To camillo_cz: Ahoj s tim ze FSI na N95 vubec netahne nemuzu souhlasit. Mam O2 1.6 FSI a daval jsem mu vzdy N98, ale jak sli ted ceny benzinu nehorazne nahoru, tak se muselo auticko uskromnit s bumbanim a misto "plnotucneho" jsem mu zacal davat "polotucny" benzin a i kdyz jsem mirný pokles vykonu zaznamenal a trosicku vetsi hlucnost a o neco vetsi spotrebu, tak nemuzu tvrdit, ze by na N95 auto jelo spatne! Ty rozdily jsou v řádu procent a navic to muze ovlivnit jeste plno jinych faktoru, nez jen palivo!
1) motor typu FSI v současné době na LPG předělat nejde, nejde jen o jiný tvar pístu, ale i o jiný typ vstřikovačů, zástavba plynu zde není schválená a montáž by vyšla cca na 50 tis. Kč-do toho jestli někdo půjde ?....
2) TDi má větší krouťák v nižších otáčkách-z mé strany trochu hloupá poznámka, (dodal jsem, že někomu to nemusí vyhovovat, mně ano), toto chápej jako výrok člověka co jezdí opravdu dost s TDi a jinými nafťáky (Man, Karosa, Iveco) a tudíž je jeho pohled trochu zkreslený.
Jinak MPi vlastním v OI, FSI jsem taky projel v OII, jede skutečně o něco lépe, ale chtěl bych vidět ty frajery, co jezdí na N95. V autosalonu mi mechanik (nechal jsem si ho zavolat), že FSI na tento benzín skoro vůbec netáhne.
FSI mohou být úsporné motory, pokud jezdí v modu chudé směsi a leje se do nich 98 oktanový benzín, na který jsou konstruovány. Nic z toho ovšem v podmínkách ČR neplatí: program ŘJ má zablokovaný "chudý režim" a RON98 do toho lije málokdo...
To jistě. Předpokládám normální jízdu, možná kapku ostřejší. Údaje při jízdě v husté koloně jsem uvedl - myslím že odhad sedí. Navíc se v nich každý nepohybuje denně.
Když se uvádí průměr, měl by to být průměr. Pokud někdo nejezdí tedy stabilně 200, to je pak jiná.
Demagogií jsem myslel to, když se srovnávaj dvě hodnoty spotřeby bez toho, aby se uvedlo, v jakejch podmínkách to který auto jezdí. Já jsem třeba teď jel z prázdnin v Rakousku s TDI za 7,5. Kdybych nedodal, že to bylo s plnym autem po dálnici a se čtyřma bicyklama na střeše, taky by někdo mohl říct, že je to na diesela hodnota na *.
Jinak tomu, že Ti V6 žere 11 při klidný jiízdě úplně v pohodě věřim, taky jsem V6 sedlával....
JJJ, ale ta demagogie jedině v tvém případě nebo toho kdo jezdí s tím R4 za 10. Ale tam se nejedná o demagogi, ale spíše o šílenství.
Sorry, ale 10 litránků je na benzín dvoulitr moderní konstrukce moc. Optimální hodnota je mezi 7-8 litry.
To že ten 10 let starý 2,5 V6 žere přes 11 je fakt, věř nebo ne. A to má najeto o dost víc než ten dvoulitr (i když nevím kolik má přesně km, tím se nám pisatel nepochlubil).
Takže jsem se pozastavil nad tím, jak je to smutné. To pak totiž nemá cenu si kupovat nový automobil za xxx tisíc, když má spotřebu o chlup lepší...
to R.Barrichello: No, trocha demagogie ještě nikoho nezabila, že jo >:D
I když je fakt, že jestli jezdí 2.0 za 10 (pokud zrovna člověk netráví většinu doby v zácpách nebo nejezdní extrémně zběsile), tak to není nic moc. Podobný hodnotly jsem dosahoval s V6 2,5 od forda, ten měl ale přes 200 koní a bylo to o něčem jinym...
FSI je předražené (tím nechci říci, že je špatné), ikdyž ta spotřeba pod 5 litrů to asi nebude reálný průměr (taky mám spotřebu v klidu 4,7 l ale v reálu je to tak 6 l - 1,9 TDI). VW rýžuje na starém motoru, asi je to záměr (na staré technice rýžuje třeba i OPEL). Na a až to nepůjde, nebo se hne kokurence půjde MPI pryč a FSI slevní.
Ahoj trasu na keter to mam 100% overene jak v O1 tak ted v O2 je pro ty co to znaji z Jeseniku na Pomezi a pak do Vapenny. Trasa dlouha 15 km. prevazne rovina, pak asi stoupani s prevysenim 150m (kopec celkem dlouhy asi 2,5 km) prumerna rychlost je vzdy kolem 55 az 57 km/h. Prevazna cast trasy cca. 9 km vede totiz bud mestem a nebo obcemi a nema smysl tam jet rychleji nez je povolena padesatka. Jinak v O2 s MPI jsem nesedel to mas pravdu, ale bylo mi to z vice zdroju receno ze FSI ma trosicku kultivovanejsi chod. (Jen kdyz je studeny a otacky motoru se pohybuji mez 1700 a 2000 tak motor trosku vyrazneji jakoby bruci, ale jakmile se zahraje coz je tak do 4 minut po rozjeti, tak to prestane).
Jinak kdyz chci jet opravdu svizne delsi trasu treba Jesenik - Olomouc - Jesenik tak si to veme cca 6 az 6,3 l/100 km prumerna rychlost byla za celou 200 km trasu 87km/h. Po dalnici jsem to jel neustale 160 az 170 podle provozu. Okresky lehounce nad 100 km a dediny kolem 60 az 70 pokud tam nejsou zatacky :-)) Ale pssst polišum to nerikejte :-)))
A auto bylo obsazeno ve dvou lidech s prazdnym kufrem a polovicni nadrzi paliva. A palivo byl N98. Muj nazor je ten ze je o docela DOST dynamictejsi nez MPI a v prumeru od 0,6 do 1 l/100km uspornejsi. A v dnesni dobe usetrit na 100 km 32kc je docela dost penez...
Dvoulitr R4 za 10 průměr? Nádherné číslo, když konstrukčně 10 let starý 2,5 V6 s automatem jezdí za 11,2. a trasy jako Chorvatsko pod 9. Holt VW umí no >:D
Takže v případě řádné zácpy, kdy to bude hodinu popojíždět ten zánovní R4 2,0 od koncernu PředNev (pardon VW) sežere 13 a ten 10 let starej V6 15. A to se vyplatí soudruzi!!!!
nemam vobec dojem ze by 1,6 MPI bol nejako hlucny motor - ked mi na OII nejaky hluk vadi tak je to bud ten od podvozku, resp. od pneumatik alebo prudenie vzduchu okolo bocnych okien vpredu, to mi lezie na nervy viacej. len keby som mal to auto kupovat este raz, urcite idem do niecoho lepsieho na ukor vybavy aj ked som s tou 1,6 MPI som celkom spokojny - vadi mi hlavne ten citelny pokles vykonu pri zapnutej klime a to, ze pri plnom aute si radsej ani niekedy netrufam predbiehat :(
Ahoj nedalo mi to a musim reagovat an vase odpovedi. Jakozto majitel nové O2 1.6 FSI a taky drive majitel nové O1 1.6 MPI. Mam tudiz zkusenost s obema motory ve ZHRUBA stejnych autech. Je sice pravda, ze vykonový rozdil mezi MPI a FSI neni obrovsky, ale je ZNATELNY ve prospech FSI!! Navic kdyz vemu, ze O2 je tezsi nez O1!!! Taky jsem se rozmyslel pri koupi O2 zda MPI ci FSI o TDI jsem neuvazoval, protoze nesnasim diesly (ale neberte to jako flame!) Pro FSI jsem se nakonec rozhodl i kdyz je o 40000 kc drazsi nez MPI proto, ze to je nový motor, nová technologie, lepsi zvukový projev (tizší o trošičku) výkonnější a papá meně benzinu! V pohode s nim dokazu jezdit denne pod 5 l/100km a to upozornuji, ze motor neni predem zahraty a nejedu z kopce!! Proste oproti O1 MPI stejnou trasu zajedu o cca 1l mene!! A 1l benzinu je uz dost!!!! A jeste jeden duvod proc jsem si zvolil FSI byl ten, ze MPI jsem uz dobre znal z O1 a chtel jsem zas nejaky novy motor a navic mi to proste nesedi mit v novem aute technologicky zastaraly cca 8 let stary motor. Takze kdybych se mel rozhodovat znova tak jdu opet do 1.6 FSI!!! Jede krasne a za levno!!! A mimochodem N98 neni nutnost, obcas sice na nej jezdim ,ale ted co je benál tak drahy tak tam liju N95 a vykon podobny a spotreba taky!
aladin: v podstatě andree_cz to řekl pěkně. Diesel dosahuje max. kroutícího momentu obvykle kolem 2-2,5 tisíc otáček a po dosažení 4 tisíc velmi rychle uvadne-naprosto přestane "tahat", jen je hlučný a nejede-teď řadíš jako začátečník, až trochu najedeš, řadíš pochopitelně dřív. Benzínové motory začnou "tahat" tak od 3 do 6 tisíc otáček, uvadají po dosažení horní hranice. Vysoké otáčky jsou taktéž doprovázeny vyšším hlukem, někdo to miluje, umocňuje se to např. laděným výfukem, atd. Jelikož se s dieselem nedostaneš přes 4 tisíce ot. je jeho spotřeba nižší (nižší spotřeba u diesela je nižší z více důvodů-zapálení nafty stlačením a ne svíčkou-je to složitější 8-s )
Aladin: Ze ma vzhledem k pouzitelnym otackam rovnomerneji rozlozeny vykon. Rika se, ze lide kteri si koupi benzinak si kupuji vykon, ale jezdi na kroutici moment (Nejezdi v otackach maximalniho vykonu - cca 4-6 tis ot/min)
mam octaviu II 1,6 MPI, asi 14000 km a nemozem sa stazovat. spotreba sa ustalila tak pri 10000 km, teraz som na dovolenke pri troch ludoch v aute, plnom kufri, zapnutej klime a 160 na dialnici mal priemerku 7,6 ale v pohode sa s tym da behat aj za 5,5 litra :-! ale ked som oktavku kupoval urcite som nerozmyslal ci mpi alebo fsi, ale skor 1,9 tdi. to fsi sa mi zda zbytocne drahe za tych tusim 10 koni navyse
to Titanus: 1,6 MPI na běžný ježdění postačuje, živý auto vypadá ale úplně jinak. Jezdil jsem s tim asi dva měsíce ve starý verzi Oktávky a nevadil mi ani tak výkon sám o sobě - když se na to šláplo, tak se z toho dalo ledacos vydojit. Spíš mi vadil poměr spotřeba-hluk-výkon. Spotřeba +/- jako u 1.8T, na kterou jsem byl v tu dobu zvyklej, randál v rychlosti nad 120 šílenej a výkon nic moc.
Měl jsem OI 1,6 74 kW a nesouhlasím s názory že to není živé auto apod...
Dalo se jet svižně pro běžné ježdění to bylo auto, které nebrzdilo a výkon byl dostačující vše co je nad 100 kW je už spíš pro sportovnější svezení tedy je už to něco navíc (a myslím si, že na cesty by měl patřit spíš normální než-li sportovní způosb jízdy). Kolega má tu 1,6 MPI v OII a nestěžuje si. Přiznám se, že jsem taky chtěl trošku silnější vozítko, ale za FSI připlácet 3000 mi nepřišlo rozumné. Šel jsem tedy do 1,9TDI.
Přesto bych 1,6 FSI úplně nezavrhl, ale to by musela vykazovat spotřebu v průměru tak o 2 l menší než MPI.
Když jsme u těch cen tak megane grandtour za 47O tis.(1.6 115 koní, metla.klima,cd radio,sportovní sedačky,zámek spátečky.Vcelku bytelný auto.Mám ho už 3 měsíce,té ceně nešlo odolat.
Mal som 1.6mpi v OI 1.Bola kupovaná nová.Po 150000km už začínala žrať olej.Ale inak v pohode.Spotreba bola od 7-8l.Teraz mám novú OI 2,tiež tam mám 1,6mpi.Ide max190km/h ale je asi uplne inak sprevodovaná .V kopcoch, kde som predtym dával 4 musim teraz dávať 3.
Spotreba sa mi zdá nižšia ako na starej.
1,6FSI je nezmysel,neviem si predataviť ,že by som do auta 1,6 dával benzín 98 -v SR stojí ak vyse 40sk/l.Spotreba je nižšia len pri kludnej jazde. Zmysel má FSI len pri vyšších objemoch/3,2 Audi/,
A ten cenový rozdiel.Roziel oproti 1,6 mpi brutalný a
Octavka je asi predsalen tazsia ako bezne kombiky NST. Preto nie je v 1.6-ke nejako extra ziva (mozno tak pri prazdnom aute). Ale inak si nemyslim, ze na kombik NST je potrebny 2-litrovy motor. Ono uz aj poistka Ti to predrazi a o spotrebe nehovorim. Ceny teraz nemam v hlave, ale urcite by stalo za to porovnat ponuky v okolitych krajinach. Rozdiely mozu byt dost zaujimave.
SirAnton: no zaujimave je hlavne to, ze za 700t mas uz slusny motor v kombiku, co asi nikkde nezozenies. Ano nieje tam tempomat,ESP,Automatica klima, ale to by som ozelel. Je tam na to auto dostatocny vykon a vybava. Na moj vkus by som dosypal iba veci za cca 25t. Pozor, nebavim sa o akcii a tak. To je proste cennikova cena. Urcite sa da na to ubit zlava a susne vybavene combi s motorom 2.0 za 700t by z toho urcite bolo. Keby som vyberal teraz ...... . Toto bolo mierene k tej Octavke a vykonu a cene. Skus zohnat kombik s takym motorom a takou cenou, kde a aky ?
Za zaujimavu cenu na NST povazujem napr. akciu na Astru Classic Caravan za 500tis. (1.6). Sice tam co-to tiez chyba a je to vybehovy model, ale cena to podla mna vykompenzuje.
Miro: neviem, co vsetko v tom FF je, ale ak je to zaklad, tak zrejme bude co-to k doobjednaniu. Tych 700tis. podla mna nie je na NST az taka zaujimava cena, bez ohladu na trend cien na SK. Najma ked za 750 zacina ST a vonku sa da kupit lacnejsie... No a rozdiel medzi NST a ST je (aspon podla mna) nezanedbatelny.
vir: to mas pravdu, kuknut inde benzin. Napr Ford Focus combi Sport 2.0 107kW stoji zaklad 700tSkk co je uz myslim velmi dobra cena. V zaklade je aj klima. A ma aj znizeny podvozok. A ten nieje urcite zly
Nehodnotil bych 1,6MPI jako slabotu.Jisté je, že to sporťák není. Měl jse ten motor v OI-byl jsem docela spokojen, potom jsem jezdil s TDI 66 kw-opět spokojenost s výkonem-nemusím si hrát na závodníka.Nyní mám 2,0 TDI- tam výkon již docela slušný, přesto nad výše zmíněnými motory nos neohrnuji. Je ale pravda, že pokud bych šel do benzínu, tak bych asi více koukal i jinde, než jen u Škody.
Děkuji všem za příspěvky. :-) Vybral jsem si 1,6 MPI s dynamic paketem II, snížený podvozek 17" kola. :idea: Snad budu spokojený >:D Ještě k tomu 2 litru. Honda mi nabízela Akorda 2l, 155k v plné výbavě za nižší cenu než Škoda Oktávku 2l. v rovnocenné výbavě !!! :shock:
eddie: uz si si vybral ? Predpokladam MPI, inak ci diesel je dost dolezite, ake dlhe trasy budes jazdit, pokial cca 1okm do prace, tak diesel urcite nebrat, to Ti tu povie viac ludi. Tam MPI bude re teba asi najrozumnejsia volba.
mitsi ma pravdu, neadekvatni motorizace. To ze ma 85kw v 6000ot je sice krasne ale v rozsahu 2000- 4000, ktory sa vyuziva najcastejsie je vykon velmy podobny a nizky na velkost auta. Hlavne pre ludi, co nevedia podradit a tych je hodne
Jak se to vezme "neadekvátní" motorizace... já mám OI combi, ale se 101 koňmi necítím, že bych byl brzda provozu. OI je lehčí než II, to uznávám, ale myslím, že druhá generace na tom nebude tak zle. S 1,6 MPI se to dá po dálnici roztahat krátkodobě na 200 km/h (nejsem hovado+motor to nevydrží >:D ). Spíš ta 1,4 55kW do OII kombi! je nehoráznost s velkým N 8-s :x
MPI motor starší a tzv. ozkoušený (ne že bych FSI nevěřil), vícebodové vstřikování paliva, dvojí výkon-55 kW a 74 kW, vlastně nově i 75 kW, spotřeba ze zkušeností cca 7,5 l/100 km.
FSI přímý vstřik benzínu, dražší oproti MPI asi o 50 tisíc Kč, výkon trochu vyšší 85 kW, spotřeba údajně nižší (asi o půl litru), nicméně vyžaduje tankování Naturalu 98, (MPI 95+skousne 91), v podstatě do FSI si myslím, že nemá cenu jít. Navíc pro mě docela klíčová věc: do MPI jde bez problémů namontovat LPG, do FSI aspoň co vím tak nejde vůbec.