Martin Vaculík si myslí, že nejlepší auto na světě je Toyota Land Cruiser 100. A má pro to pádné argumenty. Do rukou se mu navíc dostal opravdu unikátní kousek.
V tomhle také mohu sloužit. Pan mechank není žádné nadpozemské eso, na většinu věcí jsme přišli doma ihned sami. Ale mohu potvrdit, že má pravdu a žádná blbost zde nezazněla. Za mě subjektivní doplnění:
1) Nevím co máte pořád s naftovým čerpadlem. Mám půl mega, čerpadlo je původní a nikdy s ním problém nebyl. Auto na Vervě nevyrůstalo. Občas dávám VIFku a palivový filtr od Mannu měním spolu s každým olejem. Když už, tak je třeba občas seřídit ventily a ne úplně každý to umí super dobře.
2) Boky sedáků vpředu mám ošoupané, ale naštěstí exituje tekutá kůže. Sedačky jsou opravdu mimořádně pohodlné, ale pro osoby nad 175cm jsou malé.
3) Kufr je široký, ale delší než Patrol nebo malé Lanďáky není. Čísla už nevím, ale měřili jsme to kvůli spaní.
4) AHC funguje dobře, mám posunutý senzor, takže mám všechny polohy o chloupek výš. Kapalinu měním normálně, že spustím auto dolů a z nádobky ji odsaji, trubky nerozpojuji. Ono se to promíchá a s příštím olejem to udělám zas. S kapalinou je ale problém v druhovýrobě, i když je to v podstatě hydraulický olej do serva, nikdo z OEM to ofiko nenabízí. Schválně si projděte Lube match známých olejářských společností.
5) Zadní nárazník pod autem zepředu chytá vlhkost, první auto začíná korodovat tam. Lemy za předními koly nebo hrana kufru přichází daleko později.
6) Ve volantu jsou překvapivě na dírách - v terénu trochu cítit nerovnosti, asi díky hřebenovému řízení. Maticové kuličkové jako má Patrol není tak přesné, ale pro LC100 by mi přišlo vhodnější.
7) Kardany není problém namazat, v servisním plánu se mění i olej v transferu a obou diferácích. Auta jezdící v soli mají často vyhnitý motorek zadní uzávěrky, tak některým autům nefunguje. Pozor na použití zadní uzávěrky. Některé lidi mate, že kontrolka na palubní desce je červená, zatímco mezinápravy jen oranžová.
8) Lak se vypaluje od slunka a vůči kamínkům není žádný mistr. Ale rám mám ještě černý, číslo za LP kolem jde vidět normálně. Holt dělám vždy před zimou Dinitrol.
LC100 je zcela bezproblémové auto s hladkým - posledním - dieselovým 6-válcem.
vyhlášený tahoun, jeho cena spíše vzrůstá a je potíž ho v bazaru sehnat.
Dobře vypadá. S čerpadly není problém, jen v prvním roce se vibracemi vyklepávaly konektory na čerpadle, všechny postižená čerpadla byla do 2 let vyměněna v rámci garance - a toť vše.
Auto, které tady bude s námi ještě dlouho.
Chce si vyjet seznam ukonu, je relaivne dlouhy, prace provedena ve znacce. Na Toyote je skvele, ze ma servis v kazde zapomenute zemi. Bud chces, nebo nechces. Provozni naklady treba Passatu B5 jsou samozrejme tretinove a k mega se umel prokousat taky, ale zalezi co od auta ocekavas
HD FTE je výborný motor, má krásný zvuk, hodně vydrží :yes: Do pérování stačí olej ze serva, kdo je pečlivý koupí origo kanystřík v Toyotě a není problém. 100 je ještě dost, ale mnohdy mají zanedbanou údržbu a totálně vyprasený interiér. Problém je najít hezkou 80, zejména pokud chceš nafta, automat kůže. Auto vydrží tolik, jak se o něj staráš. Servisní plán a nároky jsou proto takvé, protože některé žijí celý svůj život třeba v Pákistánu. Prach úplně všude, sem tam brod že jsou ložiska komplet pod vodou, otřesy, přetěžování ... . Pokud se jezdí jen po Praze za holkama, dá se to malinko šulit pokud se ví co a jak.
Neberu tomu odolnost atd. co zaznělo, ale s "běžným" servisem za 30 tis. Kč co 15 tis. km bude věčné každé běžné auto, spíš nebudou vědět, co tam udělat. Jasně, pokud tím budu tahat ojetiny ze Západu, tak asi fajn volba a na servis si to vydělá, ale odolné auto si představuji cenově za servis jinak.
..stal asi pred mesicem v bazaru vedle nasi firmy. Dovezenej ze statu. Facelift, ale jeste ne ta posledni nejvykonnejsi verze V8. Najeto asi 107000km a chtel za to pan 450t CZK a kdyby to jen trochu slo, tak bych do nej bejval sel. Nez jsem se rozhoupal, uz byl pryc. Super faro.
A tuhle video recenzi jsem si teda neskutecne uzil! Dekuji :yes:
Dá se to říct i racionálněji. Dává to celé smysl. Většina aut se prodá do firem, češi na nové nemají. A jaké je nejlepší firemní přibližovadlo, které mohou češi zneužít co nejlépe i pro rodinné účely ? No přece kombík. Opravy neplatí, z jejich kapsy to nejde, takže spolehlivost je vlastně jedno.
No a když už to mám doma, tak to přece musím vychválit, jak je to super. To by bylo, abych si pohanil vlastní auto. No a protože fleet je u nás Škoda, tak jsou podle místních teoretiků co jezdí firemníma Rapidama nejlepší koncernové kusy ftédéíčku fčipu fmetle na hlínách. Až to bude konkurenční značka, tak bude zase nejlepší konkurence.
Spíše menšina lidí u nás seděla v čemkoliv jiném. Preference se rychle mění s tím, jakmile jsou peníze vynaloženy plně z vlastní kapsy, z vlastníma rukama vydělaných peněz. To jsou potom kombíky a módní krabice spíše okrajovka.
Auto je to samozrejme velmi vyborne. Hrobove ticho a uznale pokyvovani hlavou opravdu muze byt :yes: Odolnost kuze a korozivzdornost ma ale rezervy. Zalezi vsak, co kdo potrebuje. Vetsina lidi chce levne do prace a Kauflandu. Aby se nej na nemuselo moc sahat a nezralo, tecka. Pak jsou ulice plne neceho mezi Loganem a Oktavkou.
ps: "auto neni od zadneho blbce, auto je od pana Topola". Ahaaa, blbce ne njn. Ale toho, co blbce dela ze zakazniku >:-[]
Doplním:
Vlhkost se sráží v zadních bočních kapsách a zadních dveřích, v horních víc. Často mají dveře i kapsy prohnilé. Je to způsobený vzduchem který odchází z interiéru, v zimě se tam dostane, a tam se srazí. Vyřešil jsem to dodatečným nástřikem dutin Wurthem. Bez problémů.
Vpředu to není bez mechanického odpružení, jsou tam torzky. Zadní pružiny jsou slaboučký, kdo vozí těžký věci, nebo je plně obsazen, popř má přídavnou nádrž, doporučuji navinout v pérovně pružiny +50kg, (né víc, pak to kraví v elektronice při odlehčení)
Diesel mi bere okolo 10 l, při natankování kvalitní nafty v Německu jedu i za 8, 9 není problém. Mám tam jakési čipování, výkon není tak chabý, a mín to žere.
Facelift zadní uzávěrku nemá, tu měla první čtyřkvalt verze, má jen mezinápravu, která nespíná aut. při zařazení redukce jako u starší verze, což je např. při tažení těžkého přívěsu pro podvozek šetrnější. Zapíná se vždy manuálně.
Sedačku mám tuatam podřenou o zipy na kalhotech, není to moc trvanlivý....
Je potřeba čas od času prostříknout 3 čidla podvozku silikonem, aby nevytvrdly těsnění a nedostala se tam voda...
Mám najeto 250 tis km, ložiska se seřizovala jen jednou, stejně tak i oleje v převodovkách, lepší auto jsem neměl, je to poslední dobrý auto z dob, kdy byl svět ještě v pořádku...diferácích a podvozku. Budu to muset ted někdy udělat, s výměnou rozvodového řemenu, ten se dělá po 150tis.
LC100 r.2006 zanedlouho budu prodávat, pořizuji jiné, v podobné velikosti, s jiným druhem paliva.