Auto.cz

Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
neregistrovaný "Hooonza"
12. 5. 2009 17:08
Re: žlutá světla
Proč to měli frantíci nevím, ale žluté světlo lépe prostupuje mlhou a hůře se odráží od mokrého povrchu, takže se žlutými světly je silnice za deště lépe osvětlena (modravé světlo se od mokrého povrchu odrazí jako od zrcadla). Dále pak žluté světlo vyvolává intenzivnější stažení zornice, takže méně oslňuje. Objektivní nevýhody žlutá světla víceméně nemají. Akorát nejsou příliš "in."

Dnes nejsou úplně žlutá světla snad krom Francie povolena nikde v Evropě. Z nažloutlých žárovek schválených k provozu v celé Evropě jmenujme např. Philips Allweather či Osram Allseason (Allseasony jsem si dal do mlhovek, a je to opravdu lepší) a xenonové výbojky se zvýšeným obsahem kovů produkující silně nažloutlé světlo o barevné teplotě 3000K mající všechny výhody žlutého světla (dobré osvětlení mokrého povrchu, nízká oslnivost) a xenonových výbojek (vysoká účinnost, vysoká svítivost, nízká spotřeba energie, značný dosvit).
Avatar - lordlord
12. 5. 2009 09:37
žlutá světla
Hlavně ve Francii v 70. a 80. letech se objevili žlutá světla - tlumená a dálková(žlutá žárovka, někdy i zlatá parabola). V 90. letech se ještě objevovali žluté mlhovky. Jaké byly výhody a nevýhody těchto světel? Žlutá světla se občas objevují ve vytrvalostních závodech.