0
A jak se ti vlastně změnila barva chladící kapaliny. Možnost vidím ve zrezlém chladícím systému, pak jde furt do zrzava nebo do hněda.
Přejít do diskuze
Čau Dodo2000, a je tá tvoja Omega čierna?? A nechcel si náhodou odo mňa kúpiť žltú Xsaru kupé? Ja len tak, či sa náhodou nepoznáme ! 😃
Vsetci tu pisu len o benzinoch. Co nikto nema 1,7D-TD? Chcem sa Vas spytat ci sa Vam niekomu nezmenila farba chladiacej kvapaliny?
Na SK ich jazdi pomerne dost.
Na SK ich jazdi pomerne dost.
Caute. Hladam niekoho, kdo ma skusenosti s TUNINGom auta OPEL OMEGA B 2.5V6 – 125kW CD. Mam to auto uz 1 rok a zatial som stihol spravit iba toto. Kupil som na auto patlucove elektrony 8.5x17” + pneu. BRIDGESTONE S02 Pole Position 235/45 R17, namontoval som prednu masku + zmuritka “KAMEI”, dal som sportovy filter “K&N”, zadny tlmic vyfuku som dal “REMUS” + dve stredne casti som dal “JETEX” a nechal som auto nacipovat “SUPERCHIP” cize teraz ma auto asi cca. 190PS. Teraz by som chcel to auto nechat znizit pomocou pruzin “VOGTLAND” o cca. 30-35mm. Keby mal niekto zaujem, mozem mu poslat aj foto mojho auta cez e-mail. Ozaj. Ja viem, ze tata stranka je venovana majitelom VECTIER, ale ja som kedysi tiez vlastnil auto OPEL VECTRA 2000 16V rok v. 1991 (to auto, ktore teraz vlastní “ANDY220”). Ked som to auto mal ja, tak bolo upravene nasledovne. Bolo znizene o 60mm (pruziny “H&R”+ tlmice “BILDSTEIN”), komplet vyfuk “REMUS” od zberneho vyfukoveho potrubia, namiesto katalyzatoru som dal iba ruru stym istym priemerom, sportovy filter kuzel “Kit K&N”, sportove sacie potrubie vzduchu “LEXMAUL” (vyborna věc, trochu hlucna), chip “SUPERCHIP” (ale,kde som namontoval to sanie “LEXMAUL”, tak som ho musel vybrat, lebo to nerobilo dobrotu), sportove brzdove kotuce “ATE” s drazkou, sportovy palivovy ventil (vyborna vec), spery na tlmice (prednu + zadnu) a elektrony “O.Z-SUPERTURISMO” rozmer 8x17” + pneu. YOKOHAMA A510 215/40 R17. Bolo to dobře a spolahlive auto, sice trochu tvrde na Bratislavu (poznal som kazdu jamu v Bratislave), nemal som snim ziadne problemy, lebo som ho servisoval len v OPEL servise a priamo u mojho mechanika. To auto malo vykon 185PS a maximalne islo 248km/hod. a malo aj celkom prijatelnu spotrebu. Kde budete mat niekto zaujem, tak Vam mozem poslat aj foto cez e-mail. Este raz bi som Vas prosil, ked ma niekdo skusenosti s upravami “TUNINGom” aut OPEL OMEGA B 2.5V6 CD, nech sa mi prosim ozve na moju e-mailovu adresu – dsedlar@iss.sk. Dakujem.
Opel Astra 2,0i 16V C😱, r.v. 11/95, naj. 78 tkm, bílá b., 140 ks, max. rychl. 210 km/h, z 0 na 100 km/h 9.0 sec., automat, 2x airbag, klima, palubní počítač,centrální zamek, rádio,15“ litá kola, pneu Eagle F1, 259.000 Kč vč. zimních disků a pneu Eagle Ultra Grip. Máte-li zájem nebo otázky neváhejte zavolat 0603/704544 nebo pište na silhavyr@vs.inext.cz
Sberne potrubi je asi opravdu slaba stranka Oplu.
Ja mel vadne uz na novem aute Vectra 2.0 16V z vyroby (spatny odlitek-vymeneno v ramci zaruky).
Psal jsem o tom nize. Jinak tento problem na nove Vectre 2.5 V6 nemam a doufam ze pokud nejaka zavada bude tak se projevi v ramci zaruky. Uvidime.
Jinak auto jezdi perfektne a jsem zatim navysost spokojen. No ale mam tam zatim cca. 1000km. To je moc brzo na zavery.
Ja mel vadne uz na novem aute Vectra 2.0 16V z vyroby (spatny odlitek-vymeneno v ramci zaruky).
Psal jsem o tom nize. Jinak tento problem na nove Vectre 2.5 V6 nemam a doufam ze pokud nejaka zavada bude tak se projevi v ramci zaruky. Uvidime.
Jinak auto jezdi perfektne a jsem zatim navysost spokojen. No ale mam tam zatim cca. 1000km. To je moc brzo na zavery.
Diki za ocenenie.K tomu silnejsiemu.Vsetko je to otazka penazi a ucelu na ktory auto vyuzivas.Myslis V6.Ano aj ja by som uvital kultivovany sesvalec co tahne od spodu(a jednym chipom mat hned 220PS).Co sa tyka much tychto motorov.Kamarat ma ho v omege B,odislo mu zberne vyfukove,ale nestazuje sa.Je to prosto o inom ako moj sportovec,ale myslim si ze ten motor bol v A vectrach a po tych rokoch opel vychytal muchy.
Najdolezitejsie je stastie.Ak rozmyslas o dovoze odporucam hladat a neburane,neukvapit sa.
Najdolezitejsie je stastie.Ak rozmyslas o dovoze odporucam hladat a neburane,neukvapit sa.
to Tony-p:Mas problem na tej 2000 s tym volnobehom
pri studenom motore.To ze motor skoro ma tendenciu zhasnut a potom vyleti na 2000ot a pomaly klesa na cca 1000ot to je nic ine ako stabilazacny zasah motronicu ked klesnu otacky pod
naprogramovanu min. hranicu "pre nieco".A to nieco moze byt normalne otocenie volantu(servo zatazi),zapnutie vyhrievania okna(alternator zatazi) alebo prudke uvolnenie spojky.Toto su normal priznaky.Vsimli ste si toto je 16V z dost ostrymi vackami,kde je aj dost vysoky volnobeh.
No a tie nenormalne priciny?Snazim sa to rozlusknut.Kazdu chvilu budem mat digital osciloskop a ked bude cas urobim komplet pin diagnostiku a nie campagnolo vravi ze staci ist do oplu na tech1.Ta ti je na H...vycita a zmaze iba obsah chyboveho registra a zobrazi nejake hodnoty.Podla mna je to zavada v priprave zmesi pri volnobehu.Ono mi to robilo napr.ked som mal odidenu lambda sondu pri teplom motore.
Neregulovala a klamala pocitac.Otacky spontanne lietali takisto ako tebe.Takze pre to myslim ze je chyba v tvorbe zmesi a nie v zapalovani.Dalsie podozrenie mam na regulator volnobehu(krokovy motor).Pri minus teplotach sa vlivom skondenzovanej vlhkosti pridiera supatko a skuste ho v zime odpojit s neho steker a nenastartujete vobec motor.Ja sa mam problem pohnut so studenym motorom a ked brnknem po plyne tak motor zadusi a trha,total bohata zmes.Dalsia
eventualita netesnost hadic alebo motora.Tento problem kvari aj inych oplakov na dvojlitroch,ked na to pridem pridem zverejnim,len to nie je hodinova zalezitost ale dnova a clovek musi aj zarabat.
-TIP na zly ukazovatel chladiacej kvapaliny:V prvom rade ople sa dlho v zime zohrievaju.
Odporucam v zime dat do pol chladica "papundekel" s kartonu.Co sa tyka samotneho ukazovatela uvedomte si ze ked rucicka sa odlepi od modreho pola teplota je 45, prvy dielik pod devadesiat je uz osemdesiat!Ta stupnica nezacina od nuly!No a dalsia pricina pod termostatom je cidlo ukazovatela nezamenit za cidlo teploty vody pre motronic s modrym dvojpolovym konektorom.Su dva.Vysroubovat ho,okefovat aby mal dobru kostru a prekonzervovat aj kontakt na ktory ide modry kabel.Ak sa nelepsi prekontrolovat cidlo podla Etzolda no a ak blbne aj ukazovatel paliva tak moze byt vadny stbilizator napatia v pristrojovke(vid Etzold).No a k tomu palivomeru.Dost castou pricinou byva opotrebovany alebo zaneseny necistotou potenciometer plavaku,ktoreho cena a demontaz je problem,nie je pristupny s kufra.Musi sa demontovat nadrz co je problem vsetko ide tazko(skorodovane) a spusta hadic a niekdo moze mat z toho hokej.-K servam.Ano aj ja mam problem s tym ople sa toho nezbavia asi.Mam volu a ked idem napr.220 tak sa riadenie prelieva a musim ho pevne drzat v rukach no a pri prejdeni nerovnosti mi v nom hrka.Je to vyroba ZF.Musim s nieco robit vymenim ho za ine.Poznam specialisu na repas, ale cena 7000.
pri studenom motore.To ze motor skoro ma tendenciu zhasnut a potom vyleti na 2000ot a pomaly klesa na cca 1000ot to je nic ine ako stabilazacny zasah motronicu ked klesnu otacky pod
naprogramovanu min. hranicu "pre nieco".A to nieco moze byt normalne otocenie volantu(servo zatazi),zapnutie vyhrievania okna(alternator zatazi) alebo prudke uvolnenie spojky.Toto su normal priznaky.Vsimli ste si toto je 16V z dost ostrymi vackami,kde je aj dost vysoky volnobeh.
No a tie nenormalne priciny?Snazim sa to rozlusknut.Kazdu chvilu budem mat digital osciloskop a ked bude cas urobim komplet pin diagnostiku a nie campagnolo vravi ze staci ist do oplu na tech1.Ta ti je na H...vycita a zmaze iba obsah chyboveho registra a zobrazi nejake hodnoty.Podla mna je to zavada v priprave zmesi pri volnobehu.Ono mi to robilo napr.ked som mal odidenu lambda sondu pri teplom motore.
Neregulovala a klamala pocitac.Otacky spontanne lietali takisto ako tebe.Takze pre to myslim ze je chyba v tvorbe zmesi a nie v zapalovani.Dalsie podozrenie mam na regulator volnobehu(krokovy motor).Pri minus teplotach sa vlivom skondenzovanej vlhkosti pridiera supatko a skuste ho v zime odpojit s neho steker a nenastartujete vobec motor.Ja sa mam problem pohnut so studenym motorom a ked brnknem po plyne tak motor zadusi a trha,total bohata zmes.Dalsia
eventualita netesnost hadic alebo motora.Tento problem kvari aj inych oplakov na dvojlitroch,ked na to pridem pridem zverejnim,len to nie je hodinova zalezitost ale dnova a clovek musi aj zarabat.
-TIP na zly ukazovatel chladiacej kvapaliny:V prvom rade ople sa dlho v zime zohrievaju.
Odporucam v zime dat do pol chladica "papundekel" s kartonu.Co sa tyka samotneho ukazovatela uvedomte si ze ked rucicka sa odlepi od modreho pola teplota je 45, prvy dielik pod devadesiat je uz osemdesiat!Ta stupnica nezacina od nuly!No a dalsia pricina pod termostatom je cidlo ukazovatela nezamenit za cidlo teploty vody pre motronic s modrym dvojpolovym konektorom.Su dva.Vysroubovat ho,okefovat aby mal dobru kostru a prekonzervovat aj kontakt na ktory ide modry kabel.Ak sa nelepsi prekontrolovat cidlo podla Etzolda no a ak blbne aj ukazovatel paliva tak moze byt vadny stbilizator napatia v pristrojovke(vid Etzold).No a k tomu palivomeru.Dost castou pricinou byva opotrebovany alebo zaneseny necistotou potenciometer plavaku,ktoreho cena a demontaz je problem,nie je pristupny s kufra.Musi sa demontovat nadrz co je problem vsetko ide tazko(skorodovane) a spusta hadic a niekdo moze mat z toho hokej.-K servam.Ano aj ja mam problem s tym ople sa toho nezbavia asi.Mam volu a ked idem napr.220 tak sa riadenie prelieva a musim ho pevne drzat v rukach no a pri prejdeni nerovnosti mi v nom hrka.Je to vyroba ZF.Musim s nieco robit vymenim ho za ine.Poznam specialisu na repas, ale cena 7000.
Nostalgia - myslíš CD od Ivana Krale? Ale jo, tím jsem chtěl říct něco jako "Klobouk dolů". Také mám pocit, že musím vědět o každém šroubku v autě, ale omezuji se jenom na nutné. Jezdím s Opel Astra 1.4i, je docela v pohodě, ale motor 44kW teda nic moc. Chci ji prodat a koupit něco jako Mondeo nebo právě Vectru. Z pročítání těch různých příspěvků získávém pocit, že motory od roku tak 94 už nejsou "to co bejvalo". Nemám moc čas a ještě se ozvu, jedu do SRN - že bych dotahnul Vectru s nejsilnějším motorem.......ale který to je
Vidim ze ti nic nehovori pojem nostalgia.Ja som si mohol z CH doviest lacnu B Vectru naburanu,pozliepat ju,povozit sa na nej a nestratit.Rok som zhanal dvetisicku v takom perfektnom stave.A co potom povies na kamarata blazna od ktoreho som ju kupil,ktoreho nakup vectry v D visiel v 95tom 12000DM,clo 110000,upravy 70000 a plus k tomu znackovy poctivy servis?!Samozrejme ze sa mu v opli smiali ze to stareho auta pcha peniaze.Ja som rad ze som za tie prachy kupil to auto v 100% stave.
Kamarat majitel strednej firmy v D ma BMW 525i,89
najazdene 300000,poctivy servis a vzdy hovori sehr gut auto.Nechapes nasu mentalitu.
Vies preco lpiem tak na tej dvetisicke.Lebo uz nikdy nepojdu nove ople jak stare(emisne limity,spotreba)Ja by som musel vrazit do tuningu ecotecu 2.0 1200DM(ostrejsie vacky) len aby som sa dostal na mojich seriovych 150PS a nehovorim vyssie.To auto ma este aj po tych rokoch stale smrnc a vytriem pekac napr.A8 4.2.To auto ma muchy,len mna to bavy stale sa v nom rypat,zlepsovat.Ja som to uviedol motor nema v dvojlitroch nepreplnanych konkurenciu,vinikajuci podvozok...A nezartuj ze si mam poskladat z novych dielov Vectru.Ja si len udrziavam to co sa oplati udrziavat.Ano moja vectra ma trhovu cenu 150000Sk(pre podrbany 35Sk benzin),ale ver to auto ma dobre meno a su ludia ktory to este vedia ocenit,lenze ja nechcem to auto predat,chapes ma nie?
Kamarat majitel strednej firmy v D ma BMW 525i,89
najazdene 300000,poctivy servis a vzdy hovori sehr gut auto.Nechapes nasu mentalitu.
Vies preco lpiem tak na tej dvetisicke.Lebo uz nikdy nepojdu nove ople jak stare(emisne limity,spotreba)Ja by som musel vrazit do tuningu ecotecu 2.0 1200DM(ostrejsie vacky) len aby som sa dostal na mojich seriovych 150PS a nehovorim vyssie.To auto ma este aj po tych rokoch stale smrnc a vytriem pekac napr.A8 4.2.To auto ma muchy,len mna to bavy stale sa v nom rypat,zlepsovat.Ja som to uviedol motor nema v dvojlitroch nepreplnanych konkurenciu,vinikajuci podvozok...A nezartuj ze si mam poskladat z novych dielov Vectru.Ja si len udrziavam to co sa oplati udrziavat.Ano moja vectra ma trhovu cenu 150000Sk(pre podrbany 35Sk benzin),ale ver to auto ma dobre meno a su ludia ktory to este vedia ocenit,lenze ja nechcem to auto predat,chapes ma nie?
A co takhle nechat si poslat od Opla nový díly a postavit si novou Vectru.
Tomu autu jsi dal hodně, ale kdo to ocení až ho budeš prodávat?
Tomu autu jsi dal hodně, ale kdo to ocení až ho budeš prodávat?
Zdravim zo Slovenska vsetkych zanietenych oplakov.
Som vlastnikom dvetisicky FWD uz druhy rok.Je vyrobena v r.91.Chcel by som sa podelit o skusenosti s touto znackou.
Motor C20XE mam tuningovany.Sanie Lexmaul,vzduch filter K&N,komplet Remus vykon 183PS(merane na stolici),podvozok -30mm,Eibach pruziny,Spax tlmice,obuta na 7.5x16.Maximalka 245 km/h(ani V6
bez tuningu nema sancu).
Tvrdim motor C20XE je motor motorov,nepoznam dvojliter ktory by bol na tej urovni a dodava sa aj do B vectier s inou hlavou,tupsimi vackami a s inym managmentom.Akurat je hlucny,co iste mi potvrdia aj iny majitelia dvolitrov.Na tomto motore je paradox spoteba a vykon(samozrejme ked je motor mechanicky v poriadku a elektronika ok).Moja spotreba mesto 8.5l az 10l podla nohy a mimo mesta pri dodrziavani limitov 6.5 az 7l(140 km/h) no a strop sportova jazda 12l a 183PS!
Co vy na to majitelia novych ECOTECOV 1.8 a 2.0 s vasimi utlmenymi motormi?
O podvozku z Calibry hovorim v superlativoch, akurat sa mu nepacia nase derave cesty, ale v Zapadnej Europe je to vynikajuce.Problem je s trakciou a hlavne v zime a este ked sa k tomu prida znizeny podvozok.K tomu vectry v zime?Podla mna by uvitali diferencial zo zvysenou svornostou a apropo ja budem mat lahucku napr.P 205D s dobrym obutim a stvavim sa ze po snehu nemate sancu ani s TC.Pomaha 4WD,ale Opel od toho upustil asi pre poruchovost.
Vytku na A vectrach si zasluzia brzdy su poddimenzovane.
Ked mozem porovnat Bckove Vectry s Ackovimi co sa tyka statistiky poruch.V zaciatkoch vyroby boli problemy s prevodovkami a ako citam pretrvavaju dodnes aj pri ovladani lanovodmi.Takisto moja F20
nie je na tom slavne,tiez jej musim pomoct medziplynom a chyba synchronizacia spiatocky.
Viem ze su problemy s rozvodovymi kladkami(pretoze su plastove na starej vectre je vsetko poctive kovove).
Dalej som zaregistroval problemy s riadenim,elek-
tronikou a elektrikou atd.Som schopny poradit(moja specilizacia autoelektronika),postupne
zareagujem, mam odbornu literaturu a konzultujem problemy so zamestnacami odborneho servisu.
Pre ilustraciu svoju vectru som rozobral doslova do sroubicky,proste ostal iba holy skelet,ktory som dal opieskovat,potom opravy hrdzavych mies(by ste sa cudovali kde mate vsade diery po tych deviatich rokoch(zadne lemy,zadny nosnik,predna cast podlahy,vnutorny zadny blatnik)a to moja vectra mala spickovy servis od prveho majitela a nebola nikdy burana.Proste antikorozna ochrana
pri A vectrach bola velmi slaba.Potom nasledovalo osetrenie specialnymi zakladnymi farbami abrazivnymi nastrekmi a voskami celkove 25kg chemie a znova poskladat.Nastriekat celu karoseriu emailom a znovu peclive poskladat.Stalo ma to 60000,styri mesiace roboty, ale ten pocit.Poviete blazon,ale to auto musi vydrzat dalsie roky.
Na zaver.Som rad ze som konecne vykopal stranku na internete kde sa stretavaju ludia spolocnej krvnej skupiny.V pripade nejakych dotazov kontaktujte ma na vectra2000@pobox.sk
Som vlastnikom dvetisicky FWD uz druhy rok.Je vyrobena v r.91.Chcel by som sa podelit o skusenosti s touto znackou.
Motor C20XE mam tuningovany.Sanie Lexmaul,vzduch filter K&N,komplet Remus vykon 183PS(merane na stolici),podvozok -30mm,Eibach pruziny,Spax tlmice,obuta na 7.5x16.Maximalka 245 km/h(ani V6
bez tuningu nema sancu).
Tvrdim motor C20XE je motor motorov,nepoznam dvojliter ktory by bol na tej urovni a dodava sa aj do B vectier s inou hlavou,tupsimi vackami a s inym managmentom.Akurat je hlucny,co iste mi potvrdia aj iny majitelia dvolitrov.Na tomto motore je paradox spoteba a vykon(samozrejme ked je motor mechanicky v poriadku a elektronika ok).Moja spotreba mesto 8.5l az 10l podla nohy a mimo mesta pri dodrziavani limitov 6.5 az 7l(140 km/h) no a strop sportova jazda 12l a 183PS!
Co vy na to majitelia novych ECOTECOV 1.8 a 2.0 s vasimi utlmenymi motormi?
O podvozku z Calibry hovorim v superlativoch, akurat sa mu nepacia nase derave cesty, ale v Zapadnej Europe je to vynikajuce.Problem je s trakciou a hlavne v zime a este ked sa k tomu prida znizeny podvozok.K tomu vectry v zime?Podla mna by uvitali diferencial zo zvysenou svornostou a apropo ja budem mat lahucku napr.P 205D s dobrym obutim a stvavim sa ze po snehu nemate sancu ani s TC.Pomaha 4WD,ale Opel od toho upustil asi pre poruchovost.
Vytku na A vectrach si zasluzia brzdy su poddimenzovane.
Ked mozem porovnat Bckove Vectry s Ackovimi co sa tyka statistiky poruch.V zaciatkoch vyroby boli problemy s prevodovkami a ako citam pretrvavaju dodnes aj pri ovladani lanovodmi.Takisto moja F20
nie je na tom slavne,tiez jej musim pomoct medziplynom a chyba synchronizacia spiatocky.
Viem ze su problemy s rozvodovymi kladkami(pretoze su plastove na starej vectre je vsetko poctive kovove).
Dalej som zaregistroval problemy s riadenim,elek-
tronikou a elektrikou atd.Som schopny poradit(moja specilizacia autoelektronika),postupne
zareagujem, mam odbornu literaturu a konzultujem problemy so zamestnacami odborneho servisu.
Pre ilustraciu svoju vectru som rozobral doslova do sroubicky,proste ostal iba holy skelet,ktory som dal opieskovat,potom opravy hrdzavych mies(by ste sa cudovali kde mate vsade diery po tych deviatich rokoch(zadne lemy,zadny nosnik,predna cast podlahy,vnutorny zadny blatnik)a to moja vectra mala spickovy servis od prveho majitela a nebola nikdy burana.Proste antikorozna ochrana
pri A vectrach bola velmi slaba.Potom nasledovalo osetrenie specialnymi zakladnymi farbami abrazivnymi nastrekmi a voskami celkove 25kg chemie a znova poskladat.Nastriekat celu karoseriu emailom a znovu peclive poskladat.Stalo ma to 60000,styri mesiace roboty, ale ten pocit.Poviete blazon,ale to auto musi vydrzat dalsie roky.
Na zaver.Som rad ze som konecne vykopal stranku na internete kde sa stretavaju ludia spolocnej krvnej skupiny.V pripade nejakych dotazov kontaktujte ma na vectra2000@pobox.sk
Vectra v zime. Jezdim na vikendy do Vrchlabi a Spindlu, tudiz zimu znam dobre. (vic jak deset let)
Jezdil jsem s Vectrou 1.8 16V r.v 98 (Pneu 175/70x14 Barum OR54 Polar), Vectra 2.0 16V Sport (Pneu 195/65x15 OR 60 Polaris) a ted jezdim s V6 2.5 a mam tam taky OR60 195ky)Posledni dve auta maji TC, ale nejak od toho nic necekam a ani se to moc neda. Kdyz vim ze je kluzko tak dam min plynu a je to, na to nepotrebuji TC. Na zmrzlim kopci se to stejne nerozjede. Jinak si na jizdni vlastnosti nemuzu stezovat. Nejlepsi kombinace je zimni guma a hlavne nova s ostrejma hranama. Je to gumama ne autem. Jo kty prevodce rizeni, vim ze je mnenili v zaruce ale tvrdili ze se to stejne bude opakovat, dela mi to i ty V6ce a to je auto vyrobeny v listopadu 99. U audiny v z roku 90 mi ani pri 200 000km rizeni podobny veci nedelalo. Jinak jsou podle me Vectry super auta vzhledem k cene, vybave a spolehlivosti.
Co mi u Vecter nesedi je vyssi posaz(od roku 98 pry uz je nizzsi ale moc znatelne to neni, o tom vypovida i fakt ze uz se nedavaj tmave pruhy na predni sklo, vyssi postavy koukali do nej), mala zpetna zrcatka (sice pekna ale ne do mesta, ted jsou vetsi ale zase neznatelne) a nic moc razeni.
U 96 a 97 "bouchal" v nadrzi benzin kdyz ho tam bylo pulka( pri brzdeni a rozjezdu). Od modelu 99 montuji u sedanu na pruzinu (pravou) tlumic aby se viko neodrazilo zpet(kufr). Jo bacha na zpetny zrcatka, zavadis pri couvani do vrat a LEGO je na svete.
Jezdil jsem s Vectrou 1.8 16V r.v 98 (Pneu 175/70x14 Barum OR54 Polar), Vectra 2.0 16V Sport (Pneu 195/65x15 OR 60 Polaris) a ted jezdim s V6 2.5 a mam tam taky OR60 195ky)Posledni dve auta maji TC, ale nejak od toho nic necekam a ani se to moc neda. Kdyz vim ze je kluzko tak dam min plynu a je to, na to nepotrebuji TC. Na zmrzlim kopci se to stejne nerozjede. Jinak si na jizdni vlastnosti nemuzu stezovat. Nejlepsi kombinace je zimni guma a hlavne nova s ostrejma hranama. Je to gumama ne autem. Jo kty prevodce rizeni, vim ze je mnenili v zaruce ale tvrdili ze se to stejne bude opakovat, dela mi to i ty V6ce a to je auto vyrobeny v listopadu 99. U audiny v z roku 90 mi ani pri 200 000km rizeni podobny veci nedelalo. Jinak jsou podle me Vectry super auta vzhledem k cene, vybave a spolehlivosti.
Co mi u Vecter nesedi je vyssi posaz(od roku 98 pry uz je nizzsi ale moc znatelne to neni, o tom vypovida i fakt ze uz se nedavaj tmave pruhy na predni sklo, vyssi postavy koukali do nej), mala zpetna zrcatka (sice pekna ale ne do mesta, ted jsou vetsi ale zase neznatelne) a nic moc razeni.
U 96 a 97 "bouchal" v nadrzi benzin kdyz ho tam bylo pulka( pri brzdeni a rozjezdu). Od modelu 99 montuji u sedanu na pruzinu (pravou) tlumic aby se viko neodrazilo zpet(kufr). Jo bacha na zpetny zrcatka, zavadis pri couvani do vrat a LEGO je na svete.
Dejte si lidi pozor při přebírání auta v autotepasu ( konkrétně Praha - Řepy). Byl jsem tam jednou a hned mi vyměnili zadní nárazník za horší (poškrábaný). Poznal jsem to až doma při mytí, takže POZOR!!! pořádně zkontrolovat, byla by to škoda. Ahoj
Dekuji za radu, to cvakani v rizeni, to bude asi ono,ale co se tyka odskakanych pneu, tlumice jsou v poradku. V servisu mi rekly, ze je to "moucha vecter" ale moc se mi tomu verit nechce. To sklo jsem dostal odkud to slo, ale porad kdyz pustim vetrak na plno z toho lita, nebo kdyz jedu do zatacky, tak obcas slysim jak se tam nekde presypa. Jeste se zeptam, jsou vsechny vectry tak nemozny na snehu???
Co se cvakani v rizeni tyka nevim presne co ti to dela, ale normalni u vecter je ze pri otaceni volantem to nekdy pusobi jako mala vule a spis nes slysitelne cvaknuti se to projevi drnknutim pres volant do ruky. Je to konstrukcni vec a maj to snad vsechny. Pokusili se to u novejsich verzi odstranit ale dela mi to i u 99ky. Je to neco v prevodce rizeni a nikdo to neodstrani a neni to pry provoz ohrozujici.
Odskakana guma: snad tlumice?!?
Sklo odstranis jedine rozebranim a vysipanim, ale zkus predtim vyndat mrizky a strcit tam kam dostanes vysavac.
Odskakana guma: snad tlumice?!?
Sklo odstranis jedine rozebranim a vysipanim, ale zkus predtim vyndat mrizky a strcit tam kam dostanes vysavac.
Mam Vectru z roku 1997 1,6 16,V uplny zaklad. Mam s tim nekolik problemu se kterymy bych potreboval poradit. 1)Po nehode mam sklo ve vetrakach a nevim, jak se ho zbavit. 2) Vzdy mam velmi brzo odskakane pneu na zadni naprave.3)spotreba - at se deje, co se deje porad mam spotrebu 10l. 4) Skoro pravidelne mi po pul roce odchazi cidlo oleje. 5) v rizeni obcas cvaka. Za vase rady predem moc dekuju.
Lidičky, díky za dobré rady... zkusím si o víkendu pohrát.... No jinak se mi to * všude tak elektrika... musím to dát do servisu.....
No jinak vectra je moc fajn auto.. je to správná líma....
No jinak vectra je moc fajn auto.. je to správná líma....
Ke kontrolkam obecne. Pri zapnuti klicku zapalovani by se mela vetsina kontrolek rozsvitit (vcetne kontrolky rezervy paliva) a, pokud neni nejaky problem, po nastartovani pozhasinat. Takhle se vizualne da pred startem zkontrolovat jestli jsou v poradku zarovky. A to i v pripade, kdy model neni standardne vybaveny Check Control obvodem (ten testuje i obvody vnejsiho osvetleni a dalsi prkotiny). Ja jsem mel problem s kontrolkou ABS a osvetleni pristroju. Po rozebrani palubovky (byla to fuska ale v Petzoldovi to je popsano celkem dobre) nebyl problem ve zpalene zarovce ale v prerusene cesticce na plosnem spoji, kterym jsou pospojovany vsechny indikatory se vstupnima konektorama.
Dival jsem se do Etzolda na termoventil - teplota zacatku otvirani 92 stupnu, konec otvirani 107. Tech 92 asi sedi na konec modreho pole ukazatele - cili stacilo by zjistit, zda se chladic zacne ohrivat drive nez rucicka vleze do modreho pole (potom bude spatny termoventil). Asi se to taky pozna na horsim nabehu topeni v zime. Pri velke zime mi topeni u 1.8 nabiha taky 4-5km ale potom uz se rucicka drzi na konci modreho pole na pracovni teplote okolo 90 stupnu.
Kontrolku rezervy bych zkontroloval primo na palivometu v nadrzi(pod zadni sedackou). Manuelne das plovak na minimum a mela by se rozsvitit, nekdy to byva zanesene, az pak bych sel do pristrojovky.
Kdyz je teplota na budiku vetsinou nizka jsou jen dve moznosti - bud ten budik blbe ukazuje nebo je v pytli termoventil. Budik se da zkontrolovat - kdyz to uvaris na miste: sahara ma sepnout v okamziku kdy je na budiku teplota okolo 105 stupnu. Termoventil lze vymontovat a zkontrolovat jeho otevreni varem ve vode v hrnci (teplotu otevreni z hlavy nevim - mohu zjistit z Etzolda). Nejpravdepodobnejsi asi bude vymena termoventilu za novy (lze i svepomocne). Elektrika bude spis zalezitost pro odbornika - muze zlobit regulace napeti alternatoru nebo bude spalena kontrolka rezervy? (sam jsem se nedostal ani ke kontrolce SRS - je tam blby pristup)
Lidi mám Vectru 92 2.0 a mám problémy s tím, že mi
1. Neukazuje nesvítí rezerva
2. Při spuštění stěračů se mi otáčkoměr začne neuvěřitelně chovat a ručička skáče nahoru a dolu.
Je možné že mám něco podupané s elektrikou.
3. Ukazatel teploty mi i při dlouhé jízde stojí, nebo se dostane max do modrého pole. Jo kdyz tak jezdím v léte po Meste tak je vystoupne ale jinak stoji, nemuze to byt nejaky problem ?
1. Neukazuje nesvítí rezerva
2. Při spuštění stěračů se mi otáčkoměr začne neuvěřitelně chovat a ručička skáče nahoru a dolu.
Je možné že mám něco podupané s elektrikou.
3. Ukazatel teploty mi i při dlouhé jízde stojí, nebo se dostane max do modrého pole. Jo kdyz tak jezdím v léte po Meste tak je vystoupne ale jinak stoji, nemuze to byt nejaky problem ?
V patek mi odesel krokovaci motorek a auto ve volnobehu chcipalo. Odstraneno vymenou v zaruce, jinak by to bylo 4200Kc. Po pul roce v zaruce uz druha zavada!!!! Tesim se na to co prijde po zaruce!! Jinak me nove zazitky: Mam razeni lanovodama, v zime zatuhnou a radi se stim fakt blbe. Asi se prestehuju do Italie na Sicilii.
Co se to deje? V zime VECTRY nejezdi? Uz nas presunuli do archivu. To se prece nesmi dopustit! Nebo uz nema nikdo zadny problemy s VECTRAma?
Pokud predni naprava nedostala velkou ranu, tak bych to videl na spatnou geometrii. Doporucuji Auto-Papousek v Opletalove ulici, pokud jsi z Prahy.
V moji Vectre 1.8i rv 1992 se mi od 100km/h zacina trepat volant. Muze to byt jen vyvazenim kol nebo taky necim horsim?? Dik.
Ta spotreba 7,2 u 2.0 16V, to musim jet opravdu s lehkou nohou. Jinak jsem zapomnel na dojmy z ty Astry 1.8 16V. Sedi super, jede jako strelena, spotreba tak 7,5 l a to jsem ji celkem honil. Jediny minus- hodne toci, chtelo by to delsi petku. Jinak skvelej autak, jo a pozaz v ni je daleko lepsi nez ve Vectre a taky se mi nezdala vnitrim prostorem mensi nez Vectra. Ma masivnejsi
pristrojovku, libi se mi vic nez u Vectra. Proc jsem si vlastne koupil Vectru?? Jo uz vim, u Astry se mi totalne nelibi "*". Moc usekla. Snad jedine Caravan, ale to neni muj duch.
pristrojovku, libi se mi vic nez u Vectra. Proc jsem si vlastne koupil Vectru?? Jo uz vim, u Astry se mi totalne nelibi "*". Moc usekla. Snad jedine Caravan, ale to neni muj duch.
Mrzi me tvoje problemy s Oktavkou. Mel jsem za to, ze tyhle autaky jsou uz vychytany a taky motoru 2.0 fandim, protoze ho znam z Audi 80.
Jeste dotaz, mas tam uz razeni lanovodama? Ja mam tohle razeni v Vectre a krome mrazu, kdy to ztuhne
je to v pohode, ale audina to neni. Ja mam ted Vectru 2.0 16V a tebe zajima 1.8 16V. Najezdil jsem dost km s Vectrama 1.8 16V. Myslim ten typ pred faceliftem, kde se 1.8 a 2.0 u vectry na prvni pohled nelisily. Dnes vypada 1.8 16V spis jako 1.6 16V. Novej motor 1.8 16v sice neznam z Vectry, ale z nove Astry. Ta ma uz v zakladu TC a zadni kotouce. Moje dojmy z Vectry 1.8 16V jsou hodne pozitivni. Nejvetsi + je za spotrebu, jezdit svizne za 7 l. neni zadny problem. motor taha od cca 2000 ot/min a jde super za plynem az do 6000. V kabine je prijemna zvukova kulisa spise sportovniho razu, ale fakt decentne. S timhle motorem jede v pohode 200km/h.
Problemy: pridreny zamek u kufru, vadne cidlo venkovniho teplomeru, jinak nic.
Konstrukcni vady: vysoky posaz ridice, nepomuze ani vyskove staveni sedadla, diky tomu mi prekazel zeleny pruh na hornim okraji skla, ale to uz ta moje nova nastesti nema (pruh), vysokej posaz je tam furt, sice pekny, ale totalne neprakticky zrcatka, ty novy mam sklopny nahoru, ale to je v praxi, kdyz nekde zavadim k nicemu, v lepsim pripade jenom vyskoci z cepu, ale spis se cely rozlame. Starsi typy meli nepresny razeni a navic cela kulisa byla namirena jakoby ke splujezdci. Ta s tema lanovodama je uz rovne a zpatecka se radi vedle 4-ky dozadu. Co se chodu tyce, ma to jeste rezervy, ale je to mnohem lepsi. Dal ma Vectra strasne malo odkladacich mist. Ja mam navic drzaky napoju a ve schrance pred spolujezdecem CD-changer, tim padem mam k dispozici akorat bocni kapsy ve dverich a stredovou konzolu. Jinak konecne vyresili oteviranu kufru, aby se viko nevracelo domontovali tam konecne tlumic, to to trvalo!! Jinak ty pera tam jsou fakt historicky, ale funguje to. Co mne stve jsou ovladace el. oken kolem radici paky-neprakticky. Co se prevodky rizeni tyce, tak o tom jsem tu uz psal, dela to i nova OMEGA. Ten muj Sport prisel na rafcich 6x16 a gumy 205/55x16. Tak jsem je hned vymenil za 7x16, protoze to vypadalo, ze se ty gumy kazdou chvili zujou.
Zavady na mojem aute: vymena sberneho potrubi, spatny odlitek, ve 200km/h zacaly hucet dvere u spolujezdce, jakoby nekdo otevrel okno, zatim s tim jezdim, protoze to se mi projevilo v lete na dalnici v Itali a od te doby jsem snad 200 nejel.
Jinak jsem na aute nasel sposty vad laku, laky nejsou u Opelu silna stranka. Jinak je to tichy autak, zatim mi tam nic nevrze, neklepe, neboucha a to mam sportovni (dost tvrdej) podvozek. Celkove je ta nova Vectra robustnejsi nez ty starsi B-cka. Spotreba 8-9l. Mimo mesto 7,2l.
Jeste dotaz, mas tam uz razeni lanovodama? Ja mam tohle razeni v Vectre a krome mrazu, kdy to ztuhne
je to v pohode, ale audina to neni. Ja mam ted Vectru 2.0 16V a tebe zajima 1.8 16V. Najezdil jsem dost km s Vectrama 1.8 16V. Myslim ten typ pred faceliftem, kde se 1.8 a 2.0 u vectry na prvni pohled nelisily. Dnes vypada 1.8 16V spis jako 1.6 16V. Novej motor 1.8 16v sice neznam z Vectry, ale z nove Astry. Ta ma uz v zakladu TC a zadni kotouce. Moje dojmy z Vectry 1.8 16V jsou hodne pozitivni. Nejvetsi + je za spotrebu, jezdit svizne za 7 l. neni zadny problem. motor taha od cca 2000 ot/min a jde super za plynem az do 6000. V kabine je prijemna zvukova kulisa spise sportovniho razu, ale fakt decentne. S timhle motorem jede v pohode 200km/h.
Problemy: pridreny zamek u kufru, vadne cidlo venkovniho teplomeru, jinak nic.
Konstrukcni vady: vysoky posaz ridice, nepomuze ani vyskove staveni sedadla, diky tomu mi prekazel zeleny pruh na hornim okraji skla, ale to uz ta moje nova nastesti nema (pruh), vysokej posaz je tam furt, sice pekny, ale totalne neprakticky zrcatka, ty novy mam sklopny nahoru, ale to je v praxi, kdyz nekde zavadim k nicemu, v lepsim pripade jenom vyskoci z cepu, ale spis se cely rozlame. Starsi typy meli nepresny razeni a navic cela kulisa byla namirena jakoby ke splujezdci. Ta s tema lanovodama je uz rovne a zpatecka se radi vedle 4-ky dozadu. Co se chodu tyce, ma to jeste rezervy, ale je to mnohem lepsi. Dal ma Vectra strasne malo odkladacich mist. Ja mam navic drzaky napoju a ve schrance pred spolujezdecem CD-changer, tim padem mam k dispozici akorat bocni kapsy ve dverich a stredovou konzolu. Jinak konecne vyresili oteviranu kufru, aby se viko nevracelo domontovali tam konecne tlumic, to to trvalo!! Jinak ty pera tam jsou fakt historicky, ale funguje to. Co mne stve jsou ovladace el. oken kolem radici paky-neprakticky. Co se prevodky rizeni tyce, tak o tom jsem tu uz psal, dela to i nova OMEGA. Ten muj Sport prisel na rafcich 6x16 a gumy 205/55x16. Tak jsem je hned vymenil za 7x16, protoze to vypadalo, ze se ty gumy kazdou chvili zujou.
Zavady na mojem aute: vymena sberneho potrubi, spatny odlitek, ve 200km/h zacaly hucet dvere u spolujezdce, jakoby nekdo otevrel okno, zatim s tim jezdim, protoze to se mi projevilo v lete na dalnici v Itali a od te doby jsem snad 200 nejel.
Jinak jsem na aute nasel sposty vad laku, laky nejsou u Opelu silna stranka. Jinak je to tichy autak, zatim mi tam nic nevrze, neklepe, neboucha a to mam sportovni (dost tvrdej) podvozek. Celkove je ta nova Vectra robustnejsi nez ty starsi B-cka. Spotreba 8-9l. Mimo mesto 7,2l.
Zdravim Vas vsetkych - aby som sa trochu uviedol, tak zvacsa som sa bavil v rubrikach Skoda, co suvisi s mojou nedavnou (jul 99) kupou Oct. Combi 2.0 - ako moc som sa na to auto tesil, tak velmi som sklamany - stale nejaky problem (uz som o tom pisal v rubrike Oct.-konstr. vady) a tak coraz viac rozmyslam zbavit sa Skodovky uz nadobro (este uvidime). Preto sa chcem spytat stastnych majitelov Oplov Vectra, ake su ich dojmy z tychto aut, vyskytujuce sa chyby, hlucnost, spotreba motorov (asi 1.😄, krut. moment a jeho priebeh a vsetko, co vas este napadne a budete mat chut mi o tom napisat - a hlavne - ci by ste si opat kupili Vectru.
Caute a stastny novy rok vsetkym, hlavne vela zdravia vam a vasim rodinam.
Grandson.
Caute a stastny novy rok vsetkym, hlavne vela zdravia vam a vasim rodinam.
Grandson.
Vim, ze problem ktery mas je dost protivnej. Zkuz zajet do servisu Opel(doporucuji SRBA Servis Reporyje, technik pan Černy), jsou tam fakt dobry a jestli ti pomoci diagnostiky TECH nepomuzou oni, tak pak uz asi nikdo. Tydle motory jsou fakt relativne zavisly na spouste cidel a podobnejch serepeticek, nechci snizovat tvoji zrucnost, ale asi to sam neodstranis. Na tvem miste bych tam urcite zajel a investoval do toho nejakou petku.
Uvidis co Ti tam reknou. Jinak drzim palce!!!
Uvidis co Ti tam reknou. Jinak drzim palce!!!
Jeste bych se jednou vratil k memu dotazu z 8.12.99 campagnolo a rychliku- diky za tip. bohuzel potenciometr v sani nemam- je tam snimac hmotnostniho mnozstvi vzduchu(jakysi odporovy dratek). Nejvetsi problem je, ze cely rok nekde jezdim(delam externe) a ted o svatcich mam cas na opicky. To auto ma svoje mouchy, to beru. Mne to stve z toho principu, ze na to nemuzu prijit! Abych to jeste upresnil- asi takhle- normalne vsechno jede, cas od casu(pri volnobehu i pri jizde si sam prida asi na 2000, kde drzi a po nekolika vterinach se velice pomalu vrati do volnobehu.
Jinak preju vsem vesely vanoce a kam jedete, dojedte vzdy v pohode! Tony-P
Jinak preju vsem vesely vanoce a kam jedete, dojedte vzdy v pohode! Tony-P
Mam tenhle autak od kvetna, myslel jsem, ze se zbavim v novem modelu obcasneho preskoceni v prevodce volantu(pri vetsim otaceni volantem).
Je to furt stejny jako predtim.Mam tam zatim 11000km a sezralo to uz 2litry oleje, sila.
Spotreba byla zpocatku tak 10-11l..Ted je to tak
8,5l. V lete ale porad klima a v zime vyhrivany sedacky, to asi taky neco veme. Ma to sportobni podvozek a sedacky (v kuzi) a dost to hopsa, ale sedi. Mate ji nekdo?
Je to furt stejny jako predtim.Mam tam zatim 11000km a sezralo to uz 2litry oleje, sila.
Spotreba byla zpocatku tak 10-11l..Ted je to tak
8,5l. V lete ale porad klima a v zime vyhrivany sedacky, to asi taky neco veme. Ma to sportobni podvozek a sedacky (v kuzi) a dost to hopsa, ale sedi. Mate ji nekdo?
Stejnej problem jsem mel na audine, kolega ho ma na Mondeu. Zkouseli jsme toho dost. Jemu dokonce menili vstrikovaci trysky a spoustu cidel. Mne menili Lambdu, cistili cidlo scimace otacek, ruzna teplotni cidla a vysledek skoro zadnej.
Proste nastartujes motor ,chvili se dusi v oblasti 300 ot/min a pak skoci nekam do 2000. Kdyz se auto trochu ohreje tak je to v normalu. Kazdej tvrdi neco jineho. Asi je to starim.
Rada: Kup novej autak, nebo si toho nevsimej.
Proste nastartujes motor ,chvili se dusi v oblasti 300 ot/min a pak skoci nekam do 2000. Kdyz se auto trochu ohreje tak je to v normalu. Kazdej tvrdi neco jineho. Asi je to starim.
Rada: Kup novej autak, nebo si toho nevsimej.
Mam otazku pro ty, co si mysli, ze neco vi o motoru 2.0 16V. Ve dnech, jako tyto(chladne pocasi) kolisaji volnobezne otacky motoru, obcas si sam prida na 2000, kdyz jedu, tak otacky od 2000 dolu padaji hodne pomalu(teprve asi po 1 vterine) Vsechno jsem prolezl, dost toho i vymenil, ale porad jsem nic nenasel. Cely leto bylo vsechno OK, zacalo to znova zase asi pred mesicem. Jinak vykon i spotreba jsou v normalu. da mi prosim, nekdo nejaky tip do ceho jit? Diky Tony.
Ten "ari tamminen" na WEBu mě moc potěąil - doplnil tam totiľ údaje o převodových poměrech - normální a sportovní převodovku. Takľe jsem si konečně ověřil, ze můj vůz má sportovní převodovku (proto točí ve 130km 3810rpm). Pro normální převodovku u 1.8 budou obrátky ve 130km niľąí - podle mých výpočtů asi 3040rpm pro gumy 195/65R15, pro menąí 175/70R14 trochu víc - asi 3200rpm.
Znam nekolik zajimavych stranek o starsi Vectre, nektere jsem uz uvadel tak je zopakuji: popis ojete Vectry A velmi pekna stranka fandy v anglictine je . Take je tam titulni strana s hezkymi fotkami .
Jezdim taky 1.8 8V rocnik 95, ted v zime spis kratsi trasy (do 10km) po meste a posledni spotreba mi vysla 9/100. Snazim se ale po meste moc neakcelerovat a pouzivam s oblibou neutral. Pneu mam zatim letni 195/60 15'. Co se tyce optimalniho rezimu motoru - nabyl jsem dojmu, ze nejuspornejsi to je do 3000rpm (to dokaze jet s malym plynem na ctyrku i pod 7/100 - to me ale nebavi). Navic mam pocit, ze 1.8 obratky pod 2500 moc nechutnaji, takze se snazim jezdit spis mezi 2500-3500. Co me mrzi je dlouha petka - ve 130km mi toci uz 3800 coz se projevi, ze spotrebu nelze stlacit pod 8/100. Dalnici jezdim 130 do kopce 160 z kopce a spotreba byva tak 8,1. Presne hodnoty okamzite spotreby ale neznam - nemam computer. Mozna by poradil nekdo kdo ho ma...
Mam Vectru 1.8i rv 1992. Koupeno v rijnu 1999. Udajen ma toto auto brat 7,6 l/km. Ted v zime mi to bere 10 l mimo mesto. Je to v poradku? Jak mam s timto autem jezdit tak, aby byla spotreba co nejmensi? Jak velky vliv maji na spotrebu zimni gumy. Dik za jakoukoliv radu k provozu tohoto auta.
P.S. Neznate nejakou www stranku fandu tohoto auta?
P.S. Neznate nejakou www stranku fandu tohoto auta?
Upřesňuji informaci od kielara a díky za ni.
Firma, která prodává lemy zadních blatníků se jmenuje😒br />
Aleš Novák - AUTO materiál, ul. Rudná, Ostrava Vítkovice, 703 00.
Telefon/Fax: 069/6615600
Cena jednoho lemu je 365,85 Kč včetně DPH.
Firma, která prodává lemy zadních blatníků se jmenuje😒br />
Aleš Novák - AUTO materiál, ul. Rudná, Ostrava Vítkovice, 703 00.
Telefon/Fax: 069/6615600
Cena jednoho lemu je 365,85 Kč včetně DPH.
Také jsem měl velkou spotřebu oleje způsobenou jeho únikem a po výměně těsnění olejové vany byl problém odstraněn.
K odkódování autorádia jsem objevil inzerát, který nabízí odkódování rádií různých značek - telefon 0602/837 729 a je z Jablonce nad Nisou. Mohl by třeba poradit.
K odkódování autorádia jsem objevil inzerát, který nabízí odkódování rádií různých značek - telefon 0602/837 729 a je z Jablonce nad Nisou. Mohl by třeba poradit.
SPOTREBA OLEJE
----------------
U 92r. 2.0i na 11 tis. km 1 litr oleje spotreba
RADIO
--------
Mam podobny problem, vypnul jsem baterku a ted chce kod, ten znam ale nevim jak ho potvrdit a ulozit tak aby mi radio hralo. Mam original radio GRUNDIG myslim 803, nevim jiste. Prosim o radu.
----------------
U 92r. 2.0i na 11 tis. km 1 litr oleje spotreba
RADIO
--------
Mam podobny problem, vypnul jsem baterku a ted chce kod, ten znam ale nevim jak ho potvrdit a ulozit tak aby mi radio hralo. Mam original radio GRUNDIG myslim 803, nevim jiste. Prosim o radu.
Švagr kamaráda měl ten samý problém u Omegy a pomohla až výměna za nový díl tělesa výměníku topení.
O jedne moznosti bych vedel. Absolvoval jsem totiz vymenu obou zrcatek v elektrice. Nejakemu dobrackemu slusnakovi totiz zrejme vadily a tak mi je urval a vedle auta rozslapal.
Koupil jsem je u Bennett Cars (p.Konvalinka) za 1800,-/kus v Libeznicich, mobil:0602-307573,(nebo 0602-206376). Jinak tam ma vsechno na OPLY.
I kdyz to neni u Olomouce ale u Prahy, da se to poslat na dobirku.
Koupil jsem je u Bennett Cars (p.Konvalinka) za 1800,-/kus v Libeznicich, mobil:0602-307573,(nebo 0602-206376). Jinak tam ma vsechno na OPLY.
I kdyz to neni u Olomouce ale u Prahy, da se to poslat na dobirku.
Nevite nekdo, kde se da nekde v okoli Prerova, Olomouce nebo Zlina sehnat levne elektricky ovladane a vyhrivane leve zpetne zrcatko [cerny plast] na Vectru A 2.0i r.v. 1990? U Opla stoji nove kolem 4.500,-, ale chci zkusit nejdriv nejake bazary apod. Diky.
Tak jsem nedavno absolvoval vymenu oleje a zjisttil jsem, ze ta 1.8 z r.1995 spotrebovala 1l oleje na asi 9tis km (casto jsem jezdil dost nalozeny po horach). Stejne se mi to zda dost. Napiste jak jste na tom vy...
Jando, diky za nabidku. Pokud by ti nedalo moc prace to oskenovat a poslat tak muzes na [odkaz]
Co se tyka tveho radia v supliku. Neprestalo nahodou hrat po odpojeni akumulatoru? A jelikoz nemas navod na zavedeni originalniho kodu uvedeneho na zminovane, take chybejici, kodovaci karte, radio nelze zprovoznit? Tak nejak se to radio totiz ma chovat pokud odpojis napajeni.
Pokud nekdo neco vite o moznosti odkodovani, neba mate navod, ozvete se mi. Je mi ho lito, hraje perfektne.
Co se tyka tveho radia v supliku. Neprestalo nahodou hrat po odpojeni akumulatoru? A jelikoz nemas navod na zavedeni originalniho kodu uvedeneho na zminovane, take chybejici, kodovaci karte, radio nelze zprovoznit? Tak nejak se to radio totiz ma chovat pokud odpojis napajeni.
Pokud nekdo neco vite o moznosti odkodovani, neba mate navod, ozvete se mi. Je mi ho lito, hraje perfektne.
Zdravíčko, nemáte někdo v češtině takovou tu malou knížečku, co se dává k autu (prakticky návod k použití)? Mám Vectru 2.0GT z roku 91, a mj. je tam kousek vedle elekt. otvírání oken takový jeden kulatý camprdlík, a nevím na co je. Kdybyste někdo měli, ozvěte se prosím sem, nebo na 0602804695, rostislav.burian@telecom.cz.
Díky.
Díky.
To autoradio sme mely v aute, nevim jakou kartu mas na mysli, ale ja tam zadsnou kartu nemel a nemam. Mimochodem to radio mi lezi ted doma v supliku, ptz. prestalo hrat. Je uplne mrtve, ale zvuk melo dobry. Muzu kdyztak poslat zapojeni zadni patice majlem.
Sorry to radio je OPEL SC 303 (4.predvolby VKV a MV, tlacitka AS, VF a vyhledavani stanic, autorevers kazetak)
Nema nekdo originalni navod k pouziti autoradia OPEL myslim SC 803 (kodovane, tatranka). Auto jsem dostal bez nej a dokonce bez karty z kodem. Ani nevim jak se tam ten kod zadava a dalsi funkce. V pripade ze by mi odesel akumulator tak to bude treba asi nejak odkodovat. Ma s tim nekdo z Vas zkusenosti?
Rezave (az shnile) blatnikove limce mne trapily asi rok. Snazil jsem se to odstarnovat a lepit pyskyrici, strikat ruznymi svinstvy ale vsechno stalo za houby. Jinak byl cely blatnik OK.
Dostal jsem tip od kolegy, ze se da urcite koupit prave jen ty batnikove lemy, stare odstrihnout a nove navarit. Poptal jsem se v Auto RALL (v Ostrave) kde se daji koupit nejkritictejsi nahradni dily na ruzne typy aut z druhovyroby (myslim, ze tam byl vyrobce EUROPART). Jeden stoji 360,- a zasahuje od zadniho konce podbehu (pod naraznikem) az na prah (asi 10cm). To je to prave reseni. Nakonec se podbehy vystrikaly tim cernym gumoasfaltem a blatniky nove strikly. Kdyz je klempir aspon trosku sikovny, tak to vypada jako original. Mozna by jeste chtelo nechat mezi podbehem a lemem sirsi sterbinu at se tam nedrzi vlhko. To je asi to nejkritictejsi misto. Kazdopadne doporucuju jeste z kufru voskem (hadickou) vystrikat vsechny skviry nad podbehem.
Dostal jsem tip od kolegy, ze se da urcite koupit prave jen ty batnikove lemy, stare odstrihnout a nove navarit. Poptal jsem se v Auto RALL (v Ostrave) kde se daji koupit nejkritictejsi nahradni dily na ruzne typy aut z druhovyroby (myslim, ze tam byl vyrobce EUROPART). Jeden stoji 360,- a zasahuje od zadniho konce podbehu (pod naraznikem) az na prah (asi 10cm). To je to prave reseni. Nakonec se podbehy vystrikaly tim cernym gumoasfaltem a blatniky nove strikly. Kdyz je klempir aspon trosku sikovny, tak to vypada jako original. Mozna by jeste chtelo nechat mezi podbehem a lemem sirsi sterbinu at se tam nedrzi vlhko. To je asi to nejkritictejsi misto. Kazdopadne doporucuju jeste z kufru voskem (hadickou) vystrikat vsechny skviry nad podbehem.
až najedu fakt těch 7 km či 10 nebo pořádně zahřeji motor, potom mi to topí, ale ráno jezdím do práce asi 5 km a ve finále mi to začne foukat vlažný vzduch. Je to na ........
Na dalnici Linec Salzburg 130 - 150, přes města 50 a na ostatních silnících 90 - 110. Takže jsme se tak trochu snažili dodržovat rychlost. Když jsem jel tuto trasu sám, jel jsem rychleji, ale měl jsem průměr 7 l/100.
Hlídal jsem Astru, která jela za mnou ve zpětném zrcátku a jak má vyvedenou parabolu světlometu až nahoru ke kapotě docela se tam při úrčitém úhlu odráží slunce a pěkně oslňuje.
Hlídal jsem Astru, která jela za mnou ve zpětném zrcátku a jak má vyvedenou parabolu světlometu až nahoru ke kapotě docela se tam při úrčitém úhlu odráží slunce a pěkně oslňuje.
Zaměřil jsem se na trochu přesné měření. V době výjezdu bylo 9,5 °C uvnitř auta i vně. Topení jsem nastavil na poloviční hodnotu. Teplý vzduch začal proudit po ujetí 2 kilometrů v městském provozu a časově to trvalo asi 3 – 4 minuty a ukazatel teploty motoru byl ještě na modré rysce.
Malé porovnání spotřeby. Švagr si letos v lednu koupil novou Astru s motorem 1,6. Na společné dovolené, při které byl podniknut výlet z Českého Krumlova do Salzburgu měl s touto Astrou průměr 6,2 l/100 km a stará Vectra s motorem 2,0 si řekla o 6,4 l/100 km. Jasně ale vedl na kratších cestách a při ježdění po městě.
Malé porovnání spotřeby. Švagr si letos v lednu koupil novou Astru s motorem 1,6. Na společné dovolené, při které byl podniknut výlet z Českého Krumlova do Salzburgu měl s touto Astrou průměr 6,2 l/100 km a stará Vectra s motorem 2,0 si řekla o 6,4 l/100 km. Jasně ale vedl na kratších cestách a při ježdění po městě.
Vcera vecer mi to trvalo asi 3km. Pokud se dobre pamatuji tak u Fiata UNO 1.5 to bylo podobne nebo spis horsi. Ohrat to driv nez za 3km by znamenalo strasne to turovat coz studenemu motoru dost skodi.
Teď jsem pár dní nejezdil, ale v pátek 22.10. a sobotu 23.10. to přeměřím jak dloho to bude trvat a potom poreferuji
Za jak dlouho vám Vectra začne v tomto počasí topit nebo alespoň foukat vlažný vzduch. myslím tím ráno po startu.
Díky
Díky
Mám Vectru rok výroby 1991 a též jsem jednou nechával opravovat lak na obou zadních blatnících, na jedné straně mě dával lakýrník nový kus plechu. Jak to tak vypadá na jaře mne to čeká i s druhou stranou. Jinak je auto OK, kromě těchto míst.
Díky za pomoc. Co se týče toho topení od začátku mám s tím problémy. Spravoval jsem si to sám. Měl jsem přetrhnuté lanko a tak jsem koupil nové a namontoval. Jede dobře. Topí to ale fakt až po dlouhé jízdě. Takže asi to bude někde ucpané nebo nevím. Zkusím zajet ještě do Opla, snad mi tam poradí. Jinak na tu kapalinu se též podívám. Chystám se na zimu. Musím vystříkat jak dutiny tak i spodek. Kolik to tak stojí ???
Etzold uvadi u spatneho topeni dve moznosti - bud malo kapaliny v okruhu (vzduch ve vymeniku) nebo poskozena regulace teploty (zasekle ovladani - regulace by mela jit ztuha).
Ani s topenim problemy nemam - zkusim se podivat do Etzolda. Spis me prekvapuje mnozstvi bordelu ze stromu co se dostava do pruduchu - asi se nekdy podivam dovnitr.
Problemy se rzi nemam. U rocniku 95 by to bylo dost brzo. Ale vidivam v ulici stat Vectru 2.0 rocnik tak 91 a te taky dost koroduji zadni blatniky. Takze u starsich rocniku to asi neni vzacnost. Jsem docela zvedav jak na tom budou ty novejsi rocniky za par let. Podle reci by to melo byt lepsi. Kazdopadne jsem si v lete preventivne vystrikal vsechny podbehy a pristupne dutiny voskem Motip. Trochu me prekvapuje mnozstvi vody vytekajici ze dveri po delsim stani za destu - neni to vadne okeni tesneni? Asi ty dvere taky nekdy vystrikam...
Lidi copak ty vaše Vectry nemaj problémy ?
Já mám velký problém s topením. Jak vám topí vectra ? Teplo fouká až po 3 km a to jenom takové polovlažné. Nevím jestli to není závada ?
Na delší trasu jsem topení ještě nezkoušel. ALe po 10 km už topí a fouká teplo, né však moc teplo jako u Felcky ?,
pomoc ???
Já mám velký problém s topením. Jak vám topí vectra ? Teplo fouká až po 3 km a to jenom takové polovlažné. Nevím jestli to není závada ?
Na delší trasu jsem topení ještě nezkoušel. ALe po 10 km už topí a fouká teplo, né však moc teplo jako u Felcky ?,
pomoc ???
Lidi taky máte zkušenosti se rzí na zadních blatnících ? Je to šílené sotva to ošmirglujete a nastříkáte už to zase chytá korozi. Nedávno jsem našel i korozi v kufru u pravého blatníku. No jestli to půjde dál tak budu s tou moji 92 za dva roky hotový....
Mozna ze problem vybec neni v lambde - stalo by za to zkontrolovat podtlakovou regulaci prisavani tepleho vzduchu (Etzold o tom pise, ze se to obcas mechanicky zadira - potom jsou problemy s volnobehem po nastartovani). Navic problemy s cidly (i lambdou) by melo jit odhalit vyvolanim chyboveho registru pocitace (popis i kody - viz.Etzold).
Tu knizku mam taky doma a na lecos se mi uz hodila. Jen mam pocit, ze to neni zpracovane do ukonceni vyroby. Mam Vectru 1.8 z modelove rady 94-95 a v knize uplne chybi napr. popis automatickeho napinani rozvodaku (rozvodak je veden jinak nez u starsich rocniku). Stejne tak tam chybi informace o imobilizeru (do 94 se asi nemontoval). Z toho soudim, ze ta kniha je zpracovana sice pekne ale asi tak do 1993.
Ta kniha je super, ale chybí tam některé informace, které najdeš normálně v manuálu tvého auta. S tou knihou jsem se naučil opravovat běžné věci sám a tím dost ušetřím.
DOPORUČUJI.. myslím že stojí 599 kč
DOPORUČUJI.. myslím že stojí 599 kč
V prodeji je dobra knizka JAK NA TO ? OPEL VECTRA + OPEL CALIBRA.Autor H.R.ETZOLD,nakladatelství KOPP Šumavská 3, 370 01 Ceske Budejovice , tel/fax 038 60243. Je v ni dost .
U otazky mi chybi komentar, zda tu sondu menil servis nebo Ty sam. Pokud servis tak by mel rucit za provedenou praci a zavadu sam odstranit. Pokud je to vlastni vymena - otazka je, zda byla sonda opravdu nova a odpovidajiciho typu. Nejdulezitejsi ovsem bude, zda se zavada vyskytla opravdu az po vymene lambdy.
Mám podobnú Vectru, rok výroby 1990 a je na nej nabehaných cez 155000 km. Priemerná spotreba mi vychádza okolo 6 litrov. V poslednej dobe po vymene lambda sondy mi po naštartovaní buď chcípne alebo motor sa dostane do vyšších otáčok
(otáčkomer nemám) a po kratkej jazde a zahriatí už ide perfektne. Podadite mi čo s tým môže byť?
(otáčkomer nemám) a po kratkej jazde a zahriatí už ide perfektne. Podadite mi čo s tým môže byť?
Nevite nekdo jaky je rozdil ve vybave a provedeni modelu Vectry A Select a Sport? Jezdite nekdo podobnym modelem?
Peknou knizku od Koppa Vectra+Calibra nabizi Cokes v teto rubrice v prispevku z 9.9. (stejnou knihu mam doma).
Prosím všechny příznivce
Scháním všechny materiáli(obrázky, informace,ceníky)o možnostech tuningu Vectry rok výroby 1995 motor: 2.0 16V
označení CD
Předem děkuji
muzete mailovat na koutsky@volny.cz
Scháním všechny materiáli(obrázky, informace,ceníky)o možnostech tuningu Vectry rok výroby 1995 motor: 2.0 16V
označení CD
Předem děkuji
muzete mailovat na koutsky@volny.cz
Dik za prispevek lombardo. Je videt, ze to nejsou az tak spatna auta jak se nam snazi namluvit ruzni novinari nebo i prispevky v jinych rubrikach. Vcera jsem s udivem cetl v rubrice Fabia "Opel - poruchova znacka - nebrat" -> nemam slov.
som tu prvy krat, čital som si vase postrehy a chcel by som sa k tomu tiez trosku vyjadrit.pred dvomi rokmi som kupil 1,6i z belgicka, mala najazdene 140 000/vtedy 185000,-Sk/, ja som na nej nabehal 40000 a okrem vymeny rozvodoveho remena,sviecok a 2x oleja a tento tyzden vymenenych brzdovych platniciek som nemusel do nej nic investovat.pritom ju vobec nesetrim, vonku jazdim na plny plyn, dlhodoba spotreba mi vychadza 5,9 l. suma sumarum som velmi spokojny 😃)
Na kilometry tu jiz drive mel peknou odpoved Grep - u 1.6 uvadel tusim 260tis (zjisteno tusim v AAAckach - byva tam vice Vecter A). S ujetymi kilometry v bazaru byva ale jedna potiz: je prilis mnoho lidi, kteri tachac radi pretaci zpet (dokonce byva i nekolik inzeratu v Annonci). Takze maly pocet kilometru na tachaci je spis podezrely. Sam nejsem zadny odbornik (a nevim ani jiste jestli kilometry v mem aute sedi) ale od "odborniku" slychavam rady - bedlive prohlizet opotrebeni celeho auta, zvlast napr.kontrolovat opotrebeni pedalu a jine... Takze na kilometry spis bacha 😒
Je nejaka hranice v ujetych kilometrech, za kterou by clovek uz nemel jit ? S tim, ze ta 1.6l bude uz utahana - to je mysleno tak, ze to auto je na tenhle objem moc tezke a navic uz ma hodne ujeto, nebo ten motor je na to blbej uz od zacatku ? Koukal jsem se po Vectrach 1.8 a 2l, a jedine ktere jsem objevil byly v autobazaru v Koprivnici, ale v Praze jsou akorat tak z 96 roku a stoji uz pres 300 000 ...
Parametry Vectry A 1.6: vykon 55kW, kroutak 125Nm/2800, max.rychlost 176km/hod, zrychleni 0-100 pres 14sec, spotreba mix.7l/100km (vetsina 1.6 u Vectry A jsou mirne dlouhozdvihy). Taky se klonim spise k doporuceni vetsiho obsahu (2.0 8V nebo v pripade setreni i 1.😄, 1.6 bude asi dost uhonena... K spolehlivosti starsich rocniku se nemohu vyjadrit (jezdim roc.95). Podle kecu mezi lidmi byva lepsi sahnout po modelu po roku 92 nebo mladsi - "Oply pry dozravaji v case". Soude podle Grepa bude dost spokojenych majitelu i pred rokem 92 😄
1,6 si nekupuj. Je to hodně kazový a radši si kup za ty peníze Golfa. Cena je tak akorát. záleží v jakém je stavu. Určitě se dá kouit levněji.
Jinak co se týče oplů já jsem maximálně spokojen. Mám taky 92, ale dvoulitr. Je to dělo. Má celkem dobrou spotřebu, dobré jízdní vlastnosti a mám ho ve výbavě CD takže je to trošku i pohodlné.
Takže rada zní, pokud ojetou Vectru tak jedině dvoulitr či potom něco po 95 roku.
Jinak co se týče oplů já jsem maximálně spokojen. Mám taky 92, ale dvoulitr. Je to dělo. Má celkem dobrou spotřebu, dobré jízdní vlastnosti a mám ho ve výbavě CD takže je to trošku i pohodlné.
Takže rada zní, pokud ojetou Vectru tak jedině dvoulitr či potom něco po 95 roku.
vyplati se mi koupit Vectru z roku 1992 s motorem 1.6l a ma najeto 120 000 km za 117 000 Kc ? Mate nekdo zkusenosti se starsimy modely Opel ? Muj znamy me strasi, ze ojety Opel je horsi nez stejne stary VW. Dela v autobazaru ... A netusite nekdo, jake parametry, tj. vykon a maximalni rychlost ma tenhle model ? Dik moc.
Dik za preklad COKESi (s Nemcinou jsem na stiru): vubec nechapu co tim "drsny" chteli rict. "Hlucny" si dovedu predstavit jen od tech 3700rpm (jinak je to naopak fantasticky tiche - proto se mi nelibi dlouha 5-tka).
Nechcete někdo knížku "OPEL VECTRA (75 - 150 PS a diesel) 9/88 - 9/95 a CALIBRA" za 300 Kč? Měl jsem Calibru a už nemám, takže je mi knížka na nic.
Jinak k těm olejům😒br />
- na léto stačí, pokud má odpovídající výkonnostní třídu (to je to C*/S😉 i minerální olej s vyšší viskozitou (15W/40) nebo polosyntetika 10W
- výhoda syntetiky 5W, 0W se projeví především v zimě
- oleje lze míchat (nijak mezi sebou nereagují), pouze se tím potlačují specifické vlastnosti jednotlivých olejů
- některá aditiva v konktrétních olejích mohou negativně ovlivňovat aditiva dodatečně přidávaná - proto je dobré zjistit, s jakým olejem byly prováděny ty a ty testy aditiva, které chceme koupit (Lubrifim, Slick, Xeramic... )
- pro nepřeplňované zážehové motory s kompresním poměrem větším než 10:1 je minimální hranicí olej 10W v létě
- to samé pro přeplňované motory
- starší TD - 15W40 - 10W40 (např. 1,7 td Vectra)
- výkonné TD, zpravidla 2.5 litru, 6-ti válec, výkon nad 90 kW (BMW, Mercedes) - 10W40
- výkonné TDI - mezi ně nepočítám motory 1.9 s 66kW (VW, Opel, Fiat...) - 5W/40
- 0W40 (30) je balzám
- mám BMW 325 tds a jezdím na 5W/40 (protože déle vydrží - 12000 km - auto si o výměnu řekne samo)
Jinak k těm olejům😒br />
- na léto stačí, pokud má odpovídající výkonnostní třídu (to je to C*/S😉 i minerální olej s vyšší viskozitou (15W/40) nebo polosyntetika 10W
- výhoda syntetiky 5W, 0W se projeví především v zimě
- oleje lze míchat (nijak mezi sebou nereagují), pouze se tím potlačují specifické vlastnosti jednotlivých olejů
- některá aditiva v konktrétních olejích mohou negativně ovlivňovat aditiva dodatečně přidávaná - proto je dobré zjistit, s jakým olejem byly prováděny ty a ty testy aditiva, které chceme koupit (Lubrifim, Slick, Xeramic... )
- pro nepřeplňované zážehové motory s kompresním poměrem větším než 10:1 je minimální hranicí olej 10W v létě
- to samé pro přeplňované motory
- starší TD - 15W40 - 10W40 (např. 1,7 td Vectra)
- výkonné TD, zpravidla 2.5 litru, 6-ti válec, výkon nad 90 kW (BMW, Mercedes) - 10W40
- výkonné TDI - mezi ně nepočítám motory 1.9 s 66kW (VW, Opel, Fiat...) - 5W/40
- 0W40 (30) je balzám
- mám BMW 325 tds a jezdím na 5W/40 (protože déle vydrží - 12000 km - auto si o výměnu řekne samo)
Ahoj Mateji,
nekdy si clovek muze rict: na co jsem tam vlastne lezl? Ale tady jsem se i neco dozvedel. Diky. Ted vím ze mam Vectru A starsi model s dlouhou petkou, což je vec která mi nevadí, spíše naopak.Rocně udělám 30 000 km, prevazne dlouhé cesty do zahranici. Jsem druhy majitel , prvni byla zena v NSR. Celkove dobry stav auta mne do dneska nezklamal, krome provoznich nakladu a problemu nic cim by se Vectra negativne odlisovala od jinych vozu stredni tridy.
nekdy si clovek muze rict: na co jsem tam vlastne lezl? Ale tady jsem se i neco dozvedel. Diky. Ted vím ze mam Vectru A starsi model s dlouhou petkou, což je vec která mi nevadí, spíše naopak.Rocně udělám 30 000 km, prevazne dlouhé cesty do zahranici. Jsem druhy majitel , prvni byla zena v NSR. Celkove dobry stav auta mne do dneska nezklamal, krome provoznich nakladu a problemu nic cim by se Vectra negativne odlisovala od jinych vozu stredni tridy.
Ahoj Jando, jeste me napadlo, ze priblizne lze otacky motoru u tve 1.8 porovnat i podle hluku motoru na 5tku - u me zacina vyrazne rust prave okolo 125km/hod (asi 3600ot/min) do te doby je to fantasticky tichy brouk 😄.
Ahoj Grepe, otacky 3800 ve 130 se mi zdaji moc proto, ze jsou daleko za mym maximem kroutaku (145Nm/3000). Tve usporadani povazuji za idealni - mas naopak ve 130 temer maximum kroutaku (170Nm/2600), stroj Ti jede potichu a spotreba bude nejnizsi z moznych. Pokud Ti to nestaci - nemas problem, staci podradit za 4 - to je podle me parada 😃) Jinak na dlouhou 5-tku (asi u 1.😄 si stezuje i clanek o Vectre A na Inetu [odkaz] - tam jsem se taky docetl o horsim dilenskem zpracovani starsich rocniku (i kdyz vzdycky nejvic zalezi na predchozim majiteli - u me to byla zena z DDR 😃) ). Docela dost nam tu Vectru stiraji i v Bildu 18/97 [odkaz] v clanku "Nicht ganz dicht Ein Opel Vectra A hält nicht ewig: Öl, Wasser und den Rost-Kampf verliert manch einer. Aber nicht alle". Myslim, ze ten testovany vuz bude trochu podprumer ale mozna ty problemy i trochu souvisi s vytkami na starsi rocniky v predchozim clanku. Zajimave je konecne doporuceni ohledne motoru: "Die beste Wahl: die sparsamen 75-PS-Vectra oder der flottere 2,0-Liter mit 115 Pferdestärken. Nicht empfehlenswert: der rauhe und
laute 1,8-Liter-Motor, die Turbo-Varianten mit empfindlicher Allradtechnik und die V6-Aggregate, die im Alltag einen kräftigen Durst entwickeln." Tedy podle Bildu a me blbe Nemciny mas Grepe to nejlepsi 😃) Jinak vyraz na 1.8 "rauhe und
laute" blby prekla😜 "tichy a hlucny" je docela srandovni - ta hlucnost (mozna i spotreba) totiz roste prave pri tech 3800ot/min... Ale uz moc kecam - zatim ahoj.
laute 1,8-Liter-Motor, die Turbo-Varianten mit empfindlicher Allradtechnik und die V6-Aggregate, die im Alltag einen kräftigen Durst entwickeln." Tedy podle Bildu a me blbe Nemciny mas Grepe to nejlepsi 😃) Jinak vyraz na 1.8 "rauhe und
laute" blby prekla😜 "tichy a hlucny" je docela srandovni - ta hlucnost (mozna i spotreba) totiz roste prave pri tech 3800ot/min... Ale uz moc kecam - zatim ahoj.
Asi Ti Jando se svou nedovtipnosti brnkam na nervy ale ja tomu porad nerozumim... Pokud je vyfuk deravy muze se to na spotrebe podepsat podle mych chabych vedomosti jedine pri proderaveni predniho dilu pred lambdou - pocitac vyhodnoti chudou smes (napr. u Favoritu to vede casto ke spotrebe az 12l/100km). Pokud jsou diry ve vyfuku dal - vic to sice rve ale motor by mel tahnout spis lepe. Z toho jsem teda jelen...
Ahoj Mateji,
Výfuk nemusí být jen ucpaný, i naopak propálený a pak je zlé vyplachování. V mé skromné výbavě není otáckomer,nemohu posoudit.
Obuté mám 185/65 na 14 Al.
Výfuk nemusí být jen ucpaný, i naopak propálený a pak je zlé vyplachování. V mé skromné výbavě není otáckomer,nemohu posoudit.
Obuté mám 185/65 na 14 Al.
Matěji tak díky za pochválení mé spotřeby. Já mám najeto taky nějakejch 132 tis. km a zatím bez problému motoru. Vše šlape jak má.Jinak co je zajímavé mě to točí ve 130 km/h asi okolo 2700 - 2800 otáček. Což se mi zdá málo.
Ahoj Jando. Moc nechapu jak se vymena stredni a koncove casti vyfuku podepise na spotrebe? Nebo ten vyfuk byl ucpany? Ani vymena rozvodaku by podle mych skromnych vedomosti vliv spotrebu mit nemela... Jinak spotrebu mas opravdu skvelou - 6.6 jsem jeste nemel a asi nebudu (krome dlouhych kolon nevydrzim bez predjizdeni a tim mi to leze furt nahoru). Co me spis zlobi je prilis dlouha 5-tka, ve 130ti mi to toci uz 3800ot/min (obuti original elektrony 15'' 195/60). Toci Ti to taky tolik?
Mám Ačkovou Vectru rok 91, motor 1,8 i ( C 18 NZ ),právě jsem se vrátil z delší cesty do Německa a zpět. Tam jsem jem držel okolo 150 km/hod u nás okolo 120. Celková spotřeba 6,6 litu. Minulý měsíc na dlouhé štrece do Gdaňska a zpět jsem udržel spotřebu těsně pod šest a myslím že to lepší být nemůže. To jsem šel málokdy přes 100. Loni jsem měl spotřebu větší, zmenšila se po výměně střední a i zadní části výfuku a výměně rozvodového řemenu. Tolik má zkušenost ze starou Vectrou. Co se týká dílenského zpracování motoru nevím o ničem (nyní najeto 110 000 km).
Zdravím všechny příznivce Vectry.
Zdravím všechny příznivce Vectry.
Vim otom sice prd ale rekl bych, ze jet ve 160 za 7.3 je vykon velmi dobry - hodnota u modernich aut bude spis 1/2 az 1 litr horsi... Vetsina modernich a i mensich aut ma uz ve 120 spotrebu okolo 7l, nad 120 to vetsinou strme roste. Tvuj jediny handicap se spotrebou je zrejme ve meste - tam se asi pod 10 tezko dostanes - to ale plyne ze zvoleneho obsahu. Podle me je Tvuj 2.0 motor velmi povedeny (rozhodne vic nez ma 1.😄. Jestli mas rocnik 92 nebo starsi tak bych spis ocekaval problemy s dilenskym zpracovanim (tyhle rocniky jsou tim povestne). V 95 uz byla kvalita OK, napr. casto kritizovane napinani rozvodaku tu je stejne jako u Vectry B.
Matěji dík za radu. Jinak spotřeba je taková normální snad. Z Bohumína na prahu a zpět dělám tak 7,3 až 7,5 l/100 km. Což je celkem dost. Já to ale valím celou dobu na 160 km/h. Jinak tu spotřebu máš super. Já jsem docílil 6,9 jen když jsem jel do Chorvatska a to jsem teda huntoval pěkně. Myslím si, že se s Vectrou dá udělat na dálce, když tak jedeš do těch 3 tisíc otáček i pod 6 litrů.
Ahoj Grepe, dodatecne montovany imobilizer v aute nemam ale mam vlastnorucne montovany alarm s podobnymi funkcemi. U me to ale funguje tak, ze po vypnuti motoru alarm testuje otevreni dveri a az po jejich uzavreni provede automaticky po 1min uzamceni vozu a nahozeni alarmu. Pokud dvere neotevru nebo dokud jsou porad otevrene alarm se nenahodi. Myslim si, ze Tvuj Bosch by mel byt konstruovany podobne. Jestlize to tak je a pritom to zlobi jsou dve moznosti - ta lepsi - mas rozpojeny kontakt imobilizeru na spinac dveri (dratek by se mel najit), nebo ta horsi moznost - ***a se ti elektronika (potom me jedine napada, jestli je to jako u me - melo by to mit uvnitr imobilizeru nejake switche na odpojeni funkce samouzamceni - coz bude bez dokumentace asi lahudka)... Jinak co dela spotreba? Ja jel v nedeli s plne nalozenym vozem z Havirova do Prahy, na dalnici za Brnem jsem musel trochu zpomalit na vode na 110-120km (bylo to tam o hubu) a svete div se prumer za 400km jen 6.9/100km 😃) .
Pánové tak já mám taky problém s imbomilizérem.
Mám Vectru A 92 rok. Na klíčích mám ovládač firmy BOSCH. Když stisknu spodní funguje mi jako dálkový centrál a zároveň odpojí imobilizér. Když ho opět zmáčknu tak mi zamkne auto a aktivuje imobilizér. Druhý cuplík se mi zdá zbytečný nic nedělá. Největší průser je když se po odemknutí po 1 minutě opět imobilizér aktivuje, musím to zase zamknout a odemknout tím i odkódovat. Je to *. Když jsem například ve frontě a vždy popojedu a vypnu motor musím pokaždé použít dálkáč na zamknutí a odemknutí. Neznáte někdo toto zařízení. Je to Bosch a ovládání to má takové šedé s dvěma zamáčknutými cuplíky.
Mám Vectru A 92 rok. Na klíčích mám ovládač firmy BOSCH. Když stisknu spodní funguje mi jako dálkový centrál a zároveň odpojí imobilizér. Když ho opět zmáčknu tak mi zamkne auto a aktivuje imobilizér. Druhý cuplík se mi zdá zbytečný nic nedělá. Největší průser je když se po odemknutí po 1 minutě opět imobilizér aktivuje, musím to zase zamknout a odemknout tím i odkódovat. Je to *. Když jsem například ve frontě a vždy popojedu a vypnu motor musím pokaždé použít dálkáč na zamknutí a odemknutí. Neznáte někdo toto zařízení. Je to Bosch a ovládání to má takové šedé s dvěma zamáčknutými cuplíky.
Tomu imobilizeru v klici u Vectry A moc nerozumim - dival jsem se do prirucky Kopp na Vectru B. Pisou tam, ze ma imobilizer v klici - bezdotykove to snima kod a pri nesouhlasu to vubec nestartuje. Ja mam ale posledni Vectru A 95 rocnik a ta po odpojeni pridavnych deseti kontaktu ve spinaci skrince klidne nastartuje ale potom po dvou vterinach zase chcipne... Tak nevim. Klic ma kulatou plastovou cast s tlacitkem a zarovkou pro osvetleni. Kopp u Vectry A o imobilizeru mlci. Muj dojem z toho je, ze tu asi nejaky imobilizer bude ale ne na bazi bezdotykoveho kodu z klice - spis to asi mechanicky snima tvar klice a predava nejaky kod dal ridici jednotce?
Sháním ložiska na zadní kola. Vectra A 92 rok. obsah 2.0.
Nové stojí 1600 kč /1ks. Koupím i starší.
Nové stojí 1600 kč /1ks. Koupím i starší.
Vite nekdo. jestli ma Vectra A imobilizer? Jezdim Vectrou z 95 rocniku - tj. posledni serie z let 94-95, ktere maji proti predchozim ruzne drobne upravy (napr. rozvodak podle motoru z Vectry B). Zda se mi, ze to ma i jakysi imobilizer - na oknech tehle Vecter (videl jsem jich vic) byva jakasi firemni nalepka s namalovanym houkajicim a blikajicim autem a postavickou utikajiciho zlodeje. Zkousel jsem se podivat na spinaci skrinku a on tam je pridavny modul na zapalovaci klic s asi deseti kontakty. Tak jsem ty kontakty rozpojil a zkusil nastartovat a ejhle ono to nastartovalo a po asi trech vterinach se rozsvitila kontrolka cerpadla a zase to chciplo. Zadnej rev, zadny blikani 😃) Nevite nekdo, je to imobilizer na klic nebo ne ? (dokumentace v prirucce Koppa o tom mlci).
Tak to máš teda hodně drahý. U diesla musíš měnit olej co 7500 a to tě fakt vyjde na 6 tis. jedna výměna. No je to pálka. Ale zase levnej provoz.
Já mám TDi a nezbívá mi nic iného než tam cpat Plně sintetický olej a to se dost prohnu protože se tam vleze 5,5 l a ten mé stojí 6 tis.
a používam Shell
a používam Shell
Já tam také liju Mobil sice s nižší viskozitou , tedy polosynteticu 10w-40. Litr stojí, tedy samotný né ve velkém balení 270 kč. Je to pálka. Ale dneska jsou oleje velice kvalitní a mohou se míchat všechny dohromady. Tedy polosyntetika s polo, plná s plnou. Nesmí se vůbec míchat normální minerální olej s polo nebo plnou syntetikou. Myslím si, že pokud to není úplně nějaký neznámý olej je to prakticky jedno. Příště tam budu také lít něco levnějšího. Však si přečti tento článek a bude ti vše jasné.
Jinak mi ted odesla Klima, musel jsem ji doplnit. Šílené 1100 kč. Chvíli pustil kompresor a za půl hodinky si účtoval 600 za práci. * na co jsem studoval.
Jinak mi ted odesla Klima, musel jsem ji doplnit. Šílené 1100 kč. Chvíli pustil kompresor a za půl hodinky si účtoval 600 za práci. * na co jsem studoval.
Ahoj Grepe, dik za vycerpavajici odpoved s ujetymi kilometry. Soude podle tech hodnot bych mel mit tak 200tis km v klidu... Mam ale jeste jednu otazku - co lijes za olej do motoru? Ja mam na dokumentaci z NSR Mobil oil 15W/40 API SF. Kdyz jsem se shanel v Praze (neni to u nas asi moc rozsireny olej) tak mi ho nabizeli v jedne opravne za cca 170Kc/litr coz se mi zda vzhledem k uvadenym parametrum hodne. Nedalo by se to nahradit necim u nas dostupnejsim (nebo lepsim - napr. Pennzoil?). Vim ze zmeny vyrobce nebo parametru oleje u motoru se moc nedoporucuji. Na druhe strane jsem slysel, ze oleje nekterych vyrobcu (napr. Pennzoil a BP)jsou pry v pohode zamenne...
No tak co se týče dvoulitrů u Aček je to asi 280 - 300 tis., u 1.8 260- 280 tis., u 1.6 270 tis.
To jsou skutečné zprůměrované údaje co jsem zjistil. Já mám jeto asi 128 tkm. tak doufám že mi to vydrží
To jsou skutečné zprůměrované údaje co jsem zjistil. Já mám jeto asi 128 tkm. tak doufám že mi to vydrží
Poridil jsem pred pul rokem bouranou Vectru A 95 rocnik. Podle tachometru ma snad jen 40tis km. Docela by me zajimalo, kolik km se tyhle benzinaky (1.6 1.8 2.0) dozivaji. Napiste tu sve zkusenosti...
No já mám u toho dvoulitru 3000 ot při rychlosti 140 km/h. Když jedu těch 100 km/h tak je tam nějakých 2000 otáček. Nejlepší je jezdit s tou vectrou kolem té 90km-100km/h. Tam se spotřeba pohybuje pod 6 l/100km. Jinak na dálnici je slušné se dostat pod 3000 otáček za minutu a spotřeba je hned nějakých 7 l/100 km. Je to celkem úsporné na to že jsou to staré šroty.Jiné dvoulitry žerou víc.
Jezdim Vectrou A 1.8 dost nalozenou (tri dospeli + dve deti + kufr) jsem mel spotrebu 7.8-7.9 (podil asi 50% dalnice 50% cesty se serpentinami v Krkonosich). To mi docela sedi na katalogove udaje Vectry A 1.8 mix: 7.6 l/100km. Ten zminovany dvoulitr bude taky asi dost realny nebot v katalogu je 2.0 mix: 7.7 l/100km. Navic je max kroutak 2.0 polozeny niz (2600 ot/min) nez u 1.8 (3000 ot/min) takze asi neni nutno ten dvoulitr tolik vytacet.
Otazka - kolik obratli ma Vectra A 2.0 na 5tku pri 100km? 1.8 ma ve 100km rychlosti jiz 3000 ot/min coz se mi zda moc. Pri povolene 130ce uz mi 1.8 toci 3800 obratli coz si myslim, ze se podepise na spotrebe...
Otazka - kolik obratli ma Vectra A 2.0 na 5tku pri 100km? 1.8 ma ve 100km rychlosti jiz 3000 ot/min coz se mi zda moc. Pri povolene 130ce uz mi 1.8 toci 3800 obratli coz si myslim, ze se podepise na spotrebe...
Při zakoupení mého staršího opla bylo vše v pořádku. Asi po 1 měsící mi přestala fungovat klima. Nemůže mi někdo poradit ?
No je určitě hezčí než ta moje stará. I když ten nový model je skoro stejný jako 97-98. Vůbec Vectra je docela hezké a pohodlné auto. Nejvíce se mi líbala v salónu ve výbavě C😱. Celá v elektronice včetně klimy.To už je auto na úrovni.
Já už mám starou plečku. Pořád do toho strkám peníze. Jednou to je lanko. Podruhé výfuk. No hrůza. Na jakých gumách jezdíš ?
Já už mám starou plečku. Pořád do toho strkám peníze. Jednou to je lanko. Podruhé výfuk. No hrůza. Na jakých gumách jezdíš ?
No ona uš je teď taky vlastné stará protože teď udélali tu novou ,ale mě se teda ta nová moc nelíbí a tobě ???
Hmm. u Diesla je to dost velká spotřeba.Ale podle mně je to asi díky jízdě ve městě né ? I když nové vozy berou více. Podle mne by ta spotřeba měla být u tvého vozu kolem 6 litrů a to maximálně. Já jsem se svou spotřebou také dost nespokojen. Ale už to beru že mám trošku starší auto. Jinak jaké jsou ty nové Vectry ?
No já mám Vectru r.98 a je v DTI
a jezdím za 7l v pruměru a spokojen moc nejsem.
pokud je by bil zájem mohly bi sme to rozebrat.
a jezdím za 7l v pruměru a spokojen moc nejsem.
pokud je by bil zájem mohly bi sme to rozebrat.
Ahoj, toto téma za účel poradit všem, kteří mají vectru a snaží se sehnat levnější ND či levnější opravy nebo samoopravy.
Já osobně jsem si zakoupil starší Vectru A 2.0 a řeknu Vám ta spotřeba mě zaskočila. Když jezdím normálně kolem komína tak to je 8.5 - 9 l/100km což je dost. Na dálnici kolem 7.5 l/100 km. Není to moc. Jakou máte vy spotřebu.
Směle do toho.
Já osobně jsem si zakoupil starší Vectru A 2.0 a řeknu Vám ta spotřeba mě zaskočila. Když jezdím normálně kolem komína tak to je 8.5 - 9 l/100km což je dost. Na dálnici kolem 7.5 l/100 km. Není to moc. Jakou máte vy spotřebu.
Směle do toho.