30 komentářů
zaleží samozřejmně na stavu kotouče,ale 60000km je dost malo na to aby se s kotouči něco dělalo.Mame doma O1 1,6 a kotouče jsme stačeli při 90000km a 145000Km vždy pouze lehké srovnaní a ještě v pohodě,ted najeto 168000km.Brzo bude po nich.Na Fabii 1,9TDi najeto 78000km a orig.desky a v pohodě,zadek už měněn při 51000km.Jsou tam kotouče,taky v poho.Na te O1 je i orig.výfuk,tlumiče a další věci a to musím říct že když je potřeba tak se to přeloží a jede se 300km,asi jsme koupili vzacný kus.Auta vždy kupujeme nová. 😊
A co se týká posledního dotazu - ano - pokud vím, tak vše, co z tvého auta vymontují stále patří tobě (logicky), takže by ti to měli dát.
Jenže vzhledem k tomu, že běžně to nikdo nechce (co by s tím taky kdo dělal, že), tak bych je na to rozhodně upozornil předem - "pokud budete měnit kotouče, prosím ty staré nevyhazujte, chtěl bych si je vzít".
Jenže vzhledem k tomu, že běžně to nikdo nechce (co by s tím taky kdo dělal, že), tak bych je na to rozhodně upozornil předem - "pokud budete měnit kotouče, prosím ty staré nevyhazujte, chtěl bych si je vzít".
z mojej praxe z roznymi autami, jedny kotuce vydrzia 2 az 3 sady platniciek (rovnaky styl jazdy) .... O I 1.6 bola jedina vynimka (a nielen u mna)... na nej som mal pravidelne kotuce skor v * ako platnicky 😉 pravidelna vymena po 20-30 tis. km... na inych autach cca 40-60 tis.
Díky za Vaše názory a náměty, vyřeším to, když výměna, tak staré vrátit, ale zase to abych u toho byl nebo mi vrátěj kotouče jakéhosi " závodníka " . Ještě jednou díky, opatrujte se a mnoho šťastných km.
Není dobré brzdit ani moc často a razantně,ale člověk neušetří ani když nebrzdí skoro vůbec,podřazuje atd.Na fabii najeto cca 75tis.,desky tak na 2/3,ale REZAVÉ kotouče z vnitřní strany.Takže kotouče stáhnout a desky nové,protože ta rez jim dala řádně zabrat,jejich povrch byl jak měsíční krajina.
Tomuto lze předejít, a to platí hlavně pro mokrou cestu a prosolený sníh je potřeba před dojezdem a delším stáním pořádně probrzdit,aby se kotouče vysušily.
Doufám že jsem moc nevybočil z tématu.. 😉
Tomuto lze předejít, a to platí hlavně pro mokrou cestu a prosolený sníh je potřeba před dojezdem a delším stáním pořádně probrzdit,aby se kotouče vysušily.
Doufám že jsem moc nevybočil z tématu.. 😉
Kotouče jsem na Feldě měnil cca po 68 tis. km, protože při brždění to začalo na levé str. bouchat, zjistilo se, že na jednom nepatrná prasklinka (vlásečnice). Vyměněno za origo. Doporučuji koupit jen originál, ne nějaké no name. Nejsem tak bohatý, abych mohl kupovat levné věci 😉
Takže kotouče stáhnout a desky nové,protože ta rez jim dala řádně zabrat,jejich povrch byl jak měsíční krajina.
Presne tohle se mi stalo u fungl novych kotoucu od ATE na zadni naprave Octavie, pote co jsem nechal auto nejakou dobu v zime stat.
Presne tohle se mi stalo u fungl novych kotoucu od ATE na zadni naprave Octavie, pote co jsem nechal auto nejakou dobu v zime stat.
Citace z manuálu 😒br />
"Tloušťku brzdového kotouče si změříme po obvodu na několika místech. Minimální tloušťka brzdového kotouče v předu je 19mm a u silnější octavia 150PS je minimální tloušťka 22mm. U zadních brzd 7mm.
Tloušťku brzdového obložení si můžeme zkontrolovat tak, že si změříme tloušťku vnitřní i vnější brzdové destičky i s kovovou destičkou. Hranice opotřebení přední brzdových destiček je 7mm i s kovovou destičkou u zadních kotoučových 7,5mm. Kontrolujeme destičky na obouch stranách.
A měníme taky obě. "
Kotouče se dají posuvným měřítkem změřit. Tloušťka nových je buď 22 nebo 24 mm. Podle motorizace. No ale jestli se blíží hranici výměny,tak
i zvážit, že na další garančku pojedeš nejdřív za rok .
"Tloušťku brzdového kotouče si změříme po obvodu na několika místech. Minimální tloušťka brzdového kotouče v předu je 19mm a u silnější octavia 150PS je minimální tloušťka 22mm. U zadních brzd 7mm.
Tloušťku brzdového obložení si můžeme zkontrolovat tak, že si změříme tloušťku vnitřní i vnější brzdové destičky i s kovovou destičkou. Hranice opotřebení přední brzdových destiček je 7mm i s kovovou destičkou u zadních kotoučových 7,5mm. Kontrolujeme destičky na obouch stranách.
A měníme taky obě. "
Kotouče se dají posuvným měřítkem změřit. Tloušťka nových je buď 22 nebo 24 mm. Podle motorizace. No ale jestli se blíží hranici výměny,tak
i zvážit, že na další garančku pojedeš nejdřív za rok .
@zanek: By me zajimalo, z ktereho manualu jsi dana data cerpal. V oficialni prirucce jsem nic podobneho nenasel.
K tem tloustkam - zarazi me informace, ze v predu musi byt minimalne 19mm, u silnejsich 22 mm a pritom by mely mit nove pouze 22 nebo 24mm. To by to sjeti pak myslim dlouho netrvalo (z 22 na 22 😉 Myslim, ze opotrebeni se da poznat pouze pohledem - neverim, ze v servise to presne meri.
Me osobne upozornovali na snad peti garanckach (a 15tkm), ze priste uz bude treba vymenit desticky. A nakonec se menily desky i kotouce az ve 130 tkm vpredu a ve 150 tkm vzadu (jezdim holt dlouhe dalnicni streky a brzdy na OI RS byly vetsi nez standardni) Az se v servise divili, jestli pry vubec brzdim ;o)
K tem tloustkam - zarazi me informace, ze v predu musi byt minimalne 19mm, u silnejsich 22 mm a pritom by mely mit nove pouze 22 nebo 24mm. To by to sjeti pak myslim dlouho netrvalo (z 22 na 22 😉 Myslim, ze opotrebeni se da poznat pouze pohledem - neverim, ze v servise to presne meri.
Me osobne upozornovali na snad peti garanckach (a 15tkm), ze priste uz bude treba vymenit desticky. A nakonec se menily desky i kotouce az ve 130 tkm vpredu a ve 150 tkm vzadu (jezdim holt dlouhe dalnicni streky a brzdy na OI RS byly vetsi nez standardni) Az se v servise divili, jestli pry vubec brzdim ;o)
K tem tloustkam - zarazi me informace, ze v predu musi byt minimalne 19mm, u silnejsich 22 mm a pritom by mely mit nove pouze 22 nebo 24mm. To by to sjeti pak myslim dlouho netrvalo (z 22 na 22 😉 Myslim, ze opotrebeni se da poznat pouze pohledem - neverim, ze v servise to presne meri.
Howard : neumíš číst.
Nový kotouč 22 mm, sjetý 19mm
Nový kotouč 24 mm, sjetý 22 mm
Kapišto?
Jinak vřele doporučuji dodžet tyto minimální rozměry sjetého kotouče.
Howard : neumíš číst.
Nový kotouč 22 mm, sjetý 19mm
Nový kotouč 24 mm, sjetý 22 mm
Kapišto?
Jinak vřele doporučuji dodžet tyto minimální rozměry sjetého kotouče.
Pozor na jednu vec. Kdyz budes davat auto do autorizovaneho servisu Skodovky, tak s tebou technik sepise zakazkovy list. A na nem je dole malinkatym pismem napsano, ze vymontovane puvodni soucastky a dile se NEVRACI !!. Malokdo si toho vsimne, a podepise ten zakazkovy list, jak technik pozaduje. TAkze, kdyz budes chtit vratit puvodni dily, tak je potreba si to nechat nejlepe napsat do zakazkoveho listu, jinak to automaticky vyhodi. Nebo spis ti vymeni v lepsim pripade dobry dil za novy, ktery zaplatis a ten puvodni jeste dobry nekomu jinemu namontuji a usetri tak. U servisu Skodovky bezna praxe. Jina praxe je, ze ti vezmou bez tveho vedomi dobry dil a vymeni ho za starsi a spatny. Ty si toho vsimnes az pote, co vyjedes ze servisu a kdyz to jdes reklamovat, tak Te vyfuckuji, ze to je nesmysl a nemuzes jim to dokazat.
Pozor na jednu vec. Kdyz budes davat auto do autorizovaneho servisu Skodovky, tak s tebou technik sepise zakazkovy list. A na nem je dole malinkatym pismem napsano, ze vymontovane puvodni soucastky a dile se NEVRACI !!.
Tohle neni uplne pravda. Zatim jsem byl v servisu 3x (pro rejpaly: pokazde na garancni prohlidce, nikoliv se zavadou 😄 ) a vzdycky bylo na zakazkovem listu policko Vratit ND, ktere stacilo zaskrtnout. O tom ze se neco nevraci tam nic nebylo.
Tohle neni uplne pravda. Zatim jsem byl v servisu 3x (pro rejpaly: pokazde na garancni prohlidce, nikoliv se zavadou 😄 ) a vzdycky bylo na zakazkovem listu policko Vratit ND, ktere stacilo zaskrtnout. O tom ze se neco nevraci tam nic nebylo.
Nebo koupit origo ND Škoda celou sadu kotoučů a destičky a nechat si to někde ve slušném servisu vyměnit. Brzdy a oleje dělají v každém srvisu. Použité ND ti vrátí a můžeš být i při výměně.
není to sice na OII ale na IBIZE 96kw se při stavu počítadla km 195.000 měnily pouze jednou zadní (130.000km) a přední (170.000km) brzdové desky. Záleží na stylu jízdy.
Sprint
JirkaFazer: Je divný, že přední vydržely dýl jak zadní, ale budiž.
Na OI přední kotouče 130000km.
Na OI přední kotouče 130000km.
...na IBIZE 96kw se při stavu počítadla km 195.000 měnily pouze jednou zadní (130.000km) a přední (170.000km) brzdové desky. Záleží na stylu jízdy.
Hmm,jak vidím řidič této Ibizy brzdové destičky vůbec nepotřebuje >😁 >😁 >😁
Hmm,jak vidím řidič této Ibizy brzdové destičky vůbec nepotřebuje >😁 >😁 >😁
Teď jsem měnil kotouče a desky na Octavii 1,9 TDi na 102 000 km. Bubny vzadu ještě O.K. Ale když jsem měl jednu z prvních fábií kombi 1,4Mpi, tak byly kotouče po 38 000 na šrot.
exup
I já jsem včera měnil na své OII, v rámci poslední záruční servisní prohlídky, destičky. To byl můj prvotní úmysl. A ejhle - ono že prý i kotouče jsou na výměnu, volají mi ze servisu. V 76 000 km. Kotouče tedy měly shodnou životnost s destičkami! To mě docela překvapilo.. Když jsem vyjel ze servisu, úplně jsem se lekl, jak to vůbec nebrzdí! Že si to musí trochu sednout mně bylo jasné, ale že až tolik, mě zaráželo. Když jsem si vezl před dvěma léty auto nové, brzdilo hned od začátku normálně. Takže jsem to viděl spíš na to, že ty kotouče mizerně odmastili. Jestli ano, i ten olej se už naštěstí odbrzdil - brzdí to už, po cca 80 km, normálně.
Dobrý den, mám Škoda Octavia 1,9TDI, 4 roky starou a mám následují cí drobné problémy. Když je venku tepleji, tak při sešlápnutí spojkového pedálu zhruba ke konci zakvičí. Zkoušel jsem to mazat silikalem atd. a nic. Ráno když je chladnejš, tak nic a odpoledne když je teplejš tak prostě kvičí a dost mě to leze na nervi. Další věc je, při puštěném topení (mám manuální klimatizaci) při zapnutí vnitřní cirkulace vzduchu se ozve v místě středového tunelu cca nad výdechem(u podlahy) u spolujezdce divné zašramocení. Přijde mi že je tam další přidavný ventilátor právě pro tu cirkulaci. Při vypnutí se nic nedějě, pouze při zapnutí a pak nic. Je jedno jestli teplý, studený, vzduch, jestli při 1, 2 , 3 atd. Nevím jestli hraje nějaká role, že tam mám Defentlock. Rád bych vás požádal o vaše názory, zda-li je to normální nebo zda-li s tím nemá někdo v obou případech zkušenosti. děkuji
Miras2
Asi je to skutečně o tom. Já navíc jezdím většinou delší trasy a tam kde to znám. Takže konkrétně na Okt.I TDI 66kW při výměně oleje ve 200 000km se mechanik divil,že asi nefunguje to čidlo, které hlídá jestli nejsou moc ojeté. Čidlo bylo v pořádku, ale kdzž už to měl rozebrané, tak jsem je nechal taky vyměnit. Na Okt.II TDI 77kW mám najeto 143 000 km a desky jsou samozřejmě původní.
zdravim, vadi mi slaby ucinek brzd na octavii, vite nekdo kolik stoji vymena zadbnich bubnu za kotouce popripade vymena prednich kotoucu za vetsi rozmer? nasel jsem si cenu materialu a tak me zajima zda se da vejit do 10ti tisic i s vymenou, zda s tim mate nekdo zkusenost. Mirek
mam octavii 2002 1.6 75kW
mam octavii 2002 1.6 75kW
mirrogw : pochybuji, že by výměna zadních bubnů za kotouče přinesla výrazné zlepšení brzdného účinku (zadní náprava má asi 30% podíl na brzdné síle).
Výměna předních kotoučů za větší znamená výměnu kotoučů a brzd a tady se obávám, že 10 000 Kč asi stačit nebude. Totéž i pro tu zadní nápravu - nové kotouče + brzdy + čepy kola, to za deset tisíc nebude.
Výměna předních kotoučů za větší znamená výměnu kotoučů a brzd a tady se obávám, že 10 000 Kč asi stačit nebude. Totéž i pro tu zadní nápravu - nové kotouče + brzdy + čepy kola, to za deset tisíc nebude.
Rád bych se zeptal, došlo k tomu, čemu jsem se úspěšně vyhýbal, ale nyní je to nutnost,Škoda Octavie II combi, 1.9 PD - při brždění mi vibruje volant, cítím vibrace do brzdového pedálu, je to jasné jsou pokroucené kotouče, mají poctivých 105 tis. km, tedy žádná sláva, myslíte, že by se daly zbrousit na magnetce? Netuším. Při koupi nových, co za značku Ferodo, Galfer, Zimmermann apod., nechci investovat šílené peníze, jen to co je nutné, tak do 4.000,-Kč za pár. Díky za názory.
Rozhodne bych nedoporucoval menit pouze desticky, stejne jako bez radneho informovani se kupovat desticky x kotouce z odlisnych sad.
BoBik