Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Jarní servis auta se hlásí o slovo. Víte, na co se zaměřit?

Zima je prakticky za námi, a tak je vhodná příležitost nechat zkontrolovat svůj vůz před nadcházející sezonou. Víte, jak auto připravit na jaro?
Zpět na článek
Avatar - Jenik3
27. 3. 2019 20:29
kontrola je nutna
Jak se ve clanku píše, je potřeba zejména auto okouknout a vyhodnotit, zda to se případné nedostatky dají vyřešit doma, což je 90% jarní kontroly.
Návštěvu některých servisu nemohu doporučit ani nepříteli, protože bych následně žádného neměl. Slendrian a fusarina se potkávají s manuální nezrucnosti.
28. 3. 2019 07:06
Pneu
Moc jsem nepochopil proč bych měl při přípravě na jaro kontrolovat ty 4 mm u zimních gum. Buď je přehazuju za letní a pak je kontrolovat nemusím, nebo tam ty zimáky už nechám na došoulení ale v tom případě je limit 1,6 mm
Avatar - Dzakobo
28. 3. 2019 10:30
Opět reklama na koncern VW
Sice článek není označen jako reklamní, ale vzhledem k tomu že ve srovnávacím testu téměř vždy vyhraje zástupce z konc. VW...
Avatar - Jenik3
28. 3. 2019 07:28
Re: Pneu
Nejde o to, jestli mas na zimacich 4mm. Jde o to, ze objednas hned nove pneu od dealera, trebaze je nepotrebujes a penize se budou tocit. (Nezpomen, ze motor ekonomiky zpomaluje a je potreba pridat na plynu.)
29. 3. 2022 09:54
Re: V dnešní době?? Samozřejmě, že jo!
Evropská unie za tvůj posranej život nemůže ;-)
Avatar - Barrichello
29. 3. 2022 09:59
Re: V dnešní době?? Samozřejmě, že jo!
SEZBR, tedy Svaz Evropských Zelených Bolševických Republik může za leccos :-)
Avatar - MS-sport
29. 3. 2022 09:05
V dnešní době?? Samozřejmě, že jo!
1. Vypulírovat ve vozidle obrazovku nebo obrazovky s uhlopříčkó 212cm
2. Apgrejdovat software ze zimního na letní
3. Domluvit se s vostatníma na plánu užívání káršéringu
4. V rámci boje za EUsvobodu a EUdemokracii zjistit kde tankovat tu hodnó naftu a benzín
4a. Naplánovat dovolenou tak, abych z toho týdne byl aspoň 2 dny u EUmořa a 5 dní na cestě kvůli elektrickýmu nabíjení a cítil se jako správné válčící EUsvazák
4b. Ti co só vodvážnější pojedó místo mořa obnovovat v rámci boja proti imperialistovi Ukrajinu
4c. Ti chytřejší budó celý léto makat na předělávce topení na tuhý palivo. :-!
29. 11. 2022 16:04
Pneu
Já toto naštěstí až tak moc řešit nemusím. Mám kamaráda, který pracuje v jednom místním servise, takže ten se mi o auto vždy postará. Právě od něj jsem letos dostal i celkem dobrý tip. Potřeboval jsem sehnat nové zimní pneu a vzhledem k finanční situaci jsem uvažoval nad bazarovými pneumatikami. Dal mi ale tip na https://www.autodilyvojkov.cz/pneumatiky kde prý není problém sehnat levné pneu. Měl pravdu, ty ceny tam mají fakt skvělé, takže jsem nakonec sadu objednal odtud.
Avatar - Barrichello
29. 3. 2022 10:30
Re: také mám z článku smíšené dojmy
Já jezdím v zimě i Rollsem, když není sníh a mokro.
Když je 2 nad nulou a sucho, tak nikdo nesolí, nevím proč by to mělo stát v garáži... Stání tomu akorát škodí.

Takže potom není nutný dělat žádný jarní servis :)
Avatar - MS-sport
29. 3. 2022 10:09
Re: V dnešní době?? Samozřejmě, že jo!
:D :D :D
28. 3. 2019 16:51
Inspirace
Děkuji za článek. Na základě doporučených kontrolních úkonů jsem se rozhodl vyměnit stěrače za nové ;-)
Avatar - Jenik3
28. 3. 2019 13:28
Re: Opět reklama na koncern VW
To uz je takovy kolorit zde. Nic jineho nez koncern totiz neexistuje.
Avatar - bystron
27. 3. 2019 21:02
také mám z článku smíšené dojmy
Víš ono máš pravda, plně s tebou souhlasím. Jenže dneska je jiná doba, většina lidí jsou neřidiči, uživatelé. Funguje to jako placebo efekt, zajdeš za odborníkem lékařem, on ti předepíše chemickou pilulku a druhý den se cítíš lépe. Že to byl hroznový cukr, nikdo ze sledovaných osob nevěděl. S tím je to trochu podobné jako u popisovaného pokusu. V prvé řadě hezký auta v zimě vůbec nejezdí, protože se kvůli neřidičům záměrně solí. Nechápu proč, stejné jak dávat v závodní jídelně do pití savo, no aby jste měli bezpečný čaj bez bakterií. Aha tak děkujem. ...Na jaře tedy připojíš baterii, nastartuješ. Necháš to běžet ať se vypálí loňský benzín (kontrast s dnešními start stop hahaha) a pak opatrně vyrazíš. Můžeš poměnit náplně které mají nárok, to je tak vše. Jinak lišty stěračů je dost těžké vyměnit, nevím co s tím vždycky máte, já je proto už asi 15 let neměním, neboť ať se snažil kdo se snažil, vždycky to na ramínku nechalo nějaké stopy. Většina úkolů popsaných v článku je stějně pohledových, mechanik udělá to, co je jednoduché a na čem má největší vývar. Zbytek buď zničí a řekně že s tím nic dělat nešlo, nebo když je slušnější tak to vzdá a zdvořile se vykroutí. Pokud bych chtěl na jaře po zimním provozu něco udělat, pořádně bych vymyl podvozek, motor a všechny zákoutí a dutiny od soli. Rozbitý podvozek z parkoviště jsem ještě neviděl. Ono si nesmíte kupovat moderní auta se světlou výškou 10cm a profilem gumy 55 a ještě k tomu jezdit jak magor do hlubokých zmrazků.