Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Zpět na článek

12 komentářů

Avatar - Slavek-TDM
Slavek-TDM
Tak jak jsem kdysi slibil, napisu par mych postrehu s jizdou se skoro novou Skodou Yeti 1.2TSI. Mame tohle auto ted jako sluzebni a tak sem mozna jeste par zkusenosti postupne pridam. Auto je 14 dni stare, ma najeto necelych 1000km, bila barva a zakladni vybava - Yeti plus par doplnku. Vybava je tedy chuda - bez klimatizace, palubniho pocitace, elektricky ovladanych okynek vzadu, ma jen ciry skla atd. Co se tyce materialu - nejsem na to moc e😜ert, ale na to ze testeri vytykaji Subaru tvrdy plasty, tak tady nevidim moc rozdil... No nic, nechme toho, tohle psat nechci.
Uz pred pul rokem na predstaveni Yetiho jsem poznal, ze jeho podvozek je asi to nejlepsi v soucasny produkci Skodovky. To se mi potvrdilo i ted, kdyz jsem 1.2ku vytahl na delsi svezeni (asi 200km po cestach ruzne kvality od temer sotoliny po dalnici). Odezva od kol je velmi dobra, rizeni docela komunikativni (na koncern) a posilovac neni prilis silny, coz mam rad. Auto se sice trochu naklani, ale v ramci tridy je to parada (ve srovnani s Foresterem MY07 napriklad, kde byly naklony o poznani vetsi). Motor ma prekvapive rychlou odezvu na plyn, zadny zpozdeni jsem nepozoroval. Pri zahrivani sice vydaval divne zvuky a otacky zajimave kolisaly, ale pote jiz bezel hladce, ikdyz s trochu hrubsim projevem, nez bych na benzin cekal. Turbo nastupuje kolem 1.700 otacek, ale kopanec neni ani zdaleka podobny TDI PD - ackoliv tah, chod i zvuk motoru se blizi vic dieselu nez benzinu. Bohuzel jednu vytku k davkovani vykonu mam - plyn funguje jako tripolohove tlacitko s hodnotami 0 (vubec nepridavam) 1 (udrzuju otacky) a 2 (plnej knedlik). Zadna progrese, nic. Navic chytrej poradce na palubce vas nuti radit nahoru uz pri 1.800 otackach a clovek pak najednou jede rychleji, nez by puvodne chtel. Nastesti 1.2ka nema tak extremni tocivej moment, aby to nejak vadilo, ale do zatacek na mokru mi kontrola trakce svitila skoro porad, coz je dusledek (ne)ovladani plynu. Auto pocitove velmi svizne zrychluje, ale kdyz zmacknete pedal na podlahu tak zjistite, ze uz se nic vic nedeje. Nejlepsi otacky jsou mezi 2-4mi tisici, nad tim sice jeste zrychlit jde, ale uz jen pozvolne az do cca 6ti tisic, kde motor uplne vydechne. Ale treba jeste neni uplne zajetej a pak se to zmeni. Sestikvalt se radi docela hezky, ale otacky na 6ku jsou skoro az moc nizky. Ve 130ti kmh toci motor 2.900 otacek a ve 175ti 4.000. Teoreticky by sestka dala snad 240 😄 Zrychleni nad 140 uz je pozvolny, ale stale slusny na objem 1.2 a pomerne velky a vysoky auto (nesrovnavat s GMC nebo Dodge RAM, prosim >😁 ). Maximalku jsem nezkousel, to si necham na prazdnou suchou dalnici (nejlepe v SRN 😉 )
Spotreba je zatim nekde mezi 7-8mi litry na sto (podle tankovani jsem jel za 7.7), ale jel jsem svizne a motor je syrovej.
Snad budu mit v nejblizsi dobe se zase svezt se svelou 1.8TSI, ktera se do Yetiho hodi asi nejvic. Tuhle kombinaci bych si klidne dokazal predstavit pred garazi - na takove to domaci jezdeni (do prace a tak) >😁 1.2TSI je velmi dobry motor, ale v aute velikosti Fabia by se projevil jeste lip. Jestli mate zkusenost s Yetim nebo 1.2TSI, klidne sem neco pripiste. Bude nas tu vic a nebudem se bat vlka nic.
Avatar - Ricardo
Ricardo
:yes:
Avatar - iudex
iudex
Fajn postrehy. :yes: Len malá výčitka: surovému autu s 1000 km si dával plný plyn do 6000 rpm?! 8-s Asi ze sluzobák...
Avatar - superkutil
superkutil
To ještě dnes někdo koupí auto bez klimatizace. Fuj! Jednak ve skleníku typu Yeti bude v létě k nevydržení a jako ojetina to bude neprodejné. Ono vůbec ty Yeti 1.2TSI 4x2 je takový kočkopes. Vypadá to jako Offroad, ale v podstatě je to slabá předokolka.
Avatar - Slavek-TDM
Slavek-TDM
No hochu, ja uz jsem to tady vysvetloval. Proste byl nejakej rozpocet a pres ten nejel vlak. Ja jsem nechtel Yetiho a chtel jsem klimatizaci. Kolega si ho prosadil - je to poolovy auto. Souhlasim, je to kockopes, ale to ze nebude jako ojetina prodejne, tomu never (i bez klimy se po nem jen zaprasi) 😉
Avatar - superkutil
superkutil
Slavek-TDM: Asi máš pravdu, těch co se budou chtít blejsknout před sousedy, že mají Yetiho bude dost, co na tom, že je to jen předokolka a s 1.2kou, to nikdo neuvidí. >😁

Můžeš nějak v kostce shrnout porovnání Yeti a Oktávka (lepší/horší)?
Avatar - Slavek-TDM
Slavek-TDM
Tak bohuzel jsem nemel tu cest s Octavii 1.2TSI, ale obecne - Yeti sedi na sirsim rozchodu a asi i protoze ma vyrazne kratsi previsy, na silnici se chova vyrazne lip i pres vyssi stavbu karoserie. Interier Yetiho je pocitove vzdusnejsi, skoro bych rekl velkej od oblasti ramen nahoru, posaz mi pripada vice zachodovej nez u O (a takovej asi skutecne je, takze clovek v zatackach trochu vic lita). V terenu jsem s Octavkou nejezdil, ale Yetak umi hodne - byt s Haldexem a bez redukce. Navic ma ruzny elektronicky blbinky pro offroad. V kostce bych rekl, ze az na velikost kufru (hlavne na delku) a zrejme o neco vyssi spotrebu (nemel jsem moznost primyho srovnani pri stejny jizde) je Yeti lepsi auto nez Octavia ve srovnatelnych vybavach.
Avatar - superkutil
superkutil
Slavek-TDM: Problém Yeti je v ceně, začíná sice na 350tis, ale za tu cenu je odrbaná předokolka. Jakmile chceš výkon a 4x4, tak přestává být cena konkurence schopná, protože se pohybuje kolem 600tis a za tu cenu seženu třeba Forester 2.0D 4x4 nebo jiné 4x4.
Avatar - Slavek-TDM
Slavek-TDM
Cena je takova jaka je. Podle toho, ze se bude vyrabet pres plan je stanovena akorat... 😉 Tak funguje trzni prostredi.
Avatar - superkutil
superkutil
Slavek-TDM: No spíš je to tím, že Češi jsou nacionalisti a koupí Škodovky si myslí, že kupují český vůz. Francouzi jsou podobní s francouzskými vozy. Vždyť se stačí podívat, jaké vraky Oktávek jsou Češi ochotni v bazarech koupit. >😁 Měli jsme ve firmě Oktávku, vrak s nalítanými 300tis.km a někdo ji koupil za 210tis.Kč. Přitom Mondeo s 200tis.km se prodalo za 120tis.
Avatar - Slavek-TDM
Slavek-TDM
Vsak to je typickej znak trzniho prostredi. Zbozi ma svou cenu v miste a v case. 😉
Avatar - Slavek-TDM
Slavek-TDM
Ja sem daval plny plny? Auto si samo davalo plny plyn, ja jsem jen slapal na pedal >😁 Navic kdybys videl, jak se auta zajizdeji a testujou, tak bys nemel takovy starosti...