Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
steny007
taky se divím. Dobré je pouze za 3. 😄
_Teddy_
Mondeo Mk5 pre mna uz skratka nie je "to prave" Mondeo. Ford ho zabil tou svojou strategiou "One Ford" a zduploval to neskorsim uvedenim na europsky trh. Z auta, ktore este v generacii Mk4 patrilo do top3 v triede a mohlo ako jedine ako-tak konkurovat Passatu a Superbu, sa stalo naprosto tuctove, nezaujimave, nicim vynimocne auto, popri ktorom uz prejdem bez povsimnutia. Aj takto koncia legendy...
To pozdějši uvedeni na evropsky trh rozhodně nebyl dobry počin, ale Mk5 přišlo na ten americky trh někdy v druhe pulce r2013 což dnes neni ještě ani 6 let. Takže je to spiš o tom jak se o tom psalo a jen se to pořad opakuje. Spiš než nějake pozdějši uvedeni bych viděl problem v tom, že mondeo je zaměřeno hlavně na komfort, což je škoda protože jako jediny ma ve třidě pětiprvkove zadni zavěšeni a to mohl ford využit spiš opačnym směrem. Jinak nic proti tvemu vkusu, ale ja se i dnes rad za tim dnešnim mondeem ohlidnu což u předchudcu nebyl zrovna duvod.
Jinak nevim co by takovy superb měl dělat v top3. 😲
Jinak nevim co by takovy superb měl dělat v top3. 😲
Někdo neví co by měl dělat v třídním TOP3 aktuální Superb a někdo jiný zase neví, co by tam mělo dělat aktuální Mondeo.
Tohle je jak hlaška z dilen, konzern, konzer, über alles..."Z auta, ktore este v generacii Mk4 patrilo do top3 v triede a mohlo ako jedine ako-tak konkurovat Passatu a Superbu."
Dvojkovy sup možna tak v top3 na opačnem konci třidy, jen pohadkaři jako andy2210, jej vidi jako nadpozemske "dělo".
Dvojkovy sup možna tak v top3 na opačnem konci třidy, jen pohadkaři jako andy2210, jej vidi jako nadpozemske "dělo".
Co máš v hlavě? Říká ti vůbec něco slovo "aktuální", které jsem doslovně použil v obou případech!
Jinak viz i Emel 12:16
Ze vzpomínek se prostě věčně žít nedá...
Jinak viz i Emel 12:16
Ze vzpomínek se prostě věčně žít nedá...
Ja moc dobře vic mo mam v hlavě, ale rozhodně nevim co tam maš ty vzhledem k tomu co teddy napsal. Stejně tak to co piše emel, ktery se potom rozepisuje o prodejich.
Top 3 čeho? V evropské mainstreamové střední je Superb stabilně druhý (od 2016), Mondeo je od 2016 čtvrté a jeho ztráta na #3 roste, loni na něj Insi měla celkem komfortních +35% a Superb přes 50% (podle Carsalesbase, podle Focus 32% a 45😖.
Kdybych měl dneska vybírat, tak si vezmu Superb Combi 2.0TSI.
Kdybych měl dneska vybírat, tak si vezmu Superb Combi 2.0TSI.
Já to říkal... >😒] 😉
Měl jsem tenkrát (když si se rozhodoval) možnost vyzkoušet (v rozpětí jen několika málo dnů) Insi ve tvé konfiguraci a Superb Sportline 2.0 TSI (4x4 dsg) a volil bych celkově toho Supa ve Sportlineu.
I když Insi asi byla po slevě cenově přijatelnější.
Měl jsem tenkrát (když si se rozhodoval) možnost vyzkoušet (v rozpětí jen několika málo dnů) Insi ve tvé konfiguraci a Superb Sportline 2.0 TSI (4x4 dsg) a volil bych celkově toho Supa ve Sportlineu.
I když Insi asi byla po slevě cenově přijatelnější.
V téhle konfiguraci tam byl rozdíl myslím skoro 200t, reálně cenově srovnatelné bylo 2.0TSI 162kW s předokolkou (a pořád byl Superb znatelně dražší).
Za stejné peníze bych tenkrát asi vzal taky spíš Superba... lepší dynamika a prostornost od domácí značky by převážila lepší jízdu a komfort. Dneska už je to offtopic, Opel dvoulitr už nemá.
Za stejné peníze bych tenkrát asi vzal taky spíš Superba... lepší dynamika a prostornost od domácí značky by převážila lepší jízdu a komfort. Dneska už je to offtopic, Opel dvoulitr už nemá.
Myslím, že one Ford bylo jen vyvrcholení určitých kroků Fordu, které započaly dávno před vyhlášením one Ford. Ten ústup a proces odcizení Mondea evropskému trhu začal daleko dříve. Mondeo v první a druhé generaci bylo "ušité" přesně na míru evropskému zákazníkovi a mělo technický i designový náskok před konkurencí ve střední třídě a bylo nejprodávanějším autem mainstreamové střední třídy v Evropě (1993-1997) suverénně před Passatem. Ale jak s přelomem milénia Ford začal postupně omezovat vliv a rozsah prací evropské pobočky Fordu na nových modelech, tak se Mondeo od Mk III postupně "amerikanizovalo" a poslední generace je jenom vyvrcholení tohoto procesu. Výsledkem je, že dnes Mondeo nestíhá evropskou top3. Na druhou stranu je možné, že Ford tím ušetřil velké náklady, protože jedním modelem pokrývá jak USA, tak Evropu a i další trhy, kdežto první generace fungovala v podstatě jenom v Evropě. Prostě typická oběť snižování nákladů u velkých korporací.
Pepa_007
Také jsem jej měl v hledáčku, ale poté jsem nakonec vzal něco od konkurence.
Přeci jenom je tu Mondeo s námi od roku 2014-2015.
Vzal jsem toto, ale s manuálem a zatím spokojenost:
[odkaz]
Přeci jenom je tu Mondeo s námi od roku 2014-2015.
Vzal jsem toto, ale s manuálem a zatím spokojenost:
[odkaz]
logicka volba... mne sa nelubia tie dve hokejky na prednej maske, nechapem co to je za dizajnovy prvok... interier ma tiez take subtilne tvary, ale inak je to pohladne auto... v kombajne s dobrou farbou fajn... skoda, ze po spojeni s PSA to uz nebude mat takyto podvozok
Ja toho country tourera podle recenzi pasoval mezi finalisty, ale osobni kontakt me nejak zklamal. Hlavne interier na me pusobil zvlastne, nesedlo mi to. Asi moc vysoky ocekavani. At slouzi
Interiér se mi líbí... s výjimkou budíků a páčky blinkrů. A pak infotainment, ten se koncernu taky rovnat nemůže... ale zase ne že by byl vyloženě tragickej, jen český překlady jsou na prd a některý drobnosti nefungujou.
Na druhou stranu, AGR sedačky jsou super a líbí se mi středovej panel, posaz, odkládací prostory vč. schránky na brejle...
Je škoda, že se úplně nevyvaruje pazvuků.
Na druhou stranu, AGR sedačky jsou super a líbí se mi středovej panel, posaz, odkládací prostory vč. schránky na brejle...
Je škoda, že se úplně nevyvaruje pazvuků.
Insi je hodně dobrá, podvozkem je to jediné auto, které se Mondeu vyrovná , ale mně se zoufale nelíbí kombik . Ať slouží.
Ozzman
To co teď napíšu je moje zkušenost a pokusím se auto popsat jak na mne působilo a působí dnes a pokud s tím někdo nesouhlasí, ok, to je jeho problém >😁 , takže😒br />
Jakožto dlouholetý majitel MK4 (kterou po celou dobu existence MK5 vynáší diskutéři do nebes pro její sportovní jízdní vlastnosti) jsem v roce 2015 zavítal do autosalonu Ford, natěšený na novinku MK5. Na rozdíl od prvního dojmu s MK4
První jízdu jsem absolvoval s 110kw 2.0 TDCI MT (2x), auto mělo dostatek výkonu, ale nepřišlo mi vyloženě jako trhač asfaltu, první věc proti MK4 bylo ještě větší ticho a pohoda na palubě (a to MK4 na svou dobu v tomto vynikala). Nicméně jsem byl trochu zklamaný z prostoru uvnitř, kdy došlo k zmenšení kufru (především výška od podlahy po roletku) a menšímu prostoru v kabině. Pro mne ideál jako nástupce MK4.
Po 2 letech jsem zkusil 132kw AWD AT (přesně stejnou verzi, jako je v testu, akorát titanium (17"kola)) a auto mi taktéž nepřišlo nikterak dechberoucí, co se výkonu týče, služební Superb 125kw TDI zarazí do sedačky s patřičným zvukovým doprovodem a 100 km/h už je docela rychlost.
Vyzkoušel jsem třídní konkurenci, nejvíce Passata, ale i když to auto nedělá nic špatně, Mondeo je mi sympatičtější a proto jsem ho vzal ( je to jako někomu obhajovat, proč jste si vybral zrovna tuhle hezkou holku a né tu hezkou, co stála vedle, pomohla i sympatie ke značce a dobrá zkušenost s MK4).
Po 7 letech užívání MK4 jsem ho ještě 3 měsíce vlastnil současně s MK5, takže myslím, že mohu srovnat docela objektivně😒br />
MK 4 - sedačky, prostor, lepší audi od Sony, kufr - v tomto je vítěz, nejen proti MK5, ale proti většině konkurence i z aktuální konkurence. Variabilita, pravidelný zavazadelník, co auto převezlo, za to by zasloužilo ocenění Van of the Year >😁
MK 5 - komfort a jízda, výkon, který tam opravdu je, jen ho v autě nevnímáte, přistihl jsem se mockrát, že jedu rychlostmi o 10-20 km/h vyššími, než na stejném místě v MK4 a přišlo mi to naprosto v pořádku a to i v zatáčkách, auto je rychlé, jen to moc nevnímáte. Pro někoho to může být mínus, že auto ztratilo jistou dávku sportovnosti (MK4 nebylo sportovní !!! to je jen mýtus, pouze mělo jistý a komfortní podvozek a stejné řeči se vedly při uvedení MK4 ve prospěch MK3), ale je to kombik střední třídy, to auto vás má převézt z bodu A do bodu B, vzdáleného 1000 km a vy máte být fresh... a to Mondeo MK5 umí na jedničku z hvězdičkou. Zvláště, pokud máte možnost přesedat do konkurence a porovnat.
Je menší, jsou tam detaily, které by asi prémiová auta měla zpracována lépe, je tam otřesný infotainment (SYNC2 v mém případě), ale zároveň velmi povedený a graficky hezký digitální přístrojový štít (když vidíte tyto dvě obrazovky vedle sebe, je to jako Atari vs moderní počítač), z auta je hůře vidět (bezpečnost a odhlučnění), ale na každou další cestu se s autem těším, protože tu hrůzu našich silnic a jejich tristní stav umí na své možnosti perfektně odfiltrovat, ať je sucho, nebo sníh a mám li být upřímný, i kdybych vyhrál v loterii miliony, tak jako takové hlavní auto na cesty bych nepotřeboval ani prémii a spíše bych si koupil ještě auto na zábavu a Mondeo si ponechal, nevyměnil bych ho ani za nic v mainstreamu, nebo né teď 😉 Jo a docela ve městě žere, 8,7 autora je milosrdné, já jsem se v Praze ve špičce dostal i na 9,4.... Jinak dlouodobě 7,3 na sto.
Jsou auta lepší v některých parametrech, ale kdo v autě najede dost km, rozhodně si běžte minimálně Mondeo projet, jak tu řekl kdysi Pája, je to nejlepší cesťák ve třídě s jistými jízdními vlastnostmi a to mu po půl roce a 10 tisíc km s MK5 musím dát za pravdu.
Jakožto dlouholetý majitel MK4 (kterou po celou dobu existence MK5 vynáší diskutéři do nebes pro její sportovní jízdní vlastnosti) jsem v roce 2015 zavítal do autosalonu Ford, natěšený na novinku MK5. Na rozdíl od prvního dojmu s MK4
První jízdu jsem absolvoval s 110kw 2.0 TDCI MT (2x), auto mělo dostatek výkonu, ale nepřišlo mi vyloženě jako trhač asfaltu, první věc proti MK4 bylo ještě větší ticho a pohoda na palubě (a to MK4 na svou dobu v tomto vynikala). Nicméně jsem byl trochu zklamaný z prostoru uvnitř, kdy došlo k zmenšení kufru (především výška od podlahy po roletku) a menšímu prostoru v kabině. Pro mne ideál jako nástupce MK4.
Po 2 letech jsem zkusil 132kw AWD AT (přesně stejnou verzi, jako je v testu, akorát titanium (17"kola)) a auto mi taktéž nepřišlo nikterak dechberoucí, co se výkonu týče, služební Superb 125kw TDI zarazí do sedačky s patřičným zvukovým doprovodem a 100 km/h už je docela rychlost.
Vyzkoušel jsem třídní konkurenci, nejvíce Passata, ale i když to auto nedělá nic špatně, Mondeo je mi sympatičtější a proto jsem ho vzal ( je to jako někomu obhajovat, proč jste si vybral zrovna tuhle hezkou holku a né tu hezkou, co stála vedle, pomohla i sympatie ke značce a dobrá zkušenost s MK4).
Po 7 letech užívání MK4 jsem ho ještě 3 měsíce vlastnil současně s MK5, takže myslím, že mohu srovnat docela objektivně😒br />
MK 4 - sedačky, prostor, lepší audi od Sony, kufr - v tomto je vítěz, nejen proti MK5, ale proti většině konkurence i z aktuální konkurence. Variabilita, pravidelný zavazadelník, co auto převezlo, za to by zasloužilo ocenění Van of the Year >😁
MK 5 - komfort a jízda, výkon, který tam opravdu je, jen ho v autě nevnímáte, přistihl jsem se mockrát, že jedu rychlostmi o 10-20 km/h vyššími, než na stejném místě v MK4 a přišlo mi to naprosto v pořádku a to i v zatáčkách, auto je rychlé, jen to moc nevnímáte. Pro někoho to může být mínus, že auto ztratilo jistou dávku sportovnosti (MK4 nebylo sportovní !!! to je jen mýtus, pouze mělo jistý a komfortní podvozek a stejné řeči se vedly při uvedení MK4 ve prospěch MK3), ale je to kombik střední třídy, to auto vás má převézt z bodu A do bodu B, vzdáleného 1000 km a vy máte být fresh... a to Mondeo MK5 umí na jedničku z hvězdičkou. Zvláště, pokud máte možnost přesedat do konkurence a porovnat.
Je menší, jsou tam detaily, které by asi prémiová auta měla zpracována lépe, je tam otřesný infotainment (SYNC2 v mém případě), ale zároveň velmi povedený a graficky hezký digitální přístrojový štít (když vidíte tyto dvě obrazovky vedle sebe, je to jako Atari vs moderní počítač), z auta je hůře vidět (bezpečnost a odhlučnění), ale na každou další cestu se s autem těším, protože tu hrůzu našich silnic a jejich tristní stav umí na své možnosti perfektně odfiltrovat, ať je sucho, nebo sníh a mám li být upřímný, i kdybych vyhrál v loterii miliony, tak jako takové hlavní auto na cesty bych nepotřeboval ani prémii a spíše bych si koupil ještě auto na zábavu a Mondeo si ponechal, nevyměnil bych ho ani za nic v mainstreamu, nebo né teď 😉 Jo a docela ve městě žere, 8,7 autora je milosrdné, já jsem se v Praze ve špičce dostal i na 9,4.... Jinak dlouodobě 7,3 na sto.
Jsou auta lepší v některých parametrech, ale kdo v autě najede dost km, rozhodně si běžte minimálně Mondeo projet, jak tu řekl kdysi Pája, je to nejlepší cesťák ve třídě s jistými jízdními vlastnostmi a to mu po půl roce a 10 tisíc km s MK5 musím dát za pravdu.
Ono to zrovnavanie medzi gen. medzi sebou (nielen mondea) je skorej ubytok komunikativnosti, na ukor odhlucnenia a filtracie vibracii a nerovnosti... auto co viac komunikuje povazuje (pravom) vacsina za "sportovejsie" aj ked je pomalsie ako novsia generacia...
Vyloženě špatná auta už se delší dobu prakticky nedělají.
Takže ono je to taky trochu jako vybírat mezi tou hezkou a hezkou holkou (jak píšeš). Každý má své priority (když pominu podstatné - samotný charakter), někdo má slabost na kozy a zadek, jiný mnohem víc ocení třeba hezké/krásné zuby apod.
To co ty vyzdvihuješ (byť právem) na Mondeu mk5, mě osobně k reálnému zájmu o něj prostě nestačí a volil bych jinak. Přesto samozřejmě tvou volbu respektuji podobně, jako respektuji tvou volbu partnerky, i když jsem zatím neměl tu čest ji osobně poznat. 😉
Takže ono je to taky trochu jako vybírat mezi tou hezkou a hezkou holkou (jak píšeš). Každý má své priority (když pominu podstatné - samotný charakter), někdo má slabost na kozy a zadek, jiný mnohem víc ocení třeba hezké/krásné zuby apod.
To co ty vyzdvihuješ (byť právem) na Mondeu mk5, mě osobně k reálnému zájmu o něj prostě nestačí a volil bych jinak. Přesto samozřejmě tvou volbu respektuji podobně, jako respektuji tvou volbu partnerky, i když jsem zatím neměl tu čest ji osobně poznat. 😉
Přijeď na nějakej sraz a rád vás představím, dělala nám startovací semafor >😒]
S tim chovanim mk4 vs mk5 to jeden majitel vidi dost podobně. Pro mě by byla středni třida dost problem v tom, že u vykonnějšich variant neni možnost manualu což je dost omezujici, ale nemam zrovna přehled jak to přesně kde je. Nebyt tohodle pro mě limitu tak bych se poohližel po M6, insignii nebo možna ještě 508.
Mk5 šlo s tímto 132 kW jako manuál , stejně jako 110 a 88kw . Ale když si chtěl 4*4 nebo biturbo bylo jen s automatem. Benzín 1.5 eb MT , 2.0 jako AT
Ja vychazim třeba z nove 508, ktera manual nabizi jen k nejslabějšimu dieslu u benzinu neni vubec možnost. A u M6, kde by mi zřejmě po dynamicke strance nedostačovala G165 a 2.5 je pouze ve spojeni s automatem. A třeba u Insignie teď netušim, vzhledm k tomu, že tam došlo u motoru k nějakym změnam.
Jinak jeho diskuzní chování fakt nechápu....
Mondeo potřebuje velká kola a třeba ten ST paket... a pak je to taky auto k světu. Takhle s těma 19" to funguje, i v té šedivé, kterou jinak moc nemusím.
Passat je na můj vkus hodně konzervativní, ale na velkých kolech taky elegantní...
(myslím třeba - dlouhý nos, křivé zuby, malé oči apod.) 😉
P.S. Podle mě je zadek kombíku Supu docela podobný zadku Kodiaqu, i když ten u Supu je o poznání povedenější.
Zadek Kodiaqu se mi líbí víc, než u Superbu, ale ideál to není.
[odkaz]
[odkaz]
Jako dobře, já už si i na tu Insi zvykl, ale pořád si myslím, že je ten zadek nejslabší částí u obou.
[odkaz]
Efekt, jehož přeborníkem bývalo céčkové kombi: [odkaz]
Ale mě to nebije do očí, naopak se spíš musím soustředit a hledat to tam... a jak píšeš, ta silueta je naopak parádní, hodně se mi líbí ty ostré linky kolem zadního okna.
Zrychlení 9,5s je opsané z ceníku Fordu - správně.
Ad hodnocení - pokud je to nějaký trend a budou používat širší rozptyl bodování, pak s tím problém nemám. Bodování pěti hvězdami, kdy se reálně používá jen rozpětí od 3,5-5 mi nedává smysl.
Jak ho nechali jet jen na RWD?
Bylo to na suchém asfaltu/betonu?
Osobně bych uvítal třeba podrobnější analýzu redakce, vzít pár aut s Haldexem a vyzkoušet, jak se chová.
Haldex 5 se chová ve většině aut odlišně a normálně při přidání plynu prohrábne předníma kolama a dost znatelně. Dělá to Sup, Kodiaq, Tiguan a další. Nevím, co to udělá s úplně vyplou stabilizací, je možný, že to ovlivní.
Každopádně Passat BiTdi to nedělá a chová se jako Haldex 4. TT evidentně taky. Proč tomu tak je nevím.
Pro mě je Haldex 5 obrovský zklamání a přes to, že jsem o 4 psal, že to funguje velmi dobře a až na malý okamžiky plně nahradí stálou 4x4, u 5 tomu tak není.
PS MB má mezinápravovou spojku u AMG modelů taky. U 43 neumožňuje odepnutí předku, u 63 ano.
[odkaz]
P.s. už se ti nebudu nikdy smát kvůli řazení, tak jsem přeměřil Superb a ....... 0-100 9.9 na několik pokusu >😁 To je vostuda a spojka smrdí. Jinak 0-50 4.12s a 50-100 6.003s. To auto má straně línou jedničku a pak to dohání až dvojka a trojka které tahají jak lokomotiva, tedy pocitove....
Já jsem úplně pravpůvodně chtěl říct, že to Mondeo zatáčí s AWD pod plynem znatelně lépe, než FWD verze, protože systém nečeká na prokluz. Musí být ale v režimu S na D to tak znatelné není.
Ano, tyhle AWD pohony zatáčejí "lépe" než FWD a je to při jízdě cítit. Samozřejmě pouze pod plynem. Když s předokolkou přidáš v zatáčce plyn, začne ti mírně nedotáčet. Naopak z výše uvedených důvodů čtyřkolka začne mírně přetáčet, jakoby se Ti vrhá do oblouku, zatímco předokolka Ti mírně utíká předkem ven. O tom žádná.
Jak se chová nastavení mezinápravové spojky ve spojení s automatem v té které verzi auta netuším, může být, že v režimu S se spojka spíná "silněji" a posílá tedy na zadek větší sílu, čímž Tebou popisovaný efekt zvýrazní.
Tady je hezky popsáno AWD a jak v Mondeo funguje, koresponduje to s mou zkušeností, takže pomáhá i zatáčet 😉
neviem mozno to ma Mondeo inac naladene... viac na zadok