Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Zpět na článek

14 komentářů

Máte někdo zkušenosti s touhle motorizací ? Děkuji za názory.
Avatar - Arnold Hackel
Arnold Hackel
můžu snad jen nastínit zkušenosti z Octavie 1: Tento motor je velice jednoduchý a převažují u něj jen dobré vlastnosti. Svým charakterem připomíná diesel (ne zvukem, ale průběhem kroutícího momentu). Tento motor se dokáže neuvěřitelně agilně posbírat už z otáček těsně nad volnoběhem, a až do cca 3500ot táhnout s elánem "turba". Pak je to kapku klidnější. Velice příjemná jízda. Novější 16ti ventily se zátahem v nižších otáčkách nemohou rovnat! Spotřeba kolem 8mi litrů, předpokládám že ve Fabii bude samozřejmě nižší. Taky s ní bude rozhodně víc cvičit... Fabií s tímto motorem bude minimum, ale rozhodně ve srovnání s utrápenýma 1.4 16v se jedná o motor tak o řád lepší. Jízdně je to opravdu příjemné překvapení.
Dík za info. Hledám vhodné auto pro manželku. Vzhledem k tomu kolik ročně najede km diesel nemá smysl. A občas si s tím autem chci zablbnout i já, proto hledám výkonný benzín. V nabídce motorů mezi 1.416V a 2.0i zeje velká díra, proto uvažuji o tom dvoulitru, i když to znamená vyšší pojistku a spotřebu. Obavy mám spíš z toho, zda Fabia s tímhle motorem nebude moc těžká na předek. Jinak je to možnost, jak pořídit nenápadné benzínové "RS". 😉
Davido07
Fabia 2.0 je podle mě nejlepší motorizace, Fabia s tím jede jako zjednaná, motor je tichý, průběh točivého momentu je uživatelsky velmi příjemný. Pokud si vzpomínám, tak právě 2.0MPI škodovka stáhla jeden čas z nabídky, snad kvůli špatnýmu motormanagementu? Nebo problémy s Lambdou?? Fakt nevim, ale něco takového tam bylo. Já osobně bych volil 2.0!!
Objem ničím nenahradíš a platí to i tady. Ale ještě jednou zvaž jestli by nebylo lepší koupit 1.4 74 kw. Manželce asi bude jedno jak se motor rychle zvedne z 1500 otáček a ty když si budeš chtít sjet, tak to budeš točit nad 4000, navíc spotřeba bude nižší a pojistka taky 😉

Nicméně na běžnou jízdu bude 2.0 daleko živější.
Nevim jaký ročník hledáš, ale tady jsem něco našel (jsou to combi)😒br />
[odkaz]

tady je už po faceliftu

[odkaz]

A tady jsou nějaké 16V 74 kw😒br />
[odkaz]

Tady zase combi😒br />
[odkaz]

Ceny jsou podobné, takže záleží jenom na tobě 😉
Dík za info. Něco už jsem taky hledal, ale v ojetinách s 2.0i jsou jenom sedany a kombíky. Ani ve skladovkách na webu škodovky není tenhle motor k nalezení. Z toho mi plyne, že u prodejců nebude ani předváděčka, kterou bych mohl vyzkoušet.
A to je velké mínus verze combi :?:
Auto s velkým kufrem mám já, tak mi přijde celkem zbytečné dávat ho i manželce. Taky kvůli parkování. Ne že by manželka byla špatný řidič, občas mám dokonce pocit, že jezdí lépe než já. 😁
Tady je test combi s 2.0:

[odkaz]

a pro srovnani tady ta 1.4 16V 74kW: [odkaz]
Avatar - Sprint
Sprint
Fabia 2.0 byla kdysi stažena z nabídky ne kvůli motormanagementu, ale kvůli tomu, že žrala olej. Prý kdysi ve VW nějaký čas montovali do motoru jeden pístní kroužek opačně!? Brala i 1l oleje na 100km.

To samé i Octávka.
Diamant
Ja som mal 3,5 roka krátku Fabiu 2,0 MPI. A bol som s ním veľmi spokojný. Pred kúpou som tiež váhal medzi 1,4 16V 74 kW a 2,0. Všetci ma odhovárali, aký je ten dvojliter zastaralý, ťažký, nehospodárny, olej žerúci a čo ja viem čo ešte. Po skúšobnej jazde s 1,4 bolo jasno, beriem 2,0 aj bez vyskúšania. Urobil som dobre. Presne ako padlo nižšie, motor je vo Fabii veľmi živý, pracuje ochotne aj v nízkych otáčkach (ak som z 2,0 presadol do 1,9 TDI, tak kým zabralo turbo, je to TDI vyslovene zdochlina). Tak si myslím, že ideálne auto ako pre manželku (motoru veľmi nevadí nesprávne zaradená rýchlosť) ale aj pre manžela (môže sa vyblbnúť, ak chce). Nejeden Passat či Octavia ostali prekvapení, čo tá malá Fabia dokáže. Spotreba určite nie je tragická. Po celú dobu auta mám priemer 7,9. Na 400 km dlhej trase prevažne po okreskách som niekoľko krát dokázal spotrebu economy 5,4 (79 km/h) a plná paľba 8,3 (112 km/h). To je myslím slušné.
Ja mam tenhle motor v me oktavce uz styri roky, z toho rok se ji snazim zoufale prodat, jeznomze jak to ja vidim, moc velkou sanci nemam. Kazdy mi ukazal na celo kdyz jsem mu rekl pro aky motor jsem se rozhodl kdyz sem ji koupil. Priznavam, ze v lehke fabii muze jet o docela zivy motor, hlavne v tej nizkych otackach, i kdyz na zadny vybesneni to taky neni. Jenomze v me tezke elegance oktavce se mi zdal jiz od zacatku prilis utopeny. Tahne sice odspodu lepe nez jine benziny teto vykonostne kategorie jenomze tech 170 Nm taky neni buhvico a navic do otacek jse mu prilis nechce. Puvodne jsem totiz uvazoval medzi 1.8 turbem a tymto dvoulitrem a ani vlastne nevim co mne primnelo k rozhodnuti pro tenhle ten motor. Ani sem si ho vubec nemohl vyskouset na skusobce protoze zadny k dispozici nemeli a to byla jiste chyba. Dle meho meho nazoru je to tichy, kultivovany motor, ale pro nehoko komu vyhovuje pododlna, klidna jizda (ted myslim v oktavce). Ted si rozhoduju mezi novou tfsi a meganem sport, jeste sem s ni sice nejel, ale co lidi rikaji tak je to trochu jina kava. S meganem sice jo, jenomze ten se mi zda prilis brutalni na beznou jizdu ( a manzelka by mi to jiste dala dost hlasite najevo 😢 ). Takze uvidime, doufam ze nebudu znovu sklaman jako jsem byl v tomhle pripade.
Diamant
S TFSI viem poradiť, hovorí mi pane! 😁