nevím, čím jsi jel, asi s civikem, s 1.2 v pandě a ani 1.4 v bravu se nedá srovnat, jsou líný. Jazz s 1.4 a 100 koní je rychlejší než bravo s 1.4 90koní.
To já jsem chtěl tu Hondu 1.8, nabízel mi slevu 100 tisíc. Ty jedna čtyrky a 16 ventilů jsou pocitově jako 1,2 fire od fiatu. Jel jsem s hondou 1,4 73 KW a proti Puntu co mám to není téměř žádnou rozdíl (pocitově)Horší je to na dálnici, tam to nejede
Zdravím,
v manuálu jsem se dočetl, že v GP (u mně tomu říkají Punto Actual) jsou tři "skříňky" na pojistky. Jedna pod kapotou vlevo, tu jsem pochopitelně našel. Druhá vlevo u řidiče pod volantem a třetí někde v kufru. Ty pod volantem se podle příčky zpřístupní tak, že se odšroubují 2 šrouby pod tím odkládacím otvorem. Já tam ale žádné šrouby nemám. To je divný, protože pojistky tam opravdu jsou, když se podívám od spodku, tak je tam vidím.
No a ty v kufru jsem vůbec nenašel. Nevíte někdo jak je to?
Zdravím, nevíte jak funguje to čidlo zavřených dveří? Dnes mi svítilo při jízdě a přitom jsem měl všechny dveře zavřený. Tak jsem zastavil, všechny dveře otevřel a zase zavřel a kontrolka dveří zhasla. Nevíte, kde ten kontakt na dveřích je? Dík
Už jsem to vyřešil. Opravdu musí zapadnout ta mezera na hlavě heveru to toho lemu na podvozku. Udělal jsem si z dubového dřeva podložku, kterou podložím mezi hever a ten lem na podvozku. Auto se krásně zvedne a nic se neponičí. Dělají to tak v pneuservisu v Písku a celé auto takhle zvednou na 4 špalcích.
Myslím, že na všechny tvoje dotazy tady, by ti stačila půlhodinka vyptávání v servise, tam ti snad všechno řeknou. ;-)
Promiň, ale někdy mi přijde, že se ptá blondýna...
Zdravím,
zase otravuji :-) koupil jsem hever a klíč na kola. U pandy byla rovina od toho lemu, který se táhne po obou stranách podvozku a v pneuservisu pod něj dali 4 dřevěné špalky a auto zvedli. Já jsem Pandu zvedal tak, že jsem nad hlavu heveru podložil dřevo, který akorát zapadlo mezi lem a kraj prahu (byla tam rovná plocha)
Jenže GP tam má takový podélný výstupek aby ten hnusný lem nebyl z boku vidět. V návodu je napsáno, že má mezera na hlavě heveru zapadnout právě do toho podélného lemu. Mě to připadá dost drastický. Stačí tedy jako v servisu podložit pod ten lem kus tvrdého a silného dřeva a ze spodku tlačit hever? Samozřejmě vše v oblasti té šipky na boku práhu.
Tak když jsme u tý váhy, přestaň vymýšlet nesmysly, anebo se od toho pořádně obuj a začni vyměňovat plech za karbon a neřeš 15 kilo, řeš 150 kilo. Pokud motor je poháněn od kol a jeho otáčky neklesnou pod volnoběžné otáčky a nemáš šlápnutý na plyn tak nic nežere, brzdíš motorem, pokud by spotřebovával nějaké palivo, tak budeš zrychlovat - LOGIKA. Na palubní počítač hoď bobek.
No já se nechci hádat, ale každé kilo navíc musí mít vliv na spotřebu, hlavně při jízdě do kopce. Z kopce údajně při brzdění motorem je spotřeba nulová. Podmínkou je zařazený rychlostní stupeň a nemít nohu na plynu. Nevím, při taková jízdě z kopce mi ukazuje počítač aktuální spotřebu 2 litry na 100km. Tak nevím jak to je.
Jj to chapu :'-( ja to zatim resit nebudu,mam tam misto rezervy lekarnicku,lano,hadry,lano,trojuhelnik atd. coz je pekne schovany a v kufru se mi nic nevali jak ve starym :-) coz je dle me vetsi plus,na spotrebu to podle me vliv mit nebude :-!
Tak to já měl větší smůlu, jednou mi na okresce v lese na neznámém místě někde u Mohelnice praskla bočnice u zadní gumy a podruhé jsem píchnul trochu "lépe" ....ráno bylo prázdné přední kolo, ale pro změnu v Rakousku v horách. Tak se nelze divit obavám.
Ale zase je auto významně lehčí, lépe tím jede a méně žere. Nevím kolik ta rezerva s tím vším váží, ale lehké to není. Ráfek, pneumatika, hever, klíč na kola, klika na hever plus ten bakelitový kryt..cca možná 15 kg.
No tak to je rozhodnuto. Navíc jsem se díval na netu, že na GP má ráfek rozteč šroubů 100 mm a na Pandu 98 mm. Tak by to ani nešlo nasadit. Rozteč šroubů asi bude vzdálenost os protilehlých otvorů pro šrouby ne?
Nechá se to najít na [odkaz]
Teď jsem to byl měřit a ty dva milimetry tam opravdu chybí :'-(
jo bude, máš to přece na dojetí do servisu, ne ? Protože jiní to nemají jinak, co myslíš, že dělají ostatní se 17" na autě, tak velkou rezervu rozhodně nemají. Jen musíš dbát aby rezerva byla jen na zadní nápravě, protože pokud by byla ve předu, tak by ti auto táhlo na stranu, v nejhorším případě musíš přehazovat kolo 2x, sundáš zadní, dáš rezervu a zadní kolo dáš dopředu, kde je píchlý.
teď máš na autě plecháče ? pokud ano, tak délka šroubů bude o.k. Zkus, ale disk na přední kolo, protože z pandy máš 13" že ? aby ti nedrhl brzdič nebo tlumič o ráfek.
Zdravím,
chci se zeptat hlavně vele-zkušeného gtv6 jestli by pasoval ocelový ráfek z Pandy na GP. On mi jeden zůstal. Používat ho jako rezervu. Šrouby se zdá, že by pasovaly. Dík
Jaký do toho dáváte benzín?
On ten motor Fire je hodně předělanej. Má nově tvarovanej spalovací prostor, jinak tvarované vačky (asi ostré :-) ), výfukové kanály, ale hlavně velkou kompresi 11:1. Všude jsem se dočetl, že od této komprese je lepší používat benzín s oktanovým číslem 98 a vyšším. Ovšem Fiat doporučuje i přesto 95 oktanů. On má ten motor i nové čidlo klepání motoru, takže by to mělo být OK.
No co bys čekal, že tě podrží na pandě 155 užovky ? Nyní máš na puntu 185, ty bývaly před 15 lety na autech se 150 hp. Mám na pandě 165 Pirelli a někdy mám pocit, že půjdu na budku >:D Myslím, že puntu by ty 165 bohatě stačily, ale teď to neletí, nyní je v módě široká guma s obrovským valivým odporem, na bravu 90hp jsou ve standartu 205/ 55 R16 - Naprostý nesmysl. :no: Přední stabilizátor na pandě, byl pouze u verzí s posilovačem řízení. Zadní nikdy nebyl.
Jediná "výhoda" GP je, že se tolik nenaklání v zatáčkách. Já měl Pandu 1.1, a ten motor byl opravdu slabý, to i tohle Punto 48 KW jezdí o něco líp.
Jinak Panda je samozřejmě super auto.
S jízdními vlastnostmi nemůžu souhlasit, Panda 1,2 byla mnohem hravější a zábavnější, já bych raději zpět Pandu. S Puntem 1,4 8v nechce nikdo jezdit, jeho jízdní projev je tragický.
Něco na tom bude ;-\
Ještě dotaz. To ploché víko nad kufrem, které se zvedá při otevírání zadních dveří jde údajně vyjmout. Jsem se o to pokoušel, ale nějak se to celé hejbe. Mám víc zabrat?
No Panda nebyla špatná. Punto je vynikající v zatáčkách, to se s Pandou nedá srovnávat. Jinak dynamika jízdy je skoro stejná, možná nepatrně lepší. Zatím to moc nehoním, ještě jsem motor nevytočil na 5 tisíc otáček. Spotřeba je super. Mám najeto 15OO km a v okamžiku, kdy se mi rozsvítila rezerva, jsem doplnil přesně 5 litru benzínu (akorát jsem jel okolo pumpy) a vynuloval počítač. Rezerva se opět rozsvítila po najetí 109 km, takže spotřeba pod 5 litrů. Ono to možná bude tím, že do toho dávají plnou syntetiku 5w/40. Výměna oleje za dva roky nebo 30 tisíc km.