Srovnávací testy
Přihlásit pro přidání komentáře
Mr.Murphy
.... u nás v obchoďáku jedna stojí, v šedé.... přijde mi to jako celkem nudné auto, nic extra.... jako zas neurazí, to ne.... ;-) cenovka s příplatky šplhající někam k 1.3 mio ale vyrazí dech, na to že to je furt jen SEAT (že by zákazníci Cupru akceptovali jako něco lepšího nevěřím). Fakt by mě zajímalo jak si takhle předražené auto bude držet cenu.... přecejen, prodávat to za 3 roky za 900 litrů asi nepůjde.... tipl bych že ztráta při následném prodeji u toho auta bude extrémní....
Jinak v té červené a s 2.0TSi bych fakt neměl problém.... :yes:
Jinak v té červené a s 2.0TSi bych fakt neměl problém.... :yes:
Vidím to rovnako. Z tejto dvojice jednoznačne Ateca FR. Vyzerá rovnako dobre, ako Cupra (konkrétne táto červená na veľkých kolesách), s dvojlitrom bude tiež nadpriemerne dynamická. Je jasné, že 110 koní naviac musí byť cítiť, ten rozdiel v dynamike tam bude, otázka znie, či to práve SUV potrebuje a využije. Proste toto nikdy nebude hotheč na okruhy či horské priesmyky (aj keď verím, že na pomery SUV to bude fajn) a na okreskách sa nezahanbí ani slabší dvojliter. A kým FR je výborná value for money (nadpriemerne dynamické SUV za super cenu, v podstate na úrovni kombi Leona), Cupra je opačný príklad, priveľa peňazí za mainstreamové SUV.
Právě že jedinečná auta typu Cupra neztrácí tolik na ceně, to už víc ztratí třeba takový o dost předraženejši Bávo kterého jsou na silnicích tuny. Jinak cenovka je v pohodě, nic levnějšího s danými parametry v této kategorii suv není. Takže to že je předražená je nesmysl.. takovéto auto ti nikdo nedá za hubičku >:-[] na to zapomeň, nevím jak si to představuješ.. Navíc kdo není blbej tak dostane u prodejce jistě i slevu.
Nejde o to, či konkurencia ponúka 300 koní v SUV a za koľko. Ide o to, že 300 koní v SUV hrajúcom sa na športiak je trochu zbytočných (nechcem tvrdiť rovno, že nezmysel, ako Ham, ale blízko). Ja viem, aj prémia robí "športové SUV" (a tiež v zásade nevidím zmysel M a AMG modelov pri SUV), ale tam máš aspoň prémiovú techniku a ten image, kdežto tu je to stále len premaľovaný Seat s mainstreamovou technikou, ale za prémiové peniaze.
Tobě to přijde zbytečný jinému to vyhovuje ta univerzálnost, je to takovej univerzálnější leon. No právě že za prémiové peníze Cupra není.. kolik stojí 300 konove suv tzv starych znamych prémiovych výrobců? O dost více.. ;-)
Já bych si Cupru odpustil a kdybych potřeboval silné mainstreamové SUV, beru Kodiaq RS TDI, popřípadě jeho konkurenta z testu Edge biturbo TDCi, popřípadě Tiguan (ten se mi ale líbí ještě méně, než Edge). Já stejně jako ty od SUV nechci sportovní vlastnosti, spíše by mne zajímalo, kolik toho uveze a utáhne, než jestli ujedu v zatáčkách Leonu Cupře, nebo Golfu GTI...
Určite že Leonu Cupra neujde, už z logiky veci nie (rovnaký motor vo väčšom, vyššom a hlavne ťažšom aute), ak chceš praktické a rýchle auto, nič nemá na Leon ST Cupra (z pohľadu value for money).
Ale Ty aj tak nie si cieľová skupina, pre Teba skôr tie naftové hot-kombi typu Focus ST D. ;-)
Ale Ty aj tak nie si cieľová skupina, pre Teba skôr tie naftové hot-kombi typu Focus ST D. ;-)
Tak jistě, že na Fokus ST-TDCi či Golf GTD nic nemá, ještě bych do party vzal ORS TDI :D
Osobně by mi asi spíše jako HH dával smysl menší hatch B segmentu a tam už bych i o benzínu uvažoval, ale do SUV asi ne. Nejsem jeden z těch, kteří si myslí, že se SUV musí v každé zatáčce převrátit, ale je to pro mne spíše alternativa ke kombiku, rodinnému vozu, takže jako víceúčelové auto - pořád ještě mi dává smysl silný diesel. Naopak u SUV menších do města, či FWD mi i díky pořizovacím nákladům dává nějaký průměrný benzín smysl, ale to je zase auto k jiným účelům. Asi se tady z nás většina shodne, že Ateca FR je dostatečné a i povedené SUV ;) Pro mne ale s 2.0 TDI, děkuji :D
Osobně by mi asi spíše jako HH dával smysl menší hatch B segmentu a tam už bych i o benzínu uvažoval, ale do SUV asi ne. Nejsem jeden z těch, kteří si myslí, že se SUV musí v každé zatáčce převrátit, ale je to pro mne spíše alternativa ke kombiku, rodinnému vozu, takže jako víceúčelové auto - pořád ještě mi dává smysl silný diesel. Naopak u SUV menších do města, či FWD mi i díky pořizovacím nákladům dává nějaký průměrný benzín smysl, ale to je zase auto k jiným účelům. Asi se tady z nás většina shodne, že Ateca FR je dostatečné a i povedené SUV ;) Pro mne ale s 2.0 TDI, děkuji :D
Ta verze FR s 2.0 TSI 140kW dává velký smysl, za slušné peníze na danou třídu bezkonkurenční motor. Naopak Ateca Cupra je nesmysl, našponovaný motor, tvrdý podvozek a to celé v balení SUV je ptákovina a vyhozené peníze, ten motor dává smysl v Leonu.
Podvozek je tak akorát.. doporučuju třeba video: od akcelerace na youtube, tento motor v balení suv je právě bonus navíc.. a ujede i kdejakýmu hothatchbacku..
Že ujede kdejakému HB pro mne není měřítko. SUV je podle mě o prostoru a pohodlném cestování a to splňuje FR verze daleko lépe, právě i díky motoru. 140kW verze je jenom mírně přifouklý dvoulitr s hezkým náběhem výkonu což se do větší a těžší karosérie SUV hodí daleko více než přešponovaný dvoulitr s velkou turbodírou. A zrychlení FR 0-100 kolem 7 sec. je pořád dynamika, která si dá k svačině 99% HB na cestách. Ať si každý koupí co se mu líbí, ale já bych považoval peníze za Cupru Atecu za v podstatě vyhozené oknem.
Zvláště, když za ten cenový rozdíl máš ještě hezkou Ibizu na nákupy >:-[]
Cupra Ateca si aj za ten nemaly priplatok svojich kupcov najde, a ja viem, ze si ich uz aj v mojom okoli nasla.
Proste existuje dost ludi, ktori si za tu lepsiu dynamiku a vykon radi priplatia aj napriek tomu, ze ho v 90% pripadov nepotrebuju.
Rovnako aj ja som si rad priplati za karbonom vycackanu a trosku inak podvozkovo a motorovo naladenu CUPRU R, aj ked som mohol usetrit a mat "obycajnu" CUPRU 300.
Proste existuje dost ludi, ktori si za tu lepsiu dynamiku a vykon radi priplatia aj napriek tomu, ze ho v 90% pripadov nepotrebuju.
Rovnako aj ja som si rad priplati za karbonom vycackanu a trosku inak podvozkovo a motorovo naladenu CUPRU R, aj ked som mohol usetrit a mat "obycajnu" CUPRU 300.
Určitě si kupce najde, já jen píšu svůj názor, SUV nejezdím, nejsem cílovka, proto bych já osobně toto nechtěl a když už SUV, tak nějaké naftové :D
v nemecku sa da kupit od marca uz aj dizlovy eclipe cross ( s 2,2 DI-D .. ale vzdy len ako 4 kolka a s automatom ... ) ... sranda lebo najprv to vyzeralo ze eclipse cross dizel uz vobec nedostane v eu a zrazu ho tam celkom nenapadne ho ma... teda zatial aspon v nemecku... ale snad pride aj k nam... hoc ja dizle v SUV velkosti okoolo 4,4m nadalej moc neuznavam .... ale chapem
A dobře si udělal ;-) Fajnový auto. Taky si vždycky rád připlatim, než abych pak litoval..
Tobě to tak přijde a já ti tvůj názor neberu.. každý to vidí jinak. Kdo chce pragmatismus volí FR, kdo chce něco víc jde do Cupry. Je to hodně individuální u mě není ta cena podstatná, klidně bych si za tuhle Cupru připlatil. Neuvažuju třeba jako kupci Dacií, takže v tomhle si rozumět nebudeme to nic proti nikomu ať si každý dělá co chce. Nesoudím lidi podle toho čím jezdí.
Nojo, jenže i s tou "turbodírou" je to daleko rychlejší. Možná 0-100 není takový rozdíl, ale podívejte se na rozdíly 0-200 km/h nebo 100-240 km/h, což je rychlost kterou FR ani nedá. Maximálka 212 vs 247. Takže reálně je FR skvělá value for money a stačí když chcete jednoduše předjíždět kamiony. Ale pokud chcete předjet všechno co vám stojí v cestě a zároveň jezdit SUV, tak FR to nedává, Cupra ano.
To že hodně výkonným autům klesá ten poměr value for money je dost běžné. Takže tak jak glorifikujete Atecu FR, tak z mého pohledu platí i pro Cupru v segmentu ještě náročnějších řidičů. Co vidím na Cupře jako problém je interiér, který je podle mě nedůstojný ceně.
To že hodně výkonným autům klesá ten poměr value for money je dost běžné. Takže tak jak glorifikujete Atecu FR, tak z mého pohledu platí i pro Cupru v segmentu ještě náročnějších řidičů. Co vidím na Cupře jako problém je interiér, který je podle mě nedůstojný ceně.
Pokud někomu jde o to předjet všechno, tak Cupra zdaleka není nejrychlejší a i v kategorii SUV existují rychlejší stroje. Můj názor je, že pokud má řidič vyšší nároky než splňuje Ateca s nadprůměrným motorem ve verzi FR udělá lépe, když půjde do vyšší kategorie SUV. Jde o určitou vyváženost auta jako celku v komplexu podvozek, motor, interiér, výbava, cena. Ateca ve verzi Cupra má výkonný motor, ale třeba zmíněný interiér pokulhává, stejně tak 4x4 realizovaná Haldexem. Já mám raději vyváženější volby. K nočníku lze přidělat raketové motory a myslet si, jakou mám superkáru. Nicméně mám stále nočník. SUV s výkonem přes 300 koní? Proč ne, nemám s tím problém, takový Macan S nebo lépe GTS je absolutně vyvážená kombinace, která spolu hraje jak parní varhany a vůbec mi nepřijde předražený.
Jasně, vždy může být něco rychlejšího, ale Cupra Ateca dá i běžné auto typu Octavie TDI, které se předjíždění bude vyloženě bránit. Případně někoho kdo jede svižně. To FR nedá.
Cupra Ateca právě podvozek i brzdy na 300 koní má, takže když se bavíme o limitním a bezpečném předjíždění, tak jsou to jedině další body pro Cupru.
Když chci 4.5m dlouhé SUV, které je takhle rychlé, kolik mám možností do 1.3 M? Auta, která zmiňuješ stojí skoro 2x tolik. Jediná alternativa je nejít do SUV. Nebo? :)
Cupra Ateca právě podvozek i brzdy na 300 koní má, takže když se bavíme o limitním a bezpečném předjíždění, tak jsou to jedině další body pro Cupru.
Když chci 4.5m dlouhé SUV, které je takhle rychlé, kolik mám možností do 1.3 M? Auta, která zmiňuješ stojí skoro 2x tolik. Jediná alternativa je nejít do SUV. Nebo? :)
dulak
Manželka furt brblá, že by nějaké chtěla, cupra ateca je snad jediné, které bych byl ochotný koupit ve slabé chvilce, protože ikdyž nerad tak musím přiznat, že ta záď, ty čtyři laufy a s adekvátním výkonem..... Sice mě to štvě a bráním se tomu, ale to auto se mi prostě líbí. :-O
podla mna je ateca cupra brutalne predrazeny seat ateca .... za podobne peniaze sa daju kupit uz daleko lepsie SUV-ecka... sice nie tak vykonne ale proste celkovo lepsie ..... ale samozreme trh urci co a ako a som velmi zvedavy ako sa ateca cupra uchyti v danej cenovke ... ale mat taketo peniaze tak urcite cupru atecu obchadzam nasiroko a mierim uz k uplne inej znacke
Chápu tě, které tedy příjde lepší tobě například a v čem? Tech kriterii podle kterych se da hodnotit lepsi/horsi je strasně moc a voli si to kazdy podle me individualne, ale taky mi prijde ze zadny aspon me znamy auto nebude zamereny vsemy smery a jeste v nich nejlepsi. Stejně vždy záleží co od toho auta chceš ty sám a cupra je v celkovém pojetí poměrně specifický auto a asi se neda uplne nazvat univerzalni, ikdyz presne takove ma byt? Sám nevím. Koneckonců ani ja nebudu jejim kupcem, ikdyz jak sem psal, ze se mi libi ačkoli to nerad přiznávám. Suv mi nesmi do baraku >:D, ale kdybych musel koupit suv (manželka by mě k tomu musela nejakym zpusobem donutit) tak bych vzal atecu cupru.
lamal
A co spotreba ? Cupra za 10/11/13 a FR ? toto mi pride fakt odflaknute v teste, ak nejazdi 140kw TSI aspon o 2l menej tak je to dost zasadna vec v pripade FR...
z mojho pohladu je to uz dizajnovo zastarale a ako sa uz hore komentovalo, to bude asi dalsi z nasledkov prepadu hodnoty hlavne u Cupry... nevravim, ze su to spatne auta, ale pre mna uz tento koncept dokonale vytazil Leon a Ibiza... a to niekolko slusnych rokov do zadu ... To aj ten Kodiaq posobi aktualnejsie aj ked sa mi nelubi, ale nemam aspon pocit, ze je dizajnovo zastaraly jak tieto sestricky..
z mojho pohladu je to uz dizajnovo zastarale a ako sa uz hore komentovalo, to bude asi dalsi z nasledkov prepadu hodnoty hlavne u Cupry... nevravim, ze su to spatne auta, ale pre mna uz tento koncept dokonale vytazil Leon a Ibiza... a to niekolko slusnych rokov do zadu ... To aj ten Kodiaq posobi aktualnejsie aj ked sa mi nelubi, ale nemam aspon pocit, ze je dizajnovo zastaraly jak tieto sestricky..
CountachSV
.... ale ten interiér je strašná nuda šeď. Zvláště u té jakože prémiovky dost provar.
Celý Cupra experiment je naprosto zbytečný pokus balamutit lidi, něco, jako DS.
U frantíka jsou ale interiéry o parník jinde. Ten má zase slabou stránku v motorech.
Celý Cupra experiment je naprosto zbytečný pokus balamutit lidi, něco, jako DS.
U frantíka jsou ale interiéry o parník jinde. Ten má zase slabou stránku v motorech.
ostomas
Seat mám rád, vlastním Leona Cupru ST 300, ale...
Za 1.4 až 1.5 milionu bych si vybral radši:
Mercedes C 400 4MATIC kombi
BMW 340i xDrive Touring
Sice by byli v základu, ale už to jsou opravdu super auta s 6 válcem. Módu SUV nechápu obecně:
- Lepší nastupování? Zkuste vystoupit a neumazat se o práh.
- Praktičnost? Litry v kufru jsou hlavně dané výškou - ne ložnou plochou.
- Pocit za volantem? Jak v náklaďáku.
- Větší spotřeba.
- Dražší kola a pneumatiky.
- Špatně se to myje :) nedosáhnu na střechu.
To že se to lidem líbí je jiná věc, která je pro mě opodstatněná.
Za 1.4 až 1.5 milionu bych si vybral radši:
Mercedes C 400 4MATIC kombi
BMW 340i xDrive Touring
Sice by byli v základu, ale už to jsou opravdu super auta s 6 válcem. Módu SUV nechápu obecně:
- Lepší nastupování? Zkuste vystoupit a neumazat se o práh.
- Praktičnost? Litry v kufru jsou hlavně dané výškou - ne ložnou plochou.
- Pocit za volantem? Jak v náklaďáku.
- Větší spotřeba.
- Dražší kola a pneumatiky.
- Špatně se to myje :) nedosáhnu na střechu.
To že se to lidem líbí je jiná věc, která je pro mě opodstatněná.
Osobně by mi, když už bych musel vybírat SUV, stačila klasická Ateca, ideálně v oranžové metalíze, to jí sluší, ostré auto ano, ale takový motor do SUV to není můj šálek kávy. Proti gustu....
Jinak teda pružná 80-120 akcelerace 140kw TSI je o parník horší, než v nové Corolle Hybrid (4,3s) >:-[] Kdo by to byl čekal :D:D
Závěrem bych to asi vyhodnotil slovy Ády, dejte tam pořádný motor (TDI) a můžeme se bavit :D
V textu sou ale perly, sportovni auto s výhodami suv😀 neni to spis nesportovni auto s nevyhodou suv? Klasicka ateca mi dava teda vetsi smysl, alespon neni odrbana o svetlou vysku. I ten kodiaq RS je alespon pruzne rychle velke rodinne suv. Ale nic z toho neni sportovni >:D a muze to mit spojler jako panelak.