno jsou zloději schopni vymyslet to takhle skutečně šlo,nepoužíval se plovoucí kód,stačilo odchytit kód při zamykání a nasledně tento uchovaný kód znovu použít.Nebo nějakým generátorem kódu skenovat přijímač tak dlouho až se trefil do kódu.Nebo další finty.Toto se ale dělo před mnoha lety a taková auta už snad ani nejezdí,nebo jezdí ale pro zloděje jsou neatraktivní.
Výrobci ale taky nespí a postupně do svých zařízení integrovali mnoho dalších prvků,z těch základních např. plovoucí kód (ne tisíce,ale miliony kombinací,které se po každém použití mění podle matematických klíčů jak v přijímači,tak ve vysílači),ochranu proti skenování,po několika neúspěšných pokusech se přijímač zablokuje,tutiž se zloděj z nějakým generátorem může jít vycpat.Atd.,atd....
Toto všechno s děje při odmykání auta,ať s kartou nebo dálkačem,karta je při odemykání obyčejný dálkač jako u všech ostatních typů aut.
Při startování pak karta funguje jako normální imobilizer v klíči,kdy čip imobilizeru není v klíči,ale v této kartě.
Takže jediný rozdíl je v nepřítomnosti mechanického klíče spínací jednotky.
Kazdopadne zlodeji pri slusne motivaci prekonaji vsechno, imobilizer taky moc neresi kdyz staci vymenit ECU a jede se... Kazdy si najde nejake reseni, ja kupuju levna neatraktivni starsi auta, nepojistuju, nezabezpecuju, kdyz to nekdo ukradne (jeste se nestalo) tak me to nezruinuje. Na nepojisteni uz jsem v podstate usetril na dalsi auto, tak jsem pripadne v plusu 😉
JardaB - napr. u Meganu II (a asi aj Lagune, ale to neviem naisto) nestaci vymenit ECU. Musis vymenit este aj jednotku vnutorneho komfortu (uz som zabudol aku ma skratku) a hlavne elektromechanicky posilovac riadenia. Malickost - 4 hodiny prace 😄
Ten elektromechanicky posilovac je totizto namontovany priamo na volantovej tyci a je skombinovany v jednej jednotke spolu so zamkom riadenia. Bez toho, aby tento zamok dostal po drotoch spravne info z ostatnych dvoch jednotiek to jednoducho neodomkne volant.
Naopak u Fabie je to relativne jednoduche, lebo tam je treba vymenit tacho, kde je logika imobilizeru (robota na 30 sekund) a ECU - dalsich 30 sekund.
Ten elektromechanicky posilovac je totizto namontovany priamo na volantovej tyci a je skombinovany v jednej jednotke spolu so zamkom riadenia. Bez toho, aby tento zamok dostal po drotoch spravne info z ostatnych dvoch jednotiek to jednoducho neodomkne volant.
Naopak u Fabie je to relativne jednoduche, lebo tam je treba vymenit tacho, kde je logika imobilizeru (robota na 30 sekund) a ECU - dalsich 30 sekund.
Já mám nyní celkem drahé auto😲ktávku combi,nikdy jsem nic drahého neměl,takže jsem nikdy neměl ani nějaké pojištění,nebo tak něco....
Jak mi doporučujete zabezpečit???
Zatím jsem tam dal Construct a je tam alarm :?
Jak mi doporučujete zabezpečit???
Zatím jsem tam dal Construct a je tam alarm :?
doporučuji web https😐/www.allianzdirect.cz ,tam si lze spočítat přesnou výšku pojistky na míru.
Já jsem se tam dopočítal o cca 8tis. nižší částky (cca 18tis.Generali vs. cca 10tis.Allianz) ,než platím teď Generali za ručení+hav.,navíc s 5% spoluúčasti oproti 10% od Generali.A to jsem před rokem,kdy jsem auto pojišťoval,vybral Generali jako nejlevnější,vlastně levnější byl tehdy už jenom Triglav,ale ten mi v salonu nechtěli udělat.
Takže v nejbližší možné době končím s Generali . :?
Já jsem se tam dopočítal o cca 8tis. nižší částky (cca 18tis.Generali vs. cca 10tis.Allianz) ,než platím teď Generali za ručení+hav.,navíc s 5% spoluúčasti oproti 10% od Generali.A to jsem před rokem,kdy jsem auto pojišťoval,vybral Generali jako nejlevnější,vlastně levnější byl tehdy už jenom Triglav,ale ten mi v salonu nechtěli udělat.
Takže v nejbližší možné době končím s Generali . :?
Vyplati se i od min. Rekl bych tak od 300kkc vys. Navic jedine co je drahe je prvotni nakup toho zarizeni. Takze se holt clovek pri koupi vozidla rozhodne jestli chce (napr.) xenony nebo tohle a ma vystarano.
Navíc, člověka, kterej má no, aby si platil Sherloga, rozhodně odcizení vozu v tebou uváděné cenové kategorii nezrujnuje. Je potřeba to vidět i v této optice.
PS: Navíc levnější auta lze RELATIVNĚ účinně zabezpečit i daleko levněji. Tato zabezpečení jsou však u drahých vozů, kde se těmhle šu..... vyplatí vyšší riziko i náklady, zdaleka ne tak účinná.
Navíc, člověka, kterej má no, aby si platil Sherloga, rozhodně odcizení vozu v tebou uváděné cenové kategorii nezrujnuje.Myslis ze pokud clovek plati cca 6000,- rocne za Sherloga(nebo kolik to je), ze spada do skatulky "clovek, ktereho nezruinuje odcizeni auta"? To abys tam zahrnul skoro kazdyho majitele auta, neb pri povinnym platis neco podobnyho 😄
Zadruhé neplatíš jen jen Sherloga, ale i plno dalších věcí, k tomu "amortizaci" vstupního poplatku.
Zatřetí, nepříde ti jako sakra luxus pak platit nějakých 25 000 - 30 000,- ročně za auto (Sherlog, PR, pojištění), který má zbytkovou hodnotu nějakých 100 000,- (a to eště kdoví jestli)?? A to do toho eště nepočítám vstupní a jednorázový poplatky.
Nevim, jako nerikam ze to kazdej da ani nemrkne, ale takova darda jak naznacujes to zase neni. Kdyz si to vezmes, tak clovek s povinnym pro "bezny" obsah 1.3-1.6 + Sherlog zaplati prakticky totez, co clovek s dvoulitrem (bez Sherloga). No dobre, je to drobet vic, ale neni to zadnej silenej majlant.
Kdyz se na to podivas takhle, tak to tak hrozne zase nevypada. Je to petikilo mesicne, to ti tam upadne do nadrze daleko casteji.
Sherlog Classic - 17.154,- Kč
Sherlog Optimum - 33.538,- Kč
roční poplatek je stejný a to 6.545,- Kč + 952,- každoroční revize.
Pokud si jej budete chtít předělat do druhého auta, tak poplatek za demontáž je😒br />
Sherlog Classic - 1.369,- Kč
Sherlog Optimum - 2.559,- Kč
a opětovná montáž do nového auta😒br />
Sherlog Classic - 2.975,- Kč
Sherlog Optimum - 5.950,- Kč
Ale porad si nemyslim ze to je pouze pro lidi s autem za 1mil a vyse.