Koupil jsem Forda focuse 1.6 tdci a měl na jeto 99 tic. km a já ujel 5 tis. a odešlo mi turbo, dali jsme novýn a za chvilku odešlo zas. Mátě nějaký zkušenosti s tímto motorem. Prý tam byl asi špatný olej a motor je zakarbonovaný a špatně te´d maže.
četl jsem už příspěvky ve vedlejším fóru na toto téma a dnes jsem se speciálně ptal v servisu ford. Řekli mi, že právě mají zkušenosti z poslední doby. Potvrdili mi, že je nutné jednou za čas čistit, nebo snad i vyměnit sítko + hadice + jiné serepetičky sovisející s turbem, které jsou znečištěné, zejména od karbonu a potom vinou špatného nebo žádného mazání turba se zadře a je k.o. Takto zadrhlé mi ukazovali docela nové turbo, které po výměně prý vydrželo cca 600 km a to díky tomu, že tyto související cesty nebyly vyčištěny, tzn. nebyla odstraněna příčina zadření předchozího turba. Já už se na toto čištění předběžně objednal, jen čekám na vycenění této služby a seznam toho, co se bude muset vyměnit. Jen mě tak napadá, že tvůj případ je nápadně podobný tomu, co mi v servise vyprávěli. Nejsi náhodou z Opavy?
jaro70: To bych u nich reklamoval, protoze pri vymene turba meli mazaci cesty vycistit/vymenit. Zvlast pokud bylo turbo zadrene - melo malo oleje.
Pokud to neudelali, tak to podle me zpackali.
jde o klasický projev neodborné práce servisu = nedostatečně vyčištěný motor resp. mazací kanály od karbonu a podobného bordelu. Stejně tak je možné že to nějaký poloodborník těsnil oblíbeným tekutým těsněním z kartuše, připadně obě varianty naráz.
Add výkřiky na kolegu á la TDci v octavii, myslím že chtěl vyjádřit rozdíl mezí TDI PD a TDI s common railem, je tak ?
Dovolím si jen konstatování , že tvrdit o podvozku octavie že je lepší než ten u focusu, je mirně řečeno mimo, ale nenutím tento názor nikomu.... >:-[]
Označení TDI pužívá VW od r.1991 kdy měly motory rotační čerpadla,pak přišla éra PD,která v tichosti přešla na CR.Označení TDI pro turbo diesly pořád zůstává!!!!!!
k jádru dotazu 2krebs: octavii bych vzal jen s motorem tdi 77kW a focuse s motorem tdci 85kW. karosářskou verzi pak nechám na prioritách každého, nicméně jako známé klišé je hatchback určitě jasná jednička focus, jako kombík octavia. jako převodovky bych viděl optimum DSG do octavie, forda určitě s manuálem. Podvozky jsou si vzdálené na světelné roky ve prospěch focusu. designová stránka věci je předmětem osobního vkusu, tudíž nehodnotím. K motorům samotným - ford servis po 20tkm ( velmi vhodné dodržovat interval a používat " fordí " olej ( dělá to pro ně tuším BP) , u octavie doporučuji po nákladné vlastní zkušenosti hodit za hlavu longlife a přejít na kratší intervaly tj. 15-20tkm. Celkově považuju focus za cenově výhodnější nabídku lepšího svezení s levnějším servisem, negativem je nižší zůstatková cena při následném prodeji.Faktem zůstává že octavia klame tělem a tváří se jako auto o třídu vyšší, to může být pro někoho argument ( byť je to IMHO scestné )
Já jsem ho měl a dodnes ho nemůžu vynachválit, jak byl spolehlivý a snesl i drsné zacházení. Ani neznám nikoho, kdo by měl zmiňovaný problém. S motorem 1,8D v escortu to bylo úplně stejné a ten měl najeto opravdu hodně.
Přeji pěkný den.Má tady někdo z Vás reálnou zkušenost s jízdou a provozem Škody Octavia a Ford Focus II v provedení TDCi,nebo TDi.Nemohu se rozhodnout.Můžete mi někdo poradit?Děkuji.
Přeji pěkný den.Chtěl bych se jen zeptat,zda má někdo reálnou zkušenost s Ford Focusem II a současně i Škodou Octavia v provedení TDCi,nebo TDi.Stále se nemohu rozhodnout.Můžete psát na rakberg@gmail.com.Děkuji za Váš názor
V nové oktávce jsem neseděl, původní měla strašně tvrdé sedačky...až nepříjemně. Podvozek je lepší u focuse a dnes po sice krátké zkušenosti s commonrailem bych jiný motor nebral, samozřejmě rozhodující jsou peníze, auto člověk potřebuje.
Jsme tady vesměs Fordisti, takže jsme zaujatí.
Nemám srovnání s Focusem II ale s C-Maxem.
Motor:
1,8 TDCi oproti TDI 1,9 77 kW (asi PD, měl jsem to z půjčovny, takže jsem to první týden moc neřešil a druhý týden už jsem to auto neplánovaně neměl).
S TDCi jem měl větší jistotu, že mu nedojde dech v nejkritičtější fázi předjíždění a i pocit lepšího tahu z malých otáček, špička není tak výrazná ale ani tak rychle nevadne nad 3000 otáčkami. 1,6 TDCi 80 kW je prý v tom ještě lepší, i když má nepatrně horší maximálku a zrychlení.
Podvozek:
Octavie na nerovnostech dost skáče, podobně, jako Golf, pro mne nepřirozeně (obě nápravy jdou nahoru a dolů současně, nehoupe se zpředu dozadu, jako většina jiných aut), nicméně proti jízdním vlastnostem se nedá nic říct (srovnávám s C-Maxem). C-Max je obratnější a ochotněji točí, s 1,8 TDCi ale má na hranici hodně těžký předek (brzdění do zatáčky s kopce mu úplně nesedí).
Focus II hatchback, 5dv. jsem měl jen 2 dny s benzinem 1,4, úplný základ a pneumatiky profilu 60 nebo 65 a to je pro jízdní vlastnosti pohroma. Příjemné, ale závoďák to nebyl. Jezdil jsem ale ve Volvu V50, které mí mít identický podvozek s Focusem, a co se jízdních vlastností týká strčí OII i Golfa hravě do kapsy. Jede tam kam ho namíříte, nehoupe, neskáče, ochotně zatáčí. Z "civilních" aut po BMW 5 to nejlepší, co jsem řídil.
Řízení má Ford lepší, ale oproti OII zas ne o tolik (kvality fordovského řízení oceníte třeba po ježdění ve Volvu, Chevroletu, Nissanu nebo v Hyundai).
Ale hlavně: OII z půjčovny mi asi po týdnu málem ukradli (nestihli odjet, vyrušili jsme je) a se zničenou spínací skříňkou musela na plošinu a do servisu a já dostal Golfa). U Fordů a Volva a se mi o to pokusili za 15 let jen jednou u Mondea MKII a nedostali se ani přes zámek dveří.
Kdybych chtěl auto jen na ježdění a s dieselem, tak bych si z těch dvou koupil Focus (hatchback) 2,0 TDCi. Ale jsem zaujatý ;-)
Mám Mondeo 2.2TDCI 114kW 2006 a v práci jezdím s OII 1.6TDI 77kW. A při skoro stejné ceně ojetých bych jasně šel po Mondeu. Míň se kradou, delší rozvor, u obou spotřeba cca 6,5-7 litrů, TDCI mnohem tišší a více vydrží do otáček, u Mondea nesrovnatelně větší a pohodlnější interiér i kufr. Jednu dobu se jezdil i s Focusem, byla to myslím první verze, ale už s lepším interiérem a v 3dv to bylo pěkné žihadlo, ale byl to benzín. Pak jsem měl půjčený Focus 1.8TDCI kombi a připadalo mi, že jde hrozně na čumák, že motor pod 1800ot je zdechlina. Ale třeba v C-MAX je 1.8TDCI 85kW příjemná a v S-MAX v 92kW také. Ale u Focusu kombi mi vadilo uchycení zadních pásů.
Na delší trasy bych doporučoval Mondeo, do města Focus. O OII jsem uvažoval v 4x4, ale ten malý vnitřek, vzadu málo místa, malá sedadla a hlučný TDI mě odradily.
Na čumák šel i 1,8TDDI, ty motory jsou dost těžké. Na druhou stranu byl podvozek krásně čitelný, za limitem už ale tahal ze zatáčky ven. 1,8tdci jsem si chtěl pořídit, ale zklamalo mě právě to, že odspoda nejel. Byl jsem už smířený, že si nechám tddi, ten byl krásně živý prakticky od volnoběhu.
Soused má vymazlenou oktávku 2,0tdi, velké kola, nízké ET, výfuk, filtr, zvuková izolace, led diody a čip a hrabe to snad i na pětku. Ve městě jezdí stejně jak já s 1,6tkou cca 6,2-6,3
TDDI :-) to Ford nikdy nepoužíval, to zsčalo až když byly TDCi, tak aby to odlišili, tak začali lepit na zadek TDCi. Já jsem s tím 85kW hodně najel a taky s tím 66kW a ten TDCi je jasně o hodně lepší, on sice působí dojmem zdechliny pod 1800ot. ale ve skutečnosti jede i tak líp, jak ten 66kW, je to asi jen tím kopancem a tahem nad 2000ot., jen dojem...
Já jsem neslyšel o vadném vstřikovači na starším TDCi ani TDDI, jsou to IMO naopak super motory, držáky a brácha mi v té době TDDi s Octavií TDI 66kW neujel, i když ten motor byl příjemnější..
Focusáka jsem měl před rokem a vůbec to nebylo špatné. Ovšem jsem musel investovat do https://www.2din.cz/…misteni-ve-voze/ ale stálo to za to. Hned to auto dostalo pohodu, která mi v něm scházela.