Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Zpět na článek

42 komentářů

Zdravim,

mam dotaz, pred 2 tydny jsem koupil starsi Octavku r.v. 7/2001.

podle zatim kratke zkusenosti se mi jevi, ze auto ma zvlastni stavy.

pokazde kdyz jedu tu stejnou trasu, tak se i pokazde lisi pocitove tah a hlucnost motoru a evidetne prumerna spotreba a to radove o +-1l /100 km.

(kdyz citim, ze auto lepe tahne a je tissi, jede levneji - zvlastni)

At se snazim sebe vic nedokazu stylem jizdy docilit pokazde toho nejlepsiho vysledku.Auto je v naprosto vybornem stavu - nove rozvody, novy olej+filtry, nova napinaci kladka, tlumice, cepy, silentbloky, kotouce +desky. chip v RJ byl dan do noveho vozu podle info predchoziho majitele.

netusite nekdo cim to je nebo je to jenom nejaka moje paranoia???

diky Vsem za odpovedi

Tom 1011
Avatar - petrumr
petrumr
Turbo odchází a váha vzduchu též. :roll:
nemusí to být až tak, ale udělal bych kontrolu ventilu a hadic pneumatiky kolem turba...
dikyu za tip, ale jsem pouze uzivatel a tuto pochybuju, ze tuto kontrolu

zvladnu sam.

prosim o tip kde v Brne muzu nechat zmerit vahu vzduchu, popripade turbo. prosim dale o ceny za ukony.

dale prosim o cenu za tyto dve soucastky (bez prace) - obavam se, ze

moje nejcernejsi predstavy se naplnuji.

diky
Měl jsem také u TDi problém s výkonem. Náhle poklesl, auto nejelo. 2. den jsem jel do servisu a auto jelo normálně. Dle servisu, pokud by byla špatná váha vzduchu, výkon by byl menší stále, vyměnili mi ventil -cca 1200,- a situace se neopakovala.
Poznas to tak, ze kdyz tomu das na dalnici plny plyn, pocitujes takove oscilace vykonu asi tak s cyklem 1 vteriny. A samozrejme to vic zere...

Vaha vzduchu do Octavky je asi za 6 tisic.
Vaha vzduchu do Octavky je asi za 6 tisic.

Nikoliv. V autokelly ji maji za cca 2400 vc. DPH.
To jsem zatim neregistroval.

Spis uvazuju o premereni nez takove zkouseni.

diky
váha vzduchu je v servisu cca za 2500.- Ventil 1000.- Tipnul bych si na ventil. Zajeď do servisu, Váha se měřit snad ani nedá. MAximálně připojí VAG půjdou to projet a měří jak tlakuje turbo....
diky za tipy

mas zkusenosti s nejakym servisem v Brně?
Avatar - petrumr
petrumr
za tu cenu,to je výměnným způsobem a nesmí být poškozena mechanicky.Pomůže omýt mřížku v octové vodě.kolik má nejeto,né počet na Tch.
kolik je na te vaze najeto bohuzel nevim - jsem druhy majitel vozu a musim "verit" pouze tachometru - 113200 km
Petr Kneifl
Vaha zvduchu se měřit nechá, alespon u opelu
v prnim autorizovanem servisu problem na 99% vyresi. podobne se mi stavalo s tdi ve fabii, ale bez chipu. auto nejelo a vic zralo, ale bez vykyvu. bylo to samozrejme vaha vzduchu, to ze je vadna zjistili normalne v servisu, v tom neni problem. stala 6500.
Se starsim TDI 81kW jsem jezdil 1 rok, kolik mel motor ve skutecnosti najeto nikdo nevi...a byly problemy a investice: Po roce jsem to vzdal. Reklama o spotrebe je skvela ale motor je bohuzel ponekud "preslechteny" a haklivy. STARE TDI NE !!! Ted benzin 1,6 - sice se to vykonově srovnat se "zdravym" TDI neda, ale je to jednoduchy motor. S TDi jsem jezdil v městě za 6 l a mimo 5,2 l i pri prumerech okolo 100 km/h.
jaky rok vyroby to byl? co vsechno jsi resil a za kolik?

ta spotreba kterou udavas preci neni spatna
Jezdim denně a potřebuju spolehlivost. Z problémů: Nadměrné vibrace tlumiče řemene (zřetelně slyšitelné) - nikdo si s tím nevěděl rady: ve značkovém servise to řešili vskutku skvěle, vyměnili tlumič a za 30 dní to bylo to samé - nevyřešili podstatu. S tím souvisely problémy s kladkama - vše vyměněné. Následně pak odešla kladka alternátoru. Hlavní byl nestabilní výkon motoru - při předjížděcích manévrech - po sešlápnutí plynu se vlastně nedělo nic, motor neměl výkon. Váhu vzduchu nepomohla (nová byla sice jen repasovaná); hrozilo nové turbo, výměna ložisek je levnější, jsou lidi co to umí, ale do toho jsem už nešel. Bylo toho víc - vlastně člověk čekal co se stane. Připouštím, že šlo zřejmě o hodně ojetý kus i když servisní knížky byly přímo ukázkové. Za peníze je možné všechno. Vzpomínám si na přímé soupeření s fiatem JTD 1,9 - neměl jsem šanci - auto nejelo. Tolik moje neradostná zkušenost.

Přeji at se problemy vyřeší.
u me je situace velmi podobna, jedu v patek na zmereni vykonnosti turba, zmereni vahy vzduchu.

o jaky ventil se prosim te jednalo, souvisi to z turbem tzn. ze by to mohli odhalit pri pmereni?

diky
Mám podobnou závadu na octavii 81kW.R.V.2004. Vlevé části blatníku a sání jsem vyměnil plastový díl s tím že to bude v pořádku ale není závada je stále stejná.Nikdo nezná příčinu.Při teplém motoru a přidání plynu a následném povolení se ozve divný šelest.Prosím o radu.
Takze dnes jsem byl na popisovaném měření snad všeho co se dá změřit elektronickou cestou přes RJ a NIC nezjistili - vse je v naprostém pořádku

TURBO, Váha, Ventil, Vstřiky, Cerpadlo, bez problému je to zvláštní.

Takže nevím jestli mám být rád nebo mám plakat.
Moje zkušenost: Takováto měření prakticky nikdy neodhalí, kde je problém. A to i v případě, že auto nejde vůbec nastartovat! Tester totiž hlásil, že je vše OK... 😜
Rad bych uvital dalsi tipy na vyreseni zminovaneho problemu.

dekuji
nerozumím...Nebál bych se servisu, ať to spraví ne? Nepřemýšlej za ně.. Tady není prostor na to aby tě moc oje...li. Tady se vymění ventil - jede to ne-ano. Ano zaplať ne ať si ventil vemou zpět a testnou výměnu váhy...Ano-NE? atd..
no ono totiz neni asi co spravovat, nic nikde nehlasi vadu.

zatim nechci obetovat cas a penize za metodu pokus - omyl.
Mám podobnou závadu na 81kW. Pokud 4-ku nebo 5-ku rozjíždím z nízkých otáček s plně sešlápnutým plynem, na 2800ot mi spadne výkon a obnovím ho vypnutím a znovunastartováním mototru. Na 1,2,a 3-ku to neudělá. Pokud ale řadím 4-ku z 3-ky nad 2000ot je vše OK. Kromě toho se mi ozývají divné zvuky při poklesu otáček tj. když zhodím nohu z plynu např. při řazení, nebo když to protůruju při volnoběhu. Váhu vzduchu mám novou a na výpisu z diagnostiky to píše ,,Regulace plnicího tlaku-Regulační mez překročena,, Motor má najeto 100 000km zdá se mi že to je málo na vadné turbo. Hadičky u ventilů jsou OK a ventily se zdají taky dobré ale neznám přesnou jejich funkci abych je prozkoušel.

Ještě mě napadá jak jsem psal o tom hluku při uvolnění pedálu plynu jestli to nemůže být nějaký ten tlumič řemene, jak níže někdo psal. Vubec jsem to ještě neslyšel.

Pokud můžete tak poraďte
Avatar - Matheas Ropak
Matheas Ropak
Váha vzduchu je v ....
jak se dájí přezkoušet podtlakové ventily k turbu a recirkulaci spalin, zná někdo funkci?
Já bych to tipoval na váhu vzduchu, kterou by měl examiner odhalit. Jak to zkoušeli ? Protůrovali u toho pořádně motor nebo prověřovali na neběžícím autě s klíčkem? Co výpisy chyb po vymazání a opětovným projetí ? Určitě by mělo něco na examineru vyběhnout.

BTW - jeden kamarád dával dohromady jednu havárku (JTD) a nešlo mu nastartovat i když všechno bylo podle examineru OK. Nakonec našel závadu v nějaké ucpané hadičce. Ale podle toho, co zde píšeš, je to spíš něco elekronickýho.
Po vymazání RJ to píše znovu to samé-regulační mez překročena, váhu vzduchu mám novou a chybu nepíše.
Už jsem z toho zoufalý, jak už jsem psal po sundání nohy z plyn. padálu to dělá hluk v levém předním podběhu, tam je sání. Kromě toho při studeném rozjezdu při přidání plynu to zarachotí a škubne.V servise mi říkali že to je doběh turba. Myslím si že to je nesmysl protože mi to nedělalo a kolegovi to taky nedělá. Možná že obě závady které jsem níže popisoval mají něco společného. Já jenom doufám že to neni turbo. Mohly by to dělat i ty ventily které natáčejí lopatky nebo částečně pouští spaliny do sání. V úterý jdu do servisu a tam mi budou zkušebně měnit ten ventil tak uvidím. Já jsem je měl vytáhnuté a zkoušel jsem je profukem. Jeden z nich vůbec při přivedení 12v nereagoval.
vim, ze mam octavku chipnutou, bracha, ktery ma moznost v ramci firmy se projet s mnozstvim aut, mimo jine nechipnutou 81Kw, rikal ze to neni vubec poznat. byl bych velmi nerad aby ten chip tam delal nejakou "elektronickou" neplechu. ale vubec nemam v teto rovine zadne informace.

podle meho selskeho rozumu, pokud v servisu nic nenasli, tak snad zbyva uz jen tohle.
opravdu nevim jak to zkouseli, ale vim ze s tim jezdili a tip na tento servis jsem dostal od jednoho velmi dobreho znameho mechanika.
Při akcelaraci na jakýkoliv rychlostní stupeň, to najednou přestane táhnout a za chvíli to zase začne, ale míň, než dříve. Porucha je více patrná v teplém počasí. Když je zima, je to skoro OK. Poradíte, na co se mám připravit?
qp
Většina z vás má problém s výkonem...už jste zkoušeli vyčistit turbo? jsou tam počítačem řízené lopatky a ty se cca po 50.000km zanesou, stačí jen vyčistit a jede se dál, pokud to nepomůže, tak je v háji váha, nebo čidlo, dělalo mi to taky a bylo to turbem...zdarec všem
qp
spadnutí výkonu se vysvětlí tím, že lopatky se nemohou dostat tam, kde hcou a tak je počítač odstaví a jede se bez turba, odzkoušet se to dá o táhlého kopce na 3. nebo 4. převodový stupeň a postupně přidávat plyn, ale pomalu...
Avatar - Slavek-TDM
Slavek-TDM
Smarja panno, podivej se na DATUM tech prispevku, na ktery reagujes. 5 (slovy pet) let stary... V lepsim pripade jen 3 (slovy tri) roky stary. Ty lidi uz tyhle auta mozna ani nemaji...
No to se teda po 50.000 km nezanese 😉 To se stává, když Uživatel odstaví ještě rozpálený motor, nebo když je turbo tepelně přetěžováno např. kvůli čipu. Dále pak můžou být příčinou velmi krátké trasy nebo špatné palivo - obojí má na svědomí zvýšenou kouřivost.

Vyčištění nikdy nepomůže natrvalo.
Avatar - superkutil
superkutil
Mě takovéto pulzování tahu motoru dělal vadný EGR ventil. Po výměně v pohodě.
Pulzování je něco jinýho. Tady ti výkon spadne (řj skočí do nouzového režimu) a znovu ho máš až když vypneš a nastartuješ motor.
Avatar - superkutil
superkutil
A co myslíš, že mi udělal EGR, když jsem byl za polárním kruhem, 800km od servisu Ford. Než jsem z Norska dojel do Čech, tak padl motor do nouzáku 14x. Pulzování bylo zpočátku, pak už padal do nouzáku.
Ale tos 16.4. v 11:06 nepsal 😉
Nabízím kompletní spojku + dvouhmot.setrvačník od firmy Luk - OctII 1.9Tdi 77kw - 12.999,-kč a OctI 1.9tdi 66kw a 81kw - 9.999,-kč :yes: