Zpět na článek

34 komentářů

Všichni ne,já eště žiju a moje ascona taky.
Mám Opel Ascona 1,8 automat, r.v. 1986, vyhřívaná okna, šíbr a další ptákovinky a plná spokojenost... jezdí vpoho a spolehlivost je aspoň u mě na 1. místě 😄
... to sme uz naozaj vymreli a posledne Ascony zozrala hrdza???
No, o tych podvozkoch musim nieco pohladat, zatial nikde ani zmienka. Ten podvozok je krasne tvrdy, zatacky sa s tym rezu jedna basen! Inak, GT ma 195/60 R14 standard, je jedno, aky je tam motor. Ale mam pocit, ze to nie je len tymi nizkymi gumami, ale vyzera, ze aj tlmice su nizsie. Cesty su u nas take ako u vas, akorat mam pocit, ze dialnice su o dost lepsie (aspon ked porovnam D1 na Slovensku a v Cechach, tak je to dost kurevsky rozdiel. Ale mesta su rovnake - diera na diere 😉))
Taky jsem si všimnul že moje GTčko je nižší než normální Ascony.Jinak opravdu má Ascona docela tvrdý podvozek a k tomu ty široké gumy(mám 195ky) takže jízda například po takových dlažebních kostkách je poměrně nepříjemná.Myslím si že Ascona neni moc stavěná na české silnice,jak je to na Slovensku to nevím,ale určitě by se mi dobře jezdilo v Dánsku tam jsou se silnicema 200let před námi.
No, som zase na skok doma 😉. Trosku som prevetral moju Asconku, zase som sa dostal na 170 (dialnica Trnava-Blava, dneska okolo 10-tej, same kamiony, za mnou nejaka Vectra rocnik 2000, tak som na to trosku slapol a zase tam bolo zrazu 170 😉 Tych 215 je realnych, lebo pri tej rychlosti som mal len 4500 otacok a motor by bez problemov tahal dalej.

Hitlerbahn som este nezazil, uprimne, ako jazdec este ziadnu nemecku dialnicu, lebo do Mnichova si pekne odletim z Blavy alebo Viedne, takze neviem zhodnotit. Ale viem si to predstavit dost farbito, ako by to na tych sirokych gumach a tvrdom podvozku pekne hadzalo 😉. Inak, nevies nahodou, aky je rozdiel medzi podvozkami beznej Ascony a GT? Lebo som minule stal vedla jednej 1.6i a bol som asi o 6 cm nizsi... a ten podvozok je fakt dobry, ziadne naklananie, nic, tak si myslim, ze asi musi byt nejak tunovany...
Já to zkoušel na dálnici na Teplice nikde žádný auto a krásná rovinka tak mi to nedalo.Nedávno mi nákej blb udělal asi při parkování důlek do dveří to mě pěkně vytočil.Jinak jak se ti v Německu líbí tzv.Hitlerbahn,to je silnice z Berlína na Polsko to je tragédie co?Já jsem po ní jel sice s Fordem mondeo tak to ještě šlo ale dovedu si představit že v mojí asconě by to byla asi hrůza.

Potkal jsi tam nějakou pěknou Asconu?
No, este sme asi nevymreli... ja som sa dlho neozval, lebo som bol zase v Nemecku, kde nemam Inet a potom este na dovolenke 😒 S tymi motormi: 1.6i a 2.0i su naozaj rovnake motory, co sa pouzivali aj ovela neskor. 1.6i s 75k sa davali do Vectry A aj do Astry A. 2.0i bol velmi vydareny motor: Vectra A, Astra A, Omega A, dokonca do r. 98 sa montoval aj do Omegy B a to je uz co povedat! Ta maximalka, co si dosiahol, je podla mna uplne realna: oficialnych 187 je podla mna strasne malo. Ked sa vezme, ze Ascona je ovela lahsia ako Vectra resp. Omega (max. 198 resp. 195), tak mi vychadza, ze vyse 200 je plne realnych. Ja som sa dostal najviac na 170, ale to tak bleskovo, ze som netusil, kolko idem 😉 zozadu ma tlacilo nejake Audi a ja som na to slapol, po 1 km som sa dostal spta do praveho prudu a mal som 170 a auto by islo este daleko daleko za tu hranicu 😉, co ale neskusam, predsa len, tolko kilometrov este nemam...
Potřebuji docela dost sehnat umělohmotné kryty prahů(konkrétně levý zadní).Jinak by mě zajímalo jestli už Asconisti nevymřeli?
Tenhle tyden jsem byl v Dánsku a ve švédsku a tam jezdí taky poměrně dost Ascon a dokonce i starších typů.Někde jsem četl že do posledních ascon r.v."88 se dávali stejné motory jako potom do Vecter.Já jsem z ní vytáhl na dálnici 215km což si myslim že na 12let starý motor bez jakýchkoliv úprav je docela slušný.
NO to si trafil, tie zadne blatniky... ale mam pocit, ze Ascon je DOST zachovanych, aspon co na Slovensku behaju. Aj co som v Nemecku videl, tak vacsina su velmi zachovane.

A motory, to mas pravdu. Tie benzinaky 1.6i a 2.0i su fakt perfektne!
Môžeš mi napísať v ktorom meste je obchod MG, prípadne oplacký servis, kde majú náhradné diely na staršie Ople? Konkrétne mám záujem o lemy na zadné blatníky pre Opel Vectru 1.6 5 dverový, rok výroby 1990, prípadne približnú cenu. Aj mne blatníky koroduje. Chcem si to dať opraviť na budúci mesiac. Vopre vďaka.
Něco na tom bude,protože jsou u nás k vidění Ascony v perfektním stavu i Ascony které jsou docela dost rezavé.Ale to zaleží hlavně na majitelích jak se o auto starají.Nejhůř jsou na tom s rzí hlavně lemy zadních blatníků a prahy,ale to je asi problém většiny Oplů,samozřejmě kromě těch nejnovějších.No,ale nejdůležitější jsou u těch našich miláčků asi motory a ty jsou SUPER hlavně benzíny r.v.1988,to jsou prostě děla.Chtělo by to nějakou českou a nebo slovenskou stránku o Asconách.
Tak som na 2 tyzdne vytiahol paty a pozeram, ze Asconisti zase vymreli... Vsak piste pani (a damy) vase dojmy... ja som sa prave docital, ze Ascona je o nicom, ze posledne kusky 'hrdzaveju do minulosti' a ze cena v Nemecku sa pohybuje od "darovania" po 2000DM... (zdroj: Auto Zeitung TUV Report 2000) Skoro ma slak trafil!!!
Dík za odpověd.
Neviem, ako je to v Prahe, ale mne stacilo prist bud do obchodu s beznymi dielcami (vola sa M&G, da sa tam objednat na vsetko, o.i. aj na Asconu), alebo do Opelackeho servisu, vsade mali vsetko, na co som si zmyslel a bolo to max. do 3 dni.
Zdravim všechny příznivce Ascony.Nevíte někdo kde se sezenou v Praze nahr.díly a nejake doplnky na Asconu?Mám Asconu 2.0GTr.v.1988.e-mail:nemecek1@volny.cz Dík za odpovedi
Ahoj Askonaci, pokud nekdo chcete alu disky 6Jx14 ozvete se, zustaly mi z Vectry. Cena primerena.
Moja je cierna metaliza, klasika. Akorat som nahodil nove disky, su nadherne stieborne a teraz to vyzera jak PRAVE GT! TAk som stastny, lebo po poslednej oprave v servise (vyvarenie hrdzavych nosnikov) uz ma snad vychytane vsetky muchy a je to auto jak ma byt...

K N😱 sam som bol prekvapeny, ze vsetko sa da lahko zohnat a navyse za dobre ceny, fakt vacsina pasuje z Kadetta a motoricky z Vectry (aspon na 2.0i motor)
No ja ji videl na vlastni oci v Jablonci nad Nisou, docela velika nahoda, ale na obrazkach vypada o neco lepe nez ve skutecnosti. Alespon to je muj subektivni nazor - ta modra barva je ve skutecnosti az moc vyblita, na tech obrazkach je o neco tmavsi. Jinak moje barevna kombinace modro (Skoda Dynamic 6D6D z roku 2000) - zluta (VW Melonengelb z roku 197😄 se muze zase take zdat leckomu nevkusna. Jinak velikanananska vyhoda Ascony je ze tam jde kvantum veci z Vectry a i lecos z Kadeta. Hlavne u te Vectry je velika vyhoda - dostatek novych a modernich dilu na vrakovisti. 😄
No ja neviem, cim to moze byt, ale viem, ze ten 1.8i nebol z najuspornejsich, bol dost vysokootackovy a tym padom bol velmi kratko sprevodovany. A to by mohlo mat za nasledok vyssiu spotrebu v meste. Ale mam niekde stiahnute testy Ascony 1.8i a tam bola spotreba cca. 10-11 litrov v meste.
zdar oplaci,mam taku otazocku😒br />
mam Kadett GSi 1.8i E a mam uvedenu spotrebu v meste do 10 l ale mne to zere jak maria a pod 13

litrov nevojdem,jak sa snazim tak sa snazim ale stale je to cez 13 .......

mimo mesto sa da na 7.5,ale mesto je strasne.

poradte mi nieco."mf9@post.sk"
Zdravim Kukovica, nech uz konecne natrafi na auto, ktore si kupi, nech sa mozeme pretekat 😉
zdravom dabla a jeho cern asconu

nech si ju da do poriadku a nech dalej dablii 😊
Inak na Ascona page je jedna FAKT PREMAKANA Ascona z Ciech, aj ked to vyzera na starsi kusok, spravena je perfektne...
To som rad, ze sa objavil aj dalsi Asconista... tie stranky, co si napisal, su uplne totozne, ascona.subdomain.de je len odkaz na fortunecity.

Moj 'cerny dabel' (ako ho s laskou nazyvam) je bez nejakych uprav, klasicky 115HP kusok, cierna metaliza, cca. 180000km a musel som ho dat do poriadku (a este davam). Bol na tom dost zle, byvaly majitel nanho sral a tak bolo kopa veci, co sa museli porobit. Email na mna je stary_dabel@pobox.sk.
HoHo, to snad ne jen na to vsichni kaslou...

Nevite tu nekdo o nejakem ceskem Opel klubu, prej je, nicmene vypatrat se mi ho nepodarilo. Uz vim o nemeckejch, finskejch, norskejch, a pod, ale ceskej jsem nedohledal... Jedna z takovej hezkejch stranek je: [odkaz] tam se toho necha najit...

Ja mam Ascona C 1988 2.0i - Irmscher Sprint, ted jsem ji renovoval, co kdo mate? At se alespon pobavime o tom, co je nam blizke. 😄 E-mail na me je vitek.plichta@volny.cz
[odkaz] vs. [odkaz] koukam ze obe domeny maj stejnou stranku...
To uz vsetci Asconisti vymreli a som posledny zijuci exemplar???
Zdravim vsetkych Asconistov!

Co sa tyka vsetkych udajov, najdete vsetky udaje na [odkaz] je tam kopa dobrych veci...

Inak ja mam Asconu 2.0iGT rocnik 88 a je to spravny 'trhac asfaltu' 😉)
Pokud ma nekdo zajem o obrazky nebo technicka data

o tomto autu, at napise na adresu radeksenkypl@email.cz
Tento vuz jsem vlastnil, ale pro jeho maly vykon jsem jej vymenil za stejnou znacku ale s benzinovym motorem. Pokud budes chtit nejake informace, napis mi na email>radeksenkypl@email.cz

Mel jsem ho jeden rok a byl jsem s nim spokojeny pouze pri jizde ve meste, jinak na dalnici ve ctyrech se plazila 60 km/h do kopce. Servisni knizka obsahuje technicke udaje o vsech typech Ascon. Pokud budes mit zajem, mam o Asconach docela dost informaci a obrazku, ale vse pouze v nemcine nebo anglictine. Takze pokud budes mit o neco zajem, muzes se zeptat. A jeste neco. Vsechny

opravy motoru mi delali kluci v servisu, protoze az tak technicky typ nejsem, ale Asconu znam docela dobre.{vymena volantu,palubni desky,vyfuku, atd.,atd...}.
Mohl by mi někdo poskytnou technické informace o voze Opel Ascona 1,6 Diesel. (seřízení motoru, pouzivane náplne, kde se kontroluje olej v prevodovce a pod.) Pokud by jste mohl nekdo odprodat servisní návod v cestine nebo v anglictine, byl bych vám vdecný. Privitam i jakekoli zkusenosti s timto autem.

aiki@seznam.cz